Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.924 din 12 noiembrie 2009  pentru aprobarea metodologiei privind organizarea si desfasurarea cursului de initiere in limba romana, a procedurilor referitoare la elaborarea, aprobarea si distribuirea programelor si manualelor cursului de initiere in limba romana si a procedurilor privind evaluarea participantilor la cursul de initiere in limba romana, pentru strainii adulti care au dobandit o forma de protectie sau un drept de sedere in Romania, precum si pentru cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spatiului Economic European    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.924 din 12 noiembrie 2009 pentru aprobarea metodologiei privind organizarea si desfasurarea cursului de initiere in limba romana, a procedurilor referitoare la elaborarea, aprobarea si distribuirea programelor si manualelor cursului de initiere in limba romana si a procedurilor privind evaluarea participantilor la cursul de initiere in limba romana, pentru strainii adulti care au dobandit o forma de protectie sau un drept de sedere in Romania, precum si pentru cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spatiului Economic European

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 858 din 9 decembrie 2009
ORDIN nr. 5.924 din 12 noiembrie 2009
pentru aprobarea metodologiei privind organizarea şi desfãşurarea cursului de iniţiere în limba românã, a procedurilor referitoare la elaborarea, aprobarea şi distribuirea programelor şi manualelor cursului de iniţiere în limba românã şi a procedurilor privind evaluarea participanţilor la cursul de iniţiere în limba românã, pentru strãinii adulţi care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETÃRII ŞI INOVÃRII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 858 din 9 decembrie 2009

În conformitate cu prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socialã a strãinilor care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.483/2004 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socialã a strãinilor care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii,

ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, interimar, emite prezentul ordin.

ART. 1
(1) Se aprobã Metodologia privind organizarea şi desfãşurarea cursului de iniţiere în limba românã pentru strãinii adulţi care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
(2) Se aprobã Procedurile referitoare la elaborarea, aprobarea şi distribuirea programelor şi manualelor cursului de iniţiere în limba românã pentru strãinii adulţi care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, prevãzute în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
(3) Se aprobã Procedurile privind evaluarea participanţilor la cursul de iniţiere în limba românã pentru strãinii adulţi care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, prevãzute în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Direcţia generalã formare continuã, Direcţia generalã buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, Institutul Limbii Române, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, precum şi unitãţile de învãţãmânt duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

p. Ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii, interimar,
Cãtãlin Ovidiu Baba,
secretar de stat


Bucureşti, 12 noiembrie 2009.
Nr. 5.924.

ANEXA 1


METODOLOGIA
privind organizarea şi desfãşurarea cursului de
iniţiere în limba românã pentru strãinii adulţi care au dobândit
o formã de protecţie sau un drept de şedere în
România, precum şi pentru cetãţenii statelor membre
ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European

