Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.670 din 15 noiembrie 2006  privind aprobarea Programei pentru concursul national unic pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante in invatamantul preuniversitar la disciplina Religie evanghelica - confesiunea augustana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.670 din 15 noiembrie 2006 privind aprobarea Programei pentru concursul national unic pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante in invatamantul preuniversitar la disciplina Religie evanghelica - confesiunea augustana

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 996 din 14 decembrie 2006

În baza prevederilor <>art. 154 alin. (1) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 9 alin. (2) şi ale <>art. 10 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Programa pentru concursul naţional unic pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar la disciplina Religie evanghelicã - confesiunea augustanã. Programa este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Programa menţionatã la art. 1 este valabilã pentru concursul naţional unic pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar, începând cu anul 2007.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
Direcţia generalã învãţãmânt preuniversitar, Direcţia generalã managementul resurselor umane, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor, Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, inspectoratele şcolare şi unitãţile de învãţãmânt asigurã aplicarea prezentului ordin.

Ministrul educaţiei
şi cercetãrii,
Mihail Hãrdãu

Bucureşti, 15 noiembrie 2006.
Nr. 5.670.

ANEXĂ
PROGRAMA
pentru concursul naţional
unic pentru ocuparea
posturilor didactice
declarate vacante în
învãţãmântul preuniversitar
la disciplina
Religie evanghelicã
- confesiunea augustanã

I. TEOLOGIE

A. THEOLOGIE BIBLICĂ

1. Creaţia dupã Vechiul Testament
2. Exodul din perspectiva istoricã şi recepţia tematicii exodului în Vechiul Testament
3. Înfãţişarea şi numele lui Dumnezeu în Vechiul Testament
4. Critica socialã şi a cultului în profeţia preexilicã
5. Plângere şi laudã în curtea psalmilor
6. Hristologia lui Ioan
7. Sfânta împãrtãşanie dupã Noul Testament
8. Eclesiologia dupã apostolul Pavel
9. Soteriologia dupã apostolul Pavel

BIBLIOGRAFIE

1. Horst Dieter Preub: Theologie des alten Testamentes, Band 1+2, Stuttgart: Kohlhammer 1991/1992
2. Antonius H.J. Gunneweg: Biblische Theologie des Alten Testaments. Eine Religionsgeschichte Israels in biblisch-theologischer sicht, Stuttgart: Kohlhammer 1993
3. Herbert Donner: Geschichte des Volkes Israel und seiner Nachbam in Grundzugen, Band 1+2 ATD Erganzungsreihe 4, Gottingen: Vandenhoeck&Ruprecht 1984/1986
4. Erich Zenger u.a.: Einleitung in das Alte Testament, Stuttgart: Kohlhammer 1995
5. Hans Joachim Kraus: Theologie der Psalmen
6. Jurgen Roloff: Die Kirche im Neuen Testament, NTD Erganzungsreihe 10, Gottingen: Vandenhoeck&Ruprecht 1993
7. Ferdinand Halm: Theologie des Neuen Testaments, Band 1+2, Tubingen: J.C.B. Mohr (Paul Siebeck) 2002
8. Joachim Gnilka: Neutestamentliche Theologie. Ein Uberblick Die Neue Echter Bibel Erganzungsband 1, Wurzburg: echter 1989
9. Martin Karrer: Jesus im Neuen Testament, NTD Erganzungsreihe 11, Gottingen: Vandenhoeck&Ruprecht 1998

B. THEOLOGIE SISTEMATICĂ

1. Izvoarele dogmaticii (Scriptura şi Tradiţia; Revelaţia)
2. Confessîo Augustanã (istorie şî conţinut)
3. Isus Hristos (esenţe hristologice)
4. Pãcat şi îndreptãţire
5. Învãţãtura despre creaţie; relaţia între credinţa în/despre creaţie şi ştiinţa naturii; ecologia în perspectiva teologicã
6. Învãţãtura despre Dumnezeu şi Sf. Treime
7. Eclesiologie şi sacramente
8. Antropologie (tradiţia creştinã şi problematica modernã)
9. Etica greacã classicã (în mod particular Arîstotel)
10. Etica lui Luther
11. Etica lui Kant
12. Etica medicinei şi bioetica
13. Liberalismul şi utilitarismul; esenţa eticii economice

