Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 727 din 26 aprilie 2007  privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.781/CV 558/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 727 din 26 aprilie 2007 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 1.781/CV 558/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2007

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 10 mai 2007

În temeiul prevederilor:
- <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.842/2006 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere Referatul de aprobare nr. 4.478 din 27 aprilie 2007 al Ministerului Sãnãtãţii Publice şi nr. DG 1.642 din 29 martie 2007 al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate,

ministrul sãnãtãţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emit urmãtorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.781/CV 558/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.057 şi nr. 1.057 bis din 30 decembrie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. În anexa nr. 3, la articolul 7, punctul 28), în anexa nr. 6, articolul 5, punctul 23), în anexa nr. 12, articolul 7, punctul 20), în anexa nr. 14, articolul 7, litera s), în anexa nr. 15, articolul 8, punctul 17), în anexa nr. 20, articolul 6, litera r), în anexa nr. 23, articolul 7, litera v), în anexa nr. 29, articolul 6, litera u) vor avea urmãtorul cuprins:
"sã raporteze serviciile care fac obiectul contractului de furnizare de servicii medicale prin utilizarea aplicaţiei «sistem informatic unic integrat», potrivit instrucţiunilor cuprinse în manualul de utilizare;".
2. În anexa nr. 1, la capitolul I litera A, dupã punctul 8 se introduce un nou punct, punctul 9, cu urmãtorul cuprins:
"9. Servicii de planificare familialã:
- consiliere de planificare familialã;
- indicarea unei metode contraceptive la persoanele fãrã risc."
3. În anexa nr. 1, la capitolul II, dupã litera C se introduce o nouã literã, litera D, cu urmãtorul cuprins:
"D. Servicii de planificare familialã:
a) consiliere de planificare familialã a femeii;
b) indicarea unei metode contraceptive la persoanele fãrã risc.
Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã un singur serviciu medical prevãzut la lit. a) şi b), la o perioadã de minimum 3 luni."
4. În anexa nr. 2, la articolul 1 alineatul (2), litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) serviciile cuprinse la cap. I lit. A pct. 2 lit. f), pct. 6, pct. 7 lit. b) şi pct. 9, lit. B pct. 1, 2, 3, 4, 5, 7 şi 8, lit. C pct. 1), lit. D şi E din anexa nr. 1 sunt incluse în plata «per capita»."
5. În anexa nr. 2, la articolul 1 alineatul (3), în tabelul de la litera a), dupã punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 13, cu urmãtorul cuprins:


"┌───────────────────────────────────────┬────────────┬──────┐
│ 13) Serviciile prevãzute la cap. II │ │ │
│ lit. D din anexa nr. 1 │4/solicitare│ │
└───────────────────────────────────────┴────────────┴──────┘"


6. În anexa nr. 2, la articolul 7 punctul 2, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) suma echivalentã cu media dintre salariul maxim şi cel minim prevãzute în sistemul sanitar bugetar pentru gradul profesional obţinut, la care se aplicã ajustãrile prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. d) pct. 1 din prezentul ordin;".
7. În anexa nr. 3, la punctul V litera B articolul 7, punctul 26) va avea urmãtorul cuprins:
"26) sã angajeze asistenţi medicali în vederea asigurãrii calitãţii actului medical; numãrul optim de asiguraţi înscrişi pentru care cabinetele medicale vor angaja asistenţi medicali este de 1000."
8. În anexa nr. 7, la capitolul I punctul 1 litera A, la "Consultaţia medicalã de specialitate", primul paragraf va avea urmãtorul cuprins:
"Consultaţia medicalã de specialitate se acordã pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic de specialitate pentru care asiguratul a avut biletul de trimitere iniţial eliberat de medicul de familie şi care se aflã în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, precum şi pe baza biletului de trimitere eliberat de medicii cu care casa de asigurãri de sãnãtate are încheiate convenţii conform anexei nr. 36. Fac excepţie de la prevederile anterioare urgenţele şi consultaţiile de control pentru afecţiunile confirmate prevãzute în anexa nr. 9, serviciile de medicinã dentarã, precum şi serviciile de acupuncturã, fitoterapie, homeopatie şi planificare familialã, care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate. Pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cardului european de asigurãri de sãnãtate - nu se solicitã bilet de trimitere decât pentru consultaţiile şi serviciile medicale de recuperare - reabilitare a sãnãtãţii. Prezentarea pacientului la medicul de specialitate la solicitarea acestuia, pentru a doua şi a treia consultaţie în vederea stabilirii diagnosticului şi/sau tratamentului, se face direct, fãrã alt bilet de trimitere."
9. În anexa nr. 7, la capitolul I punctul 1 litera A, la "Stabilirea numãrului de puncte pe consultaţie", litera d) va avea urmãtorul cuprins:

iniţialã control
"d) consultaţia pentru
acupuncturã, homeopatie
şi fitoterapie 15 puncte 10 puncte"

10. În anexa nr. 7, la capitolul I punctul 1 litera B, în tabelul de la subpunctul 1 se abrogã ****) de la Otorinolaringologie şi precizarea corespunzãtoare [****)] din subsolul tabelului.
11. În anexa nr. 7, la capitolul III, în tabelul de la punctul 1 se abrogã ** de la codurile 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 şi precizarea corespunzãtoare (**) dupã punctul 2.9.
12. În anexa nr. 7, la capitolul III, în tabelul de la punctul 1 codurile 5.6, 7.5, 7.6 şi 7.11 vor avea urmãtorul cuprins:



"┌───────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│ 5.6 Tratamentul │ │ │ │ │
│ gingivo-stomatitelor/ │ │ │ │ │
│ şedinţã │ 8,36 │ 100% │ 100% │ 100% │
└───────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
.........................................................
┌───────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│7.5 Reparaţie + 1 │ │ │ │ │
│ croset (pentru │ │ │ │ │
│ fiecare croset │ │ │ │ │
│ suplimentar se │ │ │ │ │
│ adaugã 3 lei) │22,47 │ │ 100% │ 100% │
└───────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
┌───────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│7.6 Reparaţie + 1 dinte │ │ │ │ │
│ (pentru fiecare │ │ │ │ │
│ dinte suplimentar │ │ │ │ │
│ se adaugã 4 lei) │22,47 │ │ 100% │ 100% │
└───────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┘
.........................................................
