Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 629 din 12 decembrie 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, in anul 2003, a unui ajutor in ingrasaminte chimice producatorilor agricoli care au in proprietate teren arabil in extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 629 din 12 decembrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, in anul 2003, a unui ajutor in ingrasaminte chimice producatorilor agricoli care au in proprietate teren arabil in extravilan, in suprafata totala de pana la 2,5 ha

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 13 ianuarie 2003

Având în vedere prevederile <>art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, în anul 2003, a unui ajutor în îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli care au în proprietate teren arabil în extravilan, în suprafata totalã de pana la 2,5 ha,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Resurselor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor şi ministrul industriei şi resurselor emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, în anul 2003, a unui ajutor în îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli care au în proprietate teren arabil în extravilan, în suprafata totalã de pana la 2,5 ha, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu

Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, în anul 2003, a unui ajutor în îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli care au în proprietate teren arabil în extravilan, în suprafata totalã de pana la 2,5 ha

ART. 1
(1) Beneficiarii acestui ajutor sunt producãtori agricoli care au în proprietate teren arabil în extravilan, în suprafata totalã de pana la 2,5 ha, şi îl exploateazã direct.
(2) Acordarea ajutorului se face proporţional cu suprafata exploatatã, conform grilei prezentate în anexa nr. 1.
ART. 2
Furnizorii de îngrãşãminte chimice sunt producãtori de îngrãşãminte autohtoni şi au obligaţia de a deschide împreunã cu direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti centre de distribuţie a ingrasamintelor chimice, pe judeţele arondate, stabilite în anexa la contractul-cadru, care va fi întocmit de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor împreunã cu furnizorii de îngrãşãminte chimice.
ART. 3
Nivelul ajutorului acordat, de maximum 410 mii lei pentru fiecare "cantitate standard - 50 kg", include preţul ingrasamantului, taxa pe valoarea adãugatã, ambalajul, manipularea, transportul pana la centrul de distribuţie, precum şi cheltuielile de depozitare pana în momentul ridicãrii ingrasamintelor de cãtre producãtorii agricoli.
ART. 4
Contractarea cantitãţii de îngrãşãminte chimice se realizeazã de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor cu furnizorii de îngrãşãminte chimice, la un preţ maxim de 410 mii lei pentru fiecare "cantitate standard - 50 kg" ambalata şi care sa conţinã cel puţin doua elemente fertilizante, dintre care unul obligatoriu fosfor, cu o concentraţie minima de 40% substanta activa, pe baza contractului-cadru, conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
ART. 5
(1) Pentru obţinerea acestui sprijin producãtorii agricoli completeazã cereri în doua exemplare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, pe care le prezintã primãriei pe raza cãreia se afla terenul arabil.
(2) Cererile se înregistreazã la primãrie într-un registru numerotat şi parafat.
(3) Cererile se verifica de centrul agricol comunal sau de şeful serviciului comunitar pentru cadastru şi agricultura sau de agentul agricol şi se vizeazã de primar, un exemplar rãmânând la primãrie, iar celãlalt la beneficiarul sprijinului.
(4) Centralizatorul cererilor avizate se depune la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti în trei exemplare pentru aprobare, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.
(5) Centralizatorul cererilor aprobate se transmite astfel: un exemplar la centrul de distribuţie, unul la primãrie, iar cel de-al treilea rãmâne la direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 6
Pentru beneficiarii care nu au posibilitatea de a ridica direct aceste îngrãşãminte primãrii localitãţilor pot imputernici alte persoane, inclusiv prestatori de servicii în numele acestora, conform modelului prezentat în anexa nr. 5.
ART. 7
