Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.656 din 22 decembrie 2004  privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.656 din 22 decembrie 2004 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 103 din 1 februarie 2005
În baza prevederilor <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 9 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt particular din învãţãmântul preuniversitar, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice dispoziţie contrarã prezentei metodologii.
ART. 3
Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi inspectoratele şcolare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Alexandru Athanasiu

Bucureşti, 22 decembrie 2004.
Nr. 5.656.

ANEXĂ

METODOLOGIA
de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt particular din învãţãmântul preuniversitar

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În conformitate cu prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în învãţãmântul preuniversitar posturile didactice se ocupã prin concurs.
(2) Coordonarea metodologicã a concursurilor pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt particular din învãţãmântul preuniversitar (denumite în continuare unitãţi de învãţãmânt particular) este asiguratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, iar organizarea şi desfãşurarea acestora, de cãtre conducerile unitãţilor de învãţãmânt particular, conform <>art. 9 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt particular se face pe bazã de concurs cu probe scrise sau cu probe scrise şi probe practice/orale, dupã caz, cu subiecte elaborate în conformitate cu programele specifice la specialitatea postului didactic vacant. Proba scrisã va cuprinde subiecte mixte din specialitate şi din metodica predãrii specialitãţii respective.
(4) Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt particular se va organiza în perioada stabilitã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 2
(1) Posturile/catedrele didactice vacante vor fi publicate, cu respectarea strictã a Centralizatorului privind disciplinele de învãţãmânt, domeniile şi specializãrile, precum şi probele de concurs, valabil pentru încadrarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar (denumit în continuare Centralizator).
(2) Posturile/catedrele didactice vacante, pentru ocuparea prin concurs, vor avea o viabilitate de cel puţin 4 (patru) ani şcolari.
(3) La concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt particular au dreptul sã participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevãzute de art. 7, raportate la prevederile <>art. 44 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în conformitate cu Centralizatorul.
(4) Nu au dreptul sã participe la concurs persoanele care au fost înlãturate din învãţãmânt printr-o hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitivã şi cele care nu au obţinut definitivarea în învãţãmânt, conform <>art. 34 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Candidaţii care au obţinut la concurs minimum media 7 (şapte) se pot titulariza în ordinea descrescãtoare a mediilor, pe posturi/catedre didactice vacante, în limita numãrului de posturi/catedre din lista afişatã pentru concurs.
(6) Cadrul didactic titular, prezent la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt particular, care nu ocupã post/catedrã, îşi pãstreazã calitatea de titular în unitatea de învãţãmânt din care provine.
ART. 3
În cazul mediilor egale, obţinute la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt particular din învãţãmântul preuniversitar, departajarea candidaţilor, absolvenţi cu studii superioare, se face pe baza mediei dintre media anilor de studii şi media examenului de licenţã/examenului de stat. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat/de absolvire a şcolilor echivalente. Dacã egalitatea se menţine, se aplicã în ordine urmãtoarele criterii:
- domiciliul stabil în localitatea unde se aflã postul vacant;
- soţ/soţie în învãţãmânt;
- grad didactic;
- fiu/fiicã în învãţãmânt.
ART. 4
Datele de organizare şi desfãşurare a concursului sunt stabilite de conducerile unitãţilor de învãţãmânt particular, în perioada stabilitã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, dupã consultarea conducerii inspectoratului şcolar. La data publicãrii postului/catedrei didactic/didactice vacant/vacante, inspectoratul şcolar va comunica Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii (Direcţia planificare, reţea şcolarã şi resurse umane) data programatã pentru susţinerea concursului. Concursul va avea loc dupã cel puţin 30 de zile de la publicarea în presa localã şi centralã a posturilor/catedrelor didactice vacante pentru care unitãţile de învãţãmânt particular organizeazã concurs.

