Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 1.313/2006 pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, precum şi ale <>art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite urmãtorul ordin: ART. 1 Se aprobã Metodologia pentru urmãrirea realizãrii de cãtre operatorii economici a obiectivelor prevãzute la <>art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare metodologie, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin. ART. 2 Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului şi gospodãririi apelor, Sulfina Barbu Bucureşti, 2 aprilie 2007. Nr. 625. ANEXĂ METODOLOGIE pentru urmãrirea realizãrii de cãtre operatorii economici a obiectivelor prevãzute la art. 15 alin. (1) şi (2) din <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz 1. În scopul monitorizãrii atingerii obiectivelor prevãzute la <>art. 15 alin. (1) şi (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, operatorii economici trebuie sã completeze formularele din anexa nr. 2 la hotãrâre, pentru vehicule scoase din uz începând cu data de 1 ianuarie 2006. 2. Stocurile de vehicule scoase din uz, existente pe teritoriul României înainte de 1 ianuarie 2006, trebuie tratate în conformitate cu celelalte prevederi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dar nu intrã în calculul obiectivelor prevãzute la art. 15 alin. (1) şi (2) din respectiva hotãrâre. 3. În vederea verificãrii corectitudinii datelor prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, operatorii economici au obligaţia de a pune la dispoziţia autoritãţilor teritoriale pentru protecţia mediului informaţii privind stocurile existente, potrivit formularelor din anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Aceste formulare trebuie completate pentru anul precedent şi transmise autoritãţilor teritoriale pentru protecţia mediului pânã la data de 15 martie a anului în curs. 4. În cazul în care la completarea formularelor din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se foloseşte estimarea conţinutului de metal prevãzutã la art. 15 alin. (6^1) din hotãrâre, se utilizeazã urmãtoarele valori: a) masa medie estimatã a vehiculului scos din uz (Wi) este de 830 kg; b) conţinutul de metal estimat [c(m)] al unui vehicul scos din uz, conform <>art. 15 alin. (6^2) din Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este de 75% din masa medie estimatã a vehiculului scos din uz; c) procentul de reutilizare a componentelor nemetalice (u) este de 3,4%; d) procentul de reciclare a lichidelor [r(l)] este de 0,7%; e) procentul de valorificare energeticã a lichidelor [v(l)] este de 1%; f) procentul de reciclare a anvelopelor [r(a)] este de 1,2%; g) procentul de valorificare energeticã a anvelopelor (v^a) este de 2,4%; h) procentul de reciclare al sticlei [r(s)] este de 1,4%. 5. Formularele din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã conform instrucţiunilor prevãzute în anexa nr. 2 la prezenta metodologie. 6. Valorile de la pct. 4 se actualizeazã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 14 luni de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin. ANEXA 1 la metodologie EVIDENŢA vehiculelor scoase din uz şi a stocurilor de materiale şi componente provenite din tratarea acestora 1. Vehicule scoase din uz care au fost înmatriculate în România, pentru care s-a emis certificat de distrugere şi care au fost tratate sau se aflã pe stoc la sfârşitul anului pentru care se face raportarea
┌───────────┬─────────┬────────────┬─────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ Categoria │ │ Anul │ Masa │ │ │ │
│vehiculului│ Marca*1)│fabricaţiei │proprie a│ │ Tratate │ Stoc │
│(M1 sau N1)│ │(înainte │vehiculu-│ Colectate│ (bucãţi) │ (bucãţi) │
│ *1) │ │de 1980 sau │ lui │ (bucãţi) │ W(T) │ *2) │
│ │ │dupa 1980) │(tone)*1)│ │ │ │
├───────────┼─────────┼────────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼─────────┼────────────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ Total │ - │ - │ │ │ │ │
