Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 657 din 26 iunie 2006  pentru aprobarea modelelor si continutul formularelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 657 din 26 iunie 2006 pentru aprobarea modelelor si continutul formularelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 702 din 16 august 2006

În baza prevederilor <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 ,
având în vedere dispoziţiile <>art. 196 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aprobã modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscalã, reglementatã prin titlul VII "Inspecţia fiscalã" din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã cum urmeazã:
1. - Aviz de inspecţie fiscalã - anexa nr. 1a);
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Aviz de inspecţie fiscalã" - anexa nr. 1b);
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Aviz de inspecţie fiscalã" - anexa nr. 1c);
2. - Ordin de serviciu - anexa nr. 2a);
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu" - anexa nr. 2b);
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Ordin de serviciu" - anexa nr. 2c);
3. - Notã explicativã - anexa nr. 3a);
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Notã explicativã" - anexa nr. 3b);
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Notã explicativã" - anexa nr. 3c);
4. - Invitaţie - anexa nr. 4a);
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Invitaţie" - anexa nr. 4b);
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Invitaţie" - anexa nr. 4c).
5. - Proces-verbal de constatare a contravenţiilor - anexa nr. 5a);
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de constatare a contravenţiilor" - anexa nr. 5b);
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal de constatare a contravenţiilor" - anexa nr. 5c);
6. - Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri - anexa nr. 6a);
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - anexa nr. 6b);
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - anexa nr. 6c);
7. - Proces-verbal de sigilare/desigilare - anexa nr. 7a);
- Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare" - anexa nr. 7b);
- Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare" anexa nr. 7c).
(2) Anexele nr. 1a)-7c) fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã modelul şi conţinutul minimal ale documentului "Declaraţie" pe care contribuabilul este obligat sã o dea la sfârşitul inspecţiei fiscale, prezentat în anexa nr. 8a) care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Formularele prevãzute la art. 1 şi documentul menţionat la art. 2 se completeazã conform instrucţiunilor prevãzute în anexele nr. 1b), 2b), 3b), 4b), 5b), 6b), 7b) şi 8b).
ART. 4
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularelor prevãzute la art. 1 şi 2 sunt stabilite în anexele nr. 1c), 2c), 3c), 4c), 5c), 6c), 7c) şi 8c).
ART. 5
Formularele se emit de cãtre Administraţia Fondului pentru Mediu, prin personalul de specialitate, precum şi prin intermediul aplicaţiilor informatice utilizate în cadrul instituţiei, conform modelelor prezentate în anexe.
ART. 6
Direcţia cu atribuţii specifice privind colectarea din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 7
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 26 iunie 2006.
Nr. 657.

ANEXA 1a)
ANTETUL ADMINISTRAŢIEI FONDULUI PENTRU MEDIU

AVIZ DE INSPECŢIE FISCALĂ
Nr. ..... din .....

Denumirea contribuabilului .................................................
Cod de identificare fiscalã ................................................
Domiciliul fiscal: localitatea ....., bd./str. ....., nr. ....., bl. .....,
sc. ....., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ......, cod poştal .......

Domnului/Doamnei administrator/director general,
Avem onoarea sã vã informãm cã începând cu data de ..................., în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, veţi face obiectul unei inspecţii fiscale, având ca obiective:
- verificarea modului de calcul şi de constituire a obligaţiilor la Fondul pentru mediu pe perioada ..........;
- verificarea modului de întocmire a declaraţiilor lunare privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu şi depunerea acestora pe perioada ...........;
- verificarea îndeplinirii obligaţiei de platã a sumelor datorate la Fondul pentru mediu pe perioada ..........;
- stabilirea eventualelor diferenţe de platã şi calculul accesoriilor aferente;
- verificarea modului de organizare şi conducere a evidenţei fiscale şi contabile.
Pentru buna desfãşurare a inspecţiei fiscale, vã rugãm sã pregãtiţi, pentru a fi puse la dispoziţia organelor de inspecţie, toate documentele contabile şi fiscale şi alte elemente justificative relevante pentru stabilirea obligaţiilor societãţii la Fondul pentru mediu.
În mãsura în care contabilitatea dumneavoastrã este informatizatã, urmeazã sã asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor şi documentelor arhivate în format electronic.
Pe parcursul inspecţiei fiscale aveţi dreptul de a beneficia de asistenţã de specialitate şi/sau juridicã.
Inspecţia fiscalã se va desfãşura cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a altor reglementãri legale în materie, precum şi a prevederilor Codului etic al inspectorului fiscal.
Menţionãm cã aveţi posibilitatea de a solicita, o singurã datã, amânarea datei de începere a inspecţiei fiscale pentru motive justificate.
Prezentul aviz de inspecţie fiscalã a fost emis în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã.
Dupã data începerii inspecţiei fiscale, nu se mai pot depune declaraţii rectificative privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu, aferente perioadelor supuse inspecţiei.
Vã asigurãm de întreaga noastrã colaborare pe parcursul desfãşurãrii inspecţiei fiscale.

Conducãtorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
......../(numele şi prenumele)............

......../(semnãtura)......................

L.S.

Persoana de contact: .....................
Telefon: .................................


ANEXA 1b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Aviz de inspecţie fiscalã"

"Avizul de inspecţie fiscalã" reprezintã documentul prin care organele de inspecţie ale Administraţiei Fondului pentru Mediu înştiinţeazã contribuabilul în legãturã cu inspecţia fiscalã care urmeazã sã se efectueze la acesta. În formular se va indica perioada supusã inspecţiei privind obligaţiile la Fondul pentru mediu.
Se întocmeşte şi se transmite contribuabilului, care urmeazã a face obiectul unei inspecţii fiscale, înainte cu 30 de zile pentru marii contribuabili şi cu 15 zile pentru ceilalţi contribuabili de începerea efectuãrii acesteia.
Avizul de inspecţie fiscalã se întocmeşte de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu, se avizeazã de directorul compartimentului cu atribuţii în acest sens şi se semneazã de conducãtorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altã persoanã împuternicitã.
Se întocmeşte în douã exemplare originale, din care:
- exemplarul 1 se va trimite contribuabilului prin poştã, cu confirmare de primire, sau prin înmânare directã cu semnãtura şi data de primire pe exemplarul 2;
- exemplarul 2 va fi înmânat echipei de inspecţie fiscalã care va efectua inspecţia fiscalã, urmând a fi anexat la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control.


ANEXA 1c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Aviz de inspecţie fiscalã"

1. Denumire: Aviz de inspecţie fiscalã
2. Format: A4.
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã: în baza <>art. 99-100 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru înştiinţarea contribuabilului despre începerea inspecţiei fiscale.
5. Se întocmeşte în douã exemplare de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu.
6. Circulã: - exemplarul 1 la contribuabil;
- exemplarul 2 la inspectorii care vor efectua inspecţia fiscalã.
7. Se arhiveazã: - un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control.


ANEXA 2a)

ORDIN DE SERVICIU

Domnul/Doamna ............, având funcţia de ............., este delegat/delegatã pentru efectuarea inspecţiei fiscale privind obligaţiile la Fondul pentru mediu la contribuabilul: .....................
Codul de identificare fiscalã: ............................
Domiciliul fiscal: ........................................
Data începerii inspecţiei fiscale: ........................
Se legitimeazã cu legitimaţia de inspecţie fiscalã nr.: ................

Conducãtorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
......../(numele şi prenumele)...............

......../(semnãtura)..........................

L.S.


ANEXA 2b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Ordin de serviciu"

"Ordinul de serviciu" reprezintã documentul prin care organele de inspecţie fiscalã ale Administraţiei Fondului pentru Mediu sunt împuternicite sã efectueze inspecţia fiscalã la contribuabilul nominalizat.
Documentul se întocmeşte de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu, se avizeazã de directorul compartimentului cu atribuţii în acest sens şi se semneazã de conducãtorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altã persoanã împuternicitã.
Se întocmeşte într-un exemplar pentru echipa de inspecţie fiscalã.


