Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 596 din 17 august 2004  pentru aprobarea Normelor metodologice privind definirea, modalitatile de desemnare si stabilirea centrelor de interventie pe piata cerealelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 596 din 17 august 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind definirea, modalitatile de desemnare si stabilirea centrelor de interventie pe piata cerealelor

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 1 septembrie 2004

Având în vedere prevederile <>art. 5 lit. a) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.006/2004 privind organizarea pieţei pentru cereale,
vãzând Referatul de aprobare nr. 92.741 al Direcţiei generale de reglementare şi implementare,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale,

ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind definirea, modalitãţile de desemnare şi stabilirea centrelor de intervenţie pe piaţa cerealelor, care vor prelua, depozita şi livra cereale deţinute în stocuri publice de intervenţie.
ART. 2
Centrele de intervenţie pe piaţa cerealelor sunt considerate depozitele societãţilor comerciale care au activitate de depozitare şi manipulare a seminţelor de consum legal recunoscutã şi îndeplinesc condiţiile prevãzute în prezentul ordin.
ART. 3
Modalitãţile de desemnare a centrelor de intervenţie menţionate la art. 2 se referã la îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) sã fie localizate în zone cu pondere apreciabilã în producţia de cereale, care depãşeşte în mod constant sau ocazional necesarul de consum local, avându-se în vedere structura de producţie şi de piaţã agricolã a zonei.
b) existenţa unor capacitãţi de depozitare semnificative;
c) importanţa deosebitã în derularea operaţiunilor de comerţ cu cereale cu state din cadrul Comunitãţii Europene sau cu state terţe.
ART. 4
(1) Dintre centrele de intervenţie care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 3 lit. a) vor fi luate în considerare acelea care au:
1. capacitãţi de depozitare în spaţii specializate, dotate cu echipament tehnic care permite preluarea, stocarea şi livrarea unei cantitãţi suficient de mari de cereale;
2. reţele de transport, care sã asigure preluarea şi, în mod deosebit, livrarea cerealelor.
(2) Dintre centrele de intervenţie care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 3 lit. b) şi c) vor fi luate în considerare acelea ale cãror capacitãţi de depozitare, echipamente tehnice din dotare şi poziţie geograficã avantajoasã permit constituirea unor stocuri de intervenţie omogene şi, în mod deosebit, livrarea de cantitãţi de cereale din aceste stocuri, în vederea punerii în vânzare pe piaţã.
ART. 5
Criteriile necesare pentru îndeplinirea condiţiilor prezentate la art. 3 şi 4 sunt prevãzute în chestionarul-ofertã prezentat în anexa nr. 1 şi în anexa nr. 2.
ART. 6
Societãţile comerciale menţionate la art. 2, care îndeplinesc condiţiile cuprinse la art. 3 şi 4 şi care sunt interesate sã se constituie ca centre de intervenţie pentru cereale pe parcursul unui an de piaţã, vor completa chestionarul-ofertã şi îl vor transmite direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu 90 de zile înainte de începerea anului de piaţã.
ART. 7
(1) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin specialiştii desemnaţi cu atribuţii în acest domeniu, vor înregistra chestionarele-ofertã şi vor efectua inspecţia preliminarã a locaţiilor cuprinse în oferte, completând raportul preliminar de inspecţie prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Chestionarele-ofertã, însoţite de rapoartele preliminare de inspecţie, vor fi transmise la Direcţia generalã de reglementare şi implementare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, unde vor fi analizate şi soluţionate de cãtre un colectiv alcãtuit din reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, ai Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã, ai Organizaţiei Interprofesionale "Cereale şi Produse Derivate" şi ai Asociaţiei Patronale a Angrosiştilor de Cereale.
(3) Componenţa colectivului de analizã precizat la alin. (2) se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(4) În urma analizãrii chestionarelor-ofertã, societãţile comerciale considerate eligibile pentru constituirea centrelor de intervenţie vor fi notificate în termen de 5 zile de la data analizãrii ofertelor, lista acestora urmând a fi aprobatã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Societãţile comerciale prevãzute la alin. (4) vor încheia cu Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã contractul-cadru privind condiţiile economico-financiare referitoare la funcţionarea centrelor de intervenţie pe piaţa cerealelor.
ART. 8
Contractul-cadru precizat la art. 7 alin. (5) este valabil pe durata unui an de piaţã şi se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 9
Fondurile necesare aplicãrii prevederilor prezentului ordin se asigurã anual de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, şi vor fi gestionate de cãtre Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã.
ART. 10
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 11
Prezentul ordin intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Nicolae Istudor,
secretar de stat

