Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.466 din 15 noiembrie 2005  privind aprobarea Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.466 din 15 noiembrie 2005 privind aprobarea Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.052 din 25 noiembrie 2005
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (9) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza consultãrii federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia şi criteriile de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învãţãmântul preuniversitar, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice dispoziţie contrarã prezentului ordin.
ART. 3
Direcţia generalã managementul resurselor umane, inspectoratele şcolare şi unitãţile de învãţãmânt vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Jozsef Koto,
secretar de stat

Bucureşti, 15 noiembrie 2005.
Nr. 5.466.

ANEXĂ

METODOLOGIA ŞI CRITERIILE
de acordare a gradaţiei de merit şi a
salariului de merit în învãţãmântul preuniversitar

SECŢIUNEA I
Acordarea gradaţiei de merit în învãţãmântul preuniversitar

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt pot beneficia de gradaţia de merit, acordatã prin concurs.
ART. 2
(1) Aceastã gradaţie se acordã pentru 10% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar şi reprezintã 20% din salariul de bazã al persoanei, şi anume salariul funcţiei didactice conform grilei, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere.
(2) Gradaţia de merit se include în salariul de bazã şi constituie bazã de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi care se acordã în raport cu salariul de bazã.
(3) Numãrul de gradaţii care se vor acorda începând cu anul 2006 se calculeazã astfel: din numãrul stabilit prin aplicarea a 10% din totalul posturilor didactice de predare, posturilor didactice auxiliare şi de conducere se scade numãrul de gradaţii acordate în ultimii 3 ani, având în vedere cã gradaţia de merit se acordã pe o perioadã de 4 ani.
(4) Pentru acordarea gradaţiei de merit se va avea în vedere numãrul de posturi aprobat prin legea bugetului de stat pe anul 2006, respectiv aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, dupã caz.
(5) În situaţia în care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare şi din palatele copiilor, i se modificã locul de muncã, la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi pãstreazã gradaţia de merit.
(6) În situaţia în care personalul didactic beneficiar al gradaţiei de merit este detaşat în alt judeţ, acesta îşi poate pãstra gradaţia de merit, conform prevederilor <>art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadã de 4 ani, începând cu 1 iulie 2006.
ART. 4
(1) Personalul didactic care a beneficiat de gradaţie de merit poate participa din nou la concurs.
(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit în acelaşi an calendaristic.

CAP. II
Înscrierea pentru acordarea gradaţiei de merit

ART. 5
(1) La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit poate participa:
1. personalul didactic de predare, didactic auxiliar cu contract de muncã şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt, cu o vechime în învãţãmântul preuniversitar de peste 3 ani;
2. personalul didactic de predare din învãţãmântul preuniversitar, care are performanţe deosebite în inovarea didacticã, desfãşoarã activitate de formare continuã a cadrelor didactice din învãţãmântul preuniversitar la casa corpului didactic, în perioada 1 martie 2002-20 ianuarie 2006, şi are calificativul "Foarte bine" în fiecare an şcolar din perioada evaluãrii.
(2) Condiţiile prevãzute mai sus trebuie sã le îndeplineascã şi:
- personalul didactic de predare de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã şi din centrele şi cabinetele logopedice;
- personalul didactic de predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unitãţi de învãţãmânt subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor;
- personalul didactic auxiliar din unitãţile conexe din învãţãmântul preuniversitar.

