Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 66/N din 30 iunie 2000  pentru aprobarea Specificatiei tehnice pentru proiectarea, executia si exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulatie din mediul rural    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. 66/N din 30 iunie 2000 pentru aprobarea Specificatiei tehnice pentru proiectarea, executia si exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulatie din mediul rural

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 24 august 2000

Ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului,
în temeiul art. 2 alin. (23) şi al <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, republicatã,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Specificaţia tehnica pentru proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulaţie din mediul rural. Indicativ ST-022-1999, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 15 zile de la data publicãrii.


p. Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Şerban Teodor Antonescu,
secretar de stat

ANEXA 1

SPECIFICAŢIE TEHNICA
pentru proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulaţie din mediul rural. Indicativ ST-022-1999

CAP. 1
Generalitati

1.1. Condiţii de aplicare
1.1.1. Prezenta reglementare tehnica cuprinde norme tehnice privind proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulaţie, de interes local, atât ale celor existente, cat şi ale celor noi.
1.1.2. Aceste drumuri se caracterizeazã prin benzi de circulaţie cu latime minima de 2,75 m pentru drumuri clasa tehnica V şi 3,00 m pentru drumuri clasa tehnica IV.
1.1.3. Drumurile de interes local sunt drumuri cu trafic redus şi foarte redus, care în prezent sunt în cea mai mare parte greu accesibile şi chiar impracticabile în perioade lungi.
1.1.4. Drumurile cu o singura banda de circulaţie se realizeazã şi în mai multe etape. În prima etapa se va realiza o singura banda de circulaţie pentru asigurarea accesibilitatii şi confortului minim, conform <>Ordinului ministrului transporturilor nr. 45/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, urmând ca în viitor, de la caz la caz, pe mãsura dezvoltãrii traficului, sa se realizeze benzile urmãtoare.
1.1.5. Drumurile de interes local se proiecteazã, se executa, se exploateazã şi se întreţin în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
1.1.6. Ampriza drumurilor şi alinierea construcţiilor în lungul acestora respecta prevederile planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului. Prin aceasta se urmãresc şi se realizeazã legãturi directe între sistemul constructiv al drumului şi perspectiva lui de dezvoltare în concordanta cu prevederile planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.
1.2. Definiţii
1.2.1. În conformitate cu prevederile <>ordinelor ministrului transporturilor nr. 45/1998 , nr. 49/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea strazilor în localitãţile urbane şi nr. 50/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea strazilor în localitãţile rurale, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 bis din 6 aprilie 1998, se definesc:
a) drumuri comunale - drumurile publice care asigura legãturile dintre oraşe sau resedinte de comuna şi satele care le aparţin;
b) drumuri vicinale - drumurile care deservesc mai multe proprietãţi, fiind situate la limita acestora;
c) strãzi de categoria a IV-a - drumurile publice din interiorul localitãţilor care asigura accesul la locuinţe şi servicii curente sau ocazionale din zonele cu trafic foarte redus;
d) strãzi secundare din localitãţile rurale - drumurile publice cu o singura banda de circulaţie pentru trafic de intensitate redusã.