În scopul aducerii la îndeplinire a prevederilor prezentelor norme metodologice specialiştii din centrele agricole comunale sau serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultura ori agenţii agricoli au urmãtoarele atribuţii:
a) verifica cererile beneficiarilor şi certifica corectitudinea datelor înscrise de aceştia;
b) stabilesc necesarul de îngrãşãminte chimice pentru fiecare producãtor agricol, în funcţie de suprafata, conform grilei;
c) întocmesc centralizatorul şi îl înainteazã la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 8
În scopul aducerii la îndeplinire a prevederilor prezentelor norme metodologice conducerile primãriilor au urmãtoarele atribuţii:
a) asigura înregistrarea cererilor;
b) avizeazã şi stampileaza cererile;
c) elibereazã împuterniciri pentru prestatorii de servicii;
d) avizeazã şi stampileaza centralizatoarele.
ART. 9
În scopul aducerii la îndeplinire a prevederilor prezentelor norme metodologice direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii:
a) numesc, prin decizie, un responsabil pentru derularea acestui program. Un exemplar al deciziei se transmite la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor - Direcţia generalã de implementare, reglementare şi de management al resurselor biotehnologice, în termen de 5 zile de la emiterea acesteia;
b) verifica şi aproba centralizatorul cererilor;
c) transmit centralizatoarele cererilor aprobate, un exemplar la primãrie şi unul la centrul de distribuţie;
d) înregistreazã într-un registru special, numerotat sii sigilat, centralizatoarele cererilor aprobate, conform modelului prezentat în anexa nr. 6;
e) împreunã cu centrele de distribuţie urmãresc aprovizionarea centrelor de distribuţie şi repartizarea ingrasamintelor chimice la producãtori;
f) comunica decadal la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor situaţia privind desfãşurarea activitãţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
ART. 10
(1) Beneficiarii acestei forme de ajutor sau împuterniciţii acestora vor prezenta la centrele de distribuţie actul de identitate sau împuterniciri şi tabelul cu beneficiarii.
(2) În vederea livrãrii ingrasamintelor centrele de distribuţie vor verifica identitatea beneficiarilor cu datele înscrise în centralizatoarele aprobate de direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(3) La livrarea ingrasamintelor centrele de distribuţie vor emite documente legale de livrare.
(4) Pentru plata sumelor aferente cantitãţilor de îngrãşãminte livrate furnizorii de îngrãşãminte chimice vor depune la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, documente justificative cuprinzând:
- factura fiscalã;
- documentul care atesta livrarea mãrfii;
- lista beneficiarilor care au ridicat cantitãţile de îngrãşãminte, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 8.
ART. 11
Direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti verifica deconturile prezentate şi în termen de doua zile de la verificarea acestora solicita Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor sumele necesare pentru plata acestora, conform modelului prezentat în anexa nr. 9.
ART. 12
În baza centralizatoarelor privind sumele de la bugetul de stat reprezentând contravaloarea ajutorului în îngrãşãminte chimice acordate gratuit producãtorilor agricoli, transmise de direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã de patrimoniu public şi de gestiune a mijloacelor financiare, întocmeşte situaţia centralizatoare la nivelul direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti a cererilor privind acordarea unui ajutor gratuit în îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli de la bugetul de stat, prevãzutã în anexa nr. 10, şi solicita Ministerului Finanţelor Publice deschiderea de credite bugetare pentru alimentarea conturilor direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
ART. 13
Direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti efectueazã plãţile furnizorilor de îngrãşãminte chimice.
ART. 14
Repartiţia pe judeţe a cantitãţilor de îngrãşãminte chimice rezultate în baza situaţiilor centralizatoare privind numãrul de producãtori agricoli şi suprafeţele de teren aferente, transmise de direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, este prezentatã în anexa nr. 11.
ART. 15
Anexele nr. 1-11 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
────────
la normele metodologice
────────────────────────

