Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 596 din 28 martie 1995  de aprobare a Normelor metodologice privind intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de catre regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 596 din 28 martie 1995 de aprobare a Normelor metodologice privind intocmirea bugetului de venituri si cheltuieli de catre regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 70 din 18 aprilie 1995

    Ministru de stat, ministrul finanţelor,
    în conformitate cu prevederile art. 7 şi art. 24 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale,
    având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor,

    emite următorul ordin:

    1. Se aprobă Normele metodologice privind întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli de către regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital de stat.
    2. Prevederile din prezentele norme metodologice se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al României.

             Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                        Florin Georgescu

    Bucureşti, 28 martie 1995.
    Nr. 596.


    MINISTERUL FINANŢELOR
    Nr. 181.061/28.03.1995


                               NORME METODOLOGICE
           privind întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli de
      către regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital de stat

    În condiţiile aplicării noului sistem contabil aprobat prin Legea contabilităţii nr. 82/1991 şi Hotărârea Guvernului nr. 704/1993 pentru aprobarea unor măsuri de executare a Legii contabilităţii, se modifică formularele de buget de venituri şi cheltuieli ce se întocmesc anual, după metodele stabilite de Ministerul Finanţelor, potrivit prevederilor art. 7 şi art. 24 din Legea nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale, denumite în cuprinsul acestor norme unităţi patrimoniale.
    Prin societăţi comerciale cu capital de stat, în prezentele norme metodologice, se înţelege societăţile comerciale la care statul are aport de capital social.
    Bugetul de venituri şi cheltuieli va reflecta modul de formare, administrare şi utilizare a mijloacelor financiare şi va asigura furnizarea informaţiilor necesare fundamentării deciziilor privind gestiunea unităţii patrimoniale. Prin structura sa, acesta reprezintă instrumentul principal de programare a rezultatelor financiare, precum şi a fondurilor necesare.
    În procesul de elaborare şi de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli se vor urmări necondiţionat respectarea principiilor eficientei maxime şi echilibrului financiar, în care scop unităţile patrimoniale folosesc formularele-anexe la prezentele norme metodologice; unităţile patrimoniale pot folosi în activitatea de elaborare a bugetului de venituri şi cheltuieli şi formulare specifice proprii sau solicitate de ministere, după caz, în funcţie de necesitaţi, îndeosebi pentru fundamentarea veniturilor, a costurilor de producţie şi a subvenţiilor ce urmează a fi primite.
    Bugetele de venituri şi cheltuieli ale unităţilor patrimoniale vor fi aprobate de către organele prevăzute de actele normative în vigoare.
    Unităţile patrimoniale vor depune proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli la Ministerul Finanţelor sau la organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor, după caz, precum şi la băncile finanţatoare, în următoarele cazuri:
    - dacă această obligaţie este prevăzută într-un act normativ;
    - dacă pentru activitatea unităţilor patrimoniale sunt prevăzute subvenţii sau alocaţii pentru cheltuieli de capital de la bugetul de stat sau bugetele locale;
    - dacă se solicită împrumuturi cu garanţia-statului.
    Unităţile patrimoniale sunt obligate să întocmească anual bugetul de venituri şi cheltuieli, cu defalcarea pe trimestre, compus din următoarele formulare:
    01 - Bugetul activităţii generale;
    02 - Bugetul activităţii de producţie;
    03 - Bugetul activităţii de trezorerie;
    04 - Bugetul activităţii de încasări şi plăţi în valută;
    05 - Bugetul activităţii de investiţii;
    06 - Împrumuturi garantate de stat;
    07 - Rezerve;
    08 - Repartizarea profitului;
    09 - Principalii indicatori economici financiari.