└───────────┴─────────┴────────────┴─────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
------ *1) Datele se completeazã conform cãrţii de identitate a vehiculului. *2) Stoc existent la sfârşitul anului pentru care se face raportarea. La 1 ianuarie 2007 stocul este cel de la 31 decembrie 2006. 2. Stocuri de materiale provenite de la depoluarea şi dezmembrarea vehiculelor scoase din uz (în tone)
┌────────────────┬────────────┬───────────┬────────────┬────────────┬──────────┐
│ Stocuri de │ Pentru │ Pentru │ Pentru │ Pentru │ Pentru │
│ materiale de │reutilizare │ reciclare │valorificare│valorificare│ eliminare│
│ la depoluare │ [S*)A] │ [S*)B1] │ energeticã │ totalã │ S*)E1 │
│ şi dezmembrare │ │ │ [S*)C1] │[S*)D1 = S*)│ │
│ **) │ │ │ │B1 + S*)C1] │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Baterii │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Lichide (exclu- │ │ │ │ │ │
│zând combusti- │ │ │ │ │ │
│bilul) │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Filtre de ulei │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Alte materiale │ │ │ │ │ │
│de la depoluare │ │ │ │ │ │
│(excluzând │ │ │ │ │ │
│combustibilul) │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Catalizatori │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Componente │ │ │ │ │ │
│metalice │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Anvelope │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Componente mari │ │ │ │ │ │
│de plastic │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Sticlã │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Alte materiale │ │ │ │ │ │
│provenite de la │ │ │ │ │ │
│dezmembrare │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│ Total │ │ │ │ │ │
└────────────────┴────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴──────────┘
3. Stocuri de materiale provenite de la tocarea/mãrunţirea vehiculelor scoase din uz (în tone pe an)
┌────────────────────────┬───────────┬──────────────┬──────────────┬───────────┐
│ Stocuri de materiale │ Pentru │ Pentru │ Pentru │ Pentru │
│ de la tocare/ │ reciclare │ valorificare │ valorificare │ eliminare │
│ mãrunţire**) │ [S*)B2] │ energeticã │totalã [S*)D2=│ S*)E2 │
│ │ │ [S*)C2] │S*)B2 + S*)C2]│ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Materiale feroase (oţel)│ │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Materiale neferoase │ │ │ │ │
│(aluminiu, cupru, zinc, │ │ │ │ │
│plumb, etc.) │ │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Fracţie uşoarã rezultatã│ │ │ │ │
│în urma tocãrii/ │ │ │ │ │
│mãrunţirii │ │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Altele │ │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│ Total │ │ │ │ │
└────────────────────────┴───────────┴──────────────┴──────────────┴───────────┘
------ S*) = stoc **) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase. ANEXA 2 la metodologie INSTRUCŢIUNI de completare a formularelor prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz
┌────────────────┬────────────┬───────────┬────────────┬────────────┬──────────┐
│ Materiale de │Reutilizare │ Reciclare │Valorificare│Valorificare│ Eliminare│
│ la depoluare │ (A) │ (B1) │ energeticã │ totalã │ E1 │
│şi dezmembrare*)│ │ │ (C1) │(D1 = B1+C1)│ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Baterii │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Lichide (exclu- │ │ │ │ │ │
│zând combusti- │ │ │ │ │ │
│bilul) │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Filtre de ulei │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Alte materiale │ │ │ │ │ │
│de la depoluare │ │ │ │ │ │
│(excluzând │ │ │ │ │ │
│combustibilul) │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Catalizatori │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Componente │ │ │ │ │ │
│metalice │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Anvelope │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Componente mari │ │ │ │ │ │
│de plastic │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Sticlã │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│Alte materiale │ │ │ │ │ │