ANEXA 2c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Ordin de serviciu"

1. Denumire: Ordin de serviciu
2. Format: A4.
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã de organele de inspecţie ale Administraţiei Fondului pentru Mediu, pentru:
- nominalizarea organelor de inspecţie care vor efectua inspecţia fiscalã;
- nominalizarea contribuabilului supus inspecţiei fiscale;
- stabilirea datei de începere a inspecţiei fiscale.
5. Se întocmeşte într-un exemplar de pesonalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu.
6. Circulã: numai la organele de inspecţie fiscalã.
7. Se arhiveazã la organul de inspecţie fiscalã, ca anexã la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control.


ANEXA 3a)

NOTĂ EXPLICATIVĂ

Subsemnatul/Subsemnata ........, având calitatea de ........ la ........ de la data de ......./........./.........., domiciliat/domiciliatã în ......, judeţul/sectorul ........., bd./str. ..... nr. ......., bl. ........, sc. ......, et. ......., ap. ........., telefon ..........., legitimat cu B.I./C.I./paşaport seria ........... nr. .........., eliberat de .......... la data de ......./............/..............., cod numeric personal .............., la întrebãrile puse de ..............., având funcţia de ................... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza <>art. 92 alin. (3) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dau urmãtoarele explicaţii:
1. Întrebare: ........................................................
1. Rãspuns: ..........................................................
2. Întrebare: ........................................................
2. Rãspuns: ..........................................................
3. Dacã mai aveţi ceva de adãugat ....................................

Data şi semnãtura
....................................
Datã în faţa noastrã
Organe de inspecţie fiscalã,
...../(numele, prenumele, nr. legitimaţiei de inspecţie fiscalã)......

............../(semnãtura)...............


ANEXA 3b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Notã explicativã"

"Nota explicativã" reprezintã documentul prin care organele de inspecţie fiscalã ale Administraţiei Fondului pentru Mediu pot solicita explicaţii scrise reprezentantului sau oricãrui angajat al contribuabilului, care sã contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea contribuabilului, ce pot influenţa inspecţia fiscalã. Solicitarea de explicaţii scrise se va face în timpul inspecţiei fiscale, ori de câte ori acestea sunt necesare pentru clarificarea şi definitivarea constatãrilor privind situaţia fiscalã a contribuabililor.
Întrebãrile vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitate unor rãspunsuri la obiect.
În cazul în care persoana în cauzã refuzã sã rãspundã la întrebãri, organele de inspecţie fiscalã vor transmite întrebãrile printr-o adresã scrisã, înregistratã la contribuabil, stabilind un termen util, de cel puţin 5 zile lucrãtoare, pentru formularea rãspunsului.
În toate cazurile, explicaţiile la întrebãrile puse de organele de inspecţie fiscalã se vor da în scris prin "nota explicativã".
Refuzul de a rãspunde la întrebãri va fi consemnat în raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control, anexându-se o copie dupã adresa de comunicare.
Documentul se întocmeşte în douã exemplare, din care:
- exemplarul 1 va fi anexat la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control;
- exemplarul 2 va rãmâne la persoana care a dat explicaţii.


ANEXA 3c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Notã explicativã"

1. Denumire: Notã explicativã
2. Format: A4 (poate avea un numãr variabil de pagini)
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã în baza <>art. 92 alin. (3) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru a clarifica unele aspecte constatate în activitatea de inspecţie fiscalã.
5. Se întocmeşte în douã exemplare de persoana nominalizatã de organele de inspecţie fiscalã pentru a rãspunde la întrebãri.
6. Circulã: - exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;
- exemplarul 2 la persoana nominalizatã sã rãspundã la întrebãri.
7. Se arhiveazã: - un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control.


ANEXA 4a)

INVITAŢIE

Domnului/Doamnei ........., în calitate de ............... al ........ .
Vã informãm cã în data .................................... organele de inspecţie fiscalã din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu s-au deplasat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/punctul de lucru al .......... de la adresa ............în vederea*1): ............................... .

----------
*1) Se înscrie obiectul acţiunii:
- prezentãrii de înscrisuri în conformitate cu <>art. 55 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- efectuãrii unei cercetãri la faţa locului în conformitate cu <>art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- efectuãrii unei inspecţii fiscale conform <>art. 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Inspecţia fiscalã nu s-a putut efectua, drept care, în baza <>art. 50 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vã invitãm în data de ........., ora ....., la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, cu sediul în str. Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, Bucureşti, sectorul 6, camera ......., telefon ..........., în vederea efectuãrii inspecţiei fiscale, ocazie cu care veţi prezenta, conform <>art. 55 şi 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, urmãtoarele documente: ..............................................
Neprezentarea în condiţiile de mai sus constituie contravenţie conform <>art. 189 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se sancţioneazã cu amendã conform art. 189 alin. (2) lit. a) din acelaşi act normativ, cu excepţia cazului în care nu sunt întrunite elementele constitutive ale unei infracţiuni.

Conducãtorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
............/(numele şi prenumele)................

................/(semnãtura).......................

L.S.

Persoana de contact: domnul/doamna ..............., telefon ..........


ANEXA 4b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Invitaţie"

"Invitaţia" reprezintã documentul prin care un contribuabil este invitat la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu în vederea efectuãrii unei acţiuni conform <>art. 50, 55 şi 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Se întocmeşte în cazurile când acţiunea nu a putut fi efectuatã la domiciliul fiscal al contribuabilului şi nici într-un loc stabilit de comun acord cu contribuabilul.
Se întocmeşte de cãtre echipa desemnatã pentru efectuarea inspecţiei fiscale, se avizeazã de cãtre directorul compartimentului şi se aprobã de cãtre conducãtorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altã persoanã împuternicitã în acest sens.
Se întocmeşte în douã exemplare:
- exemplarul 1 va fi remis contribuabilului, prin poştã, cu confirmare de primire, sau înmânat personal reprezentantului societãţii, cu menţiunea pe exemplarul 2 a calitãţii reprezentantului, a datelor de identificare (BI/CI/paşaport nr., serie, domiciliul), a datei şi semnãturii.
- exemplarul 2 va fi reţinut de echipa de inspecţie fiscalã şi va fi anexat raportului de inspecţie fiscalã/procesului-verbal de control.


ANEXA 4c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Invitaţie"

1. Denumire: Invitaţie
2. Format: A4.
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã în baza <>art. 50 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru înştiinţarea contribuabilului de a se prezenta la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
5. Se întocmeşte în douã exemplare de echipa desemnatã pentru efectuarea inspecţiei fiscale.
6. Circulã: - exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;
- exemplarul 2 la contribuabil.
7. Se arhiveazã:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control.


ANEXA 5a)

PROCES -VERBAL*1)
de constatare a contravenţiilor
(ziua ......... luna ...... anul .........)

CAP. I

Subsemnaţii*2) .............., având funcţia de ............. în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza titlului VII din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscalã nr. ......şi a ordinului de serviciu nr. ......../........., am efectuat, în perioada ....., un control inopinat/control încrucişat/o cercetare la faţa locului, în vederea*3) ......, la ..........., cu domiciliul fiscal în localitatea ........., bd./str. ........., nr. ......., bl. ......, sc. ....., et. ......, ap. ....., judeţul/sectorul ........, codul de identificare fiscalã ........................... .
Contribuabilul are ca obiect principal de activitate*4) ........................ .
Controlul s-a desfãşurat la*5) ......, unde contribuabilul sus-menţionat are*6) .... .
Contribuabilul este reprezentat de*7) ........, în calitate de ..................... .

-------
*1) Se va întocmi numai în cazul controlului inopinat, încrucişat (<>art. 95 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare), pentru constatarea unor situaţii faptice existente la un moment dat (art. 56 din aceeaşi ordonanţã) pentru consemnarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni (art. 106 din ordonanţa menţionatã). Nu are ca rezultat întocmirea deciziei de impunere. Se anexeazã la raportul de inspecţie fiscalã.
*2) Numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscalã.
*3) Denumirea exactã a tematicii şi perioada supusã controlului.
*4) Denumirea şi clasificarea conform codului CAEN ale obiectului de activitate desfãşurat.
*5) Adresa punctului de lucru, a sucursalei, a subunitãţii.
*6) Menţionarea felului de sediu secundar (punct de lucru, sucursalã, subunitate).
*7) Numele, prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP.


