Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.367 NN din 31 mai 1999  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei lucrarilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.367 NN din 31 mai 1999 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind continutul-cadru de organizare a licitatiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare si decontare a executiei lucrarilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului lucrarilor publice si amenajarii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 10 iunie 1999

Ministrul finanţelor şi ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului,
în aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea investiţiilor, republicate în 1995,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, republicatã,
emit urmãtorul ordin:

1. Normele metodologice privind conţinutul-cadru de organizare a licitaţiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare şi decontare a execuţiei lucrãrilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finanţelor şi al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 230 bis din 24 iunie 1998, se modifica şi se completeazã potrivit anexei la prezentul ordin.
2. Prezentul ordin intra în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Nicolae Noica

ANEXA 1

MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI

la Normele metodologice privind conţinutul-cadru de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor, adjudecare, contractare şi decontare a execuţiei lucrãrilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finanţelor şi al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998

ARTICOL UNIC
Normele metodologice privind conţinutul-cadru de organizare a licitaţiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare şi decontare a execuţiei lucrãrilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finanţelor şi al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 bis din 24 iunie 1998, se modifica şi se completeazã astfel:
1. La articolul 1.3, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Valoarea totalã a obiectivului de investiţii, stabilitã o data cu aprobarea documentaţiilor tehnico-economice în conformitate cu prevederile Legii privind finanţele publice, ale Legii privind finanţele publice locale şi ale legii anuale a bugetului de stat, se actualizeazã potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor."
2. La articolul 1.3 punctul 1.3.3, alineatul 2 partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Actualizarea se face pe baza unui coeficient calculat prin înmulţirea succesiva a indicelui de inflaţie, comunicat lunar de Comisia Nationala pentru Statistica, şi se determina pe intervalul cuprins:"
3. La articolul 1.3 punctul 2.2, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Trecerea la organizarea licitaţiei se poate face numai dupã aprobarea investiţiei, obţinerea autorizaţiei de construire, dovada asigurãrii fondurilor pentru primul an de execuţie conform prevederilor legale, elaborarea documentelor de organizare a licitaţiei, a documentaţiei tehnice şi a detaliilor de execuţie, verificate tehnic în conformitate cu art. 7 alin. 2 din Regulamentul de verificare şi expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrãrilor şi construcţiilor, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 925/1995."
4. La articolul 2.2 alineatul 2 se elimina formularea "şi cu prevederile legale privind licitarea proiectãrii investiţiilor publice".
5. La articolul 2.4, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Alegerea procedurii de licitaţie publica deschisã fãrã preselecţie sau de licitaţie publica restrânsã se poate face la solicitarea scrisã a conducatorului persoanei juridice achizitoare, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, o data cu avizarea documentaţiilor de licitaţii."
6. La articolul 2.6, alineatul 1 partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Anterior lansãrii anunţurilor publicitare ale licitaţiilor, persoana juridicã achizitoare are obligaţia sa transmitã un exemplar din documentele de organizare a licitaţiei, gratuit, direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, pentru a se verifica dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:"
