┌─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│   Rubrica   │              Cum se completeazã                  │                 Exemple              │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Caracterul   │Se înscrie caracterul nesecret/secret de serviciu │nesecret                              │
│documentului │al fişei postului.                                │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│A. Identi-   │Se înscriu datele care identificã/individualizeazã postul în ansamblul funcţiilor din    │
│ficarea      │Ministerul Internelor şi Reformei Administrative; datele din acest modul se completeazã  │
│postului     │dupã consultarea compartimentului de resurse umane.                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. compar-   │Se înscriu structura imediat superioarã celei din │Serviciul funcţii publice             │
│timentul     │care face parte postul, precum şi denumirea       │                                      │
│             │compartimentului/structurii - biroului, secţiei,  │                                      │
│             │serviciului etc. - în care lucreazã ocupantul     │                                      │
│             │postului.                                         │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. denumirea │Se completeazã cu datele corespunzãtoare          │ofiţer specialist principal - evidenţã│
│   şi codul  │înscrise în statul de organizare al unitãţii şi în│poliţişti; şef birou evidenţã cadre   │
│   postului  │sistemul informatic de personal, dacã este        │militare;                             │
│             │implementat; în situaţia în care profesia/ocupaţia│locţiitor şef serviciu politici de    │
│             │cu care este prevãzut postul este cuprinsã în     │resurse umane; ofiţer specialist II - │
│             │Clasificarea ocupaţiilor din România - COR -      │psiholog;                             │
│             │se înscrie şi codul prevãzut de aceasta; se       │- codul postului va fi cel utilizat în│
│             │introduce şi clasificarea internã a ocupaţiei,    │sistemul informatic de gestiune a     │
│             │dacã este cazul.                                  │resurselor umane;                     │
│             │                                                  │- codul 243202 - bibliotecar cu studii│
│             │                                                  │superioare - din COR                  │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. poziţia   │Se specificã numãrul curent al postului în statul │ 34                                   │
│postului în  │de organizare al unitãţii.                        │                                      │
│statul de    │                                                  │                                      │
│organizare   │                                                  │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. punctajul │Se specificã pentru personalul contractual,       │                                      │
│ postului:   │potrivit procedurilor în vigoare de evaluare a    │                                      │
│ minim,      │postului, punctajul minim, maxim şi mediu         │                                      │
│ maxim, mediu│acordat postului.                                 │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. relaţii   │Se înscriu relaţiile ierarhice, respectiv cui se  │- se subordoneazã direct inspectorului│
│cu alte      │subordoneazã/pe cine are în subordine; relaţiile  │general al IGPF, are în subordine     │
│posturi:     │funcţionale - de consultare, îndrumare, avizare   │nemijlocitã întregul personal al      │
│- relaţii    │etc. pe linie de specialitate, într-un anumit     │direcţiei şi în subordine directã     │
│ierarhice/   │domeniu; relaţiile de control - control de        │directorii adjuncţi şi compartimentul │
│funcţionale/ │specialitate; relaţiile de reprezentare; de       │secretariat; se subordoneazã          │
│de control/de│asemenea, se noteazã, dacã este cazul, relaţiile  │funcţional şefului DGMRU;             │
│reprezentare;│pe care le are ocupantul postului prin natura     │- îndrumã şi controleazã activitatea  │
│- relaţii cu │atribuţiilor de serviciu cu autoritãţi, instituţii│şefilor posturilor de poliţie din     │
│autoritãţi,  │publice, organizaţii internaţionale, persoane     │comunele                              │
│instituţii   │juridice private.                                 │......................................│
│publice,     │                                                  │                                      │
│organizaţii  │                                                  │                                      │
│internaţio-  │                                                  │                                      │
│nale,persoane│                                                  │                                      │
