Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 565 din 21 aprilie 2000  privind documentatia necesara contribuabililor inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 565 din 21 aprilie 2000 privind documentatia necesara contribuabililor inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 204 din 11 mai 2000

Ministrul finanţelor,
în baza prevederilor art. 23 şi ale <>art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Rambursarea diferenţei de taxa pe valoarea adãugatã, rãmasã dupã compensarea realizatã conform <>art. 22 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 , denumita în continuare ordonanta, se efectueazã în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de rambursare, pe baza documentaţiei stabilite prin prezentul ordin şi a verificãrilor efectuate de organele fiscale teritoriale.
Rambursarea se efectueazã pentru contribuabilii din ale cãror deconturi lunare depuse la organul fiscal teritorial rezulta taxa de rambursat timp de 3 luni consecutive.
Prin derogare de la prevederile alineatului precedent rambursarea se efectueazã lunar pentru contribuabilii care realizeazã:
a) operaţiuni de export;
b) unitãţi productive noi, pana la punerea în funcţiune;
c) operaţiuni de import-export şi care au de primit diferenţe rezultate din actele constatatoare întocmite de organele vamale.
ART. 2
Contribuabilii înregistraţi ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, care solicita rambursarea acesteia, trebuie sa depunã la organul fiscal teritorial cererea de rambursare, conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin, precum şi decontul de taxa pe valoarea adãugatã sau, dupã caz, ultimele trei deconturi de taxa pe valoarea adãugatã din care rezulta suma de rambursat.
ART. 3
Documentaţia necesarã în vederea verificãrii, analizarii şi aprobãrii rambursarii diferenţei de taxa pe valoarea adãugatã va cuprinde:
3.1. contractul de societate sau statutul societãţii ori actul constitutiv al persoanei juridice, din care sa rezulte ca operaţiunile efectuate de contribuabil se încadreazã în obiectul de activitate;
3.2. jurnalele de vânzare, respectiv de cumpãrare, în care sunt înregistrate operaţiunile pentru care se solicita rambursarea;
3.3. facturi fiscale şi alte documente specifice, aprobate conform legii, legal întocmite, din care sa rezulte taxa pe valoarea adãugatã deductibilã sau colectata;
3.4. documentele de plata a contravalorii bunurilor sau serviciilor înscrise în documentele din care rezulta taxa pe valoarea adãugatã deductibilã;
3.5. declaraţiile vamale de import înregistrate la organul vamal sau actul constatator emis de acesta, din care sa rezulte taxa pe valoarea adãugatã deductibilã;
3.6. documentele de plata a taxei pe valoarea adãugatã înscrise în declaraţia vamalã de import sau în actul constatator;
3.7. copia de pe certificatul de înregistrare ca plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã a furnizorilor sau prestatorilor, pentru livrãrile de bunuri sau prestãrile de servicii, pentru care valoarea taxei pe valoarea adãugatã înscrisã într-o factura fiscalã este mai mare de 20 milioane lei;
3.8. documentele care atesta efectuarea exportului de bunuri, livrarea de carburanţi şi/sau prestarea de servicii, care beneficiazã de cota zero conform prevederilor art. 17 lit. B. a)-j) din ordonanta. În funcţie de natura operaţiunilor efectuate se vor solicita, dupã caz, urmãtoarele documente:
a) factura externa sau, dupã caz, copie de pe factura externa;
b) declaraţia vamalã de export, vizata de organele vamale;
c) documentul care atesta efectuarea transportului internaţional, dupã caz, în funcţie de condiţia de livrare;
d) dovada introducerii în banca a declaraţiei de încasare valutarã sau, dupã caz, a încasãrii contravalorii în valuta a bunurilor exportate;
e) factura fiscalã emisã cãtre unitatea exportatoare, în lei şi în valuta, cu menţiunea "cota zero";
f) copie de pe documentul de transport internaţional, dupã caz, în funcţie de condiţia de livrare, în care la rubricile referitoare la locul de încãrcare, predare-expediţie se înscriu denumirea producãtorului şi localitatea;
g) copie de pe declaraţia vamalã de export, vizata de unitatea vamalã, în care la rubrica 27 se înscriu denumirea producãtorului şi localitatea;
h) contractul încheiat cu unitatea exportatoare, prin care se prevede obligativitatea plãţii în valuta a contravalorii bunurilor exportate;
i) contractul încheiat cu partenerul extern, din care sa rezulte produsele, cantitãţile, contribuabilul din ţara la care se face livrarea, precum şi termenul pentru justificarea exportului, cu declaraţiile vamale de export vizate de autoritatea vamalã;
j) copie de pe declaraţia vamalã de export pe care comisionarul a înscris denumirea unitãţii proprietare a mãrfurilor exportate;
k) factura fiscalã emisã de comitent, pe care este înscrisã "cota zero de T.V.A.", cu menţiunea export în comision;
l) contractul încheiat cu unitatea exportatoare sau, dupã caz, cu casa de expediţie, prin care se prevede obligativitatea plãţii în valuta a contravalorii transportului;
m) documentul de transport internaţional având confirmarea destinatarului privind recepţia mãrfii pentru transportator sau copia de pe acesta pentru casele de expediţie;
n) polita de asigurare şi/sau de reasigurare pentru transportator sau copia de pe aceasta pentru casele de expediţie;
o) documentul specific de transport;
p) contractul încheiat cu unitatea exportatoare prin care se prevede obligativitatea plãţii în valuta a contravalorii serviciilor prestate;
q) documente prezentate de exportatori, din care sa rezulte ca serviciile prestate sunt legate direct de exportul bunurilor;
r) contractul extern din care sa rezulte ca exportul se deruleazã în sistem barter, precum şi termenul la care se va efectua importul în compensaţie;
s) licenta de transport, licenta de execuţie pentru curse regulate de cãlãtori, caietul de sarcini, foaia de parcurs, scrisoarea de transport sau alte documente din care sa rezulte data de ieşire/intrare din/în ţara, vizate de agentul vamal;
t) documentul stampilat şi semnat de agentul vamal, care sa ateste ca bunurile au fost efectiv introduse la bordul navei sau al aeronavei;
u) comanda şi/sau contractul încheiat cu beneficiarul serviciilor;
v) documente care atesta ca agenţii de nave, marfa şi/sau containere îi reprezintã pe armatori;
3.9. facturile externe sau, dupã caz, documentele de plata ale prestatorului extern, aferente serviciilor pentru care locul prestãrii se considera a fi în România, precum şi documentele care confirma achitarea taxei pe valoarea adãugatã pentru aceste operaţiuni;
3.10. orice documente pe care organele fiscale le considera necesare pentru justificarea sumelor solicitate la rambursare.
ART. 4
Organele fiscale teritoriale vor verifica determinarea corecta a taxei pe valoarea adãugatã colectate, precum şi a celei deductibile, prin verificarea documentelor justificative, urmãrind în acelaşi timp şi corectitudinea cotelor de taxa pe valoarea adãugatã practicate.
În situaţia în care contribuabilii realizeazã şi operaţiuni scutite, organele fiscale vor verifica corectitudinea determinãrii pro ratei.
Cu ocazia verificãrii, contribuabilii sunt obligaţi sa justifice ca bunurile sau prestãrile de servicii achiziţionate sunt destinate nevoilor firmei şi sunt proprietatea acesteia.
ART. 5
Contribuabilii înregistraţi ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã beneficiazã de rambursarea efectivã a taxei pe valoarea adãugatã numai pentru suma aferentã facturilor plãtite, total sau parţial, furnizorilor de bunuri şi/sau prestatorilor de servicii, din care rezulta taxa pe valoarea adãugatã deductibilã.
În vederea soluţionãrii cererilor de rambursare organele fiscale vor proceda astfel:
a) vor determina taxa pe valoarea adãugatã aferentã facturilor neachitate furnizorilor;
b) din suma de rambursat rezultatã din ultimul decont de taxa pe valoarea adãugatã, corectatã cu eventualele diferenţe rezultate în urma verificãrii prevãzute la art. 4, se scade taxa pe valoarea adãugatã aferentã facturilor neachitate, determinandu-se astfel taxa pe valoarea adãugatã aferentã facturilor achitate;
c) vor restitui suma taxei pe valoarea adãugatã aferentã facturilor achitate, determinata potrivit lit. b), în cazul în care contribuabilul nu a beneficiat de compensarea prevãzutã la art. 22 lit. b) din ordonanta;
d) vor restitui diferenţa dintre taxa pe valoarea adãugatã aferentã facturilor achitate şi suma compensata, în cazul în care contribuabilul a beneficiat de compensarea prevãzutã la art. 22 lit. b) din ordonanta, dacã suma compensata este mai mica decât taxa aferentã facturilor achitate;
e) nu vor proceda la rambursare conform art. 23 alin. 4 din ordonanta, în cazul în care contribuabilul a beneficiat de compensarea prevãzutã la art. 22 lit. b) din ordonanta, dacã suma compensata este mai mare sau egala cu taxa pe valoarea adãugatã aferentã facturilor achitate.
ART. 6
Pentru cererile de rambursare a diferenţei de taxa pe valoarea adãugatã ale contribuabililor care au în subordine unitãţi tip sedii secundare - sucursale, agenţii, reprezentante sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã - organele fiscale teritoriale vor proceda astfel:
a) vor solicita organelor fiscale teritoriale în raza cãrora funcţioneazã subunitatile respective sa efectueze verificarea documentelor prevãzute la art. 3. Acestea au obligaţia sa efectueze verificarea şi sa transmitã procesul-verbal de control în termen de 15 zile de la data solicitãrii;
b) pe baza verificãrilor efectuate la sediul unitãţii centrale şi a centralizarii proceselor-verbale transmise de organele fiscale teritoriale în raza cãrora funcţioneazã subunitatile unitãţii centrale vor soluţiona cererile de rambursare conform prevederilor art. 5.
ART. 7
Contribuabilii care au beneficiat de rambursare, cu excepţia celor care se încadreazã în prevederile art. 23 alin. 3 din ordonanta, pot solicita efectuarea unei noi rambursãri, dacã timp de 3 luni consecutive - altele decât cele avute în vedere la rambursarea anterioarã din deconturile depuse la organul fiscal teritorial rezulta taxa pe valoarea adãugatã de rambursat.
Pentru rambursarea diferenţelor de taxa pe valoarea adãugatã rezultate din deconturile întocmite pentru lunile ianuarie şi februarie 2000 sunt aplicabile prevederile legale în vigoare în perioada respectiva.
ART. 8
Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã se va efectua ţinându-se seama şi de prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
În cazul în care organele de control propun, în urma verificãrii, aprobarea rambursarii parţiale a taxei pe valoarea adãugatã sau respingerea cererii, acestea vor mentiona în actul de control întocmit motivele şi cauzele care determina situaţia respectiva.
Prin actul de control se va stabili modul de evidentiere pe cheltuieli sau în decontul lunii urmãtoare a sumelor neadmise la rambursare, în funcţie de cauze.
ART. 10
Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi unitãţile subordonate acestora vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes





ANEXA 1


┌────────────┐ TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ
│ ROMÂNIA │
│ │ CERERE DE RAMBURSARE
│ ┌──────┐ │
│ │ M.F. │ │
│ └──────┘ │
│ │
│ MINISTERUL │
│ FINANŢELOR │
└────────────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
codul fiscal AL PLĂTITORULUI [][][][][][][][][][] │
│ │
│ DENUMIREA CONTRIBUABILULUI ............................................ │
│ │
│ Localitatea ......................., str. ................ nr. ........ │
│ │
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Solicit rambursarea sumei de ..........., rezultatã din decontul/deconturile aferente lunii/lunilor ......., anul ....., în contul nr. ........., deschis la ......... .
Contribuabilul se afla în situaţia de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã din urmãtoarele motive:



_
1. Realizeazã activitate de export [_]
_
2. Se afla în perioada de realizare a investiţiilor [_]
de unitãţi productive noi, pana la punerea
în funcţiune
_
3. Are de primit diferenţe rezultate din actele [_]
constatatoare întocmite de organele vamale
_
4. Alte cauze [_]


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL │
├────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
│ │ │
│Se aproba rambursarea sumei de ........ │ Organul fiscal ........ codul .....│
│ │ │
│Nu se aproba rambursarea │ Numãrul de înregistrare ...........│
│sumei de*) ............. │ │
│ │ Data depunerii (ZZ/LL/AA) ../../...│
│Suma de reportat din decontul │ │
│lunii urmãtoare .......... │ Primit │
│ │ │
│Numele persoanei care aproba │ │
│rambursarea ................ │ │
│ │ │
│Funcţia ....... Semnatura ........ │ │
│Data(ZZ/LL/AA)../../... │ │
│ │ │
└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘



*) Sumele pentru care nu s-a aprobat rambursarea, precum şi sumele de reportat din decontul lunii urmãtoare vor fi justificate prin actul de control încheiat în urma verificãrii efectuate în baza <>art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 .

M.F. cod 14.13.03.02
Tipãrit la R.A. "Imprimeria Nationala"





──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016