Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 741 din 3 octombrie 2002 pentru aprobarea Contractului-cadru de asociere privind infiintarea institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap si modul de administrare a acestora
În conformitate cu prevederile <>art. 9 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 , având în vedere prevederile <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 470/2002 , şi ale <>art. 4 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vazand Referatul de aprobare al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. DB 11.034 din 3 octombrie 2002,
ministrul sãnãtãţii şi familiei emite urmãtorul ordin:
ART. 1 Se aproba Contractul-cadru de asociere privind înfiinţarea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi modul de administrare a acestora, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, autoritãţile administraţiei publice locale, cultelor recunoscute potrivit legii în România, precum şi organizaţiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. ART. 3 Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sãnãtãţii şi familiei, Daniela Bartos
Bucureşti, 3 octombrie 2002. Nr. 741.
ANEXA 1
CONTRACT-CADRU de asociere privind înfiinţarea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap
Încheiat astãzi, ........ Nr. .......
1. Pãrţile contractante 1.1. Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap, cu sediul în localitatea ..........., str. ....... nr. ...., judeţul/sectorul ........, codul fiscal nr. .........., contul nr. ......, deschis la Trezoreria ............... reprezentat de domnul/doamna ........, având funcţia de ..........., în calitate de asociat prim, şi 1.2. Consiliul Judeţean/Consiliul Local ................, cu sediul în localitatea .........., str. ....... nr. ...., judeţul/sectorul .........., codul fiscal nr. .........., contul nr. ..........., deschis la ............, reprezentat de domnul/doamna ..........., având funcţia de ............, în calitate de asociat secund, şi 1.3. Organizaţia neguvernamentala ..................., cu sediul în localitatea ............., str. ....... nr. ...., înregistratã în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor cu nr. ......, codul fiscal nr. ....., contul nr. ......, deschis la ........., reprezentatã de domnul/doamna ........, având funcţia de ........, în calitate de asociat terţ, şi 1.4. Cultul ......., cu sediul în localitatea ........., str. ....... nr. ......., codul fiscal nr. ......., contul nr. ......, deschis la ........, reprezentat de ............., având funcţia de ............., în calitate de asociat terţ, au convenit încheierea prezentului contract de asociere.
II. Obiectul contractului de asociere 2.1. Obiectul contractului îl constituie realizarea în comun a serviciilor de îngrijire, asistenta şi protecţie specialã a unui numãr de ......... persoane cu handicap, dupã cum urmeazã: ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... ....................................................................... 2.2. Principiile care stau la baza activitãţii asociaţiei sunt urmãtoarele: a) principiul independentei juridice a fiecãrui asociat; b) principiul acordãrii prioritatii în prestarea de servicii pentru realizarea scopului asociaţiei. 2.3. Activitãţile pe care le desfãşoarã asociaţia se încadreazã în cele prevãzute .......................................................................
III. Durata asocierii 3.1. Durata asocierii constituite în baza prezentului contract de asociere este de ..... ani, adicã de la data de ........... şi pana la data de ............ . 3.2. Durata contractului poate fi prelungitã, cu acordul tuturor pãrţilor, prin act adiţional.
IV. Aportul pãrţilor 4.1. Asociatul prim, pentru realizarea activitãţilor ce formeazã obiectul prezentului contract de asociere, contribuie cu un aport social constând din: a) .....................................................; b) .....................................................; c) .....................................................; etc. 4.2. Asociatul secund, pentru realizarea activitãţilor ce formeazã obiectul prezentului contract de asociere, contribuie cu un aport social constând din: a) .....................................................; b) .....................................................; c) .....................................................; etc. 4.3. Asociatul terţ, pentru realizarea activitãţilor ce formeazã obiectul prezentului contract de asociere, contribuie cu un aport social constând din: a) .....................................................; b) .....................................................; c) .....................................................; etc. 4.4.1. Asociaţii îşi pãstreazã dreptul de proprietate asupra bunurilor şi valorilor care reprezintã contribuţia la realizarea asocierii ce face obiectul prezentului contract de asociere. 4.4.2. Bunurile şi valorile respective sunt menţionate în inventarele acceptate şi semnate de asociaţi, inventare ce fac parte integrantã din prezentul contract de asociere. 4.4.3. În relaţiile cu terţii rãspunderea pentru obligaţiile contractuale revine partii care a dat naştere obligaţiei respective.
