Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.418 din 8 noiembrie 2005  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta educationala si a regulamentelor-cadru ale institutiilor din subordine    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.418 din 8 noiembrie 2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si de asistenta educationala si a regulamentelor-cadru ale institutiilor din subordine

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.158 din 21 decembrie 2005
În baza dispoziţiilor <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.251/2005 privind unele mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii de învãţare, instruire, compensare, recuperare şi protecţie specialã a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerinţe educative speciale din cadrul sistemului de învãţãmânt special şi special integrat,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, prevãzut în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a centrelor şcolare pentru educaţie incluzivã, prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Se aprobã Regulamentul-cadru privind organizarea şi funcţionarea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã, prevãzut în anexa nr. 3 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 4
Se aprobã Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a centrelor şi cabinetelor logopedice interşcolare, prevãzut în anexa nr. 4 care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Serviciile de mediere şcolarã funcţioneazã în baza reglementãrilor legislaţiei în vigoare.
ART. 6
Direcţia generalã învãţãmânt preuniversitar, Direcţia generalã managementul resurselor umane, Direcţia generalã buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 7
Prevederile prezentului ordin intrã în vigoare dupã publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 8
Odatã cu intrarea în vigoare a prezentului ordin se abrogã prevederile <>Ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 4.923/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 din 7 octombrie 2003, şi prevederile art. 88-96 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a învãţãmântului special.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Bucureşti, 8 noiembrie 2005.
Nr. 5.418.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a centrelor judeţene/al
municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã în fiecare judeţ centrul judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã, iar în municipiul Bucureşti se înfiinţeazã Centrul municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(2) Centrele menţionate la alin. (1) sunt unitãţi conexe ale învãţãmântului preuniversitar, cu personalitate juridicã, subordonate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi coordonate de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
ART. 2
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã reprezintã o nouã instituţie de învãţãmânt specializatã în oferirea, coordonarea şi monitorizarea de servicii educaţionale specifice acordate copiilor/elevilor, cadrelor didactice, pãrinţilor şi membrilor comunitãţii pentru a asigura tuturor accesul la o educaţie de calitate, precum şi asistenţa necesarã în acest sens.
ART. 3
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã oferã servicii specializate de mediere şcolarã, coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã, la nivel judeţean, activitatea şi serviciile educaţionale oferite de centrele şcolare pentru educaţie incluzivã, centrele şi cabinetele logopedice interşcolare, centrele judeţene şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 4
Scopul activitãţii centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã îl constituie asigurarea calitãţii serviciilor educaţionale în domeniile menţionate la art. 3.
ART. 5
Obiectivele principale ale activitãţii centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã sunt:
- cuprinderea şi menţinerea în sistemul de învãţãmânt obligatoriu a tuturor copiilor/tinerilor, indiferent de particularitãţile lor psihoindividuale şi sociale;
- asigurarea suporturilor suplimentare necesare desfãşurãrii educaţiei de calitate în funcţie de potenţialul biopsihosocial al fiecãrui copil/tânãr;
- informarea şi consilierea cadrelor didactice în spiritul schimbãrii mentalitãţii şi al îmbunãtãţirii activitãţii didactico-educative;
- crearea condiţiilor de dezvoltare a personalitãţii elevilor/tinerilor în vederea integrãrii acestora în viaţa şcolarã, socialã şi profesionalã;
- implicarea pãrinţilor în activitãţi specifice unei relaţii eficiente: şcoalã-familie-comunitate, ca bazã a adaptãrii şcolare şi integrãrii sociale a copiilor/tinerilor.
ART. 6
Finanţarea centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se asigurã de la bugetele judeţelor/bugetele consiliilor locale ale municipiului Bucureşti, conform <>art. 6 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.251/2005 privind unele mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii de învãţare, instruire, compensare, recuperare şi protecţie specialã a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerinţe educative speciale din cadrul sistemului de învãţãmânt special şi special integrat.
ART. 7
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se înfiinţeazã în cel mult 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.

CAP. II
Responsabilitãţile şi serviciile centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã

ART. 8
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
- de coordonare, realizare, monitorizare şi evaluare a serviciilor educaţionale din judeţ/municipiu;
- de monitorizare a evoluţiilor beneficiarilor serviciilor educaţionale menţionate;
- de informare şi documentare pentru toţi membrii comunitãţii (cadre didactice, pãrinţi, copii, studenţi, autoritãţi locale etc.);
- de colaborare cu partenerii sociali din comunitate, precum şi cu organizaţii şi asociaţii la nivel naţional şi internaţional.
ART. 9
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã dezvoltã urmãtoarele servicii:
- servicii de consiliere psihopedagogicã şi orientare şcolarã şi profesionalã, prin centrele judeţene şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã;
- servicii de terapie a tulburãrilor de limbaj, prin centrele şi cabinetele logopedice interşcolare;
- servicii de sprijin pentru copiii cu cerinţe educative speciale, integraţi în unitãţile de învãţãmânt de masã, prin centrele şcolare pentru educaţie incluzivã;
- servicii de mediere şcolarã, prin mediatorii şcolari;
- servicii complexe de educaţie pentru copiii cu deficienţe, prin centrele şcolare pentru educaţie incluzivã;
- servicii de informare şi consiliere pentru cadre didactice, copii, pãrinţi, alţi membri ai comunitãţii;
- servicii de orientare a formãrii iniţiale şi continue prin parteneriate cu instituţiile abilitate sã ofere formare iniţialã şi continuã;
- servicii de terapii specifice, oferite prin centrele judeţene şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã şi prin centrele şcolare pentru educaţie incluzivã.
ART. 10
Responsabilitãţile centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã sunt urmãtoarele:
- coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã metodologic şi ştiinţific serviciile educaţionale realizate de instituţiile de învãţãmânt preuniversitar enumerate la art. 3;
- participã la formarea iniţialã a cadrelor didactice prin asigurarea practicii pedagogice în unitãţi de învãţãmânt preuniversitar din judeţ/municipiu;
- participã la formarea continuã prin identificarea nevoii de formare continuã şi colaborarea cu instituţiile acreditate în acest scop (Casa Corpului Didactic, instituţii de învãţãmânt superior, ONG-uri etc.);
- informeazã şi consiliazã cadrele didactice în domeniul educaţiei incluzive;
- informeazã beneficiarii în domeniul consilierii privind cariera;
- realizeazã materiale şi mijloace de învãţãmânt cu valoare de suport metodico-ştiinţific pentru cadrele didactice din învãţãmântul preuniversitar;
- evalueazã specialiştii care oferã servicii educaţionale din centrele de asistenţã psihopedagogicã şi din centrele logopedice, precum şi mediatorii şcolari;
- realizeazã o bazã de date care centralizeazã toate serviciile oferite beneficiarilor;
- semneazã/aprobã documentele elaborate de profesioniştii din subordine;
- gestioneazã cãrţile de muncã ale personalului din subordine, cu excepţia personalului din centrele şcolare pentru educaţie incluzivã;
- înfiinţeazã cabinete de resurse în şcolile de masã, pentru a oferi serviciile educaţionale direct beneficiarilor;
- realizeazã studii şi cercetãri privind: corelarea ofertei educaţionale cu cererea pieţei forţei de muncã şi implementarea strategiilor moderne de predare-învãţare-evaluare în actul didactic;
- faciliteazã relaţionarea unitãţilor şi instituţiilor din învãţãmântul preuniversitar cu comunitatea, prin parteneriate, proiecte şi programe;
- coordoneazã şi certificã activitãţile de voluntariat desfãşurate în cadrul Strategiei naţionale de acţiune comunitarã.
ART. 11
De serviciile centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã beneficiazã:
- copii, elevi, tineri;
- pãrinţi sau aparţinãtori legali ai copiilor;
- personalul angajat în unitãţile de învãţãmânt sau în alte instituţii care acţioneazã în domeniul problematicii copiilor;
- studenţi;
- membri ai comunitãţii locale.
ART. 12
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã poate organiza prestãri de servicii de tipul celor precizate la art. 9 cãtre terţi, pentru activitãţile care se subscriu prezentului regulament, în baza unui contract de prestãri servicii.