Bucureşti, 17 august 2004.
Nr. 596.

ANEXA 1

CHESTIONAR-OFERTĂ

● OFERTA PENTRU FACILITĂŢI DE DEPOZITARE A CEREALELOR LA INTERVENŢIE



1. Denumirea şi adresa poştalã completã a depozitului

┌───────────────────────────────────────────────────┐
├───────────────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────────┤
└───────────────────────────────────────────────────┘

Telefon ┌────────────┐
Fax ├────────────┤
Adresa e-mail ├────────────┤
└────────────┘

Localizarea depozitului: ┌────────────────────────┐
└────────────────────────┘

Informaţii privind reţelele ┌────────────────────────┐
de acces auto şi CFR: └────────────────────────┘

2. Numele şi adresa poştalã completã a societãţii
care oferã facilitãţi de depozitare
┌───────────────────────────────────────────────────┐
├───────────────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────────┤
└───────────────────────────────────────────────────┘

Telefon ┌────────────┐
Fax ├────────────┤
Adresa e-mail ├────────────┤
└────────────┘

Societate cu capital privat sau membrã ┌─────────────────────┐
a unui grup de firme (se precizeazã denumirea, └─────────────────────┘
dacã este cazul)

● FACILITĂŢI DE DEPOZITARE
3. Sunt create premise de utilizare pentru:
DA NU

a) depozit în folosinţã pentru seminţe de consum [] []
b) depozit nou-construit pentru seminţe de consum [] []
c) îndeplinirea condiţiilor specifice într-un
depozit pentru seminţe de consum [] []
d) depozitare curentã a seminţelor la intervenţie [] []


4. a) Descrieţi pe scurt depozitul (de exemplu: tipul construcţiei: siloz/magazie). Prezentaţi copia planului de construcţie a depozitului, cu indicarea dimensiunilor (lungime, lãţime, diametru, înãlţime), a materialelor de construcţie, amplasarea pilonilor, a conductelor de aerare, de desprãfuire, a grinzilor de planşeu, amplasarea utilajelor de condiţionare, localizarea punctului de cântãrire şi a laboratorului de analize. Trebuie indicate jgheaburile de scurgere de la acoperiş şi prezentatã starea lor. De asemenea, se indicã localizarea uşilor de acces şi dimensiunile acestora.



┌───────────────────────────────────────────────────┐
├───────────────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────────┤
└───────────────────────────────────────────────────┘




b). A fost confirmatã starea tehnicã a construcţiilor şi echipamentelor aferente de cãtre un organism autorizat de control?

DA NU
[] []

Dacã DA, anexaţi copia documentului de control.
5. a) Precizaţi capacitatea de depozitare pe care o oferiţi la intervenţie, total şi defalcat pe silozuri/celule, [(conform anexei nr. 2 lit. a) şi b)]



┌───────────────────────────────────────────────────┐
├───────────────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────────┤
└───────────────────────────────────────────────────┘



b) Precizaţi tipul şi înãlţimea celulelor oferite la depozitare.
...........................................................

6. Precizaţi capacitãţile de preluare a cerealelor - tone/orã [conform anexei nr. 2 lit. d)]
...........................................................
Tipul de echipament tehnic utilizat [conform anexei nr. 2 lit. d)]
...........................................................
7. Precizaţi capacitãţile de livrare a cerealelor - tone/orã [conform anexei nr. 2 lit. d)] ................................................

Tipul de echipament tehnic utilizat .......................