ART. 1
Cursurile de iniţiere în limba românã se adreseazã urmãtoarelor categorii de adulţi:
a) strãini care au dobândit o formã de protecţie în România, în conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socialã a strãinilor care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) strãini care au dobândit un drept de şedere în România, în conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) cetãţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, în conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) Categoriile de strãini adulţi nominalizate la art. 1 beneficiazã de dreptul de a participa gratuit la cursuri de iniţiere în limba românã, o singurã datã, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
(2) Cursurile de iniţiere în limba românã prevãzute la art. 1 se organizeazã de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în colaborare cu centrele teritoriale ale Oficiului Român pentru Imigrãri (ORI).
ART. 3
(1) Cererile de participare la cursurile de iniţiere în limba românã, însoţite de copia legalizatã a documentului de identitate, se depun de cãtre persoanele interesate la inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti sau la sediile centrelor teritoriale ale ORI. În aceastã din urmã situaţie, centrele teritoriale ale ORI transmit cererile de participare, însoţite de copiile legalizate ale documentelor de identitate, în termen de cel mult 5 zile de la primire, inspectoratelor şcolare în a cãror razã domiciliazã beneficiarii.
(2) În fiecare an şcolar, înscrierea la cursurile de iniţiere în limba românã se realizeazã înainte de începutul cursurilor semestrului I, în perioada 25 august-5 septembrie.
(3) În situaţia în care cererile de înscriere sunt depuse iniţial la centrele teritoriale ale ORI, acestea vor fi transmise inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti nu mai târziu de data de 5 septembrie. Cererile de înscriere şi copiile legalizate ale documentelor de identitate, transmise de centrele teritoriale ale ORI inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, vor fi însoţite de o adresã de înaintare oficialã.
ART. 4
(1) Prin decizie a inspectorului şcolar general judeţean/al municipiului Bucureşti, în perioada 6-10 septembrie este numit un inspector responsabil cu organizarea, monitorizarea şi evaluarea cursului de iniţiere în limba românã.
(2) Prin decizie a inspectorului şcolar general judeţean/al municipiului Bucureşti, în perioada 6-10 septembrie este nominalizatã unitatea şcolarã sau, dupã caz, unitãţile şcolare unde urmeazã sã se desfãşoare cursul. Unitãţilor şcolare li se aduce la cunoştinţã nominalizarea, prin transmiterea deciziei inspectorului şcolar general, nu mai târziu de data de 11 septembrie.
(3) Unitãţile şcolare care organizeazã cursul vor stabili, prin decizie a consiliului de administraţie, pânã cel târziu la data de 14 septembrie, spaţiul de desfãşurare, profesorul/profesorii care vor preda cursul, orarul cursului.
(4) Orarul cursului va fi stabilit pe baza consultãrii conducerii unitãţii şcolare cu profesorul/profesorii care predau cursul şi cu participanţii sau reprezentanţi ai participanţilor la curs.
(5) Cursanţii vor fi înscrişi nominal într-un catalog special, în care se va consemna prezenţa la curs.
ART. 5
În situaţia în care inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, respectiv unitãţile şcolare nu dispun de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii cursurilor de iniţiere în limba românã, ORI va pune la dispoziţie spaţiile necesare în sediile centrelor teritoriale.
ART. 6
(1) Cursurile de iniţiere în limba românã se desfãşoarã pe durata unui an şcolar şi respectã structura anului şcolar stabilitã anual prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
(2) Numãrul de ore pe sãptãmânã este de 4 (patru).
ART. 7
(1) O grupã este constituitã în medie din 15 persoane. Numãrul minim de participanţi este de 10, iar numãrul maxim de participanţi este de 20.
(2) Prin excepţie, inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti poate aproba organizarea de grupe al cãror efectiv depãşeşte numãrul maxim sau este sub numãrul minim de participanţi.
ART. 8
Predarea cursului de iniţiere în limba românã se realizeazã pe baza programelor speciale, elaborate şi aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la ordin.
ART. 9
(1) În conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, strãinii adulţi care au dobândit o formã de protecţie în România, participanţi la curs, beneficiazã gratuit de manuale.
(2) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.483/2004 pentru aprobarea <>Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socialã a strãinilor care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, strãinii adulţi care au dobândit un drept de şedere în România, precum şi cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European achiziţioneazã manualele, contra cost, la începerea cursului.
(3) Beneficiazã gratuit de câte un manual şi profesorul/ profesorii care susţine/susţin cursul.
(4) Distribuirea şi asigurarea manualelor se realizeazã în conformitate cu procedurile prevãzute în anexa nr. 2 la ordin.
ART. 10
(1) În perioada 1-15 iunie se finalizeazã cursul de iniţiere în limba românã, prin evaluarea cursanţilor, conform prevederilor prevãzute în anexa nr. 3 la ordin.
(2) În urma evaluãrii, fiecare cursant va primi din partea unitãţii şcolare organizatoare un certificat de participare, în care se va înscrie inclusiv nivelul de competenţã lingvisticã dobândit, conform unuia dintre nivelurile de referinţã (A1, A2, B1, B2, C1, C2) precizate în Cadrul european comun de referinţã pentru limbi al Consiliului Europei. Modelul certificatului de participare este prezentat în anexa la anexa nr. 3 la ordin.
ART. 11
(1) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, prin Direcţia generalã formare continuã, asigurã formarea profesorilor care vor preda cursul de iniţiere în limba românã pentru adulţi.
(2) În realizarea activitãţilor de formare a profesorilor, Direcţia generalã formare continuã colaboreazã cu Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe.
(3) În vederea bunei organizãri şi a susţinerii activitãţilor de formare, de comun acord, Direcţia generalã formare continuã, Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe şi Institutul Limbii Române pot stabili parteneriate cu diferite instituţii şi organizaţii acreditate/recunoscute din domeniu.
ART. 12
Retribuţia profesorilor care predau cursurile de iniţiere se face, în condiţiile legii, prin cumul sau plata cu ora.
ART. 13
(1) În baza prevederilor <>art. 37 din Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, finanţarea activitãţilor legate de desfãşurarea activitãţilor prevãzute în prezenta metodologie, referitoare la formarea profesorilor şi realizarea manualelor, se asigurã din bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(2) Fiecare inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti organizator va suporta cheltuielile de transport necesare distribuirii manualelor pentru cursanţii din unitãţile şcolare din subordine în care se desfãşoarã cursul de iniţiere în limba românã.
(3) Plata profesorilor care predau cursurile de iniţiere se face din bugetele unitãţilor şcolare care organizeazã cursul.