    01. "Bugetul activităţii generale"
    Formularul conţine date referitoare la veniturile, cheltuielile şi rezultatele preconizate a se realiza în anul curent, comparativ cu cele realizate (sau preliminate) în anul precedent.
    Pentru completarea formularului se fac următoarele precizări:
    - rd. 02 se completează cu venituri din vânzarea produselor finite, semifabricatelor, produselor reziduale, mărfurilor, precum şi din lucrări şi servicii prestate, studii şi cercetări, redevenţe, locaţii de gestiune şi chirii, activităţi diverse; producţia de imobilizări corporale şi necorporale, precum şi sumele prevăzute a se primi drept subvenţii pentru produse şi activităţi, diferenţe de preţ şi tarif, transferuri şi prime acordate producătorilor agricoli, după caz;
    - rd. 08 cuprinde venituri din participatii, alte imobilizări financiare, creanţe imobilizăte, titluri de plasament, diferenţe de curs valutar, dobânzi, alte venituri financiare;
    - rd. 09 cuprinde venituri din operaţiuni de gestiune (bunuri rezultate din dezmembrarea imobilizărilor corporale), venituri din operaţiuni de capital (cota-parte a subvenţiilor pentru investiţii, virate asupra rezultatelor financiare, venituri din vânzarea activelor imobilizate);
    - rd. 11 cuprinde cheltuielile aferente activităţilor care determina veniturile prevăzute la rd. 02;
    - rd. 12 cuprinde cheltuieli de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar, ce urmează a fi date în consum, precum şi cheltuieli privind baracamentele şi amenajările provizorii, mărfurile, ambalajele, energia şi apa, animalele şi păsările, materialele nestocate;
    - rd. 13 cuprinde drepturile salariale stabilite în condiţiile reglementărilor legale în vigoare, inclusiv asigurările sociale şi protecţia socială;
    - rd. 16 cuprinde cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărrilor, provizioane pentru riscuri şi cheltuieli, precum şi alte provizioane reglementate;
    - rd. 17 cuprinde cheltuieli de protocol, reclama şi publicitate, calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    - rd. 18 cuprinde cheltuielile privind titlurile de plasament cedate, dobânzile, cheltuielile din diferenţe de curs valutar, precum şi alte cheltuieli financiare;
    - rd. 19 cuprinde cheltuieli din operaţiunile de gestiune cum sunt: despăgubiri, amenzi şi penalităţi, donaţii şi subvenţii acordate, pierderi provenite de la debitori diversi, precum şi din operaţiunile de capital, cum sunt cheltuieli reprezentind active cedate, alte cheltuieli privind operaţiunile de capital;
    - rd. 20 cuprinde rezervele legale stabilite în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    - rd. 21 cuprinde pierderile fiscale din anii precedenti, cu care, în conformitate cu prevederile legale, se va diminua profitul impozabil al anului în curs;
    - rd. 22 cuprinde impozitul pe profit calculat conform prevederilor legale în vigoare, ţinând seama de limitarea cheltuielilor deductibile.

    02. "Bugetul activităţii de producţie"
    Prin acest formular se determină eficienţa activităţilor de producţie pe baza principalelor elemente ale costurilor de producţie aferente producţiei-marfă.
    Pentru completarea, pe rânduri, se fac următoarele precizări:
    - rd. 01 cuprinde produsele finite, semifabricatele din producţie proprie, lucrări şi servicii terminate (recepţionate) executate pentru terţi, inclusiv pentru sectorul de investiţii, la preţurile de livrare preconizate;
    - rd. 03 la rd. 09: consumul de materii prime, materiale, combustibil etc., aferent producţiei-marfa;
    - rd. 13, 14, 15: în funcţie de regulile de baza privind evidenţa şi calculaţia costurilor de producţie specifice activităţii unităţii patrimoniale.
    NOTA:
    Unităţile patrimoniale care, în condiţiile reglementărilor în vigoare, prin buget propun subvenţii de la bugetul de stat vor anexa la acest formular următoarele fundamentări:
    - fundamentarea costurilor de producţiei;
    - fundamentarea costului unitar al produselor;
    - fundamentarea cheltuielilor indirecte de producţie;
    - fundamentarea cheltuielilor generale de administraţie;
    - fundamentarea subvenţiilor;
    - fundamentarea cheltuielilor de protocol, reclamă şi publicitate.

    03. "Bugetul activităţii de trezorerie"
    Formularul reprezintă o sinteză a resurselor proprii grupate în funcţie de provenienţă, precum şi destinaţia resurselor pe principalele activităţi care generează cheltuieli şi plăţi, având ca scop stabilirea modalităţilor de asigurare a echilibrului necesar desfăşurării în condiţii normale a activităţii unităţilor patrimoniale.
    Formularul nu reflecta disponibilităţile de mijloace băneşti la începutul perioadei, cuprinse sub aceasta forma funcţională de rotatia mijloacelor circulante care a avut loc în perioadele precedente. Angajarea acestor disponibilităţi în acoperirea necesarului de resurse pe perioada proiectata ar presupune concomitent prevederea în aceasta parte a formularului de cheltuieli care să reflecte creşterea faţă de începutul perioadei a altor elemente de mijloace circulante (stocuri şi alte active) sau plata unor obligaţii existente la începutul perioadei. Astfel de modificări, în structura mijloacelor circulante, fără modificarea volumului total al acestora, nu influenţează excedentul sau deficitul de resurse pe perioada proiectata şi - ca urmare - nu sunt reflectate nici în modelul de buget.