CAP. III
Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit

ART. 6
(1) Activitatea din ultimii 4 ani a candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, inclusã în raportul de autoevaluare, susţinutã prin documente doveditoare, se evalueazã pe baza unei fişe elaborate de inspectoratul şcolar/Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru palatele şi cluburile copiilor, transmisã inspectoratelor şcolare şi Palatului Naţional al Copiilor, ţinându-se seama de urmãtoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat, în perioada 1 martie 2002-20 ianuarie 2006:
1. Criteriul activitãţilor complexe cu valoare instructiv-educativã, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute în pregãtirea preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţã, materializate în progresul elevilor la clasã, în rezultate ale elevilor la clasã, la testãri şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu clasa şi individual pentru disciplinele de specialitate în învãţãmântul vocaţional (de exemplu, ponderea elevilor cu performanţe în clasa urmãtoare);
b) iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului AEL în cadrul şcolii, dacã existã condiţiile tehnice necesare;
c) performanţe în pregãtirea elevilor distinşi la concursuri de profil/olimpiade şcolare, concursuri cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, materializate în obţinerea locurilor I, II, III şi a menţiunilor la faza internaţionalã şi a locurilor I, II, III la faza naţionalã, judeţeanã şi interjudeţeanã/regionalã, precum şi în obţinerea de premii speciale. Este indicat sã se precizeze numele cadrului didactic;
d) pregãtirea loturilor olimpice pentru concursurile şcolare, participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene (incluse în programul de activitãţi şi în calendarul inspectoratelor şcolare/Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii), naţionale şi internaţionale;
e) pregãtirea loturilor olimpice, activitatea în centre de excelenţã şi în unitãţi şcolare vocaţionale, participarea, în calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene, naţionale ori internaţionale; organizarea de concursuri şi festivaluri la nivel internaţional, naţional sau interjudeţean; organizarea şi participarea la spectacole, expoziţii, concerte, simpozioane la nivel internaţional, naţional ori interjudeţean;
f) rezultate notabile/mãsurabile obţinute în activitãţile culturale şi educative organizate în şcoalã şi finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, cu impact la nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional/internaţional;
g) rezultatele comunicãrii cu pãrinţii şi cu autoritãţile locale, concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delincvenţei juvenile, a comportamentelor marginale;
h) atragerea de finanţãri pentru centre de documentare şi informare etc.;
i) realizarea de proiecte extracurriculare, cu finanţare extrabugetarã;
j) rezultate obţinute în centrele de excelenţã şi centrele de pregãtire zonalã din cadrul unitãţilor de învãţãmânt vocaţionale (muzicã, seminarii, şcoli normale, teatru, coregrafie, arte plastice, arhitecturã, sport etc.) sau cu elevi cu dificultãţi de învãţare;
k) activitate desfãşuratã de cãtre cadrele didactice din unitãţile de învãţãmânt cuprinse în Programul PHARE 2003/005-551.01.02 de monitorizare a învãţãmântului profesional şi tehnic;
l) activitate desfãşuratã în vederea realizãrii echitãţii în educaţie (activitãţi de remediere şcolarã, grãdiniţã de varã, activitãţi de desegregare, de educaţie incluzivã, nediscriminatorie, de educaţie multiculturalã/interculturalã, educaţie pentru diversitate/alteritate, programe de educaţie a pãrinţilor recunoscute la nivel judeţean/naţional);
m) rezultate mãsurabile/cuantificabile obţinute în dezvoltarea unor activitãţi practice, educative pentru formarea de abilitãţi de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;
n) rezultate mãsurabile/cuantificabile obţinute în finalizarea unor proiecte de parteneriat educaţional, la nivel local/judeţean/naţional/internaţional, şi în activitãţi de voluntariat, la nivelul comunitãţii locale;
o) activitate ca metodist, membru în consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar şi în comisia naţionalã de specialitate, consilier educativ, coordonator de cerc pedagogic, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare;
p) participarea la cursuri de formare;
q) coordonarea activitãţilor din cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitarã.