ANEXA 2


PROCEDURILE
referitoare la elaborarea, aprobarea şi distribuirea
programelor şi manualelor cursului de iniţiere în limba românã
pentru strãinii adulţi care au dobândit o formã
de protecţie sau un drept de şedere în România,
precum şi pentru cetãţenii statelor membre ale
Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European

ART. 1
Predarea cursului de iniţiere în limba românã se realizeazã pe baza unei programe speciale pentru cursurile de iniţiere în limba românã pentru strãinii adulţi, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
ART. 2
(1) Revizuirea programei în vigoare sau elaborarea unei noi programe se realizeazã de un grup de lucru care va include specialişti/experţi în domeniul limbii şi literaturii române din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, precum şi 1-2 cadre didactice universitare, cu experienţã în predarea cursurilor de limbã românã pentru studenţii strãini.
(2) Programa elaboratã în cadrul grupului de lucru va fi preluatã de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, în vederea elaborãrii documentaţiei necesare aprobãrii prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
(3) În termen de cel mult 3 zile de la aprobare, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar realizeazã demersurile necesare în vederea postãrii programei pe site-ul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
ART. 3
(1) Pentru predarea cursului de iniţiere în limba românã pentru adulţi se vor utiliza manualele aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(2) Stocul de manuale tipãrite se pãstreazã în depozitul de manuale al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
ART. 4
(1) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti care organizeazã cursul vor înainta o cerere la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, prin care solicitã primirea unui numãr de manuale corespunzãtor numãrului de cursanţi înscrişi în anul şcolar respectiv şi numãrului de profesori care predau cursul. Cererea va fi semnatã de inspectorul şcolar general şi responsabilul pentru organizarea cursului din cadrul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(2) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti vor transmite la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, alãturi de cererea prin care solicitã primirea manualelor, lista nominalã a participanţilor la curs şi datele generale de identificare ale acestora, care vor include:
a) precizarea explicitã a categoriei de strãini care solicitã înscrierea la cursul de iniţiere în limba românã;
b) ţara de provenienţã;
c) vârsta cursanţilor (anul de naştere).
(3) Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe analizeazã cererea şi documentele prezentate şi transmite o adresã de rãspuns inspectoratelor şcolare judeţene, prin care aprobã numãrul de manuale solicitate şi transferul acestora din depozitul de manuale al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti cãtre judeţul respectiv.
(4) Inspectoratele şcolare judeţene vor adresa cererea lor Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, însoţitã de o copie a aprobãrii Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(5) Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe solicitã Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti transferul numãrului de manuale cãtre inspectoratele şcolare judeţene solicitante.
(6) Cheltuielile de transport/distribuire al/a manualelor vor fi suportate de inspectoratele şcolare judeţene solicitante.
(7) În cazul în care cererea pentru primirea manualelor aparţine Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe analizeazã aceastã cerere şi transmite o adresã de rãspuns prin care aprobã numãrul de manuale solicitate, precum şi transferul acestora din depozitul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti cãtre unitãţile şcolare din municipiul Bucureşti care organizeazã cursul de iniţiere în limba românã.
ART. 5
(1) Pentru manualele care se acordã gratuit, destinate strãinilor adulţi care au dobândit o formã de protecţie în România, unitãţile şcolare primesc aceste manuale din partea inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi vor respecta un regim de înregistrare şi distribuţie identic cu al celorlalte manuale şcolare gratuite, inclusiv recuperarea acestora la finalul cursului de iniţiere.
(2) Strãinii adulţi care au dobândit drept de şedere în România, precum şi cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European îşi achiziţioneazã manuale contra cost, la începerea cursului. Achiziţionarea manualelor de cãtre cursanţi se poate face, dupã caz:
a) de la unitãţile şcolare care organizeazã cursul, dupã ce acestea le primesc din partea inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti;
b) direct de pe piaţa liberã.
ART. 6
Anual, pânã la data de 10 septembrie, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti transmite la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe şi la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar un raport referitor la situaţia manualelor distribuite, precizând numãrul de manuale rãmase în depozitul de manuale al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
ART. 7
(1) Înainte de epuizarea stocului de manuale pentru cursul de iniţiere în limba românã, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar va declanşa procedurile legale de retipãrire a acestora.
(2) Ca urmare a revizuirii programei sau a elaborãrii unei noi programe, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar va declanşa procedurile de elaborare şi editare de noi manuale.