CAP.II
Constatãri

Ca urmare a controlului efectuat au rezultat urmãtoarele (constatãri, consecinţe, responsabilitãţi, mãsuri dispuse):
1. descrierea faptei: .......................................;
2. prevederile legale încãlcate:.............................;
3. consecinţe: .............................................. .
La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţie organelor de inspecţie fiscalã, cu excepţia celor reţinute, pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.
Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ............ exemplare, înregistrate în Registrul unic de control sub nr. ........., din care un exemplar a fost lãsat contribuabilului, iar ........ exemplare au fost luate de organele de inspecţie fiscalã.

Organe de inspecţie fiscalã, Administrator (director general),
..../(numele, prenumele, semnãtura)...... .../(numele, prenumele, semnãtura).......

........................
Ştampila


ANEXA 5b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de constatare a contravenţiilor"

CAP. I

1. "Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor" reprezintã actul de control care se întocmeşte de cãtre organele de inspecţie fiscalã numai în cazul controlului inopinat, încrucişat (<>art. 95 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare), în cazul efectuãrii, în condiţiile legii, a unei cercetãri la faţa locului (<>art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare) sau pentru consemnarea unor fapte, în timpul inspecţiei fiscale, care pot întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni (<>art. 106 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare).
Nu are ca rezultat întocmirea unei decizii de impunere.
2. Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa dupã cum urmeazã:
1. data (ziua, luna, anul) la care s-a întocmit procesul-verbal;
2. numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscalã care efectueazã controlul;
3. se vor preciza denumirea exactã a obiectului controlului şi perioada supusã verificãrii;
4. denumirea obiectului de activitate şi clasificarea dupã codul activitãţii conform clasificãrii CAEN;
5. se vor preciza adresa punctului de lucru, sucursalei, subunitãţii la care s-a desfãşurat controlul, dacã acesta a avut loc în alt loc decât domiciliul fiscal, precum şi modul de deţinere al spaţiului unde se desfãşoarã activitatea;
6. se va preciza tipul sediului secundar (punct de lucru, sucursalã, subunitate);
7. se vor înscrie numele şi prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP, precum şi calitatea acestuia în cadrul societãţii.

CAP. II

1. Constatãrile controlului vor fi prezentate clar şi concis, fãrã detalieri inutile, astfel încât sã rezulte motivul de fapt şi temeiul de drept care au stat la baza fundamentãrii fiecãreia. Se vor nominaliza, acolo unde legea prevede, persoanele fãcute responsabile de faptele constatate. De asemenea, se vor înscrie mãsurile operative dispuse contribuabilului pentru respectarea prevederilor legale în materie.
În susţinerea constatãrilor se vor prezenta copii dupã documente justificative, registre, balanţe de verificare, declaraţii fiscale, situaţii privind starea de fapt constatatã şi efectele juridice produse. În cazul în care din control au rezultat elementele constitutive ale unei infracţiuni prevãzute de legea penalã, se va prezenta şi punctul de vedere al persoanei fãcute responsabilã, care va fi anexat la procesul-verbal. Dacã este cazul, în situaţiile în care din control au rezultat elementele constitutive ale unei infracţiuni prevãzute de legea penalã, constatãrile se vor consemna într-un proces-verbal separat.
Se va prezenta în sintezã şi punctul de vedere al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta, faţã de constatãrile organului de inspecţie, numai atunci când acesta/aceasta are o opinie contrarã şi o prezintã în scris în timpul controlului. Organele de inspecţie fiscalã vor analiza cu obiectivitate punctul de vedere al contribuabilului şi, în funcţie de concluzii, vor înscrie în procesul-verbal argumentele cu care se combate fiecare dintre aspectele prezentate în scris de cãtre contribuabil. Punctul de vedere al organului de inspecţie fiscalã faţã de argumentele aduse de contribuabil va fi consemnat cu precizarea prevederilor legale în domeniu şi fundamentate pe analiza datelor înscrise în procesul-verbal.
Pentru faptele care sunt sancţionate contravenţional organele de inspecţie fiscalã vor întocmi, separat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
Punctul de vedere în scris al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta se va anexa la procesul-verbal.
Constatãrile organelor de inspecţie fiscalã rezultate în urma unei acţiuni de control inopinat, încrucişat sau de cercetare la faţa locului se pot finaliza cu propunerea de a se programa efectuarea unei inspecţii fiscale parţiale sau generale la contribuabilul care a fãcut obiectul controlului.
2. Semnarea procesului-verbal. Procesul-verbal se semneazã de organele de inspecţie fiscalã, de reprezentantul legal al contribuabilului, de persoanele rãspunzãtoare, (funcţia deţinutã), precum şi de eventualii martori în prezenţa cãrora s-a efectuat controlul. Procesele-verbale se încheie în cel puţin douã exemplare, din care:
- exemplarul 1 rãmâne la organul de inspecţie fiscalã care a efectuat controlul;
- exemplarul 3 rãmâne la contribuabil.
Procesele-verbale încheiate ca urmare a unor solicitãri fãcute de organe abilitate ale statului se vor întocmi în 3 exemplare, din care un exemplar, împreunã cu anexele, se va înainta instituţiei care a solicitat verificarea.
Procesele-verbale în care sunt consemnate constatãri care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevãzute de legea penalã, vor fi semnate de organele de inspecţie fiscalã şi de cãtre contribuabilul supus inspecţiei, cu sau fãrã explicaţii ori obiecţiuni din partea contribuabilului. În cazul în care cel supus controlului refuzã sã semneze procesul-verbal, organul de inspecţie fiscalã va consemna despre aceasta în procesul-verbal.
În toate cazurile, procesul-verbal va fi comunicat contribuabilului.