CAP. 2
Proiectarea drumurilor de interes local

2.1. - (1) Studiul geotehnic se efectueazã conform prevederilor standardelor în vigoare - STAS 1242/1-89, 1242/2-83, 1242/3-87, 1242/4-85, 1242/5-88, 1242/6,9-76, 1242/7-84 -, cuprinde obligatoriu identificarea stratului de fundare conform STAS 1243-88, inclusiv determinarea sensibilitãţii la inghet-dezghet conform STAS 1709/1,2,3-90.
(2) Volumul, natura şi programul încercãrilor de laborator se stabilesc, de la caz la caz, de cãtre proiectant, de comun acord cu realizatorii studiilor geotehnice.
2.2. Pentru platforma drumului se respecta prevederile <>ordinelor ministrului transporturilor nr. 45/1998 , nr. 49/1998 şi nr. 50/1998.
2.3. - (1) Partea carosabilã se realizeazã în prima etapa pentru o singura banda de circulaţie, pentru asigurarea accesibilitatii şi a confortului minim - înlãturarea noroiului, prafului -, cu platforme de intalnire care se stabilesc în funcţie de intensitatea traficului şi de condiţiile locale, în conformitate cu <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 45/1998 , conform anexei nr. 1.
(2) Pentru asigurarea depasirilor şi a circulaţiei în ambele sensuri se prevede amplasarea unor platforme de intalnire, în funcţie de intensitatea traficului din sectorul respectiv, la o distanta de vizibilitate de pana la maximum 300 m.
(3) Partea carosabilã formatã dintr-o singura banda de circulaţie se amplaseaza pe una dintre benzile de circulaţie din profilul transversal tip final, conform anexei nr. 2.
2.4. - (1) Acostamentele se realizeazã cu latime diferita, în funcţie de dimensiunile normale ale platformei, având o banda consolidata de 0,50 m, conform anexei nr. 3.
(2) Panta transversala este de 5%, iar banda consolidata de 0,50 m are grosimea minima de 0,15 m.
2.5. Elementele profilului transversal sunt prevãzute în anexa nr. 3.
2.5.1. Panta transversala în profilul normal este de 5%, atât a partii carosabile, cat şi a acostamentelor cu o toleranta de 1%, pentru scurgerea completa a apelor.
2.5.2. Drumul se realizeazã de regula în rambleu minimum 0,50 m deasupra terenului natural -, iar când nu este posibil se realizeazã santuri având adâncimea de minimum 0,50 m şi lãţimea la fundul şanţului de 0,40 m.
2.5.3. Descãrcarea apelor din santuri se face la distanţe cat mai mici, în funcţie de configuraţia terenului, pentru a se evita stagnarea apelor în zona drumului, conform STAS 10796/1-77 şi STAS 10796/2-79.
2.5.4. Podurile şi podetele se proiecteazã şi se executa pentru soluţia definitiva prevãzutã în planul de urbanism şi amenajare a teritoriului.
2.5.5. Taluzurile se stabilesc de proiectant pe baza studiilor geotehnice de laborator, în funcţie de natura terenului, de înãlţimea rambleului şi/sau de adâncimea debleului, conform STAS 2914-84 şi STAS 2916-87.
2.6. - (1) Profilul longitudinal se proiecteazã conform STAS 495-91, STAS 863-85 şi STAS 10144/3-91.
(2) Linia proiectata din profilul longitudinal al drumului este cu circa 0,50 m mai sus fata de nivelul apelor extraordinare, cu excepţia drumurilor vicinale temporar inundabile.
(3) Linia proiectata din profilul longitudinal al strazilor se realizeazã astfel încât sa colecteze şi sa evacueze apele din zonele riverane.
2.7. Elementele geometrice ale traseului se proiecteazã pentru soluţia finala a drumului, prevãzutã în planul de urbanism şi amenajare a teritoriului, în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2.8. Amenajarea sectoarelor de drum fãrã vizibilitate