┌───────────────────────────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│7.11 Element intermediar │60,30 │ 100% │ 40% │ 100% │
└───────────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┘"


13. În anexa nr. 7, la capitolul III, punctul 1, dupã Nota 2 se introduce Nota 3 cu urmãtorul cuprins:
"NOTA 3:
Competenţa pentru dentişti este pentru codurile:
1.1, 1.2, 1.3
2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 3.1, 3.2
4.5, 4.6, 5.7, 5.8
9.1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 9.8
9.9, 9.10, 9.11"
14. În anexa nr. 8, la articolul 3 alineatul (1), a doua tezã a literei d) va avea urmãtorul cuprins:
"în vederea asigurãrii calitãţii serviciilor medicale, în cadrul unui program de 7 ore/zi/medic care lucreazã exclusiv în acupuncturã, se pot acorda şi raporta la casa de asigurãri de sãnãtate proceduri corespunzãtoare unui punctaj de 300 de puncte în medie pe zi, în condiţiile în care numãrul de consultaţii efectuate şi raportate în medie pe zi este mai mic sau egal cu 9 consultaţii."
15. În anexa nr. 8, la articolul 6, alineatul (3) se completeazã cu urmãtoarele paragrafe:
"În cazul furnizorilor de servicii medicale care au în structurã atât laborator de analize medicale, cât şi laborator de radiologie şi imagisticã medicalã, nu se permite, pe parcursul derulãrii contractului, transferul sumelor rezultate din economii de la laboratorul de analize medicale cãtre laboratorul de radiologie şi imagisticã medicalã sau invers, în cadrul aceleiaşi valori de contract. Sumele rezultate din economii de la investigaţiile medicale paraclinice - analize medicale de laborator într-o lunã se redistribuie conform prevederilor de mai sus furnizorilor de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator - care în aceeaşi lunã şi-au epuizat valoarea de contract, iar sumele rezultate din economii de la investigaţiile medicale paraclinice de radiologie şi imagisticã medicalã într-o lunã se redistribuie furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice de radiologie şi imagisticã medicalã care în aceeaşi lunã şi-au epuizat valoarea de contract.
În cazul în care la nivelul judeţului la sfârşitul trimestrului/anului se înregistreazã economii la nivelul tuturor furnizorilor de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator - şi totodatã existã solicitare de suplimentare a fondurilor la investigaţii medicale paraclinice de radiologie şi imagisticã medicalã sau invers, se pot efectua redistribuiri între cele douã componente, cu încadrarea în sumele prevãzute pentru asistenţa medicalã pentru specialitãţi paraclinice, cu aprobarea ordonatorului terţiar de credite, repartizarea pe furnizori având în vedere criteriile iniţiale de contractare."
16. În anexa nr. 8, la articolul 8, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cardului european de asigurãri de sãnãtate investigaţiile medicale paraclinice se acordã pe baza biletului de trimitere."
17. În anexa nr. 8, articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Serviciile de înaltã performanţã (RMN, CT, scintigrafie şi angiografie) se acordã în baza biletului de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi a fişelor de solicitare prevãzute în anexa nr. 18 la ordin, care se întocmesc în douã exemplare, din care unul rãmâne la furnizorul care a efectuat serviciul/serviciile de înaltã performanţã, iar celãlalt exemplar se transmite lunar de cãtre acesta la casa de asigurãri de sãnãtate cu care a încheiat contract."
18. În anexa nr. 8, la articolul 11 alineatul (1), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) numãrul de medici de medicinã dentarã şi dentişti care intrã în relaţii contractuale cu casa de asigurãri de sãnãtate;".
19. În anexa nr. 10, la capitolul II, primul paragraf va avea urmãtorul cuprins:
"La stabilirea numãrului de analize medicale de laborator şi a sumelor ce se contracteazã cu furnizorii de analize medicale de laborator se au în vedere urmãtoarele criterii:
1. criteriul de evaluare;
2. criteriul financiar;
3. criteriul de adresabilitate;
4. criteriul de calitate."
20. În anexa nr. 10, la capitolul II, la punctul 3 "Criteriul de adresabilitate", al doilea paragraf va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã un asigurat s-a adresat de mai multe ori furnizorilor de investigaţii medicale paraclinice - analize medicale de laborator în anul precedent, numãrul de asiguraţi luaţi în calcul la repartizarea sumei se majoreazã corespunzãtor."
21. În anexa nr. 10, la capitolul II, la punctul 4 "Criteriul de calitate", literele A şi F vor avea urmãtorul cuprins:
"A. Fondul cu destinaţia de analize medicale de laborator se repartizeazã pentru fiecare criteriu în parte, astfel:
a) 40% pentru criteriul de evaluare;
b) 10% pentru criteriul financiar;
c) 10% pentru criteriul de adresabilitate;
d) 40% pentru criteriul de calitate, din care 40% pentru subcriteriul prevãzut la paragraful 1 lit. a) şi 60% pentru subcriteriul prevãzut la paragraful 1 lit. b);
.................................................................
F. În situaţia în care niciunul dintre furnizori nu îndeplineşte criteriul de calitate, suma corespunzãtoare aplicãrii prevederilor lit. A.d) se repartizeazã proporţional la celelalte criterii prevãzute la lit. A.a), b) şi c)."
22. În anexa nr. 11, la capitolul II, titlul punctului 3 "Criteriul privind calitatea" va avea urmãtorul cuprins:
"3. Criteriul privind implementarea sistemului de management al calitãţii".
23. În anexa nr. 13, la punctul V litera B articolul 7, litera n) va avea urmãtorul cuprins:
"n) sã acorde servicii medicale paraclinice atât asiguraţilor, cât şi cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cardului european de asigurãri de sãnãtate numai pe baza biletului de trimitere, cu condiţia ca medicul care a eliberat biletul de trimitere sã se afle în relaţie contractualã cu aceeaşi casã de asigurãri de sãnãtate cu care se aflã în relaţie contractualã furnizorul de servicii medicale paraclinice;".
24. În anexa nr. 13, la punctul V litera B articolul 7, dupã litera s) se introduce o nouã literã, litera t), cu urmãtorul cuprins:
"t) sã raporteze serviciile care fac obiectul contractului de furnizare de servicii medicale prin utilizarea aplicaţiei «sistem informatic unic integrat», potrivit instrucţiunilor cuprinse în manualul de utilizare."
25. În anexa nr. 13, la punctul X articolul 13 alineatul (2), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) la a doua constatare a nerespectãrii termenului de 5 zile lucrãtoare pentru remedierea oricãreia dintre situaţiile prevãzute la art. 7 lit. e), g), j), l), o), m) şi t);".
26. În anexa nr. 14, la punctul I, teza a doua va avea urmãtorul cuprins:
"- Cabinetul medical organizat conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
- cabinet individual ..........., reprezentat prin medicul dentist/dentistul titular ............;
- cabinet asociat sau grupat ............., reprezentat prin medicul dentist delegat ............;
- societate civilã medicalã ..............., reprezentatã prin administrator ............;".
27. În anexa nr. 14, la punctul III, partea introductivã a articolului 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Furnizarea serviciilor de medicinã dentarã din ambulatoriul de specialitate pentru specialitatea medicinã dentarã se face de cãtre urmãtorii medici dentişti/dentişti:".