CAP. II
Înscrierea candidaţilor şi disciplinele de concurs

ART. 5
Cererile de înscriere la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante în unitãţile de învãţãmânt particular din învãţãmântul preuniversitar, însoţite de copii de pe documentele solicitate, se înregistreazã la secretariatul unitãţii şcolare care organizeazã concursul. Candidaţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe graficul afişat. Actele de studii se depun în copie legalizatã, iar celelalte documente sunt certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre un membru al comisiei de concurs. Pe cererea de înscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului didactic pentru care opteazã (o singurã opţiune). Comisia de organizare a concursului împreunã cu consilierul juridic al inspectoratului şcolar au obligaţia de a verifica legalitatea documentelor.
ART. 6
(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante se pot înscrie la concurs absolvenţi de învãţãmânt superior de lungã/scurtã duratã, care au înscrise pe diplomã specializãrile corespunzãtoare posturilor/catedrelor respective, conform Centralizatorului. Pentru aceste posturi/catedre proba scrisã se susţine în specializarea/specializãrile postului/catedrei, conform Centralizatorului, dupã programa specificã pentru concursul naţional, elaboratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Pentru posturile didactice de educatoare proba scrisã se susţine la limba şi literatura românã şi la metodica predãrii activitãţilor instructiv-educative în grãdiniţa de copii, dupã programa specificã pentru concursul naţional, elaboratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Pentru posturile didactice de învãţãtor/institutor, proba scrisã se susţine la limba şi literatura românã şi la metodica predãrii acesteia, dupã programa specificã pentru concursul naţional, elaboratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(4) a) Pentru posturile didactice de pregãtire/instruire practicã se pot înscrie la concurs absolvenţi ai unei şcoli postliceale sau absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã sau scurtã duratã în domeniu, conform Centralizatorului.
b) Pentru posturile didactice de pregãtire/instruire practicã, proba scrisã se susţine la disciplina cuprinsã în Centralizator.
(5) Pentru ocuparea posturilor didactice de educatoare/ învãţãtor/institutor din unitãţile de învãţãmânt, clase sau grupe cu predare în limbile minoritãţilor naţionale, concursul se desfãşoarã în douã zile consecutive şi constã în susţinerea urmãtoarelor probe: limba şi literatura românã (în prima zi), limba şi literatura maternã (a doua zi). Nota pentru promovare se obţine din media aritmeticã a celor douã probe, calculatã cu trei zecimale. Notele pentru fiecare probã trebuie sã fie minimum 5 (cinci).
ART. 7
Pentru disciplinele socioumane, deoarece nu se pot constitui catedre dintr-o singurã disciplinã, profilul acestora se stabileşte în funcţie de numãrul dominant de ore, conform Centralizatorului.
ART. 8
Pentru ocuparea catedrelor didactice vacante, cu excepţia celor de limbã şi literaturã românã, din unitãţi de învãţãmânt şi de la clasele cu predare în limbile minoritãţilor naţionale, precum şi din unitãţile/clasele/grupele cu predare parţialã în limbile minoritãţilor naţionale (inclusiv pentru limba maternã ori disciplinele predate în limba maternã), concursul se susţine în limba maternã, la solicitarea candidatului prin fişa de înscriere la concurs. Unitatea organizatoare asigurã traducerea subiectelor în limbile minoritãţilor naţionale.
ART. 9
(1) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile de învãţãmânt particular cu clase speciale de limbi moderne cu program intensiv şi/sau bilingv, clase cu profil artistic (specializarea muzicã, coregrafie şi arta actorului), clase cu profil de arte plastice, clase cu profil sportiv, precum şi pentru ocuparea catedrelor de educaţie muzicalã, informaticã, tehnologia informaţiei, informaticã-tehnologii asistate de calculator (pentru profil tehnic şi servicii) şi instruire practicã, candidaţii susţin o probã practicã/oralã eliminatorie, în profilul postului/ catedrei.
(2) Proba practicã se desfãşoarã cu cel puţin 48 de ore înaintea probei scrise.
(3) Pentru ocuparea catedrelor de educaţie muzicalã şi a posturilor didactice de specialitate din unitãţile cu profil artistic (specializarea muzicã, coregrafie şi arta actorului), proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 1.
(4) Pentru ocuparea posturilor didactice din unitãţile cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi bilingv, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 2.
(5) Pentru ocuparea posturilor didactice de informaticã, tehnologia informaţiei, informaticã-tehnologii asistate de calculator, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 3.
(6) Pentru ocuparea catedrelor de instruire practicã, proba practicã se desfãşoarã în specialitatea postului, conform anexei nr. 4.
(7) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu profil de arte plastice, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 5.
(8) Pentru ocuparea posturilor didactice cu predare în altã limbã decât aceea în care cadidaţii şi-au fãcut studiile, candidaţii vor susţine un test de cunoaştere a limbii respective.
(9) Rezultatul probei practice sau al testului se consemneazã prin "admis" sau "respins", aceastã probã fiind eliminatorie. Contestaţiile la proba practicã sau oralã nu se admit, hotãrârea comisiei de concurs rãmânând definitivã.

