Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 728 din 11 septembrie 1998  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire in gestiune a fondurilor de vanatoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 728 din 11 septembrie 1998 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire in gestiune a fondurilor de vanatoare

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 8 decembrie 1998
Ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului,
pentru îndeplinirea îndatoririlor ce revin Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 568/1997 privind organizarea şi funcţionarea acestui minister,
în aplicarea art. 8 lit. d) şi a <>art. 50 din Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996 ,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire în gestiune a fondurilor de vanatoare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, împreunã cu oficiile cinegetice teritoriale rãspund de difuzarea şi de punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul apelor,
pãdurilor şi protecţiei mediului,
Romica Tomescu

ANEXA 1


REGULAMENT
privind organizarea licitaţiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire în gestiune a fondurilor de vanatoare

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Atribuirea în gestiune a fondurilor de vanatoare cãtre organizaţiile vanatoresti legal constituite şi afiliate la Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, care nu deţin în prezent fonduri de vanatoare sau care, deşi deţin asemenea fonduri, doresc altele în plus, se face prin licitaţie publica, pe baza de oferta în plic închis.
ART. 2
Data organizãrii licitaţiilor în judeţele în care se scot la licitaţie aceste fonduri de vanatoare se anunta într-un ziar local sau într-unul de mare tiraj, precum şi prin afişare la sediul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi la cel al oficiului cinegetic teritorial care administreazã fondurile de vanatoare din judeţul respectiv.
ART. 3
Anunţul va cuprinde urmãtoarele date:
a) data şi locul licitaţiei;
b) lista cuprinzând fondurile de vanatoare scoase la licitaţie;
c) valoarea tarifului anual de gestiune a fondurilor de vanatoare, de la care porneşte licitaţia;
d) adresa de la care se pot ridica documentele de participare la licitaţie şi costul acestora;
e) condiţiile de participare la licitaţie.

CAP. 2
Actele necesare documentãrii şi înscrierii la licitaţie, modul de
achizitionare şi de completare a acestora

