Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 629 din 1 iunie 2006  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Nationale pentru Programe de Sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 629 din 1 iunie 2006 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Nationale pentru Programe de Sanatate

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 513 din 14 iunie 2006
Având în vedere prevederile <>art. 58 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vãzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale asistenţã medicalã, structuri sanitare şi salarizare nr. E.N. 144/2006,

ministrul sãnãtãţii publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice şi autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 1 iunie 2006.
Nr. 629.


ANEXĂ

REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sãnãtate

CAP. I
Dispoziţii generale

1. Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate, denumitã în continuare Agenţie, funcţioneazã ca direcţie în cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, în subordinea directã a ministrului sãnãtãţii publice, având ca principale atribuţii elaborarea, coordonarea şi evaluarea programelor naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
2. În realizarea atribuţiilor sale, Agenţia colaboreazã cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Comisia Interdepartamentalã de Asistenţã Medicalã Comunitarã, alte instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale.
3. - (1) Agenţia colaboreazã cu direcţiile de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii Publice, alte instituţii şi specialişti în domeniu, în vederea asigurãrii îngrijirilor medicale integrate pentru bolile cu impact major asupra sãnãtãţii publice.
(2) Serviciile medicale integrate, menţionate la alin. (1), cuprind o gamã variatã de servicii medicale specifice, inclusiv promovarea sãnãtãţii, asistenţã medicalã primarã, asistenţã medicalã ambulatorie de specialitate, asistenţã spitaliceascã, asistenţã comunitarã, îngrijiri la domiciliu etc.
4. Agenţia poate solicita informaţii legate de activitãţile specifice programelor naţionale de la unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, precum şi de la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, casele judeţene de asigurãri de sãnãtate, precum şi de la unitãţile sanitare subordonate direcţiilor medicale ale ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie.
5. Agenţia elaboreazã proiecte de acte normative privind organizarea, finanţarea şi implementarea programelor naţionale de sãnãtate, pe care le propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice şi/sau preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz.
6. - (1) Pentru asigurarea implementãrii şi monitorizãrii programelor la nivel naţional Agenţia poate constitui unitãţi centrale de implementare a programelor şi subprogramelor, structuri funcţionale fãrã personalitate juridicã în coordonarea sa, aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice sau ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, dupã caz.
(2) Unitatea centralã de implementare a programului/subprogramului este constituitã din:
- coordonatorul de program/subprogram din cadrul Agenţiei;
- persoana desemnatã din partea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în cazul subprogramelor finanţate şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
- experţi din cadrul altor direcţii de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate;
- specialişti din domeniul respectiv, precum şi medici de familie, asistenţi comunitari, asistenţi sociali, mediatori comunitari, dupã caz;
- personal tehnic propriu.
(3) Unitãţile centrale de implementare a programelor/subprogramelor funcţioneazã în cadrul unor institute de specialitate, institute de sãnãtate publicã, al Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar sau al altor instituţii aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(4) Cheltuielile aferente funcţionãrii unitãţilor centrale de implementare a programelor/subprogramelor se asigurã din bugetul alocat fiecãrui program/subprogram.
7. - (1) Implementarea programelor la nivel local se realizeazã prin serviciile regionale şi judeţene de programe de sãnãtate, organizate în cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, subordonate din punct de vedere metodologic Agenţiei.
(2) Serviciile judeţene de programe de sãnãtate constituie, prin decizie a directorului autoritãţii de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, unitãţi judeţene de implementare a programelor/subprogramelor, structuri funcţionale fãrã personalitate juridicã în coordonarea serviciilor de programe din cadrul autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(3) Unitatea judeţeanã de implementare a programului/subprogramului este constituitã din:
- coordonatorul programului de la nivelul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti;
- persoana desemnatã din partea casei de asigurãri de sãnãtate judeţene sau a municipiului Bucureşti;
- experţi din cadrul altor structuri de specialitate din cadrul autoritãţii de sãnãtate publicã şi din partea casei de asigurãri de sãnãtate judeţene sau a municipiului Bucureşti;
- specialişti din domeniul respectiv, precum şi medici de familie, asistenţi comunitari, asistenţi sociali, mediatori comunitari, dupã caz;
- personal tehnic propriu.
(4) Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti asigurã condiţiile de funcţionare a unitãţilor judeţene de implementare, precum şi cheltuielile necesare realizãrii activitãţilor de monitorizare şi implementare specifice, din bugetul alocat fiecãrui program/subprogram.
8. Specialiştii şi personalul tehnic din cadrul unitãţilor centrale şi judeţene de implementare a programelor/subprogramelor sunt angajaţi cu contract de muncã pe duratã determinatã.
9. - (1) Evaluarea modului de derulare a programelor de sãnãtate poate fi realizatã de un evaluator independent, la solicitarea ministrului sãnãtãţii publice.
(2) Finanţarea activitãţii de evaluare se asigurã din fondul programelor.