│juridice     │                                                  │                                      │
│private      │                                                  │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. definirea │Se precizeazã pe scurt - în una, douã fraze -     │conduce serviciul care elaboreazã     │
│sumarã a     │scopul/rolul principal al postului în cadrul      │politicile de personal ale            │
│atribuţiilor │compartimentului/unitãţii, respectiv contribuţia  │Ministerului Internelor şi Reformei   │
│postului     │pe care o are la îndeplinirea misiunii şi         │Administrative, coordoneazã elaborarea│
│             │atribuţiilor instituţiei.                         │şi fundamentarea politicilor de       │
│             │                                                  │personal specifice inspectoratelor    │
│             │                                                  │generale/similare                     │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│B. Cerinţele │Se întocmeşte ca urmare a analizei postului şi avându-se în vedere prevederile actelor   │
│postului     │normative în vigoare; include rubrici referitoare la condiţiile de studii, vechime,      │
│             │precum şi alte condiţii specifice de ocupare a postului; în unele lucrãri de management  │
│             │resurse umane se intituleazã şi "specificaţiile de personal"; toate cerinţele acestui    │
│             │modul - inclusiv cele referitoare la aptitudini, abilitãţi şi atitudini/comportament -   │
│             │sunt obligatorii şi trebuie verificatã îndeplinirea lor înainte de ocuparea postului; în │
│             │consecinţã, cerinţele postului incluse în acest modul trebuie dovedite fie prin documente│
│             │fie, acolo unde este cazul, prin aplicarea unor teste/probe practice în cadrul           │
│             │concursului/examenului de ocupare a postului ori, în cazul trãsãturilor psihice şi de    │
│             │personalitate, prin aplicarea acelor baterii de teste psihologice care permit            │
│             │identificarea lor.                                                                       │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. categoria │Se înscrie/înscriu una sau mai multe dacã postul  │- ofiţer/personal contractual;        │
│de personal  │este "în furcã" între categoriile: ofiţer de      │- subofiţer;                          │
│ce poate     │poliţie/agent de poliţie/ofiţer/maistru           │- funcţionar public, clasa I          │
│ocupa postul │militar/subofiţer/funcţionar public/personal      │                                      │
│             │contractual/militar angajat pe bazã de contract;  │                                      │
│             │pentru funcţionarii publici se trece şi clasa     │                                      │
│             │prevãzutã.                                        │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. gradul    │Se trece limita minimã a gradului                 │- inspector de poliţie;               │
│profesional/ │profesional/militar necesar pentru ocuparea       │- maior                               │
│gradul       │postului, avându-se în vedere prevederile din     │                                      │
│militar      │statul de organizare al unitãţii şi legislaţia în │                                      │
│             │vigoare; pentru funcţionarii publici şi personalul│                                      │
│             │contractual se trec în aceleaşi condiţii clasa şi │                                      │
│             │gradul profesional, respectiv categoria.          │                                      │
├─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│3. pregãtire - cuprinde rubrici în care se înscriu condiţiile de studii, precum şi, dacã este cazul,   │
│aria/domeniul cunoştinţelor şi abilitãţilor necesare ocupãrii postului, pentru care nu este            │
│indispensabilã absolvirea unei instituţii de formare iniţialã ori formare profesionalã continuã        │
├─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│3.1. pregã-  │Se va/vor nota calificarea profesionalã sau/şi    │- studii superioare cu diplomã de     │
│tire de bazã │domeniul (pentru nivelul preuniversitar),         │licenţã;                              │
│             │domeniul de studii universitare de licenţã,       │- studii superioare cu diplomã de     │
│             │specializarea/programul de studii universitare de │licenţã în domeniul juridic şi diplomã│
│             │licenţã, programul de studii de masterat ş.a.m.d. │de studii universitare de masterat în │
│             │în care este absolut necesarã pregãtirea,         │criminalisticã;                       │
│             │arma/specialitatea militarã, diplomele/licenţele  │- studii superioare cu diplomã de     │
│             │necesare; se înscrie numai nivelul cel mai înalt a│licenţã în domeniul ştiinţe militare  │