28. În anexa nr. 14, la punctul V articolul 6, litera l) va avea urmãtorul cuprins:
"l) sã încaseze de la furnizorii de servicii de medicinã dentarã care au acordat servicii medicale din pachetul de servicii medicale de bazã persoanelor care nu îndeplineau calitatea de asigurat contravaloarea acestor servicii, precum şi contravaloarea serviciilor medicale şi a medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã acordate de alţi furnizori aflaţi în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate pe baza biletelor de trimitere şi/sau a prescripţiilor medicale eliberate de cãtre aceşti medici. Sumele obţinute din aceste încasãri se vor folosi la întregirea Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate."
29. În anexa nr. 15, la punctul V articolul 8, punctul 21) va avea urmãtorul cuprins:
"21) sã acorde servicii medicale atât asiguraţilor, cât şi cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene - titulari ai cardului european de asigurãri de sãnãtate numai pe bazã de bilet de trimitere;".
30. În anexa nr. 15, la punctul X articolul 17 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) nerespectarea obligaţiilor contractuale prevãzute la art. 8 pct. 1), 3), 10), 12), 15), 16), 18), 19), 21) şi 22), a obligaţiei prevãzute la art. 46 alin. (6) din Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.842/2006 , cu modificãrile ulterioare, precum şi la constatarea, în urma controlului efectuat de cãtre serviciile specializate ale casei de asigurãri de sãnãtate, cã serviciile raportate conform contractului în vederea decontãrii acestora nu au fost efectuate;".
31. În anexa nr. 16, la capitolul 1 litera B punctul 1, subpunctul 1.1 va avea urmãtorul cuprins:
"1.1. - serviciile medicale de la pct. 2 lit. a)-o);".
32. În anexa nr. 16, la capitolul 1 litera B punctul 2, dupã litera n) se introduce o nouã literã, litera o), cu urmãtorul cuprins:
"o) Monitorizare şi management hemodinamic prin metoda bioimpedanţei toracice - 180 lei".
33. În anexa nr. 17, la litera A articolul 9, alineatul (2) va avea urmãtoru cuprins:
"(2) Spitalele vor acoperi cheltuielile privind investigaţiile paraclinice pentru bolnavii internaţi efectuate în alte unitãţi spitaliceşti sau în unitãţi ambulatorii de specialitate, în situaţiile în care spitalul respectiv nu deţine dotarea necesarã, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat."
34. În anexa nr. 17, la litera A, articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Casele de asigurãri de sãnãtate încheie convenţii cu unitãţile medico-sociale, precum şi cu medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, în vederea recunoaşterii biletelor de trimitere eliberate de cãtre medicii ce-şi desfãşoarã activitatea în aceste unitãţi. Modelul de convenţie este cel prevãzut în anexa nr. 37."
35. În anexa nr. 17, la litera B articolul 21, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Modalitatea de platã a serviciilor de hemodializã este tarif pe serviciu medical.
Tariful pe serviciu medical include toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru medicamente şi materiale sanitare specifice, precum şi transportul dializaţilor de la centrul de dializã pânã la domiciliul acestora şi retur, cu excepţia cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi a persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al persoanei respective, de la şi la domiciliu."
36. În anexa nr. 17, la litera B articolul 21, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Transportul nemedicalizat al asiguratului de la centrul de dializã pânã la domiciliu acestuia şi retur, în vederea efectuãrii hemodializei în unitãţi sanitare publice sau centre pilot, poate fi efectuat de furnizorii de servicii de hemodializã autorizaţi şi evaluaţi, potrivit legii, sau, dupã caz, de unitãţi specializate autorizate şi evaluate şi de unitãţi autorizate în acest sens conform legii, pe baza contractului încheiat cu furnizorii de servicii medicale."
37. În anexa nr. 20, la punctul III articolul 2, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Serviciile medicale spitaliceşti se acordã pe baza recomandãrii de internare din partea medicului de familie, a medicului de specialitate din unitãţile sanitare ambulatorii aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate, a medicilor din unitãţile de asistenţã medico-socialã care au încheiat convenţii cu casele de asigurãri de sãnãtate în vederea recunoaşterii biletelor de trimitere eliberate, precum şi a medicilor care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, care au încheiat convenţii cu casele de asigurãri de sãnãtate în vederea recunoaşterii biletelor de trimitere eliberate, cu excepţia urgenţelor medico-chirurgicale, bolilor cu potenţial endemo-epidemic care necesitã izolare şi tratament, internãrilor obligatorii pentru bolnavii psihici prevãzuţi la art. 105, 113 şi 114 din Codul penal, precum şi a celor dispuse prin ordonanţa procurorului pe timpul judecãrii sau urmãririi penale."
38. În anexa nr. 21, la capitolul 1 litera C punctul III, punctul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"15. Transportul copiilor dializaţi cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi a persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al persoanei respective, de la şi la domiciliu; transportul copiilor dializaţi cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi a persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi se efectueazã în baza contractelor încheiate între casa de asigurãri de sãnãtate în a cãrei razã administrativ-teritorialã îşi au domiciliul persoanele dializate şi unitãţile medicale specializate aflate în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate din judeţul de domiciliu."
39. În anexa nr. 22, articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Serviciile de transport al copiilor cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alte judeţe decât cel de domiciliu al persoanei respective, de la centrul de dializã pânã la domiciliul acesteia şi retur, se contracteazã şi se deconteazã distinct din fondul aprobat cu destinaţia servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã, cu respectarea tuturor condiţiilor de contractare şi decontare aferente celorlalte servicii de transport sanitar."
40. În anexa nr. 22, articolul 7, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) ambulanţe tip A1, A2 - ambulanţe destinate: transportului sanitar neasistat al unui singur pacient (A1), al unuia sau mai multor pacienţi (A2), consultaţiilor de urgenţã la domiciliu pentru urgenţe medico-chirurgicale de gradul 2;".
41. În anexa nr. 26, la punctul V litera B articolul 7, dupã litera r) se introduce o literã nouã, litera s), cu urmãtorul cuprins:
"s) sã raporteze serviciile care fac obiectul contractului de furnizare de servicii medicale prin utilizarea aplicaţiei «sistem informatic unic integrat», potrivit instrucţiunilor cuprinse în manualul de utilizare."
42. În anexa nr. 26, la punctul X articolul 14 alineatul 2), litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) la a doua constatare a nerespectãrii termenului de 5 zile lucrãtoare pentru remedierea oricãreia dintre situaţiile prevãzute la art. 7 lit. e), f), i), j), k) şi s);".
43. În anexa nr. 30, la articolul 1, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru elevii şi studenţii care urmeazã o formã de învãţãmânt în altã localitate decât cea de reşedinţã şi care nu sunt înscrişi la un medic de familie din localitatea unde se aflã unitatea de învãţãmânt, în caz de urgenţã medicalã, medicul din cabinetul şcolar sau studenţesc poate prescrie medicamente numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile. Medicii respectivi au obligaţia sã transmitã prin scrisoare medicalã medicului de familie la care este înscris elevul sau studentul diagnosticul şi tratamentul prescris.