CAP. III
Resurse umane şi materiale

ART. 13
(1) Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã are urmãtoarea structurã organizatoricã:
- personal de conducere;
- personal didactic auxiliar;
- personal nedidactic.
(2) Conducerea centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã este asiguratã de directorul acestuia şi de un consiliu de administraţie format din coordonatorul centrului logopedic interşcolar, directorul centrului judeţean de asistenţã psihopedagogicã, coordonatorul mediatorilor şcolari, directorii adjuncţi ai centrelor şcolare pentru educaţie incluzivã şi alţi membri, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã este preşedintele consiliului de administraţie.
ART. 14
(1) Statul de funcţii al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã va cuprinde:
- un post didactic de profesor cu funcţia de director;
- posturi didactice auxiliare: mediatori şcolari, asistent social, secretar, contabil, documentarist;
- posturi nedidactice: îngrijitor, portar.
(2) Numãrul total de posturi/catedre din cadrul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã este cel aprobat de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti cu consultarea serviciilor specializate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Personalul didactic şi didactic auxiliar al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã va fi încadrat de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare.
ART. 15
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã va avea urmãtoarea bazã tehnico-materialã:
- birouri;
- salã de festivitãţi/conferinţe;
- bibliotecã/centru de documentare metodico-ştiinţificã şi în domeniul legislaţiei şcolare, salã de lecturã;
- baza logisticã necesarã desfãşurãrii activitãţilor de formare, precum şi de editare a unor materiale didactice;
- sãli multifuncţionale;
- cel puţin douã calculatoare conectate la reţeaua de Internet.

CAP. IV
Încadrarea, normarea şi salarizarea personalului

ART. 16
Personalul didactic şi didactic auxiliar din centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã beneficiazã de toate drepturile prevãzute de <>Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
(1) Funcţia de director se ocupã în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (3) şi ale <>art. 21 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Metodologia privind ocuparea postului de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se include în Metodologia de ocupare a posturilor de conducere (de îndrumare şi control) din învãţãmântul preuniversitar, elaboratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în termen de 90 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Funcţia de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se ocupã numai de absolvenţi ai unitãţilor de învãţãmânt de lungã duratã, cu specializarea pedagogie, psihologie, psihopedagogie specialã.
ART. 18
Încadrarea personalului didactic auxiliar se face pe bazã de concurs, potrivit <>art. 19 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 19
Centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã poate sã angajeze colaboratori în regim de cumul sau plata cu ora, fãrã a depãşi numãrul de posturi/catedre aprobat anual.
ART. 20
Personalul didactic auxiliar şi nedidactic îşi desfãşoarã activitatea având norma de 8 ore pe zi.

CAP. V
Evaluarea personalului

ART. 21
Domeniile de competenţã ale personalului didactic auxiliar şi nedidactic vor fi stipulate în fişele postului, însoţite de fişe de evaluare. În funcţie de aceste documente se realizeazã evaluarea anualã a acestor categorii de personal.
ART. 22
Evaluarea anualã (an şcolar) a directorului centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã se face de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în baza unei fişe de post şi a unei fişe de evaluare specifice, elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 23
În termen de 90 de zile de la aprobarea funcţionãrii, fiecare centru judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã îşi va elabora regulamentul de ordine interioarã.

ANEXA 2

REGULAMENTUL-CADRU
de înfiinţare, organizare şi funcţionare a
centrelor şcolare pentru educaţie incluzivã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã reprezintã cadrul instituţional de acţiune care asigurã accesul la educaţie tuturor copiilor prin educaţie formalã şi servicii educaţionale acordate copiilor cu cerinţe educative speciale şcolarizaţi atât în învãţãmântul special, cât şi în învãţãmântul de masã, precum şi personalului care este implicat în educaţia acestora.
(2) Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã este o unitate de învãţãmânt cu personalitate juridicã, din reţeaua şcolarã, aflatã sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în conformitate cu prevederile art. 141, coroborate cu prevederile alin. (2) al <>art. 10 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Activitãţile specifice procesului de învãţãmânt din centrul şcolar pentru educaţie incluzivã se aflã sub îndrumarea şi coordonarea inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, iar documentele emise vor fi echivalente celor emise de orice unitate şcolarã din ţarã.
(4) Serviciile educaţionale organizate şi desfãşurate de centrul şcolar pentru educaţie incluzivã sunt coordonate, monitorizate şi evaluate de centrul judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã, conform prevederilor anexei nr. 1.
ART. 2
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã utilizeazã sediul, patrimoniul, logistica, însemnele, regimul juridic şi ştampila unitãţii/instituţiei de învãţãmânt fondatoare. Dupã transformarea unitãţii/instituţiei de învãţãmânt în centru şcolar pentru educaţie incluzivã, însemnele şi ştampila vor purta antetul acestuia (CSEI).
ART. 3
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã desfãşoarã activitãţi de predare-învãţare-evaluare, normate în baza legislaţiei în vigoare, şi dezvoltã servicii educaţionale în domeniul educaţiei incuzive, de tipul: formare, informare, documentare, cosiliere, proiecte şi programe etc.
ART. 4
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã colaboreazã cu: instituţii de învãţãmânt, instituţii conexe ale învãţãmântului preuniversitar, cu direcţiile judeţene de asistenţã socialã şi protecţia copilului, cu autoritãţile locale, cu agenţi economici, cu organizaţii neguvernamentale, cu reprezentanţi ai comunitãţii locale, cu persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate care au preocupãri în domeniul educaţiei.
ART. 5
În centrul şcolar pentru educaţie incluzivã se interzic activitãţi de organizare şi propagandã politicã, prozelitismul religios sau activitãţi care încalcã normele generale de moralitate.

CAP. II
Funcţiile, atribuţiile şi serviciile centrului şcolar pentru educaţie incluzivã