8. Furnizaţi detalii, incluzând mãrimea şi capacitatea, asupra punctului/punctelor de cântãrire [conform anexei nr. 2 lit. h)]
a) În interiorul depozitului ..............................

b) În afara depozitului ...................................
9. Descrieţi modalitãţile privind verificarea stãrii tehnice a cântarului/cântarelor [conform anexei nr. 2 lit. h)]
...........................................................

Precizaţi temeiul legal pentru verificare şi cine a executat verificarea cântarului/cântarelor:

Act normativ

Verificare
.............. Service .............
.............. .............



10. Existã suficiente cãi de acces pentru verificarea
celulelor atunci când sunt pline DA NU
[] []

a) cu cereale [conform anexei nr. 2 lit. b)]? [] []
b) Sunt respectate condiţiile de protecţie a muncii
şi de protecţie a mediului în spaţiile
în care se aflã depozitate substanţe chimice? [] []
...............................................................

c) Se asigurã iluminatul suficient, care sã permitã
inspecţia fiecãrei celule? [] []
..................................................................

11. Descrieţi modul de ventilaţie a clãdirilor
..................................................................
12. Descrieţi mãsurile care se aplicã pentru combaterea
dãunãtorilor de depozit [conform anexei nr. 2 lit. j)]
.............................................................

13. Descrieţi echipamentul tehnic şi metodele care se
aplicã pentru:
a) Aerarea seminţelor [conform anexei nr. 2 lit. e)]
............................................................
b) Monitorizarea temperaturii în masa de produs
[conform anexei nr. 2 lit. f)]
În mijloacele de transport auto
........................................................
În depozit
........................................................

c) Monitorizarea gradului de infestare cu
insecte/rozãtoare în depozite
........................................................

d) Prelevarea de probe [conform anexei nr. 2 lit. g)]
Din depozit
.......................................................

Din mijloacele de transport auto
.......................................................

14. Precizaţi detalii asupra numãrului maxim de mijloace
de transport auto care se pot afla în incinta depozitului,
precum şi informaţii privind zona de parcare/manevrare
a acestora
........................................................
15. Precizaţi dacã silozurile/magaziile, precum şi terenul
adiacent acestora au fost afectate DA NU
de inundaţii, alunecãri de teren sau fenomene similare [] []

Dacã DA, furnizaţi detalii şi menţionaţi probabilitatea ca
astfel de fenomene sã se repete.
..........................................................



● DATE PRIVIND RESURSELE UMANE
(Cu excepţia unor situaţii deosebite, activitatea în depozit se desfãşoarã 5 zile pe sãptãmânã, în mod normal între orele 8,00-16,30)
Furnizaţi informaţii privind programul de lucru;
16. Precizaţi numãrul total de personal angajat, din care:
a) cu contract de muncã pe perioadã nedeterminatã ..................
b) cu contract de muncã pe perioadã determinatã ....................
17. Precizaţi numãrul de personal calificat pentru operaţiuni de:
a) Depozitare ....................
b) Manipulare ....................
c) Prelevare de probe, eşantionare şi analize ....................
18. Precizaţi echipamentele tehnice utilizate în laborator pentru determinarea umiditãţii, masei hectolitrice şi a conţinutului de impuritãţi (conform notei)
....................................................................

● AUTORIZAŢII DE FUNCŢIONARE
19. Precizaţi date referitoare la autorizaţiile de funcţionare a depozitului:
- autorizaţie sanitarã
- autorizaţie de protecţie a muncii
- autorizaţie P.S.I.
- autorizaţie de mediu
- altele.
.............................................................

20. Precizaţi, pentru fiecare tip de autorizaţie, autoritatea emitentã şi termenul pânã la care aceasta este valabilã
.............................................................

