Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 719 din 12 iulie 2006  privind aprobarea Procedurii NTLH - 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulari cu folosinta piscicola, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, conform prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2005 , aprobata cu modificari si completari prin   Legea nr. 13/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 719 din 12 iulie 2006 privind aprobarea Procedurii NTLH - 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulari cu folosinta piscicola, de agrement sau de interes local, din categoriile C si D, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2005 , aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 13/2006

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 18 iulie 2006
În baza prevederilor art. 4 alin. (2) şi ale <>art. 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţã a acumulãrilor cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2006 ,
având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor nr. 91.118/A.A. din 23 martie 2006,
în temeiul prevederilor <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura NTLH - 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 138/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2006 , prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor şi Administraţia Naţionalã "Apele Române" vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 12 iulie 2006.
Nr. 719.

ANEXĂ

PROCEDURA NTLH - 025
de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulãri cu
folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D,
conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 138/2005 ,
aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2006

ART. 1
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţã a acumulãrilor cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2006 , exploatarea micilor acumulãri se face numai cu personal de exploatare calificat şi atestat în domeniul hidrotehnic.
(2) Personalul de exploatare calificat şi atestat este definit conform prevederilor <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 138/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2006 .
ART. 2
Atestarea personalului de exploatare calificat al micilor acumulãri se face de comisiile de atestare care funcţioneazã pe lângã Administraţia Naţionalã "Apele Române", la nivelul direcţiilor de ape organizate pe bazine sau pe grupuri de bazine hidrografice, conform anexei nr. 2 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 404/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) În vederea atestãrii, solicitantul - persoanã fizicã, denumit în continuare solicitant, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã studii medii liceale, absolvite cu diplomã;
b) sã fie absolvent al unui curs de pregãtire de scurtã duratã în domeniul hidrotehnic, organizat la nivelul direcţiei de ape;
c) sã aibã o activitate în domeniul gospodãririi apelor de cel puţin 3 ani.
(2) În vederea obţinerii atestatului pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, denumit în continuare atestat, solicitantul va depune la direcţia de ape a Administraţiei Naţionale "Apele Române" din a cãrei razã teritorialã face parte acumularea un dosar cuprinzând urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de solicitare a atestãrii;
b) curriculum vitae al solicitantului;
c) copie de pe diploma de studii;
d) copie de pe certificatul de absolvire a cursurilor în domeniul hidrotehnic;
e) copie de pe cartea de muncã sau adeverinţã de vechime;
f) cazier judiciar;
g) chitanţa de achitare a tarifului pentru obţinerea atestatului.
(3) Tariful pentru obţinerea atestatului se achitã numai dupã admiterea dosarului pentru atestare, iar chitanţa de achitare se anexeazã la dosarul solicitantului.
ART. 4
(1) În termen de 10 zile de la depunerea dosarului, direcţia de ape analizeazã documentele şi comunicã solicitantului, în scris, una dintre urmãtoarele situaţii în care se aflã dosarul depus:
a) admitere pentru atestare;
b) solicitare de completãri;
c) respingere.
(2) În cazul în care se decide admiterea pentru atestare, solicitantului i se vor comunica:
a) data la care se va prezenta pentru susţinerea interviului în faţa comisiei de atestare;
b) necesitatea achitãrii tarifului pentru obţinerea atestatului şi a prezentãrii chitanţei aferente;
c) documentele necesare pe care va trebui sã le aibã asupra sa.
(3) În cazul în care se decide solicitarea de completãri, solicitantului i se vor comunica termenul de depunere şi documentele solicitate. Nedepunerea documentelor în termenul prevãzut va conduce la respingerea dosarului.
(4) În cazul în care se decide respingerea dosarului, solicitantului i se vor comunica motivele care au condus la aceastã decizie, iar dosarele se restituie pe bazã de semnãturã.
(5) Posturile pentru personalul de exploatare calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, denumit în continuare personal de exploatare calificat al micilor acumulãri, nu sunt limitate ca numãr.
ART. 5
(1) În vederea obţinerii atestãrii, orice solicitant trebuie sã depunã o cerere-tip, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1, un dosar care trebuie sã conţinã documentele prevãzute la art. 3 alin. (2) şi sã susţinã un interviu.
(2) Comisiile de atestare se organizeazã la nivelul fiecãrei direcţii de ape, în baza propunerilor nominale de reprezentanţi efectuate de Direcţia pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor şi Administraţia Naţionalã "Apele Române".
(3) În funcţie de numãrul de mici acumulãri existente în raza de autoritate a unei direcţii de ape şi de propunerile direcţiilor de ape, se pot organiza comisii de atestare teritoriale, care sã activeze pe raza a douã sau mai multor direcţii de ape.
ART. 6
Componenţa fiecãrei comisii de atestare este urmãtoarea:
a) preşedinte - directorul direcţiei de ape;
b) vicepreşedinte - un reprezentant al Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor;
c) un reprezentant al Administraţiei Naţionale "Apele Române" - membru;
d) directorul tehnic al direcţiei de ape - membru;
e) şeful compartimentului exploatare din cadrul direcţiei de ape - membru;
f) directorul sistemului de gospodãrire a apelor în a cãrui razã teritorialã se aflã acumularea - membru;
g) secretar - un reprezentant al biroului siguranţa barajelor din cadrul direcţiei de ape.
ART. 7
(1) Deciziile se adoptã cu votul a douã treimi din numãrul membrilor comisiei de atestare prezenţi la interviu, în prezenţa a cel puţin trei pãtrimi din numãrul total al membrilor. Prezenţa preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui este obligatorie.
(2) Comisiile de atestare se întrunesc, de regulã, trimestrial sau în cazul în care sunt primite pentru atestare cel puţin 5 solicitãri cu dosare conţinând documente complete.