CAP. III
Comisiile de concurs

ART. 10
(1) Coordonarea metodologicã a concursului, conform prevederilor <>art. 9 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este asiguratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, iar organizarea concursului se realizeazã de unitatea de învãţãmânt particular.
(2) Pentru pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea concursului se constituie comisia de concurs la nivelul unitãţii de învãţãmânt particular, având urmãtoarea componenţã:
● preşedinte - directorul unitãţii de învãţãmânt particular;
● membri - 2 profesori, cu gradul didactic I sau II din unitatea de învãţãmânt particular;
● secretar - un cadru didactic din unitatea de învãţãmânt particular.
(3) a) Proba practicã se susţine în faţa unei comisii alcãtuite din:
● preşedinte - directorul unitãţii de învãţãmânt particular;
● membri - 3 profesori de specialitate având gradul didactic I sau II din unitatea de învãţãmânt particular;
● membri - 3 profesori de specialitate având gradul didactic I sau II din unitatea de învãţãmânt particular;
b) Evaluarea testului, pentru ocuparea posturilor didactice, cu predare în altã limbã decât aceea în care candidaţii şi-au fãcut studiile, se va face de cãtre o comisie formatã din:
● preşedinte - directorul unitãţii de învãţãmânt particular;
● membri - 2 profesori de specialitate având gradul didactic I sau II din unitatea de învãţãmânt particular;
● secretar - un cadru didactic din unitatea de învãţãmânt particular.
(4) În cazul în care unitãţile de învãţãmânt particular care organizeazã concurs nu dispun de suficienţi profesori cu gradul didactic I sau II, pentru organizarea comisiilor de concurs, conducerile unitãţilor vor apela la inspectorii de specialitate şi la metodiştii de specialitate ai inspectoratului şcolar.
(5) În mod excepţional, pentru specializãrile la care nu existã corespondent în reţeaua învãţãmântului de stat sau particular, din comisie pot face parte ca membri specialişti în domeniile respective angajaţi ai agenţilor economici.
ART. 11
Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
1. afişeazã lista posturilor didactice vacante cu viabilitate de 4 ani, cu cel puţin 30 de zile înaintea consursului, conform prevederilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
2. înregistreazã şi verificã cererile şi documentele anexate, necesare înscrierii;
3. stabileşte şi afişeazã graficul desfãşurãrii probei practice;
4. repartizeazã, nominal, candidaţii în sãlile de concurs;
5. întocmeşte listele cu personalul didactic ce va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identitãţii acestora şi sigilarea lucrãrilor scrise; numeşte, prin tragere la sorţi, pentru fiecare salã, 2-3 supraveghetori, care au altã specialitate decât candidaţii din sala de concurs şi care nu au rude printre candidaţi (rude sau afini pânã la gradul IV inclusiv). În acest sens, supraveghetorii vor depune o declaraţie scrisã. Unul dintre ei va fi numit responsabil de salã;
6. asigurã transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate sãlile de concurs, dacã este cazul;
7. verificã exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor;
8. asigurã afişarea, la loc vizibil, a baremului de corectare pentru toate specialitãţile la care s-a dat concurs;
9. verificã dacã numãrul lucrãrilor şi numãrul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de salã, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrãrilor;
10. predã, sub semnãturã, comisiilor de evaluare lucrãrile candidaţilor, însoţite de un borderou pe specialitãţi, menţionând numãrul lucrãrilor şi al paginilor acestora;
11. întocmeşte şi afişeazã, pe specialitãţi, tabelul nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a mediilor;
12. primeşte contestaţiile şi le transmite, sub semnãturã, comisiei de rezolvare a contestaţiilor;
13. rãspunde din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfãşurarea concursului;
14. dupã primirea rezultatelor la contestaţii, pe baza rezultatelor concursului, întocmeşte clasificarea finalã a candidaţilor, în funcţie de postul didactic. Preşedintele comisiei de concurs valideazã rezultatele finale şi le comunicã inspectoratului şcolar.
ART. 12
Membrii comisiei de concurs care au asigurat multiplicarea subiectelor nu vor pãrãsi încãperea unde a fost asiguratã multiplicarea decât dupã o orã de la începerea efectivã a probei scrise. Toţi membrii comisiei de concurs, înainte de începerea concursului, vor depune o declaraţie prin care se angajeazã sã pãstreze secretul subiectelor de concurs pânã la afişarea baremului de corectare. Nerespectarea confidenţialitãţii atrage sancţiuni administrativ-disciplinare, civile sau penale, dupã caz.

CAP. IV
Desfãşurarea concursului

ART. 13
(1) Lucrarea scrisã se desfãşoarã în ziua stabilitã de fiecare unitate de învãţãmânt particular care organizeazã concurs, începând cu ora 9,00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs cel mai devreme la ora 7,30 şi cel mai târziu la ora 8,30. Dupã primirea subiectelor de concurs de cãtre candidaţi, durata de redactare a lucrãrilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depãşit. Pentru redactarea lucrãrilor se foloseşte cernealã sau pix de culoare albastrã; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru.
(2) Se interzice accesul în sala de concurs al candidaţilor care au asupra lor mijloace de comunicare la distanţã.
(3) În vederea desfãşurãrii probelor scrise, va fi asiguratã supravegherea fiecãrei sãli de cãtre 2 supraveghetori, care verificã identitatea candidaţilor prin buletinul/cartea de identitate sau paşaport.
(4) Pe uşa fiecãrei sãli vor fi afişate tabele nominale cuprinzând candidaţii repartizaţi în sãli şi disciplina la care susţin concurs.
(5) Responsabilii de sãli primesc, sub semnãturã, de la secretariatul comisiei, tabelul nominal cuprinzând candidaţii repartizaţi în sala respectivã, precum şi colile de examen şi ciornele necesare, în funcţie de numãrul concurenţilor.
(6) Membrii comisiei de concurs, desemnaţi pentru multiplicare, asigurã numãrul necesar de exemplare care se introduc în plicuri şi se vor secretiza.
(7) Preşedintele comisiei de concurs împreunã cu secretarul comisiei distribuie la sãlile de concurs plicurile cu subiecte, astfel încât la ora 10,00 sã se poatã desface în prezenţa candidaţilor.
(8) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra sau pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea şi semneazã de predare.
(9) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivã.
(10) Dupã înmânarea subiectelor candidaţilor, un membru al comisiei de concurs, însoţit de un membru al comisiei de elaborare a subiectelor, verificã dacã toţi candidaţii au primit subiectul corespunzãtor specializãrii/probei de concurs.
(11) În timpul desfãşurãrii probei responsabilul de salã şi ceilalţi supraveghetori nu vor discuta între ei şi nu vor rezolva subiectele.
(12) Înscrierea numelui candidaţilor în afara spaţiului care se sigileazã, precum şi a oricãror alte semne distinctive pe colile-tip destinate lucrãrilor scrise sau pe ciorne determinã anularea lucrãrilor scrise.
(13) Candidaţii care în timpul desfãşurãrii probelor de concurs sunt surprinşi copiind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens.
(14) Cadrele didactice supraveghetoare, care furnizeazã soluţii ale subiectelor de concurs, falsificã lucrãri sau au manifestãri de neglijenţã în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor (tolerarea unor acţiuni sau intenţii de fraudã ale candidaţilor, pãrãsirea nejustificatã a sãlii de concurs etc.), vor fi sancţionate administrativ, civil sau penal.
(15) Sigilarea lucrãrilor scrise se efectueazã de cãtre candidaţi, în prezenţa supraveghetorului de salã, dupã care se aplicã ştampila unitãţii de învãţâmânt particular care organizeazã concursul şi semnãtura preşedintelui comisiei de concurs.
(16) Dupã ce terminã redactarea lucrãrilor, candidaţii le predau responsabilului de salã, semneazã în borderoul de predare a lucrãrilor, menţionând numãrul de pagini. Spaţiile libere ale întregii lucrãri se anuleazã cu linie frântã în forma literei "Z", de cãtre un supraveghetor, în faţa candidatului.
(17) Ciornele se predau separat, o datã cu lucrarea, responsabilului de salã, fãrã sã aibã valabilitate în evaluarea lucrãrii şi la eventualele contestaţii. Ciornele se pãstreazã, în arhiva unitãţii de învãţãmânt particular care organizeazã concursul, timp de un an.
(18) La ieşirea candidaţilor din salã, aceştia vor putea consulta baremele de corectare, la fiecare disciplinã de concurs, afişate la loc vizibil.
(19) Dupã ieşirea candidaţilor din sala în care s-a desfãşurat proba, supraveghetorii de salã vor preda comisiei de concurs lucrãrile candidaţilor, borderourile de predare a lucrãrilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite.
(20) Lucrãrile scrise, pe discipline de învãţãmânt, sunt amestecate şi numerotate de la 1 la n, dupã caz, de cãtre comisia de concurs. Apoi acestea sunt depozitate în condiţii de securitate maximã, astfel încât o singurã persoanã, acţionând independent, sã nu poatã avea acces la lucrãri pânã la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de corectare, dar nu mai târziu de urmãtoarea zi. Rezultatele concursului se afişeazã la sediul unitãţii de învãţãmânt particular unde s-a desfãşurat concursul, cel mai târziu dupã 3 zile de la susţinerea acestuia.
(21) Contestaţiile se depun la secretariatul comisiei de contestaţii în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor.