ANEXA 3

PROCEDURILE
privind evaluarea participanţilor la cursul de iniţiere
în limba românã pentru strãinii adulţi care au dobândit
o formã de protecţie sau un drept de şedere în
România, precum şi pentru cetãţenii statelor membre
ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European

ART. 1
Strãinii adulţi care au urmat cursul de iniţiere în limba românã participã la o sesiune de evaluare, în perioada 1-15 iunie, în cadrul unitãţii şcolare unde au urmat cursul.
ART. 2
(1) Comisia de evaluare a participanţilor la cursul de iniţiere în limba românã pentru adulţi este numitã prin decizie a inspectorului şcolar general şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedintele comisiei - inspectorul responsabil din partea inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, numit prin decizie a inspectorului şcolar general în vederea organizãrii, monitorizãrii şi evaluãrii cursului de iniţiere în limba românã;
b) evaluatori:
(i) un inspector şcolar de specialitate pentru limba şi literatura românã;
(ii) profesorul/profesorii de limba şi literatura românã care a/au susţinut cursul;
c) secretarul comisiei - un profesor din cadrul unitãţii şcolare în care s-a desfãşurat cursul.
(2) Comisia de evaluare întocmeşte şi afişeazã la avizierul şcolii programarea nominalã a participanţilor la sesiunea de evaluare.
(3) Evaluarea cursanţilor este realizatã numai de membrii evaluatori.
ART. 3
(1) Evaluarea cursanţilor se realizeazã pe baza unor seturi de teste şi are în vedere determinarea nivelului de competenţã lingvisticã în limba românã, stabilit conform Cadrului european comun de referinţã pentru limbi al Consiliului Europei.
(2) Competenţele lingvistice şi de comunicare evaluate vizeazã:
- receptarea oralã a mesajelor;
- citirea şi înţelegerea textelor în limba românã;
- comunicarea oralã în limba românã;
- comunicarea în scris în limba românã.
(3) Nivelurile de referinţã (A1, A2, B1, B2, C1, C2) precizate în Cadrul european comun de referinţã pentru limbi al Consiliului Europei sunt:
- A1: nivelul introductiv sau de descoperire (Niveau introductif ou df2ιcouverte; Breakthrough);
- A2: nivelul intermediar sau de supravieţuire (Niveau intermf2ιdiaire ou de survie; Waystage);
- B1: nivelul-prag (Niveau seuil; Threshold);
- B2: nivelul avansat sau utilizator independent (Niveau avancι ou utilisateur indιpendant; Vantage);
- C1: nivelul autonom (Niveau autonome; Effective Operational Proficiency);
- C2: nivelul de mãiestrie (Maîtrise; Mastery).
ART. 4
(1) Rezultatele evaluãrii vor fi comunicate
cursanţilor şi consemnate în cadrul unui proces-verbal, semnat de toţi membrii comisiei.
(2) În urma evaluãrii, fiecare cursant primeşte din partea unitãţii şcolare care a organizat cursul un certificat de participare la cursul de iniţiere în limba românã.
(3) Pe certificat se înscrie explicit nivelul de competenţã lingvisticã dobândit (A1, A2, B1, B2, C1, C2), conform Cadrului european comun de referinţã pentru limbi al Consiliului Europei.
(4) Modelul certificatului de participare este prevãzut în anexa la prezentele proceduri.
ART. 5
(1) Certificatul de participare la cursul de iniţiere în limba românã va fi acordat cursanţilor care au avut o prezenţã de minimum 70% din totalul orelor programate.
(2) Cursanţii care nu participã la sesiunea de evaluare vor primi certificatul de participare, dar nu vor avea înscris în cadrul certificatului nivelul de competenţã lingvisticã în limba românã.
(3) Unitãţile şcolare organizatoare vor elibera certificatele de participare la cursul de iniţiere în limba românã în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea sesiunii de evaluare.
ART. 6
Seturile de teste pe baza cãrora se determinã nivelul de competenţã lingvisticã şi comunicare în limba românã se vor realiza prin respectarea urmãtoarelor proceduri:
1. Anual, prin decizie a secretarului de stat pentru învãţãmântul preuniversitar, se constituie un grup de lucru care va include specialişti/experţi în domeniul limbii şi literaturii române din cadrul Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, Institutului Limbii Române şi 1-2 cadre didactice universitare cu experienţã în predarea cursurilor de limbã românã pentru studenţii strãini.
2. Seturile de teste vor fi realizate în cadrul grupului de lucru cel târziu pânã la sfârşitul semestrului I al fiecãrui an şcolar şi vor fi preluate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar.
3. În urma unei solicitãri scrise a inspectoratelor şcolare organizatoare cãtre Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învãţãmântul Preuniversitar, seturile de teste vor fi transmise cãtre acestea şi utilizate în cadrul sesiunilor de evaluare de cãtre comisiile constituite în conformitate cu prevederile prezentelor proceduri.
ART. 7
Anual, pânã la data de 10 septembrie, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti organizatoare transmit la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe un raport privind organizarea, desfãşurarea şi evaluarea cursului de iniţiere în limba românã în anul şcolar precedent.