ART. 6
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
- de intervenţie directã prin oferire de servicii psihopedagogice, psihologice şi de consiliere în domeniul educaţiei incluzive beneficiarilor direcţi: copii/elevi/tineri cu cerinţe educative speciale, pãrinţi, cadre didactice din şcolile de masã, membri ai comunitãţii locale;
- de informare, formare continuã/perfecţionare şi consiliere a personalului didactic în domeniul educaţiei incluzive;
- de suport metodico-ştiinţific în domeniul educaţiei incluzive pentru cadrele didactice din şcolile de masã;
- de învãţare, de pregãtire pentru viaţa de adult.
ART. 7
(1) Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã are urmãtoarele atribuţii:
- realizeazã depistarea precoce şi asigurã intervenţia timpurie în cazul copiilor cu cerinţe educative speciale;
- şcolarizeazã copii cu diverse grade şi tipuri de dizabilitãţi;
- realizeazã terapii specifice pentru copiii cu cerinţe educative speciale din învãţãmântul special şi din învãţãmântul de masã;
- evalueazã, diagnosticheazã şi urmãreşte evoluţia şcolarã a copiilor cu cerinţe educative, prin intermediul comisiei interne de evaluare continuã, conform <>art. 24 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.437/2004 privind organizarea şi metodologia de funcţionare a comisiei pentru protecţia copilului. Examinarea şi testarea psihologicã sunt efectuate doar de cãtre profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România, pe baza metodologiei unitare elaborate de Colegiul Psihologilor şi avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
- realizeazã şi aplicã planuri de servicii personalizate pentru fiecare copil evaluat;
- realizeazã adaptãri curriculare pentru copiii cu cerinţe educative speciale integraţi în învãţãmântul obişnuit;
- propune servicii de sprijin şi/sau terapii specifice, dupã caz;
- asigurã asistenţã psihoeducaţionalã copiilor cu cerinţe educative speciale, prin cadre didactice de sprijin/itinerante, terapeuţi, consilieri etc.;
- de consiliere şi asistenţã psihopedagogicã a cadrelor didactice care furnizeazã programe de educaţie remedialã;
- promoveazã învãţãmântul incluziv;
- asigurã asistenţã educaţionalã copiilor/elevilor nedeplasabili, prin formele de şcolarizare: la domiciliul elevului, cu frecvenţã redusã, cu scutire de frecvenţã, comasat etc.;
- monitorizeazã evoluţia copiilor cu cerinţe educative speciale;
- oferã asistenţã socialã şi servicii în regim de semiinternat/centru de zi pentru copiii/elevii cu cerinţe speciale care solicitã acest lucru;
- informeazã şi consiliazã familiile copiilor cu cerinţe educative speciale cu privire la problematica educaţiei copiilor lor;
- participã, împreunã cu centrul judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã, la activitãţi de informare, formare, perfecţionare şi documentare a cadrelor didactice din învãţãmântul obişnuit şi special, care se ocupã de educaţia copiilor cu cerinţe educative speciale;
- valorificã experienţa psihopedagogicã pozitivã şi promoveazã ideile moderne privind educaţia specialã prin publicaţii de specialitate periodice, prin cercetare aplicativã şi prin crearea de mijloace didactice;
- asigurã resursele umane şi materiale necesare realizãrii practicii pedagogice în domeniul educaţiei speciale;
- desfãşoarã activitãţi de cercetare şi consultanţã metodico-ştiinţificã, sub coordonarea centrului judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã;
- asigurã propria dezvoltare instituţionalã, precum şi cea a centrului judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã, prin mijloacele legale disponibile (granturi, proiecte de finanţare, sponsorizãri, donaţii, parteneriate etc.);
- colaboreazã cu instituţiile care promoveazã alternativele educaţionale aprobate;
- colaboreazã cu toate instituţiile din comunitatea localã implicate în problematica copiilor.
(2) Atribuţiile personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic sunt derivate din atribuţiile prevãzute la alin. (1) şi sunt stipulate în fişa postului.
ART. 8
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã asigurã servicii specializate în urmãtoarele domenii:
- educaţie specialã şi specializatã a copiilor cu deficienţe;
- compensare prin terapii specifice pentru copii/elevi cu dificultãţi de învãţare, dificultãţi de dezvoltare, dificultãţi de adaptare, tulburãri de limbaj, tulburãri de comportament, deficienţe fizice şi neuromotorii, deficienţe senzoriale etc.;
- evaluare psihopedagogicã, diagnosticare, orientare şcolarã şi profesionalã;
- asistenţã educaţionalã şi terapeutic-recuperatorie pentru copiii/elevii cu cerinţe educative speciale integraţi în unitãţile de învãţãmânt de masã;
- informare şi consiliere pentru pãrinţi;
- informare şi consiliere a cadrelor didactice;
- cercetare psihopedagogicã şi elaborare de studii de specialitate;
- testare şi consiliere psihologicã (realizate numai de cãtre profesorii psihologi atestaţi de Colegiul Psihologilor din România).
ART. 9
De serviciile centrului şcolar pentru educaţie incluzivã beneficiazã:
- copii cu vârste cuprinse între 0-3 ani;
- preşcolari şi şcolari din învãţãmântul special şi din cel de masã;
- pãrinţi sau aparţinãtori legali ai copiilor;
- personalul angajat în unitãţile de învãţãmânt sau în alte instituţii care acţioneazã în domeniul educaţiei speciale a copiilor;
- elevi/studenţi care efectueazã module de practicã pedagogicã;
- membri ai comunitãţii locale.

CAP. III
Resurse umane şi materiale

ART. 10
(1) Statul de funcţii al centrului şcolar pentru educaţie incluzivã va cuprinde:
- posturi/catedre didactice, didactic auxiliare şi nedidactice, în conformitate cu planul de şcolarizare aprobat anual prin hotãrâre a Guvernului;
- posturi/catedre didactice, personal nedidactic şi auxiliar, în funcţie de necesarul de resurse umane cerut de asistenţa educaţionalã.
(2) Numãrul total de posturi/catedre nu poate sã depãşeascã pe cel aprobat de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(3) În cadrul centrului şcolar pentru educaţie incluzivã existã posibilitatea redistribuirii posturilor/catedrelor în funcţie de conţinutul activitãţii proiectate.
(4) Personalul didactic şi didactic auxiliar al centrului şcolar pentru educaţie incluzivã va fi încadrat de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor <>art. 7 şi 8 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Activitatea de predare-învãţare-evaluare din centrul şcolar pentru educaţie incluzivã se poate desfãşura în urmãtoarele formaţiuni de studiu:
- grupe de copii pentru intervenţie timpurie;
- grupe de preşcolari cu cerinţe educative speciale;
- clase I-IV pentru elevi cu grade/tipuri diferite de deficienţe;
- clase V-X pentru elevi cu grade/tipuri diferite de deficienţe;
- grupe/clase I-X pentru elevi cu deficienţe asociate, severe, profunde;
- clase de arte şi meserii pentru elevi/tineri cu deficienţe asociate, severe, profunde;
- copii/elevi cu cerinţe educative speciale integraţi în unitãţile de învãţãmânt de masã în grupe/clase sau care beneficiazã de servicii de sprijin şi/sau de terapii specifice.
(2) Prevederile alin. 1 ale prezentului articol nu se referã la situaţia în care centrul şcolar pentru educaţie incluzivã funcţioneazã într-o şcoalã de masã. În aceastã situaţie centrul şcolar pentru educaţie incluzivã îşi va axa cu prioritate activitatea pe serviciile de asistenţã educaţionalã, terapii specifice şi consiliere psihopedagogicã.
ART. 12
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã va beneficia de baza didactico-materialã a unitãţii de învãţãmânt în care s-a înfiinţat şi va cuprinde în mod obligatoriu cel puţin zece dintre urmãtoarele spaţii/utilitãţi, cu obligaţia de a le realiza în totalitate în decurs de trei ani de la înfiinţarea centrului:
- sãli de clasã;
- cabinete pentru terapii specifice şi consiliere;
- cabinet pentru comisia internã de evaluare continuã;
- salã de sport şi cabinet de culturã fizicã medicalã/kinetoterapie;
- laboratoare şi cabinete pentru învãţarea limbilor strãine şi de informaticã;
- ateliere pentru activitãţi practice sau de profesionalizare;
- salã de festivitãţi;
- ludotecã;
- bibliotecã/centru de documentare metodico-ştiinţificã şi în domeniul legislaţiei şcolare, care beneficiazã şi de o salã de lecturã;
- baza logisticã necesarã desfãşurãrii activitãţilor de formare şi de editare de materiale didactice;
- salã de mese şi bloc alimentar;
- spaţii de joacã special amenajate pentru copii.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 13
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã se organizeazã şi funcţioneazã ca unitate de tip şcolar, în conformitate cu legislaţia actualã, respectiv <>Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.925/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, Regulamentul de organizare şi funcţionare a învãţãmântului special în vigoare etc.
ART. 14
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã are urmãtoarea structurã organizatoricã:
- personal de conducere;
- personal didactic;
- personal didactic auxiliar;
- personal nedidactic.
ART. 15
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã poate beneficia de sprijin material şi financiar din partea unor persoane fizice sau juridice din ţarã şi din strãinãtate, în condiţiile legii.
ART. 16
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã poate organiza prestãri de servicii de tipul celor precizate la art. 15 cãtre terţi, pentru activitãţile care se subscriu prezentului regulament, în baza unui contract de prestãri de servicii.