ANEXA 5c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal de constatare a
contravenţiilor"

1. Denumire: Proces-verbal de constatare a contravenţiilor
2. Format: A4 (poate avea un numãr variabil de pagini)
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã de cãtre organele fiscale pentru consemnarea unor fapte ca urmare a unui control inopinat, încrucişat sau pentru o cercetare la faţa locului sau pentru consemnarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni.
5. Se întocmeşte în douã sau 3 exemplare, în funcţie de tipul de control efectuat.
6. Circulã:
- exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;
- exemplarul 2 la contribuabil;
- exemplarul 3 (dupã caz), încheiat în cazul în care sunt consemnate elementele constitutive ale unei infracţiuni prevãzute de legea penalã sau sunt consemnate fapte a cãror verificare a fost solicitatã de organele abilitate ale statului, se va înainta organelor de cercetare penalã sau instituţiei care a solicitat verificarea.
7. Se arhiveazã:
- exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control;
- exemplarul 2 la contribuabil.


ANEXA 6a)

PROCES -VERBAL
de ridicare/restituire de înscrisuri
încheiat la data de ...../...../...........

Subsemnaţii ......., având funcţia de ......, în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza <>art. 55 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscalã nr. ....... şi a ordinului de serviciu nr. ....../.........., am ridicat/restituit de la.............*1) , în prezenţa .........*2), urmãtoarele (documente, înscrisuri etc.): ......... .
Menţionãm cã pentru documentele ridicate s-au lãsat copii certificate de organul de inspecţie fiscalã şi de un reprezentant legal al societãţii.
Procesul-verbal, înregistrat la contribuabil sub nr. ......... din ....., s-a încheiat în douã exemplare, dintre care unul a fost lãsat la contribuabil, iar unul a fost luat de organele de inspecţie fiscalã.

Organe de inspecţie fiscalã*3), Reprezentantul contribuabilului*4) ,
...../(numele, prenumele, semnãtura).. ../(numele, prenumele, funcţia, semnãtura)...

Ştampila

------
*1) Denumirea contribuabilului, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscalã.
*2) Numele, prenumele, funcţia, calitatea reprezentantului contribuabilului.
*3) Numele, prenumele, funcţia.
*4) Numele, prenumele, funcţia, adresa, datele de identitate, CNP.


ANEXA 6b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri"

"Procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" se completeazã de organele de inspecţie fiscalã cu ocazia ridicãrii/restituirii de documente. Se înscriu numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscalã, funcţia şi numãrul legitimaţiei de inspecţie fiscalã.
"Documente/înscrisuri": se vor descrie pe scurt documentele ridicate/restituite prin prezentarea urmãtoarelor date: tipul, seria numãrul, conţinutul, numãrul de file, registre, carnete, bucãţi etc.
Documentele sau actele se anexeazã în original când sunt considerate fictive sau asupra cãrora existã suspiciuni cã sunt fictive, precum şi când existã indicii cã s-ar urmãri sustragerea sau distrugerea lor de cei interesaţi. În acest caz, se lasã contribuabilului controlat copii confirmate de un reprezentant legal al acestuia şi de organul de inspecţie fiscalã.
Se completeazã în douã exemplare, dintre care un exemplar pentru organul de inspecţie fiscalã şi un exemplar pentru contribuabil.