    04. "Bugetul activităţilor de încasări şi plăţi în valută"
    Formularul se întocmeşte de unităţile patrimoniale care au încasări şi plăţi în valută efectuate în conformitate cu prevederile Regulamentului privind efectuarea operaţiunilor valutare, elaborat de Banca Naţională a României. Prin acest formular se urmăreşte programarea şi reglarea (prin credite) capacităţilor de plata în valută a unităţii patrimoniale.

    05. "Bugetul activităţii de investiţii"
    Prin acest formular se stabilesc sursele de acoperire a cheltuielilor pentru investiţii.
    Pentru completarea, pe rânduri, se fac următoarele precizări:
    - rd. 02 cuprinde disponibilul fondului de dezvoltare;
    - rd. 03 cuprinde sume obţinute din valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea imobilizărilor corporale, mai puţin cheltuielile efectuate şi impozitul aferent;
    - rd. 04 cuprinde diferenţa dintre veniturile încasate din vânzarea activelor sau a mijloacelor fixe minus cheltuielile ocazionale, valoarea rămasă neamortizată şi nerecuperată şi impozitul pe profit aferent;
    - rd. 06 cuprinde cota de 50% din reducerea impozitului pe profit aferentă sumelor reinvestite, precum şi alte prevederi legale;
    - rd. 09 cuprinde ratele de credit ce trebuie rambursate. dobânzile, diferenţele de curs valutar şi alte costuri aferente creditelor pentru investiţii sunt considerate cheltuieli financiare.
    Pentru investiţiile prevăzute a se finanta din credite externe garantate de stat, alocaţii de la bugetul de stat şi din fonduri speciale se va anexa lista de investiţii în care se înscriu numai obiectivele de investiţii ale căror documentaţii tehnico-economice au fost elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor legale.

    06. "Împrumuturi garantate de stat"
    Formularul se completează pe baza acordurilor sau contractelor încheiate, pe fiecare garant (statul sau băncile finanţatoare), exprimat atât în valută cât şi în lei.

    07. "Rezerve"
    Formularul se completează pe feluri de rezerve. În cadrul fiecărui fond, atât la resurse, cât şi la utilizări, se va preciza baza legală.

    08. "Repartizarea profitului"
    Formularul cuprinde repartizarea profitului net pe destinaţiile legale (Legea nr. 40/1992, pentru societăţi comerciale, Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, art. 8 alin. 2, pentru regii autonome, Legea nr. 66/1993).

    09. "Principalii indicatori economico-financiari"
    Formularul se va completa conform precizărilor din anexa. Unitatea patrimonială poate calcula indicatori suplimentari, potrivit activităţii specifice.
                                 *
                              * *
    Prezentele norme metodologice, precum şi prevederile cuprinse în bugete se vor actualiza în funcţie de prevederile actelor normative care se vor adopta ulterior.
    Managerii, administratorii, directorii economici şi orice alte persoane care au obligaţia gestionării patrimoniului răspund pentru aplicarea corecta a prezentelor norme metodologice.
    Agenţii economici cu capital privat, pot aplica, în mod corespunzător, prevederile prezentelor norme metodologice.
    Prezentele norme metodologice înlocuiesc pe cele emise de Ministerul Finanţelor cu nr. 5916/1991, care se abrogă.