│             │pregãtirii necesare şi doar dacã este cazul       │si informaţii sau drept;              │
│             │direcţia de aprofundare etc.; dacã postul poate fi│- studii superioare cu diplomã de     │
│             │ocupat de absolvenţii mai multor specializãri     │licenţã în psihologie, sociologie sau │
│             │universitare etc., se precizeazã toate acestea    │asistenţã socialã;                    │
│             │                                                  │- studii liceale                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.2. pregã-  │Se înscrie denumirea cursului/cursurilor de       │- curs cadre de conducere pentru      │
│tire de      │perfecţionare/aprofundare, specializare etc.      │aparatul central al ministerului;     │
│specialitate │ulterior/ulterioare dobândirii pregãtirii de bazã,│- managementul resurselor umane;      │
│             │dacã este/sunt indispensabil/indispensabile       │- cursul de comandanţi de companie;   │
│             │îndeplinirii atribuţiilor postului; dacã este     │- modulul universitar de pregãtire    │
│             │necesar se vor trece şi nivelul pregãtirii,       │psihopedagogicã - necesar posturilor  │
│             │diplomele/certificatele de calificare etc.        │de profesori/instructori militari     │
│             │solicitate, durata cursului etc.; rubrica în      │                                      │
│             │ansamblu şi detaliile se completeazã doar dacã    │                                      │
│             │este cazul, avându-se în vedere şi Ghidul carierei│                                      │
│             │personalului Ministerului Internelor şi Reformei  │                                      │
│             │Administrative.                                   │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.3. alte    │Pentru anumite posturi este suficient ca ocupanţii│culturã generalã, cunoştinţe generale │
│cunoştinţe   │acestora sã dovedeascã faptul cã posedã           │cu privire la sistemul de resurse     │
│             │anumite cunoştinţe sau/şi cã le pot aplica, fãrã a│umane al Ministerului Internelor şi   │
│             │fi necesarã absolvirea unui curs formal/program   │Reformei Administrative; psihosocio-  │
│             │de pregãtire finalizat cu o diplomã/un certificat │logia muncii şi a organizaţiilor      │
│             │într-o instituţie de învãţãmânt. Atenţie! fiecare │                                      │
│             │criteriu prevãzut la aceastã rubricã trebuie sã   │                                      │
│             │fie verificat şi, dupã caz, evaluat înaintea      │                                      │
│             │numirii - de exemplu, îndeplinirea cerinţelor     │                                      │
│             │poate fi demonstratã prin vechime într-o structurã│                                      │
│             │care presupune exercitarea directã şi nemijlocitã │                                      │
│             │a cunoştinţelor solicitate ori, în situaţia în    │                                      │
│             │care candidaţii nu pot atesta cele de mai sus,    │                                      │
│             │în mod obligatoriu prin aplicarea în cadrul probei│                                      │
│             │scrise ori a interviului a unor întrebãri care    │                                      │
│             │sã poatã identifica gradul de însuşire a          │                                      │
│             │cunoştinţelor.                                    │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.4. autoriza│Se completeazã doar dacã este cazul/sunt          │permis de conducere categoriile A-F;  │
│ţii speciale │indispensabile îndeplinirii atribuţiilor postului:│autorizaţie de lucru cu aparaturã de  │
│pentru       │atestate, calificãri speciale etc.                │mãsurare pe bazã de ultrasunete       │
│exercitarea  │                                                  │                                      │
│atribuţiilor │                                                  │                                      │
│postului     │                                                  │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.5. limbi   │Se vor nota pentru personalul care necesitã       │- francezã: citit - foarte bine,      │
│strãine:     │cunoştinţe în domeniul limbilor strãine, pentru   │scris -bine, vorbit - foarte bine;    │
│citit/scris/ │toate limbile strãine necesare, la fiecare dintre │englezã: citit - bine, scris -        │
│vorbit       │categoriile: citit, scris, vorbit, calificativele:│satisfãcãtor, vorbit - bine;          │
│             │satisfãcãtor, bine, foarte bine; se va trece, dacã│- cel puţin o limbã strãinã de        │
│             │este cazul, obligativitatea atestatului de        │circulaţie internaţionalã la nivel    │
