Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.302 din 15 noiembrie 2004  privind aprobarea Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.302 din 15 noiembrie 2004 privind aprobarea Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit si a salariului de merit in invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 109 din 3 februarie 2005

În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (9) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza consultãrii federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia şi criteriile de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învãţãmântul preuniversitar, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice dispoziţie contrarã metodologiei prevãzute la art. 1.
ART. 3
Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, inspectoratele şcolare şi unitãţile de învãţãmânt vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Radu Damian,
secretar de stat

Bucureşti, 15 noiembrie 2004.
Nr. 5.302.

ANEXĂ

METODOLOGIA ŞI CRITERIILE
de acordare a gradaţiei de merit şi a salariului de merit în învãţãmântul preuniversitar

SECŢIUNEA I
Acordarea gradaţiei de merit în învãţãmântul preuniversitar

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt pot beneficia de gradaţia de merit, acordatã prin concurs.
ART. 2
(1) Aceastã gradaţie se acordã pentru 10% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar şi reprezintã 20% din salariul de bazã al persoanei, şi anume salariul funcţiei didactice conform grilei, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere.
(2) Gradaţia de merit se include în salariul de bazã şi constituie bazã de calcul pentru celelalte sporuri şi alte drepturi care se acordã în raport cu salariul de bazã.
(3) Numãrul de gradaţii care se vor acorda începând cu anul 2005 se calculeazã astfel: din numãrul stabilit, prin aplicarea a 10% din totalul posturilor didactice de predare, didactice auxiliare şi de conducere, se scade numãrul de gradaţii acordate în ultimii 3 ani, având în vedere cã gradaţia de merit se acordã pe o perioadã de 4 ani.
(4) Pentru acordarea gradaţiei de merit se va avea în vedere numãrul de posturi aprobat prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , respectiv aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, dupã caz.
(5) În situaţia în care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare şi celui din palatele copiilor, i se modificã locul de muncã la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi pãstreazã gradaţia de merit.
ART. 3
Gradaţia de merit se atribuie pe o perioadã de 4 ani, începând cu data de 1 iulie 2005.
ART. 4
(1) Personalul didactic care a beneficiat de gradaţie de merit poate participa din nou la concurs.
(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit în acelaşi an calendaristic.

CAP. II
Înscrierea pentru acordarea gradaţiei de merit

ART. 5
(1) La concursul pentru acordarea gradaţiei de merit pot participa:
a) personalul didactic de predare, didactic auxiliar cu contract de muncã şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt, cu o vechime în învãţãmântul preuniversitar de peste 3 ani;
b) personalul didactic de predare din învãţãmântul preuniversitar, care are performanţe deosebite în inovarea didacticã, desfãşoarã activitate de formare continuã a cadrelor didactice din învãţãmântul preuniversitar la casa corpului didactic, în ultimii 3 ani.
(2) Aceleaşi condiţii trebuie sã le îndeplineascã:
- personalul didactic de predare de la centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de asistenţã psihopedagogicã;
- personalul didactic de predare şi de conducere de la cluburile sportive şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unitãţi de învãţãmânt, subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Naţional al Copiilor;
- personalul didactic auxiliar din unitãţile conexe din învãţãmântul preuniversitar.