GRILA
privind suprafeţele şi cantitãţile de îngrãşãminte chimice
aferente acestora
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cantitatea de îngrãşãminte chimice
Nr. Suprafata ─────────────────────────────────────────────────────────
crt. (ha) kg substanta activa kg fizic
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 0,01-0,50 20 50
2. 0,51-1,00 40 100
3. 1,01-1,50 60 150
4. 1,51-2,00 80 200
5. 2,01-2,50 100 250
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2


────────
la normele metodologice
────────────────────────

CONTRACT - CADRU
de furnizare de produse

1. Pãrţi contractante
Între:
autoritatea contractantã ......, adresa/sediul ......, telefon/fax ......., numãr de înmatriculare ........., codul fiscal ............, cont (trezorerie, banca) .........., reprezentatã prin ........./(denumirea conducatorului)......., funcţia ..........................,în calitate de achizitor,
şi
furnizorul ...../(denumirea)....., adresa/sediul ......, telefon/fax ........, numãrul de înmatriculare ........., codul fiscal ..........., cont (trezorerie, banca) ..........., reprezentat prin ......./(denumirea conducatorului)........, funcţia ..............., în calitate de furnizor,
a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul şi preţul contractului
2.1. Furnizorul se obliga sa furnizeze îngrãşãminte chimice ambalate în saci - 50 kg, care sa conţinã cel puţin doua elemente fertilizante, dintre care unul obligatoriu fosfor, cu o concentraţie minima de 40% substanta activa, în perioada/perioadele convenitã/convenite şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract.
2.2. Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plãtibil furnizorului de cãtre achizitor conform graficului de plati, este de ......... mii lei, din care T.V.A. ........ mii lei.
3. Durata contractului
3.1. Furnizorul se obliga sa furnizeze îngrãşãminte chimice, astfel cum este prevãzut în graficul de livrare, în decurs de ......... de la data intrãrii în vigoare a contractului, dar nu mai târziu de 30 aprilie 2003.
4. Definiţii
4.1. În prezentul contract urmãtorii termeni vor fi interpretati astfel:
a) contract - actul juridic care reprezintã acordul de vointa al celor doua pãrţi, încheiat între o autoritate contractantã, în calitate de achizitor, şi un furnizor de produse, în calitate de furnizor;
b) achizitor şi furnizor - pãrţile contractante, astfel cum sunt acestea denumite în prezentul contract;
c) preţul contractului - preţul plãtibil furnizorului de cãtre achizitor, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrala şi corespunzãtoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d) produse - îngrãşãminte chimice pe care furnizorul se obliga prin contract sa le furnizeze achizitorului;
e) servicii - servicii aferente livrãrii produselor, respectiv activitãţi legate de furnizarea produselor, cum ar fi: transportul, manipularea şi depozitarea;
f) standarde - standardele, reglementãrile tehnice sau altele asemenea, prevãzute în caietul de sarcini şi în propunerea tehnica;
g) origine - locul unde produsele au fost realizate sau fabricate. Produsele sunt fabricate atunci când prin procesul de fabricare, prelucrare sau asamblare majorã şi esenţialã a componentelor rezulta un produs nou, recunoscut comercial, care este diferit, prin caracteristicile sale de baza, prin scop sau prin utilitate, de componentele sale. Originea produselor şi serviciilor poate fi distinctã de naţionalitatea furnizorului;
h) destinaţie finala - locul unde furnizorul are obligaţia de a furniza produsele;
i) zi - zi calendaristicã; an - 365 de zile;
j) reprezentantul legal al achizitorului în decontarea produselor livrate - direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti.
5. Aplicabilitate
5.1. Contractul intra în vigoare dupã semnarea acestuia de ambele pãrţi.
6. Documentele contractului
6.1. Documentele contractului sunt:
a) graficul de livrare;
b) acte adiţionale, dacã exista;
c) propunerea tehnica şi propunerea financiarã;
d) caietul de sarcini;
e) alte anexe la contract.
7. Standarde
7.1. Produsele furnizate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de furnizor în propunerea sa tehnica.
7.2. Când nu este menţionat nici un standard sau nici o reglementare aplicabilã se vor respecta standardele sau alte reglementãri autorizate în ţara de origine a produselor.
8. Caracterul confidenţial al contractului
8.1. - (1) O parte contractantã nu are dreptul, fãrã acordul scris al celeilalte pãrţi:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe pãrţi, în afarã acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvaluirea oricãrei informaţii fata de persoanele implicate în îndeplinirea contractului se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii contractului.
8.2. O parte contractantã va fi exoneratã de rãspunderea pentru dezvaluirea de informaţii referitoare la contract, dacã:
a) informaţia era cunoscutã partii contractante înainte ca ea sa fi fost primitã de la cealaltã parte contractantã; sau
b) informaţia a fost dezvaluita dupã ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvaluire; sau
c) partea contractantã a fost obligatã în mod legal sa dezvaluie informaţia.
9. Ambalare şi marcare
9.1. Furnizorul are obligaţia de a ambala produsele în saci de 50 kg pentru ca aceştia sa facã fata, fãrã limitare, la manipularea dura din timpul transportului, tranzitului şi expunerii la temperaturi extreme, la soare şi la precipitatiile care ar putea sa apara în timpul transportului şi depozitarii în aer liber, în asa fel încât sa ajungã în buna stare la destinaţia finala.
