Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 606 din 5 septembrie 2008  pentru aprobarea Normelor de aplicare a   art. 93 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 606 din 5 septembrie 2008 pentru aprobarea Normelor de aplicare a art. 93 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 650 din 12 septembrie 2008
Vãzând Referatul de aprobare nr. E.N. 9.210 al subsecretarului de stat din Ministerul Sãnãtãţii Publice,
în temeiul prevederilor <>art. 93 alin. (5^1) şi (5^2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãrii prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul sãnãtãţii publice şi ministrul internelor şi reformei administrative emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) În sensul prezentului ordin, prin sintagma ambulanţe şi autospeciale aflate în dotarea SMURD se înţelege toate mijloacele aflate în dotarea SMURD, indiferent de instituţia în exploatarea sau în proprietatea cãreia se aflã mijlocul de intervenţie.
(2) Autospecialele de intervenţie SMURD pot fi în proprietatea sau în exploatarea UPU-SMURD din cadrul unui spital judeţean sau regional, a structurilor aparţinând Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, a Inspectoratului de Aviaţie al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţã din cadrul autoritãţilor publice locale.
ART. 2
Cheltuielile de personal propriu unitãţii de primire a urgenţelor care participã la intervenţii SMURD, prevãzute la <>art. 93 alin. (5^1) lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege, includ:
a) cheltuieli de personal pentru medicii din structura UPUSMURD care deservesc echipajele SMURD, pentru plata gãrzilor şi a indemnizaţiilor de zbor, dacã este cazul;
b) cheltuieli de personal pentru asistenţii medicali din structura UPU-SMURD care participã la activitatea ambulanţelor de terapie intensivã mobilã SMURD, pentru efectuarea turelor şi a orelor suplimentare, dacã este cazul;
c) cheltuieli de personal pentru asistenţii medicali din structura UPU-SMURD care participã la activitatea ambulanţelor de intervenţie aerianã ale SMURD, pentru efectuarea turelor şi a orelor suplimentare, dacã este cazul;
d) cheltuieli de personal pentru conducãtorii auto angajaţi în cadrul UPU-SMURD pentru a deservi urmãtoarele activitãţi:
(i) conducerea autospecialelor pentru medic de urgenţã aflate în dotarea UPU-SMURD, în cazul în care nu este asigurat un conducãtor auto paramedic din cadrul ISU;
(ii) conducerea autospecialelor de transport neonatal aflate în dotarea UPU-SMURD;
(iii) conducerea autospecialelor aflate în dotarea UPUSMURD pentru activitatea de coordonare medicalã regionalã a SMURD.
ART. 3.
(1) Cheltuielile cu medicamente şi materiale sanitare pentru echipajele de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat, prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. b) din lege, includ medicamentele şi materialele sanitare din dotarea standard a echipajelor SMURD, în conformitate cu dispoziţiile Ordinului ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 1.092/1.500/2006 privind stabilirea competenţelor şi atribuţiilor echipajelor publice de intervenţie de diferite niveluri în faza prespitaliceascã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 982 din 8 decembrie 2006.
(2) Medicamentele şi materialele sanitare prevãzute la alin. (1) se asigurã lunar sau ori de câte ori este nevoie în vederea asigurãrii continuitãţii activitãţii echipajelor SMURD prin farmacia cu circuit închis a spitalului cu structurã UPU-SMURD, respectiv prin depozitul de materiale sanitare.
(3) Înregistrarea consumului de medicamente şi materiale sanitare prevãzute la alin. (1) se face conform centralizatorului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
(4) Centralizatorul prevãzut la alin. (3) se întocmeşte de şeful de echipaj SMURD. La centralizator se anexeazã copiile fişelor de prespital care justificã medicamentele şi materialele solicitate, inclusiv cantitativ.
(5) Centralizatorul prevãzut la alin. (3) se predã asistentuluişef al UPU-SMURD, care are obligaţia de a-l verifica şi de a-l supune aprobãrii medicului-şef al UPU-SMURD şi medicului coordonator SMURD, dacã acesta diferã de medicul-şef UPUSMURD.
ART. 4
(1) Cheltuielile de transmisii date pentru echipajele de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat, prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. c) din lege, includ:
a) serviciile de transmisii date necesare transmiterii datelor de monitorizare a funcţiilor vitale ale pacientului din ambulanţele aflate în structura SMURD la centrele regionale de recepţie şi analizã;
b) serviciile de transmisii date între autospecialele de intervenţie şi dispeceratele integrate sau cele medicale.
(2) Serviciile prevãzute la alin. (1) pot fi asigurate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în baza unui protocol încheiat cu Ministerul Sãnãtãţii Publice, şi/sau de operatori de telefonie mobilã, prin achiziţie publicã organizatã la nivel naţional.
ART. 5
(1) Cheltuielile de întreţinere şi verificare a echipamentelor medicale pentru echipajele de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat, prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. d) din lege, includ:
a) întreţinerea şi verificarea periodicã a echipamentelor şi aparatelor aflate în dotarea echipajelor SMURD;
b) reparaţiile pentru echipamentele şi aparatele aflate în dotarea echipajelor SMURD;
c) înlocuirea temporarã a echipamentelor defecte pânã la finalizarea reparaţiilor necesare, acolo unde acest lucru este posibil.
(2) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) pot fi angajate numai în urma contractãrii serviciilor necesare întreţinerii şi verificãrii echipamentelor şi aparatelor aflate în dotarea echipajelor SMURD.
ART. 6
(1) Cheltuielile de asigurare a mijloacelor de intervenţie necesare echipajelor de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat, prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. e) din lege, includ costul asigurãrilor CASCO pentru ambulanţele şi autospecialele din dotarea echipajelor SMURD, incluzând, pe lângã asigurarea autospecialei, urmãtoarele cheltuieli efectuate cu:
a) asigurarea aparatelor şi echipamentelor din dotarea ambulanţelor şi autospecialelor SMURD;
b) asigurarea echipajului din ambulanţele sau autospecialele aflate în dotarea SMURD, precum şi a pacienţilor transportaţi de respectivele ambulanţe.
(2) Asigurãrile prevãzute la alin. (1) sunt încheiate cu societãţi de asigurare înfiinţate conform legii, cu respectarea dispoziţiilor legale privind achiziţiile publice.
ART. 7
(1) Cheltuielile de funcţionare şi întreţinere a mijloacelor de intervenţie a echipajelor de prim ajutor calificat care funcţioneazã în sistemul SMURD, în structura serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţã, prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. f) din lege, includ:
a) medicamente şi materiale sanitare, cu respectarea procedurii prevãzute la art. 3;
b) transmisii date, aşa cum este prevãzut la art. 4;
c) întreţinerea şi verificarea echipamentelor medicale, aşa cum este prevãzut la art. 5;
d) asigurãrile CASCO;
e) combustibilii, lubrifianţii şi întreţinerea mijlocului de intervenţie.
(2) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) lit. d) şi e) pot fi cofinanţate şi din bugetele locale în baza unor protocoale de colaborare încheiate între spitalul în structura cãruia se aflã respectiva unitate de primire a urgenţelor care coordoneazã activitatea medicalã din cadrul SMURD, primãria sau consiliul judeţean implicat şi inspectoratul pentru situaţii de urgenţã din judeţul respectiv sau al municipiului Bucureşti.
ART. 8
Cheltuielile cu medicamente şi materiale sanitare, precum şi cheltuielile de întreţinere şi verificare a echipamentelor medicale pentru autospecialele de intervenţie la accidente colective şi calamitãţi, prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. g) din lege, includ cheltuielile prevãzute la art. 3, respectiv la art. 5.
ART. 9
Cheltuielile de funcţionare şi întreţinere ale autospecialei/autospecialelor utilizate în cadrul structurii de coordonare şi intervenţie medicalã regionalã a SMURD, prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. h) din lege, includ cheltuielile prevãzute la art. 7.
ART. 10
Conducerea spitalului în structura cãruia se aflã UPU-SMURD, precum şi medicul-şef al UPU-SMURD au obligaţia asigurãrii continuitãţii funcţionãrii echipajelor de intervenţie SMURD, indiferent de categoria acestora prin:
a) asigurarea fãrã întrerupere, cu materiale sanitare, medicamente şi consumabile;
b) asigurarea întreţinerii şi funcţionãrii continue a echipamentelor şi aparatelor medicale din dotarea echipajelor SMURD;
c) demararea procedurilor premergãtoare semnãrii, în cel mult 15 zile lucrãtoare de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, a protocolului prevãzut la art. 8 alin. (2) şi (3), asigurând condiţiile optime de funcţionare a echipajelor de prim ajutor din structura serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţã;
d) asigurarea, în cooperare cu autoritãţile publice locale, a condiţiilor necesare furnizãrii, fãrã întrerupere, cu combustibil, lubrifianţi şi alte materiale necesare echipajelor de intervenţie SMURD prevãzute la art. 93 alin. (5^1) lit. f) din lege;
e) solicitarea în timp util a sumelor necesare finanţãrii echipajelor SMURD împreunã cu sumele necesare finanţãrii unitãţii de primiri urgenţe, detaliind separat cheltuielile necesare echipajelor SMURD şi natura acestora. Solicitarea sumelor referitoare la UPU-SMURD este semnatã în mod obligatoriu de medicul-şef al UPU-SMURD.
ART. 11
Angajarea cheltuielilor prevãzute în prezentul ordin de conducerea spitalului în structura cãruia se aflã UPUSMURD se efectueazã numai dupã evidenţierea în patrimoniul unitãţii a bunului mobil pe baza unui protocol, bunul rãmânând în proprietatea sau folosinţa gratuitã (comodat) ISU sau a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţã din cadrul autoritãţilor publice locale.
ART. 12
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã, prin inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã şi al municipiului Bucureşti, precum şi Inspectoratul de Aviaţie al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative au obligaţia asigurãrii în continuare a cheltuielilor necesare funcţionãrii fãrã întrerupere a echipajelor de intervenţie SMURD aflate în structura acestora, cu excepţia cheltuielilor prevãzute la art. 93 din lege, detaliate prin prezentul ordin.
ART. 13
Pentru cheltuielile neprevãzute la art. 93 alin. (5^1) din lege, obligativitatea asigurãrii fondurilor revine Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sau autoritãţilor publice locale, dupã caz.
ART. 14
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtaţii Publice şi Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, autoritãţile de sãnãtate publicã, conducerile spitalelor în structura cãrora se aflã UPU-SMURD, medicii-şefi SMURD, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã şi structurile subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 15
Prezentul ordin intrã în vigoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolaescu

Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David

ANEXĂ




Aprob Verificat
Medic-şef UPU-SMURD As. UPU-SMURD
..................... .........................
Medic coordonator SMURD
......................

LISTA
materialelor şi medicamentelor
solicitate/eliberate pentru dotarea autospecialei
de intervenţii Unitatea/Echipajul ................

┌────┬───────────────────────────┬────────────┬─────────────┬────────────┐
│Nr. │ Denumirea materialului │ Cantitatea │ Rest │Cantitatea │
│crt.│ │ totalã │ depozit │solicitatã │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────────┴────────────┴─────────────┴────────────┘
Data ........................
Solicitant/Primitor,
.......................



------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016