CAP. V
Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor

ART. 14
(1) Subiectele se elaboreazã de unitatea de învãţãmânt particular, conform <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Subiectele şi baremele de evaluare sunt elaborate de cãtre comisia de elaborare a subiectelor, în dimineaţa concursului, şi se vor prezenta la ora 7,00 preşedintelui trei variante, din care se extrage una.
(3) Comisia de elaborare a subiectelor şi a baremelor de evaluare se constituie la nivelul unitãţilor de învãţãmânt particular, la propunerea conducerii unitãţii de învãţãmânt particular, prin decizie a inspectoratului şcolar, având urmãtoarea componenţã:
● preşedinte - profesor/conferenţiar universitar;
● membri - câte 2 profesori pentru fiecare specialitate, inspectori de specialitate sau profesori cu gradul didactic I/ metodişti ai inspectoratului şcolar;
● secretar - un cadru didactic.
(4) În mod excepţional, pentru specializãrile la care nu existã corespondent în reţeaua învãţãmântului de stat, din comisie pot face parte, ca membri specialişti în domeniile respective, angajaţi ai agenţilor economici.
ART. 15
(1) Comisia de evaluare a lucrãrilor se constituie la nivelul unitãţilor de învãţãmânt particular, la propunerea conducerii unitãţii de învãţãmânt particular, prin decizie a inspectoratului şcolar, având urmãtoarea componenţã:
● preşedinte - profesor/conferenţiar universitar;
● membri - câte 2 profesori pentru fiecare specialitate, inspectori de specialitate sau profesori cu gradul didactic I/ metodişti ai inspectoratului şcolar;
● secretar - un cadru didactic.
(2) În mod excepţional, pentru specializãrile la care nu existã corespondent în reţeaua învãţãmântului de stat, din comisie pot face parte, ca membri specialişti în domeniile respective, angajaţi ai agenţilor economici.
(3) Evaluarea şi notarea lucrãrilor scrise se desfãşoarã în sãli prestabilite, în care nu este permis accesul altor persoane, în afara membrilor comisiei de evaluare. Fiecare lucrare scrisã este verificatã independent, în sãli separate, de cei 2 membri ai comisiei de evaluare şi este apreciatã separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finalã în borderoul de notare, dupã terminarea evaluãrii. La evaluare nu se fac însemnãri pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(4) Preşedintele comisiei de evaluare verificã borderourile şi semnaleazã diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori, fie la subpuncte, fie la nota lucrãrii. În aceastã situaţie, cei 2 corectori vor reverifica împreunã lucrarea şi vor acorda o nouã notã care va fi înregistratã într-un alt borderou. Aceastã notã trebuie sã fie cuprinsã între notele iniţiale. În caz de divergenţe între corectori, lucrarea va fi recorectatã de un al treilea corector, numit de inspectorul şcolar general, la propunerea preşedintelui comisiei de evaluare. Nota acestuia este definitivã şi va fi semnatã de cei 3 corectori.
(5) Când nu s-au semnalat diferenţe mai mari de un punct, fiecare corector îşi înscrie propria notã pe lucrare, semneazã în dreptul notei, iar preşedintele calculeazã media aritmeticã cu douã zecimale, fãrã rotunjire, o trece pe lucrare şi semneazã.
(6) Lucrãrile candidaţilor, împreunã cu borderourile de corectare şi procesele-verbale cu mediile obţinute, se vor preda preşedintelui comisiei de concurs.
(7) Dupã stabilirea mediei, preşedintele comisiei de evaluare deschide lucrãrile în prezenţa corectorilor şi consemneazã mediile într-un proces-verbal-tip, care cuprinde numele candidaţilor, numãrul lucrãrii şi media obţinutã.
(8) Evaluarea lucrãrilor de concurs se va realiza într-un interval ce nu poate depãşi 48 de ore de la încheierea probei scrise.
ART. 16
Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi a baremelor de evaluare vor declara în scris cã vor pãstra secretul subiectului. În cazul divulgãrii subiectelor, vor suporta consecinţele legii.