2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didacticã, materializate în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumãtoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice, reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, dupã caz; cãrţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN, crearea de softuri educaţionale în specialitate, paltforme de e-learning avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii; elaborarea unei programe şcolare pentru o disciplinã opţionalã nouã, însoţitã de suport de curs; elaborarea unei programe vizând curriculum pentru opţional integrat în dezvoltare localã;
b) elaborarea de cãrţi şi lucrãri ştiinţifice publicate în domeniul didacticii, specialitãţii şi managementului educaţional, înregistrate cu ISBN;
c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator, activitate în domeniul sindical la nivel local/judeţean/naţional/internaţional, participarea cu comunicãri la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formatori, contribuţia la cercetãri ştiinţifice în specialitate sau în domeniul problematicii învãţãmântului şi educaţiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o duratã de minimum 3 zile (24 ore), care sã vizeze asigurarea calitãţii şi personalizarea concretã de comunicare cu familia şi comunitatea privind participarea şi contribuţia la activitãţile menţionate;
d) activitatea desfãşuratã în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social şi în comisiile naţionale de specialitate.
3. Criteriul activitãţilor desfãşurate cu copii/elevi cu cerinţe educative speciale, la nivel local/judeţean/ naţional/internaţional:
- integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile de masã şi desfãşurarea activitãţilor de educaţie remedialã.
4. Criteriul privind participarea la proiecte, în cadrul programelor de reformã educaţionalã, coordonate de inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, de alţi parteneri (Institutul Francez, British Council, PHARE, Socrates, Arion, MATRA, UNICEF, JIICA/JOCV, YOUTH, Institutul Goethe, Banca Mondialã, Centrul de limbi moderne de la Graz, proiectele Kulturikontakt Austria etc.), recunoscute de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
5. Criteriul privind creşterea prestigiului unitãţii de învãţãmânt/conexe, fãcând vizibile rezultatele acesteia în presã, pe site-urile educaţionale, prin sporirea calitãţii actului educaţional, manifestat prin locul ocupat de şcoalã în ierarhia stabilitã de inspectoratele şcolare, ca urmare a:
a) contribuţiilor individuale şi/sau în echipã la dezvoltarea teoriei şi practicii managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învãţãmântului;
b) realizãrii unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare, având ca efect sporirea calitãţii instituţiei şi a procesului de predare-învãţare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
c) realizãrii de parteneriate cu instituţiile din domeniul educaţiei şi al culturii (universitãţi, biblioteci, muzee, centre de culturã, case de culturã, asociaţii, fundaţii etc.) la nivel local, regional, naţional şi internaţional;
d) rezultatelor obţinute prin participarea elevilor la examenele de capacitate/teste naţionale, evaluare naţionalã, bacalaureat şi de absolvire;
e) realizãrilor în ceea ce priveşte educaţia adulţilor şi reconversia profesionalã (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de învãţare).
(2) Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic (preşcolar, primar, profesor, de conducere, didactic auxiliar) se va defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activitãţi.
(3) Realizarea cerinţelor prevãzute la alin. (1) pct. 1 lit. g), h) şi i) şi pct. 5 lit. a), b) şi c) este obligatorie pentru personalul de conducere din unitãţile de învãţãmânt.
ART. 7
Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradaţiei de merit sunt stabilite în fişa de evaluare a activitãţii, elaboratã de inspectoratul şcolar pe baza fişei postului.
ART. 8
(1) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, prin aplicarea criteriilor generale, detaliazã criteriile şi stabileşte punctajul prin câte o grilã specificã fiecãrei categorii de cadre didactice şi personal didactic auxiliar, punctajele cu ponderile aferente fiind separate pentru educatoare, învãţãtori, profesori şi cadre didactice din învãţãmântul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, învãţãmântul special, personalul didactic auxiliar şi personalul didactic de conducere din unitãţile de învãţãmânt.
(2) Pentru personalul didactic şi personalul de conducere din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, prin direcţia de resort, va detalia criteriile şi va stabili punctajele cu ponderile aferente prin câte o grilã specificã fiecãrei categorii de personal didactic, cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt.