CAP. III
Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit

ART. 6
Activitatea candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradaţiei de merit, inclusã în raportul de autoevaluare, se evalueazã pe baza unei fişe elaborate de inspectoratul şcolar, ţinându-se seama de urmãtoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat în perioada ultimilor 3 ani de activitate:
1. criteriul activitãţilor complexe cu valoare instructiv-educativã, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute în pregãtirea preşcolarilor şi a elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţã, materializate în rezultate ale elevilor la clasã, la testãri şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultate obţinute cu clasa (de exemplu, ponderea elevilor cu performanţe în clasa urmãtoare);
b) performanţe verificate în utilizarea sistemului educaţional informatizat, pentru cadrele didactice din unitãţile de învãţãmânt în care acesta existã;
c) performanţe în pregãtirea elevilor distinşi la concursurile şi olimpiadele şcolare, materializate în obţinerea locurilor I, II, III şi menţiuni la faza naţionalã şi internaţionalã şi locurile I, II şi III la faza judeţeanã;
d) pregãtirea loturilor olimpice, participarea, în calitate de membru al juriului, al comitetului de organizare şi de însoţitor al elevilor, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale;
e) rezultate deosebite obţinute în activitãţile educative organizate în şcoalã, cu impact la nivel local/judeţean/al municipiului Bucureşti/naţional;
f) rezultatele comunicãrii cu pãrinţii şi cu autoritãţile locale, concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delincvenţei juvenile, a comportamentelor marginale, în atragerea de finanţãri pentru centrele de documentare şi informare etc.;
g) realizarea de proiecte extracurriculare cu finanţare extrabugetarã;
h) activitate desfãşuratã cu elevii capabili de performanţã în centrele de excelenţã;
i) activitate desfãşuratã de cãtre cadrele didactice din unitãţile de învãţãmânt cuprinse în programul PHARE 010801 Tvet, de monitorizare a învãţãmântului profesional şi tehnic;
j) rezultate obţinute în dezvoltarea unor activitãţi practice şi educative pentru formarea de abilitãţi de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;
k) rezultate obţinute în proiecte de parteneriat educaţional la nivel local/judeţean/naţional/internaţional;
l) obţinerea calificativului "Foarte bine" în perioada ultimilor 3 ani de activitate;
2. criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didacticã, materializate în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente, metodologii, îndrumãtoare/ghiduri metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice şi reviste şcolare, avizate de inspectoratul şcolar sau de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, dupã caz; cãrţi în domeniul educaţional, înregistrate cu ISBN;
b) activitatea de mentorat, de formator, activitatea în domeniul sindical la nivel de unitate/inspectorat şcolar/minister/ministere/Guvern, participarea cu comunicãri la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, în calitate de formator, contribuţia la cercetãri ştiinţifice fundamentale în specialitate sau în domeniul problematicii învãţãmântului şi educaţiei;
c) activitatea desfãşuratã în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social;
3. criteriul activitãţilor desfãşurate cu copii/elevi cu cerinţe educative speciale, la nivel local/judeţean/naţional/internaţional;
4. criteriul privind participarea la proiecte în cadrul programelor de reformã educaţionalã, coordonate de inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, alţi parteneri (Institutul Francez, British Council, Institutul Goethe, Banca Mondialã etc.);
5. criteriul privind creşterea prestigiului unitãţii de învãţãmânt, prin sporirea calitãţii actului educaţional, manifestat prin locul ocupat de aceasta în ierarhia stabilitã de inspectoratele şcolare ca urmare a:
a) rezultatelor concursului de admitere la licee în ultimii 3 ani;
b) evaluãrii unitãţilor conexe pe baza nivelului de dezvoltare instituţionalã şi în raport cu dezvoltarea economico-socialã a localitãţii/regiunii. În acest caz vor fi luate în considerare:
- contribuţiile independente şi în echipã la dezvoltarea teoriei şi practicii managementului educaţional şi instituţional, în contextul reformei învãţãmântului;
- realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare;
- rezultatele care demonstreazã o foarte bunã comunicare şi colaborare cu reprezentanţii comunitãţii locale şi regionale;
- rezultatele obţinute prin participarea elevilor la examenele de capacitate/teste naţionale, evaluare naţionalã, bacalaureat şi de absolvire.
ART. 7
(1) Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradaţiei de merit sunt stabilite în fişa de evaluare a activitãţii, elaboratã de inspectoratul şcolar, pe baza fişei postului.
(2) În cazul personalului de conducere din unitãţile de învãţãmânt, se va avea în vedere şi îndeplinirea atribuţiilor din fişa postului.
ART. 8
Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar detaliazã criteriile şi punctajele cu ponderile aferente, separat pentru educatoare, învãţãtori, profesori şi cadre didactice din învãţãmântul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor, învãţãmântul special, personalul didactic auxiliar şi personalul didactic de conducere din unitãţile de învãţãmânt.