7. La articolul 2.7., alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Membrii comisiei de licitaţie sunt persoane fizice, specialişti care au experienta profesionalã în domeniul achiziţiilor publice, probitate morala şi care respecta prevederile Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificãrile ulterioare. Înaintea deschiderii licitaţiei toţi membrii comisiei de licitaţie vor semna, pe propria rãspundere, o declaraţie de compatibilitate fata de contractanţii participanţi la licitaţie, potrivit prevederilor Legii nr. 11/1991, cu modificãrile ulterioare, şi de confidenţialitate a tuturor datelor prezentate şi a discuţiilor purtate în cadrul comisiei de licitaţie."
8. La articolul 2.7, alineatul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Comisia de licitaţie rãspunde de activitatea de deschidere şi de desfãşurare a licitaţiei, de corectitudinea evaluãrii îndeplinirii condiţiilor de participare şi a criteriilor de calificare a contractanţilor, de corectitudinea îndeplinirii condiţiilor de admitere a ofertelor, precum şi de corectitudinea evaluãrii şi adjudecãrii ofertei câştigãtoare, în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice şi cu precizãrile din documentaţia de licitaţie transmisã contractanţilor."
9. La articolul 2.8, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Se interzice persoanei juridice achizitoare sa lanseze anunţul publicitar şi, dupã caz, invitaţia de participare la licitaţie înainte de verificarea documentaţiei de cãtre direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, conform art. 2.6."
10. Articolul 3.5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3.5. - Numãrul de participanţi la licitaţie Numãrul de participanţi la licitaţie, indiferent de procedura de achiziţie, este de cel puţin 2 contractanţi, în caz contrar trecandu-se la repetarea licitaţiei prin procedura prevãzutã la art. 3.2.
În cazul în care la repetarea licitaţiei se prezintã un singur contractant care îndeplineşte criteriile de calificare şi prezintã o oferta corespunzãtoare, se aplica prevederile achiziţiei dintr-o singura sursa conform prevederilor cap. III <>art. 16 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 , republicatã.
În situaţia în care, ca urmare a repetarii licitaţiei, nu s-au prezentat contractanţi, respectiv un contractant, cu o oferta corespunzãtoare, licitaţia se reface, reanalizandu-se în prealabil, de cãtre persoana juridicã achizitoare, împreunã cu Ministerul Finanţelor şi cu Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, condiţiile de calificare din instrucţiunile pentru ofertanţi, în vederea reducerii pragurilor de calificare cu maximum 30%, în sensul asigurãrii participãrii agenţilor economici la licitaţie."
11. La articolul 5.3 punctul 5.3.2, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Indicatoarele de norme de deviz seria 1981, revizuite şi completate, aprobate de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, pot fi folosite, în mod orientativ, atât de cãtre proiectant, cat şi de antreprenor, în descrierea lucrãrilor, a condiţiilor de mãsurare a lucrãrilor, a condiţiilor generale de execuţie a lucrãrilor, a evaluãrii valorilor, a resurselor, a consumurilor specifice de materiale, manopera şi utilaje."
12. La articolul 6.2 punctul 6.2.2, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Îndeplinirea obligaţiilor de plata a impozitelor şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat
Certificatele privind îndeplinirea obligaţiilor de plata conform modelelor 1 şi 2 vor fi eliberate de cãtre organele teritoriale pe a cãror raza teritorialã agentul economic îşi desfãşoarã activitatea."
13. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Experienta generalã: contractantul trebuie sa aibã o cifra medie anuala de afaceri pe ultimii 3 ani numai din activitatea de C + M cel puţin egala cu plafonul stabilit prin documentele de licitaţie. Pentru firmele înfiinţate în perioada ultimilor 3 ani cifra medie anuala de afaceri se ia în considerare de la data infiintarii firmei. Plafonul trebuie sa fie cuprins între 1,5-3,0 ori valoarea medie anuala a lucrãrii supuse licitaţiei şi care este rezultatul raportului dintre valoarea estimatã a lucrãrii şi durata de execuţie aprobatã a investiţiei."
14. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Valoarea cifrei de afaceri şi a lucrãrilor similare se actualizeazã cu indicii de inflaţie comunicaţi de Comisia Nationala pentru Statistica în revista lunarã <<Buletin statistic de preţuri>>. Coeficientul total de actualizare este cel corespunzãtor evoluţiei preţurilor pe intervalul cuprins între luna decembrie a anilor la care se referã cifra de afaceri şi, respectiv, intervalul cuprins între luna terminãrii lucrãrilor similare şi luna aferentã celor 28 de zile anterioare termenului limita de depunere a ofertelor."
15. La articolul 6.2 punctul 6.2.8 se modifica formula de calcul al solvabilitãţii patrimoniale, astfel:


Sp - solvabilitate = capitaluri proprii x 100 > 30%


total pasiv mai
puţin clienţi creditori,
datoriile imediate şi
conturile de regularizare
asimilate

16. La articolul 6.3, dupã alineatul 2 se introduc doua alineate cu urmãtorul cuprins:
"În cazul asocierii, punctajele pentru experienta similarã, asigurarea cu personal şi asigurarea tehnica vor trebui îndeplinite în funcţie de cota de asociere (60% pentru lider şi 40%, respectiv 30%, în cazul existenţei unui asociat sau a mai multor asociaţi).
Pentru criteriile asigurarea calitãţii şi bonitatea financiarã fiecare dintre asociaţi trebuie sa îndeplineascã individual punctajele minime."
17. La articolul 6.3 punctul 6.3.6, liniuta a treia va avea urmãtorul cuprins:
"- Durata procesului de preselecţie este de maximum 30 de zile de la termenul limita de depunere a documentelor de preselecţie, iar calitatea de ofertant preselectionat înceteazã dupã 90 de zile."
18. La articolul 6.4 punctul 6.4.1, dupã alineatul 1 se introduce un alineat cu urmãtorul cuprins:
"Eventualele observaţii la condiţiile suplimentare şi speciale de contractare vor fi prezentate de ofertant în cadrul ofertei. Aceste obiecţiuni vor fi analizate şi clarificate de cãtre comisia de licitaţie cu ofertanţii respectivi pe parcursul analizei ofertelor. În cazul neclarificarii şi nesolutionarii acestor obiecţiuni oferta va fi respinsã."
19. La articolul 6.4, punctul 6.4.2 va avea urmãtorul cuprins:
"6.4.2. - Preţurile unitare utilizate la întocmirea ofertei vor rezulta din analizele de preţ întocmite de contractant pe baza propriilor sale consumuri de resurse (materiale, tehnologii agrementate sau atestate, manopera, utilaje şi transport), precum şi pe baza preţurilor şi a tarifelor acestor resurse de la furnizori, valabile cu 28 de zile anterioare termenului limita de depunere a ofertei. Luna de referinta este cea în care se înscrie cea de-a 28-a zi anterioarã termenului limita de depunere a ofertelor."
20. La articolul 6.4 punctul 6.4.3, alineatul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"În modelul nr. 28 - Lista cu cantitãţile de lucrãri - se vor include în mod distinct toate cheltuielile directe, cheltuielile legate de transport, aprovizionare, taxele şi impozitele considerate ca obligaţii legale ale contractanţilor, cheltuielile indirecte, profitul, exclusiv T.V.A."
21. La articolul 6.4 punctul 6.4.8, alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Comisia de licitaţie va lua în considerare ofertele alternative numai dacã acestea sunt acceptate, din punct de vedere al soluţiilor şi al exigenţelor de calitate, de cãtre proiectant şi, dupã caz, de cãtre specialişti atestaţi în domeniu."
22. Articolul 7.4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7.4. - Documentele de participare la licitaţie au caracter confidenţial şi pot fi consultate şi analizate numai de cãtre membrii comisiei de licitaţie; pãstrarea lor se va face de cãtre persoana juridicã achizitoare sau de cãtre organizatorul licitaţiei."
23. Articolul 7.6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7.6. - Ofertele contractanţilor selecţionaţi se analizeazã şi se verifica de cãtre membrii comisiei de licitaţie, dacã au fost întocmite conform prevederilor art. 6.4 şi dacã: valorile din centralizatoarele obiectelor şi ale categoriilor de lucrãri (modelele nr. 26 şi 27) sunt corect insumate; toate articolele din listele cu cantitãţile de lucrãri (modelul nr. 28) sunt corect cotate; unitãţile de mãsura ale preţurilor unitare şi ale cantitãţilor sunt corecte.
În cazul constatãrii unor neclaritati, comisia de licitaţie va cere contractanţilor, individual, clarificarea ofertelor, inclusiv detalierea elementelor constructive ale preţurilor unitare, confirmarea acestora cu documente justificative ale furnizorilor, şi le va verifica ţinând seama de explicaţiile primite.
Solicitarea de clarificare şi rãspunsul aferent se vor face în scris, dar nu se va permite nici o modificare a valorii sau a conţinutului ofertei, exceptând cazurile în care se solicita corecţia erorilor aritmetice constatate de comisia de licitaţie în cursul examinãrii ofertelor.
În vederea evaluãrii cat mai corecte de cãtre comisia de licitaţie a ofertelor prezentate, ordonatorul de credite, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului vor actualiza valoarea totalã a investiţiei (Inv/ C+M), care va constitui valoare de control, aceasta fiind secreta.
Toate ofertele care se situeaza sub un anumit procent din aceasta valoare vor fi în mod automat respinse ca fiind subevaluate.