2.8.1. Pentru evitarea accidentelor pe sectoarele de drum fãrã vizibilitate şi în cazul rambleelor înalte (STAS 1948/1-91) este obligatorie executarea celor doua benzi de circulaţie ale drumului, atât pe lungimea fãrã vizibilitate, cat şi pe un spaţiu de siguranta de 25 m înainte şi dupã lungimea sectorului fãrã vizibilitate.
2.9. Principii de proiectare a complexelor rutiere
2.9.1. Proiectantul este obligat sa analizeze soluţiile de proiectare în funcţie de resursele locale.
2.9.2. Pentru terasamente gradul de compactare PROCTOR normal trebuie sa fie mai mare de 95% şi deformabilitatea cu parghia Benkelman se verifica la umiditate optima de compactare, conform Instrucţiunilor tehnice departamentale CD 31/94 şi Instrucţiunilor privind controlul calitãţii terasamentelor rutiere AND 530-96.
2.9.3. - (1) Stratul de forma proiectat trebuie sa aibã o deflexiune de maximum 2 mm.
(2) Stratul de forma se executa conform STAS 1225384, iar grosimea lui se stabileşte prin calcule conform CD 31/94.
(3) Amenajarea stratului de forma se realizeazã pe intreaga platforma a drumului cu pante transversale de 5%, cu o toleranta de 1% .
(4) La nivelul stratului de forma este obligatorie realizarea drenarii apelor de infiltratie printr-un strat drenant.
2.9.4. - (1) Pe stratul de forma se prevede obligatoriu un strat drenant. Acesta poate fi realizat din material granular cu o grosime de minimum 10 cm sau alte soluţii alternative pe toatã platforma drumului, pana la taluzuri.
(2) Stratul drenant se executa cu cel puţin 7 cm mai sus fata de fundul santurilor laterale ale drumului, conform STAS 10796/1-77, STAS 10796/2-79.
2.9.5. - (1) Stratul de fundaţie se proiecteazã pentru o singura banda de circulaţie, conform pct. 2.3.
(2) Stratul de fundaţie proiectat cu o grosime minima de 15 cm trebuie sa aibã o deflexiune admisibilã de 1,6 mm. Verificarea calitãţii terasamentelor, a straturilor de fundaţie şi a straturilor de forma se efectueazã în conformitate cu STAS 2914-84, STAS 12253-84 şi STAS 6400-84.
(3) Pentru realizarea stratului de fundaţie se pot aplica soluţii alternative, în funcţie de resursele locale, pe baza de calcule tehnico-economice, utilizându-se tehnologii performanţe.
2.10. Suprafata de rulare şi impermeabilizare
(1) La drumurile cu trafic redus şi foarte redus se aplica metoda consolidarilor succesive. Proiectarea şi execuţia drumurilor cu o singura banda de circulaţie se opresc la nivelul stratului de fundaţie, executandu-se obligatoriu o impermeabilizare cu tratament bituminos în doua straturi pe partea carosabilã şi pe benzile consolidate ale acostamentelor.
(2) Impermeabilizarea suprafeţei de rulare mãreşte durata de exploatare şi inlatura apariţia poluarii prin disparitia prafului, asigurând condiţii minime de confort.
(3) Impermeabilizarea suprafeţei de rulare se aplica pe straturile de fundaţie realizate din agregate naturale sau macadamuri imediat dupã execuţie, dar nu mai târziu de data de 15 septembrie a fiecãrui an.
2.11. - (1) Durata normalã de funcţionare pentru drumurile de interes local din mediul rural, în soluţiile prezentate, este de 3-5 ani, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificatiei şi a duratelor normale de funcţionare a mijloacelor fixe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 520 din 30 decembrie 1998, şi altor reglementãri legale în vigoare.
(2) Dupã 3-5 ani de exploatare se va adopta soluţia tehnica de consolidare a drumurilor de interes local, ţinându-se seama şi de traficul atras.