9.2. Ambalarea şi marcarea din afarã sacilor vor respecta strict cerinţele ce vor fi special prevãzute în contract, inclusiv cerinţele suplimentare.
9.3. Toate materialele de ambalare a produselor rãmân în proprietatea achizitoriului. În caz de deteriorare a materialelor de ambalare furnizorul va asigura înlocuirea acestora, cu suportarea de cãtre acesta a eventualelor cheltuieli suplimentare.
10. Livrarea produselor şi a documentelor care le însoţesc
10.1. Furnizorul are obligaţia de a livra produsele la centrele de distribuţie judeţene, respectând:
a) datele din graficul de livrare; şi
b) termenul comercial stabilit.
10.2. Furnizorul va transmite achizitorului documentele care însoţesc produsele:
a) factura fiscalã;
b) avizul de expediţie.
10.3. Livrarea produselor se considera încheiatã în momentul în care sunt îndeplinite prevederile clauzelor 10.1 şi 10.2.
11. Transport
11.1. Furnizorul are obligaţia de a asigura şi de a plati transportul ingrasamintelor chimice pana la centrele de distribuţie.
12. Servicii
12.1. Pe lângã furnizarea efectivã a produselor furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile aferente furnizarii produselor, fãrã a modifica preţul contractului.
13. Perioada de garanţie acordatã produselor
13.1. Perioada de garanţie acordatã produselor de cãtre furnizor este cea declarata în certificatul de calitate nr. ..........
13.2. Perioada de garanţie a produselor începe cu data recepţiei şi livrãrii produsului.
13.3. Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului în scris orice plângere sau reclamaţie ce apare în conformitate cu aceasta garanţie.
13.4. La primirea unei astfel de notificãri furnizorul are obligaţia de a înlocui produsul în perioada convenitã, fãrã costuri suplimentare pentru achizitor. Produsele care în perioada de garanţie le înlocuiesc pe cele defecte beneficiazã de o noua perioada de garanţie care curge de la data înlocuirii produsului.
14. Modalitãţi de plata
14.1. Plata se face prin direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe mãsura livrãrii produselor ce fac obiectul prezentului contract, pe baza facturii fiscale şi a avizelor de expediţie.
15. Actualizarea preţului contractului
15.1. Pentru produsele livrate şi pentru serviciile prestate plãţile datorate de achizitor furnizorului sunt cele declarate în propunerea financiarã, fãrã posibilitatea de actualizare.
16. Amendamente
16.1. Pãrţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului prin act adiţional numai în cazul apariţiei unei circumstanţe care lezeaza interesele comerciale legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului.
17. Întârzieri în îndeplinirea contractului
17.1. Furnizorul are obligaţia de a îndeplini contractul în perioada/perioadele înscrisã/înscrise în graficul de livrare (1 ianuarie- 30 aprilie 2003).
17.2. Dacã pe parcursul îndeplinirii contractului furnizorul nu respecta graficul de livrare sau de prestare a serviciilor, acesta are obligaţia de a notifica în timp util achizitorului; modificarea datei/perioadelor de furnizare asumate în graficul de livrare se face cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
17.3. Cu excepţia prevederilor clauzei 19 şi în afarã cazului în care achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 17.2, o întârziere în îndeplinirea contractului da dreptul achizitorului de a solicita penalitãţi furnizorului.
18. Rezilierea contractului
18.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului de furnizare şi de a pretinde plata de daune-interese.
18.2. Achizitorul îşi rezerva dreptul de a denunta unilateral contractul în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asa mãsura încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã interesului public.
18.3. În cazul prevãzut la clauza 18.2 furnizorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzãtoare pentru partea din contract îndeplinitã pana la data denunţãrii unilaterale a contractului.
19. Forta majorã
19.1. Forta majorã este constatatã de o autoritate competenta.
19.2. Forta majorã exonereaza pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
19.3. Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pana la apariţia acesteia.
19.4. Partea contractantã care invoca forta majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
20. Soluţionarea litigiilor
20.1. Achizitorul şi furnizorul vor rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputa care se poate ivi între ei în cadrul sau în legatura cu îndeplinirea contractului.
20.2. Dacã dupã 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale achizitorul şi furnizorul nu reuşesc sa rezolve în mod amiabil o divergenta contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sa se soluţioneze fie prin arbitraj la Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, fie de cãtre instanţele judecãtoreşti din România.
21. Limba care guverneazã contractul
21.1. Limba care guverneazã contractul este limba romana.
22. Comunicãri
22.1. - (1) Orice comunicare între pãrţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract trebuie sa fie transmisã în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cat şi în momentul primirii.
22.2. Comunicãrile dintre pãrţi se pot face şi prin telefon, telegrama, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.
23. Legea aplicabilã contractului
23.1. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.