CAP. IV
Procedura de acordare a gradaţiei de merit

ART. 9
(1) Inspectorul şcolar general numeşte, prin decizie, comisia de coordonare a concursului în vederea acordãrii gradaţiei de merit.
(2) Comisia de coordonare a concursului în vederea acordãrii gradaţiei de merit este formatã din:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari de specialitate.
(3) Pentru Palatul Naţional al Copiilor, comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea acordãrii gradaţiei de merit este formatã din:
a) preşedinte - un inspector de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
b) secretar - un inspector din Direcţia generalã managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
c) membri - inspectori şcolari de specialitate din cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(4) Reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt participã în calitate de observatori la toate lucrãrile, au drept de acces la documentele comisiilor şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.
ART. 10
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, procedura de atribuire a gradaţiei de merit prin concurs cuprinde urmãtoarele etape:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unitãţii de învãţãmânt/conexe raportul de autoevaluare a activitãţii desfãşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa de evaluare, pentru acordarea gradaţiei de merit, la categoria de personal în care acesta se încadreazã (elaboratã de inspectoratul şcolar).
2. Consiliul profesoral al unitãţii de învãţãmânt/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul reflectã realizãrile candidatului potrivit fişei de evaluare şi a documentelor doveditoare, formuleazã o apreciere sinteticã asupra activitãţii candidatului, consemnatã în procesul-verbal de şedinţã.
3. Directorul unitãţii de învãţãmânt/conexe depune la secretariatul inspectoratului şcolar raportul de autoevaluare însoţit de documentele doveditoare, aprecierea consiliului profesoral, precum şi propria apreciere, care trebuie sã fie obiectivã, cu referire şi la deontologia profesionalã, la abilitãţile de comunicare ale candidatului în cadrul unitãţii de învãţãmânt în care îşi desfãşoarã activitatea. Aprecierea directorului unitãţii de învãţãmânt/conexe se face de cãtre inspectorul de management şi evaluare instituţionalã. În cazul Palatului Naţional al Copiilor, aprecierea personalului de conducere se face de cãtre un inspector din Direcţia generalã învãţãmânt preuniversitar şi de cãtre un inspector în Direcţia generalã managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
4. În urma consultãrii consiliului consultativ, inspectorul de specialitate întocmeşte un raport motivat, referitor la activitatea candidatului în specialitate, acordând punctajul ca sumã a punctelor pentru fiecare criteriu de evaluare din fişã.
5. Comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea acordãrii gradaţiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral şi a directorului unitãţii, precum şi raportul motivat al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examineazã, stabileşte punctajul final şi întocmeşte lista în ordinea descrescãtoare a acestuia, pe posturi şi discipline. Lista astfel întocmitã va fi prezentatã în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
6. În consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar preşedintele comisiei prezintã propunerile de acordare a gradaţiilor de merit.
7. Consiliul de administraţie aprobã lista candidaţilor admişi la concurs, în ordinea descrescãtoare a punctajului acordat, şi o afişeazã la inspectoratul şcolar; aceastã listã se afişeazã în termen de 24 de ore de la încheierea evaluãrii. În cazul Palatului Naţional al Copiilor, comisia de coordonare a lucrãrilor din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii aprobã lista candidaţilor admişi în ordinea descrescãtoare a punctajului acordat şi o afişeazã la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în termen de 24 de ore de la încheierea evaluãrii.
8. Cadrele didactice au drept de contestaţie asupra punctajului acordat, la inspectoratul şcolar, în conformitate cu graficul prevãzut în anexa nr. 1 la secţiunea I. Contestaţiile se rezolvã în termen de 3 zile calendaristice de la data înregistrãrii acestora de cãtre o comisie de soluţionare a contestaţiilor, numitã prin decizie a inspectorului şcolar general şi formatã din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar general/directorul Direcţiei generale învãţãmânt preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, pentru Palatul Naţional al Copiilor;
b) secretar - consilierul juridic;
c) membri - inspectori şcolari şi inspectorul şcolar cu atribuţii privind managementul resurselor umane/inspectori de specialitate din cadrul Direcţiei generale învãţãmânt preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, pentru Palatul Naţional al Copiilor, alţii decât cei care au fãcut parte din comisia de coordonare a concursului.
Hotãrârea comisiei de contestaţii este definitivã.
La lucrãrile comisiei de contestaţii participã şi reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, în calitate de observatori.
9. Hotãrârea asupra rezultatului concursului, precum şi ponderea pe diferite specialitãţi şi unitãţi de învãţãmânt aparţine inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite în ordinea descrescãtoare a punctajului pe posturi şi discipline, care a fost aprobatã de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, cu condiţia respectãrii proporţiei numãrului de locuri pe discipline/domenii de activitate.
10. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar înainteazã lista candidaţilor validaţi la Direcţia generalã managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, pentru emiterea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii. Lista transmisã la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu adresa de înaintare, conţine:
a) numãrul total şi modul de calcul al numãrului de gradaţii acordate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti/Palatului Naţional al Copiilor;
b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, care au participat la procedura de acordare a gradaţiei de merit, cu statut de observatori;
c) tabelul nominal şi punctajul pentru candidaţii aprobaţi, conform anexei nr. 2 la secţiunea I.
ART. 11
Direcţia generalã managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii verificã încadrarea în numãrul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradaţiei de merit şi elaboreazã ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii pentru acordarea gradaţiei de merit cadrelor didactice, conform listelor primite de la inspectoratele şcolare.
ART. 12
Locurile rãmase vacante dupã emiterea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii se vor include în numãrul de locuri pentru anul urmãtor, fãrã a se depãşi procentul de 10% din totalul posturilor didactice existente, în anul pentru care se face calculul.