Medicii dentişti din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pot prescrie medicamente numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile.
Medicii din cãminele de bãtrâni pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile, pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, dacã nu sunt înscrişi în lista unui medic de familie.
Medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, în situaţia în care persoanele instituţionalizate nu sunt înscrise în lista unui medic de familie.
Medicii din unitãţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţã ce sunt finanţate din bugetul de stat pot prescrie medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile.
Medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, pot prescrie medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu, corespunzãtor DCI-urilor prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.841/2006 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate.
Casele de asigurãri de sãnãtate încheie convenţii cu medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti, medicii din cãminele de bãtrâni, medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, cu unitãţile sanitare pentru medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, şi cu medicii din unitãţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţã ce sunt finanţate din bugetul de stat, în vederea recunoaşterii prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã eliberate de cãtre aceştia. Modelul de convenţie este cel prevãzut în anexa nr 36.
Prin medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti se înţelege medicii din cabinetele medicale şi stomatologice din şcoli şi unitãţi de învãţãmânt superior, cabinete integrate în structura spitalelor teritoriale şi finanţate de la bugetul de stat."
44. În anexa nr. 30, la articolul 2, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Perioadele pentru care pot fi prescrise medicamentele sunt de 3-5 zile în afecţiuni acute, de 8-10 zile în afecţiuni subacute şi de pânã la 30 de zile pentru bolnavii cu afecţiuni cronice, cu excepţia bolnavilor cu diabet zaharat, cu afecţiuni oncologice şi pentru stãri posttransplant, cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, pentru care perioada poate fi de pânã la 90 de zile. Prescripţia medicalã eliberatã de medicii din spitale la externarea bolnavului cuprinde medicaţia pentru maximum 30 de zile."
45. În anexa nr. 30, la articolul 7, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Farmacia are dreptul sã încaseze de la asiguraţi contribuţia personalã reprezentând diferenţa dintre preţul de vânzare cu amãnuntul şi suma corespunzãtoare aplicãrii procentului de compensare a medicamentelor corespunzãtoare DCI prevãzute în sublista A şi B asupra preţului de referinţã, respectiv diferenţa dintre preţul de vânzare cu amãnuntul şi preţul de referinţã/preţul de decontare al medicamentelor decontate de casele de asigurãri de sãnãtate, cu excepţia medicamentelor acordate în cadrul programelor naţionale de sãnãtate pentru care sunt stabilite preţuri de decontare;".
46. În anexa nr. 30, la articolul 10, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Farmaciile întocmesc borderou centralizator cu evidenţe distincte pentru fiecare sublistã. Pe borderou fiecare prescripţie medicalã poartã un numãr curent care trebuie sã fie acelaşi cu numãrul de ordine pe care îl poartã prescripţia medicalã. Borderoul va conţine şi codul medicului, precum şi codul numeric personal al asiguratului, respectiv al titularului de card european de asigurãri de sãnãtate.
Farmaciile întocmesc câte un borderou centralizator distinct pentru DCI-urile prevãzute în grupa de boalã diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), pentru medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, pentru medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant, pentru medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi pentru medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dã de cãtre comisia/comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.841/2006 .
Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sã ţinã evidenţe distincte pentru sumele decontate reprezentând contravaloarea medicamentelor corespunzãtoare DCI-urilor prevãzute la grupa de boalã cronicã diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), pentru medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, pentru medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant şi pentru medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ."
47. În anexa nr. 30, la articolul 11 punctul 1, prima tezã a literei c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) eliberarea medicamentelor corespunzãtoare DCI-urilor aferente urmãtoarelor grupe de boli cronice: bolile psihice - G15*), demenţe - G16*), bolnavi cu proceduri intervenţionale percutane numai dupã implantarea unei proteze endovasculare - stent - G3*), leucemii, limfoame, aplazie medularã, gamapatii monoclonale maligne, mieloproliferãri cronice şi tumori maligne - G10*), se face prin acele farmacii selecţionate ca urmare a negocierii adaosului comercial."
48. În anexa nr. 30, la articolul 11 punctul 2, prima tezã a literei a) va avea urmãtorul cuprins:
"2. a) Eliberarea medicamentelor corespunzãtoare DCI-urilor pentru care aprobarea se dã de cãtre comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, prescrise în cadrul tratamentului urmãtoarelor grupe de boli cronice: hepatitã cronicã de etiologie viralã cu HVB şi HCV - G4*), cirozã hepaticã - G7*), poliartritã reumatoidã şi artropatia psoriazicã - G18*), spondilitã anchilozantã - G19*), acromegalia - tumori hipofizare cu expansiune supraselarã - G22*), boala Gaucher - G29*), DCI-uri nominalizate în <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.841/2006 , se face prin acele farmacii aflate în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate şi selecţionate ca urmare a negocierii adaosului comercial pentru medicamentele necesare în tratamentul acestor boli."
49. În anexa nr. 30, la articolul 11, punctul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"4. Eliberarea medicamentelor antidiabetice orale prescrise pentru tratamentul grupei de boalã cronicã diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), medicamentelor antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentelor pentru tratamentul stãrii posttransplant şi a medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, se face prin farmaciile care intrã în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate şi încheie în acest sens acte adiţionale distincte la contractul de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate. Farmaciile încheie acte adiţionale pentru eliberarea medicamentelor antidiabetice orale prescrise pentru tratamentul grupei de boalã cronicã diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*) şi/sau medicamentelor antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici şi/sau medicamentelor pentru tratamentul stãrii posttransplant şi/sau medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ.
Sumele aprobate la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate cu aceastã destinaţie se repartizeazã în mod egal la farmacii, stabilindu-se în acest sens o valoare orientativã a actelor adiţionale.
Actele adiţionale se adapteazã dupã modelul de contract de furnizare de medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate şi valoarea orientativã a acestora nu intrã în valoarea totalã de contract a farmaciei."
50. În anexa nr. 30, la articolul 11, punctul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"5. Pentru echilibrarea repartizãrii sumelor pe farmacii în funcţie de adresabilitate, casele de asigurãri de sãnãtate repartizeazã lunar prin acte adiţionale diferenţa de 15 % din fondul aprobat cu aceastã destinaţie la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate ce nu a fost contractatã, astfel încât sã se asigure accesul asiguraţilor la medicamentele cu şi fãrã contribuţie personalã pânã la sfârşitul anului.
Repartizarea diferenţei de 15% din fondul aprobat cu aceastã destinaţie la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate ce nu a fost contractatã se realizeazã potrivit prevederilor art. 12, începând cu data de 15 a lunii pentru luna curentã, la farmaciile care şi-au epuizat valoarea lunarã de contract."