ANEXA 6c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului
"Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri"

1. Denumire: Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri
2. Format: A4 (poate avea un numãr variabil de pagini)
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã de cãtre organele fiscale pentru ridicarea/restituirea de înscrisuri.
5. Se întocmeşte în douã exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscalã.
6. Circulã:
- exemplarul 1 la organul fiscal care efectueazã inspecţia fiscalã;
- exemplarul 2 la contribuabil.
7. Se arhiveazã:
- exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control;
- exemplarul 2 la contribuabil.


ANEXA 7a)

PROCES - VERBAL
de sigilare/desigilare
încheiat astãzi, .........,*1) în .........*2)

Subsemnaţii ........, având funcţia de ......... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza titlului VII din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscalã nr. ...... şi a ordinului de serviciu nr. ....../....., astãzi, ......, în prezenţa ......*3) , având funcţia de ...... la .......*4) , posesor al BI/CI/paşaport seria ...... nr. ........, eliberat/eliberatã de .... la data de ...., cu domiciliul în localitatea ........, bd./str. ......, nr. ......, bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ........, am procedat la sigilarea urmãtoarelor: ..............*5) .
Cele sigilate aparţin .......*6) din .......................*7) .
Sigilarea a fost determinatã de ..............................................................*8).
A fost aplicat sigiliul ......................................................................*9).
În conformitate cu prevederile art. 243 din Codul penal, înlãturarea sau distrugerea sigiliului constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.
Prezentul proces-verbal a fost întocmit în douã exemplare, dintre care un exemplar a fost predat .........*10) , domiciliat/domiciliatã în .....*11) , posesor/posesoare al/a BI/CI/paşaport seria ....., nr. ..., având calitatea de ........ la .......................... .

Organe de inspecţie fiscalã, Martori asistenţi, Reprezentantul contribuabilului,
..(numele, prenumele, semnãtura).. .. (numele, prenumele, adresa).. ... (numele, prenumele, CNP,
funcţia, semnãtura)....
(BI/CI/paşaport seria ...... nr. ......, CNP ......,
eliberat/eliberatã de ...... la data de ......)

Astãzi, ......., ora ......., s-a procedat la desigilarea urmãtoarelor: ............. dupã verificarea prealabilã a sigiliului aplicat, care a fost gãsit intact (în orice altã situaţie se va preciza starea sigiliului).
Organe de inspecţie fiscalã, Martori asistenţi, Reprezentantul contribuabilului,
..(numele, prenumele, semnãtura).. ..(numele, prenumele, adresa).. .. (numele, prenumele, CNP, funcţia,
semnãtura)..

(BI/CI/paşaport seria ...... nr. ......, CNP ......,
eliberat/eliberatã de ...... la data de ......)

--------
*1) Ziua, luna, anul, ora.
*2) Localitatea.
*3) Numele şi prenumele.
*4) Denumirea contribuabilului.
*5) Spaţii, imobile, bunuri, valori, mãrfuri, documente etc.
*6) Denumirea contribuabilului.
*7) Adresa completã.
*8) Se invocã motivul sigilãrii.
*9) Numãrul şi caracteristicile sigiliului aplicat.
*10) Numele şi prenumele.
*11) Adresa completã.