ART. 4
(1) Actele necesare documentãrii şi înscrierii la licitaţie sunt:
a) cererea de înscriere la licitaţie, cu oferta (conform modelului prezentat în anexa nr. 1);
b) calculul suprafeţei maxime a fondurilor de vanatoare ce se pot atribui organizaţiei vanatoresti respective, în funcţie de criteriile de atribuire în gestiune a fondurilor de vanatoare aprobate (conform modelului prezentat în anexa nr. 2);
c) atestatul eliberat de Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, prin care se dovedeşte afilierea la aceasta şi se atesta numãrul de membri vanatori (conform modelului prezentat în anexa nr. 3);
d) certificatul emis de banca ofertantului privind disponibilitãţile financiare ale organizaţiei vanatoresti (conform modelului prezentat în anexa nr. 4);
e) contractul de gestiune.
(2) Pot procura documentele prevãzute la alin. (1) şi se pot înscrie pentru participarea la licitaţie numai organizaţiile vanatoresti legal constituite şi afiliate la Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România.
(3) Organizaţiile vanatoresti prevãzute la alin. (2) pot solicita înscrierea la licitaţie pentru obţinerea gestiunii unuia sau mai multor fonduri de vanatoare, în funcţie de numãrul de membri vanatori pe care îi au, dupã cum urmeazã:
a) pentru o suprafata maxima a fondurilor de vanatoare din zona de campie şi coline, corespunzãtoare cu 500 ha pe fiecare membru vanator;
b) pentru o suprafata maxima a fondurilor de vanatoare din zona de munte, corespunzãtoare cu 1.000 ha pe fiecare membru vanator.
(4) Contravaloarea documentelor prevãzute la alin. (1) se va achitã, în momentul ridicãrii lor, la casieria Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(5) Modelul de contract de gestiune a unui fond de vanatoare se preda numai într-un singur exemplar, indiferent dacã organizaţia vanatoreasca respectiva liciteaza unul sau mai multe fonduri. Acesta nu se pune în plic, ci se da numai pentru ca ofertantul sa poatã lua cunostinta de clauzele contractuale, inclusiv de clauza de a angaja un specialist pentru coordonarea activitãţii cinegetice.
ART. 5
(1) Dupã obţinerea documentelor prevãzute la art. 4 alin. (1), ofertantul va analiza conţinutul contractului, valoarea tarifului minim de atribuire în gestiune a fondurilor de vanatoare şi, pe baza acestora, va determina, în funcţie de posibilitãţile financiare şi de numãrul de membri, valoarea tarifului anual pe care îl poate oferi în cazul în care ar obţine gestiunea fondului de vanatoare respectiv, cu respectarea tuturor condiţiilor înscrise în contract. Valoarea ofertei va fi înscrisã pe un document (conform modelului prezentat în anexa nr. 1).
(2) De asemenea, ofertantul este obligat sa obţinã de la Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România şi de la banca finanţatoare documentele prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. c) şi d).
(3) Ofertantul va introduce într-un plic mic cererea de înscriere la licitaţie cu oferta, completatã (conform modelului prezentat în anexa nr. 3). Pe plic va scrie clar numãrul şi denumirea fondului de vanatoare pentru care liciteaza, îl va lipi şi îl va ştampila în trei locuri, pe porţiunea lipita.
(4) Xerocopiile de pe documentele întocmite conform modelelor prezentate în anexele nr. 2, 3 şi 4 se vor introduce într-un alt plic, pe care ofertantul îl va completa, îl va închide şi îl va ştampila, asemãnãtor cu plicul mic. Originalele documentelor se vor pãstra de cãtre fiecare delegat al organizaţiei vanatoresti care participa la licitaţie şi se vor preda comisiei pentru verificare numai în momentul câştigãrii licitaţiei la un fond de vanatoare.
(5) La licitarea unor fonduri dintr-un judeţ, ofertele organizaţiilor vanatoresti legal constituite se depun, cu cel puţin 48 de ore înainte de data anunţatã în presa pentru ţinerea licitaţiei, la Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(6) Înainte de depunerea ofertei sau a ofertelor, organizaţia vanatoreasca respectiva se va prezenta la casieria Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi va depune, pentru fiecare fond de vanatoare pentru care liciteaza, o garanţie în suma de 100.000 lei; pe chitanţa eliberata se vor scrie numãrul şi denumirea fondului pentru care liciteaza. Sumele depuse, indiferent de rezultatul licitaţiei, nu se mai restituie şi se fac venit la fondul de protecţie a vânatului.
(7) La Direcţia de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, în prezenta reprezentantului acestei direcţii, însãrcinat cu primirea ofertelor, ofertantul va introduce într-un plic mare chitanţa de garanţie şi cele doua plicuri, cu oferta şi cu documentele, în xerocopie, pe care îl va lipi, dupã care îl va ştampila în trei locuri, cu ştampila proprie şi cu cea a Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura. Pe fiecare plic mare, care conţine numai o singura oferta, se completeazã, clar, numele organizaţiei şi judeţul în care doreşte sa obţinã fonduri de vanatoare.
(8) Lipsa unuia dintre documentele enumerate la alineatele anterioare conduce la pierderea licitaţiei.