CAP. VI
Comisia de rezolvare a contestaţiilor

ART. 17
Lucrãrile pentru care s-au depus contestaţii în termenul prevãzut se resigileazã, în vederea reevaluãrii, secretizându-se şi nota/notele acordate la prima evaluare.
ART. 18
(1) Comisia de rezolvare a contestaţiilor va fi formatã, în întregime, din alte cadre didactice decât cele din comisia de evaluare, este numitã prin decizie a conducerii unitãţii de învãţãmânt particular şi este formatã din:
● preşedinte - profesor/conferenţiar universitar;
● membri - câte 2 profesori pentru fiecare specialitate, inspectori de specialitate sau profesori cu gradul didactic I/ metodişti ai inspectoratului şcolar;
● secretar - un cadru didactic.
(2) În mod excepţional, pentru specializãrile la care nu existã corespondent în reţeaua învãţãmântului de stat, din comisie pot face parte, ca membri specialişti în domeniile respective, angajaţi ai agenţilor economici, alţii decât cei din comisia de evaluare.
ART. 19
(1) Recorectarea lucrãrilor se face dupã instrucţiunile prevãzute la cap. V, în termen de cel mult 24 de ore de la termenul limitã de înregistrare a contestaţiei. Nota acordatã de comisia de rezolvare a contestaţiilor se considerã admisã şi definitivã, dacã este o diferenţã mai mare de cel mult 0,5 puncte între nota iniţialã şi cea finalã (diferenţa poate fi pozitivã sau negativã). Dacã diferenţa dintre nota acordatã de comisia de rezolvare a contestaţiilor şi nota stabilitã în urma evaluãrii iniţiale este mai micã de 0,5 puncte, nota acordatã de comisia de evaluare este definitivã. În situaţia lucrãrilor cu nota iniţialã cuprinsã între 9,50 şi 10,00, nota finalã este cea atribuitã la recorectare.
(2) Hotãrârile comisiei de contestaţii sunt definitive şi se afişeazã cel mai târziu în termen de 48 de ore de la data limitã de depunere a contestaţiilor.
(3) Dacã diferenţa dintre media stabilitã de comisia de concurs şi de comisia de rezolvare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, directorul unitãţii de învãţãmânt particular este autorizat sã decidã constituirea unei noi comisii de recorectare, formatã din alţi membri decât cei din comisiile anterioare. Rezultatul acestei ultime corectãri este definitiv. Inspectorul şcolar general şi directorul unitãţii de învãţãmânt particular vor dispune, dupã caz, aplicarea mãsurilor legale asupra celor care nu şi-au îndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.
ART. 20
La toate etapele concursului participã, cu statut de observator, reprezentantul/reprezentanţii organizaţiei/organizaţiilor sindicale reprezentative din unitatea de învãţãmânt particular sau reprezentantul/reprezentanţii salariaţilor, stabilit/stabiliţi de consiliul profesoral al unitãţii de învãţãmânt particular. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii.

CAP. VII
Repartizarea pe posturi a candidaţilor

ART. 21
Imediat dupã soluţionarea tuturor contestaţiilor, comisia concursului afişeazã la unitãţile de învãţãmânt particular listele finale, în ordinea descrescãtoare a mediilor, pentru fiecare post didactic.
ART. 22
Validarea concursurilor şi angajarea pe post se fac de cãtre conducerea unitãţii de învãţãmânt particular şi se comunicã în scris inspectoratului şcolar.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 23
(1) Cheltuielile pentru organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante în unitãţile de învãţãmânt particular, precum şi plata cadrelor didactice care fac parte din comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante în unitãţile de învãţãmânt particular se fac de cãtre unitatea şcolarã care a organizat concursul.
(2) Normarea activitãţii şi salarizarea membrilor comisiilor de concurs se fac în conformitate cu precizãrile aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 24
La organizarea/desfãşurarea concursului nu pot participa persoanele care concureazã sau care au în rândul candidaţilor rude ori afini pânã la gradul IV inclusiv.
ART. 25
Lucrãrile de concurs şi borderourile de corectare se pãstreazã în arhiva unitãţilor organizatoare, timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare.
ART. 26
Unitãţile de învãţãmânt particular care organizeazã concursul vor înainta inspectoratelor şcolare tabele nominale cu cadrele didactice care s-au prezentat la concurs, cu rezultatele concursului şi dosarele candidaţilor admişi, în termen de 5 zile de la finalizarea acestuia.
ART. 27
Pentru fiecare cadru didactic care, în urma concursului, ocupã postul/catedra vacant/vacantã, conducerea unitãţii de învãţãmânt particular va menţiona în tabelul care se înainteazã la inspectoratul şcolar situaţia încadrãrii candidatului.
ART. 28
Preşedinţii comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor, a baremelor de corectare, de evaluare a lucrãrilor şi de rezolvare a contestaţiilor poartã rãspunderea principalã pentru corectitudinea desfãşurãrii concursului, conform atribuţiilor specifice.
ART. 29
Preşedintele comisiei de concurs şi al celei de rezolvare a contestaţiilor sunt direct rãspunzãtori de respectarea prezentei metodologii şi de corectitudinea desfãşurãrii concursului pentru ocuparea posturilor/ catedrelor didactice vacante de cãtre candidaţii cu studii corespunzãtoare, precum şi de transmiterea la inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti a documentelor.
ART. 30
Nerespectarea prevederilor legale de cãtre persoanele implicate în organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot atrage rãspunderea administrativ-disciplinarã, civilã sau penalã, dupã caz.
ART. 31
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1