│provenite de la │ │ │ │ │ │
│dezmembrare │ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼──────────┤
│ Total │u x W(i) x │[r(l)+r(a)+│[v(l)+v(a)]x│[r(l)+r(a)+ │ │
│ │ W(T) │ r(s)] x │x W(i) x │+r(s)+v(l)+ │ │
│ │ │W(i) x W(T)│ W(T) │+v(a)] x │ │
│ │ │ │ │W(i) x W(T) │ │
│ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴──────────┘
W(i) = masa individualã a vehiculului, definitã ca masa medie la gol a vehiculului; W(T) = numãrul total de vehicule scoase din uz tratate. 2. Materiale provenite de la tocarea/mãrunţirea vehiculelor scoase din uz (în tone pe an)
┌────────────────────────┬───────────┬──────────────┬──────────────┬───────────┐
│ Materiale │ │ │ │ │
│ de la tocare/ │ Reciclare │ Valorificare │ Valorificare │ Eliminare │
│ mãrunţire*) │ (B2) │ energeticã │ totalã │ E2 │
│ │ │ (C2) │(D2 = B2 + C2)│ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Materiale feroase (oţel)│c(m) x W(i)│ - │ c(m) x W(i) x│ - │
│ │x [W(T) - │ │ [W(T) - EXP] │ │
│ │ EXP] │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Materiale neferoase │ incluse în│ - │ incluse în │ │
│(aluminiu, cupru, zinc, │ c(m) │ │ c(m) │ │
│plumb, etc.) │ │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Fracţie uşoarã rezultatã│ - │ V(fu) │ - │ E(fu) │
│în urma tocãrii/ │ │ │ │ │
│mãrunţirii │ │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│Altele │ │ │ │ │
├────────────────────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │c(m) x W(i)│ - │ c(m) x W(i) x│ │
│ Total │x [W(T) - │ V(fu) │[W(T) - EXP] │ E(fu) │
│ │ EXP] │ │ + V(fu) │ │
└────────────────────────┴───────────┴──────────────┴──────────────┴───────────┘
EXP = numãrul vehiculelor scoase din uz exportate; V fu = masa fracţiei uşoare valorificatã energetic; E fu = masa fracţiei uşoare eliminate.------- *) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase. 3. Monitorizarea vehiculelor scoase din uz (pãrţilor vehiculelor scoase din uz) exportate pentru tratare (în tone pe an)
┌──────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────────┐
│ │Totalul vehiculelor│ Total vehiculelor │Totalul vehiculelor│
│ Masa totalã a │ scoase din uz │ scoase din uz │ scoase din uz │
│vehiculelor care │(pãrţilor vehicule-│(pãrţilor vehicule-│(pãrţilor vehicule-│
│ sunt exportate │ lor scoase din uz)│ lor scoase din uz)│ lor scoase din uz)│
│ pentru fiecare │ exportate care au │ exportate care au │ exportate care au │
│ ţarã*) │ fost reciclate │ fost valorificate │ fost eliminate │
│ │ (F1) │ energetic (F2) │ (F3) │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│EXP x W(i) │c(m) x EXP x W(i) │ V(exp) │ F3 │
│ │+ R(exp) │ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │ │
└──────────────────┴───────────────────┴───────────────────┴───────────────────┘
R exp = masa materialelor nemetalice exportate pentru reciclare; V exp = masa materialelor nemetalice exportate pentru valorificare energeticã.------- *) Se vor utiliza, acolo unde este posibil, codurile conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase. 4. Monitorizarea cantitãţii totale de materiale reutilizate, reciclate, valorificate (în tone pe an)
┌──────────────┬───────────────┬──────────────┬────────────────┬───────────────┐
│ Reutilizare │Total reciclare│ Total │ Total reutili- │Total reutili- │
│ (A) │ (B1+B2+F1) │ valorificare │ zare şi reci- │ zare şi valo- │
│ │ │ (D1+D2+F2) │ clare │ rificare │
│ │ │ │(X1=A+B1+B2+F2) │(X2=A+D1+D2+F2)│
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────┼───────────────┼──────────────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────────────┴───────────────┼──────────────┼────────────────┼───────────────┤
│W(T)(numãrul total de vehicule│ % │ % │ │
│scoase din uz tratate) = ... │ │ │ │
│ ├──────────────┼────────────────┼───────────────┤
│W1 (masa totalã a vehiculelor │ X1/W1 │ X2/W1 │ │
│tratate) = W(T) x W(i) = │ │ │ │
│0,83 W(T) │ │ │ │
└──────────────────────────────┴──────────────┴────────────────┴───────────────┘
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.