CAP. 3
Modul de desfãşurare a licitaţiilor

ART. 6
(1) Comisia de organizare a licitaţiilor, pe fiecare judeţ, va fi formatã din:
- directorul Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului sau un delegat desemnat de director, care va îndeplini şi funcţia de preşedinte al comisiei;
- un reprezentant al Ministerului de Interne, desemnat de conducerea acestei instituţii;
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor, desemnat de conducerea ministerului;
- şeful oficiului cinegetic teritorial în raza cãruia se gãsesc fondurile de vanatoare scoase la licitaţie;
- un reprezentant al Asociaţiei Generale a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, desemnat de conducerea acestei unitãţi.
(2) Funcţia de secretar tehnic al comisiei va fi îndeplinitã de un reprezentant al Direcţiei de vanatoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, desemnat de cãtre directorul acesteia.
ART. 7
(1) Comisia de licitaţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) verifica integritatea ofertelor şi modul în care acestea au fost înregistrate;
b) deschide plicurile cu oferte în fata reprezentanţilor organizaţiilor vanatoresti participante la licitaţie;
c) desface plicurile mari, din care scoate numai plicul mic, şi anunta valoarea ofertei fiecãrui participant la licitaţie, prin strigarea numelui ofertantului şi a valorii ofertei;
d) în privinta organizaţiei vanatoresti care are cea mai mare oferta, verifica dacã în al doilea plic se gãsesc toate documentele prevãzute de prezentul regulament şi dacã acestea sunt completate corespunzãtor şi solicita pentru verificarea xerocopiilor originalele întocmite conform modelelor prezentate în anexele nr. 2, 3 şi 4;
e) desemneazã câştigãtorul licitaţiei, respectiv ofertantul care are înscrisã cea mai mare oferta privind tariful de atribuire în gestiune a fondului de vanatoare respectiv.
(2) În cazul în care comisia constata ca mai mulţi ofertanţi au propus acelaşi tarif maxim, se va proceda, în continuare, la licitaţie deschisã între aceşti ofertanţi.
(3) Dupã îndeplinirea procedurii prevãzute la alin. (1) şi (2), preşedintele comisiei este obligat sa-l intrebe pe vechiul gestionar al fondului de vanatoare dacã, în baza dreptului de preemţiune, doreşte sa detina în continuare acel fond la valoarea tarifului de atribuire reiesit din licitaţie.
(4) În cazul în care vechiul gestionar al fondului de vanatoare face o oferta egala cu valoarea tarifului de atribuire ieşit la licitaţie, se anuleazã titlul de câştigãtor pentru participantul care a fãcut cea mai mare oferta.
ART. 8
(1) Procedura prevãzutã la art. 7 se va repeta pentru fiecare fond de vanatoare, urmând ca cel cãruia i s-a anulat dreptul de câştigãtor în baza prevederilor art. 7 alin. (4) din prezentul regulament sa poatã opta pentru celelalte fonduri de vanatoare scoase la licitaţie.
(2) Rezultatele desfãşurãrii licitaţiei se vor consemna într-un proces-verbal, care va fi semnat de toţi membrii comisiei, de participanţi, în calitate de ofertanţi la licitaţie, şi de vechiul gestionar al fondului de vanatoare.
(3) Dacã un ofertant care nu a câştigat licitaţia refuza sa semneze, se va face menţiune despre aceasta în procesul-verbal.
(4) Câte un exemplar din procesul-verbal va reveni fiecãrui membru din comisia de licitaţie.
ART. 9
Eventualele contestaţii privind modul de desfãşurare a licitaţiei se depun, în termen de 10 zile de la organizarea ei, la conducerea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului. Contestaţiile se rezolva în termen de 5 zile de la data înregistrãrii lor, de cãtre o comisie constituitã prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului, iar în cazul în care acestea sunt admise, se va organiza o noua licitaţie pentru fondurile de vanatoare respective.
ART. 10
Dacã pentru un fond de vanatoare nu exista decât o singura oferta, gestiunea fondului de vanatoare respectiv va fi atribuitã acelui ofertant la o valoare ce nu poate fi mai mica decât tariful de începere a licitaţiei, numai dacã vechiul deţinãtor al fondului de vanatoare refuza sa accepte valoarea tarifului rezultat din licitaţie.

CAP. 4
Încheierea contractelor de gestiune

ART. 11
(1) Câştigãtorul licitaţiei sau, dupã caz, vechii gestionari ai fondurilor de vanatoare sunt obligaţi ca, în termen de 15 zile de la data licitaţiei, în cazul în care nu au fost contestaţii, sau în termen de 15 zile de la ultima licitaţie, în cazul când a fost o contestaţie, sa procedeze la încheierea contractului de gestiune a fondului de vanatoare cu oficiul cinegetic teritorial pentru fiecare fond de vanatoare.
(2) Încheierea contractului de gestiune a fondului de vanatoare este condiţionatã de angajarea prealabilã, cu contract individual de munca, a unui specialist care sa coordoneze activitatea cinegetica.
(3) În cazul neprezentarii în acest termen, se considera ca cei în cauza au renunţat la dreptul câştigat prin licitaţie de a contracta gestionarea fondului de vanatoare respectiv şi, în consecinta, se va proceda la organizarea unei noi licitaţii, în condiţiile prevãzute de prezentul regulament.

CAP. 5
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 12
Vechiul gestionar al fondului de vanatoare scos la licitaţie rãspunde, potrivit legii, de buna gestiune a fondului respectiv pana la data transmiterii acestuia cãtre noul gestionar, pe baza protocolului de predare-preluare.
ART. 13
Obiectivele existente în fondul de vanatoare aparţinând vechiului gestionar, care nu sunt preluate de noul gestionar, rãmân în proprietatea celui dintâi, cu posibilitatea de a le transfera în alta parte sau de a le închiria noului gestionar.
ART. 14
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
la regulament
-------------



(Antetul ofertantului)
Nr. ......./.........

MINISTERELOR APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI
DIRECŢIA DE VANATOARE ŞI SALMONICULTURA

Sus-menţionatã persoana juridicã, cu sediul în ........., judeţul ......, solicit sa fiu înscrisã la licitaţia care va avea loc la data ..... pentru fondul de vanatoare nr. ......, denumit ............. .
Luând act de conţinutul contractului de gestiune a unui fond de vanatoare, de drepturile şi obligaţiile care imi revin, sunt de acord cu toate clauzele înscrise, pe care ma angajez sa le respect în întregime.
Ofer, în cazul în care voi dobândi gestiunea fondului de vanatoare nr. ... denumit ........, din judeţul .........., un tarif anual de ....... lei.
Ma oblig ca plata sumei respective sa o fac în tranşele şi condiţiile înscrise în contract.