────────
la metodologie
──────────────

A. Disciplina Educaţie muzicalã (pentru absolvenţii învãţãmântului superior de scurtã duratã şi lungã duratã, catedre/posturi din şcoli şi licee de culturã generalã)
a) Elaborarea unei unitãţi de învãţare, în funcţie de nivelul de învãţãmânt la care urmeazã sã predea candidatul, şi prezentarea oralã a acesteia;
b) Analiza unei lucrãri muzicale din repertoriul pentru copii şi tineret.
Analiza lucrãrii va consta în:
- descifrarea lucrãrii din punct de vedere ritmic, ritmicomelodic şi intonarea tuturor vocilor cursiv;
- stabilirea liniei dirijorale prin marcarea acesteia pe partiturã şi intonarea ei;
- analiza formei prin delimitarea unitãţilor de însuşire dupã auz (vocal) sau de citire instrumentalã (repetate, contrastante etc.) şi stabilirea formei în care se încadreazã lucrarea;
- probleme de interpretare prin precizarea tehnicii vocale interpretative (respiraţie, emisie, dicţie) şi stabilirea problemelor de frazare şi expresivitate a textului muzical (evidenţierea unor cuvinte prin accente etc.), tempoul şi nuanţele potrivite;
- încadrarea lucrãrii în opera compozitorului şi a lucrãrii în epoca din care face parte.
Unitatea de învãţare se alege de cãtre candidat, conform programei, anterior probei.
Precizare: Lucrãrile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele I-XII ale curriculumului de educaţie muzicalã.
Comisia de concurs va pregãti biletele de examen, fiecare cuprinzând câte o lucrare muzicalã din repertoriul pentru copii şi tineret. Numãrul biletelor de examen va fi egal cu numãrul candidaţilor plus o pãtrime din numãrul acestora.
Evaluarea probelor a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".
● La toate probele candidaţii trebuie sã obţinã calificativul "admis". Dacã la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participã la probele urmãtoare şi este declarat respins.
B. Educaţie artisticã specializatã. Specializãrile muzicã, coregrafie şi arta actorului (pentru absolvenţii învãţãmântului superior de lungã duratã, catedre/posturi din şcolile şi liceele de artã)
MUZICĂ INSTRUMENTALĂ, ARTĂ VOCALĂ (CANTO), MUZICĂ DE CAMERĂ, COREGRAFIE, STUDII TEORETICE, ARTA ACTORULUI:
1. Muzicã instrumentalã/artã vocalã/muzicã de camerã*), coregrafie
___________
*) Proba de recital pentru candidaţii care opteazã pentru postul de profesor de muzicã de camerã va fi susţinutã la instrumentul absolvit.

