Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 527 din 9 iulie 1997  privind aprobarea Normelor metodologice pentru desfasurarea activitatii de executare silita in baza   Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 527 din 9 iulie 1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru desfasurarea activitatii de executare silita in baza Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 184 din 5 august 1997
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
având în vedere <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 193/1997 pentru aplicarea de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare,
în temeiul <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, republicatã, modificatã şi completatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 59/1997 ,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru desfãşurarea activitãţii de executare silitã în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 .
ART. 2
Direcţia generalã de legislaţia muncii va întocmi, cu avizul Direcţiei generale de control, lista personalului împuternicit sa execute creanţele bugetare, pe care o va supune aprobãrii conducerii ministerului.

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

NORME METODOLOGICE
pentru desfãşurarea activitãţii de executare silitã în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare

I. Potrivit <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 193/1997 pentru aplicarea de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, la nivelul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti se organizeazã şi funcţioneazã activitatea de executare silitã a creanţelor bugetare administrate de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
II. Organul abilitat cu executarea silitã a creanţelor bugetare administrate de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale este Oficiul de legislaţie din cadrul direcţiilor generale de munca şi protecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti. În vederea exercitãrii atribuţiilor cu care este împuternicit, personalul Oficiului de legislaţie solicita sprijin de la compartimentele de asigurãri sociale, constituire şi utilizare fond şomaj, asigurãri sociale şi pensii ale agricultorilor, cat şi de la corpul de control al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã, care îi pun la dispoziţie datele de care dispun, necesare executãrii silite.
III. Personalul, împuternicit prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale sa aplice mãsurile de executare silitã, îndeplineşte o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat, primind o legitimatie specialã.
IV. În temeiul <>art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 193/1997 , încasarea creanţelor bugetare administrate de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale se poate asigura şi de cãtre persoane angajate prin convenţii civile de prestãri servicii, încheiate în condiţiile <>art. 2 lit. c) din Legea nr. 83/1995 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în munca.
Drepturile cuvenite acestui personal, de pana la 25% din încasãrile realizate, se calculeazã pe baza de tarife maximale stabilite prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, iar plata acestora se suporta din sumele încasate la bugetul asigurãrilor sociale de stat, potrivit dispoziţiilor legale.
V. Procedura de executare silitã a creanţelor administrate de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale este cea prevãzutã de <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 şi de <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor nr. 972/1996 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 25 mai 1996.
VI. Personalul împuternicit pentru a aplica procedura de executare silitã are urmãtoarele atribuţii principale:
1. întocmeşte şi transmite debitorului înştiinţarea de plata;
2. întocmeşte titlurile executorii în baza cãrora declanseaza procedura şi efectueazã operaţiunile de executare silitã;
3. tine evidenta titlurilor executorii în Registrul de evidenta a debitorilor supuşi executãrii silite;
4. înscrie debitul în evidenta nominalã proprie, în temeiul titlului executoriu;
5. solicita instanţei judecãtoreşti mãsuri asiguratorii în vederea executãrii silite: înfiinţarea popririi asigurãrii asupra veniturilor, a sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile, a ipotecii asiguratorii asupra bunurilor imobile, precum şi orice alta mãsura de indisponibilizare a veniturilor şi bunurilor urmaribile, prevãzute de lege, pentru asigurarea realizãrii creanţelor bugetare;
6. întocmeşte procesul-verbal de aducere la îndeplinire a mãsurilor asiguratorii dispuse de instanta judecãtoreascã;
7. întocmeşte şi comunica debitorului somaţia de plata;
8. întocmeşte dosarul debitorului care urmeazã a fi executat silit;
9. colaboreazã cu alte direcţii generale de munca şi protecţie socialã teritoriale în vederea depistarii tuturor bunurilor mobile şi imobile urmaribile;
10. face cercetãri prin mijloace proprii pentru identificarea sediului/domiciliului sau bunurilor debitorului;
