Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 53 din 20 ianuarie 1999  privind aprobarea solutiilor pentru aplicarea unitara a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 si ale   Ordonantei Guvernului nr. 1/1999     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 53 din 20 ianuarie 1999 privind aprobarea solutiilor pentru aplicarea unitara a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 si ale Ordonantei Guvernului nr. 1/1999

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 26 din 25 ianuarie 1999
Ministrul finanţelor,
având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>art. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 pentru modificarea şi completarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi al altor impozite indirecte,
emite urmãtorul ordin:

ARTICOL UNIC
Pentru aplicarea unitarã a prevederilor unor articole din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 , cu modificãrile ulterioare, se aproba soluţiile cuprinse în anexa la prezentul ordin.
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

SOLUŢII
pentru aplicarea unitarã a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 1/1999

1. Autorizaţiile emise de Ministerul Finanţelor sau de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti pot fi eliberate sub semnatura:
- directorului Direcţiei de administrare a monopolului de stat din cadrul Ministerului Finanţelor, în cazul producãtorilor şi importatorilor de alcool;
- directorului general sau directorului general adjunct coordonator al comisiei de eliberare a acestor autorizaţii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, în cazul bãuturilor alcoolice, al produselor din tutun şi al cafelei, precum şi în cazul alcoolului vândut de agenţii economici producãtori de bãuturi alcoolice.
2. Nu vor fi autorizaţi de cãtre Ministerul Finanţelor sa comercializeze alcool şi bãuturi alcoolice agenţii economici producãtori care nu deţin capacitãţi de producţie proprii sau nu au încheiate contracte de leasing pentru astfel de capacitãţi, chiar dacã au încheiate contracte de colaborare sau contracte de asociere cu deţinãtorii de astfel de capacitãţi.
3. Agenţii economici care au depus pana la data de 31 ianuarie 1999 documentaţiile complete necesare eliberãrii autorizaţiilor (inclusiv documentul care face dovada achitãrii taxei aferente) pot desfasura activitatea de comercializare a produselor supuse autorizãrii, prin utilizarea documentelor fiscale folosite înainte de intrarea în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 .
Aceste documente pot fi utilizate numai pana la obţinerea autorizaţiei şi pana la procurarea documentelor fiscale speciale prevãzute în ordonanta.
4. Pe documentele fiscale speciale pentru comercializarea alcoolului, bãuturilor alcoolice, produselor din tutun şi a cafelei se înscriu numai denumirile produselor inscriptionate strict pe aceste documente şi nu altele.
5. Comercianţii autorizaţi în sistem en detail, care, potrivit prevederilor ordonanţei, nu sunt obligaţi sa utilizeze documente fiscale speciale, pot obţine astfel de documente de la organele fiscale competente sa elibereze autorizaţiile, pe baza de comanda, în vederea utilizãrii acestora în cazul solicitãrii exprese a clienţilor. Limita cantitativã minima ce se poate solicita în acest caz este de un carnet de astfel de documente fiscale.
6. Se supun regimului de autorizare prevãzut de ordonanta şi agenţii economici, inclusiv asociaţiile familiale şi persoanele fizice autorizate, care desfãşoarã accidental activitãţi de comercializare a produselor supuse autorizãrii, în sistem en detail sau de alimentaţie publica, prin rulote sau prin tonete, în târguri, oboare, pieţe.
Se supun, de asemenea, regimului de autorizare prevãzut de ordonanta şi agenţii economici, inclusiv asociaţiile familiale şi persoanele fizice autorizate, care desfãşoarã activitãţi de comercializare a bãuturilor alcoolice naturale provenite din uium.