ANEXÃ
la Procedurile privind evaluarea participanţilor la cursul de iniţiere în limba românã pentru strãinii adulţi care au dobândit o formã de protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii






┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ROMÂNIA ROMÂNIA │
│ MINISTERUL MINISTERUL │
│ EDUCAŢIEI, CERCETÃRII ŞI INOVÃRII EDUCAŢIEI, CERCETÃRII ŞI INOVÃRII │
│Inspectoratul Şcolar Judeţean/al Municipiului Bucureşti Inspectoratul Şcolar Judeţean/al Municipiului Bucureşti│
│....................................................... .......................................................│
│ Unitatea şcolarã Unitatea şcolarã │
│....................................................... .......................................................│
│ │
│ CERTIFICAT CERTIFICAT │
│ DE PARTICIPARE LA CURSUL DE INIŢIERE ÎN LIMBA ROMÂNÃ DE PARTICIPARE LA CURSUL DE INIŢIERE ÎN LIMBA ROMÂNÃ │
│ │
│Domnul/Doamna ......................................... Domnul/Doamna .........................................│
│nãscut/ã în anul ............, luna .................., nãscut/ã în anul ..........., luna ...................,│
│ziua ......., în localitatea ........................., ziua ........, în localitatea ........................,│
│ţara ......................., a participat la cursul de ţara .................................................,│
│iniţiere în limba românã, în anul şcolar ............ . a participat la cursul de iniţiere în limba românã, în │
│Participarea la sesiunea de evaluare: da/nu anul şcolar ......................................... .│
│Nivelul de competenţã lingvisticã în limba românã Participarea la sesiunea de evaluare: da/nu │
│acordat la sesiunea de evaluare .....................*1) Nivelul de competenţã lingvisticã în limba românã │
│Director, acordat la sesiunea de evaluare .......................│
│L.S. Director, │
│Preşedinte comisie, L.S. │
│Semnãtura titularului ................................. Preşedinte comisie,│
│Nr. ........ din .................*2) Semnãtura titularului ........................ │
│ Nr. ................ din ..................... │


│ *1) Se înscrie unul dintre nivelurile de competenţã │
│lingvisticã, conform Cadrului european comun de │
│referinţã pentru limbi al Consiliului Europei (A1, A2, │
│B1, B2, C1, C2). │
│ *2) Se trec numãrul curent şi data din registrul de │
│evidenţã şi eliberare a actelor de studii. │
│ NOTÃ: │
│ Certificatul de participare la cursul de iniţiere în │
│limba românã se elibereazã în conformitate cu │
│prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind │
│integrarea socialã a strãinilor care au dobândit o │
│formã de protecţie sau un drept de şedere în România, │
│precum şi a cetãţenilor statelor membre ale Uniunii │
│Europene şi Spaţiului Economic European, │
│cu modificãrile şi completãrile ulterioare. │


└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016