● TARIFE DE DEPOZITARE
(tarifele pe care le propuneţi pentru operaţiunile ce privesc spaţiile închiriate pentru intervenţie)


┌──────────┬──────────┬──────────┐
│ Contract │ Contract │Contract │
│ pe un an │ pe 2 ani │ pe 3 ani │
a) Recepţie (mii lei/tonã) ├──────────┼──────────┼──────────┤
b) Încãrcare/Descãrcare (mii lei/tonã)│ │ │ │
c) Depozitare (mii lei/tonã/zi) │ │ │ │
d) Închiriere spaţiu depozitare │ │ │ │
(mii lei/tonã/zi) │ │ │ │
e) taxe referitoare la respingerea │ │ │ │
unei încãrcãturi la depozitare, │ │ │ │
în urma analizelor │ │ │ │
(mii lei/mijloc auto) │ │ │ │
└──────────┴──────────┴──────────┘



● DECLARAŢIE
21. Declar pe propria rãspundere cã informaţiile sunt autentice, cunoscând cã furnizarea de informaţii false atrage anularea contractului încheiat cu Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã şi restituirea eventualelor sume necuvenite, cu aplicarea dobânzilor şi penalitãţilor, conform legislaţiei în vigoare.
Confirm cã nu existã impedimente legale pentru ca societatea ............ sã încheie cu Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã şi Devoltare Ruralã un contract privind depozitarea cerealelor în sistem de intervenţie, la depozitul .........................

Semnãtura şi ştampila .............................
Numele şi prenumele ...............................
Funcţia ...........................................
Data ..............................................

ANEXA 2

CONDIŢII TEHNICE ALE DEPOZITELOR DE INTERVENŢIE
Toate depozitele oferite pentru a deveni centre de intervenţie trebuie sã deţinã dotãrile tehnice necesare manipulãrii, prelevãrii de probe, eşantionãrii şi analizei, depozitãrii, în particular:
a) capacitate de depozitare de minimum 5.000 tone;
b) asigurarea unei distanţe minime între gardul de protecţie al depozitului şi pereţii clãdirilor/celulelor. Cãi de acces sigure pentru inspecţia celulelor şi a produselor depozitate;
c) existenţa în numãr suficient a instalaţiilor tehnologice de transport şi manipulare a cerealelor în siloz;
d) capacitate de preluare/livrare zilnicã a cerealelor, de minimum 600 tone/magazie şi 1.600 tone/siloz;
e) instalaţii tehnologice de aerare activã dotate cu echipament adecvat, care sã permitã volumul minim de aer necesar procesului de aerare;
f) aparatura necesarã pentru mãsurarea temperaturii (termosonde, termometre, instalaţie automatã pentru detectarea temperaturii);
g) aparatura tehnicã de prelevare de probe din masa produsului, astfel încât sã se respecte prevederile lit. d);
h) instalaţie de cântãrire, cu precizarea tipului cântarului, autorizaţiei de cântãrire, verificãrilor metrologice periodice;
i) instrumente de prelevare a probelor (sonde, recipiente), dotare de laborator (divizor, rigle, site, scafe, recipiente, etuvã, vase de laborator, reactivi etc.);
j) protecţie împotriva accesului pãsãrilor şi/sau rozãtoarelor în depozite;
k) dotare tehnicã cu mijloace electronice de înregistrare a datelor şi evidenţelor contabile (PC).

NOTĂ:
Se solicitã furnizarea de informaţii complete. Sintagme de tipul "conform cu solicitãrile", "conform necesarului" etc. nu sunt acceptate.
Instrucţiuni detaliate se vor furniza la încheierea contractului.

ANEXA 3

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã
a Judeţului .........../Municipiului Bucureşti

RAPORT PRELIMINAR DE INSPECŢIE
Denumirea silozului/adresa .........................
Denumirea societãţii comerciale ....................


DA NU
Consideraţi cã sunt îndeplinite condiţiile precizate
în chestionarul-ofertã pentru ca [] []
depozitul sã devinã centru de intervenţie pentru
cereale?

┌─────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Nr. crt. │ │
│ chestionar │ Comentarii │
├─────────────────────┼───────────────────────────┤
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└─────────────────────┴───────────────────────────┘



Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã
a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti

Numele şi prenumele ...........................
Funcţia .......................................
Semnãtura .....................................
Data ..........................................

________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016