CAP. II
Atribuţii

Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate

10. Agenţia are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte domeniile prioritare de acţiune pe baza rapoartelor de evaluare a stãrii de sãnãtate, elaborate de cãtre:
- institutele şi centrele de sãnãtate publicã;
- Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii;
- serviciile de programe de sãnãtate regionale;
- alte instituţii cu atribuţii în monitorizarea stãrii de sãnãtate a populaţiei;
b) pe baza propunerilor direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, defineşte şi propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice domeniile prioritare de acţiune în structurarea programelor de sãnãtate;
c) elaboreazã şi propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice strategia programelor naţionale de sãnãtate, de organizare şi funcţionare a acestora, având în vedere şi recomandãrile altor instituţii şi organizaţii internaţionale din domeniu;
d) elaboreazã structura programelor şi subprogramelor de sãnãtate pe baza propunerilor primite de la:
- direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate;
e) analizeazã împreunã cu Comisia de strategie terapeuticã propunerile de obiective, acţiuni şi strategii terapeutice elaborate de comisiile de specialitate, pe care le înainteazã spre avizare Comisiei naţionale de transparenţã;
f) fundamenteazã necesarul de resurse financiare pe programe şi subprograme de sãnãtate, pe baza propunerilor primite de la:
- direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate;
g) elaboreazã şi propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice criteriile de selecţie a unitãţilor sanitare de specialitate prin care se deruleazã programele de sãnãtate;
h) propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice lista unitãţilor sanitare prin care se deruleazã programele de sãnãtate;
i) propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice alocarea fondurilor pe programe şi subprograme de sãnãtate, precum şi repartiţia fondurilor pe judeţe şi unitãţi sanitare, având în vedere realizarea indicatorilor fizici şi financiari ai anilor anteriori şi propunerile primite de la:
- serviciile de programe de sãnãtate regionale;
- comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, pentru programele de sãnãtate cu scop curativ;
j) urmãreşte modul de organizare a programelor de formare profesionalã pentru personalul implicat în activitãţile specifice din cadrul programelor naţionale de sãnãtate;
k) elaboreazã şi propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice norme tehnice de implementare şi evaluare a programelor de sãnãtate;
l) propune spre aprobare ministrului sãnãtãţii publice programele şi subprogramele de sãnãtate pentru care se organizeazã licitaţii la nivel naţional şi coordoneazã organizarea acestora;
m) avizeazã solicitãrile de finanţare lunarã ale autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti şi ale unitãţilor republicane pentru programele finanţate de la bugetul de stat;
n) primeşte trimestrial, anual şi ori de câte ori este nevoie, de la serviciile de programe regionale şi de la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate analiza modului în care s-au derulat programele şi indicatorii specifici pe fiecare program;
o) primeşte lunar de la direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice execuţia bugetarã pentru programele finanţate de la bugetul de stat;
p) poate solicita de la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate informaţii privind execuţia bugetarã pentru programele finanţate de la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
q) evalueazã trimestrial şi anual realizarea obiectivelor programelor şi subprogramelor, pe baza indicatorilor specifici, şi stabileşte mãsuri pentru îmbunãtãţirea acestora;
r) asigurã reprezentarea Ministerului Sãnãtãţii Publice în raporturile cu organismele internaţionale pe domeniul de activitate:
s) furnizeazã informaţii specifice, precum şi asistenţã tehnicã serviciilor de sãnãtate regionale în monitorizarea şi evaluarea activitãţilor din cadrul programelor naţionale de sãnãtate;
t) asigurã monitorizarea integratã a programelor de sãnãtate prin analiza trimestrialã, anualã şi ori de câte ori este nevoie a indicatorilor specifici pentru programele finanţate de la bugetul de stat şi programele naţionale cu scop curativ;
u) poate solicita comisiilor de specialitate analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice şi de îndeplinire a obiectivelor programelor naţionale de sãnãtate, dupã caz.