BIBLIOGRAFIE

1. Leif Grane, Die Confessio Augustana, Gottiogen 5.Aufl. 1996 (UTB 1400)
2. Rainer Lachmann / Gottfried Adam / Werner H.Ritter, Theologische Schlusselbegriffe.
Biblisch - systematisch - didaktisch, Gottingen 2.Aufl. 2004 (Theologie fur Lehrerinnen und Lehrer, Band 1)
3. Rochus Leonhardt, Grundinformation Dogmatik, Gottingen 2001 (UTB 2214)
4. Svend Andersen, Einfuhrung in die Ethik, Berlin 2000 (oder 2.Aufl. 2005)
5. Ulrich H.J. Kortner, Evangelische Sozialethik, Gottingen 1999 (UTB 2107)

C. ISTORIA BISERICII

1. Biserica primarã şi rãspândirea cuvântului lui Dumnezeu în Imperiul Roman. Dezvoltarea gândirii şi vieţii creştine în contextul politic, filozofic şi religios din primele secole.
2. Epoca patristicã: Sf. Ireneu, Sf. Martin, Sf. Nicolae, Sf. Augustinus.
3. Primele patru Sinoade ecumenice şi rolul lor în dezvoltarea crezului.
4. Schisma din 1054, Cauzele politice, culturale şi religioase. Încercãri de unire a Bisericilor din Rãsãrit şi Apus. Unirea de la Lyon (1274), Conciliul de la Ferrara - Florenţa (1438-1439). Perspective şi probleme ecumenice.
5. Reforma protestanã, reforma catolicã şi contrareforma (Luther, Melanchthon, Zwingli, Calvin, Honterus, Hebler, concilium tridentinum).
6. Influenţele disputei despre împãrtãşanie în Transilvania (secolul 16-lea),
7. Ortodoxia protestantã în Europa şi Transilvania (sec. 17-lea),
8. Pietismul şi iluminismul (Spener, Francke, Zinzendorf, Ziegenbalg, Brukenthal).
9. Confesionalisarea şi liberalismul protestant,
10. Acomodare şi rezistenţã - Biserica în sec. 20-lea.
11. Mişcarea ecumenicã şi catolicismul roman (sec. 19-lea pânã în prezent).
12. Profilul creştin în lumea secularizatã.

BIBLIOGRAFIE

1. Berthold Altaner /Alfred Stuiber, Patrologie. Leben, Schriften und Lehre der Kirchenvater, Freiburg / Basel/ Wien, 1978 /1993.
2. Eberhard Bethge, Dietrich Bonhoeffer, Eine Biographie, Gutersloh 8. Aufl., 1994.
3. Hans-Dieter Dopmann, Die Orthodoxen Kirchen, Berlin, 1991
4. Karl Heussi, Kompendium der Kirchengeschichte, Tubingen 16. Aufl., 1981.
5. Hnbert Kirchner, Das Papsttum und der deutsche Katholizismus 1870-1958, Leipzig, 1992.
6. Otto Hermann Pesch, Das Zweite Vatikanische Konzil Vorgeschichte. Verlauf-Ergebnisse. Nachgeschichte, Wurzburg 2. Aufl., 1994.
7. Karl Reinerth, Die Grundung der Evangelischen Kirchen in Siebenburgen, Koln / Wien, 1979.
8. Harald Roth Kleine Geschichte Siebenburgeos, Koln / Weimar / Wien, 1996.