    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL --------------

                       BUGETUL ACTIVITĂŢII GENERALE
    01
                                                                  - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                 Exerciţiul financiar
                                 ──────────────────────────────────────────────
      SPECIFICAŢIE Nr. curent
                             rd. Precedent ────────────────────────────────────
                                (preliminat; din care:
                                 realizat) TOTAL ─────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
             A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  I. VENITURI TOTALE, din care:
     (rd.02+rd.08+rd.09) 01
  1.Venituri în exploatare,
    total, din care: 02
  a) subvenţii pe produse şi
    activităţi 03
  b) subvenţii pentru acope-
    rirea diferenţelor de preţ
    şi tarif 04
  c) transferuri 05
  d) prime acordate producăto-
    rilor agricoli 06
  e) alte venituri*) 07
  2. Venituri financiare 08
  3. Venituri excepţionale 09
  II. CHELTUIELI TOTALE,
      din care:
      (rd.11+rd.18+rd.19+
       rd.20+rd.21+rd.22) 10
  1.Cheltuieli pentru exploata-
    re, total, din care: 11
  a) cheltuieli materiale 12
  b) cheltuieli de personal,
     din care: 13
     - salarii brute 14
     - asigurări sociale şi
       protecţie socială 15
  c) cheltuieli de exploatare
     privind amortizările şi
     provizioanele 16
  d) cheltuieli de protocol,
    reclamă şi publicitate**) 17
  2. Cheltuieli financiare 18
  3. Cheltuieli excepţionale 19
  4. Rezerve legale 20
  5. Acoperirea pierderilor
    din anul precedent 21
  6. Impozitul pe profit 22
  III. REZULTATUL NET AL
       EXERCIŢIULUI
       (rd. 01 - rd. 10) 23
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Manager, Conducătorul compartimentului
                             financiar-contabil,
--------------------
   *) Enumerare şi baza legală.
   **) Pentru regiile autonome care primesc subvenţii de natura celor prevăzute
       la rd. 03, 04, 05, cheltuielile de protocol, reclama şi publicitate sunt
       aprobate prin hotărâri ale Guvernului şi reprezintă limite maxime.


    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL --------------

                        BUGETUL ACTIVITĂŢII DE PRODUCŢIE*)
    02
                                                                  - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                Exerciţiul financiar
                                ───────────────────────────────────────────────
     SPECIFICAŢIE Nr. curent
                            rd. Precedent ─────────────────────────────────────
                               (preliminat; din care:
                                realizat) TOTAL ──────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
            A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
PRODUCŢIA-MARFĂ total, din care: 01
COSTUL DE PRODUCŢIE total,
   din care: 02
  - materii prime şi materiale 03
  - combustibil, energie şi apă 04
  - amortizarea imobilizărilor
    corporale 05
  - lucrări şi servicii executate
    de terţi 06
  - salarii personal 07
  - asigurări şi protecţie
    socială 08
  - alte costuri 09
 REZULTATE
  - profit (rd.01 - rd.02) 10
  - pierdere (rd.02 - rd.01) 11
 RECAPITULATIA COSTURILOR
 Cost de producţie, total
       din care: 12
  - cheltuieli materiale 13
  - cheltuieli cu munca vie 14
  - alte cheltuieli 15
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
           Manager, Conducătorul compartimentului
                                    financiar-contabil,
------------
    *) Formularul va fi adaptat în funcţie de specificul activităţii unităţii
       patrimoniale.


    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL --------------

                            BUGETUL ACTIVITĂŢII DE TREZORERIE
    03
                                                                  - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                 Exerciţiul financiar
                                ───────────────────────────────────────────────
      SPECIFICAŢIE Nr. curent
                             rd. Precedent ────────────────────────────────────
                                (preliminat; din care:
                                 realizat) TOTAL ─────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
             A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  I. RESURSE PROPRII (rd.02+
     rd.06) 01
 DISPONIBILITĂŢI -început de
perioadă (rd.03+rd.04+rd.05) 02
  - fond de dezvoltare 03
  - rezerve 04
  - alte fonduri 05
 RESURSE PROPRII PERIOADEI
(rd.07+rd.08+rd.09+rd.10) 06
  - venituri din exploatare
    (exclusiv subvenţiile pe
    produse şi activităţi) 07
  - venituri financiare 08
  - venituri excepţionale 09
  - alte resurse, din care: 10
    - rezerve 11
    - fond de dezvoltare 12
    - alte fonduri 13
 II. NECESAR DE RESURSE-TOTAL
     (rd.15 +.....+ rd.26) 14
  - finanţare cheltuieli de
exploatare (exclusiv amortiza-
 rea) 15
  - finanţare cheltuieli
    financiare 16
  - finanţare cheltuieli
    excepţionale 17
  - rambursări de credite 18
  - finanţarea imobilizărilor
    corporale şi necorporale 19
  - majorarea rezervelor 20
  - impozitul pe profit 21
  - participarea la profit a
    salariaţilor 22
  - cota managerului 23
  - vărsăminte la bugetul de
    stat sau bugetele locale 24
  - plata dividendelor 25
  - alte cheltuieli 26
III. EXCEDENT (+) (rd.01 - rd.
14) DEFICIT (-) (rd.14-rd.01) 27
 IV. ACOPERIREA DEFICITULUI
 -credite sau alte împrumuturi 28
 -subvenţii pe produse şi
  activităţi 29
 - alocaţii pentru investiţii 30
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Manager, Conducătorul compartimentului
                                      financiar-contabil,