Achizitor, Furnizor,
............... ..................
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)

ANEXA 3
────────
la normele metodologice
────────────────────────

Primãria Comunei ............................
Nr. de înregistrare .........................

Vizat
────────
Verificat Primar,
────────── ...............
Centrul agricol/ (semnatura şi ştampila)
Serviciul comunitar pentru cadastru şi agricultura/
Agentul agricol
Semnatura şi ştampila

CERERE
Subsemnatul:
Persoana fizica ............, cu domiciliul în localitatea .............., str. ........... nr. ......., judeţul/sectorul ................., deţinãtor al buletinului/cãrţii de identitate seria ....... nr. ......, eliberat/eliberata la data de ........ de ..............;
Persoana juridicã ........, cu sediul în localitatea .................., judeţul ..................., înscrisã la Registrul comerţului sub nr. ........, reprezentatã de director/preşedinte .............., deţinãtor al buletinului/cãrţii de identitate seria ....... nr. ...., eliberat/eliberata la data de .......... de ..................,
având în proprietate suprafata de teren arabil în extravilan de ................ ha, pe care îl exploatez în mod direct, solicit cantitatea de îngrãşãminte chimice cuvenitã de ...... kg, pentru suprafata aferentã.
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, confirm pe propria rãspundere exactitatea datelor prezentate şi ma oblig sa respect prevederile Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor şi al ministrului industriei şi resurselor nr. 573/629/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002 privind acordarea gratuita, în anul 2003, a unui ajutor în îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli care au în proprietate teren arabil în extravilan, în suprafata totalã de pana la 2,5 ha.
Am întocmit prezenta cerere în 2 (doua) exemplare, iar dupã avizare un exemplar rãmâne la primãrie şi un exemplar la beneficiarul ajutorului.

Beneficiar,
...................
(semnatura)





ANEXA 4
────────
la normele metodologice
────────────────────────

Comuna ..............................
Judeţul .............................
Nr. .................................

Avizat Aprobat
────── ────────
Primar, DGAIA
......................... ........................
(semnatura şi ştampila) (semnatura şi ştampila)


CENTRALIZATOR
cuprinzând evidenta cererilor beneficiarilor ajutorului acordat în
îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli care au în proprietate
teren arabil în extravilan, în suprafata totalã de pana la 2,5 ha
┌─────┬──────────────┬─────────────────────┬──────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ Beneficiarul │ Actul de identitate │Suprafata arabila │ Cantitatea de │
│crt. │ │ (seria nr.) │ în extravilan │ îngrãşãminte │
│ │ │ │ │ aprobatã (kg) │
├─────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
├─────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────────┼────────────────┤
│TOTAL│ │ │ │ │
└─────┴──────────────┴─────────────────────┴──────────────────┴────────────────┘



Întocmit centralizator:


──────────────────────
Şef centru agricol/
Şef serviciu comunitar pentru cadastru
şi agricultura/
Agentul agricol,
.........................
(semnatura)

NOTA:
Beneficiarii se înscriu în ordinea înregistratã în registru.

ANEXA 5
────────
la normele metodologice
────────────────────────

Primãria Comunei ................

ÎMPUTERNICIRE
Nr. ........ din ..........

Primãria Comunei ......., reprezentatã de ......, în calitate de primar, şi ..........., în calitate de secretar al primãriei, împuterniceşte pe:
a) persoana fizica ......., domiciliata în localitatea ......., str. ......... nr. ....., judeţul/sectorul ........., deţinãtoare a buletinului/cãrţii de identitate seria ...... nr. ......, eliberat/eliberata la data de ....... de ........;
sau
b) persoana juridicã ........., cu sediul în localitatea ........, judeţul ........., înscrisã la Registrul comerţului sub nr. .........., reprezentatã de director/preşedinte ............., contabil-şef/director economic ..........,
pentru a ridica cantitatea de îngrãşãminte chimice de ....... kg, în numele producãtorilor agricoli prevãzuţi în lista care face parte integrantã din prezenta împuternicire, şi care se obliga sa predea intreaga cantitate beneficiarului/beneficiarilor.