│             │cunoscãtor la nivelul A-D al limbii sau nivelul   │"bine" pentru citit/vorbit;           │
│             │conform normelor STANAG 6001 (nivelul 1 =         │- englezã: STANAG 2                   │
│             │elementar; 2 = satisfãcãtor/limitat de lucru; 3 = │                                      │
│             │bun/minim profesionist; 4 = foarte bun/total      │                                      │
│             │profesionist; 5 = excelent/bilingv), respectiv    │                                      │
│             │STAGPOL.                                          │                                      │
├─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│4. experienţã - cuprinde rubrici în care se înscriu condiţiile de vechime în muncã, instituţie,        │
│specialitate, funcţii de conducere, precum şi perioada necesarã pentru acomodarea la cerinţele         │
│postului. Atenţie! pentru anumite categorii de personal - de exemplu, cadre didactice - sau funcţii    │
│sunt stabilite prin actele normative de nivel superior condiţii de vechime pentru ocuparea unor posturi│
│sau funcţii                                                                                            │
├─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│4.1. vechime │Se completeazã doar dacã este cazul cu:           │- un an vechime în muncã; nu este     │
│în muncã,    │vechimea minimã obligatorie în muncã - fãrã de    │necesarã vechime în Ministerul        │
│din care în  │care nu poate face faţã atribuţiilor postului, în │Internelor şi Reformei Administrative;│
│Ministerul   │numãr minim de ani, sau/şi vechimea în            │- nu este necesarã vechime în muncã   │
│Internelor şi│Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, │sau în Ministerul Internelor şi       │
│Reformei Ad- │dacã este indispensabilã îndeplinirii atribuţiilor│Reformei Administrative               │
│ministrative │postului. Atenţie! o gamã foarte largã de posturi │                                      │
│             │nu necesitã vechime în muncã.                     │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.2. vechime │Se va trece vechimea minimã obligatorie în        │2 ani vechime în funcţii didactice/de │
│în specia-   │specialitate necesarã personalului - fãrã de care │instructor militar                    │
│litate       │nu poate face faţã atribuţiilor postului. Atenţie!│                                      │
│             │pentru o gamã largã de ocupaţii, posturi sau      │                                      │
│             │funcţii sunt stabilite prin lege ori statute      │                                      │
│             │speciale - de exemplu, statutul personalului      │                                      │
│             │didactic - condiţii de vechime în specialitate;   │                                      │
│             │se includ şi prevederile din Ghidul carierei      │                                      │
│             │personalului Ministerului Internelor şi Reformei  │                                      │
│             │Administrative.                                   │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.3. vechime │Se noteazã pentru toate funcţiile de conducere, în│- nu este necesarã vechime în funcţii │
│în funcţii   │ani, vechimea minimã obligatorie - fãrã de care   │de conducere - pentru funcţia de şef  │
│deconducere  │nu poate face faţã atribuţiilor postului - pe     │serviciu;                             │
│             │funcţii de conducere/comandã, în concordanţã cu   │- 3 ani vechime în funcţii de         │
│             │condiţiile stabilite prin Ghidul carierei         │conducere pentru funcţia de director  │
│             │personalului Ministerului Internelor şi Reformei  │în cadrul inspectoratelor generale    │
│             │Administrative.                                   │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.4. perioada│Se trece perioada apreciatã ca fiind necesarã     │3-6 luni                              │
│pentru acomo-│pentru acomodarea la cerinţele postului/integrarea│                                      │
│darea la     │profesionalã; în cazul posturilor de execuţie,    │                                      │
│cerinţele    │pentru perioada respectivã se va asigura          │                                      │
│postului     │tutelã/îndrumare profesionalã din                 │                                      │
│             │partea şefului nemijlocit sau/şi a unui tutore    │                                      │
│             │profesional; pentru personalul contractual se     │                                      │
│             │trece şi perioada de probã.                       │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. aptitudini│Se vor enumera doar aptitudinile şi abilitãţile   │aptitudini de conducere - organizato- │
│şi abilitãţi │absolut necesare pentru a face faţã atribuţiilor  │rice, decizionale, de coordonare,     │