CAP. V
Încadrarea, normarea şi salarizarea personalului

ART. 17
Statul de funcţiuni al centrului şcolar pentru educaţie incluzivã va cuprinde:
- personal de conducere (director, director-adjunct);
- membrii comisiei interne de evaluare continuã;
- posturi/catedre didactice de specialitate pentru activitatea de predare-învãţare-evaluare, care vor fi ocupate de: cadru didactic de sprijin/itinerant, profesor de psihopedagogie specialã, profesor, institutor, învãţãtor, educatoare, învãţãtor/profesor-educator, profesor psihopedagog, profesor consilier, profesor psiholog şcolar, kinetoterapeut, maistru-instructor etc.;
- asistent social;
- bibliotecar - gestionar al centrului şcolar de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi al bazei didactico-materiale din unitate.
ART. 18
(1) În cadrul centrului şcolar pentru educaţie incluzivã norma didacticã de predare-învãţare-evaluare şi pentru activitãţi specifice se poate constitui din mai multe componente:
- post de educatoare, învãţãtor, institutor, în conformitate cu prevederile <>art. 43 lit. a) şi b) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- catedrã de profesor, în conformitate cu prevederile <>art. 43 lit. c) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- post de învãţãtor, institutor în învãţãmântul special, conform prevederilor <>art. 43 lit. f) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- catedrã de profesor, profesor psihopedagog, profesor psihopedagogie specialã, conform prevederilor <>art. 43 lit. f) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- catedrã de cadru didactic de sprijin/itinerant - 16 ore/sãptãmânã, conform prevederilor art. 7 din Metodologia de organizare şi funcţionare a serviciilor educaţionale prin cadre didactice de sprijin/itinerante pentru copiii cu cerinţe educative speciale, şcolarizaţi în învãţãmântul de masã, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.379/2004 ;
- catedrã de profesor psihopedagog pentru reabilitarea audio-verbalã cu aparaturã surdologicã, la fiecare grupã de preşcolari cu deficienţe de auz, precum şi pentru elevii şi studenţii cu deficienţe de auz integraţi în învãţãmântul de masã preuniversitar şi universitar, cu norma didacticã de 16 ore/sãptãmânã;
- câte douã catedre de profesori psihopedagogi pentru fiecare grupã de intervenţie timpurie, cu norma didacticã de 16 ore/sãptãmânã;
- catedrã de psihopedagogie specialã constituitã din 8 ore/sãptãmânã la clasã/grupã şi 8 ore/sãptãmânã constând în activitãţi de expertizã, diagnostic şi evaluare, terapii specifice, sprijin şi asistenţã educaţionalã pentru membrii comisiei interne de evaluare continuã;
- activitãţi complementare realizate prin alte tipuri de activitãţi educaţionale specifice centrului (informare, formare, consiliere, coordonare de proiecte şi programe, expertizã, diagnostic şi evaluare educaţionalã etc.), în cadrul normei didactice.
(2) Învãţãtorul/profesorul-educator are norma didacticã de 20 de ore/sãptãmânã, iar maistrul-instructor are norma didacticã de 20 de ore/sãptãmânã, în conformitate cu prevederile <>art. 43 lit. f) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 19
Finanţarea activitãţii centrului şcolar pentru educaţie incluzivã este asiguratã de la bugetele judeţelor/bugetele consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi din alte surse legal constituite.
ART. 20
(1) Personalul didactic şi didactic auxiliar din centrul şcolar pentru educaţie incluzivã beneficiazã de toate drepturile prevãzute de <>Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cu excepţia activitãţii de predare-învãţare-evaluare şi a celei de formare/perfecţionare din centrul şcolar pentru educaţie incluzivã organizat în şcoala de masã, toate celelalte acţiuni şi activitãţi prevãzute la art. 7 şi 8 din ordin sunt considerate ca aparţinând educaţiei speciale şi, ca urmare, sunt remunerate în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 21
Coordonatorul centrului şcolar pentru educaţie incluzivã este directorul-adjunct al unitãţii şcolare (care este cadru didactic cu specialitatea psihopedagogie specialã, pedagogie, psihologie sau pedagogie socialã), numit prin concurs organizat în baza Metodologiei de ocupare a posturilor de directori în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 22
Ocuparea posturilor centrului şcolar pentru educaţie incluzivã se realizeazã conform metodologiei Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii de ocupare a posturilor/catedrelor declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã anual.
ART. 23
Centrul şcolar pentru educaţie incluzivã poate sã angajeze colaboratori în regim de cumul sau platã cu ora, fãrã a depãşi numãrul de posturi/catedre aprobat anual.
ART. 24
Personalul didactic auxiliar îşi desfãşoarã activitatea având norma de 8 ore pe zi.
ART. 25
Personalul nedidactic îşi desfãşoarã activitatea în cadrul serviciilor: financiar-contabil, administrativ, informatizare, tehnic şi de întreţinere, medical, cu normã de 8 ore pe zi.
ART. 26
Numãrul maxim al centrelor şcolare pentru educaţie incluzivã nu este limitat la nivelul judeţului/ municipiului Bucureşti.

CAP. VI
Evaluarea personalului

ART. 27
Domeniile de competenţã ale personalului didactic auxiliar şi nedidactic sunt cele stipulate în normativele aflate în vigoare, precum şi în regulamentul de ordine interioarã al centrului şcolar pentru educaţie incluzivã. În funcţie de aceste documente se realizeazã evaluarea anualã a acestor categorii de personal.
ART. 28
(1) Evaluarea anualã a personalului didactic din centrul şcolar pentru educaţie incluzivã se face de conducerea centrului şi de consiliul de administraţie al acestuia, conform atribuţiilor menţionate în fişa postului.
(2) Evaluarea vizând calitatea serviciilor educaţionale este realizatã de centrul judeţean de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 29
Unitatea de învãţãmânt sau centrul de zi care funcţioneazã în parteneriat cu inspectoratul şcolar pentru a deveni centru şcolar pentru educaţie incluzivã trebuie sã rãspundã cerinţelor prezentului regulament. În acest sens va alcãtui un dosar care va cuprinde documentaţia justificativã, însoţit de acte doveditoare, pe care îl va depune la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, conform art. 34.
ART. 30
În urma aprobãrii de cãtre inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, instituţia solicitantã va dobândi statutul de centru şcolar pentru educaţie incluzivã (CSEI).
ART. 31
În termen de 90 de zile de la aprobarea funcţionãrii, fiecare centru şcolar pentru educaţie incluzivã îşi va elabora propriul regulament de ordine interioarã.
ART. 32
Documentele necesare pentru înfiinţarea centrelor şcolare pentru educaţie incluzivã:
- atestarea bazei materiale, prin prezentarea inventarului de mijloace fixe;
- oferta de servicii educaţionale;
- protocoale de colaborare (ONG-uri, unitãţi de învãţãmânt, autoritãţi locale);
- schema de încadrare, cu menţionarea numãrului total de posturi/catedre, precum şi descrierea lor pe specialitãţi;
- protocol cu unitãţile şcolare pentru activitãţile de voluntariat;
- minimum 1/3 din numãrul total al personalului didactic trebuie sã fie absolvenţi ai învãţãmântului superior, cu una dintre specializãrile: psihopedagogie, pedagogie, psihologie, pedagogie socialã sau limbã şi literaturã românã, incluzând şi metodiştii în domeniul educaţiei speciale, precum şi inspectorul şcolar de specialitate;
- numãr de elevi cu deficienţe din centrul şcolar de resurse şi de asistenţã educaţionalã;
- numãr de copii cu cerinţe educative speciale asistaţi în şcoala obişnuitã;
- strategie de dezvoltare instituţionalã cu componente de perfecţionare profesionalã, cercetare şi promovare a serviciilor;
- oferta managerialã a directorului privind dezvoltarea centrului şcolar pentru educaţie incluzivã;
- avizul consiliului de administraţie;
- alte documente: proiecte derulate, solicitãri din comunitate, posibilitãţi de sponsorizare etc.