CAP. IV
Procedura de acordare a gradaţiei de merit

ART. 9
(1) Inspectorul şcolar general numeşte prin decizie Comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea acordãrii gradaţiei de merit.
(2) Comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea acordãrii gradaţiei de merit este formatã din:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - referent de la compartimentul salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari de specialitate.
(3) Reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt participã în calitate de observatori la toate lucrãrile, au drept de acces la documentele comisiilor şi pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.
ART. 10
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, procedura de atribuire a gradaţiei de merit, prin concurs, cuprinde urmãtoarele faze:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unitãţii de învãţãmânt raportul de autoevaluare a activitãţii desfãşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa de evaluare (elaboratã de inspectoratul şcolar).
2. Consiliul profesoral al unitãţii de învãţãmânt, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul reflectã realizãrile candidatului potrivit fişei de evaluare, formuleazã o apreciere sinteticã asupra candidatului.
3. Directorul unitãţii şcolare depune la secretariatul inspectoratului şcolar raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral, precum şi propria apreciere, care trebuie sã fie obiectivã, cu referire şi la deontologia profesionalã, la abilitãţile de comunicare ale candidatului în cadrul unitãţii de învãţãmânt în care îşi desfãşoarã activitatea. Aprecierea directorului coordonator al unitãţii şcolare se face de cãtre inspectorul de management şi evaluare instituţionalã.
4. În urma consultãrii consiliului consultativ de specialitate, inspectorul de specialitate întocmeşte un raport motivat referitor la activitatea candidatului în specialitate, stabilind punctajul.
5. Comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea acordãrii gradaţiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral şi a directorului unitãţii, precum şi raportul motivat al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examineazã, stabileşte punctajul şi întocmeşte lista, în ordinea descrescãtoare a acestuia, pe posturi şi discipline. Lista astfel întocmitã va fi prezentatã în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
6. În consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar preşedintele comisiei prezintã propunerile de acordare a gradaţiilor de merit.
7. Consiliul de administraţie aprobã lista candidaţilor admişi, în ordinea descrescãtoare a punctajului acordat, şi o afişeazã la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
8. Cadrele didactice au drept de contestaţie asupra punctajului acordat, la inspectoratul şcolar judeţen/al municipiului Bucureşti, în conformitate cu graficul din anexa nr. 1 la secţiunea I. Contestaţiile se rezolvã de o comisie de soluţionare a contestaţiilor, numitã prin decizie a inspectorului şcolar general şi formatã din: preşedinte - inspectorul şcolar general, secretar - consilierul juridic, membri - inspectori şcolari şi inspectorul şcolar cu politici de selecţie, evidenţã, mobilitate şi promovare de personal. Hotãrârea comisiei de contestaţii este definitivã. La comisiile de contestaţii participã şi reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, în calitate de observatori.
9. Hotãrârea asupra rezultatului concursului, precum şi ponderea pe diferite specialitãţi şi unitãţi de învãţãmânt aparţin inspectorului şcolar general, în baza listei întocmite, în ordinea descrescãtoare a punctajului, pe posturi şi discipline, care a fost aprobatã de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
10. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar înainteazã lista candidaţilor validaţi la Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, pentru emiterea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii.
Lista transmisã la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii cu adresa de înaintare conţine:
a) numãrul total şi modul de calcul al numãrului de gradaţii acordate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
b) observaţiile liderilor de sindicat desemnaţi de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, care au participat la procedura de acordare a gradaţiei de merit, cu statut de observatori;
c) tabelul nominal cu candidaţii admişi, conform anexei nr. 2 la secţiunea I.
ART. 11
Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmânt preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii verificã încadrarea în numãrul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradaţiei de merit şi elaboreazã ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii pentru acordarea gradaţiei de merit cadrelor didactice, conform listelor primite de la inspectoratele şcolare.
ART. 12
Locurile rãmase vacante dupã emiterea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii se vor include în numãrul de locuri pentru anul urmãtor, fãrã a se depãşi procentul de 10% din totalul posturilor didactice existente în anul pentru care se face calculul.