7. În cazul în care distribuitorul deţine depozite fãrã personalitate juridicã în alte judeţe decât cele în care acesta îşi are sediul social, numãrul maxim al agenţilor economici în sistem angro cu care poate încheia relaţii contractuale este de 15. Deci, în cazul depozitelor fãrã personalitate juridicã, nu se pot încheia astfel de contracte. Facturile fiscale speciale pentru depozitele fãrã personalitate juridicã vor fi obţinute, pe baza de comanda, de cãtre agenţii economici cu personalitate juridicã.
8. În cazul în care un agent economic comercializeazã produse supuse autorizãrii în sistem de alimentaţie publica prin mai multe unitãţi proprii, situate însã în sedii diferite, se elibereazã autorizaţii, cu plata taxei corespunzãtoare, pentru fiecare unitate în parte.
În ceea ce priveşte agenţii economici care, la acelaşi sediu, au organizate mai multe unitãţi de comercializare în sistem de alimentaţie publica ce practica adaosuri de alimentaţie publica diferite, au gestiuni sau denumiri diferite, autorizarea se face cu plata taxei corespunzãtoare pentru fiecare unitate în parte.
9. Prevederea cuprinsã la pct. 2 lit. b) din anexa nr. 17 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 , astfel cum a fost înlocuitã prin anexa nr. 2 la <>Ordonanta Guvernului nr. 1/1999 , se referã la agenţii economici care comercializeazã respectivele grupe de produse atât în sistem angro, cat şi în sistem en detail.
10. În situaţia în care un agent economic care comercializeazã produse supuse autorizãrii, prin achiziţionarea acestora - indiferent de modul de achizitionare - de la Ministerul Finanţelor, ca fiind bunuri confiscate şi devenite proprietate de stat, acesta va primi autorizare de comercializare conform prevederilor de autorizare corespunzãtoare formei de comercializare practicate.
11. Valorificarea bunurilor supuse autorizãrii, confiscate şi devenite proprietatea statului, efectuatã prin magazinele proprii ale Ministerului Finanţelor, nu intra sub incidenta prevederilor ordonanţei.
12. Agentul economic care achiziţioneazã în vrac produse supuse autorizãrii, pe care le ambaleaza apoi în ambalaje mai mici, în vederea comercializãrii acestora, va fi autorizat, cu plata taxei corespunzãtoare formei de comercializare practicate.
13. Agenţii economici care deţin unitãţi de vânzare cu amãnuntul şi care efectueazã operaţiuni de prajire a cafelei verzi, precum şi de macinare a acesteia în aparate aflate în incinta magazinului, în vederea comercializãrii, vor fi autorizaţi pentru activitatea de comercializare în sistem en detail.
14. Agenţii economici cu activitate sezoniera, care comercializeazã produse supuse autorizãrii, vor fi autorizaţi pentru aceasta activitate cu 30 de zile înainte de începerea ei.
15. În ceea ce priveşte bãuturile, se supun autorizãrii "agenţii economici producãtori interni, importatori, comercianţi în sistem angro şi en detail, care realizeazã venituri din vânzãrile de alcool etilic alimentar, bãuturi alcoolice şi de orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care conţin alcool etilic alimentar", respectiv:
1. alcool etilic alimentar, produse pe baza de alcool etilic alimentar şi bãuturi alcoolice obţinute din distilate de cereale (alcool etilic alimentar, vodca, rom, lichioruri, rachiuri pe baza de alcool etilic alimentar, whisky, gin, rom şi rachiuri din trestie de zahãr, alte bãuturi alcoolice spirtoase, precum şi orice alte produse care conţin alcool etilic alimentar, destinate industriei alimentare sau consumului, care au o concentraţie alcoolicã mai mare de 0,5% în volum);
2. bãuturi alcoolice naturale (tuica şi rachiuri naturale);
3. vinuri şi produse pe baza de vin;
4. bere, asa cum sunt definite la <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 196/1998 .
16. Prin sortiment de bãutura alcoolicã spirtoasa se înţelege fiecare tip de bãutura cu denumire diferita. Denumirea diferita implica o reteta de fabricaţie proprie şi avizul sanitar aferent. În situaţia produselor fabricate în ţara dupã o licenta strãinã, denumirea diferita implica existenta licenţei de fabricaţie.
În ceea ce priveşte bãuturile alcoolice spirtoase din import, prin sortiment se înţelege fiecare tip de bãutura cu denumire diferita.