LISTA
cuprinzând producãtorii agricoli pentru care se acorda gratuit un ajutor
în îngrãşãminte chimice, conform Împuternicirii
nr. ........... din ...............

Vizat
──────
DGAIA
┌────┬─────────────┬────────────────────┬──────────┬───────────┬───────────────┐
│Nr. │Beneficiarul │Actul de identitate │Suprafata │Cantitatea │ Semnatura │
│crt.│ │ (seria, nr.) │ arabila │ aprobatã │beneficiarului │
│ │ │ │ │ (kg) │ │
├────┼─────────────┼────────────────────┼──────────┼───────────┼───────────────┤
├────┼─────────────┼────────────────────┼──────────┼───────────┼───────────────┤
├────┼─────────────┼────────────────────┼──────────┼───────────┼───────────────┤
├────┼─────────────┼────────────────────┼──────────┼───────────┼───────────────┤
└────┴─────────────┴────────────────────┴──────────┴───────────┴───────────────┘



Semnatura primarului ..........................



ANEXA 6
────────
la normele metodologice
────────────────────────

DGAIA ...................

REGISTRUL CENTRALIZATOARELOR
┌────┬──────┬─────────┬──────────────┬─────────┬───────────────────────────────┐
│Nr. │Comuna│Numãrul │ Numãrul │Suprafata│Cantitatea de îngrãşãminte (kg)│
│crt.│ │centrali-│beneficiarilor│totalã ├───────────────┬───────────────┤
│ │ │zatorului│ │ │ aprobatã │ ridicatã │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼─────────┼──────────────┼─────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴─────────┴──────────────┴─────────┴───────────────┴───────────────┘






ANEXA 7
────────
la normele metodologice
────────────────────────

DGAIA ...................

SITUAŢIA
privind desfãşurarea programului pentru acordarea unui ajutor
în îngrãşãminte chimice producãtorilor agricoli
la data de ..................
┌──────────────────────┬───────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│Nr.│Suprafata totalã │Cantitatea necesarã│Cantitatea │ │ │
│crt│conform Ordonanţei│conform Ordonanţei │fizica │Cantitatea │Observaţii │
│ │de urgenta a │de urgenta a │sosita în │distribuita│ │
│ │Guvernului │Guvernului │judeţ │ │ │
│ │nr. 158/2002 │nr. 158/2002 │ │ │ │
├───┼──────────────────┼───────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└───┴──────────────────┴───────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┘



Director general
(responsabil program),
.............................



ANEXA 8
────────
la normele metodologice
────────────────────────

Furnizorul ......................

LISTA
beneficiarilor care au ridicat cantitatea de îngrãşãminte
┌────┬───────┬─────────────────────────┬─────────────┬─────────────────────────┐
│Nr. │Comuna │Numãrul centralizatorului│ Beneficiarul│ Cantitatea livrata │
│crt.│ │ │ │ (kg) │
├────┼───────┼─────────────────────────┼─────────────┼─────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└────┴───────┴─────────────────────────┴─────────────┴─────────────────────────┘



....................
(semnatura)



ANEXA 9
────────
la normele metodologice
────────────────────────

DGAIA ................

CENTRALIZATOR
privind sumele de la bugetul de stat reprezentând contravaloarea
ajutorului în îngrãşãminte chimice acordate gratuit
producatrilor agricoli
┌───────────────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────┐
│Cantitatea de îngrãşãminte livrata │Valoarea ajutorului/kg │ Valoarea totalã │
│ (kg) │ (mii lei) │ a ajutorului │
│ │ │ (mii lei) │
├───────────────────────────────────┼───────────────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
└───────────────────────────────────┴───────────────────────┴──────────────────┘



Director general,
....................