ANEXA 1


────────
la secţiunea I
──────────────

Graficul desfãşurãrii concursului pentru acordarea gradaţiilor de merit - sesiunea 2005

- 20 ianuarie-11 februarie 2005: depunerea dosarelor la registratura inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
- 14 februarie-21 februarie 2005: analiza dosarelor de cãtre inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ;
- 22 februarie-5 martie 2005: verificarea dosarelor de cãtre Comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea acordãrii gradaţiei de merit;
- 22 februarie-5 martie 2005: verificarea dosarelor de cãtre reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative din învãţãmânt şi refacerea punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, împreunã cu inspectorul de specialitate;
- 7 martie 2005: consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti aprobã lista candidaţilor admişi;
- 8 martie 2005: afişarea listei la avizierul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
- 10 martie-14 martie 2005: depunerea contestaţiilor;
- 15 martie 2005: rezolvarea contestaţiilor de cãtre comisie;
- 16 martie 2005: validarea rezultatelor finale ale concursului de cãtre consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
- 22 martie 2005: înaintarea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii, a tabelului nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt, nominalizat pentru acordarea gradaţiei de merit;
- 31 mai 2005: elaborarea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii.

ANEXA 2
────────
la secţiunea I
──────────────





┌────┬─────────┬───────┬─────────────┬────────────┬───────────┬─────────┐
│Nr. │Numele si│Functia│Specialitatea│Vechimiea in│Unitatea de│Punctajul│
│crt.│prenumele│ │ │ invatamant │invatamant │ obtinut│
├────┼─────────┼───────┼─────────────┼────────────┼───────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴───────┴─────────────┴────────────┴───────────┴─────────┘




NOTĂ:
În cazul personalului didactic de îndrumare şi control, în rubrica "Unitatea de învãţãmânt" se va preciza unitatea de învãţãmânt unde are obligaţia de predare. Adeverinţele emise de unitãţile de învãţãmânt respective se vor anexa la lista transmisã, prin poştã, la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.

SECŢIUNEA a II-a
Acordarea salariului de merit în învãţãmântul preuniversitar

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 13
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (7) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, personalul didactic şi didactic auxiliar poate beneficia de salariu de merit.
ART. 14
Numãrul salariilor de merit se calculeazã la totalul posturilor didactice şi didactice auxiliare existente la nivelul inspectoratului şcolar şi se distribuie pe unitãţi de învãţãmânt, indiferent de numãrul cadrelor didactice şi didactice auxiliare al acestora, iar acordarea lor se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 15
(1) Salariul de merit este un procent de 15%, aplicat la salariul de bazã, şi anume la salariul funcţiei didactice conform grilei, cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere. Salariul de merit se include în salariul de bazã şi constituie baza de calcul pentru sporuri şi alte drepturi care se acordã în raport cu salariul de bazã.
(2) Persoanele care beneficiazã de salariu de merit se stabilesc o datã pe an, de regulã dupã aprobarea bugetului de stat, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfãşuratã. Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupã o perioadã de 6 luni de la angajare.
(3) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numãrul total de posturi didactice şi didactice auxiliare prevãzut în statul de funcţii al unitãţilor bugetare, din care cel puţin douã treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie şi cel mult o treime pentru funcţiile de conducere din unitãţile de învãţãmânt.
(4) În situaţia în care personalului didactic, inclusiv celui din cluburile sportive şcolare şi celui din palatele copiilor, i se modificã locul de muncã la nivelul aceluiaşi judeţ/al municipiului Bucureşti, acesta îşi pãstreazã salariul de merit.
ART. 16
Pentru directorii şi directorii adjuncţi, salariile de merit se aprobã de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar din numãrul salariilor repartizate unitãţii respective.
ART. 17
Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradaţie de merit şi de salariu de merit în acelaşi an calendaristic.
ART. 18
Salariul de merit se acordã pe an calendaristic, începând cu data de 1 ianuarie 2005.
ART. 19
(1) Contestaţiile se depun la conducerea unitãţii de învãţãmânt sau la organul ierarhic superior (inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti), dupã caz, în termen de 5 zile calendaristice de la data comunicãrii rezultatelor.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre o comisie numitã prin decizie a directorului unitãţii de învãţãmânt, respectiv a inspectorului şcolar general.
(3) Hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor de la nivelul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti este definitivã.