Acest procent cuprins între 80% şi 90% din valoarea actualizatã a investiţiei se stabileşte de cãtre comisia de licitaţie, în funcţie de complexitatea lucrãrii, dupã depunerea ofertelor şi înainte de deschiderea acestora.
Valoarea de control va fi introdusã într-un plic sigilat şi predat preşedintelui comisiei de licitaţie, care o va face publica tuturor ofertanţilor în momentul deschiderii licitaţiei."
24. Articolul 9.1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9.1. - Contractantul cãruia i s-a adjudecat oferta este obligat sa încheie contractul de execuţie (modelul nr. 31). Semnarea şi parafarea contractului de execuţie şi a documentelor acestuia (condiţiile generale de contractare, condiţiile suplimentare şi speciale de contractare) se fac la sediul persoanei juridice achizitoare, cu aceasta ocazie pãrţile prezentând şi documentele de împuternicire în vederea semnãrii (dacã este cazul). Cu ocazia semnãrii nu este permisã nici o modificare a condiţiilor de contractare fata de condiţiile din documentele de organizare a licitaţiei şi a ofertei adjudecate."
25. Articolul 9.3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9.3. - Garanţia de buna execuţie se constituie prin una dintre cele doua forme: scrisoare de garanţie bancarã privind cuantumul valoric al garanţiei de buna execuţie, cuantum valoric care se actualizeazã trimestrial, astfel încât la terminarea lucrãrilor sa aibã aceeaşi valoare cu cea rezultatã din aplicarea procentului garanţiei de buna execuţie la valoarea totalã a lucrãrilor real executate (modelul nr. 32), scrisoare de garanţie bancarã privind garantarea contului garanţiei de buna execuţie, constituit de contractant şi alimentat de persoana juridicã achizitoare prin reţineri succesive din situaţiile de plata lunare, în procentul stabilit prin contractul de execuţie.
Alimentarea contului se va face pana la incidenta valorii totale a garanţiei de buna execuţie.
Persoana juridicã achizitoare poate apela la garanţia de buna execuţie numai în condiţiile în care contractantul refuza sa execute din fondurile sale proprii toate remedierile şi completãrile prevãzute în procesul-verbal la terminarea lucrãrilor şi/sau cele constatate pe parcursul perioadei garanţiei de buna execuţie, pana la recepţia finala.
Pentru obiectivele de investiţii finanţate conform prevederilor art. 2 alin. 5 din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 810/1998, procedura constituirii garanţiei de buna execuţie va fi numai sub forma reţinerilor din situaţiile de plata lunare, în condiţiile specificate în articolul mai sus menţionat."
26. Articolul 10.1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10.1. - Admiterea la finanţare a investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului se face, potrivit normelor metodologice aprobate prin ordinul ministrului finanţelor, pe baza urmãtoarelor documente: studiul de fezabilitate aprobat potrivit prevederilor legale; acordul prealabil al Ministerului Finanţelor şi, dupã caz, avizul Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale, emis potrivit prevederilor legale; contractul de execuţie încheiat potrivit prevederilor legale privind achiziţiile publice; devizul general al investiţiei şi devizele pe obiecte, corespunzãtoare contractului de execuţie; autorizaţia de construire.
Devizul general al investiţiei va fi refãcut de persoana juridicã achizitoare, plecand de la obiectivele şi valorile ofertei câştigãtoare, la care se vor adauga valorile obiectelor şi cheltuielilor nelicitate, conform anexei nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 376/1994."
27. La articolul 10.2 alineatele 3 şi 5 se elimina cuvintele "şi 28 bis".
28. La articolul 10.2, alineatul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Schimbarea pe parcursul execuţiei a soluţiilor constructive de baza, precum şi modificarea listelor de dotãri echipamente şi utilaje tehnologice, prevãzute în studiul de fezabilitate aprobat potrivit legii, se pot face de cãtre persoana juridicã achizitoare, cu avizul prealabil al direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi, în cazul investiţiilor aprobate prin hotãrâre a Guvernului, al Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale, emise potrivit prevederilor legale."
29. Articolul 10.3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10.3. - Situaţiile de plata pentru lucrãrile de construcţii-montaj real executate, întocmite conform prevederilor art. 10.2 din prezentele norme metodologice, se actualizeazã dupã cum urmeazã:


V = V(0) x K,

în care:
V = valoarea actualizatã a situaţiei de plata;
V(o) = valoarea situaţiei de plata cu preţurile din oferta;
K = coeficientul de actualizare în luna.

Calculul coeficientului K se face astfel:

K = a(1) x k(1) + a(2) x k(2) + a(3) x k(3) + a(4) x k(4),

în care a(1), a(2), a(3) şi a(4) sunt coeficienţi determinati la data decontãrii, aferenţi cantitãţilor realizate în perioada de referinta pentru fiecare deviz-oferta şi categorie de lucrãri, şi care se calculeazã astfel:

M(0)


T(0)

m(0)
a(2) = ------
T(0)

U(0)
a(3) = ------
T(0)

t(0)
a(4) = ------
T(0)

în care: a(1) + a(2) + a(3) + a(4) = 1.

Recapitulatia situaţiei de plata în luna cu preţuri-oferta mpe categorii de lucrãri:

Total I cheltuieli directe M(0) m(0) U(0) t(0) T(0)
---------------------------------------------------------
Cheltuieli indirecte = T(0) x % I(0)
Profit = [T(0) + I(0)] x % P(0)
-----
TOTAL GENERAL: V(0)

M(1)
K(1) = ------
M(0)

M(1) reprezintã valoarea materialelor din situaţia de lucrãri, cu preţurile din luna de decontare ale furnizorilor declaraţi în lista de resurse şi consumuri din oferta. (Se vor prezenta lunar facturile de materiale);
M(0) reprezintã valoarea corespunzãtoare a aceleiaşi situaţii de lucrãri, cu preţurile materialelor furnizorilor declaraţi la data întocmirii ofertei.

m(1)
K(2) = -----
m(e)

m(1) reprezintã salariul mediu brut pe ramura de construcţii, corespunzãtor cu o luna în urma lunii de decontare, publicat în Buletinul statistic lunar al
Comisiei Naţionale pentru Statistica, anexa nr. 23.
m(e) reprezintã salariul mediu brut pe ramura de construcţii, corespunzãtor lunii întocmirii ofertei, publicat în Buletinul statistic lunar al Comisiei Naţionale pentru Statistica, anexa nr. 23.

U(2) m(1)
K(3) = 0,8 ------ + 0,2 ------
U(1) m(e)
U(1 reprezintã preţul carburantului sau al energiei electrice (în funcţie de tipul utilajului) al furnizorului, declarat în oferta (se va anexa oferta de preţ);
U(2) reprezintã preţul carburantului sau al energiei electrice al aceloraşi furnizori, în luna de decontare (se vor prezenta facturi).

t(2) m(1)
K(4) = 0,8 ------ + 0,2 ------
t(1) m(e)

t(1) reprezintã preţul carburantului al furnizorului, declarat în oferta (se va anexa oferta de preţ);
t(2) reprezintã preţul carburantului al aceluiaşi furnizor, în luna de decontare (se va prezenta factura).