ANEXA 3

REGULAMENT-CADRU
privind organizarea şi funcţionarea centrelor judeţene/al
municipiului Bucureşti şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Centrele de asistenţã psihopedagogicã, denumite în continuare centre judeţene de asistenţã psihopedagogicã - CJAP, respectiv Centrul Municipal de Asistenţã Psihopedagogicã - CMAP, sunt unitãţi conexe ale învãţãmântului preuniversitar, care funcţioneazã în fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, în baza <>art. 49 alin. (1) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi sunt coordonate, monitorizate şi evaluate de centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(2) Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã funcţioneazã în unitãţi de învãţãmânt preuniversitar şi asigurã asistenţa psihopedagogicã unui numãr de 800 de elevi sau de 400 de preşcolari.
(3) Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã funcţioneazã în unitãţile de învãţãmânt la care sunt înmatriculaţi cel puţin 800 de elevi. În unitãţile de învãţãmânt cu mai puţin de 800 de elevi vor funcţiona cabinete interşcolare arondate unui cabinet de asistenţã psihopedagogicã, în funcţie de resursele umane calificate şi de dotãrile materiale specifice.
(4) Se pot înfiinţa cabinete interşcolare de asistenţã psihopedagogicã pentru un numãr minim de 400 de preşcolari. Unui cabinet interşcolar i se pot aronda şi unitãţi de învãţãmânt preşcolar.
ART. 2
(1) CJAP/CMAP sunt instituţii subordonate organizatoric inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, iar din punct de vedere metodologic, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Activitãţile cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã sunt coordonate de CJAP/CMAP.
(3) De activitatea CJAP/CMAP rãspund coordonatorul CJAP/CMAP şi directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(4) Finanţarea centrelor judeţene şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã se realizeazã din bugetele judeţelor/bugetele consiliilor locale ale municipiului Bucureşti, prin intermediul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
(5) CJAP/CMAP prezintã, la cererea directorului centrului judeţean de resurse şi de asistenţã educaţionalã, rapoarte periodice privind activitatea proprie.
ART. 3
(1) CJAP/CMAP organizeazã acţiuni de cunoaştere şi consiliere psihopedagogicã a preşcolarilor/ elevilor, realizate individual şi colectiv, acţiuni cu pãrinţii prin consultaţii individuale şi colective, precum şi acţiuni de colaborare cu comunitãţile locale, în scopul orientãrii şcolare şi profesionale, orientãrii carierei elevilor, prin informare, documentare, consiliere, acestea fiind monitorizate şi evaluate periodic de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi de inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB).
(2) Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã din unitãţile de învãţãmânt asigurã în permanenţã informarea, cunoaşterea şi consilierea psihopedagogicã a preşcolarilor/ elevilor, prin consultaţii individuale şi colective, acţiuni de îndrumare a pãrinţilor şi de colaborare cu comunitãţile locale, în scopul orientãrii şcolare, profesionale şi a carierei elevilor.
ART. 4
ISJ/ISMB asigurã, prin intermediul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, tuturor centrelor şi cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã spaţii şi dotãri corespunzãtoare, în cabinete sau laboratoare, destinate exclusiv desfãşurãrii activitãţilor de cunoaştere şi consiliere psihopedagogicã a preşcolarilor/elevilor, în cadrul unitãţilor de învãţãmânt.
ART. 5
CJAP/CMAP colaboreazã în cadrul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã cu unitãţi şi instituţii de învãţãmânt, cu direcţiile judeţene pentru protecţia copilului, cu agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesionalã, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, cu inspectoratul judeţean de poliţie (Compartimentul prevenire), precum şi cu alte persoane juridice care au atribuţii în domeniul educaţiei.
ART. 6
Activitatea CJAP/CMAP nu se subordoneazã doctrinelor promovate de partide sau formaţiuni politice. În spaţiile aparţinând CJAP/CMAP sunt interzise:
a) funcţionarea partidelor sau formaţiunilor politice;
b) desfãşurarea activitãţii de organizare şi propagandã politicã;
c) prozelitismul religios;
d) activitãţile care încalcã normele generale de moralitate.

CAP. II
Organizarea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã

ART. 7
Orientarea şcolarã şi profesionalã, precum şi alte activitãţi desfãşurate în CJAP/CMAP şi în cabinetele de asistenţã psihopedagogicã se realizeazã prin: intervenţie (asistenţã) psihologicã, metode psihopedagogice şi de consiliere în carierã.
ART. 8
(1) Categoriile de personal care funcţioneazã în cadrul CJAP/CMAP sunt:
a) personal de conducere;
b) personal didactic;
c) personal didactic auxiliar.
(2) Personalul de conducere - coordonatorul CJAP/CMAP, asimilat funcţiei de director de unitate de învãţãmânt, prevãzutã la <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, poate fi profesor cu specializarea în pedagogie, psihopedagogie, psihologie, sociologie, pedagogie socialã, psihosociologie, psihopedagogie specialã sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultãţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978-1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevãzut de <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având cel puţin gradul didactic II şi o vechime de minimum 5 ani în activitatea de asistenţã psihopedagogicã.
(3) Ocuparea funcţiei de coordonator al CJAP/CMAP se face prin concurs organizat de ISJ, conform metodologiilor elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru funcţiile de director şi director-adjunct din unitãţile de învãţãmânt.
(4) Coordonatorul CJAP/CMAP este degrevat parţial de norma didacticã a personalului didactic din CJAP/CMAP, având obligaţia de a preda efectiv între 2 şi 4 ore sãptãmânal în specialitatea înscrisã pe diplomã, conform dispoziţiilor <>art. 46 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Salarizarea coordonatorului se face conform dispoziţiilor <>art. 51 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
În cadrul CJAP/CMAP funcţiile didactice sunt: profesor pedagog, profesor psihopedagog, profesor psiholog, profesor sociolog, profesor pedagog social, profesor psihosociolog, profesor de psihopedagogie specialã sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultãţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978 - 1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevãzut de <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
În cadrul CJAP/CMAP funcţiile didactice auxiliare sunt: asistent social, laborant, informatician, secretar, în conformitate cu prevederile <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
Structura organizatoricã, statul de funcţii şi numãrul de personal didactic şi didactic auxiliar din structura CJAP/CMAP sunt aprobate anual prin intermediul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, la propunerea ISJ/ISMB.
ART. 12
Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã au prevãzut în statul de funcţii un post de profesor, având una dintre specializãrile: pedagogie, psihopedagogie, psihologie, sociologie, pedagogie socialã, psihosociologie, psihopedagogie specialã sau, în mod excepţional, profesor, absolvent al Facultãţii de Filosofie-Istorie (promoţiile 1978-1989, grupe opţionale de psihologie, pedagogie, sociologie), prevãzut de <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Încadrarea CJAP/CMAP, precum şi a cabinetelor şcolare şi interşcolare de asistenţã psihopedagogicã cu personal didactic şi didactic auxiliar se face pe bazã de concurs, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1), (2), (3) şi ale <>art. 19 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor din Metodologia de ocupare a posturilor/catedrelor declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.