ANEXA 1
-------
la secţiunea I
--------------

GRAFICUL
desfãşurãrii concursului pentru acordarea gradaţiilor
de merit - sesiunea 2006

- 20 ianuarie - 11 februarie 2006: depunerea dosarelor care conţin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv, la registratura inspectoratului şcolar;
- 14 februarie - 21 februarie 2006: analiza dosarelor de cãtre inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ;
- 22 februarie - 5 martie 2006: verificarea dosarelor de cãtre comisia de coordonare a concursului în vederea acordãrii gradaţiei de merit;
- 22 februarie - 5 martie 2006: verificarea dosarelor de cãtre reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt şi refacerea punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, împreunã cu inspectorul de specialitate;
- 8 martie 2006: consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar aprobã lista candidaţilor validaţi;
- 9 martie 2006: afişarea listei la avizierul inspectoratului şcolar;
- 13 martie - 14 martie 2006: depunerea contestaţiilor;
- 15 martie - 17 martie 2006: rezolvarea contestaţiilor de cãtre comisie;
- 20 martie 2006: validarea rezultatelor finale ale concursului de cãtre consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar;
- 24 martie 2006: înaintarea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii, a tabelului nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit;
- 31 mai 2006: elaborarea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii.

NOTĂ:
Cadrele didactice de la Palatul Naţional al Copiilor vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradaţiei de merit la registratura Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, respectând graficul de mai sus.

ANEXA 2
-------
la secţiunea I
--------------


┌────┬─────────┬───────┬─────────────┬───────────────┬──────────────┬─────────┐
│Nr. │ │ │ │ Vechimea │ Unitatea │Punctajul│
│crt.│Numele şi│Funcţia│Specialitatea│ în învãţãmânt │de învãţãmânt │ obţinut│
│ │prenumele│ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼───────┼─────────────┼───────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴───────┴─────────────┴───────────────┴──────────────┴─────────┘


NOTĂ:
În cazul personalului didactic de îndrumare şi control, la rubrica "Unitatea de învãţãmânt" se va preciza unitatea de învãţãmânt unde are obligaţia de predare. Adeverinţele emise de unitãţile de învãţãmânt respective se vor anexa la lista transmisã, prin poştã, la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.