│necesare     │postului; se noteazã ce trebuie sã poatã face     │control ..., de planificare, spirit de│
│             │ocupantul postului, îndemânãrile, priceperile,    │observaţie:                           │
│             │iscusinţele acestuia; pentru posturile de         │dezvoltare foarte bunã; de lucru sub  │
│             │funcţionar public se înscrie în mod obligatoriu   │presiunea timpului: dezvoltare foarte │
│             │şi nivelul abilitãţilor de operare/programare a   │bunã; o bunã gândire analiticã şi     │
│             │computerului, dacã este necesar; se trec ori de   │conceptualã; poate sã lucreze cu      │
│             │câte ori este posibil urmãtoarele niveluri de     │supervizare redusã, bun negociator;   │
│             │dezvoltare:                                       │utilizarea la nivel satisfãcãtor a    │
│             │dezvoltare obişnuitã; dezvoltare bunã; dezvoltare │computerului personal                 │
│             │foarte bunã; pentru completarea acestei rubrici se│                                      │
│             │consultã psihologul de unitate, dacã unitatea are │                                      │
│             │încadrat astfel de specialist, precum şi personalul                                      │
│             │care a absolvit studii de management general.     │                                      │
│             │Atenţie! îndeplinirea fiecãrui criteriu prevãzut la                                      │
│             │aceastã rubricã trebuie sã fie verificatã înaintea│                                      │
│             │numirii, cu ocazia probei scrise sau a interviului│                                      │
│             │ori, dupã caz, a examinãrii psihologice.          │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. atitudini │Cum trebuie sã se comporte ocupantul postului,    │spirit de iniţiativã: dezvoltare bunã;│
│necesare/    │ce atitudine trebuie sã aibã în mod obligatoriu   │capacitate de a lucra în echipã:      │
│comportament │acesta pentru a-şi îndeplini atribuţiile          │dezvoltare foarte bunã; disponibili-  │
│             │profesionale; se vor trece ori de câte ori este   │tate la schimbare                     │
│             │posibil calificativele: dezvoltare obişnuitã;     │                                      │
│             │dezvoltare bunã; dezvoltare foarte bunã. Atenţie! │                                      │
│             │îndeplinirea fiecãrui criteriu prevãzut la aceastã│                                      │
│             │rubricã trebuie sã fie verificatã înaintea numirii│                                      │
│             │cu ocazia interviului sau/şi a examinãrii         │                                      │
│             │psihologice ori a cunoaşterii.                    │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│7. parametri │Se înscriu doar pentru posturile cu solicitãri    │apt pentru funcţii de conducere       │
│privind      │fizice şi psihice intense/deosebite, de exemplu,  │                                      │
│starea       │luptãtor în SPIR - a se vedea actele normative    │                                      │
│sãnãtãţii    │care reglementeazã domeniul; cerinţele specifice  │                                      │
│somatice     │vor fi stabilite de cãtre medicul unitãţii,       │                                      │
│             │conform metodologiilor de specialitate.           │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│8. trãsãturi │Se înscriu doar pentru posturile cu solicitãri    │- apt pentru funcţii de conducere;    │
│psihice şi de│fizice şi psihice intense/deosebite; cerinţele    │- apt pentru lucrul cu cifru          │
│personalitate│specifice vor fi stabilite de cãtre psihologul    │                                      │
│             │de unitate/din structurile de profil ce deservesc │                                      │
│             │unitatea, în funcţie de sarcinile, îndatoririle şi│                                      │
│             │responsabilitãţile postului şi de condiţiile de   │                                      │
│             │muncã specifice.                                  │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│C. Condiţii  │Se completeazã ca urmare a rezultatelor analizei  │                                      │
│specifice de │postului.                                         │                                      │
│ muncã       │                                                  │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│1. locul de  │Se completeazã doar în situaţia în care locul de  │                                      │
│muncã        │muncã nu este la sediul unitãţii; se trece, dacã  │                                      │
│             │este cazul, zona de responsabilitate pe care o    │                                      │