V. Conducerea şi administrarea asociaţiei 5.1. Asociaţia va fi condusã de un consiliu de administraţie format din ..... membri, câte o persoana imputernicita de fiecare asociat, care va fi desemnatã astfel: 5.2. În caz de revocare a unui membru al consiliului de administraţie al asociaţiei sau în cazul în care unul dintre aceştia se afla în incapacitate de exercitare a atribuţiilor ce îi revin (boala, deces, demisie etc.) pe o perioada de cel puţin ...... zile, membrii asociaţiei vor lua mãsuri de numire a unui alt membru în consiliul de administraţie. 5.3.1. Consiliul de administraţie al asociaţiei se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna şi ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare, din initiativa uneia dintre pãrţi. 5.3.2. Convocarea se face în scris şi va conţine locul, data şi ora la care are loc şedinţa, precum şi ordinea de zi propusã şi se comunica reprezentanţilor celorlalte pãrţi, pe baza de semnatura. 5.3.3. Hotãrârile consiliului de administraţie se iau prin consens. 5.4. În afarã de alte probleme înscrise pe ordinea de zi, consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
A. În şedinţele ordinare ia hotãrâri în ceea ce priveşte: a) modul de folosire a contribuţiei (aporturilor) asociaţilor; b) programul de activitate, bugetul de venituri şi cheltuieli, decontul de venituri şi cheltuieli şi, în special, rezultatele obţinute de asociaţie; c) prospectarea pieţei, identificarea furnizorilor şi a clienţilor; d) numãrul personalului necesar realizãrii obiectului asociaţiei, precum şi atribuţiile acestuia; e) remuneraţia membrilor consiliului de administraţie şi a personalului folosit în realizarea obiectului de activitate al asociaţiei; f) orice alte probleme care apar în legatura cu funcţionarea asociaţiei;
B. În şedinţele extraordinare ia hotãrâri în ceea ce priveşte: a) prelungirea duratei asociaţiei; b) majorarea aporturilor asociaţilor; c) cooptarea de alţi asociaţi; d) încetarea contractului de asociere; e) orice alta modificare a clauzelor prezentului contract sau orice alta hotãrâre necesarã bunului mers al asociaţiei.
VI. Încetarea contractului 6.1. Prezentul contract înceteazã în urmãtoarele situaţii: a) hotãrârea comuna a membrilor asociaţi; b) expirarea duratei pentru care s-a încheiat contractul de asociere; c) neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obiectului de activitate şi a altor clauze ale contractului de asociere de cãtre una dintre pãrţi; d) hotãrârea definitiva şi irevocabilã a unei instanţe judecãtoreşti; e) alte cauze prevãzute de lege. 6.2. Prezentul contract de asociere nu se poate denunta în mod unilateral, în caz contrar partea care îl denunta fiind obligatã la plata de daune-interese. 6.3. a) În cazul încetãrii asocierii rezultatele lichidãrii se vor repartiza pe asociaţi proporţional cu cota de participare la realizarea obiectului contractului de asociere. b) Lichidarea se face de lichidatori numiţi de fiecare parte, în termen de ..... zile de la data apariţiei cauzei de încetare a asocierii. c) În cazul lichidãrii fiecare parte reintra în posesia exclusiva a bunurilor şi valorilor asupra cãrora şi-a pãstrat dreptul de proprietate, iar în situaţia bunurilor indivize prin natura lor, acestea vor fi vândute, suma astfel obţinutã fiind repartizata asociaţilor proporţional cu cota-parte a acestora.
VII. Forta majorã 7.1. Nici una dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzãtor - total sau parţial - a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de asociere, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forta majorã, asa cum este definitã de lege. 7.2. Partea care invoca forta majorã este obligatã sa notifice pãrţilor în termen de 5 zile de la producerea evenimentului şi sa ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui. 7.3. Dacã în termen de ..... zile de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sa îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de asociere, fãrã ca vreuna dintre ele sa pretindã daune-interese.
VIII. Notificãri 8.1. În accepţiunea pãrţilor contractante orice notificare adresatã de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinitã dacã va fi transmisã la adresa/sediul prevãzutã/prevãzut în partea introductivã a prezentului contract de asociere.
IX. Soluţionarea litigiilor 9.1. În cazul în care rezolvarea neintelegerilor nu este posibila pe cale amiabila, ele vor fi soluţionate de instanţele judecãtoreşti competente.
X. Clauze finale 10.1. Asocierea altor persoane juridice la realizarea obiectului prezentului contract de asociere se face numai cu acordul asociaţilor fondatori. 10.2. Decontarea cheltuielilor cu energia electrica, termica şi gazele naturale, cu salariile personalului, cu transporturile şi a celorlalte cheltuieli administrative se va face de cãtre Consiliul Judeţean/Consiliul Local ............... . 10.3. Ţinerea evidentei contabile şi întocmirea bilanţurilor contabile sunt în sarcina persoanei juridice nou-înfiinţate prin prezentul contract de asociere. 10.4. Controlul financiar va fi exercitat de fiecare asociat corespunzãtor aportului la constituirea asociaţiei. 10.5. Prezentul contract de asociere împreunã cu anexele care fac parte integrantã din acesta reprezintã vointa pãrţilor şi inlatura orice alta înţelegere verbalã dintre acestea, anterioarã sau ulterioara încheierii lui. 10.6. În cazul în care pãrţile îşi incalca obligaţiile, neexercitarea de cãtre partea care suferã vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea întocmai sau prin echivalent banesc a obligaţiei respective nu înseamnã ca ea a renunţat la acest drept al sau. 10.7. Prezentul contract de asociere a fost încheiat într-un numãr de .... exemplare, câte unul pentru fiecare parte.