51. În anexa nr. 30, la articolul 13, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Stabilirea valorii contractate pentru eliberarea medicamentelor corespunzãtoare DCI-urilor aferente urmãtoarelor grupe de boli cronice: bolile psihice - G15*), demenţe - G16*), bolnavi cu proceduri intervenţionale percutane numai dupã implantarea unei proteze endovasculare - stent - G3*), leucemii, limfoame, aplazie medularã, gamapatii monoclonale maligne, mieloproliferãri cronice şi tumori maligne - G10*), se face similar prevederilor de la alin. (2), cu condiţia acceptãrii adaosului comercial negociat iniţial de casele de asigurãri de sãnãtate cu farmaciile selecţionate."
52. În anexa nr. 30, articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã farmaciilor medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor prevãzute la grupa de boalã cronicã diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21*), medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant şi medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, eliberate la nivelul realizat, modificându-se în mod corespunzãtor valoarea actelor adiţionale, cu încadrarea în fondul aprobat la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate pentru subprogramele respective.
(2) Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã farmaciilor medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor pentru care aprobarea se dã de cãtre comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate prevãzute la grupele de boli cronice hepatitã cronicã de etiologie viralã cu HVB şi HCV - G4*), cirozã hepaticã - G7*), poliartritã reumatoidã şi artropatia psoriazicã - G18*), spondilitã anchilozantã - G19*), acromegalia - tumori hipofizare cu expansiune supraselarã - G22*), boala Gaucher - G29*), eliberate la nivelul realizat, modificându-se în mod corespunzãtor valoarea actelor adiţionale, cu încadrarea în sumele aprobate cu aceastã destinaţie la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate."
53. În anexa nr. 31, la punctul V litera A articolul 6, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) sã deconteze furnizorilor de medicamente cu care a încheiat contracte, în limita valorii contractate, contravaloarea medicamentelor eliberate cu şi fãrã contribuţie personalã sau, dupã caz, la nivelul realizat pentru medicamentele antidiabetice orale, pentru medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentelor pentru tratamentul stãrii posttransplant, medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi pentru medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dã de cãtre comisia/comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.841/2006 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzãtoare medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, pentru care s-a stabilit valoarea de contract orientativã în limita sumelor alocate cu aceastã destinaţie la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate, la termenele prevãzute în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.842/2006 ;".
54. În anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã se aprovizioneze continuu cu medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor prevãzute în listã, inclusiv cu medicamente la preţ de referinţã şi la preţ de decontare;".
55. În anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) sã verifice prescripţiile medicale cu privire la datele obligatorii pe care acestea trebuie sã le cuprindã în vederea eliberãrii acestora şi decontãrii contravalorii medicamentelor de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate;".
56. În anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins:
"d^1) sã verifice dacã au fost respectate condiţiile prevãzute în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.842/2006 , cu privire la eliberarea prescripţiilor medicale referitoare la numãrul de medicamente şi durata terapiei în funcţie de tipul de afecţiune: acut, subacut, cronic;".
57. În anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, a doua tezã a literei l) va avea urmãtorul cuprins:
"în cazul medicamentelor antidiabetice orale, medicamentelor antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentelor pentru tratamentul stãrii posttransplant, medicamentelor specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi al medicamentelor corespunzãtoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dã de cãtre comisia/comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.841/2006 , valorile de contract sunt orientative;".
58. În anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera r) va avea urmãtorul cuprins:
"r) sã depunã în primele 15 zile calendaristice ale lunii urmãtoare celei pentru care s-au eliberat medicamentele documentele necesare în vederea decontãrii pentru luna respectivã, în limita valorii de contract; pentru medicamentele antidiabetice orale, medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant, medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, şi pentru medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor aferente grupei/grupelor de boli cronice pentru care aprobarea se dã de cãtre comisia/comisiile constituitã/constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.841/2006 , decontarea se face la nivelul realizat, cu încadrarea în fondul aprobat la nivelul casei de asigurãri de sãnãtate; sã raporteze lunar la casa de asigurãri de sãnãtate cu care are încheiat contract, la datele de 15 şi 30/31 ale fiecãrei luni, valoarea medicamentelor eliberate în prima, respectiv a doua jumãtate a lunii respective."
59. În anexa nr. 31, la punctul V litera B articolul 7, litera t) va avea urmãtorul cuprins:
"t) sã elibereze medicamentele la preţurile cele mai mici şi numai cu acordul asiguratului sã elibereze medicamentele din cadrul aceluiaşi DCI la preţuri mai mari decât preţurile de referinţã."
60. În anexa nr. 31, la punctul VI, articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Decontarea medicamentelor cu şi fãrã contribuţie personalã eliberate se face pe baza urmãtoarelor acte în original: facturã, borderouri centralizatoare, prescripţii medicale, cu înscrierea numãrului de ordine a bonului fiscal şi a datei de emitere a acestora. În situaţia în care pe acelaşi formular de prescripţie se înscriu medicamente din mai multe subliste, farmaciile întocmesc borderou centralizator cu evidenţã distinctã pentru fiecare sublistã.
Pentru medicamentele antidiabetice orale corespunzãtoare DCI-urilor din grupa de boalã cronicã diabet zaharat şi boli de nutriţie - G21, medicamentele antidiabetice de tipul insulinelor pentru bolnavii diabetici, medicamentele pentru tratamentul stãrii posttransplant, medicamentele specifice pentru tratamentul ambulatoriu al bolnavilor cu afecţiuni oncologice, acordate în tratamentul bolnavilor cuprinşi în programul naţional cu scop curativ, cât şi pentru medicamentele corespunzãtoare DCI-urilor pentru care aprobarea se dã de cãtre comisiile constituite în acest sens la nivelul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.841/2006 , pentru care se completeazã prescripţii distincte, farmaciile întocmesc câte un borderou centralizator distinct."
61. În anexa nr. 31, la punctul IX articolul 17 alineatul (2), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) odatã cu prima constatare dupã aplicarea de 3 ori în cursul unui an a mãsurii de diminuare a valorii de contract lunare pentru nerespectarea programului de lucru comunicat la casã şi menţionat în prezentul contract; pentru societãţile comerciale farmaceutice în cadrul cãrora funcţioneazã mai multe farmacii/puncte de lucru, odatã cu prima constatare dupã aplicarea la nivelul societãţii a mãsurilor prevãzute la art. 10 de câte 3 ori în cursul unui an pentru nerespectarea programului de lucru de cãtre fiecare farmacie/punct de lucru din structura societãţii farmaceutice; dacã la nivelul societãţii comerciale se aplicã de 3 ori în cursul unui an mãsurile prevãzute la art. 10 pentru nerespectarea programului de lucru de cãtre aceeaşi farmacie/acelaşi punct de lucru din structura sa, la a patra constatare rezilierea contractului opereazã numai pentru farmacia/punctul de lucru la care se înregistreazã aceste situaţii şi se modificã corespunzãtor contractul;".
