Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 58/N din 19 august 1999  pentru aprobarea Metodologiei privind actualizarea trimestriala a bancii de date cuprinzand lucrarile publice si constructiile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 58/N din 19 august 1999 pentru aprobarea Metodologiei privind actualizarea trimestriala a bancii de date cuprinzand lucrarile publice si constructiile

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 28 septembrie 1999
    Ministrul lucrărilor publice şi amenajării teritoriului, şeful Departamentului pentru Administraţie Publica Locală, secretar de stat, şi preşedintele Comisiei Naţionale pentru Statistica,
    în aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 853/1998 privind autorizarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului de a constitui şi gestiona banca de date cuprinzând lucrările publice şi construcţiile şi a Ordonanţei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice, republicată,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 106/1998 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Administraţie Publica Locală, al Hotărârii Guvernului nr. 677/1998 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale pentru Statistica şi al Hotărârii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, republicată,

    emit următorul ordin:

    1. Se aproba Metodologia privind actualizarea trimestriala a băncii de date cuprinzând lucrările publice şi construcţiile, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    2. In termen de 30 de zile de la încheierea trimestrului care face obiectul comunicării consiliile locale şi ceilalţi ordonatori de credite definiţi în conformitate cu prevederile Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, precum şi ceilalţi investitori vor transmite consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti stadiul realizarilor trimestriale pentru toate lucrările publice şi construcţiile de pe teritoriul acestora.
    3. In termen de 45 de zile de la încheierea trimestrului care face obiectul comunicării consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor verifica şi vor centraliza datele primite de la consiliile locale, de la ceilalţi ordonatori de credite, precum şi de la ceilalţi investitori, pe care le vor transmite Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului prin Societatea Comercială "Consultanţa, Organizare şi Cibernetica în Construcţii" - S.A. Bucureşti, denumita în continuare C.O.C.C. - S.A.
    4. Banca de date centrala se realizează de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, iar datele devin disponibile la 60 de zile de la încheierea trimestrului care face obiectul comunicării.
    5. Comisia Naţionala pentru Statistica acorda asistenta metodologică, iar împreună cu Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, pe baza de reciprocitate, îşi pun la dispoziţie informaţiile din banca de date la nivel judeţean şi central, ca surse de verificare a indicatorilor privind statistica construcţiilor.
    6. Reproducerea, difuzarea şi comunicarea publica a informaţiilor din banca de date se pot realiza cu titlu gratuit, iar extragerea şi reutilizarea informaţiilor pe diverse tematici, la cererea motivată a utilizatorilor, se fac pe cheltuiala acestora, cu respectarea principiilor privind confidenţialitatea datelor, prevăzute la cap. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 9/1992, republicată.
    7. Prezentul ordin intra în vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I, urmând ca datele pentru trimestrele I şi II ale anului 1999 sa fie comunicate împreună, pe formulare distincte.

                          Ministrul lucrărilor publice
                          şi amenajării teritoriului,
                                 Nicolae Noica

                               Secretar de stat,
                             şeful Departamentului
                      pentru Administraţie Publica Locală,
                                   Vlad Rosca

                                  Preşedintele
                     Comisiei Naţionale pentru Statistica,
                               Victor Dinculescu


    ANEXĂ


                                  METODOLOGIE
               privind actualizarea trimestriala a băncii de date
                 cuprinzând lucrările publice şi construcţiile

    CAP. 1
    Prevederi generale

    1.1. Prezenta metodologice este elaborata în conformitate cu prevederile art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 853/1998 privind autorizarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului de a constitui şi gestiona banca de date cuprinzând lucrările publice şi construcţiile.
    Prin aceasta metodologie se asigura în mod unitar, în toate localităţile, o procedura generală pentru culegerea, validarea, prelucrarea, stocarea, transmiterea şi folosirea datelor, precum şi acţiunile, în succesiunea desfăşurării lor, pentru operaţiunile de actualizare trimestriala a acestei bănci de date.
    1.2. Metodologia se adresează:
    a) investitorilor - în calitate de furnizori de informaţii primare pentru alimentarea şi actualizarea băncii de date;
    b) autorităţilor administraţiei publice locale care emit autorizaţia de construire - în calitate de colectori ai informaţiilor primare;
    c) consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti - în calitate de administratori ai băncilor de date teritoriale;
    d) Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului - în calitate de administrator al băncii de date naţionale cuprinzând lucrările publice şi construcţiile autorizate.
    1.3. Prin investitor se înţelege persoana juridică de drept public sau privat ori persoana fizica angajatoare a unei lucrări publice sau construcţii autorizate.
    1.4. Ordonatorii de credite sunt definiţi prin Legea contabilităţii nr. 82/1991, cu modificările ulterioare, prin Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, şi prin Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare.
    1.5. Coordonarea, declanşarea şi controlul acţiunilor pentru actualizarea trimestriala a băncilor de date, precum şi administrarea acestora la nivel local şi judeţean se asigura de către deţinătorii registrelor care emit autorizaţiile de construire: consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliile judeţene, după caz.
    1.6. Folosirea registrului autorizaţiilor de construire permite deţinătorilor acestuia:
    - comunicarea cu toţi investitorii care au obligaţia sa transmită informaţiile de actualizare a băncilor de date;
    - controlul comunicării datelor pentru toate lucrările autorizate;
    - evaluarea corecta a valorii care se impozitează.
    1.7. Comunicarea dintre autoritatea locală şi investitori se realizează prin formulare preimprimate si/sau pe suport magnetic, potrivit dotării cu tehnica de calcul.
    Vor fi comunicate date pentru investiţii noi, extinderi, reparaţii capitale, consolidări, reparaţii curente şi lucrări de întreţinere.
    1.8. Băncile de date judeţene şi banca de date a municipiului Bucureşti se intregesc cu informaţiile referitoare la totalitatea lucrărilor construite pe raza fiecărui judeţ sau a municipiului Bucureşti, prin comunicarea datelor de către toate consiliile locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor aferente, respectiv de către consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
    1.9. La nivel naţional banca de date cuprinzând lucrările publice şi construcţiile autorizate este administrată de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, prin C.O.C.C. - S.A., ca societate comercială specializată care primeşte date de la consiliile judeţene şi de la Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

    CAP. 2
    Acţiunile procedurii de actualizare în succesiunea desfăşurării acestora

    2.1. Organizarea culegerii informaţiilor In formularul pentru autorizaţia de construire va fi înscrisă obligativitatea investitorului de a transmite trimestrial stadiul executării lucrărilor autorizate. Investitorilor li se preda formularul "Situaţia privind realizarea lucrărilor publice şi a construcţiilor la sfârşitul trimestrului ... din anul ...", al cărui model este prezentat în anexa nr. 1, sau, conform opţiunii, suportul magnetic pe care acesta este înscris, împreună cu instrucţiunile de completare şi raportare trimestriala, o data cu emiterea autorizaţiei de construire.
    Pentru raportarile următoare formularele sau suportul magnetic pe care acestea sunt înscrise vor fi procurate de investitori de la consiliul local care a emis autorizaţia de construire.
    Deţinătorii registrelor autorizaţiilor de construire întocmesc liste cuprinzând lucrări pe investitori şi le distribuie acestora în perioada 1-5 a lunii următoare trimestrului expirat. Acestea se trimit pe suport magnetic sau pe formulare preimprimate.
    Listele se întocmesc pe doua categorii de lucrări:
    - lucrări autorizate anterior trimestrului expirat, pentru care se comunica numai informaţiile privind stadiul la zi al lucrărilor executate (anexa nr. 1), conform pct. 2.5 lit. b);
    - lucrări autorizate în trimestrul expirat, la care, pe lângă informaţiile privind realizările din perioada raportată, în cazul în care au fost începute, este obligatorie completarea tuturor câmpurilor din formular (anexa nr. 1), conform pct. 2.5 lit. a).
    Investitorii transmit formularele completate consiliilor locale sau, după caz, consiliilor judeţene ori Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care au emis autorizaţiile de construire.
    2.2. Completarea formularelor cu datele despre stadiul din trimestrul de raportare se realizează de către toţi investitorii din sectorul public sau privat pentru toate investiţiile pentru care au fost emise autorizaţii de construire, la care au început lucrările, au fost terminate în cursul trimestrului sau se afla în curs de execuţie. Acestea se înaintează consiliului judeţean, Consililului General al Municipiul Bucureşti ori, după caz, consiliului local care a autorizat lucrările, în cel mult 20 de zile calendaristice de la expirarea trimestrului de raportare, astfel încât deţinătorul Registrului autorizaţiilor de construire sa le poată prelucra şi transmite consiliilor judeţene si, respectiv, Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pana la sfârşitul primei luni după trimestrul expirat.
    2.3. Validarea şi centralizarea datelor în băncile de date ale autorităţilor locale deţinătoare ale registrului autorizaţiilor de construire se asigura în cel mult 30 de zile calendaristice de la încheierea trimestrului de raportare.
    Autoritatea locală verifica datele prin confruntarea lor cu cele din registrul autorizaţiilor de construire, validează şi centralizează datele comunicate pentru toate investiţiile autorizate, pana la terminarea acestora, la care au început sau nu lucrările, au fost terminate în cursul trimestrului sau se afla în curs de execuţie.
    2.4. Centralizarea datelor pentru raportul trimestrial
    Datele validate în conformitate cu prevederile pct. 2.3 se transmit pe suport magnetic, prin posta electronica sau prin formulare preimprimate compartimentelor de specialitate ale consiliilor judeţene sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti care coordonează întocmirea băncilor de date, unde, în termen de 15 zile calendaristice (45 de zile calendaristice de la expirarea trimestrului de raportare), se va controla cantitativ şi calitativ conţinutul acestora.
    Consiliul judeţean sau, după caz, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, prin compartimentul de specialitate, transmite în termen de 45 de zile calendaristice de la încheierea trimestrului de raportare, Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, pe discheta sau prin Internet, baza de date actualizată. Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului actualizează, în termen de 15 zile calendaristice, banca de date la nivel naţional, iar după validare datele se pun la dispoziţie beneficiarilor, la cererea acestora.
    2.5. Comunicarea actualizării datelor
    a) Pentru comunicarea iniţială a datelor aferente lucrărilor publice şi construcţiilor este obligatorie completarea tuturor câmpurilor din formularul prezentat în anexa nr. 1, după cum urmează:
    - Judeţul: denumirea judeţului;
    - Investitorul: denumirea investitorului se culege din registrul autorizaţiilor de construire;
    - Tipul lucrării: denumirea tipului de lucrare se încadrează în tipul corespunzător de lucrări descris în Nomenclatorul tipurilor de lucrări şi caracteristicile definitorii;
    - Denumirea investiţiei: denumirea lucrării publice sau a construcţiei se culege din registrul autorizaţiilor de construire;
    - Categoria investiţiei: denumirea categoriei investiţiei se încadrează în categoria corespunzătoare descrisă în Nomenclatorul categoriilor de investiţii. In cazul sistării unei investiţii, după denumirea categoriei de investiţie se adauga cuvântul "Sistat";
    - Caracteristici: se completează cu valorile privind: regimul de înălţime, suprafaţa construită, suprafaţa desfăşurata, numărul de locuri, numărul de apartamente, debite etc., urmate de unităţile de măsura aferente, potrivit caracteristicilor definitorii ale acestora;
    - Localitatea, adresa lucrării: se completează cu denumirea localităţii unde este plasata investiţia, în conformitate cu Nomenclatorul de localităţi - SIRUTA, denumirea străzii şi numărul casei;
    - Ordonatorul principal de credite: se completează cu denumirea ordonatorului principal de credite, în conformitate cu Nomenclatorul ordonatorilor principali de credite;
    - Tipul sursei de finanţare: se completează cu denumirea sursei de finanţare, se aleg una sau mai multe surse de finanţare, după caz, în conformitate cu Nomenclatorul surselor de finanţare;
    - Autorizaţie de construire (numărul şi data): din registrul autorizaţiilor de construire se culeg numărul şi data de autorizare a construcţiei;
    - Valoarea din registrul autorizaţiilor de construire: se completează cu valoarea (în milioane lei) din registrul autorizaţiilor de construire, comunicată la autorizare;
    - Data adjudecării: se completează cu data (ZZ.LL.AA) la care a avut loc adjudecarea lucrării (pentru lucrările licitate);
    - Valoarea la adjudecare: se completează cu valoarea (în milioane lei) la care a fost adjudecată lucrarea (pentru lucrările licitate);
    - Societatea executanta: se completează cu denumirea societăţii comerciale care executa lucrarea, în conformitate cu denumirea înregistrată la registrul comerţului. Dacă investiţia se executa în regie proprie, atunci câmpul se completează cu denumirea persoanei juridice, respectiv cu numele persoanei fizice trecute în autorizaţia de construire;
    - Regia proprie: se completează numai în cazul în care investiţia se executa în regie proprie, astfel: "J" pentru persoane juridice şi "F" pentru persoane fizice;
    - Data contractării: se completează cu data (ZZ.LL.AA) la care a avut loc contractarea lucrării (pentru lucrările contractate);
    - Durata: se completează cu durata (în luni, exprimată printr-un număr cu zecimale) în care societatea executanta s-a angajat sa execute lucrarea; cele doua zecimale reprezintă ziua din luna la care se face raportarea. Pentru regie proprie se trece durata pentru care a fost emisă autorizaţia de construire;
    - Valoarea contractată: se completează cu valoarea (în milioane lei) pentru care s-a contractat lucrarea (pentru lucrările contractate);
    - Data începerii: se completează cu data (ZZ.LL.AA) la care a început execuţia lucrării;
    - Data terminării: se completează cu data (ZZ.LL.AA) la care s-a terminat lucrarea;
    - Stadiul fizic la data raportarii: se completează cu stadiul fizic (în %) privind realizarea lucrării la data raportarii;
    - Valoarea executată - total trimestru: se completează cu valoarea confirmată în trimestrul de raportare (milioane lei), detaliindu-se, după caz, pe luni, potrivit situaţiilor de lucrări acceptate.
    Aceasta valoare trebuie sa coincidă cu suma valorilor pe cele trei luni ale trimestrului;
    - Valoarea executată în luna I: se completează cu valoarea realizată (decontată) în prima luna din trimestrul de raportare, în preţuri curente (milioane lei);
    - Valoarea executată în luna a II-a: se completează cu valoarea realizată (decontată) în a doua luna din trimestrul de raportare, în preţuri curente (milioane lei);
    - Valoarea executată în luna a III-a: se completează cu valoarea realizată (decontată) în a treia luna din trimestrul de raportare, în preţuri curente (milioane lei). Dacă valorile decontate nu sunt urmărite lunar de către investitor, câmpul se completează cu valoarea trimestriala (campurile "Luna I" şi "Luna a II-a" rămânând necompletate);
    - Restul de executat la data raportarii: se completează cu valoarea restului de executat (în milioane lei), în preţuri la data raportarii. Dacă stadiul fizic este 100% realizat, restul de executat este 0 (zero).
    b) Pentru comunicarea curenta a datelor aferente lucrărilor publice şi construcţiilor în derulare este obligatorie completarea următoarelor câmpuri din formular:
    - Judeţul;
    - Investitorul;
    - Tipul lucrării;
    - Localitatea;
    - Numărul autorizaţiei de construire;
    - Data autorizaţiei de construire;
    - Data terminării (dacă investiţia a fost terminată);
    - Stadiul fizic;
    - Valorile executate şi decontate;
    - Restul de executat (dacă investiţia nu a fost terminată).
    Campurile au aceeaşi semnificaţie ca la lit. a).
    Orice alta data aferentă investiţiei şi prezenta în baza de date poate fi modificată, caz în care aceasta va fi comunicată.
    Comunicarea se va face de către compartimentele de specialitate ale consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care deţin băncile de date, la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, în termen de 45 de zile calendaristice de la încheierea trimestrului de raportare, conform machetelor.
    Transmiterea se va face pe discheta sau prin Internet la adresa e-mail: cocc-sa@bx.logicnet.ro şi se va referi numai la investiţiile pentru care sunt comunicate date în continuare şi la lucrările publice şi construcţiile (inclusiv locuinţe) autorizate în trimestrul de raportare. Eventualele lucrări omise se vor raporta cu menţiunea "omis", conform anexei la Hotărârea Guvernului nr. 853/1998 privind autorizarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului de a constitui şi gestiona banca de date cuprinzând lucrările publice şi construcţiile.
    Informaţiile din baza de date actualizată, ce se realizează de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, vor putea fi puse la dispoziţie utilizatorilor (consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi consiliilor locale), în termen de 60 de zile de la data încheierii trimestrului de raportare. Reutilizarea informaţiilor (rapoarte) pe diverse tematici, la motivarea utilizatorilor, se poate face pe cheltuiala acestora, cu respectarea principiilor privind confidenţialitatea datelor, prevăzute la cap. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice, republicată.

    CAP. 3
    Structura bazei de date "Lucrări publice şi construcţii"

    3.1. Structura bazei de date este prezentată în anexa nr. 2 şi cuprinde toate datele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 853/1998.
    3.2. Campurile prin care a fost definită baza de date se încadrează în următoarele categorii:
    - câmpuri pentru identificarea lucrării:
    . coduri + denumiri pentru investiţie (lucrare), judeţul, localitatea, categoria investiţiei, tipul lucrării, ordonatorul principal de credite, investitorul, sursa de finanţare, executantul (câştigător);
    - câmpuri pentru definirea caracteristicilor lucrării:
    . regim de înălţime, suprafaţa construită, suprafaţa desfăşurata, capacitate;
    - câmpuri pentru definirea momentelor importante din derularea lucrării [date calendaristice (ZZ.LL.AA.)]:
    . autorizare;
    . adjudecare;
    . contractare;
    . începerea execuţiei;
    . terminarea execuţiei;
    - câmpuri pentru definirea valorilor:
    . la autorizare;
    . la adjudecare;
    . la contractare;
    . de execuţie (pe perioade).
    3.3. Baza de date a fost realizată în limbajul de programare FOXPRO.

    CAP. 4
    Proceduri automate

    4.1. Preluarea datelor în baza de date
    Introducerea poziţiilor noi în baza de date, precum şi actualizarea lor trimestriala se fac prin intermediul unei proceduri automate, a carei aplicare este descrisă în instrucţiunile de utilizare.
    Aceasta acţiune se executa de către consiliul judeţean, Primăria Municipiului Bucureşti şi de către primăriile care au în dotare tehnica de calcul.
    Procedura de introducere a poziţiilor noi în baza de date asigura corelarea datelor descriptoare ale investiţiei cu nomenclatoarele aplicaţiei şi asigura verificările convenite, semnaland erorile prin mesaje.
    Operatorul poate interveni pe loc asupra câmpurilor eronate, pana la eliminarea erorilor semnalate.
    4.2. Constituirea listelor cuprinzând lucrări pentru actualizare
    Din lucrările introduse anterior se extrag din baza de date, prin intermediul unei proceduri automate, listele cuprinzând lucrările în curs de executare, care sunt trimise investitorilor pentru comunicarea datelor privind execuţia investiţiei (lucrării).
    Pentru lucrările noi se iniţiază listele cuprinzând datele din registrul autorizaţiilor de construire, după care sunt trimise investitorului pentru a fi completate cu restul datelor. In cazul acesta, dacă autoritatea locală dispune de tehnica de calcul, elaborarea listelor poate fi făcuta automat, după ce, în prealabil, a introdus în baza de date lucrările cu datele aferente din registrul autorizaţiilor de construire.
    Dacă autoritatea locală nu dispune de tehnica de calcul, listele vor fi elaborate pe hârtie.
    4.3. Actualizarea bazei de date la nivel local
    După strângerea informaţiilor de la investitori autoritatea locală creează baza de date la nivel local, pe suport magnetic, dacă este dotată cu tehnica de calcul, sau pe hârtie şi trimite baza de date astfel creata consiliului judeţean sau, după caz, Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
    4.4. Actualizarea bazei de date la nivel judeţean sau, după caz, la nivelul municipiului Bucureşti
    Consiliul judeţean sau, după caz, Consiliul General al Municipiului Bucureşti actualizează baza de date creata la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, cu informaţiile strânse pentru investiţiile la care a emis autorizaţii de construire, pe de o parte, şi cu informaţiile primite de la consiliile locale, pe de alta parte.
    Informaţiile primite de la consiliile locale pe suport magnetic în baza de date vor fi preluate printr-o procedura automată în baza de date a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti.
    Dacă informaţiile primite de la consiliile locale sunt pe suport de hârtie, vor fi introduse de către consiliul judeţean, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în baza de date a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti.
    4.5. Actualizarea bazei de date la nivel central
    Bazele de date actualizate, primite de la consiliile judeţene ori de la Consiliul General al Municipiului Bucureşti prin Internet la adresa e-mail: cocc-sa@bx.logicnet.ro sau pe suport magnetic, vor fi preluate în baza centrala la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului printr-o procedura automată.
    4.6. Rapoarte la nivel central
    La nivel central, din baza de date actualizată se vor extrage rapoarte analitice şi de sinteza pentru urmărirea raportarii.
    Baza de date astfel constituită va fi pusă la dispoziţie beneficiarilor interesaţi.

    CAP. 5
    Convenţii

    5.1. Codificari
    Pentru uşurinţa în comunicarea datelor şi a prelucrarilor în baza de date s-a recurs la codificarea următoarelor informaţii, după cum urmează:
    - Judeţul: cod judeţ - 2 caractere numerice, în conformitate cu Nomenclatorul naţional SIRUTA;
    - Localitatea: cod localitate - 6 caractere numerice, în conformitate cu Nomenclatorul naţional SIRUTA;
    - Tipul lucrării: cod tipul lucrării - 3 caractere alfanumerice, în conformitate cu anexa la Hotărârea Guvernului nr. 853/1998;
    - Ordonatorul principal de credite: cod ordonator - 6 caractere alfanumerice, în conformitate cu Nomenclatorul ordonatorilor principali de credite;
    - Investitorul: cod investitor - 10 caractere alfanumerice, în conformitate cu Nomenclatorul naţional SIRUES;
    - Investiţia: cod investiţie - 4 caractere alfanumerice reprezentând numărul curent al investiţiei în registrul autorizaţiilor de construire;
    - Categoria investiţiei: cod categoria investiţiei - 2 caractere alfanumerice, în conformitate cu Nomenclatorul categoriilor de investiţii;
    - Dosarul de licitaţie: cod dosar de licitaţie - 11 caractere alfanumerice reprezentând codul dosarului constituit cu ocazia organizării licitaţiei investiţiei;
    - Sursa de finanţare: cod sursa de finanţare - 3 caractere alfanumerice, în conformitate cu anexa la Hotărârea Guvernului nr. 853/1998;
    - Executantul: cod executant - 10 caractere alfanumerice, în conformitate cu Nomenclatorul naţional SIRUES.
    5.2. Nomenclatoare
    Baza de date cuprinzând lucrările publice şi construcţiile face referiri la următoarele nomenclatoare:
    - SIRUTA - Nomenclatorul unităţilor administrativ-teritoriale (naţional) pentru judeţe şi localităţi;
    - SIRUES - Nomenclatorul unităţilor economice (naţional) pentru investitori, executanţi;
    - NOPC - Nomenclatorul ordonatorilor principali de credite;
    - Tipul lucrării - Nomenclatorul tipurilor de lucrări şi caracteristicile lor definitorii (local);
    - Categoria investiţiei - Nomenclatorul categoriilor de investiţii (local);
    - Sursa de finanţare - Nomenclatorul surselor de finanţare (local);
    - Moneda - Nomenclatorul monedelor (local) pentru principalele monede prin care se poate desfăşura o lucrare de construcţii.
    5.3. Convenţii
    a) Dacă o lucrare se desfăşoară pe raza mai multor localităţi (de exemplu: drum, linie electrica, aductiune etc.), în câmpul de localitate se trece prima localitate din care s-a pornit lucrarea, iar în câmpul de denumire a investiţiei (lucrării) se enumera toate localităţile prin care trece.
    b) Pentru datele calendaristice ce fac obiectul bazei de date se presupune ca normală următoarea succesiune:
    - data de autorizare < data de adjudecare < data de contractare < data de începere < data de terminare.
    c) Moneda implicita pentru declararea valorii este milioane lei şi nu este necesar sa fie înscrisă în câmpul respectiv. Dacă moneda este diferita de milioane lei, atunci trebuie înscrisă.
    d) Corelarea stadiului fizic cu restul de executat presupune următoarele posibilităţi:
    - stadiul fizic = 100% cu rest de executat = 0;
    - stadiul fizic < 100% cu rest de executat =(/) 0.
    e) Valoarea trimestriala trebuie sa fie egala cu suma valorilor lunare.
    f) Data raportarii gestionează stadiul fizic, valoarea executată în anul curent, precum şi restul de executat.

    CAP. 6
    Dispoziţii finale

    6.1. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.


    ANEXA 1


    Judeţul .............................
    Investitorul ........................
                          (denumirea)
    Tipul lucrării*1) ...................


                                    SITUAŢIA
           privind realizarea lucrărilor publice şi a construcţiilor
            la sfârşitul trimestrului ............. din anul .......



┌────┬─────────────┬────────────┬────────────┬───────────┬──────────────────────────┬───────────┬──────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ Valoarea │ Adjudecare, Contractare │
│ │ Denumirea │ │Localitatea,│ │Tipul sursei de finantare:│ │ din ├───────────┬──────────┬────────────┬───────────┤
│ │ investitiei │ │ adresa │ │1. buget │ │ registrul │ Data │Societatea│ Data │ │
│ │ │ │investitiei │Ordonatorul│2. alte fonduri publice │Autorizatia│autorizatiilor│adjudecarii│executanta│contractarii│ Valoarea │
│Nr. ├─────────────┤ Caracte- │ (legatura │ principal │3. privat │ de │ de ├───────────┼──────────┼────────────┼contractata│
│crt.│ │ ristici1) │ intre │de credite │4. credite rambursabile │construire │ construire │ Valoarea │ │ │ (milioane │
│ │ Categoria │ │localitati) │ │5. alte credite │ nr./data │ (milioane │adjudecata │ Regie │ Durata │ lei) │
│ │investitiei2)│ │ │ │6. alte surse │ │ lei) │ (milioane │ proprie │ (luni) │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ lei) │ │ │ │
├────┼─────────────┼────────────┼────────────┼───────────┼──────────────────────────┼───────────┼──────────────┼───────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
└────┴─────────────┴────────────┴────────────┴───────────┴──────────────────────────┴───────────┴──────────────┴───────────┴──────────┴────────────┴───────────┘


                                 EXECUTIE
┌────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ │ │ │ Restul │
│ Data │ │ Valorile executate (decontate) in preturi curente │ de executat │
│ │Stadiul fizic│ ale perioadei de raportare │ la sfarsitul │
├─────────┬──────────┤la sfarsitul ├────────────────┬──────────────┬──────────────┬────────────────┤ trimestrului │
│ │ │trimestrului │Total trimestru,│ Luna I │ Luna a II-a │ Luna a III-a │ in preturi │
│inceperii│terminarii│ (%) │ din care: │(milioane lei)│(milioane lei)│(milioane lei)3)│ curente │
│ │ │ │ (milioane lei) │ │ │ │(milioane lei)│
├─────────┼──────────┼─────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────┼────────────────┼──────────────┤
│ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │ 18 │ 19 │
└─────────┴──────────┴─────────────┴────────────────┴──────────────┴──────────────┴────────────────┴──────────────┘


-------------
     *1) Tipurile lucrărilor şi caracteristicile definitorii [pentru fiecare caracteristica - C - se înscrie unitatea de măsura, urmată de valoarea caracteristicii, de exemplu: la reţele, drumuri, cai ferate etc. (km - 25), la restaurante, nivel de înălţime (NI-P+1), suprafaţa construită (SC - 350), suprafaţa desfăşurata (SD - 700), număr de locuri (NL - 150) etc.] - sus.
     *2) Categoria investiţiei: 1 - investiţii noi; 2 - extinderi; 3 - reparaţii capitale; 4 - consolidări; 5 - reparaţii curente şi lucrări de întreţinere.
     *3) Dacă valorile decontate nu sunt urmărite lunar de către investitor, în câmpul de valoare pentru luna a III-a se va completa valoarea trimestriala, campurile pentru luna I şi luna a II-a rămânând necompletate.


    TIPURI DE LUCRĂRI SI CARACTERISTICI DE FINITORII CLĂDIRI


  C01. Clădiri rezidenţiale individuale
       (locuinţe individuale) - Nivel de înălţime (P+n)/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C02. Clădiri rezidenţiale colective
       (blocuri de locuit) - Nivel de înălţime (P+n)/ Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C03. Hoteluri, restaurante - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata/Număr
                                         - de locuri
  C04. Clădiri administrative - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C05. Clădiri comerciale
       (inclusiv buticuri) - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C06. Staţii şi aerogări - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C07. Clădiri industriale - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C08. Depozite, silozuri - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata/
                                         - Capacitate
  C09. Clădiri pentru cultura - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C10. Clădiri pentru învăţământ - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata/
                                         - Număr de locuri

  C11. Clădiri pentru sănătate - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata/
                                         - Număr de paturi
  C12. Clădiri pentru culte - Nivel de înălţime/Suprafaţa
                                         construită/Suprafaţa desfăşurata
  C13. Alte clădiri nerezidenţiale
       (garaje etc.) - Nivel de înălţime/Suprafaţa desfăşurata


    CONSTRUCŢII INGINEREŞTI


  I01. Autostrăzi şi drumuri naţionale - km
  I02. Drumuri judeţene - km
  I03. Drumuri comunale - km
  I04. Cai ferate - km
  I05. Aeroporturi - mp
  I06. Poduri - km
  I07. Tuneluri - km
  I08. Cai subterane - km
  I09. Construcţii portuare - din avizul Ministerului Finanţelor
  I10. Canale navigabile - km
  I11. Alte construcţii hidrotehnice - din avizul Ministerului Finanţelor
  I12. Construcţii pentru sport
       şi recreere - din avizul Ministerului Finanţelor
  I13. Construcţii şi reţele
       pentru energia electrica - din avizul Ministerului Finanţelor
  I14. Construcţii şi reţele
       pentru energia termica - din avizul Ministerului Finanţelor
  I15. Construcţii pentru alimentare
       cu apa şi epurare - din avizul Ministerului Finanţelor
       a apelor uzate
  I16. Construcţii şi reţele de
       alimentare cu gaze - din avizul Ministerului Finanţelor
  I17. Construcţii şi reţele de
       telecomunicaţii - din avizul Ministerului Finanţelor
  I18. Alte construcţii inginereşti - din avizul Ministerului Finanţelor
  I19. Foraje - din avizul Ministerului Finanţelor




    ANEXA 2


                                   STRUCTURA
                 bazei de date "Lucrări publice şi construcţii"

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Poziţia Numele Tipul Lungimea Din care,
câmpului câmpului câmpului câmpului zecimale Semnificaţia
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

 1. COD. JUD Character 2 Codul judeţului
 2. JUDEŢ Character 20 Denumirea judeţului
 3. COD. LOC Numeric 6 Codul localităţii
 4. LOCALITATE Character 40 Denumirea localităţii
 5. DEN. STR. Character 40 Denumirea străzii
 6. NR. STR Character 5 Numărul străzii
 7. COD. TP. LUC. Character 3 Codul tipului de
                                                         lucrare
 8. TIP. LUC Character 70 Denumirea tipului de
                                                         lucrare
 9. COD. OCR Character 6 Codul ordonatorului de
                                                         credit
10. DEN. OCR Character 128 Denumirea ordonatorului
                                                         de credit
11. COD. INS Character 10 Codul investitorului
12. DEN. INS Character 128 Denumirea
                                                         investitorului
13. COD. INV Character 4 Codul investiţiei
14. DEN. INV Character 248 Denumirea investiţiei
15. COD. CTI Character 2 Codul categoriei de
                                                         investiţie
16. DEN. CTI Character 40 Denumirea categoriei de
                                                         investiţie
17. COD. LIC Character 11 Codul dosarului de
                                                         licitaţie
18. AN. LIC Numeric 4 Anul dosarului de
                                                         licitaţie
19. NIV. H Character 10 Regimul de înălţime
                                                         (P+n)
20. SUP. CST Numeric 10 3 Suprafaţa construită
21. SUP. DSF Numeric 10 3 Suprafaţa desfăşurata
22. VAL. CAP Numeric 10 3 Valoarea
                                                         caracteristicii
                                                         (capacitate)
23. UM. CAP Character 8 Unitatea de măsura a
                                                         caracteristicii
                                                         (capacitate)
24. COD. SURSA Character 3 Codul sursei de
                                                         finanţare
25. SURSA FIN. Character 50 Denumirea sursei de
                                                         finanţare
26. NR. AC Character 10 Numărul autorizaţiei de
                                                         construire
27. DATA AC. Date 8 Data autorizaţiei de
                                                         construire
28. VAL. AC Numeric 14 3 Valoarea declarata la
                                                         autorizaţia de
                                                         construire
29. MONEDA AC. Character 7 Moneda privind valoarea
                                                         autorizaţiei de
                                                         construire
30. DATA ADJ. Date 8 Data adjudecării
31. VAL. ADJ Numeric 14 3 Valoarea la adjudecare
32. MONEDA ADJ. Character 7 Moneda privind valoarea
                                                         la adjudecare
33. COD. EXEC Character 10 Codul societăţii
                                                         executante
34. EXECUTANT Character 128 Denumirea societăţii
                                                         executante
35. REGIE Character 1 Regie proprie ("F" -
                                                         persoana fizica; "J" -
                                                         persoana juridică)
36. DATA CONTR. Date 8 Data contractării
37. DUR. CONTR Numeric 6 2 Durata de execuţie,
                                                         prevăzută la
                                                         contractare
38. VAL. CONTR Numeric 14 3 Valoarea la contractare
39. MONEDA CRT. Character 7 Moneda privind valoarea
                                                         la contractare
40. DATA INC. Date 8 Data începerii
                                                         execuţiei
41. DATA TERM. Date 8 Data terminării
                                                         execuţiei
42. ST. FIZIC Numeric 3 Stadiul fizic privind
                                                         realizarea lucrării (in
                                                         %), la data raportarii
43. VAL. TOT Numeric 14 3 Valoarea totală a
                                                         lucrării executate in
                                                         preţurile valorilor
                                                         decontate
44. MONEDA TOT. Character 7 Moneda privind valoarea
                                                         totală
45. VAL. I92 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate înainte de
                                                         anul 1992
46. VAL. 92 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul 1992
47. VAL. 93 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul 1993
48. VAL. 94 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul 1994
49. VAL. 95 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul 1995
50. VAL. 96 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul 1996
51. VAL. 97 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul 1997
52. VAL. 98 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul 1998
53. VAL. ANC Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în anul
                                                         curent, în preţuri
                                                         curente la data
                                                         raportarii
54. VAL. L01 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         ianuarie
55. VAL. L02 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         februarie
56. VAL. L03 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         martie
57. VAL. L04 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         aprilie
58. VAL. L05 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna mai
59. VAL. L06 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna iunie
60. VAL. L07 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna iulie
61. VAL. L08 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         august
62. VAL. L09 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         septembrie
63. VAL. L10 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         octombrie
64. VAL. L11 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         noiembrie
65. VAL. L12 Numeric 14 3 Valoarea lucrării
                                                         executate în luna
                                                         decembrie
66. VAL. REST Numeric 14 3 Valoarea restului de
                                                         executat la data
                                                         raportarii, în preţuri
                                                         curente
67. DATA RAP. Date 8 Data raportarii
                                                         (sfârşit de trimestru)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      TOTAL: 1.466
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                      -------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016