CAP. III
Funcţionarea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã

SECŢIUNEA 1
Stabilirea normei didactice

ART. 14
(1) Norma didacticã a personalului didactic din CJAP/CMAP se stabileşte potrivit prevederilor <>art. 43 lit. e) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 103/1998 privind modificarea structurii normei didactice în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 109/1999.
(2) Norma didacticã a personalului didactic din CJAP/CMAP cuprinde un numãr de 40 de ore/sãptãmânã, repartizate astfel:
a) 18 ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de asistenţã psihopedagogicã, desfãşurate individual şi colectiv cu preşcolarii/elevii, consiliere, examinare, preorientare, orientare, reorientare şcolarã şi profesionalã, activitãţi de consiliere a pãrinţilor, cadrelor didactice, participare la şedinţe cu pãrinţii, la comisiile metodice şi consiliile pedagogice cu tematicã specificã, centralizarea datelor pentru elaborarea materialelor informative pe problematica orientãrii şcolare şi profesionale la nivel judeţean, întocmirea şi realizarea de programe de informare şi consiliere privind cariera, activitãţi de cercetare ştiinţificã cu tematicã psihopedagogicã; 2-4 ore de predare în specialitatea înscrisã pe diplomã;
b) 22 de ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de pregãtire metodico-ştiinţificã şi complementarã, pregãtirea şi corectarea rezultatelor examinãrilor, stabilirea mãsurilor şi întocmirea programelor de intervenţie şi evaluare psihopedagogicã, activitãţi de documentare ştiinţificã, colaborarea cu comunitãţile locale, pretestarea psihologicã a cadrelor didactice, în conformitate cu prevederile art. 3 din Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii, al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 4.840/IR 38.342/2.796/2005 privind controlul medical anual pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar.
ART. 15
(1) Norma didacticã a personalului didactic din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã se stabileşte potrivit prevederilor <>art. 43 lit. e) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 103/1998 , aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 109/1999.
(2) Norma didacticã a personalului didactic din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã cuprinde un numãr de 40 de ore/ sãptãmânã, repartizate astfel:
a) 18 ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de asistenţã psihopedagogicã, desfãşurate individual şi colectiv cu preşcolarii/elevii, consiliere, examinare, preorientare, orientare, reorientare şcolarã şi profesionalã, activitãţi de consiliere a pãrinţilor, cadrelor didactice, participare la şedinţe şi lectorate cu pãrinţii, la comisiile metodice şi consiliile pedagogice cu tematicã specificã; 2-4 ore de predare în specialitatea înscrisã pe diplomã;
b) 22 de ore/sãptãmânã, care constau în: activitãţi de pregãtire metodico-ştiinţificã şi complementarã, pregãtirea şi corectarea rezultatelor examinãrilor, stabilirea mãsurilor şi întocmirea programelor de intervenţie şi evaluare psihopedagogicã, activitãţi metodico-ştiinţifice, colaborarea cu comunitãţile locale.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã

ART. 16
CJAP/CMAP are urmãtoarele atribuţii:
a) oferã informare, consiliere, documentare şi îndrumare pentru preşcolari/elevi, pãrinţi, educatoare, învãţãtori, institutori şi profesori pe diferite teme: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoalã-elevi-pãrinţi;
b) asigurã prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice prevenirea şi diminuarea factorilor care determinã tulburãri comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic. Tehnicile de intervenţie în domeniul psihoterapiei şi consilierii psihologice pot fi utilizate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România;
c) asigurã examinarea psihologicã atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru elevi, la cererea pãrinţilor, a şcolii sau a inspectoratelor şcolare, în situaţii de eşec şcolar, abandon şcolar, conflicte. Examinarea şi testarea psihologicã sunt efectuate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România, pe baza metodologiei unitare elaborate de Colegiul Psihologilor şi avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
d) propune şi organizeazã programe de orientare a carierei elevilor în şcoli;
e) asigurã servicii de consiliere şi cursuri pentru pãrinţi;
f) coordoneazã şi sprijinã cabinetele de asistenţã psihopedagogicã şi cabinetele interşcolare din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar;
g) colaboreazã cu personalul de la centrele medicale de igienã şi profilaxie;
h) colaboreazã cu personalul de la agenţiile locale de ocupare şi formare profesionalã;
i) sprijinã şi asigurã asistenţa şi consilierea metodologicã a educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor, profesorilor şi diriginţilor;
j) elaboreazã studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificãrile profesionale prin învãţãmântul profesional şi liceal, precum şi tipurile de şcoli din cadrul reţelei;
k) înainteazã ISJ/ISMB, prin centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, studii de specialitate privind elementele de prognozã şi analizã referitoare la oferta forţei de muncã în zonã (evoluţie, dinamicã, profesii în dispariţie, profesii noi), în vederea orientãrii şcolare, profesionale şi a carierei elevilor din judeţ;
l) este implicat alãturi de ISJ în examinarea propunerilor tuturor unitãţilor şcolare din reţea şi a ofertei privind planul de şcolarizare;
m) coordoneazã acţiunea de derulare a proiectelor/ programelor, parteneriatelor educaţionale interne sau internaţionale derulate pe plan local, vizând problematica consilierii, orientãrii şcolare, profesionale şi a carierei elevilor, în parteneriat cu autoritãţile de învãţãmânt, autoritãţile locale, asociaţii şi fundaţii cu preocupãri în domeniu;
n) monitorizeazã, prin intermediul echipei operative a profesorilor din centru, situaţiile deosebite din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţ/municipiul Bucureşti (abandon şcolar ridicat, risc privind consumul de droguri, tulburãri comportamentale) în care din motive obiective nu au putut fi normate catedre în cabinete şcolare, urmând sã prezinte rapoarte semestriale;
o) recomandã pãrinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa CJAP/CMAP (centre logopedice, comisii de expertizã, cabinete medicale, cabinetele psihologice etc.);
p) coordoneazã şi sprijinã cadrele didactice din centru şi cabinete în vederea perfecţionãrii curente şi prin grade didactice;
r) colaboreazã cu cabinetele logopedice;
s) colaboreazã cu mediatorii şcolari;
ş) asigurã servicii de consiliere şi asistenţã psiho-pedagogicã pentru copiii cu cerinţe educative speciale.
ART. 17
Cabinetele de asistenţã psihopedagogicã şi cabinetele interşcolare au urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã informarea şi consilierea preşcolarilor/elevilor, pãrinţilor, educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor şi profesorilor pe diferite subiecte: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoalã-elevi-pãrinţi;
b) asigurã prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice prevenirea şi diminuarea factorilor care determinã tulburãri comportamentale, comportamente de risc sau disconfort psihic. Tehnicile de intervenţie în domeniul psihoterapiei şi consilierii psihologice pot fi utilizate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România;
c) asigurã examinarea psihologicã atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru elevi, la cererea pãrinţilor, a şcolii sau a inspectoratelor şcolare, în situaţii de eşec şcolar, abandon şcolar, conflicte. Examinarea şi testarea psihologicã sunt efectuate doar de profesorul psiholog, conform atestãrii din partea Colegiului Psihologilor din România, pe baza metodologiei unitare elaborate de Colegiul Psihologilor din România şi avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
d) propun şi organizeazã programe de orientare şcolarã, profesionalã şi a carierei elevilor în şcolile unde îşi desfãşoarã activitatea, în colaborare cu consilierii educativi;
e) asigurã servicii de consiliere şi cursuri pentru pãrinţi;
f) sprijinã şi asigurã asistenţa şi consilierea metodologicã a educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor, profesorilor şi diriginţilor;
g) elaboreazã studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizând calificãrile profesionale prin învãţãmântul profesional şi liceal, precum şi tipurile de şcoli din cadrul reţelei;
h) recomandã pãrinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt de competenţa cabinetului de asistenţã psihopedagogicã (centre logopedice, comisii de expertizã, cabinete medicale, cabinete psihologice etc.);
i) colaboreazã cu mediatorii şcolari;
j) asigurã servicii de consiliere şi asistenţã psihopedagogicã pentru copiii cu cerinţe educative speciale.
ART. 18
(1) Atribuţiile personalului de conducere, ale personalului didactic, ale personalului didactic auxiliar şi ale personalului nedidactic din centrele şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã sunt prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare şi în Regulamentul de ordine interioarã ale CJAP/CMAP, precum şi în fişa postului şi sunt monitorizate anual de cãtre centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi ISJ.
(2) Unul dintre posturile didactice din CJAP/CMAP va fi orientat/specializat în domeniul psihologiei copilului preşcolar şi din învãţãmântul primar.
(3) Fişele de post se aprobã anual de cãtre inspectorul şcolar general, cu avizul directorului centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, respectiv de coordonatorul CJAP/CMAP pentru personalul din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 19
Personalul didactic încadrat în cabinetele şcolare şi interşcolare de asistenţã psihopedagogicã sprijinã activitatea comisiilor metodice ale educatoarelor, învãţãtorilor, institutorilor şi profesorilor, activitatea de consiliere şi orientare a diriginţilor din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar în care funcţioneazã cabinete şcolare şi interşcolare.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 20
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale CJAP/CMAP, precum şi a cabinetelor de asistenţã psihopedagogicã se asigurã conform legii.
ART. 21
CJAP/CMAP, precum şi cabinetele de asistenţã psihopedagogicã pot beneficia în cadrul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã de sprijin material şi financiar din partea unor persoane fizice sau juridice, potrivit prevederilor <>art. 170 alin. (3) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 22
Personalul didactic şi didactic auxiliar din CJAP/CMAP, precum şi din cabinetele de asistenţã psihopedagogicã beneficiazã de toate drepturile prevãzute de <>Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