62. În anexa nr. 31, la punctul IX articolul 17 alineatul (2), litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) la a patra constatare a nerespectãrii în cursul unui an a oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 7 lit. d^1), i), j), k) şi p)."
63. În anexa nr. 31, la punctul IX, dupã articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^1. - Pentru societãţile comerciale farmaceutice în cadrul cãrora funcţioneazã mai multe farmacii/puncte de lucru, condiţiile de reziliere a contractelor prevãzute la art. 17 alin. (2) lit. d), e) şi f) - pentru nerespectarea prevederilor de la lit. e), l) şi q) ale art. 7 - şi condiţiile de reziliere a contractelor prevãzute la art. 17 alin. (2) lit. g) - pentru nerespectarea prevederilor de la lit. f) şi r) ale art. 7 - se aplicã la nivel de societate; restul condiţiilor de reziliere prevãzute la art. 17 se aplicã corespunzãtor pentru fiecare dintre farmaciile/punctele de lucru la care se înregistreazã aceste situaţii, prin excluderea lor din contract şi modificarea contractului în mod corespunzãtor.
Prevederile art. 18 şi 19 referitoare la condiţiile de încetare, respectiv suspendare, se aplicã societãţii comerciale farmaceutice sau farmaciilor, respectiv punctelor de lucru, dupã caz."
64. În anexa nr. 32, literele B şi C vor avea urmãtorul cuprins:
"B. Dispozitive pentru protezare stomii


───────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Termen
crt. dispozitivului Tipul înlocuire
medical
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
C1 C2 C3 C4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Sistem stomic a) sac colector pentru 1 set/
unitar (sac stomic colostomie/ileostomie lunã
de unicã utilizare) (30 buc.)
──────────────────────────────────────────────
b) sac colector pentru 1 set/
urostomie lunã
(15 buc.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Sistem stomic a) pentru colostomie/ 1 set/
cu douã ileostomie: flanşã suport lunã*)
componente şi
sac colector
──────────────────────────────────────────────
b) pentru urostomie: 1 set/
flanşã suport lunã*)
şi sac colector
───────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Un set este alcãtuit din 4 flanşe suport şi 15 saci colectori.

Observaţie: se va prescrie doar unul dintre sistemele A sau B pentru fiecare tip.
C. Dispozitive pentru incontinenţã urinarã


───────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Termen
crt. dispozitivului Tipul înlocuire
medical
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
C1 C2 C3 C4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Condom urinar 1 set/lunã
(30 buc.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Sac colector de 1 set/lunã
urinã (6 buc.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Sondã Foley 1 set/lunã
(4 buc.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Dispozitiv pentru
plasarea de benzi
intravaginale şi
pentru incontinenţã
urinarã"
───────────────────────────────────────────────────────────────────────


65. În anexa nr. 33, la articolul 1, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Prescripţia medicalã pentru protezarea auditivã trebuie sã fie însoţitã de audiograma tonalã liminarã şi audiograma vocalã, eliberate de un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivã care se aflã în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate. Pentru copii, la recomandarea medicului de specialitate, audiograma vocalã se poate excepta."
66. În anexa nr. 33, articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Pentru procurarea dispozitivului medical, asiguratul, în cazul dispozitivelor la comandã (inclusiv pentru protezele auditive), sau, în cazul dispozitivelor medicale care nu sunt la comandã, unul dintre membrii familiei (pãrinţi, soţ/soţie, fiu/fiicã), o persoanã împuternicitã de acesta sau reprezentantul legal al asiguratului se adreseazã, în perioada de valabilitate a deciziei, unuia dintre furnizorii din lista furnizorilor de dispozitive medicale evaluaţi, cu care casa de asigurãri de sãnãtate a încheiat contract, cu urmãtoarele documente: decizia emisã de casa de asigurãri de sãnãtate şi prescripţia medicalã. În cazul dispozitivelor de protezare stomii, incontinenţã urinarã, fotolii rulante şi aparate pentru administrare continuã cu oxigen, decizia va fi însoţitã de talonul aferent lunii respective, urmând ca lunar sã predea aceluiaşi furnizor şi celelalte taloane."
67. În anexa nr. 33, la articolul 6, a doua tezã a alineatului (3) va avea urmãtorul cuprins:
"Furnizorii de proteze auditive vor ataşa audiogramele efectuate dupã protezarea auditivã de un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivã, aflat în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate."
68. În anexa nr. 33, la articolul 6, a doua tezã a alineatului (4) va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care asiguratul nu se prezintã la casa de asigurãri de sãnãtate cu acest document în termen de 15 zile lucrãtoare de la ridicarea dispozitivului medical, casa de asigurãri de sãnãtate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivã."
69. În anexa nr. 33, la articolul 6, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Decontarea, în cazul protezelor auditive, se face dupã depunerea de cãtre asigurat a unui document de validare întocmit de cãtre un medic de specialitate O.R.L., pe baza raportului probei de protezare. Raportul probei de protezare cuprinde rezultatele testelor audiometriei protetice, realizate prin diferite metode (audiometrie tonalã şi vocalã în câmp liber etc.), efectuate înainte şi dupã protezare. În cazul în care asiguratul nu se prezintã la casa de asigurãri de sãnãtate cu acest document în termen de 15 zile lucrãtoare de la ridicarea dispozitivului, casa de asigurãri de sãnãtate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivã."
70. În anexa nr. 34, la punctul I, teza a doua va avea urmãtorul cuprins:
"furnizorul de dispozitive medicale ......., prin reprezentantul legal ....., cu Certificatul de înregistrare*) seria ......, codul unic de înregistrare nr. ......., având sediul social în localitatea ......, str. ........ nr. ....., telefon ......, fax ......, contul nr. ................., deschis la Trezoreria Statului, sau contul nr. ........, deschis la Banca ........., dovada de evaluare pentru sediul social nr. ...../data ...., dovada de evaluare pentru fiecare punct de lucru nr. ....../data ......, certificatul/certificatele de înregistrare a dispozitivelor medicale emis/emise de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi/sau declaraţia de conformitate EC emisã de producãtor, dupã caz ........, avizul de funcţionare şi/sau certificatul de înregistrare al producãtorului de dispozitive medicale, dupã caz, emis de Ministerul Sãnãtãţii Publice, dovada de rãspundere civilã în domeniul medical, valabilã pe toatã perioada derulãrii contractului ......, lista preţurilor de vânzare cu amãnuntul pentru dispozitivele a cãror furnizare face obiectul contractului cu casa de asigurãri de sãnãtate;
------------
*) Certificatul de înregistrare cu cod unic de înregistrare sau, dupã caz, act de înfiinţare conform prevederilor legale în vigoare."