11. solicita organelor de poliţie sa facã cercetãri sau cere relaţii la Oficiul registrului comerţului, la organele fiscale, la instanţele judecãtoreşti, în vederea soluţionãrii dosarului de executare silitã;
12. colaboreazã cu organele de executare silitã ale Ministerului Finanţelor în vederea identificarii sediului/domiciliul debitorilor şi a tuturor bunurilor urmaribile;
13. cere informaţii de la organele administraţiei publice centrale şi locale sau de la orice persoane juridice sau fizice pentru derularea eficienta a procedurii de executare silitã;
14. sesizeazã organul de executare al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã în a carei raza teritorialã se afla bunurile urmaribile;
15. confirma, în termen de 30 zile, primirea titlului executoriu transmis de alte organe decât cele ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
16. efectueazã operaţiuni de executare silitã, potrivit legii, în baza titlurilor executorii transmise de alte organe de executare decât cele ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
17. înscrie într-o evidenta nominalã debitul comunicat de organul de executare coordonator (în raza cãruia se afla sediul debitorului şi unde acesta deţine cele mai multe bunuri urmaribile);
18. comunica lunar organului de executare coordonator sumele recuperate în contul debitorului;
19. solicita instanţei judecãtoreşti autorizarea pentru intrarea în sediul debitorului, în cazul în care accesul i-a fost refuzat;
20. aplica mãsurile de executare silitã asupra bunurilor mobile şi imobile proprietatea debitorului, precum şi asupra veniturilor sale urmaribile, potrivit legii, numai în limita valorii necesare realizãrii creanţei bugetare;
21. aplica, dupã caz, succesiv sau concomitent, toate modalitãţile de executare silitã (poprire, executare silitã mobiliarã, executare silitã imobiliarã) pana la realizarea creanţei;
22. solicita unitãţilor bancare, respectând normele privind secretul bancar, informaţiile necesare urmãririi debitelor, prin poprire, precum şi pentru luarea altor mãsuri privind recuperarea creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de stat;
23. întocmeşte adresa de înfiinţare a popririi şi o comunica bãncii sau bãncilor la care debitorul îşi are conturile, ori altor terţi care deţin sau datoreazã sume de bani, debitorilor urmãriţi;
24. verifica, cel puţin o data pe an, dacã debitorul a dobândit şi alte bunuri sau realizeazã şi alte venituri decât cele asupra cãrora s-a început executarea silitã, atunci când, prin poprire, creanta este realizabila pe o perioada mai mare de 2 ani;
25. desfãşoarã, dacã este necesar pentru recuperarea în timp a creanţei, executarea silitã prin poprire concomitent asupra tuturor conturilor debitorului;
26. organizeazã licitaţii pentru valorificarea bunurilor mobile sau imobile supuse executãrii silite;
27. urmãreşte debitorul scãzut pentru cauza de insolvabilitate, pana la stingerea termenului de prescripţie (5 ani), verificand dacã a dobândit venituri sau bunuri urmaribile, dupã declararea insolvabilitatii;
28. scade din evidenta obligaţiile bugetare urmãrite, care, potrivit legii, aparţin unui debitor declarat în stare de insolvabilitate, potrivit legii;
29. efectueazã operaţiuni de compensare şi înştiinţeazã în scris pe plãtitor despre mãsura compensãrii, în termen de 7 zile de la data efectuãrii operaţiunii de compensare;
30. reprezintã direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale în instanta, în cazuri de contestare de cãtre debitor a executãrii silite, indiferent de etapa acesteia;
31. procedeazã la stingerea efectelor procedurii de executare silitã, în situaţia în care, pe parcursul acesteia, debitorul a fost achitat;
32. întocmeşte procesul-verbal de încheiere a executãrii silite, în care consemneazã atât sumele încasate, cat şi cele care nu au fost recuperate.
VII. Cheltuielile ocazionate de efectuarea executãrii silite a creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de stat, potrivit legii, sunt suportate de debitor. Sumele reprezentând cheltuieli de executare silitã se determina de cãtre persoana care a efectuat procedura şi se înscriu într-un proces-verbal, conform modelului alãturat. Procesul-verbal semnat de directorul direcţiei generale de munca şi protecţie socialã teritoriale constituie titlu executoriu.
VIII. Pentru aplicarea unitarã a prezentelor norme metodologice, s-au elaborat modelele alãturate pentru:
- înştiinţare de plata;
- somaţie;
- dovada de primire a somaţiei;
- titlu executoriu (întocmit de organul de executare silitã);
- dispoziţie de urmãrire (titlu executoriu întocmit de organul de control);
- proces-verbal privind cheltuielile de executare silitã;
- legitimatia persoanei împuternicite sa dispunã mãsurile de executare silitã.

MODEL
-----



MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã
a judeţului ...............
Str. ........... nr. .........
Localitatea .................
Nr. ........... data .............

Persoana care
poate fi contractatã ...............
dna/dl: ............................
nr. telefon ...............
între orele ...............
Cãtre ................................
Codul fiscal/nr. rol ...................
Str. ................. nr. .............
Localitatea ............................