În cazul contractelor încheiate care nu aveau obligativitatea prezentãrii listelor de resurse cu preţuri de la furnizori se va proceda la reconstituirea acestora, astfel încât sa se încadreze în preţurile unitare din oferta (anexa
nr. 28).
În situaţia în care furnizorii declaraţi la data întocmirii ofertei nu se mai regãsesc în circuitul economic, persoana juridicã achizitoare poate accepta pe baza de documente justificative (facturi, tarife etc. de la minimum 3 agenţi economici) noile preţuri cu care se vor calcula M(1), m(1), U(2) şi t(2).
De asemenea, entitatea achizitoare are obligaţia de a sonda piata, putând cere antreprenorului acceptarea unor furnizori şi prestatori de servicii care oferã preţuri inferioare celor prezentate de acesta.
Acceptarea noilor preţuri se va face cu minimum 30 de zile anterioare realizãrii şi decontãrii lucrãrilor.
Componentele de materiale care se procura în valuta se vor deconta pe baza preţurilor din facturile fiscale emise de furnizorii declaraţi din oferta adjudecatã, la cursul leu/dolar corespunzãtor datei emiterii facturii.
Valoarea materialelor şi a furniturilor cuprinse în devizele-oferta şi care se pun la dispoziţie de cãtre persoana juridicã achizitoare, pe mãsura consumarii lor, se va scãdea, din punct de vedere strict financiar, din situaţiile de plata aferente, întocmite conform preţurilor unitare din oferta, raportate la cantitãţile real executate. Situaţia de plata astfel rezultatã va urma procedura de actualizare prevãzutã mai sus.
Valoarea utilajelor, a echipamentelor tehnologice, precum şi a dotãrilor independente cuprinse în listele de procurare se deconteazã, pe baza preţurilor din facturile fiscale emise de furnizorii declaraţi din oferta adjudecatã, la data livrãrii.
Schimbarea furnizorului de materiale, utilaje, echipamente sau dotãri se poate face numai pe baza de nota justificativã, semnatã de antreprenor, caz în care antreprenorul va prezenta investitorului, înainte de lansarea comenzii cãtre furnizor, minimum trei oferte de preţ, în aceleaşi condiţii tehnice şi de calitate. Investitorul va accepta în scris oferta furnizorului cu preţul cel mai redus.
Evidenta valorilor executate, cumulat de la începutul lucrãrilor, se tine distinct, pentru valori executate conform devizelor contractate, neactualizate, pentru valori rezultate ca urmare a actualizãrii şi pentru valori suplimentare sau reduceri rezultate din notele de comanda suplimentarã şi din notele de renunţãri."
30. Articolul 10.4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10.4. - Decontarea valorii organizãrii de şantier, prevãzutã la pct. 6.4.5, se face prin aplicarea procentului corespunzãtor valorii organizãrii de şantier, fata de valoarea totalã a lucrãrilor ofertate, la valoarea actualizatã a lucrãrilor real executate."
31. Articolul 10.6 se completeazã cu doua alineate cu urmãtorul cuprins:
"Orice omisiune sau greseala fata de listele cu cantitãţile din proiectul tehnic şi din specificaţiile tehnice prevãzute în caietele de sarcini, doveditã pe parcursul execuţiei a fi necesarã pentru finalizarea investiţiei şi al carei cuantum valoric depãşeşte cota de 5% prevãzutã în capitolul "Diverse şi neprevãzute" din devizul general actualizat, va fi suportatã de cãtre proiectant în limita cuantumului valoric ce depãşeşte cota de 5% .
În cazul în care cantitãţile de lucrãri prevãzute în proiectul tehnic sunt mai mari decât cele necesare pentru realizarea investiţiei, cuantumul valoric al acestora depasind cota de 5% precizatã în alineatul precedent, acest lucru implica pierderea garanţiei de aplicabilitate a proiectului."
32. În lista modelelor se elimina poziţia nr. 28, iar poziţia 28 bis devine poziţia nr. 28.
Modelul nr. 28 va avea urmãtorul cuprins:

"MODELUL Nr. 28 - LISTA CU CANTITĂŢILE DE LUCRĂRI



PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
..............................
(denumirea)

OBIECTIVUL ....................
(denumirea)
OBIECTUL ......................
(simbolul şi denumirea)

LISTA
cu cantitãţile de lucrãri
DEVIZUL-OFERTA Nr. .......

Categoria de lucrãri (denumirea)


P.U. Total
Capi- a) materiale Mate- Mano- Utilaj Tran- (col.3 x
Nr. tolul U.M. Can- b) manopera rial pera [col.3 sport col.4
crt de tita- c) utilaj [col.3 [col.3 x col. [col.3 sau
lucrãri tea d) transport x col. x col. 4c)] x col. col.5 +
----------------- 4a)] 4b)] 4d)] col.6 +
Total a)+b)+c)+d) col.7 +
col.8)
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
--------------------------------------------------------------------------------
1. Capitolul de lucrare
(denumirea)
1.1. Subcapitol (descriere)
1.2. Subcapitol (descriere)
1.3. ......................
2. Capitolul de lucrare
(denumirea)
2.1. Subcapitol (descriere)
2.2. Subcapitol (descriere)
2.3. ......................
3. ........................
3.1. ......................
3.2. ......................
Cheltuieli directe I M m U t T
--------------------------------------------------------------,
din care, transporturi t:
- transport auto
- transport CF
- transport naval
CAS m x % a
Şomaj m x % b
Sãnãtate m x % c
Fond de risc m x % d
Alte cheltuieli conform
prevederilor legale
----------------------------------------------------------------------
TOTAL CHELTUIELI DIRECTE: M(0) m(0) U(0) t(0) T(0)
------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli indirecte = T(0) x % I(0)
Profit = [T(0) + I(0)]) x % P(0)
------
V(0)

Contractant,
...............

33. Lista modelelor se completeazã cu poziţiile nr. 39, 40, 41 şi 42:
39. Lista cu consumurile de resurse materiale
40. Lista cu consumurile de forte de munca
41. Lista cu consumurile de ore de funcţionare a utilajelor de construcţii
42. Lista cu consumurile privind transporturile.
34. Modelul nr. 1 "Certificat de plata a impozitelor şi taxelor" se modifica dupã cum urmeazã:
"MODELUL Nr. 1 - CERTIFICAT DE PLATA A IMPOZITELOR ŞI TAXELOR

MINISTERUL FINANŢELOR
D.G.F.P.C.F.S. a judeţului ...............
Administraţia financiarã ................
Nr. ....... Data ......................


CERTIFICAT

Ca urmare a cererii nr. ............ /199..... se certifica ca Societatea
Comercialã ............, nu are/are având codul fiscal........, cu sediul în
........, str. ........ nr. ....., impozite şi taxe neplãtite/reesalonate*)
la termenele legale de plata cãtre bugetul de stat şi/sau bugetele locale, la
data de ......... .
Se elibereazã prezentul certificat în conformitate cu prevederile
<>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice, republicatã în
anul 1995."
----------------
*) Potrivit Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.283/1998 privind aprobarea Procedurii şi competentelor de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri bugetare, administrate de Ministerul Finanţelor, dat în aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare.