(3) Organizarea atestãrii personalului de exploatare calificat al micilor acumulãri se asigurã de fiecare direcţie de ape, prin fixarea datei, a orei şi locului de desfãşurare a şedinţelor, prin anunţarea în scris a membrilor comisiei de atestare şi a solicitanţilor şi prin afişarea listei solicitanţilor la sediul direcţiei.
(4) Şedinţele se convoacã cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de data stabilitã pentru atestare, membrii comisiei de atestare urmând sã confirme participarea cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei. Componenţa comisiei de atestare astfel constituite se afişeazã la locul desfãşurãrii şedinţelor, cel mai târziu în dimineaţa zilei de desfãşurare a şedinţei.
ART. 8
(1) Şedinţa comisiei de atestare este condusã de preşedinte sau, dupã caz, de vicepreşedinte, care invitã, pe rând, solicitanţii la interviu. Secretarul comisiei prezintã documentele din dosarul solicitantului. În cadrul interviului preşedintele şi membrii comisiei de atestare pot cere solicitantului precizãri privind: documentele din dosar, activitatea desfãşuratã în domeniul gospodãririi apelor sau cunoştinţele sale privind exploatarea lacurilor de acumulare.
(2) Dupã interviu membrii comisiei de atestare acordã calificativul "admis" sau "respins".
(3) Decizia comisiei de atestare privind "admiterea" sau "respingerea" de la atestare se consemneazã în cadrul unui proces-verbal semnat de membrii prezenţi, se comunicã verbal solicitantului, iar rezultatul se afişeazã la sediul direcţiei de ape.
(4) În cazul proceselor-verbale cu decizia finalã "respins", solicitanţii aflaţi în aceastã situaţie pot depune contestaţii în condiţiile prevãzute la art. 14.
ART. 9
Membrii comisiei de atestare beneficiazã de o indemnizaţie de şedinţã al cãrei cuantum se stabileşte prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
ART. 10
(1) Atestatul se emite de comisia de atestare şi are valabilitate 5 ani de la data emiterii, cu posibilitatea prelungirii pentru perioade de încã 5 ani.
(2) Solicitarea de prelungire a valabilitãţii atestatului se realizeazã prin depunerea de cãtre titularul atestatului la direcţia de ape emitentã, cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, a unui dosar care va cuprinde:
a) cererea de prelungire;
b) memoriul de activitate al persoanei atestate;
c) chitanţa de achitare a tarifului pentru prelungirea valabilitãţii.
ART. 11
(1) Tariful pentru atestare şi obţinerea atestatului este de 300 lei.
(2) Tariful pentru prelungirea valabilitãţii atestatului este de 200 lei.
(3) Sumele datorate conform tarifelor prevãzute la alin. (1) şi (2) se depun în contul Administraţiei Naţionale "Apele Române" RO93TREZ7005025XXX001176, deschis la Trezoreria SMB.
(4) Tarifele prevãzute la alin. (1) şi (2) pot fi actualizate prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor.
ART. 12
(1) Atestatul îşi înceteazã valabilitatea în urmãtoarele cazuri:
a) la expirarea termenului pentru care a fost eliberat;
b) în cazul suspendãrii;
c) în cazul anulãrii.
(2) Atestatul este suspendat, dupã caz, în urmãtoarele situaţii:
a) pe perioada în care titularul a primit sancţiuni administrative sau pe perioada de aplicare a unor hotãrâri judecãtoreşti, la producerea unor infracţiuni;
b) pe perioada în care titularul ocupã o funcţie care, în conformitate cu prevederile legii, intrã în conflict de interese sau în incompatibilitate cu exercitarea activitãţii de personal de exploatare;
c) în cazul nerespectãrii prevederilor regulamentului de exploatare a acumulãrii sau a cerinţelor instrucţiunilor de urmãrire a comportãrii în timp a barajului;
d) pe perioada suspendãrii autorizaţiei de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de funcţionare în siguranţã.
(3) Atestatul se anuleazã în urmãtoarele cazuri:
a) în caz de inactivitate a titularului o perioadã mai mare de 4 ani;
b) dacã persoana atestatã a fost condamnatã prin sentinţã definitivã pentru fapte comise în exercitarea profesiei;
c) în cazul producerii unor incidente sau accidente la baraje, în funcţie de gravitatea acestora şi de implicarea persoanei atestate.
(4) Personalul calificat cãruia i s-a anulat atestatul pentru motivele prevãzute la alin. (3) lit. b) nu poate sã mai depunã un nou dosar pentru atestare.
ART. 13
Suspendarea sau anularea atestatului se face de comisia de atestare de pe lângã direcţia de ape din subordinea Administraţiei Naţionale "Apele Române", care a emis atestatul, la notificarea fundamentatã a angajatorului, a Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor, a Inspecţiei de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor şi a împuterniciţilor acestora.
ART. 14
(1) Contestaţiile cu privire la respingerea dosarului pentru atestare, neacordarea atestatului de cãtre comisia de atestare, neprelungirea valabilitãţii, suspendarea sau anularea atestatelor se depun la comisia de atestare emitentã a atestatului.
(2) Directorul direcţiei de ape dispune, prin decizie, constituirea unei comisii de soluţionare a contestaţiilor, formatã din: un reprezentant al Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, un reprezentant al Administraţiei Naţionale "Apele Române", directorul tehnic al direcţiei de ape şi secretarul comisiei de atestare.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizeazã contestaţiile în termen de maximum o sãptãmânã de la depunerea acestora, întocmeşte un proces-verbal şi propune modul de rezolvare.
(4) Direcţia de ape transmite în scris o comunicare cãtre persoana care a depus contestaţia, cu concluzia comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 15
Organizarea cursurilor de pregãtire de scurtã duratã în domeniul hidrotehnic se efectueazã în baza tematicii, a perioadelor şi programelor, precum şi a modelelor de certificate şi tarife, care se stabilesc şi se aprobã prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
ART. 16
Angajarea personalului de exploatare calificat al micilor acumulãri, atestat conform prezentei proceduri, se face de cãtre deţinãtorul sau administratorul barajului, în condiţiile legii (cerere de ofertã, licitaţie, încredinţare directã în cazuri justificate).
ART. 17
Personalul de exploatare calificat al micilor acumulãri, atestat conform prezentei proceduri, rãspunde, în condiţiile legii, pentru activitatea desfãşuratã, inclusiv pentru consecinţele acesteia.
ART. 18
Personalul de exploatare calificat al micilor acumulãri, atestat conform prezentei proceduri, nu se poate angaja simultan la mai mult de 3 mici acumulãri, inclusiv la cele aflate în cascadã.
ART. 19
În cazul în care deţinãtorul sau administratorul barajului nu are sau nu angajeazã personal de exploatare calificat, exploatarea micilor acumulãri se face cu asistenţã tehnicã din partea personalului desemnat de Administraţia Naţionalã "Apele Române", în baza unui contract.
ART. 20
Modelul de atestat este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 21
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.