ANEXA 4

REGULAMENTUL-CADRU
de organizare şi funcţionare a centrelor şi cabinetelor
logopedice interşcolare

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Centrele şi cabinetele logopedice interşcolare (CLI) sunt structuri de învãţãmânt special integrat pentru copiii/elevii cu cerinţe educative speciale, care prezintã tulburãri de limbaj şi de comunicare, precum şi dificultãţi de învãţare.
(2) Centrele şi cabinetele logopedice interşcolare sunt unitãţi conexe de învãţãmânt preuniversitar, coordonate de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
ART. 2
Activitatea specialã desfãşuratã în centrele şi cabinetele logopedice interşcolare constã în terapia tulburãrilor de limbaj şi de comunicare, precum şi în elaborarea şi realizarea unor programe/proiecte specifice, corespunzãtoare principalelor disfuncţionalitãţi ale limbajului şi comunicãrii.
ART. 3
Activitatea desfãşuratã în centrele şi cabinetele logopedice interşcolare constã în terapia tulburãrilor de limbaj şi de comunicare. Tulburãrile de limbaj şi de comunicare care intrã în competenţa profesorilor logopezi din centrele şi cabinetele logopedice interşcolare sunt:
- tulburãrile de pronunţie/articulare;
- tulburãrile de ritm şi fluenţã a vorbirii;
- tulburãrile limbajului scris-citit;
- tulburãrile de dezvoltare a limbajului;
- tulburãrile de voce;
- alte tulburãri de limbaj care influenţeazã negativ adaptarea şcolarã şi socialã a copiilor.
ART. 4
Activitatea de intervenţie logopedicã îşi propune obiective specifice care vizeazã:
a) depistarea, evaluarea complexã şi identificarea tulburãrilor de limbaj şi de comunicare la copiii preşcolari cuprinşi sau nu în grãdiniţe şi la şcolarii mici;
b) asigurarea caracterului preventiv al activitãţii de terapie logopedicã, prin acordarea unei atenţii prioritare copiilor preşcolari cu tulburãri de limbaj, în scopul prevenirii instalãrii dificultãţilor de învãţare a scrisului/cititului la vârsta şcolarã;
c) orientarea terapiei logopedice spre corectare, recuperare, compensare, adaptare şi integrare şcolarã şi socialã;
d) corectarea tulburãrilor de limbaj şi de comunicare în vederea diminuãrii riscului de eşec şcolar.
ART. 5
Activitatea de îndrumare logopedicã a educatoarelor, învãţãtorilor şi instructorilor de educaţie cu privire la activitatea de intervenţie logopedicã se realizeazã de cãtre profesorii logopezi din centrele şi cabinetele logopedice interşcolare prin:
a) participarea/organizarea unor acţiuni de informare şi consiliere logopedicã în unitãţile şcolare şi preşcolare arondate fiecãrui profesor logoped;
b) acţiuni metodice de îndrumare/consiliere logopedicã a cadrelor didactice din şcoli şi grãdiniţe, în vederea corectãrii tulburãrilor uşoare de limbaj;
c) dezbateri tematice privind importanţa consolidãrii limbajului în procesul dezvoltãrii generale a copilului, condiţie esenţialã unei integrãri şcolare şi sociale optime.
ART. 6
Înfiinţarea centrelor şi a cabinetelor logopedice interşcolare, stabilirea sediilor, încadrarea acestora cu personal didactic calificat şi dotarea cabinetelor logopedice cu aparaturã şi material didactic necesar se fac de cãtre inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, la propunerea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã, cu avizul inspectorului şcolar pentru învãţãmânt special şi special integrat.
ART. 7
(1) Intervenţiile logopedice se desfãşoarã în centre logopedice, cabinete logopedice şi cabinete de resurse, organizate de regulã în şcolile sau în grãdiniţele de masã.
(2) Unitãţile de învãţãmânt precizate mai sus vor asigura spaţiul şi dotarea minimã necesarã bunei desfãşurãri a activitãţii logopedice şi vor permite accesul pãrinţilor şi al copiilor în cabinet.
(3) Într-un centru logopedic interşcolar pot funcţiona unul sau mai multe cabinete logopedice, în funcţie de numãrul elevilor cu tulburãri de limbaj care au nevoie de terapie logopedicã, precum şi de numãrul profesorilor logopezi normaţi şi încadraţi.
(4) Activitatea logopedicã se desfãşoarã în cabinetele logopedice sau în cabinetele de resurse dotate corespunzãtor normelor metodologice cu cel mult 2 profesori logopezi care îşi planificã activitãţile în ture diferite.
ART. 8
(1) Finanţarea centrelor/cabinetelor logopedice interşcolare se asigurã din bugetul de stat prin bugetele judeţelor/bugetele consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
(2) Conform prevederilor legale, centrele/cabinetele logopedice interşcolare pot beneficia de sponsorizãri din partea unor persoane fizice şi juridice, a unor organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale naţionale şi internaţionale.