SECŢIUNEA a II-a
Acordarea salariului de merit în învãţãmântul preuniversitar

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 13
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (7) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, personalul didactic şi didactic auxiliar poate beneficia de salariu de merit.
ART. 14
Numãrul salariilor de merit se calculeazã la totalul posturilor didactice şi didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului şcolar şi se distribuie pe unitãţi de învãţãmânt, indiferent de numãrul cadrelor didactice şi didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 15
(1) Salariul de merit este un procent de 15%, aplicat la salariul de bazã, şi anume la salariul funcţiei didactice conform grilei, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere. Salariul de merit se include în salariul de bazã şi constituie bazã de calcul pentru sporuri şi alte drepturi care se acordã în raport cu salariul de bazã.
(2) Persoanele care beneficiazã de salariu de merit se stabilesc o datã pe an, de regulã dupã aprobarea bugetului de stat, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfãşuratã în anul precedent.
(3) Persoanele care solicitã salariul de merit vor depune la conducerea unitãţii de învãţãmânt o fişã de autoevaluare, stabilitã de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.
(4) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupã o perioadã de 6 luni de la angajare.
(5) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numãrul total de posturi didactice şi didactice auxiliare prevãzut în statul de funcţii al unitãţilor bugetare, din care cel puţin douã treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie şi cel mult o treime pentru funcţiile de conducere din unitãţile de învãţãmânt.
(6) În situaţia în care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare şi celui din palatele copiilor, i se modificã locul de muncã, la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi pãstreazã salariul de merit.
(7) Aceleaşi drepturi le are şi personalul detaşat în alte judeţe.
ART. 16
Pentru directorii şi directorii adjuncţi, salariile de merit se aprobã de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar din numãrul salariilor repartizate unitãţii respective.
ART. 17
Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit în acelaşi an calendaristic.
ART. 18
Salariul de merit se acordã pe an calendaristic, începând cu 1 ianuarie 2006, pe baza punctajului realizat în urma evaluãrii activitãţii desfãşurate în anul precedent de candidat, conform fişei de evaluare stabilite de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, în baza prezentei metodologii.
ART. 19
(1) Contestaţiile se depun la conducerea unitãţii de învãţãmânt sau la organul ierarhic superior (inspectoratul şcolar), dupã caz, în termen de 3 zile calendaristice de la data comunicãrii rezultatelor, în conformitate cu graficul prevãzut în anexa la secţiunea a II-a.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre o comisie numitã prin decizia directorului unitãţii, respectiv inspectorului şcolar general.
(3) Hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivã.

CAP. II
Criterii de bazã pentru acordarea salariului de merit

ART. 20
(1) Criterii privind calitatea activitãţii instructiv-educative (50 de puncte):
a) calificativ "Foarte bine" în anul şcolar precedent;
b) activitate de profesor coordonator de proiecte şi programe educative;
c) utilizarea Sistemului educativ informatizat, pentru cadrele didactice din unitãţile de învãţãmânt în care acesta existã;
d) activitãţi educative desfãşurate cu elevii care au cerinţe educative speciale:
1. activitate de predare, învãţare, evaluare, diagnosticare şi terapie desfãşuratã cu copiii cu cerinţe educative speciale în şcolile de masã;
2. integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale în şcolile de masã şi desfãşurarea activitãţilor de educaţie remedialã;
e) activitate de şef de catedrã/comisie metodicã, metodist, coordonator de cerc pedagogic, membru în consiliul consultativ de specialitate, formator, mentor;
f) performanţe obţinute în pregãtirea preşcolarilor sau a elevilor, în urma testãrilor şi a examenelor de sfârşit de ciclu;
g) rezultate obţinute cu preşcolarii/elevii la concursurile şi olimpiadele şcolare la nivel local/judeţean şi naţional;
h) coordonarea activitãţilor din cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitarã.
(2) Pentru personalul de conducere şi profesorii coordonatori de proiecte şi programe educative, evaluarea se va face pe baza unei fişe speciale elaborate la nivelul inspectoratului şcolar, care va cuprinde indicatori specifici.
ART. 21
(1) Criterii privind activitatea metodicã, ştiinţificã şi culturalã (50 de puncte):
a) valorificarea competenţelor dobândite în cadrul cursurilor de perfecţionare, prin susţinerea de activitãţi demonstrative sau comunicãri la sesiuni ştiinţifice de specialitate, în şcoalã;
b) susţinerea de activitãţi demonstrative sau comunicãri la sesiuni ştiinţifice de specialitate, la nivel local/judeţean/naţional;
c) elaborarea şi publicarea unor studii şi articole în reviste de specialitate, acreditate;
d) obţinerea unor rezultate cu elevii, în urma participãrii la concursurile şcolare, precum şi la activitãţi cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
e) responsabilitãţi suplimentare, neremunerate, desfãşurate la nivel local/judeţean/naţional (membru în comisia naţionalã de specialitate, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare, coordonarea unor programe educaţionale în colaborare cu inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, alţi parteneri - Institutul Francez, British Council, Institutul Goethe, Banca Mondialã, PHARE, MATRA, UNICEF, participarea la programele de reformã a învãţãmântului preuniversitar PHARE, iniţierea şi derularea unor programe Socrates, Comenius etc.) recunoscute de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
f) participarea la cursuri de formare;
g) contribuţii la creşterea prestigiului şi a calitãţii activitãţii unitãţii de învãţãmânt prin forme de parteneriat cu reprezentanţi ai comunitãţii locale, agenţi economici etc.;
h) realizarea unor proiecte de finanţare din surse extrabugetare;
i) activitatea desfãşuratã în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social.
(2) Se vor puncta comunicãrile şi lucrãrile elaborate şi prezentate în perioada evaluatã.
ART. 22
Fiecare unitate şcolarã, prin consiliul de administraţie, va stabili o fişã cu punctaj defalcat, pentru fiecare categorie de personal angajat, în vederea întocmirii raportului de autoevaluare a activitãţii, pe baza documentelor doveditoare, depuse pentru fiecare categorie de personal angajat. Fişa cu punctajul defalcat se va afişa la avizierul unitãţii şcolare, înainte de întocmirea dosarelor candidaţilor.
ART. 23
La toate etapele de acordare a salariului de merit participã, în calitate de observatori, liderul/liderii organizaţiilor sindicale din unitate, respectiv reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate la federaţiile reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, ale cãror observaţii se consemneazã în procesele-verbale.
ART. 24
În situaţia în care persoana care a obţinut salariul de merit a renunţat la el, chiar dacã acesteia nu i-a încetat contractul individual de muncã cu unitatea, salariul de merit poate fi redistribuit, pânã la expirarea perioadei de un an de zile, altei persoane din aceeaşi unitate de învãţãmânt, în ordinea descrescãtoare a punctajului.
ART. 25
Pentru personalul didactic auxiliar, salariul de merit se va acorda în urma evaluãrii calitãţii şi eficienţei activitãţilor cuprinse în fişa postului de cãtre consiliul de administraţie al unitãţii şcolare. Realizarea criteriilor prevãzute la art. 21 alin. (1) lit. g) şi h) este obligatorie pentru personalul didactic de conducere.
ART. 26
Candidaţii care au obţinut salariul de merit pot sã participe la concursul pentru obţinerea gradaţiei de merit. În cazul în care vor fi nominalizaţi sã obţinã gradaţie de merit, candidaţii au obligaţia sã opteze pentru una dintre cele douã, dupã emiterea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii.