│             │deserveşte.                                       │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. programul │Programul de lucru în numãr de ore zilnic, ture   │- serviciu în ture 12 ore cu 24 ore   │
│de lucru     │etc.; se completeazã doar în situaţia în care     │odihnã;                               │
│             │programul zilnic este prin dispoziţie/ordin de zi │- serviciu de noapte                  │
│             │mai mare de 8 ore sau/şi în afara orelor de       │                                      │
│             │program 8,00-16,00.                               │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. deplasãri │Deplasãri curente: unde, în ce scop,              │controale tematice în unitãţi:        │
│curente      │periodicitatea, durata medie a unei deplasãri     │5-10 zile lunar                       │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. condiţii  │Se înscriu dacã este cazul şi potrivit actelor    │expunere la radiaţii electromagnetice │
│deosebite    │normative în vigoare: lucrul în condiţii de zgomot│                                      │
│de muncã     │crescut/continuu, noxe, praf, luminã insuficientã,│                                      │
│             │temperaturã excesiv de scãzutã/ridicatã,          │                                      │
│             │umiditate, expunerea la substanţe chimice,        │                                      │
│             │condiţii igienice improprii, vibraţii, radiaţii   │                                      │
│             │etc.; lucrul în condiţii de izolare, posturi fixe;│                                      │
│             │pentru completarea acestei rubrici se vor consulta│                                      │
│             │compartimentul de inspecţie a muncii, medicul şi  │                                      │
│             │psihologul de unitate.                            │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. riscuri   │Se noteazã dacã existã/s-au manifestat frecvent   │                                      │
│implicate    │situaţii în care ocupantul postului poate fi/a    │                                      │
│de post      │fost victima unor violenţe, dacã este expus       │                                      │
│             │riscului de accidente de muncã, solicitãrilor     │                                      │
│             │emoţionale intense - contact frecvent cu victime  │                                      │
│             │ale accidentelor, violenţelor etc., riscului de   │                                      │
│             │îmbolnãvire profesionalã - datorat expunerii      │                                      │
│             │la...-, de infecţii etc.; pentru completarea      │                                      │
│             │acestei rubrici se va consulta medicul şi, dacã   │                                      │
│             │unitatea are încadrat, psihologul de unitate.     │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. compensãri│Se specificã sporurile salariale şi de concediu de│- 25% indemnizaţie de dispozitiv,     │
│             │odihnã care se acordã în mod legal în urma        │condiţii speciale de muncã, spor      │
│             │exercitãrii activitãţilor în condiţii deosebite de│salarial 15%, concediu suplimentar;   │
│             │muncã, risc şi solicitare psihicã intensã, precum │- 20% din solda lunarã spor pentru    │
│             │şi grupa de muncã.                                │activitatea desfãşuratã în localitãţi │
│             │                                                  │izolate;                              │
│             │                                                  │- spor pentru lucru cu substanţe      │
│             │                                                  │chimice - laborator foto -: 5%        │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│D. Descrierea│Conţinutul acestui modul se întocmeşte de cãtre şeful nemijlocit al ocupantului postului,│
│sarcinilor,  │în funcţie de datele culese din analiza postului; se are în vedere acordul cu atribuţiile│
│îndatoririlor│compartimentului/structurii din care face parte/acoperirea tuturor sarcinilor acestuia;  │
│şi responsa- │descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor fiecãrui post se face în     │
│bilitãţilor  │ordinea importanţei acestora, a frecvenţei de desfãşurare şi a gradului de încãrcare cu  │
│postului     │activitatea/sarcina respectivã; se interzice formula "executã şi alte sarcini".          │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│sarcini şi   │Munca de fiecare zi/sãptãmânal/ocazional/         │sãptãmânal: coordoneazã activitãţile  │
│îndatoriri   │temporar; se completeazã în ordinea importanţei   │de educaţie fizicã şi cele de         │
│             │activitãţilor/atribuţiilor/sarcinilor şi a        │cunoaştere a limbilor strãine         │
│             │timpului de lucru alocat; pe cât posibil se       │desfãşurate în unitate - aproximativ  │