35. Modelul nr. 4 "Lucrãri executate similare investiţiei licitate" se completeazã la "Precizãri" cu urmãtorul text:
"Fiecare fişa va fi însoţitã de o copie de pe procesul-verbal de recepţie, contractul iniţial şi eventualele acte adiţionale."
36. La modelul nr. 9 "Informaţii privind situaţia financiarã", litera B pct. 7 se elimina cuvintele "(din activitatea de C+M)".
37. Dupã modelul nr. 38 se introduc modelele nr. 39, 40, 41 şi 42, cu urmãtorul cuprins:

"MODELUL Nr. 39 - LISTA CU CONSUMURILE DE RESURSE MATERIALE

PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
..........................
(denumirea)
OBIECTIVUL ...................
(denumirea)
OBIECTUL .....................
(denumirea)

LISTA
cu cantitãţile de lucrãri
DEVIZUL-OFERTA Nr. ..........

Categoria de lucrãri (denumirea)
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Consumurile Preţul unitar, Valoarea Greu-
crt. resursei U.M. cuprinse exclusiv (col. 3 x Produ- tatea
materiale în oferta T.V.A. col. 4) catorul (tone)
(lei/U.M.) (mii lei)
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
--------------------------------------------------------------------------------
1. ............................................................................
2. ............................................................................
3. ............................................................................
Resurse nenominalizate
(maximum 20% din valoarea
totalã) - - x - x
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x
--------------------------------------------------------------------------------

Contractant,
..................

MODELUL Nr. 40 - LISTA CU CONSUMURILE DE FORTA DE MUNCA

PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
...........................
(denumirea)
OBIECTIVUL .....................
(denumirea)
OBIECTUL ........................
(denumirea)

LISTA
cu consumurile de forta de munca
DEVIZUL-OFERTA Nr. ............

Categoria de lucrãri (denumirea)
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Consumuri (om/ore) Tariful mediu Valoarea
crt. meseriei cu manopera directa (lei/ora) (col. 2 x col. 3)
(mii lei)
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------------
1. ...........................................................................
2. ...........................................................................
3. ...........................................................................
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x x
--------------------------------------------------------------------------------

Contractant,
...................

MODELUL Nr. 41 - LISTA CU CONSUMURILE DE ORE DE FUNCŢIONARE A UTILAJELOR DE
CONSTRUCŢII

PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
..........................
(denumirea)
OBIECTIVUL ......................
(denumirea)
OBIECTUL ........................
(denumirea)

LISTA
cu consumurile de ore de funcţionare a utilajelor de construcţii
DEVIZUL-OFERTA Nr. ....................

Categoria de lucrãri (denumirea)
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Consumurile Tariful orar Valoarea
crt. utilajului de (ore de (lei/ora de (col. 2 x col. 3) Proprietarul
construcţii funcţionare) funcţionare) (mii lei)
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5
--------------------------------------------------------------------------------
1. ...........................................................................
2. ...........................................................................
3. ...........................................................................
Resursele nenominalizate
(maximum 20% din
valoarea totalã) - - x -
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x x
--------------------------------------------------------------------------------

Contractant,
..........................

MODELUL Nr. 42 - LISTA CU CONSUMURILE PRIVIND TRANSPORTURILE

PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
..........................
(denumirea)
OBIECTIVUL ....................
(denumirea)
OBIECTUL ......................
(denumirea)

LISTA
cu consumurile privind transporturile
DEVIZUL-OFERTA Nr. ............

Categoria de lucrãri (denumirea)
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Felul Elemente rezultate din analiza lucrãrilor Tariful
crt. transpor- ce fac obiectul licitaţiei unitar Valoarea
turilor ----------------------------------------- lei/U.M. (mii lei)
tone km ore ---------
transportate parcursi de funcţionare lei/to x km
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6
--------------------------------------------------------------------------------
I. Transport auto -
total %,
din care,
pe categorii
de resurse
..............
II. Transport CF -
total %,
din care,
pe categorii
de resurse
...............
III. Alte transporturi -
total %,
din care:
...............
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: x x x x x
--------------------------------------------------------------------------------

Contractant,
.........................."

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016