ANEXĂ
-----
la secţiunea a II-a
-------------------

GRAFICUL
desfãşurãrii acţiunilor pentru acordarea
salariului de merit în anul 2006

- 15 - 21 noiembrie 2005: inspectoratul şcolar analizeazã, repartizeazã şi transmite unitãţilor de învãţãmânt numãrul salariilor de merit;
- 22 - 25 noiembrie 2005: personalul didactic şi didactic auxiliar din învãţãmânt cu rezultate deosebite întocmeşte un raport de autoevaluare a activitãţii şi o cerere, care se vor depune la conducerea unitãţii;
- 28 noiembrie - 5 decembrie 2005: cererea şi raportul se analizeazã în consiliul profesoral al unitãţii, care formuleazã o apreciere sinteticã (pentru fiecare solicitant în parte) şi va face propuneri, pe care le înainteazã spre aprobare consiliului de administraţie;
- 7 decembrie - 8 decembrie 2005: consiliul de administraţie aprobã nominal personalul cãruia i se atribuie salariul de merit, în limita locurilor acordate de inspectoratul şcolar, şi le transmite inspectoratului şcolar spre validare;
- 9 decembrie 2005: validarea şi afişarea rezultatelor;
- 12 decembrie - 13 decembrie 2005: depunerea contestaţiilor;
- 14 decembrie - 16 decembrie 2005: soluţionarea contestaţiilor;
- 19 decembrie 2005: afişarea rezultatelor la contestaţii.

NOTĂ:
1. Personalul didactic de conducere din unitãţile de învãţãmânt va întocmi şi va depune raportul de autoevaluare a activitãţii desfãşurate, la inspectoratul şcolar.
2. Aprobarea nominalã va fi datã în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în limita locurilor aprobate.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016