│             │noteazã, cu aproximaţie, cât la sutã din timpul   │5-10% din timpul total de lucru       │
│             │total de lucru într-un an calendaristic este      │                                      │
│             │alocat de regulã fiecãrei sarcini şi îndatoriri.  │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│responsabili-│Se înscriu în continuarea sarcinilor şi           │- intervine la aplanarea stãrilor     │
│tãţi de      │îndatoririlor: responsabilitãţile de planificare/ │conflictuale care apar spontan pe     │
│planificare/ │raportare/lucru cu publicul/luare a deciziilor,   │timpul patrulãrii sau la care a fost  │
│raportare/   │alte responsabilitãţi, dacã este cazul, precum şi │direcţionat de cãtre O.S.;            │
│lucru cu pu- │accesul la informaţii clasificate, conform        │- aplicã sancţiuni contravenţionale   │
│blicul/luare │reglementãrilor legale; se noteazã pentru fiecare │pentru faptele ce încalcã prevederile │
│a deciziilor/│categorie de responsabilitãţi, acolo unde este    │Legii securitãţii şi sãnãtãţii în     │
│accesul la   │cazul; pentru funcţionarii publici se vor trece   │muncã nr. 319/2006                    │
│informaţii/  │şi limite de competenţã şi delegarea de atribuţii │                                      │
│limite de    │şi competenţã, potrivit reglementãrilor de nivel  │                                      │
│competenţã   │superior privind organizarea şi desfãşurarea      │                                      │
│şi delegarea │carierei funcţionarilor publici.                  │                                      │
│de atribuţii │                                                  │                                      │
│şi competenţã│                                                  │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│E. Standarde │Completarea acestui modul este facultativã; conţinutul indicatorilor se stabileşte de    │
│de performan-│cãtre şeful nemijlocit al ocupantului postului, având în vedere rezultatele analizei     │
│ţã asociate  │postului; se urmãreşte ca pentru aceleaşi categorii/clase de posturi sã fie stabiliţi    │
│postului     │indicatori unitari la nivelul aparatului central al ministerului/inspectoratelor         │
│             │generale/similare, precum şi al specialitãţilor/domeniilor de activitate comune.         │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. indicatori│Cât de mult/multe, numãr de lucrãri/activitãţi ce │dactilografierea tuturor lucrãrilor   │
│cantitativi  │revin ocupantului postului                        │biroului; operarea în documentele de  │
│             │                                                  │evidenţã a personalului în activitate │
│             │                                                  │a tuturor schimbãrilor survenite      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. indicatori│Cât de bine, complet sunt îndeplinite atribuţiile;│lucrãri corecte, coerente, aplicabile,│
│calitativi   │gradul de autonomie faţã de şeful direct etc.     │complete... intervenţia şefului direct│
│             │                                                  │nu va depãşi 20%                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. costuri   │Cheltuieli implicate - doar acolo unde            │                                      │
│             │este posibilã/uzitatã calcularea acestora         │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. timp      │Când va fi realizat obiectivul, termene de        │                                      │
│             │realizare, norma de timp afectatã                 │                                      │
│             │lucrãrilor-tip                                    │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. utilizarea│Echipamente/utilaje utilizate, resurse            │computer personal; personalul biroului│
│resurselor   │aflate la dispoziţie; se va specifica nivelul     │                                      │
│             │la care trebuie utilizate acestea pentru          │                                      │
│             │realizarea eficientã a atribuţiilor - în          │                                      │
│             │procente etc.                                     │                                      │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. mod de    │Cu aportul/contribuţia cui se vor îndeplini       │lucrãrile se elaboreazã individual    │
│realizare    │atribuţiile postului: individual, în colectiv,    │                                      │
│             │în colaborare cu alte structuri din interiorul    │                                      │
│             │sau exteriorul Ministerului Internelor şi Reformei│                                      │
│             │Administrative                                    │                                      │
└─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