II. DIDACTICA GENERALĂ ŞI METODICA PREDĂRII RELIGIEI

I. Educaţia religioasã, parte compomentã a misiunii Bisericii în lume.

II. Religia ca disciplinã de învãţãmânt:
1. Locul şi rolul disciplinei religie la nivelul învãţãmântului preuniversitar;
2. Curriculum Naţional pentru disciplina Religie. Modele de proiectare: obiective cadru, competenţe cadru, obiective specifice, competenţe specifice predãrii disciplinei;
3. Corelarea obiectivelor predãrii-învãţãrii cu experienţa religioasã, culturalã şi de viaţã a elevilor, în funcţie de particularitãţile de vârstã şi de orientarea lor şcolarã şi profesionalã; Taxonomia obiectivelor educaţionale. Operaţionalizarea obiectivelor;
4. Formarea competenţelor de gândire, analizã, argumentare şi comunicare flexibilã; raportul dintre asimilarea cunoştinţelor şi formarea competenţelor;
5. Predarea-învãţarea religiei în context intra şi interdisciplinar.

III. Principiile didactice generale. Principii didactice speciale pentru predarea religiei:
1. Principiul hristologic;
2. Principiul eclesiologic.

IV. Educaţia religioasã în diferite etape psihologice.

V. Proiectare didacticã:
1. Proiectare didacticã: lectura programei, proiectarea calendaristicã, proiectarea lecţiei;
2. Programa şcolarã: structura programei şcolare, utilizarea programei în proiectarea şi realizarea activitãţilor didactice, manualele şi bibliografia;
3. Strategii, metode şi procedee didactice folosite în predarea religiei;
4. Tipuri de lecţie şi forme de activitate specifice în predarea religiei;
5. Mijloace de învãţãmânt specifice religiei şi modalitãţi de integrare a acestora în cadrul activitãţilor didactice;
6. Modalitãţi de integrare în lecţie a activitãţilor individuale şi de grup.

VI. Evaluarea ca factor de reglare şi optimizare a educaţiei religioase:
1. Principiile, obiectivele şi funcţiile evaluãrii în educaţia religioasã;
2. Tipuri de itemi de evaluare şi tehnici de evaluare specifice religiei;
3. Metode şi instrumente complementare de evaluare;
4. Autoevaluarea şi valorificarea ei în cadrai educaţiei religioase;
5. Rolul şi importanţa evaluãrii în:
- educarea capacitãţii de autoapreciere;
- prevenirea eşecului şcolar;
- stimularea performanţei şcolare;
- dezvoltarea personalitãţii elevilor,
6. Modalitãţi de elaborare a probelor de evaluare şi a itemilor.

VII. Profilul profesorului de religie. Rolul modelelor în educaţie. Dimainica relaţiei profesor-elev în cadrul educaţiei religioase. Consilierea duhovniceascã în cadrul educaţiei religioase.

Bibliografie pentru didactica generalã şi metoda predãrii religiei

1. Kruger, H. "Einfuhrung in Theorien und Methoden der Erziehungswissenschaft", Leseke + Budrich 1997.
2. Harney, K.; Kruger, H., " Einfuhrung in die Geschichte der Erziehungswissenschaft und der Erziehungswirkliclikeit", Leske + Budrich 1997.
3. Hohmaier, H. (Hrsg), "Padagogik", Stam Verlag 1994.
4. Zimbardo, Ph. "Psycholgie", Springer 1995,
5. Angmeyer, H. Taschen-Tutor "Religionspadagogik", Vanderhoeck 1976.
6. Adam, G., Lachmann, R. "Methodisches Kompendium fur den Religionsunterrich" Bd. 1+2, Vanderhoeck&Ruprecht 2002.
7. Lenhard, H. "Arbeitsbuch Religionsuaterrcht", Gutersloher Verlagshaus 1996.
8. Nipkow, K.E. "Grandfragen der Religionspadagogik", Bd. 1+2+3, Gutersloh 1990, 1992.
9. Schweitzer, F. "Die Suche nach dem eigenen Glauben. Einfuhrung der Religionspadagogik des Jugendalters", Gutersloh 199
10. Lammermann, G. "Religionspadagogik im 20. Jahrhundert", 1991
11. Wegenast, K. "Religioaspadagogik" , 1981
12. Lammermann, G., Morgenthaler Ch., Schori, K., Wegenast, Ph. (Hrsg) "Bibeldidaktik in der Postmoderne", Kohlhammer 1999.
13. "Handbuch der Religionspadagogik" Bd. 1+2+3, Gutersloher Verlagshaus 1973.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016