Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 637 din 22 octombrie 2008  pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor de jandarmi judetene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 637 din 22 octombrie 2008 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor de jandarmi judetene

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 850 din 17 decembrie 2008

În temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , şi al <>art. 18 alin. (1) din Legea nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor de jandarmi judeţene, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Şefii inspectoratelor de jandarmi judeţene dispun întreprinderea mãsurilor necesare pentru elaborarea regulamentelor unitãţilor pe care le conduc, în conformitate cu prevederile regulamentului-cadru prevãzut la art. 1.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I:
ART. 4
Prezentul ordin intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 22 octombrie 2008.
Nr. 637.


ANEXĂ

REGULAMENT- CADRU
de organizare şi funcţionare al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean*1)
________
*1) Conţinutul fiecãrui capitol sau secţiune poate fi completat ori modificat în funcţie de competenţele, atribuţiile şi specificul fiecãrui inspectorat.



Ministerul Internelor şi Reformei Administrative Secret de serviciu
Jandarmeria Românã (dupã completare)
Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ...... Exemplar unic
Nr. ..... din .......

Aprob.
───────
Inspectorul general al Jandarmeriei Române




REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean*1)

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ..... este constituit şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, pe baza statului de organizare aprobat de ministrul internelor şi reformei administrative prin Ordinul nr. ....... din ........
(2) Inspectoratul a fost înfiinţat conform Ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. ....... .
ART. 2
(1) Conform legii, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ..... este o unitate destinatã sã organizeze, sã conducã şi sã coordoneze activitãţile specifice pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Jandarmeriei Române în zona de responsabilitate corespunzãtoare teritoriului judeţului ........ .
(2) Cu aprobarea prealabilã a ministrului internelor şi reformei administrative şi la ordinul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, unitatea poate acţiona în altã zonã a ţãrii decât cea de responsabilitate permanentã, în funcţie de situaţia operativã existentã, în condiţiile legii.
ART. 3
Întreaga activitate din cadrul inspectoratului se desfãşoarã exclusiv pe baza şi în executarea legii, sub autoritatea şi controlul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi Inspectoratului General al Jandarmeriei.
ART. 4
Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ...... este unitate bugetarã cu personalitate juridicã, condusã de un inspector-şef care are calitatea de ordonator terţiar de credite.
ART. 5
Interesele Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ..... în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor autoritãţi jurisdicţionale sunt reprezentate de cãtre consilierul juridic al acestei structuri, în condiţiile legii.
ART. 6
Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ..... poate angaja şi presta, la cerere, pe bazã de contract sau comandã fermã, în condiţiile legii, servicii pentru persoane juridice ori pentru persoane fizice.
ART. 7
(1) În îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor specifice, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ..... şi structurile subordonate acestuia coopereazã cu celelalte structuri ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu structuri ale Sistemului Naţional de Apãrare, Ordine Publicã şi Siguranţã Naţionalã şi cu alte instituţii ale statului, cu organizaţii, instituţii şi autoritãţi ale administraţiei publice locale din zona de responsabilitate, asociaţii şi organizaţii neguvernamentale, cu alte persoane juridice, precum şi cu persoane fizice, în condiţiile legii. În relaţiile cu acestea, inspectoratul este reprezentat de inspectorul-şef sau de înlocuitorul legal.
(2) Diagrama principalelor relaţii ale inspectoratului este prevãzutã în anexa nr. 1.

CAP. II
Organizarea inspectoratului

ART. 8
(1) Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ..... are o structurã militarã, strict ierarhizatã, stabilitã prin statul de organizare aprobat de ministrul internelor şi reformei administrative.
(2) Conform statului de organizare, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean .... are în compunere structura de comandament, organizatã pe servicii, compartimente, detaşamente, companii, secţii, plutoane, posturi, grupe, structuri de specialişti montane, navale, de suport logistic, medical sau de altã naturã, constituite conform legii.
(Se trece organizarea inspectoratului judeţean.)
ART. 9
(1) Personalul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ..... este format din ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri şi personal contractual.
(2) Relaţiile de informare şi conlucrare dintre compartimentele Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ...... se stabilesc în scopul asigurãrii îndeplinirii misiunilor şi sarcinilor.
(3) Organizarea Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ..... este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 10
Pentru îndeplinirea sarcinilor specifice, la nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ...... sunt constituite consilii, comisii, comitete sau asociaţii, ale cãror structurã, competenţe şi obiect de activitate sunt reglementate prin ordine şi instrucţiuni şi care sunt nominalizate anual prin ordin de zi pe unitate.
ART. 11
Circuitul informaţiilor operative şi de interes general în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ...... se desfãşoarã, conform prevederilor legale, prin compartimentele cu atribuţii pe linie de secretariat şi documente clasificate, relaţii cu publicul şi arhivã.

CAP. III
Atribuţiile inspectoratului de jandarmi judeţean

ART. 12
Inspectoratul de Jandarmi Judeţean .... este subordonat nemijlocit Inspectoratului General al Jandarmeriei Române şi este destinat planificãrii, organizãrii, conducerii şi executãrii misiunilor specifice şi îndeplinirii atribuţiilor ce revin Jandarmeriei în zona de responsabilitate corespunzãtoare teritoriului judeţului .... ori în altã zonã stabilitã prin ordin al Inspectorului General al Jandarmeriei Române, cu aprobarea prealabilã a ministrului internelor şi reformei administrative.