Conducãtorul unitãţii, Contabil-şef,
......................... ..........................
(numele citeţ şi semnatura) (numele citeţ şi semnatura)


ANEXA 2
la regulament



Organizaţia vanatoreasca ............
Nr. ................/...............

MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI

COMISIA PENTRU ORGANIZAREA LICITAŢIILOR ŞI ATRIBUIREA
ÎN GESTIUNE A UNOR FONDURI DE VANATOARE

1. Sus-numita organizaţie vanatoreasca, cu sediul în ..................., solicitam înscrierea la licitaţie pentru obţinerea gestiunii fondurilor de vanatoare înscrise în tabelul de mai jos, de pe raza teritorialã a judeţului ........................:
--------------------------------------------------------------------------------
| Fondul de vanatoare | Amplasarea | Suprafata
Nr. |-------------------------|------------------------------| totalã
crt. | nr. | denumirea | zona geograficã | judeţul | - ha -
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
1. | 7 | Videle | campie | Teleorman | 6.400
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
... | ....... | ....... | ....... | ....... | .......
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
8. | 12 | Crangu | deal | Gorj | 9.100
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
Total zone de campie şi de deal: | 320.120
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
9. | 16 | Cornu | munte | Arges | 19.120
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
... | ....... | ....... | ....... | ....... | .......
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
17. | 26 | Vasilati | munte | Sibiu | 16.700
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
Total zona de munte: | 140.120
------|------------|------------|-----------------|------------|----------------
TOTAL GENERAL: | 460.240
--------------------------------------------------------------------------------
Declaram pe propria rãspundere ca avem înscrişi în evidentele noastre, conform atestatului, ...... membri vanatori.
Solicitarea privind atribuirea în gestiune a suprafeţelor înscrise în tabel se justifica astfel:
a) .... membri, care doresc gestiunea unor fonduri de vanatoare din zona de campie şi deal x 500 ha/membru = ...... ha, suprafata înscrisã în tabel la fondurile din zonele de campie şi de deal;
b) ...... membri, care doresc obţinerea gestiunii unor fonduri de vanatoare din zona de munte x 1.000 ha/membru = ...... ha, suprafata înscrisã în tabel la fondurile din zona de munte.
2. Menţionãm faptul ca:
- nu am mai participat la nici o licitaţie judeteana:
sau
- am participat şi am câştigat la ..... licitaţii judeţene un numãr de ........... fonduri de vanatoare, pentru un numãr de ..... vanatori. Vanatorii mentionati în prezenta cerere nu sunt încã acoperiţi cu fonduri de vanatoare, conform baremului stabilit de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului.

Conducãtorul unitãţii,
.....................
L.S.

NOTA:
Numãrul insumat de vanatorii înscrişi pentru calculul suprafeţei la lit. a) şi b) nu poate depãşi numãrul de membri înscrişi în atestat.


ANEXA 3
la regulament
--------------

ASOCIAŢIA GENERALĂ A VANATORILOR
ŞI PESCARILOR SPORTIVI DIN ROMÂNIA
Nr. ................/............

ATESTAT

Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, prin .........., în calitate de ........, atesta ca ..........., cu sediul în ......, str. ............, este afiliatã la Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România şi are angajat personal de specialitate.
În conformitate cu evidentele actualizate ale Asociaţiei Generale a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, rezulta ca aceasta are un numãr total de ..... membri, dintre care ........ sunt vanatori.
Prezentul atestat s-a eliberat în vederea înscrierii la licitaţie pentru obţinerea gestiunii, în conformitate cu legea, a unor fonduri de vanatoare.


Preşedintele Asociaţiei Generale a
Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România,
.....................
L.S.

ANEXA 4
la regulament
--------------

Unitatea bancarã ........
Nr. ......../.........

CERTIFICAT

Banca ......................., cu sediul în .............., atesta ca Asociaţia (Societatea) de Vanatoare şi Pescuit Sportiv ..........., având sediul în ..............., are deschis la unitatea noastrã contul nr. ............... .
La data emiterii prezentului certificat, asociaţia (societatea) are în cont suma de ......... lei.
S-a eliberat prezentul certificat în scopul dovedirii disponibilitãţilor financiare pe care asociaţia (societatea) le are, în vederea obţinerii gestiunii unor fonduri de vanatoare.

..............................
(semnatura conducerii unitãţii)
L.S.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016