CAP. 3
Execuţia drumurilor de interes local

3.1. - (1) În funcţie de soluţia adoptatã de proiectant şi acceptatã de beneficiar, lucrãrile se executa conform reglementãrilor tehnice în vigoare.
(2) Posibilitãţile de realizare a stratului de fundaţie cu tehnologii curente (clasice) şi tehnologii noi performanţe:
3.1.1. Tehnologii curente (clasice) pentru strat de fundaţie din:
a) pamanturi stabilizate mecanic STAS 10473/1-87:
- materialele din care se executa stratul de fundaţie: pamanturi necoezive conform STAS 1243-88, materiale rezultate din impietruirile existente scarificate, balasturi şi pietrisuri concasate şi resturi de cariera;
- proprietãţile fizice ale materialelor: indicele de plasticitate Ip = 6...8% şi echivalentul de nisip EN 30%, granulozitatea materialelor conform limitelor din diagrama curbei de granulozitate având partea fina (sub 0,071 mm) cuprinsã între 6..12%, iar dimensiunea maxima a granulelor sa nu depãşeascã 71 mm, umiditatea optima de compactare Wopt. conform STAS 1913/13-83, conţinutul în elemente moi şi gelive maximum 5%;
- grosimea minima admisã a unui strat de pãmânt stabilizat mecanic este de 15 cm dupã compactare;
b) agregate naturale sau pamanturi stabilizate cu lianti hidraulici sau puzzolanici STAS 10473/2-86:
- stabilizare cu lianti hidraulici: ciment Portland P40SR 388-80, ciment cu adaosuri PC 35 SR 1500-96, ciment pentru drumuri CD 40 STAS 10092-78;
- stabilizare cu lianti puzzolanici: zgura de furnal SR 648-96, cenusa de termocentrala STAS 8819-88, var bulgari SRENV 459-1:97, var nehidratat STAS 9310-77, var hidratat în pulbere SRENV 459-1:97, clorura de calciu tehnic STAS 2073-75;
- grosime minima dupã compactare 15 cm cu abatere de -1cm, +2 cm, hidraulici sau puzzolanici;
c) macadam asfaltic semipenetrat şi penetrat SR 1120-95:
- materiale: piatra sparta sort 40-63 mm STAS 66790, split sort 8-16 mm sau 16-25 mm STAS 667-90, criblura sort 3-8 mm, 8-16 mm sau 16-25 mm STAS 667-90, nisip sort 0-7 mm STAS 662-89;
- lianti pentru penetrare: bitum neparafinos pentru drumuri SR 754-99, emulsie bituminoasa cationica cu rupere rapida STAS 8877-72;
- grosimea dupã compactarea definitiva este de 10 cm cu abateri limita de 10%;
d) macadam protejat cu tratament bituminos dublu SR 179-95, STAS 599-87:
- tratamentul bituminos dublu se executa cu bitum de penetratie ales de proiectant în funcţie de zona climatica; pentru prima stropire se acoperã cu criblura 8-16 mm cilindrata, urmatã de asternerea criblurii 3-8 mm dupã a doua stropire cu bitum, continuandu-se cilindrarea pana la fixarea criblurii;
- înainte de aplicarea tratamentului bituminos dublu stratul de fundaţie de macadam se pregãteşte conform SR 179-95, pentru asigurarea necesarã cu 0,7-1,0 kg/m 2 bitum;
- grosimea minima dupã compactare: 10 cm;
e) macadam indopat:
- piatra de rezistenta sort 40-63 mm, fixatã prin cilindrare, în ale carei goluri se introduce criblura sau split bitumat (piatra de indopare). Piatra de indopare se asterne în doua reprize, prima repriza servind pentru indoparea sortului de rezistenta, iar a doua repriza, ca strat de uzura pentru îmbrãcãminte;
- macadamul indopat se închide cu tratament bituminos;
- a doua repriza de asternere a splitului bitumat poate fi înlocuitã, în funcţie de necesitaţi şi posibilitãţi, cu un covor asfaltic;
- splitul pentru indopare şi uzura se bitumeaza, în cantitate de 4-4,5% din masa splitului, iar nisipul pentru închiderea porilor se bitumeaza uşor, cu bitum de acelaşi tip, în cantitate de 2% din masa nisipului;
- înainte de bitumare splitul trebuie sa fie uscat şi fãrã praf;
- pentru bitumare splitul va avea temperatura de 100-130°C, iar bitumul de circa 150°C;
- peste stratul de uzura definitiv compactat se rãspândeşte uniform şi se cilindreaza nisipul bitumat pentru închiderea porilor. Dupã aceasta operaţiune îmbrãcãmintea se da în circulaţie. La realizarea stratului de macadam indopat, în loc de criblura şi split poate fi folosit şi nisip bituminos;
f) pietruiri impregnate cu emulsii bituminoase:
- se pot utiliza emulsii bituminoase pentru impregnarea impietruirilor: emulsii cu rupere rapida, emulsii speciale pentru impregnare.
3.1.2. Tehnologiile noi se vor aplica conform agrementelor tehnice elaborate de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii.

CAP. 4
Exploatare şi întreţinere

4.1. Factorii implicaţi au obligaţia sa urmãreascã şi sa realizeze remedierea rapida a eventualelor degradari produse, pentru asigurarea integritãţii drumului pe intreaga ampriza şi a condiţiilor de extindere viitoare a acestuia la lãţimea finala.
4.2. Deţinãtorii drumurilor, la care se referã prezenta reglementare tehnica, vor respecta obligatoriu "Normativul de întreţinere pentru drumuri" - AND 554/1999 -, precum şi "Nomenclatorul activitãţilor de administrare, exploatare, întreţinere şi reparaţii la drumurile publice", aprobat prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 78/1999 .
4.3. Toţi factorii implicaţi şi deţinãtorii de drumuri vor respecta, potrivit competentelor care le revin, prevederile standardelor şi reglementãrilor legale în vigoare prevãzute în anexa nr. 4.
Dispoziţii finale
5.1. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta specificaţie tehnica.