CAP. IV
Conducerea

ART. 13
(1) Conducerea nemijlocitã a Inspectoratului de Jandarmi Judeţean .... este exercitatã de un inspector-şef, numit în funcţie prin ordin al inspectorului general al Jandarmeriei Române. În îndeplinirea atribuţiilor funcţionale, acesta se consultã şi este sprijinit permanent de un prim-adjunct şi un adjunct, denumiţi în continuare adjuncţi, numiţi în funcţie prin ordin al inspectorului general al Jandarmeriei Române.
(2) Pentru aplicarea prevederilor legale, a regulamentelor militare, a ordinelor şi instrucţiunilor eşaloanelor superioare, inspectorul-şef emite ordine obligatorii pentru personalul din subordine.
ART. 14
Conducerea inspectoratului este exercitatã pe baza prevederilor legilor, a regulamentelor militare, a ordinelor şi instrucţiunilor ministrului internelor şi reformei administrative şi inspectorului general al Jandarmeriei Române, asigurându-se:
a) menţinerea unei înalte stãri morale şi de pregãtire a efectivelor;
b) obţinerea, analizarea şi exploatarea oportunã a datelor situaţiei operative din zona de responsabilitate şi de la obiectivele din competenţã;
c) luarea la timp a deciziei asupra executãrii misiunilor şi transmiterea acesteia la subordonaţi;
d) asigurarea multilateralã a efectivelor şi acţiunilor;
e) organizarea şi funcţionarea continuã a legãturilor;
f) organizarea şi menţinerea unei cooperãri neîntrerupte;
g) controlul şi îndrumarea permanentã a subordonaţilor.
ART. 15
Activitatea de conducere trebuie sã respecte principiile managementului, sã realizeze eficient atributele de prevedere, planificare, organizare, comandã, coordonare şi control, sã se utilizeze tehnicile moderne de automatizare şi informare, sã se caracterizeze prin continuitate şi supleţe, iniţiativã şi curaj.
ART. 16
(1) Dreptul de a ordona întrebuinţarea efectivelor inspectoratului, în vederea îndeplinirii misiunilor, îl au:
a) ministrul internelor şi reformei administrative, secretarul de stat - şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã şi inspectorul general pentru întreaga unitate;
b) inspectorul-şef, pânã la valoarea unui pluton de jandarmi.
(2) În situaţii deosebite, când existã pericolul iminent al producerii unor acţiuni ce pot afecta grav ordinea şi liniştea publicã, precum şi în cazul unor calamitãţi sau catastrofe, inspectorul-şef poate ordona, la nevoie, întrebuinţarea unor forţe mai mari, raportând ulterior eşalonului superior.
ART. 17
Inspectorul-şef conduce şi coordoneazã întreaga activitate desfãşuratã de comandamentul inspectoratului şi structurile din subordine şi rãspunde în faţa conducerii Inspectoratului General al Jandarmeriei Române şi Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 18
Inspectorul-şef rãspunde de realizarea şi menţinerea unei înalte capacitãţi combative a structurilor subordonate, de folosirea judicioasã a forţelor şi mijloacelor la dispoziţie, precum şi de dotarea şi înzestrarea acestora.

CAP. V
Atribuţiile fiecãrui compartiment de muncã*2)
_________
*2) Se vor trece atribuţiile fiecãrui compartiment din structura inspectoratului judeţean. Compartimentele sunt structurate pe servicii, birouri, companii, secţii, plutoane şi grupe.
Pentru fiecare compartiment vor fi precizate:
- obiectivele de realizat, derivate din obiectivul general al inspectoratului;
- sarcinile specifice de îndeplinit;
- competenţele şi responsabilitãţile;
- relaţiile cu celelalte compartimente.


CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 19
Inspectorul-şef şi adjuncţii sãi sunt obligaţi sã asigure cunoaşterea temeinicã a prevederilor prezentului regulament de cãtre întregul personal din subordine, în pãrţile ce îi privesc, şi sã urmãreascã îndeplinirea integralã a acestora.
ART. 20
Adjuncţii inspectorului-şef şi şefii compartimentelor subordonate din structura inspectoratului de jandarmi judeţean întocmesc fişele posturilor pentru personalul din subordine, în termen de 10 zile de la aprobarea prezentului regulament. Acestea se vor pãstra la nivelul fiecãrui compartiment.
ART. 21
Atribuţiile inspectorului-şef şi ale adjuncţilor acestuia sunt cele prevãzute în anexele nr. 3-5, dupã caz. Acestea pot fi modificate sau completate prin ordin al inspectorului general al Jandarmeriei Române.
ART. 22
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 23
(1) Prezentul regulament intrã în vigoare la data de ..... .
(2) Cu aceeaşi datã, orice dispoziţii interne contrare se abrogã.

Inspectorul-şef al
Inspectoratului de Jandarmi Judeţean ..............,
....................................................
(gradul, numele şi prenumele)

ANEXE*3)
________
*3) Se completeazã cu:
- diagrama principalelor relaţii ale inspectoratului;
- organigrama inspectoratului;
- fişele posturilor din conducerea unitãţii.

_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016