71. În anexa nr. 34, la punctul V litera B articolul 6, litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) sã transmitã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în vederea calculãrii preţurilor de referinţã ale dispozitivelor medicale, preţurile de vânzare cu amãnuntul ale dispozitivelor medicale, însoţite de certificatele de înregistrare a dispozitivelor medicale emise de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi/sau declaraţia de conformitate EC emisã de producãtor, dupã caz, şi care trebuie sã fie aceleaşi cu cele din lista preţurilor de vânzare cu amãnuntul pentru dispozitivele a cãror furnizare face obiectul contractului cu casa de asigurãri de sãnãtate prezentatã la contractare;".
72. În anexa nr. 34, la punctul V litera B articolul 6, litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) sã emitã, în vederea decontãrii, facturile însoţite de: copia certificatului de garanţie, declaraţia de conformitate pentru dispozitivele la comandã, dupã caz, conform prevederilor legale în vigoare, audiogramele efectuate dupã protezarea auditivã de cãtre un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivã, aflat în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate, dupã caz, talonul lunar pentru dispozitivele de protezare stomii, incontinenţã urinarã, fotoliile rulante şi aparatele pentru administrare continuã cu oxigen, dupã caz, dovada verificãrii tehnice sau a verificãrii dupã reparare, dupã caz, confirmarea primirii dispozitivului medical sub semnãtura beneficiarului, cu specificarea domiciliului, a actului de identitate şi a codului numeric personal sau a documentelor ce confirmã expedierea prin poştã şi primirea la domiciliu; cheltuielile cu transportul dispozitivului medical la domiciliul asiguratului nu se deconteazã de casele de asigurãri de sãnãtate;".
73. În anexa nr. 34, la punctul VI articolul 10, teza a treia a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Furnizorii de proteze auditive vor ataşa audiogramele efectuate dupã protezare auditivã de cãtre un furnizor de servicii medicale autorizat şi evaluat sau de un furnizor de dispozitive medicale autorizat şi evaluat pentru protezare auditivã, aflat în relaţie contractualã cu casa de asigurãri de sãnãtate."
74. În anexa nr. 34, la punctul VI articolul 10, a doua tezã a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul în care asiguratul nu se prezintã la casa de asigurãri de sãnãtate cu acest document în termen de 15 zile lucrãtoare de la ridicarea dispozitivului medical, casa de asigurãri de sãnãtate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivã."
75. În anexa nr. 34, la punctul VI articolul 10, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Decontarea, în cazul protezelor auditive, se face dupã depunerea de cãtre asigurat a unui document de validare întocmit de cãtre un medic de specialitate O.R.L., pe baza raportului probei de protezare. Raportul probei de protezare cuprinde rezultatele testelor audiometriei protetice, realizate prin diferite metode (audiometrie tonalã şi vocalã în câmp liber etc.), efectuate înainte şi dupã protezare. În cazul în care asiguratul nu se prezintã la casa de asigurãri de sãnãtate cu acest document în termen de 15 zile lucrãtoare de la ridicarea dispozitivului, casa de asigurãri de sãnãtate va valida (va confirma) din oficiu protezarea respectivã."
76. În anexa nr. 34, la punctul IX articolul 15 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) furnizarea de dispozitive medicale pentru care nu deţine certificat de înregistrare a dispozitivului medical emis de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi/sau declaraţia de conformitate EC emisã de producãtor, dupã caz;".
77. Titlul anexei nr. 36 va avea urmãtorul cuprins:
"CONVENŢIE*)
privind eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã"
78. În anexa nr. 36, la punctul II, articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Obiectul prezentei convenţii îl constituie eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã, în vederea recunoaşterii acestora în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, conform Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2007, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.842/2006 , şi normelor metodologice de aplicare a acestuia."
79. În anexa nr. 36, la punctul II, articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice se face de cãtre:
a) medicii din cabinetele medicale şcolare/studenţeşti pentru elevi, respectiv studenţi, dacã nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie sau în situaţia în care cabinetul medicului de familie nu se aflã în aceeaşi localitate cu unitatea de învãţãmânt respectivã;
b) medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, în situaţia în care persoanele instituţionalizate nu sunt incluse pe lista unui medic de familie;
c) medicii din serviciile publice specializate sau organismele private autorizate pentru copiii încredinţaţi ori daţi în plasament, dacã nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie;
d) medicii din alte instituţii de ocrotire socialã, dacã persoanele instituţionalizate nu sunt înscrise pe lista unui medic de familie;
e) medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã;
f) medicii dentişti şi dentiştii din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pentru elevi, respectiv studenţi, dacã este necesarã rezolvarea cazului din punct de vedere oro-dentar.
(2) Eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în tratamentul ambulatoriu se face de cãtre:
a) medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti;
b) medicii din cãminele de bãtrâni;
c) medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
d) medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã;
e) medicii din unitãţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţã ce sunt finanţate din bugetul de stat.
(3) Eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice se face de cãtre:
a) medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã;
b) medicii dentişti din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pentru radiografie dentarã retroalveolarã şi panoramicã, pentru elevi, respectiv studenţi.
(4) Prin medicii/medicii dentişti din cabinetele şcolare şi studenţeşti menţionaţi la alin. (1), (2) şi (3) se înţelege medicii din cabinetele medicale şi stomatologice din şcoli şi unitãţi de învãţãmânt superior, cabinete integrate în structura spitalelor teritoriale şi finanţate de la bugetul de stat."