ANEXA 1 - CORELAREA CATEGORIILOR DE DRUMURI, DIN PUNCT DE VEDERE FUNCŢIONAL ŞI ADMINISTRATIV, CU CLASELE TEHNICE - se gãseşte publicatã în Monitorul Oficial, al României, Partea I, Nr. 396, la pagina 4.
La racordarea drumurilor publice din afarã localitãţilor cu cele din interiorul localitãţilor trebuie aplicat principiul conform cãruia drumurile publice din afarã localitãţilor trebuie sa continue cu drumuri de acelaşi rang sau de rang superior în traversarea localitãţilor.

ANEXA 2 - PROFIL TRANSVERSAL - se gãseşte publicatã în Monitorul Oficial, al României, Partea I, Nr. 396, la pagina 5 .

1. Ampriza drumului
2. Platforma drumului
3. Parte carosabilã
4. Benzi de consolidare
5. Acostamente
6. Strat fundaţie
7. Strat de forma
8. Panta transversala
9. Strat drenant
10. Taluz rambleu
11. Debleu
12. Sant trapezoidal
13. Taluz debleu
14. Trepte de înfrãţire

ANEXA 3 - PROFIL TRANSVERSAL - se gãseşte publicatã în Monitorul Oficial, al României, Partea I, Nr. 396, la pagina 5.

1. Ampriza drumului
2. Platforma drumului
3. Parte carosabilã
4. Benzi de consolidare
5. Acostamente
6. Strat de fundaţie
7. Strat de forma
8. Pante transversale
9. Strat drenant
10. Taluz rambleu
11. Debleu
12. Sant trapezoidal
13. Taluz debleu
14. Trepte de înfrãţire