CAP. II
Normarea, încadrarea şi organizarea activitãţii profesorilor logopezi

ART. 9
(1) Numãrul posturilor de profesori logopezi se stabileşte de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, la propunerea inspectorului şcolar de specialitate, în funcţie de:
a) numãrul copiilor din grãdiniţe;
b) numãrul elevilor din clasele I-IV.
(2) Un profesor logoped acoperã o zonã de intervenţie (circumscripţie logopedicã) de cel puţin 500 de copii/elevi din grãdiniţe şi din clasele I-IV.
(3) Repartizarea zonelor de intervenţie din teritoriul alocat centrelor şi cabinetelor logopedice interşcolare se realizeazã de cãtre comisia metodicã a centrelor logopedice interşcolare, în funcţie de numãrul copiilor/elevilor şi de numãrul de profesori logopezi încadraţi.
(4) Depistarea copiilor/elevilor cu tulburãri de limbaj din zona de intervenţie logopedicã arondatã, examinarea complexã şi planificarea activitãţii (programarea copiilor la cabinet) se vor realiza în decurs de o lunã de la începutul fiecãrui an şcolar.
(5) Activitãţile de reevaluare/reexaminare se realizeazã la începutul semestrului al II-lea, timp de o sãptãmânã.
ART. 10
(1) Pe parcursul unui an şcolar un profesor logoped lucreazã cu un efectiv de 15-40 copii/elevi cu tulburãri de limbaj.
(2) Norma didacticã a unui profesor logoped este de 16 ore pe sãptãmânã.
(3) Activitatea logopedicã se poate desfãşura zilnic între orele 8,00-19,00, în cabinetele logopedice din sediu, în cabinetele logopedice interşcolare sau în cabinetele de resurse, în funcţie de orarul unitãţilor de învãţãmânt (şcoli şi grãdiniţe) de la care provin copiii.
(4) Durata unei activitãţi de terapie logopedicã este de regulã de 45 de minute.
(5) Activitatea de intervenţie logopedicã se realizeazã de regulã în afara orelor de curs. Forma de organizare este activitatea cu grupe mici de 2-4 copii sau individual, în funcţie de urmãtoarele criterii:
- tipul tulburãrii de limbaj;
- gravitatea tulburãrii de limbaj;
- vârsta copilului/elevului;
- colaborarea cu familia (receptivitatea, implicarea activã în procesul terapeutic, posibilitatea de rãspuns la programarea propusã etc.).
ART. 11
(1) Activitatea profesorilor logopezi din centrul logopedic interşcolar se desfãşoarã în conformitate cu atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute în fişa postului, precum şi cu normele deontologice ale profesiei.
(2) Activitatea este eşalonatã în etape şi vizeazã urmãtoarele obiective specifice:
a) identificarea, depistarea şi înregistrarea copiilor sesizaţi din zona de intervenţie logopedicã, examinarea de cãtre fiecare profesor logoped, la începutul fiecãrui an şcolar, a tuturor copiilor preşcolari din grupele mari şi pregãtitoare din grãdiniţe şi a copiilor din clasa I din toate unitãţile care aparţin circumscripţiei sale logopedice;
b) înregistrarea copiilor cu tulburãri de limbaj în fişele de depistare avizate de directorul unitãţii în care s-a fãcut depistarea;
c) convocarea copiilor cu tulburãri medii şi grave la centrul logopedic interşcolar, pe bazã de invitaţii scrise adresate pãrinţilor;
d) examinarea complexã logopedicã şi psihopedagogicã a copiilor luaţi în corectare, în colaborare cu familia şi cu cadrele didactice, în scopul identificãrii tuturor factorilor care au influenţat negativ evoluţia limbajului şi a comunicãrii copilului;
e) formularea diagnosticului şi prognosticului pentru fiecare copil/elev evaluat;
f) proiectarea activitãţii de terapie a tulburãrilor de limbaj şi de comunicare identificate;
g) intervenţie terapeutic-recuperatorie în concordanţã cu diagnosticul logopedic al copiilor/elevilor evaluaţi;
h) evaluarea periodicã a progreselor realizate de elevi şi reproiectarea activitãţii de intervenţie.
ART. 12
Evidenţa copiilor/elevilor cu tulburãri de limbaj se realizeazã prin urmãtoarele documente:
- fişe de depistare pe unitãţi şcolare şi preşcolare - anuale;
- registre de evidenţã a copiilor cu tulburãri de limbaj care sunt cuprinşi în corectare în centrul logopedic interşcolar, realizate pe an şcolar;
- registre de evidenţã a prezenţei la corectare;
- fişa logopedicã, ca instrument de consemnare a datelor anamnezice, a demersului terapeutic şi a dinamicii corectãrii;
- programe de terapie logopedicã pe tip de tulburare.
ART. 13
(1) Numirea, transferul, stabilirea normei didactice şi salarizarea profesorilor logopezi se fac în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare şi de precizãrile Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
(2) Administrarea, dotarea şi gospodãrirea directã a centrelor/cabinetelor logopedice interşcolare revin unitãţii şcolare în care îşi are sediul centrul/cabinetul logopedic interşcolar.
(3) Plata salariilor profesorilor logopezi se realizeazã de centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 14
Coordonarea metodologicã a profesorilor logopezi este asiguratã la fiecare centru logopedic interşcolar de cãtre un profesor logoped coordonator, care conduce şi comisia metodicã a centrului logopedic interşcolar respectiv. El este propus de profesorii logopezi din judeţ/municipiul Bucureşti şi este numit de cãtre directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 15
(1) Prezenţa profesorilor logopezi este completatã şi avizatã de cãtre directorul unitãţii şcolare în care îşi desfãşoarã activitatea profesorul logoped şi contrasemnatã de cãtre directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
(2) Condica de consemnare a activitãţii profesorilor logopezi este completatã şi avizatã de cãtre coordonatorul centrului logopedic interşcolar şi contrasemnatã de cãtre directorul centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 16
Normele de încadrare, salarizare şi premiere a profesorilor logopezi din centrele/cabinetele logopedice interşcolare se stabilesc şi se acordã conform legislaţiei în vigoare.
ART. 17
(1) La încadrarea/perfecţionarea cadrelor didactice din centrul logopedic interşcolar este obligatorie asigurarea calificãrii şi perfecţionãrii corespunzãtoare domeniului specific de activitate - calificarea în psihologie/psihopedagogie specialã/pedagogie.
(2) Ocuparea posturilor de profesor logoped se face cu îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 5 alin. (2) lit. c) coroborat cu <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor din Metodologia de ocupare a posturilor/catedrelor declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar, aprobatã anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
(3) Formarea iniţialã, încadrarea şi formarea continuã a cadrelor didactice din centrele logopedice interşcolare se reglementeazã prin legislaţia şcolarã în vigoare.
ART. 18
(1) Perfecţionarea pregãtirii cadrelor didactice din centrele/cabinetele logopedice interşcolare se realizeazã prin forme şi programe diversificate, în funcţie de necesitãţile şi de interesele de perfecţionare.
(2) Aceastã activitate este coordonatã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi se realizeazã prin formele stipulate în legislaţia şcolarã în vigoare.
(3) Formarea continuã a profesorilor logopezi se realizeazã şi prin participarea la cursuri, seminarii, simpozioane şi alte manifestãri organizate în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 19
Consiliile judeţene/ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã în a cãror subordine se aflã centrele/cabinetele logopedice interşcolare, au obligaţia sã asigure în cabinetele logopedice materialele, aparatura şi echipamentele specifice necesare (casetofoane, casete audio, calculatoare, imprimantã şi soft, copiator, reportofon, TV şi video, consumabile).
ART. 20
Cabinetele logopedice vor fi dotate corespunzãtor cu:
- material didactic: audio-video, oglindã logopedicã, copiator, calculator, truse logopedice, atlase logopedice, jocuri pentru dezvoltarea limbajului, casete, dischete etc.;
- materiale psihopedagogice speciale: teste pentru examinarea limbajului, probe pentru cunoaşterea vârstei psihologice;
- teste de evaluare a proceselor psihice;
- probe de evaluare a nivelului de cunoştinţe.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 21
La nivelul judeţului/sectoarelor municipiului Bucureşti funcţioneazã un singur centru logopedic interşcolar a cãrui activitate este coordonatã, monitorizatã şi evaluatã de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã.
ART. 22
Evaluarea activitãţii din centrele logopedice interşcolare, ca structuri de învãţãmânt special integrate în sistemul de învãţãmânt public, se realizeazã de centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã.
ART. 23
Reţeaua care cuprinde centrul şi cabinetele logopedice interşcolare este propusã de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã educaţionalã şi aprobatã de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
ART. 24
Cabinetele logopedice interşcolare sunt numerotate la nivelul judeţelor/municipiului Bucureşti.
ART. 25
În vederea integrãrii şi reabilitãrii copiilor/elevilor cu deficienţe în şi prin comunitate, inspectoratele şcolare vor asigura un numãr suficient de posturi de profesor logoped, corelat cu populaţia şcolarã.
ART. 26
Centrul logopedic interşcolar poate participa, sub coordonarea centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţã psihopedagogicã, la acţiuni de formare continuã, oferind sprijin pentru practica studenţilor de la facultãţile de profil, în baza unui protocol.
ART. 27
La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abrogã prevederile referitoare la centrele logopedice interşcolare din Regulamentul de organizare şi funcţionare a învãţãmântului special.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016