    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL ──────────

                   BUGETUL ACTIVITĂŢII DE ÎNCASĂRI ŞI PLĂŢI ÎN VALUTĂ
    04
                                                          - mii dolari S.U.A. -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                 Exerciţiul financiar
                                 ──────────────────────────────────────────────
      SPECIFICAŢIE Nr. curent
                             rd. Precedent ────────────────────────────────────
                                (preliminat; din care:
                                 realizat) TOTAL ─────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
             A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Disponibil la începutul anului 01
ÎNCASĂRI ÎN CURSUL ANULUI -
TOTAL (rd.03 + rd.10 la
       rd.12), din: 02
ACTIVITATEA DE BAZĂ (rd.04 la
                     rd.09) 03
  - export direct 04
  - executări de lucrări in
    străinătate 05
  - prestaţii de servicii
    internaţionale 06
  - aport valutar 07
  - comisioane încasate de la
    furnizorii de mărfuri la
    export sau beneficiarii de
    mărfuri din import 08
  - alte operaţiuni externe 09
VALUTĂ CUMPĂRATĂ
DE LA BĂNCILE COMERCIALE 10
CREDITE ÎN VALUTĂ PRIMITE 11
DOBÎNZI BANCARE ÎNCASATE PENTRU
DEPOZITE ÎN VALUTĂ 12
PLATI - TOTAL (rd.14 + rd.18) 13
IMPORTURI REALIZATE - TOTAL
(rd.15 la rd.17), din care
pentru: 14
  - investiţii proprii 15
  - materii prime, materiale,
subansambluri, destinate
consumului propriu 16
  - alte bunuri destinate
vinzarii 17
ALTE CHELTUIELI ÎN VALUTĂ -
TOTAL (rd.19 la rd.25),
din care: 18
  - reprezentare în străinătate
(salarii şi cheltuieli de
întreţinere) 19
  - reclama şi publicitate 20
  - deplasări în străinătate 21
  - restituiri credite primite 22
  - dobânzi bancare plătite
    pentru creditele primite 23
  - alte cheltuieli prevăzute
    de lege 24
  - valuta vândută băncilor
    comerciale 25
 Disponibil la sfârşitul anului
(rd.01+rd.03+rd.10 la rd.12 -
 rd.13);
(rd.01+rd.02-rd.13) 26
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
         Manager, Conducătorul compartimentului
                                      financiar-contabil,

    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL ─────────

                         BUGETUL ACTIVITĂŢII DE INVESTIŢII
    05
                                                                  - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                 Exerciţiul financiar
                                 ──────────────────────────────────────────────
      SPECIFICAŢIE Nr. curent
                             rd. Precedent ────────────────────────────────────
                                (preliminat; din care:
                                 realizat) TOTAL ─────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
             A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  I. RESURSE PROPRII - TOTAL
     (rd.02+...+rd.08) 01
  - Disponibil la începutul
    perioadei 02
  - Sume din valorificarea
    materialelor rezultate din
    dezmembrarea imobilizărilor
    corporale 03
  - Sume din vânzarea activelor
    şi mijloacelor fixe 04
  - Amortizarea imobilizărilor
    corporale 05
  - Sume reprezentind reducerea
    impozitului pe profit
    cu 50% 06
  - Sume repartizate din
    profitul net 07
  - Alte resurse prevăzute de
    acte normative*) 08
  II. DESTINAŢIE RESURSE
      PROPRII x x x x x x
  - Rambursare credite 09
  - Finanţarea investiţiilor
    (rd.01 - rd.09) 10
 III.CHELTUIELI DE INVESTIŢII-
      din care: 11
  - Lucrări în continuare 12
  - Lucrări noi 13
  - Achiziţii de bunuri şi alte
    cheltuieli de investiţii -
    din care: 14
    - dotări independente 15
 IV. EXCEDENT (rd.10-rd.11) 16
  V. DEFICIT (rd.11-rd.10) -
     acoperit: 17
 - Credite şi alte împrumuturi 18
 - Alte resurse 19
 - Alocaţii de la buget sau
   din fondul special pentru
   investiţii 20
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
          Manager, Conducătorul compartimentului
                                   financiar-contabil,
------------
    *) Enumerare şi baza legală.