a) Elaborarea unui proiect de lecţie: comisia de concurs va face public, cu 48 de ore înainte, repertoriul elevului/elevilor şi nivelul de învãţãmânt pe baza cãruia candidatul va concepe proiectul didactic; proiectul va fi prezentat comisiei de concurs înainte de începerea probei.
b) Susţinerea proiectului de lecţie (lecţia de instrument/de muzicã de camerã/coregrafie/artã vocalã); pe baza proiectului didactic prezentat, candidaţii vor susţine ora de instrument/muzicã de camerã/coregrafie/artã vocalã cu elevul/elevii nominalizat/nominalizaţi de comisie; asigurarea prezenţei elevilor va fi fãcutã de directorul unitãţii de învãţãmânt; proba nu va depãşi 30 de minute.
c) Proba de recital instrumental/vocal, ce va conţine 3 lucrãri la alegere: un studiu şi douã lucrãri diferite ca stil, caracter, formã, cel puţin la nivelul programei de liceu.
Proba de recital pentru coregrafie:
Dans clasic:
● 5 variaţii clasice, din care comisia de concurs va indica prezentarea a 3 dintre ele.
Dans contemporan/modern:
● 3 coregrafii la alegere, din 5 coregrafii consacrate pregãtite de candidat.
Proba de recital instrumental, vocal (canto) şi coregrafie nu va depãşi 30 de minute.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a), b) şi c) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".
● La toate probele candidaţii trebuie sã obţinã calificativul "admis". Dacã la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participã la probele urmãtoare şi este declarat respins.
2. Studii teoretice (teorie - solfegiu - dicteu, armonie, istoria muzicii, forme muzicale)
a) Elaborarea unui proiect de lecţie care sã vizeze conţinuturi ale disciplinelor teoria muzicii, armonie, istoria muzicii, forme muzicale şi prezentarea oralã a acestuia.
b)1. Citirea, la prima vedere, a unui solfegiu de 16 mãsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pânã la 4 alteraţii constitutive, în cheile Sol şi Fa.
b)2. Citirea, la prima vedere, la pian, a unui dicteu melodic şi a unui dicteu armonic de 12 mãsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pânã la 4 alteraţii constitutive, în cheile Sol şi Fa.
Comisia de concurs va pregãti biletele de examen, fiecare cuprinzând câte un solfegiu, un dicteu melodic şi un dicteu armonic. Numãrul biletelor de examen va fi egal cu numãrul candidaţilor plus o pãtrime din numãrul lor.
Proiectul de lecţie se elaboreazã de cãtre candidat, conform programei, anterior probei.
b)3. Armonizarea unei teme de 16 mãsuri (8 mãsuri sopran şi 8 mãsuri bas dat, necifrate).
b)4. Citirea, la prima vedere, la pian, cu analizã armonicã, a unor fragmente muzicale de 12-16 mãsuri din literatura universalã şi româneascã.
Comisia de concurs va pregãti biletele de examen, fiecare cuprinzând câte o temã de armonizat şi câte un fragment muzical. Numãrul biletelor de examen va fi egal cu numãrul candidaţilor plus o pãtrime din numãrul lor.
c) Recunoaşterea şi comentarea unor lucrãri din creaţia universalã şi româneascã; pe baza audiţiei, candidaţilor li se cere recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrãri din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia româneascã), alese de comisie dintr-o listã de 30-40 de lucrãri pusã la dispoziţia candidaţilor de cãtre direcţiunea unitãţii de învãţãmânt cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epocã, stil, compozitor, gen, formã, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a), b)1-b)4 şi c) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".
● La toate probele candidaţii trebuie sã obţinã calificativul "admis". Dacã la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participã la probele urmãtoare şi este declarat respins.
3. Arta actorului (pentru absolvenţii învãţãmântului superior de lungã duratã, catedre/posturi din şcoli şi licee de artã)
a) Candidatul va elabora un set de exerciţii de iniţiere actoriceascã în cadrul unei lecţii cu 3-5 elevi.
b) Lucrul pe text. Textul va fi la alegerea candidatului, din literatura (prozã/poezie) universalã sau românã. Asigurarea prezenţei elevilor va fi fãcutã de directorul unitãţii de învãţãmânt.
Proba nu va depãşi 30 de minute.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".
● La toate probele candidaţii trebuie sã obţinã calificativul "admis". Dacã la una dintre probe candidatul nu este admis, acesta nu mai participã la probele urmãtoare şi este declarat respins.
NOTĂ:
1. Unitãţile de învãţãmânt la care candidaţii vor susţine proba practicã vor fi stabilite de inspectoratele şcolare judeţene/ al municipiului Bucureşti. Pentru susţinerea probei practice inspectoratele şcolare şi unitãţile de învãţãmânt desemnate sã asigure desfãşurarea probelor practice vor pregãti şi vor asigura toate condiţiile necesare desfãşurãrii optime a acestora.
2. Prezenta anexã este valabilã pentru absolvenţii care opteazã pentru un post/catedrã din şcoli generale, licee de culturã generalã, şcoli şi licee de artã, cu specializãrile muzicã, arta actorului şi coregrafie, cu program integrat şi suplimentar de artã.
3. Candidaţii care opteazã pentru ocuparea unui/unei post/catedre prevãzut/prevãzute la pct. 2 - Studii teoretice vor susţine toate probele prevãzute la acest punct, indiferent dacã postul/catedra prevede ore numai pentru una/douã dintre cele trei discipline.
4. Candidaţii absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã duratã şi care au parcurs şi absolvit şi un modul de folclor pot preda şi disciplina muzicã vocalã tradiţionalã româneascã (canto popular) din liceele de muzicã (clasele IX-XII). Aceştia vor susţine proba practicã prevãzutã la Educaţie muzicalã şi o probã de recital vocal ce va consta în interpretarea a trei lucrãri diferite, specifice genului, cu sau fãrã acompaniament, din zona de provenienţã a candidatului. Pentru aceastã categorie de candidaţi, proba scrisã va fi susţinutã conform programei de la Educaţie muzicalã.
5. Pentru posturile/catedrele de Ansambluri muzicale vocale şi instrumentale sau orchestrale, respectiv Dirijat ansamblu coral ori Dirijat ansamblu instrumental sau orchestral, sunt valabile probele practice de la Educaţie muzicalã (adaptate dupã caz). Pentru ansamblu coral, instrumental sau orchestral, lucrãrile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele a VII-a-a XII-a ale programei pentru ansamblu coral, respectiv ansamblu instrumental sau orchestrã - şcoli şi licee de muzicã. Pentru aceastã categorie de candidaţi, proba scrisã va fi susţinutã conform programei de la Educaţie muzicalã.
6. Candidaţii absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã duratã, care au studiat şi au absolvit un instrument sau au studiat şi au absolvit un modul de instrument, pot preda şi instrumentul respectiv la şcolile şi liceele de artã. Aceştia vor putea susţine probele practice prevãzute la Educaţie muzicalã specializatã - Muzicã instrumentalã.
Pentru aceastã categorie de candidaţi, proba scrisã va fi susţinutã conform programei de la Educaţie muzicalã specializatã - Muzicã instrumentalã.
7. Prezenta anexã este valabilã şi pentru candidaţii aparţinând minoritãţilor naţionale.

ANEXA 2
────────
la metodologie
────────────────

PROBA PRACTICĂ
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele cu clasele speciale - limbi strãine, cu program intensiv şi bilingv

Proba practicã va consta dintr-un interviu prin care comisia de concurs va evalua:
1. competenţa de receptare şi comunicare a candidatului în limba strãinã respectivã;
2. capacitatea de a stabili obiective şi conţinuturi pentru un curriculum (programã) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis" sau "respins".