ANEXA 10
────────
la normele metodologice
────────────────────────

MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR

Se aproba,
────────────
Ordonator principal de credite,

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti a cererilor privind
acordarea unui ajutor gratuit în îngrãşãminte chimice producãtorilor
agricoli de la bugetul de stat, conform Normelor metodologice de aplicare
a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 158/2002
┌────┬───────┬───────────────────────────┬──────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │Judeţul│Cantitatea de îngrãşãminte │Valoarea ajutorului/kg│ Valoarea │
│crt.│ │ livrata (kg) │ (mii lei) │totalã a │
│ │ │ │ │ ajutorului │
│ │ │ │ │ (mii lei) │
├────┼───────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
├────┼───────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
├────┼───────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
├────┼───────┼───────────────────────────┼──────────────────────┼──────────────┤
└────┴───────┴───────────────────────────┴──────────────────────┴──────────────┘



Direcţia generalã de patrimoniu public şi de
gestiune a mijloacelor financiare

Director general,
..............................



ANEXA 11
─────────
la normele metodologice
────────────────────────

REPARTIŢIA
INGRASAMINTELOR CHIMICE PE JUDEŢE ŞI VALOAREA ACESTORA
┌────┬──────────────────┬────────────┬─────────┬────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ │ Nr. de │TOTAL s.a│Îngrãşãminte│ VALOAREA │
│crt.│ JUDEŢUL │ gospodãrii │ tone │ chimice │ mii lei │
│ │ │ │ │ tone fizic │ │
├────┴──────────────────┴────────────┴─────────┴────────────┴─────────────────┤
│ 0 TOTAL 2.645.667 133.558 333.896 2.737.944.740│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1 ALBA 55.575 2.574 6.434 52.758.800│
│ 2 ARAD 46.013 2.467 6.166 50.564.890│
│ 3 ARGES 88.535 3.696 9.239 75.763.080│
│ 4 BACAU 120.331 5.399 13.496 110.670.480│
│ 5 BIHOR 96.232 5.364 13.411 109.971.020│
│ 6 BISTRITA 52.527 2.552 6.380 52.318.460│
│ 7 BOTOSANI 96.392 5.680 14.199 116.434.670│
│ 8 BRAŞOV 22.045 1.187 2.969 24.342.930│
│ 9 BRĂILA 25.066 1.310 3.274 26.847.210│
│10 BUCUREŞTI 1.882 61 154 1.258.700│
│11 BUZAU 66.278 3.456 8.640 70.849.230│
│12 CARAS-SEVERIN 38.832 2.000 5.000 41.002.460│
│13 CALARASI 23.806 1.054 2.634 21.601.670│
│14 CLUJ 88.962 4.576 11.440 93.804.720│
│15 CONSTANTA 26.856 1.444 3.609 29.595.440│
│16 COVASNA 26.661 1.171 2.928 24.007.960│
│17 DAMBOVITA 98.988 4.624 11.560 94.791.180│
│18 DOLJ 100.307 6.172 15.430 126.526.410│
│19 GALAŢI 50.122 2.713 6.782 55.609.940│
│20 GIURGIU 67.422 3.840 9.599 78.715.490│
│21 GORJ 79.285 3.389 8.472 69.468.760│
│22 HARGHITA 57.130 2.416 6.039 49.519.800│
│23 HUNEDOARA 33.727 1.664 4.161 34.121.430│
│24 IALOMITA 11.486 643 1.607 13.179.040│
│25 IAŞI 126.050 7.116 17.790 145.874.310│
│26 ILFOV 35.016 1.582 3.954 32.424.440│
│27 MARAMURES 84.286 3.190 7.974 65.387.210│
│28 MEHEDINTI 51.347 3.031 7.578 62.135.500│
│29 MURES 77.636 3.981 9.951 81.601.070│
│30 NEAMT 79.579 3.704 9.261 75.941.020│
│31 OLT 75.046 4.182 10.454 85.722.390│
│32 PRAHOVA 78.425 3.272 8.179 67.068.620│
│33 SATU-MARE 58.383 3.117 7.792 63.893.580│
│34 SALAJ 54.387 3.056 7.641 62.654.560│
│35 SIBIU 40.020 2.605 6.513 53.403.730│
│36 SUCEAVA 105.767 5.608 14.019 114.954.160│
│37 TELEORMAN 75.668 4.341 10.853 88.991.730│
│38 TIMIS 46.305 2.511 6.279 51.484.110│
│39 TULCEA 37.192 1.795 4.487 36.789.710│
│40 VASLUI 68.535 3.739 9.348 76.651.140│
│41 VALCEA 95.287 3.824 9.560 78.388.310│
│42 VRANCEA 82.278 3.456 8.641 70.855.380│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016