    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL ────────

                        ÎMPRUMUTURI GARANTATE DE STAT
    06
                                                       - moneda de contract -
                                                                  - mil lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                 Exerciţiul financiar
                                 ──────────────────────────────────────────────
      SPECIFICAŢIE Nr. curent
                             rd. Precedent ────────────────────────────────────
                                (preliminat; din care:
                                 realizat) TOTAL ─────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
             A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Datoria efectivă 01 x x x x
  la începutul perioadei 02 x x x x
                               03
  Intrari din împrumuturi 04
  Plăţi aferente împrumuturilor
  (rd.9 + rd.11) 05
  din care: (rd.10 + rd.12) 06
  - plăţi restante 07
                               08
  Rambursări de capital 09
                               10
  Dobânzi, comisioane, speze
  bancare 11
                               12
  Datoria efectivă
  la sfârşitul perioadei
  (rd.1 + rd.3 - rd.9) 13 x x x x
  (rd.2 + rd.4 - rd.10) 14 x x x x
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
        Manager, Conducătorul compartimentului
                                      financiar-contabil,
    NOTA:
    Formularul se completează pentru fiecare împrumut garantat de stat, la
    extern şi la intern.

    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL ──────────

                                   REZERVE
    07
                                                                  - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                 Exerciţiul financiar
                                 ──────────────────────────────────────────────
      SPECIFICAŢIE Nr. curent
                             rd. Precedent ────────────────────────────────────
                                (preliminat; din care:
                                 realizat) TOTAL ─────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
             A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  I. REZERVE LEGALE
   1. FOND DE REZERVA
  a) Resurse, total (rd.02+
      rd.03+rd.04) din care: 01
 - sold la începutul perioadei 02
 - repartizări din profitul
   anului curent 03
 - alte resurse*) 04
  b) Utilizare, total (rd.06 +
     rd.07) din care: 05
 - acoperirea pierderilor din
   anii precedenti 06
 - alte utilizări*) 07
 c) Sold la sfârşitul perioadei
    (rd.01 - rd.05) 08
  2. FOND DE ........*)
 a) Resurse, total, din care: 01
    - 02
    - 03
    - 04
 b)Utilizare, total, din care: 05
    - 06
    - 07
    - 08
 c)Sold la sfârşitul perioadei 09
 II. REZERVE STATUTARE
  1) FOND DE ......*)
  a) Resurse, total, din care: 01
     - 02
     - 03
 b)Utilizare, total, din care: 04
     - 05
     - 06
 c)Sold la sfârşitul perioadei 07
 III. ALTE REZERVE
  1) FOND DE ........*)
  a) Resurse, total, din care: 01
    - 02
    - 03
 b)Utilizare, total, din care: 04
    - 05
    - 06
 c)Sold la sfârşitul perioadei 07
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Manager, Conducătorul compartimentului
                                    financiar- contabil,
--------------
    *) Denumirea şi baza legală

    MINISTERUL
    UNITATEA PATRIMONIALĂ
    ADRESA
    COD FISCAL ─────────

                           REPARTIZAREA PROFITULUI NET
    08
                                                                  - mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                 Exerciţiul financiar
                                 ──────────────────────────────────────────────
      SPECIFICAŢIE Nr. curent
                             rd. Precedent ────────────────────────────────────
                                (preliminat; din care:
                                 realizat) TOTAL ─────────────────────────────
                                                  trim. trim. trim. trim.
                                                    I II III IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
             A 0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Profitul net al exerciţiului 01
   - Fond de participare a
     salariaţilor 02
   - Surse proprii de finanţare,
     total, din care: 03
     - fond de dezvoltare 04
   - Cota managerului 05
   - Vărsăminte la buget 06
   - Dividende cuvenite, total,
     din care: 07
     - cota F.P.S. 08
     - cota F.P.P. 09
     - alţi acţionari 10
     - Alte repartiţii
       legale*) 11
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       Manager, Conducătorul compartimentului
                                     financiar-contabil,
------------------
    *) Denumirea şi baza legală.