ANEXA 3
────────
la metodologie
────────────────

PROBA PRACTICĂ
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante

Disciplina Informaticã
Proba practicã va consta din realizarea practicã a subiectelor înscrise pe biletul de examinare.
Biletul de examinare va conţine 5 subiecte care trateazã:
● o aplicaţie în mediul de programare Pascal sau C/C++ (cap. 4* al programei):
- se vor testa abilitãţile candidatului în utilizarea mediului de programare, depanarea programului/aplicaţiei;
● o aplicaţie de baze de date (cap. 9 al programei):
- se vor verifica abilitãţile candidatului în utilizarea mediului FOX PRO;
● utilizarea unui sistem de operare (cap. 2* al programei):
- se vor verifica abilitãţile candidatului în utilizarea unui SO;
● implementarea unei aplicaţii de biroticã (cap. 10 al programei):
- se vor testa abilitãţile candidatului în utilizarea editorului de texte sau editorului de foi de calcul sau al editorului prezentãrii;
● utilizarea serviciilor reţelei Internet (cap. 11* al programei):
- se vor testa abilitãţile candidatului în utilizarea serviciilor Internet.
Proba practicã nu va depãşi 30 de minute pentru fiecare candidat.
Evaluarea se va face pe baza calificativului "admis" sau "respins".
NOTĂ:
1. Unitãţile de învãţãmânt şi numãrul acestora, unde candidaţii vor susţine proba practicã, vor fi stabilite de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
2. Prevederile prezentei anexe sunt valabile şi pentru candidaţii care vor opta pentru un post/catedrã vacant/vacantã din palate şi cluburi ale elevilor.


ANEXA 4
────────
la metodologie
──────────────

PROBA PRACTICĂ
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante

Disciplina Instruire practicã - maiştri instructori
1. Proba practicã se susţine în cabinete, ateliere, laboratoare de specialitate, sãli de demonstraţie din unitãţile de învãţãmânt, stabilite de comisia de examinare, sub supravegherea permanentã a membrilor acesteia.
2. Proba practicã constã în executarea unei lucrãri/produs/serviciu/tehnici de îngrijire - conform profilului postului.
3. Subiectele pentru proba practicã se elaboreazã de comisia de examinare, în ziua examenului.
4. Durata probei practice variazã între 30-180 de minute pentru fiecare candidat, în funcţie de complexitatea lucrãrii.
5. Evaluarea probei practice se realizeazã pe baza unei fişe de observaţii, elaboratã de comisia de examinare.
6. Fişa de observaţii va cuprinde urmãtoarele criterii de evaluare:
- amenajarea ergonomicã a locului de muncã;
- respectarea normelor de igienã, de protecţia muncii şi prevenirea şi stingerea incendiilor;
- alegerea materialelor, produselor, instrumentelor şi aparatelor necesare executãrii lucrãrii;
- respectarea algoritmului de execuţie;
- respectarea procesului tehnologic (operaţiilor, fazelor, trecerilor, mânuirilor, mişcãrilor);
- finisarea, aspectul lucrãrii/produsului/serviciului, tehnici de îngrijire;
- atitudinea faţã de client/pacient;
- redactarea unui referat pentru probele de laborator.
7. Evaluarea se face pe baza calificativului "admis" sau "respins".

ANEXA 5
────────
la metodologie
──────────────


PROBA PRACTICĂ
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante

Disciplina Arte plastice





Proba practicã va consta dintr-un interviu prin care comisia de
concurs va evalua:
● pregãtirea metodicã, pe baza unui proiect didactic elaborat de
candidat în faţa comisiei, la alegere, din conţinuturile
disciplinei Studiul compoziţiei, disciplinã fundamentalã din cadrul
curriculumului diferenţiat, specific învãţãmântului de arte vizuale
...................................................... 50 de puncte;
● activitatea în specialitate, pe baza prezentãrii unui portofoliu
de activitate.
Comisia de concurs va puncta fiecare manifestare artisticã sau
teoreticã publicatã, de nivel naţional, internaţional sau local,
precum şi premiile anuale acordate de uniunile de creaţie artisticã
sau filialele acestora din România, premiile internaţionale,
iniţierea/participarea de/la proiecte naţionale sau internaţionale,
precum şi orice contribuţie teoreticã în domeniu, dupã cum urmeazã:
- premii anuale acordate de uniunile de creaţie sau filialele acestora,
precum şi premii internaţionale acordate de instituţii culturale
omoloage ................................................ 40 de puncte;
- participãri la expoziţiile anuale, bienale, trienale etc., naţionale
şi internaţionale, creaţii scenografice sau de costum de scenã, lucrãri
de artã monumentalã, proiecte de arhitecturã realizate individual sau
în colectiv, creaţii omologate în diferite domenii ale designului,
lucrãri de restaurare certificate de comisii de specialitate, literaturã
de specialitate publicatã etc. ........................... 30 de puncte;
- coordonare de proiecte naţionale sau internaţionale ....... 40 de puncte;
- manifestãri expoziţionale individuale sau de grup:
● în spaţii administrate de muzee de artã ................... 40 de puncte;
● în spaţii administrate de uniuni de creaţie ............... 30 de puncte;
● în alte locaţii ........................................... 20 de puncte;
- manifestãri expoziţionale (jurizate) periodice sau ocazionale
............................................................. 30 de puncte;
- alte manifestãri expoziţionale ocazionale (nejurizate)
............................................................. 20 de puncte;
- participare în cadrul unor proiecte naţionale sau
internaţionale .............................................. 20 de puncte;
- contribuţii teoretice în domeniu (articole publicate în presã,
comunicãri ştiinţifice, intervenţii în cadrul unor seminarii pe teme
de specialitate etc.) ........................................ 10 puncte.


Pentru calificativul admis candidatul va trebui sã obţinã minimum 70 de puncte.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016