80. În anexa nr. 36, la punctul IV, articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Medicii care elibereazã biletele de trimitere pentru servicii medicale clinice, bilete de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau care elibereazã prescripţii medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã au urmãtoarele obligaţii:
a) sã respecte prevederile actelor normative referitoare la eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
b) sã respecte confidenţialitatea datelor şi informaţiilor privitoare la certificatele de concediu medical eliberate asiguraţilor;
c) sã anunţe casa de asigurãri de sãnãtate despre orice modificare privind condiţiile care au stat la baza încheierii convenţiei;
d) sã punã la dispoziţie organelor de control ale casei de asigurãri de sãnãtate documentele medicale primare care au stat la baza eliberãrii biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, a eliberãrii biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau a eliberãrii prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã;
e) sã respecte dreptul la libera alegere de cãtre asigurat a medicului şi a furnizorului;
f) sã furnizeze tratamentul adecvat şi sã prescrie medicamentele prevãzute în lista cu medicamente de care beneficiazã asiguraţii cu sau fãrã contribuţie personalã, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, conform specializãrii, în concordanţã cu diagnosticul;
g) sã prescrie medicamente în urmãtoarele condiţii:
- medicii din cabinetele medicale şcolare şi studenţeşti prescriu medicamente în caz de urgenţã medicalã, numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile, pentru elevii şi studenţii care urmeazã o formã de învãţãmânt în altã localitate decât cea de reşedinţã şi care nu sunt înscrişi la un medic de familie din localitatea unde se aflã unitatea de învãţãmânt; medicii respectivi au obligaţia sã transmitã prin scrisoare medicalã medicului de familie la care este înscris elevul sau studentul diagnosticul şi tratamentul prescris;
- medicii de medicinã dentarã şi dentiştii din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti pot prescrie medicamente numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile şi numai ca o consecinţã a actului medical propriu, pentru elevi, respectiv studenţi;
- medicii din cãminele de bãtrâni pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile, pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, dacã nu sunt înscrişi în lista unui medic de familie;
- medicii din instituţiile aflate în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pot prescrie medicamente numai pentru maximum 3 zile, pentru bolnavii nedeplasabili sau cu afecţiuni acute din aceste instituţii, în situaţia în care persoanele instituţionalizate nu sunt înscrise în lista unui medic de familie;
- medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, pot prescrie medicamente cu sau fãrã contribuţie personalã, conform specializãrii şi numai ca o consecinţã a actului medical propriu;
- medicii din unitãţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţã ce sunt finanţate din bugetul de stat pot prescrie medicamente cu sau fãrã contribuţie personalã, conform specializãrii şi numai ca o consecinţã a actului medical propriu, numai pentru afecţiuni acute, pentru maximum 3 zile."
81. Explicaţia asteriscului din finalul anexei nr. 36 va avea urmãtorul cuprins:
"*) Modelul de convenţie se va adapta în funcţie de obiectul convenţiei, respectiv eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã.
Pentru medicii care îşi desfãşoarã activitatea în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, pentru medicii din unitãţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor de urgenţã ce sunt finanţate din bugetul de stat, precum şi pentru medicii din cabinetele medicale şcolare şi studenţeşti şi medicii de medicinã dentarã şi dentiştii din cabinetele stomatologice şcolare şi studenţeşti, cabinete integrate în structura spitalelor teritoriale şi finanţate de la bugetul de stat, modelul de convenţie se va adapta în sensul încheierii convenţiei între casa de asigurãri de sãnãtate şi unitatea sanitarã în care îşi desfãşoarã activitatea medicii din structurile anterior menţionate."
82. În anexa nr. 37, punctul I va avea urmãtorul cuprins:
"I. Pãrţile convenţiei
Casa de Asigurãri de Sãnãtate ..........., cu sediul în municipiul/oraşul ........, str. ... nr. ...., judeţul/sectorul ..., telefon/fax ....., reprezentatã prin preşedinte-director general ........,
şi
- Unitatea medico-socialã .........., reprezentatã prin ........, cu autorizaţie sanitarã de funcţionare nr. ..... din ........, având sediul în municipiul/ oraşul/comuna .........., str. ........ nr. ..., judeţul/sectorul ......., telefon .......
- Spitalul (sau altã unitate sanitarã cu paturi autorizatã şi evaluatã pentru acordarea de servicii medicale spitaliceşti) ........., cu sediul în ......., str. ...... nr. ....., telefon ....., fax ......, reprezentat prin ......., având actul de înfiinţare sau de organizare nr. ...., autorizaţia sanitarã de funcţionare nr. ...., dovada de evaluare nr. ......., codul unic de înregistrare ....... şi contul nr. ......, deschis la Trezoreria Statului, sau cont nr. ......., deschis la Banca ........, dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat în dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã, valabilã pe toatã durata derulãrii contractului nr. ......"
83. În anexa nr. 37, la punctul II, articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale spitaliceşti se face de cãtre urmãtorii medici:
A. Medicii din spital, respectiv:
a) medicii din dispensare TBC, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã:
1. Medicul (nume, prenume) ........., CNP ......., cod parafã ......., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. ..../....
2. Medicul (nume, prenume) ......., CNP ........, cod parafã ......., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. ..../...
..............................................................
b) medicii din laboratoarele de sãnãtate mintalã, respectiv centrele de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã:
1. Medicul (nume, prenume) ........., CNP ......., cod parafã ........, Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. ..../...
2. Medicul (nume, prenume) ........, CNP ......., cod parafã ......, Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. ...../....
................................................................
c) medicii din cabinetele de planificare familialã care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã:
1. Medicul (nume, prenume) ........., CNP ......., cod parafã ......., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. ..../...
2. Medicul (nume, prenume) ........., CNP ........, cod parafã ......, Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. .../...
..............................................................
d) medicii din cabinete medicale de boli infecţioase care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã:
1. Medicul (nume, prenume) ........., CNP ........, cod parafã ....., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. .../...
2. Mediul (nume, prenume) .........., CNP ........, cod parafã ......., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. .../...
............................................................
B. Medicii din unitatea medico-socialã:
1. Medicul (nume, prenume) ........, CNP ......., cod parafã ......., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. ..../...
2. Medicul (nume, prenume) ........, CNP ......., cod parafã ......., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. ..../...
3. Medicul (nume, prenume) ........, CNP ......., cod parafã ......., Autorizaţia de liberã practicã/Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România nr. .../..."
84. În anexa nr. 37, la punctul IV, partea introductivã a articolului 4 şi litera b) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Unitãţile medico-sociale şi furnizorul de servicii medicale spitaliceşti au urmãtoarele obligaţii:
............................................................
b) sã respecte confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor privitoare la asiguraţi, precum şi demnitatea şi intimitatea acestora;".
85. În anexa nr. 37, la punctul V articolul 5, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei de liberã practicã/certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România a/al medicului care elibereazã bilete de trimitere pentru servicii medicale spitaliceşti; în situaţia în care convenţia cu unitatea medico-socialã/ spitalul se încheie pentru mai mulţi medici, ridicarea de cãtre organele de drept a autorizaţiei de liberã practicã/certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România a/al unui medic nu conduce la rezilierea convenţiei, ci doar la excluderea din convenţie a medicului respectiv;".
86. În anexa nr. 37, la punctul V articolul 6, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) furnizorul se mutã din raza administrativ-teritorialã a casei de asigurãri de sãnãtate cu care a încheiat convenţie;".
87. În finalul anexei nr. 37 se introduce o notã cu urmãtorul cuprins:
"NOTĂ:
Modelul de convenţie se va adapta în funcţie de obiectul convenţiei, respectiv eliberarea biletelor de internare de cãtre medicii din unitãţile medico-sociale sau de cãtre medicii din dispensare TBC, laboratoare de sãnãtate mintalã, respectiv centre de sãnãtate mintalã şi staţionar de zi, cabinete de planificare familialã, cabinete medicale de boli infecţioase, care se aflã în structura spitalului ca unitãţi fãrã personalitate juridicã."
ART. II
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi are aplicabilitate începând cu luna aprilie 2007.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016