                     BUGETUL PE ANUL 1995

         09. - "Principalii indicatori economico-financiari"

  1) Pragul de rentabilitate - reflecta nivelul cifrei de afaceri (volumul
total al încasărilor) pentru care profitul este egal cu zero.
                                         Costuri fixe (mii lei)
Pragul de rentabilitate = ────────────────────────────────────────────
                                 Preţul de livrare unitar (lei/U.M.) -
                                 Costuri variabile unitare (lei/U.M.)
  2) Lichiditatea globală (generală) - reflecta posibilitatea componentelor
patrimoniale curente de a se transforma într-un termen scurt în lichiditati
pentru a satisface obligaţiile de plata exigibile.
  Se apreciază o lichiditate globală favorabilă atunci când are o mărime
supraunitară (între 2 şi 2,5).
                            Active circulante
  Lichiditate globală = ──────────────────────
                            Datorii curente
  3) Lichiditate redusă (intermediara)
                         Active circulante - Stocuri
  Lichiditate redusă = ────────────────────────────
                             Datorii curente
  Lichiditatea redusă trebuie să tindă spre o mărime unitară (între 0,5 şi 1).
  4) Lichiditatea imediata
         Trezorerie (casa, dispoziţii bancare şi plasamente de scurtă durată)
  L.i. = ────────────────────────────────────────────────────────────────
                                Datorii pe termen scurt
  5) Securitatea financiară - reflecta gradul în care capitalurile proprii
asigura finanţarea activităţii.
              Capitaluri proprii
  S.f. = ───────────────────────────────
         Datorii pe termen mediu şi lung
 5') Rata rentabilităţii economice - măsoară eficienţa mijloacelor materiale şi
financiare alocate.
         Profitul exploatării
  R.e. = ────────────────────
            Total active
  Rata rentabilităţii economice trebuie să fie superioară ratei inflaţiei;
trebuie să permită reînnoirea şi creşterea activelor într-o perioadă cât mai
scurtă.
 6) Rata rentabilităţii financiare - exprimă capacitatea capitalurilor proprii
de a produce profit.
           Profitul net
  R.f. = ────────────────
        Capitaluri proprii
  7) Solvabilitatea patrimonială reprezintă gradul în care unităţile
patrimoniale pot face faţă obligaţiilor de plată.
           Capital propriu
  S.p. = ──────────────── x 100
            TOTAL pasiv
  S.p. este considerată bună, când rezultatul obţinut depăşeşte 30%, indicând
ponderea surselor proprii în totalul pasivului.
  7') Rata autonomiei financiare (rata generală a solvabilităţii)
            Capital străin
   R.a.f. = ────────────────
            Capital propriu
  8) Gradul de indatorare arata limita până la care agentul economic este
finanţat din alte surse decât fondurile proprii.
          Plăţi exigibile
  G.i. = ──────────────── x 100
           Total activ
                         Profitul brut
  9) Rata profitului = ──────────────── x 100 (%)
                        Cifra de afaceri
  10) Potenţialul de dezvoltare/creştere
         Prelevări din profit pentru fondul de dezvoltare
  P.d. = ──────────────────────────────────────────────── x 100
         Fond de rulment = (Active/Circulante - Obligaţii)
  11) Perioada de recuperare a creanţelor
                        (Debitori + Facturi neîncasate)
  P.r.c.= Creanţe = ─────────────────────────── x 365 (zile)
                             Cifra de afaceri
  12) Perioada de rambursare a datoriilor
            Obligaţii
  P.r.a. =──────────────── x 365 (zile)
          Cifra de afaceri
  13) Rotatia stocurilor
                Cifra de afaceri
  R.s. =──────────────────────────────── x (zile)
        Total stocuri - Facturi neîncasate
  14) Productivitatea muncii
         Cifra de afaceri
  P.m. = ────────────────
         Nr. total personal
  15) Ponderea salariilor în costuri
              Salarii directe
  P.s.c. = ───────────────────────────── (%)
           Costuri directe de producţie


                                       -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016