ANEXA 4

LISTA
cuprinzând standardele şi reglementãrile legale în vigoare



1. <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, aprobatã şi
modificatã prin <>Legea nr. 82/1998 ,
republicatã
2. Ordinul ministrului pentru aprobarea Normelor tehnice
transporturilor nr. 45/1998 privind proiectarea, construirea şi
modernizarea drumurilor
3. <>Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii
construcţiilor şi unele mãsuri pentru
realizarea locuinţelor, republicatã
4. <>Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 ,
republicatã
5. <>Legea protecţiei muncii nr. 90/1996
6. Ordinul ministrului muncii şi privind aprobarea Normelor specifice de
protecţiei sociale protecţie a muncii pentru exploatarea
nr. 357/1998 şi întreţinerea drumurilor şi podurilor
7. <>Hotãrârea Guvernului nr. 571/1998 pentru aprobarea categoriilor de
construcţii, instalaţii tehnologice şi
alte amenajãri care se supun avizãrii
şi/sau autorizãrii, privind prevenirea
şi stingerea incendiilor
8. <>Hotãrârea Guvernului nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de
verificare şi expertizare tehnica de
calitate a proiectelor, a execuţiei
lucrãrilor şi construcţiilor
9. <>Hotãrârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general
de urbanism, cu modificãrile ulterioare
10. <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii
11. AND 554-99 pentru aprobarea Normativului de
întreţinere pentru drumuri
12. Ordinul ministrului privind aprobarea Nomenclatorului
transporturilor nr. 78/1999 activitãţilor de administrare,
exploatare, întreţinere şi reparaţii
la drumuri publice, cu modificãrile
ulterioare
13. <>Hotãrârea Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificatiei şi a
duratelor normale de funcţionare a
mijloacelor fixe
14. <>Hotãrârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente
privind calitatea în construcţii
15. AND 530/96 pentru aprobarea Instrucţiunilor
privind controlul calitãţii
terasamentelor
16. CD 31/94 Instrucţiuni tehnice departamentale
pentru determinarea prin deflectografie
şi deflectometrie a capacitãţii portante
şi a sistemelor rutiere semirigide
17. Proiect tip T 3121 Sisteme rutiere tip rigide şi suple
pentru strãzi ISLGC/86
18. SR 179-95 Lucrãri de drumuri. Macadam. Condiţii
tehnice generale de calitate
19. STAS 174-83 Lucrãri de drumuri. Imbracaminti
bituminoase cilindrate executate
la cald.
Condiţii tehnice generale de calitate.
20. STAS 599-87 Lucrãri de drumuri. Tratamente
bituminoase.
Condiţii tehnice generale de calitate
21. STAS 662-89 Lucrãri de drumuri. Agregate naturale
de balastiera
22. STAS 667-90 Agregate naturale şi piatra prelucrata
pentru drumuri. Condiţii tehnice
generale de calitate
23. STAS 730-89 Agregate naturale pentru lucrãri de cai
ferate şi drumuri. Metode de încercare
24. STAS 863-85 Lucrãri de drumuri. Elemente geometrice
ale traseelor, prescripţii de proiec-
tare
25. STAS 1120-95 Lucrãri de drumuri. Straturi de baza şi
imbracaminti bituminoase de maca-
dãm semipenetrat şi penetrat
26. STAS 1242/2-83 Teren de fundare. Cercetãri
geologico-tehnice specifice traseelor
de drumuri
27. STAS 1243-88 Teren de fundare. Clasificarea şi
identificarea pãmânturilor
28. STAS 1598/2-89 Lucrãri de drumuri. Încadrarea
imbracamintilor la lucrãri de
construcţii noi şi modernizãri
de drumuri
29. STAS 1709/1-89 Acţiunea fenomenului de inghet-dezghet
la lucrãri de drumuri. Adâncimea
de inghet în complexul rutier.
Prescripţii de calcul
30. STAS 1709/2-90 Acţiunea fenomenului de inghet-dezghet
la lucrãri de drumuri. Prevenirea şi
remedierea degradãrilor din
inghet-dezghet. Prescripţii tehnice
31. STAS 1709/3-90 Acţiunea fenomenului de inghet-dezghet
la lucrãri de drumuri. Determinarea
sensibilitãţii la inghet a pãmânturilor
de fundaţie. Metode de determinare.
32. STAS 1913/13-83 Teren de fundare. Determinarea
caracteristicilor de compactare.
Încercarea PROCTOR
33. STAS 2900-89 Lucrãri de drumuri. Lãţimea drumurilor
34. STAS 2914/94 Lucrãri de drumuri. Terasamente.
Condiţii tehnice generale de calitate
35. STAS 3300/1-85 Teren de fundare. Principii generale
de calcul
36. STAS 3300/2-85 Teren de fundare. Calculul terenului
de fundare în cazul fundarii directe
37. STAS 6400-84 Lucrãri de drumuri. Straturi de baza
şi de fundaţie. Condiţii tehnice
generale de calitate
38. STAS 8840-83 Lucrãri de drumuri. Straturi de
fundaţii din pamanturi stabilizate
mecanic.
Condiţii tehnice generale de calitate
39. STAS 9095-90w Lucrãri de drumuri. Pavaje din piatra
bruta sau bolovani
40. STAS 10144/1-90 Strãzi. Profiluri transversale.
Prescripţii de proiectare
41. STAS 10144/2-91 Strãzi. Trotuare, alei de pietoni şi
piste de ciclisti. Prescripţii de
proiectare.
42. STAS 10144/3-91 Elemente geometrice ale strazilor.
Prescripţii de proiectare
43. STAS 10144/4-95 Amenajarea intersectiilor pe strãzi.
Clasificarea şi prescripţii
de proiectare
44. STAS 10473/1-87 Lucrãri de drumuri. Straturi din
agregate naturale sau pamanturi
stabilizate cu ciment. Condiţii tehnice
generale de calitate
45. STAS 10473/2-86 Lucrãri de drumuri. Straturi rutiere
din agregate naturale sau pamanturi
stabilizate cu lianti hidraulici sau
puzzolanici. Metode de determinare şi
încercare
46. STAS 10796/1-77 Lucrãri de drumuri. Construcţii anexe
pentru colectarea şi evacuarea apelor,
rigole, santuri şi casiuri. Prescripţii
de proiectare şi execuţie
47. STAS 10796/2-79 Lucrãri de drumuri. Construcţii anexe
pentru colectarea şi evacuarea apelor,
rigole, santuri şi casiuri. Prescripţii
de proiectare şi execuţie
48. STAS 10796/3-88 Lucrãri de drumuri. Construcţii pentru
colectarea apelor. Drenuri de colectare
a apelor. Prescripţii de proiectare şi
amplasare
49. STAS 12253-84 Lucrãri de drumuri. Straturi de forma.
Condiţii tehnice generale de calitate.





───────────────
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice