Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 562 din 14 aprilie 2003  pentru stabilirea porturilor, a cailor navigabile, a zonelor sau portiunilor din aceste zone, precum si a categoriilor de nave pentru care serviciile de siguranta sunt obligatorii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 562 din 14 aprilie 2003 pentru stabilirea porturilor, a cailor navigabile, a zonelor sau portiunilor din aceste zone, precum si a categoriilor de nave pentru care serviciile de siguranta sunt obligatorii

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 17 aprilie 2003
În temeiul prevederilor <>art. 43 din Ordonanta Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a cãilor navigabile, precum şi desfãşurarea activitãţilor de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 528/2002 , republicatã, şi ale <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, cu modificãrile ulterioare,

ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Sunt servicii de siguranta în porturi şi pe cai navigabile, denumite în continuare servicii de siguranta, urmãtoarele activitãţi conexe activitãţilor de transport naval:
a) pilotajul navelor maritime la intrarea şi la ieşirea din porturi, între danele aceluiaşi port şi pe cãile navigabile;
b) legarea-dezlegarea navelor maritime;
c) remorcajul de manevra al navelor maritime în porturi.
(2) Serviciile de siguranta sunt servicii de interes naţional şi se desfãşoarã sub controlul statului, prin Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, denumit în continuare minister.
ART. 2
Serviciile de siguranta sunt prestate tuturor utilizatorilor care apeleazã la ele, în conformitate cu prevederile regulamentelor de exploatare portuara şi ale legislaţiei în vigoare, pe o baza permanenta, nediscriminatorie, uniforma şi continua, în condiţii egale în ceea ce priveşte calitatea, timpul şi preţul.
ART. 3
În porturile şi pe cãile navigabile pentru care nu s-a stabilit obligativitatea serviciilor de siguranta furnizarea acestora se asigura de cãtre administraţiile portuare şi/sau de cai navigabile respective, potrivit prevederilor legale.
ART. 4
(1) Pilotajul navelor maritime este obligatoriu în acvatoriile urmãtoarelor porturi:
a) 1. Portul Constanta - Zona I Constanta Nord, care cuprinde acvatoriul de nord al Portului Constanta pana la farurile de intrare în acest acvatoriu (inclusiv dana 78);
2. Portul Constanta - Zona II Constanta Sud, care cuprinde acvatoriul de sud al portului Constanta, situat între farurile de intrare în acvatoriul de nord (de la dana 79) şi capetele digului de larg de nord şi ale digului de sud.
Senalul de acces paralel cu digul de larg de nord este considerat ca aparţine ambelor zone;
b) Portul Midia;
c) Portul Mangalia;
d) 1. Portul Sulina: danele Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Sulina";
2. Portul Comercial Sulina;
e) Portul Industrial Tulcea;
f) 1. Portul Galaţi: danele pentru produse petroliere;
2. Portul Galaţi: danele Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Galaţi";
3. Portul Bazinul Nou Galaţi;
4. Portul Docuri Galaţi;
5. Portul Mineralier Galaţi;
g) 1. Portul Comercial Brãila;
2. Portul Brãila: danele Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Brãila".
(2) Pilotajul navelor maritime şi fluvio-maritime este obligatoriu pe porţiunea maritima a fluviului Dunarea, cuprinsã între rada maritima Sulina şi Portul Comercial Brãila (km 175).
ART. 5
Pilotajul navelor maritime în porturile prevãzute la alin. (1) al art. 4 este obligatoriu în urmãtoarele situaţii: la intrarea/ieşirea în/din porturi sau zone ale acestora, la tranzitarea acvatoriilor portuare spre/dinspre santierele navale sau la tranzitarea acvatoriilor portuare pentru intrarea/ieşirea în/din canalele navigabile conectate la porturi, precum şi pentru efectuarea manevrelor între danele aceluiaşi port sau între radele interioare şi danele sale.
ART. 6
Fac excepţie de la prevederile alin. (2) al art. 4 şi ale art. 5 urmãtoarele categorii de nave maritime:
a) navele de supraveghere şi control;
b) navele tehnice portuare;
c) navele de pescuit maritim costier;
d) navele de agrement;
e) navele aparţinând autoritãţilor publice;
f) navele militare româneşti;
g) ambarcatiunile sportive.
ART. 7
Legarea-dezlegarea navelor maritime este obligatorie în porturile prevãzute la lit. a)-g) ale alin. (1) al art. 4, pentru toate categoriile de nave.
ART. 8
Remorcajul de manevra al navelor maritime este obligatoriu în urmãtoarele porturi:
a) 1. Portul Constanta - Zona I Constanta Nord, care cuprinde acvatoriul de nord al Portului Constanta pana la farurile de intrare în acest acvatoriu (inclusiv dana 78);
2. Portul Constanta - Zona II Constanta Sud, care cuprinde acvatoriul de sud al Portului Constanta, situat între farurile de intrare în acvatoriul de nord (de la dana 79) şi capetele digului de larg de nord şi ale digului de sud.
Senalul de acces paralel cu digul de larg de nord este considerat ca aparţine ambelor zone;
b) Portul Midia;
c) Portul Mangalia;
ART. 9
Sunt obligate sa utilizeze remorchere în timpul manevrelor urmãtoarele categorii de nave maritime:
a) navele tanc care transporta produse petroliere;
b) navele care transporta mãrfuri periculoase;
c) navele care transporta mãrfuri şi/sau persoane şi care au tonajul net mai mare de 1.000, cu excepţia celor care au instalaţii de manevra cu propulsoare transversale sau au doua carme şi doua elice ori alte sisteme de guvernare echivalente cu acestea;
d) platformele de foraj marin;
e) barjele cu clasa maritima, utilizate la transport maritim.
ART. 10
Numãrul minim şi tipul remorcherelor pe care sunt obligate sa le utilizeze navele maritime prevãzute la art. 8 se stabilesc prin Regulamentul de exploatare al porturilor maritime, aprobat conform legii.
ART. 11
(1) Serviciile de siguranta pentru care s-a instituit obligativitatea prin prezentul ordin sunt servicii publice de interes naţional, care pot fi concesionate de cãtre minister, în condiţiile legii, persoanelor juridice romane care îndeplinesc condiţiile stabilite prin caietul de sarcini al concesiunii.
(2) Pana la concesionare serviciile publice de interes naţional se pot executa în regim concurential de cãtre agenţi economici autorizaţi conform reglementãrilor în vigoare.
(3) Dupã concesionare serviciul de siguranta se executa numai de cãtre concesionar, în baza contractului încheiat cu ministerul.
(4) În cazul în care în porturile sau pe cãile navigabile, în zonele sau în portiunile din acestea, pentru care s-a stabilit obligativitatea serviciilor de siguranta, nu exista persoane juridice autorizate sa le efectueze sau în situaţia imposibilitãţii derulãrii contractelor de concesiune încheiate, furnizarea acestor servicii va fi asigurata de cãtre administraţiile portuare şi/sau de cai navigabile respective.
(5) În situaţiile prevãzute la alin. (4) ministerul va concesiona temporar administraţiilor portuare şi/sau de cai navigabile respective, prin încredinţare directa, serviciile de siguranta, în condiţiile legii.
ART. 12
Prin excepţie de la prevederile art. 11 şi în conformitate cu art. 31 şi 32 din Convenţia despre regimul navigaţiei pe Dunare, semnatã la Belgrad la 18 august 1948, ratificatã de România prin <>Decretul nr. 298 din 23 octombrie 1948 , pilotajul navelor maritime şi fluvio-maritime pe porţiunea maritima a fluviului Dunarea, cuprinsã între rada maritima Sulina şi Portul Comercial Brãila (km 175), este asigurat de cãtre pilotii Regiei Autonome "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos" Galaţi sau de cãtre alţi piloti autorizaţi de aceasta, angajaţi de cãtre persoane juridice romane care au preluat, în condiţiile legii, prin concesionare, furnizarea acestui serviciu.
ART. 13
(1) Comandantii navelor maritime, pentru care serviciile de siguranta sunt obligatorii, trebuie sa solicite, prin agenţii navelor, furnizarea acestora.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), legarea-dezlegarea navelor maritime care fac parte din categoriile de nave prevãzute la art. 6 se poate face de cãtre personalul de specialitate din cadrul echipajelor respectivelor nave.
(3) Comandantii navelor maritime pentru care serviciile de siguranta nu sunt obligatorii pot sa solicite, prin agenţii navelor, furnizarea acestora agenţilor economici autorizaţi, concesionarului respectivului serviciu public sau, dupã caz, administraţiilor portuare şi/sau de cai navigabile respective.
ART. 14
(1) Urmãrirea furnizarii permanente a serviciilor de siguranta de cãtre agenţi economici autorizaţi sau de cãtre concesionari revine administraţiilor portuare şi/sau de cai navigabile.
(2) Administraţiile portuare şi/sau de cai navigabile au obligaţia sa informeze ministerul în cazul în care nu exista agenţi economici autorizaţi care sa furnizeze serviciile de siguranta stabilite ca obligatorii în porturile sau pe cãile navigabile administrate ori în cazul în care devine imposibila derularea unui contract de concesiune încheiat pentru furnizarea acestor servicii.
ART. 15
Autoritatea Navala Romana supravegheazã şi controleazã modul de derulare a serviciilor prevãzute la art. 1 pentru a constata dacã sunt respectate prevederile prezentului ordin şi dacã aceste servicii sunt efectuate în conformitate cu reglementãrile în vigoare privind siguranta navigaţiei şi protecţia mediului.
ART. 16
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intra în vigoare la 60 de zile de la publicare.
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 229/1994 privind stabilirea zonelor de pilotaj la Regia Autonomã - Administraţia Portului Constanta, nepublicat, îşi înceteazã aplicabilitatea.

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Marius Sorin Ovidiu Bota,
secretar de stat

Bucureşti, 14 aprilie 2003.
Nr. 562.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016