Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 6 din 23 ianuarie 2013  pentru modificarea si completarea Normelor privind autorizarea si functionarea asiguratorilor, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 16/2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 6 din 23 ianuarie 2013 pentru modificarea si completarea Normelor privind autorizarea si functionarea asiguratorilor, puse in aplicare prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr. 16/2012

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 66 din 31 ianuarie 2013

    Potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 15 ianuarie 2013, prin care s-a adoptat modificarea şi completarea Normelor privind autorizarea şi funcţionarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 16/2012, cu completările ulterioare,
    în temeiul art. 4 alin. (20), (26) şi (27), al art. 5 lit. b), b^1) şi d), al art. 8 alin. (1) şi al art. 12 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin:

    ART. I
    Normele privind autorizarea şi funcţionarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 16/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 3 septembrie 2012, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 20. - Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va decide, în termen de 4 luni de la data depunerii documentaţiei complete, asupra acordării autorizaţiei de funcţionare pe baza căreia asigurătorul va putea desfăşura activitate de asigurare."

    2. La articolul 23 alineatul (1), litera D.b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) Persoanele desemnate în funcţii de conducere care nu sunt specifice domeniului asigurărilor sunt conducătorii compartimentelor economico-financiar, juridic, control intern, audit intern, tehnologia informaţiei."

    3. La articolul 23, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) lit. B.b) şi alin. (3) persoanele care în ultimii 5 ani au deţinut o funcţie de conducere într-o instituţie de reglementare şi supraveghere în domeniul asigurărilor la nivelul minim de director într-o direcţie de specialitate."

    4. La articolul 27, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Art. 27. - (1) În termen de 5 zile lucrătoare de la data vacantării unei funcţii deţinute de o persoană semnificativă sau de o persoană desemnată într-o funcţie de conducere care nu este specifică domeniului asigurărilor, asigurătorul şi persoana în cauză vor comunica în scris Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor numele şi funcţia persoanei respective, cu excepţia vacantării funcţiei de actuar, pentru care se va efectua comunicarea în termen de 3 zile lucrătoare.
    .......................................................................
    (3) Pentru persoanele semnificative ale asigurătorului, altele decât cele menţionate la alin. (2), precum şi pentru persoanele desemnate în funcţii de conducere care nu sunt specifice domeniului asigurărilor, termenul de numire a unei alte persoane în această funcţie este de 60 de zile de la data vacantării, cu excepţia actuarului, pentru care perioada de numire este de maximum 20 de zile calendaristice, în cazul revocării acestuia."

    5. La articolul 28, litera d) şi paragraful final se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) sunt nominalizate să îşi continue mandatul la asigurătorii rezultaţi în urma divizării unui asigurător,
    trebuie să primească în prealabil aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi trebuie să depună declaraţii actualizate, corespunzătoare noii poziţii, conform anexelor nr. 5 şi 8, însoţite, dacă este cazul, de documente actualizate."

    6. La anexa nr. 5, punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. - am o experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul asigurărilor sau de 7 ani în domeniul financiar-bancar, din care cel puţin 3 ani, respectiv 5 ani într-o funcţie de conducere în aceste domenii*);
    ...........................................................................
    - am deţinut o funcţie de conducere într-o instituţie de reglementare şi/sau de supraveghere în domeniul asigurărilor;
    ...........................................................................
    Anexaţi documente oficiale: copii ale contractelor de muncă/de management, decizii de numire/carte de muncă etc."

    7. La anexa nr. 5, asteriscurile aferente punctelor 7 şi 8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "*), **) Se va da declaraţie numai de către membrii conducerii executive şi ai directoratului."

    8. La anexa nr. 6 litera A, punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7. am experienţă de minimum 4 ani în domeniul asigurărilor, din care minimum 2 ani în funcţii de conducere/am experienţă de minimum 3 ani în domeniul asigurărilor, din care minimum 2 ani în specialitatea pe care urmează să o conduc/am experienţă de minimum 3 ani în specialitate;".

    9. La anexa nr. 6 litera B, punctele 6-8 se abrogă.

    10. La anexa nr. 8, litera A. c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) declaraţia pe propria răspundere, prevăzută în anexa nr. 5 la norme, împreună cu declaraţia privind participările la capitalul social la alte societăţi comerciale, conform pct. I subpct. 1 din anexa nr. 4 la norme;".

    11. La anexa nr. 8, litera A. e) se abrogă.

    12. La anexa nr. 8, litera B.b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) documente oficiale: contract de muncă/de management, decizie de numire/carnet de muncă etc., din care să reiasă experienţa profesională, conform prevederilor art. 23 alin. (1) lit. B.b) şi alin. (3^1) din norme."

    13. La anexa nr. 8 litera D alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) curriculum vitae, întocmit conform prevederilor lit. A.a)."

    14. La anexa nr. 8, litera E se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "E. În vederea aprobării ca persoană semnificativă la un asigurător, actuarul trebuie să transmită declaraţia prevăzută în anexa nr. 6 la norme, curriculum vitae, întocmit conform prevederilor lit. A.a), precum şi cazierul fiscal şi cazierul judiciar, în original, valabile la data depunerii documentaţiei."

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
    ART. III
    Asigurătorii, precum şi direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                        Preşedintele Comisiei
                   de Supraveghere a Asigurărilor,
                         Daniel George Tudor

    Bucureşti, 23 ianuarie 2013.
    Nr. 6.

                             -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016