Va notificam ca figurati în evidentele noastre cu obligaţii de plata
restante fata de bugetul asigurãrilor sociale de stat reprezentând:


| Natura | Suma | Majorãri de întârziere |
| debitului | | calculate pana la data |
| | | de ................. |
|------------------------|------------------|--------------------------------|
| | | |
|------------------------|------------------|--------------------------------|
| | | |
|------------------------|------------------|--------------------------------|
| TOTAL: | | |
-------------------------------------------------------------------------------
Va invitãm ca în termen de 15 zile de la primirea prezentei sa achitati sumele menţionate mai sus, pentru care a expirat termenul legal de plata, sau sa faceti dovada plãţii acestora.
Am aprecia dacã sumele datorate ar fi plãtite cat mai curând posibil, limitand astfel acumularea de majorãri de întârziere.
Dacã aveti nelamuriri în legatura cu aceasta înştiinţare de plata, puteti contacta persoana al carei nume şi adresa figureazã mai sus, la sediul nostru sau la numãrul de telefon menţionat.
Aceasta scrisoare constituie ÎNŞTIINŢARE DE PLATA şi va este comunicatã în temeiul <>art. 23 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 .

Va multumim pentru cooperare.

Director general,
L.S.

MODEL
------

MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã
a judeţului ...............
Str. ........... nr. .........
Localitatea .................
Nr. ........... data .............
Nr. dosar de executare ............ data .............

Cãtre .................
Codul fiscal/nr. rol ...................
Str. ................. nr. .............
Localitatea ............................

SOMAŢIE

În baza <>art. 23 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 ,
va instiintam ca figurati în evidentele noastre cu urmãtoarele sume de plata, pentru care s-a pornit executarea silitã în temeiul titlului executoriu ............ a cãrui copie v-o transmitem alãturat.

--------------------------------------------------------------------------------
| Natura obligaţiei | Suma | Majorãri de întârziere |
| bugetare | - lei - | calculate pana la |
| | | data de ......... |
| | | - lei - |
|----------------------------|------------------|------------------------------|
| | | |
|----------------------------|------------------|------------------------------|
| | | |
|----------------------------|------------------|------------------------------|
| TOTAL: | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Majorãrile de întârziere se vor calcula în continuare pana la data plãţii inclusiv.
Dacã în termen de 15 zile de la primirea prezentei somaţii nu veţi achitã sumele menţionate, pentru care termenul legal de plata a expirat, în baza prevederilor <>art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , vom proceda la aplicarea modalitãţilor de executare silitã. Toate cheltuielile ocazionate de realizarea mãsurilor arãtate mai sus, începând cu transmiterea acestei somaţii, vor fi suportate de cãtre dumneavoastrã.
Ramanem în continuare la dispoziţia dumneavoastrã şi va multumim anticipat pentru plata.

Director general,
L.S.

MODEL
-------

MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã
a judeţului ............... Codul fiscal/nr. rol. .............
Str. ........... nr. ......... Dosar de executare nr. ...... / ......
Localitatea .................

DOVADA DE PRIMIRE A SOMAŢIEI Nr. ..........

Am primit somaţia, precum şi copia titlului executoriu, azi ............., luna ................, anul ............, ora ............. .
Numele, prenumele/denumirea/calitatea persoanei care primeşte somaţia şi semneazã dovada ............................................................., din localitatea ......................, str. ................ nr. ......., buletinul de identitate/pasaportul/legitimatia/seria ............ nr. ......., eliberat de .......................... .
Prezenta a fost întocmitã în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , şi ale Normelor metodologice de aplicare aprobate prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 972/1996 .

Reprezentantul organului de executare, Semnatura (ştampila)
Numele şi prenumele ................... persoanei care primeşte
Nr. legitimatiei ...................... somaţia,
Funcţia ............................... .........................
Semnatura .............................


MODEL
------

MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã
a judeţului ...............
Nr. ......... din .........

