Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 721 din 1 octombrie 2002  pentru aprobarea Regulamentului privind procedura si conditiile de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual si limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 721 din 1 octombrie 2002 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura si conditiile de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual si limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 13 decembrie 2002
Având în vedere prevederile <>art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 ,
în temeiul <>art. 4 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 9 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 1.621 din 30 august 2002,

ministrul sãnãtãţii şi familiei şi ministrul educaţiei şi cercetãrii emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aproba Regulamentul privind procedura şi condiţiile de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual şi limbajului specific persoanelor cu surdo-cecitate, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Procedura şi condiţiile atestarii vor fi stabilite prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, precum şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Ecaterina Andronescu

ANEXA 1

REGULAMENT
privind procedura şi condiţiile de autorizare
a interpretilor limbajului mimico-gestual
şi limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate

ART. 1
(1) Prezentul regulament stabileşte procedura şi condiţiile de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual şi limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate pe baza atestatului emis de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în condiţiile legii, şi a testarii individuale de cãtre comisia de autorizare de pe lângã inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
(2) Autorizaţia reprezintã actul administrativ care recunoaşte calitatea de interpret al limbajului mimico-gestual şi limbajului specific al persoanelor cu surdo-cecitate.
ART. 2
În vederea autorizãrii ca interpret solicitantul trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa aibã varsta minima de 18 ani;
b) sa fi absolvit cel puţin cursurile învãţãmântului liceal;
c) sa aibã o stare de sãnãtate corespunzãtoare, atestata pe baza unui examen medical de specialitate;
d) sa fi absolvit cursurile de interpreti şi sa posede un atestat eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
e) sa nu fi fost condamnat pentru sãvârşirea unei infracţiuni care l-ar face incompatibil cu exercitarea profesiei de interpret.
ART. 3
(1) Dosarul cu documentele necesare obţinerii autorizaţiei de interpret se va depune la inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele cu handicap în a cãrui raza teritorialã îşi are domiciliul sau resedinta solicitantul.
(2) Dosarul va cuprinde urmãtoarele documente:
- cerere de autorizare;
- acte de identitate şi de stare civilã, în copie legalizatã;
- acte de studii, în copie legalizatã;
- atestatul eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
- certificat medical din care sa rezulte faptul ca persoana este apta pentru îndeplinirea funcţiei de interpret;
- cazier judiciar.
ART. 4
Dosarul va fi analizat de o comisie de autorizare, denumita în continuare comisie, care funcţioneazã pe lângã inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap şi care va avea urmãtoarea componenta:
- un preşedinte, desemnat de inspectorul-şef al inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap;
- un vicepreşedinte, desemnat de filiala judeteana a Asociaţiei Surzilor din România;
- un membru, de preferinta cadru didactic din domeniu;
- un secretar, desemnat de inspectorul-şef al inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap. Membrii comisiei nu beneficiazã de indemnizaţie de şedinţa.
ART. 5
(1) Secretarul are obligaţia sa primeascã, sa verifice, sa înregistreze şi sa înainteze dosarul comisiei. În situaţia în care dosarul este incomplet, acesta se restituie solicitantului în vederea completãrii.
(2) Secretarul are obligaţia sa îi aducã la cunostinta solicitantului data prezentãrii la comisie.
ART. 6
Comisia se întruneşte în şedinţe ordinare lunare şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie, la convocarea secretarului.
ART. 7
În termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii şi în urma analizarii dosarului comisia va proceda la:
a) eliberarea autorizaţiei conform modelului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament;
b) respingerea cererii de autorizare.
ART. 8
(1) Autorizaţia îşi pãstreazã valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite condiţiile de autorizare menţionate.
(2) În situaţia în care comisia constata ca solicitantul nu mai îndeplineşte condiţiile de autorizare, aceasta va anula sau va retrage autorizaţia emisã.
ART. 9
Comisia are obligaţia de a tine evidenta nominalã a interpretilor autorizaţi într-un registru special, numerotat şi stampilat pe fiecare pagina.
ART. 10
(1) Taxele de autorizare se stabilesc anual, prin ordin al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Taxele de autorizare se achitã la Trezoreria statului, în conturile inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, în termenele stabilite de reglementãrile legale în vigoare privind finanţele publice.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------



┌────────┐
│ │
│ │
│ │
└────────┘

Inspectoratul de Stat Teritorial pentru Persoanele cu Handicap ...................................., str. ............... nr. ........, judeţul ......................., tel. ............ fax ................, e-mail .....................


Comisia de autorizare

AUTORIZAŢIE
pentru exercitarea profesiei de interpret al limbajului
mimico-gestual şi al limbajului specific persoanelor
cu surdo-cecitate
nr. ........../...........

Domnul/doamna ..........................................., fiul/fiica lui ............................ şi ...................., nãscut/nascuta la data de ............., domiciliat/domiciliata în ...................., str. .................................................... nr. .........., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ........................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. nr. .......... din ................, emis/emisã de ............................., este autorizat/autorizata sa exercite profesia de interpret al limbajului mimico-gestual şi limbajului specific persoanelor cu surdo-cecitate.
Prezenta autorizaţie a fost eliberata în conformitate cu prevederile <>art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 .
Prezenta autorizaţie are valabilitate permanenta.

Preşedinte,
.................

Vicepreşedinte,
................

Membru, Secretar,
.................. ......................

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016