ANEXA 7b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Proces-verbal de sigilare/desigilare"

"Procesul-verbal de sigilare/desigilare" se întocmeşte de organele de inspecţie fiscalã în situaţiile în care existã indicii cã în locurile de producţie, depozitare, comercializare se gãsesc bunuri sau produse a cãror provenienţã nu este legalã sau a cãror fabricaţie este interzisã de lege ori se produce fãrã autorizaţie, iar acţiunea de inspecţie fiscalã nu poate fi finalizatã, urmând a fi continuatã în ziua lucrãtoare urmãtoare.
Se poate utiliza şi în situaţia în care existã posibilitatea ca documentele şi actele necesare inspecţiei fiscale sã fie sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al documentelor în vederea reţinerii acestora.
În situaţia în care nu este prezent un reprezentant al contribuabilului, sigilarea/desigilarea se efectueazã în prezenţa unor martori asistenţi.
Se întocmeşte în douã exemplare, dintre care un exemplar se lasã reprezentantului legal al contribuabilului supus inspecţiei fiscale sau deţinãtorului spaţiului sigilat, iar celãlalt exemplar se reţine de echipa de inspecţie fiscalã şi se anexeazã la actul de inspecţie fiscalã.
Desigilarea se consemneazã, în ambele exemplare, de regulã de aceeaşi echipã de inspecţie fiscalã care a aplicat sigiliul.


ANEXA 7c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a formularului "Proces-verbal de
sigilare/desigilare"

1. Denumire: Proces-verbal de sigilare/desigilare.
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe faţã/verso. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã de organele fiscale pentru sigilarea/desigilarea unor incinte ale contribuabilului supus inspecţiei fiscale/controlului.
5. Se întocmeşte în douã exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscalã.
6. Circulã:
- exemplarul 1 la organul fiscal care efectueazã inspecţia fiscalã/controlul;
- exemplarul 2 la contribuabilul supus inspecţiei fiscale/controlului sau la deţinãtorul legal al incintei sigilate.
7. Se arhiveazã:
- exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control;
- exemplarul 2 la contribuabil.


ANEXA 8a)

DECLARAŢIE

Subsemnatul/Subsemnata ........., domiciliat/domiciliatã în localitatea ....., bd./str. ...., nr. ...., bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, judeţul/sectorul ........., CNP ..............,
posesor/posesoare al/a CI/BI/paşaport seria ...... nr. ......, eliberatã/eliberat de ....., la data de ....., în calitate de administrator/împuternicit legal al ........, cu domiciliul fiscal în localitatea ......., bd./str. .........., nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, judeţul /sectorul ......, codul de identificare fiscalã ............, declar pe propria rãspundere, în baza <>art. 103 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sub sancţiunea faptei de fals în declaraţii, prevãzutã de Codul penal, urmãtoarele:
1. am pus la dispoziţie organelor de inspecţie fiscalã toate documentele şi informaţiile solicitate pentru desfãşurarea inspecţiei fiscale şi rãspund de exactitatea, realitatea şi legalitatea acestora;
2. documentele puse la dispoziţie organelor de inspecţie fiscalã au fost restituite în totalitate la finalizarea inspecţiei fiscale, cu excepţia celor pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri;
3. alte aspecte de declarat: ..............................................................
Drept care am dat prezenta declaraţie, întocmitã în douã exemplare, dintre care un exemplar a rãmas în posesia mea, iar un exemplar a fost predat echipei de inspecţie fiscalã.
Data ...../(numele şi prenumele)............. ....../(semnãtura)......


ANEXA 8b)

INSTRUCŢIUNI
de completare şi utilizare a formularului "Declaraţie"

"Declaraţia" se întocmeşte şi se semneazã de cãtre administratorul sau împuternicitul legal al societãţii, la finalizarea inspecţiei fiscale, în baza <>art. 103 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Persoana care dã aceastã declaraţie poate accepta sau nu elementele din declaraţie care sunt prevãzuzte la pct. 1-3.
La pct. 3 poate declara orice alte aspecte în legãturã cu obiectul inspecţiei fiscale.
Se întocmeşte în douã exemplare, dintre care:
- un exemplar va fi anexat la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control;
- exemplarul 2 rãmâne la contribuabil.


ANEXA 8c)

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi pãstrare a documentului "Declaraţie"

1. Denumire: Declaraţie
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe o singurã faţã. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.
4. Se utilizeazã de cãtre reprezentantul legal al contribuabilului.
5. Se întocmeşte în douã exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscalã.
6. Circulã:
- exemplarul 1 la organul fiscal care efectueazã inspecţia fiscalã/controlul;
- exemplarul 2 la contribuabil.
7. Se arhiveazã:
- exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscalã/procesul-verbal de control;
- exemplarul 2 la contribuabil.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016