17. În grupa "Vinuri" sunt cuprinse urmãtoarele sortimente:
- vinuri de consum curent;
- vinuri de calitate;
- vinuri speciale,
asa cum sunt definite la <>art. 15 din Legea viei şi vinului nr. 67/1997 .
18. În grupa "Bere" sunt cuprinse urmãtoarele sortimente:
- bere blonda;
- bere bruna.
19. În grupa "Bãuturi alcoolice naturale" sunt cuprinse sortimentele:
- tuica (de prune);
- rachiuri din alte fructe, drojdie, tescovina şi din vin.
20. În cazul agenţilor economici care au obţinut autorizaţii de comercializare a produselor supuse autorizãrii, în sistem en detail şi de alimentaţie publica, în alte condiţii decât cele prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 1/1999 , eventualele diferenţe de taxe se vor regulariza cu bugetul de stat pana la termenul prevãzut de ordonanta pentru plata transei a II-a a taxei.
21. Intra sub incidenta prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 , cu modificãrile ulterioare, şi activitatea de comercializare în sistem en detail şi în sistem de alimentaţie publica a produselor supuse autorizãrii de cãtre instituţiile publice şi organizaţiile nonprofit, prin unitãţi proprii ale acestora, cu excepţia celor care utilizeazã credite bugetare conform <>Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice.
22. Agenţii economici care desfãşoarã activitate de comercializare a produselor supuse autorizãrii în sistem angro şi care deţin depozite fãrã personalitate juridicã la alte adrese decât sediul social al acestora vor fi autorizaţi o singura data, cu plata unei singure taxe.
23. În cazul agenţilor economici care comercializeazã produse supuse autorizãrii în sistem angro şi en detail, în baza unor contracte de asociere în participaţiune, fãrã a da naştere unei noi persoane juridice, autorizaţiile se elibe reaza pe numele agentului economic care tine evidenta contabila a acestei activitãţi.
24. Pentru comercianţii în sistem en detail de produse supuse autorizãrii, care deţin în subordine unitãţi de desfacere cu sedii diferite, se elibereazã autorizaţii, cu plata taxelor aferente, pentru fiecare unitate în parte.
25. Din punct de vedere al taxei de autorizare, activitatea agenţilor comerciali şi de marketing se asimileazã cu cea a agenţilor economici care desfãşoarã activitate în sistem angro.
26. În momentul verificãrii şi vizarii listelor de inventar de cãtre organele fiscale teritoriale vor fi avute în vedere intrãrile şi ieşirile de produse, înregistrate în evidenta contabila dupã data de 31 decembrie 1998, pana la data vizarii, în condiţiile în care aceste operaţiuni s-au efectuat prin respectarea întocmai a prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 50/1998 şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 1/1999 .
27. Potrivit <>art. 23 5 alin. (16) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/1997 , astfel cum a fost modificat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 1/1999 , vor fi autorizaţi agenţii economici producãtori interni de vinuri, de tuica şi de rachiuri naturale, chiar dacã aceştia înregistreazã obligaţii fiscale fata de bugetul de stat.
28. Taxele de autorizare pentru comercializarea produselor supuse autorizãrii se vãrsa la bugetul de stat în conturile analitice prevãzute la pct. 20 lit. b) alin. 2 din normele metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.577/1998 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 29 decembrie 1998.
29. Se vor autoriza, în vederea comercializãrii produselor supuse autorizãrii, şi cantinele aparţinând agenţilor economici cu alt gen de activitãţi decât cele de comercializare a produselor supuse autorizãrii.
În acest caz se vor elibera autorizaţii nominale pentru cantinele care sunt înregistrate la organele fiscale teritoriale, având cod fiscal distinct, şi care nu au obligaţii fiscale proprii restante fata de bugetul de stat, chiar dacã agenţii economici de care aparţin înregistreazã astfel de obligaţii.

Ministrul finanţelor
Decebal Traian Remes
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016