CAP. II
Criterii de bazã pentru acordarea salariului de merit

ART. 20
Criterii privind calitatea activitãţii instructiv-educative: (50 de puncte):
a) calificativul "foarte bine" în anul şcolar precedent;
b) activitate de profesor coordonator care rãspunde de domeniul educativ, şcolar şi extraşcolar;
c) utilizarea fluentã a sistemului educativ informatizat, pentru cadrele didactice din unitãţile de învãţãmânt în care acesta existã;
d) activitãţi educative desfãşurate cu elevii care au nevoi speciale;
e) activitate de şef de catedrã/comisie metodicã, de metodist, coordonator de cerc pedagogic;
f) performanţe obţinute în pregãtirea preşcolarilor sau a elevilor, în urma testãrilor şi a examenelor de sfârşit de ciclu;
g) rezultate obţinute cu preşcolarii/elevii la concursurile şi olimpiadele şcolare la nivel local şi naţional.
ART. 21
Criterii privind activitatea metodicã, ştiinţificã şi culturalã: (50 de puncte):
a) valorificarea competenţelor dobândite în cadrul cursurilor de perfecţionare, prin susţinerea de activitãţi demonstrative sau de comunicãri la sesiuni ştiinţifice de specialitate în şcoalã;
b) susţinerea de activitãţi demonstrative sau de comunicãri la sesiuni ştiinţifice de specialitate la nivel judeţean/naţional;
c) elaborarea şi publicarea unor studii şi articole în reviste de specialitate;
d) obţinerea unor rezultate deosebite cu elevii, în urma participãrii la activitãţi cultural-artistice şi sportive recunoscute de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
e) responsabilitãţi suplimentare la nivel local, judeţean sau naţional (membru în Comisia Naţionalã de Specialitate, îndrumarea colectivelor redacţionale ale revistelor şcolare, coordonarea unor programe educaţionale în colaborare cu inspectoratul şcolar, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu alţi parteneri - Institutul Francez, British Council, Institutul Goethe, Banca Mondialã etc.);
f) contribuţii la creşterea prestigiului şi a calitãţii activitãţii unitãţii de învãţãmânt prin forme de parteneriat cu reprezentanţi ai comunitãţii locale, agenţi economici etc.;
g) gradul de stimulare şi de valorizare a potenţialului profesional al personalului din unitatea pe care o conduce;
h) realizarea unor proiecte de finanţare din surse extrabugetare;
i) activitatea desfãşuratã în cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, în cadrul unor comisii consultative de dialog social şi al altor structuri de dialog social.
ART. 22
Fiecare unitate şcolarã, prin consiliul de administraţie, va stabili o fişã cu punctaj defalcat, în vederea evaluãrii dosarelor depuse pentru acordarea salariului de merit.
ART. 23
La toate etapele de acordare a salariului de merit participã în calitate de observatori liderul/liderii organizaţiilor sindicale din unitate, respectiv reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt.
ART. 24
În situaţia în care persoana care a obţinut salariul de merit a renunţat la el, chiar dacã acesteia nu i-a încetat contractul de muncã cu unitatea, salariul de merit poate fi redistribuit unei alte persoane din aceeaşi unitate de învãţãmânt, în ordinea descrescãtoare a punctajului.

NOTĂ:
1. Realizarea criteriilor prevãzute la art. 21 lit. f), g) şi h) este obligatorie pentru personalul didactic de conducere.
2. Pentru personalul încadrat în inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, constituie criteriu de acordare a salariului de merit şi evaluarea calitãţii şi eficienţei activitãţilor cuprinse în fişa postului de cãtre o comisie special constituitã la nivelul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti/Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
3. Pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic, salariul de merit se va acorda în urma evaluãrii calitãţii şi eficienţei activitãţilor cuprinse în fişa postului de cãtre consiliul de administraţie al unitãţii şcolare/inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti/Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016