ANEXA 1

CERERE-TIP
privind obţinerea atestatului pentru activitatea de personal de exploatare
calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã,
de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D
- Model -

Subsemnatul/subsemnata ......................, domiciliat/domiciliatã în ................, str. ............... nr. ...., judeţul/sectorul ..............., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ......... nr. ........., eliberat/eliberatã de Secţia de poliţie .............. la data de ...................., codul numeric personal ..................., având Certificatul de absolvire a cursurilor de pregãtire în domeniul hidrotehnic de nivel postliceal nr. ...... din ..................., eliberat de Administraţia Naţionalã "Apele Române" - Direcţia Apelor ........................, solicit atestarea pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţã a acumulãrilor cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2006 .
Anexez toate documentele prevãzute în Procedura NTLH - 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobatã prin Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 719/2006.

(Semnãtura, data)

ANEXA 2

ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ "APELE ROMÂNE"
Direcţia Apelor ......................

ATESTAT
nr. ..... din ............

pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor
cumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local,
din categoriile C şi D, conform Procedurii NTLH - 025,
aprobatã prin Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 719/2006

- Model -

În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) şi ale <>art. 4 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţã a acumulãrilor cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2006 ,
în baza prevederilor Procedurii NTLH - 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobatã prin Ordinul ministrului mediului şi gospodãririi apelor nr. 719/2006,
vãzând Procesul-verbal nr. .......... din .............. al Comisiei de atestare numite prin Decizia nr. ........... din ..............., emisã de directorul general al Administraţiei Naţionale "Apele Române",
Direcţia Apelor ......................... este împuternicitã sã elibereze prezentul atestat.
Domnul/Doamna .........................., domiciliat/domiciliatã în ......................, str. .................. nr. ...., judeţul (sectorul) .................., posesor/posesoare al/a buletinului/cãrţii de identitate seria ....... nr. ......., eliberat/eliberatã de ................... la data de .............., codul numeric personal .................. este atestat/atestatã pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulãri cu folosinţã piscicolã, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D.
Prezentul atestat este valabil o perioadã de 5 ani de la data emiterii.

Director,
Preşedintele Comisiei de atestare,
..........................................
(numele şi prenumele, ştampila)

Secretarul Comisiei de atestare,
.....................................

(Exemplarul nr. 1 se înmâneazã titularului.)
(Exemplarul nr. 2 se pãstreazã la direcţia de ape emitentã.)

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016