DISPOZIŢIE DE URMĂRIRE

În urma controlului efectuat în baza reglementãrilor legale la ...........
cu sediul.............. codul fiscal ............... s-au constatat urmãtoarele
--------- -----------------------
domiciliul buletinul de identitate
obligaţii bugetare reprezentând contribuţia de asigurãri sociale, contribuţiile la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, contribuţia pentru pensia suplimentarã, contribuţia la Fondul de pensii şi asigurãri sociale ale agricultorilor, majorãri de întârziere, constând în diferenţe între obligaţiile determinate de plãtitor şi cele legal datorate, ce au fost stabilite prin procesul-verbal înregistrat sub nr. ...... din ..........
--------------------------------------------------------------------------------
| Nr. | Natura | | Numãrul | Stabilit | | Diferenţe |
| crt.| obligaţiei | | contului | în urma | Achitat | de |
| | | | venitului| controlului| | încasat |
| | | | bugetar | | | |
|-----|-------------|-----------|----------|------------|----------|-----------|
| | | Suma | | | | | |-----|-------------|-----------|----------|------------|----------|-----------|
| | | Majorãri | | | | | |-----|-------------|-----------|----------|------------|----------|-----------|
| | | Suma | | | | | |-----|-------------|-----------|----------|------------|----------|-----------|
| | | Majorãri | | | | | |-----|-------------|-----------|----------|------------|----------|-----------|
| | | Suma | | | | | |-----|-------------|-----------|----------|------------|----------|-----------|
| | | Majorãri | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
Majorãrile de întârziere au fost calculate pana la data de ............... .
În conformitate cu <>art. 25 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , prezenta dispoziţie constituie titlu executoriu.

Şef oficiu control,

MODEL
------

MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã
a judeţului ...............
Str. ........... Nr. ........ Data .........
Localitatea .................


TITLU EXECUTORIU Nr. ........

Numele şi prenumele debitorului ...........................
-------------------
Denumirea
Domiciliul debitorului ............................
----------
Sediul
Alte date de identificare a debitorului*1) ................................
...............................................................................
Natura sumei datorate şi temeiul legal de plata*2) ........................
...............................................................................
Cuantumul sumelor datorate ...... şi majorãrile de întârziere aferente ....
Prezentul înscris constituie titlu executoriu în baza prevederilor <>art. 25 alin. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 .

Data emiterii ................

Directorul Direcţiei generale de munca şi protecţie socialã,
Semnatura,

L.S.
-------------------
*1) Se va completa cu numãrul rolului, numãrul codului fiscal, buletinul de identitate (seria, numãrul), numãrul de înregistrare la Registrul comerţului sau la instanta judecãtoreascã, dupã caz etc.
*2) În cazul în care la acelaşi fel de creanta bugetarã se înregistreazã restante la mai multe termene de plata, se vor mentiona toate termenele, indicandu-se la fiecare suma datoratã şi majorãrile de întârziere aferente, calculate pana la finele lunii anterioare emiterii titlului executoriu, menţionându-se despre aceasta în titlul executoriu.

MODEL
------

MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã
a judeţului ...............

PROCES-VERBAL Nr. ...........

Pentru realizarea creanţelor bugetului asigurãrilor de stat în sarcina debitorului .......... din localitatea ....... adresa .......... codul fiscal ..........., în baza titlului executoriu nr. ......... din data ......., s-a efectuat, în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 , procedura de executare silitã pentru care s-a fãcut urmãtoarele cheltuieli de executare:

Cheltuieli Document justificativ Suma

Total:

În temeiul <>art. 38 alin. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , acest proces-verbal constituie titlu executoriu.

Director general,
------------------

Întocmit,
(numele şi prenumele)
(semnatura)
...................

------------------------------------------------------------------------------
| |
| GUVERNUL ROMÂNIEI |
| MINISTERUL MUNCII ŞI PROTECŢIEI SOCIALE |
| Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a judeţului ......... |
| |
| |
| LEGITIMATIE |
| seria .......... nr. ....... |
| |
| Nr. ...................... ----------- |
| Numele ................... | | |
| Prenumele ................ | | |
| Funcţia .................. | foto | |
| Compartimentul ........... | | |
| Data eliberãrii .......... | | |
| ----------- |
| |
| |
| DIRECTOR GENERAL, |
| |
| Legitimatia nu este transmisibila. |
| |
------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------
| Titularul are calitatea de organ de executare silitã şi are dreptul sa |
| aplice mãsurile asiguratorii şi de executare silitã, sa între în orice în- |
| cinta sau încãpere a debitorului, sa cerceteze toate locurile în care |
| acesta îşi pãstreazã bunurile sau valorile, sa solicite şi sa cerceteze |
| orice document sau element material pentru determinarea bunurilor proprie- |
| tate a debitorului, sa primeascã concursul organelor de poliţie, precum şi |
| sa obţinã relaţiile solicitate, de la orice persoana fizica sau juridicã, |
| conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin |
| <>Legea nr. 108/1996 . |
| În termen de 15 zile, pierderea legitimatiei se publica în presa şi se |
| anunta direcţiei emitente. |
| |
------------------------------------------------------------------------------

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016