Unitatea centralã de implementare a programului/subprogramului

11. Unitatea centralã de implementare a programului/subprogramului participã la monitorizarea şi evaluarea programului/subprogramului la nivel naţional prin îndeplinirea urmãtoarelor atribuţii:
a) analizeazã trimestrial şi anual, pe baza datelor primite de la Agenţie şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, indicatorii specifici de program/subprogram, conform metodologiei stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;
b) evalueazã trimestrial, anual şi ori de câte ori i se solicitã modul de implementare şi realizare a obiectivelor programului/subprogramului şi propune Agenţiei şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate mãsuri de îmbunãtãţire a acestuia;
c) elaboreazã rapoarte de evaluare a programului/subprogramului;
d) asigurã gestionarea registrului naţional specific programului şi transmite Agenţiei, anual sau ori de câte ori i se solicitã, rapoarte rezultate din analiza datelor din registru;
e) are rol consultativ pentru Agenţie şi Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate în ceea ce priveşte implementarea şi finanţarea programului/subprogramului;
f) experţii din cadrul altor direcţii de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi echipa inderdisciplinarã de specialişti au rol consultativ în cadrul unitãţilor de implementare a programelor/subprogramelor;
g) propune colaborãri cu instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi specifice programului, în vederea asigurãrii îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelãrii programului naţional de sãnãtate cu alte iniţiative şi programe de sãnãtate finanţate din alte surse;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Agenţie.

Unitatea judeţeanã de implementare a programului

12. Unitatea judeţeanã de implementare a programului participã la monitorizarea şi implementarea programelor la nivel judeţean prin îndeplinirea urmãtoarelor atribuţii şi responsabilitãţi:
a) face propuneri serviciului programe de sãnãtate din cadrul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti privind fondurile necesare pe program la nivel de judeţ;
b) propune spre aprobare serviciului programe de sãnãtate din cadrul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti repartizarea pe unitãţi sanitare a fondurilor din bugetul de stat aprobate la nivelul judeţului;
c) asigurã, atunci când este cazul, gestionarea la nivel judeţean a registrului specific programului, precum şi raportarea datelor conform metodologiei stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;
d) primeşte trimestrial, anual şi ori de câte ori este nevoie de la serviciul programe de sãnãtate şi de la casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã sau a municipiului Bucureşti realizarea indicatorilor specifici de program/ subprogram;
e) analizeazã modul de implementare şi realizarea obiectivelor programului/subprogramului la nivel judeţean şi elaboreazã propuneri de îmbunãtãţire la nivel judeţean a activitãţilor specifice din cadrul programului/subprogramului pe care le transmite serviciului programe de sãnãtate şi casei de asigurãri de sãnãtate judeţene sau a municipiului Bucureşti;
f) are rol consultativ pentru serviciul programe de sãnãtate şi casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã sau a municipiului Bucureşti în ceea ce priveşte implementarea şi finanţarea programului/subprogramului la nivel judeţean;
g) propune colaborãri cu instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale de la nivel local pentru asigurarea îngrijirilor medicale integrate la nivel de pacient, cu asigurarea complementaritãţii şi corelãrii programului de sãnãtate cu alte iniţiative şi programe de sãnãtate, finanţate din alte surse;
h) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de serviciul programe de sãnãtate din cadrul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016