Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.261 din 10 noiembrie 2004  privind aprobarea Calendarului miscarii personalului didactic in anul scolar 2005-2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.261 din 10 noiembrie 2004 privind aprobarea Calendarului miscarii personalului didactic in anul scolar 2005-2006

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 93 din 28 ianuarie 2005

În baza prevederilor <>art. 141 lit. p) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 10 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Calendarul mişcãrii personalului didactic în anul şcolar 2005-2006, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învãţãmântul preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi inspectoratele şcolare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Radu Damian,
secretar de stat

Bucureşti, 10 noiembrie 2004.
Nr. 5.261.

ANEXĂ

CALENDARUL
mişcãrii personalului didactic în anul şcolar 2005-2006

În conformitate cu prevederile <>art. 11 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, lucrãrile privitoare la mobilitatea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar de stat se organizeazã la nivelul inspectoratelor şcolare şi sunt coordonate de comisia de mobilitate a personalului didactic, numitã prin decizie a inspectorului şcolar general pânã la data de 3 ianuarie 2005. Comisia este formatã din:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
b) vicepreşedinte - inspector cu atribuţii referitoare la selecţia, evidenţa şi promovarea personalului didactic/ inspector şcolar cu managementul instituţional/inspector şcolar de specialitate;
c) secretari - inspectori cu atribuţii referitoare la selecţia, evidenţa şi promovarea personalului didactic/ inspectori şcolari cu managementul instituţional/inspectori şcolari de specialitate/directori de liceu;
d) membri - inspectori şcolari de specialitate/inspectori şcolari/profesori metodişti, câte unul pentru fiecare specialitate, consilierul juridic şi analistul programator de la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
Comisia menţionatã mai sus îşi desfãşoarã activitatea conform Calendarului mişcãrii personalului didactic şi este abilitatã sã ia decizii şi în afara perioadelor prevãzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situaţiilor care pot sã aparã, cu informarea şi avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu excepţia pretransferãrii şi a transferãrii pentru restrângere de activitate.
Comisia judeţeanã/a municipiului Bucureşti de mobilitate a personalului didactic îşi desfãşoarã activitatea pe durata unui an calendaristic.
Reprezentanţii sindicatelor judeţene/ale municipiului Bucureşti, desemnaţi de federaţiile sindicale, semnatare ale Contractului colectiv de muncã - unic la nivel de ramurã învãţãmânt, participã ca observatori la lucrãrile comisiei. În aceastã calitate au acces la documentele comisiei, au dreptul de a semnala preşedintelui comisiei eventualele nerespectãri ale prevederilor legale şi semneazã alãturi de membrii comisiei documentele finale.
Ordinea de prioritate a mişcãrii personalului didactic în anul şcolar 2005-2006 este urmãtoarea:

1. Întocmirea listelor cuprinzând personalul didactic titular care urmeazã sã fie pensionat cu data de 1 septembrie 2005:
- pentru limitã de vârstã standard;
- la cerere, conform <>art. 127 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare
Perioada: 26 ianuarie - 9 februarie 2005
a) Cadrele didactice care doresc sã-şi continue activitatea didacticã în anul şcolar 2005-2006, în condiţiile prevãzute la <>art. 128 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor depune cererile la inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti (care trebuie sã conţinã avizul consiliului profesoral al unitãţii şcolare).
Perioada: 26 ianuarie - 9 februarie 2005
b) Discutarea şi soluţionarea cererilor de menţinere în activitate pentru anul şcolar 2005-2006 în şedinţa consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar. Menţinerea în activitate a cadrelor didactice care doresc sã îşi continue activitatea la o anumitã disciplinã se poate aproba de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar numai dacã la disciplina respectivã sunt asigurate posturi/catedre viabile (4 ani), pentru soluţionarea restrângerilor de activitate.
Perioada: 14-16 februarie 2005
2. Constituirea catedrelor şi încadrarea personalului didactic titular în învãţãmânt (conform actului de numire/transfer) pentru anul şcolar 2005-2006:
- la nivelul unitãţilor de învãţãmânt;
- la nivelul inspectoratului şcolar.
Perioada: 17 februarie - 4 martie 2005
3. Soluţionarea situaţiilor cadrelor didactice titulare care vor avea restrângere parţialã de activitate în anul şcolar 2005-2006:
- soluţionarea cererilor de întregire a normei, prin transferul cadrelor didactice titulare în douã sau în mai multe unitãţi de învãţãmânt într-o singurã unitate de învãţãmânt;
Perioada: 7-10 martie 2005
- eliberarea deciziilor de restrângere parţialã/transfer.
Termen: 11 martie 2005
4. Pretransferarea şi transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare
Pretransferarea personalului didactic la cerere pentru:
- stabilirea în localitatea de domiciliu;
- apropiere de domiciliu;
- schimb de posturi prin consimţãmântul ambelor pãrţi.
Transferul personalului didactic titular disponibilizat ca urmare a restrângerii de activitate sau ca efect al restructurãrii reţelei şcolare:
a) afişarea la inspectoratele şcolare a listei posturilor/catedrelor care intrã în restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie 2005;
Termen: 7 martie 2005
b) afişarea la inspectoratul şcolar a listei cuprinzând posturile/catedrele didactice vacante/rezervate, menţionându-se în listã posturile/catedrele alocate pentru soluţionarea restrângerilor de activitate;
Termen: 25 martie 2005
c) afişarea la inspectoratele şcolare a listei cadrelor didactice care intrã în restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie 2005;
Termen: 7 aprilie 2005
d) înregistrarea cererilor personalului didactic care solicitã pretransferare şi transferare prin restrângere de activitate se face la comisia de mobilitate a inspectoratelor şcolare;
Perioada: 11-21 aprilie 2005
e) efectuarea pretransferãrilor şi transferãrilor prin restrângere de activitate în aceeaşi şedinţã publicã;
Perioada: 25-26 aprilie 2005
f) înregistrarea contestaţiilor şi rezolvarea acestora de cãtre consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
Perioada: 27-29 aprilie 2005
g) eliberarea deciziilor de transfer.
Termen: 4 mai 2005
5. Înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fãrã platã (în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti)
Termen: pânã la 29 aprilie 2005
6. Detaşarea în interesul învãţãmântului
a) înregistrarea solicitãrilor din partea inspectorilor de specialitate şi a unitãţilor de învãţãmânt;
Perioada: 4-6 mai 2005
b) discutarea şi soluţionarea propunerilor fãcute de inspectorii şcolari de specialitate în comisia de mobilitate a inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
Termen: 9 mai 2005
c) afişarea listei cadrelor didactice detaşate în interesul învãţãmântului la inspectoratele şcolare;
Termen: 10 mai 2005
d) eliberarea deciziilor de detaşare.
Termen: 11 mai 2005
7. Ocuparea prin concurs naţional unic a posturilor declarate vacante:
a) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante titularizabile şi afişarea acesteia la inspectoratul şcolar;
b) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile şi afişarea acesteia la inspectoratul şcolar;
Termen: 16 mai 2005
c) înregistrarea cererilor candidaţilor (inclusiv pentru absolvenţii promoţiei 2005) la secretariatul comisiei de mobilitate a inspectoratului şcolar;
Perioada: 17-27 mai 2005
- absolvenţii promoţiei 2005 depun adeverinţa de absolvire şi valideazã fişa de înscriere (prin semnãturã);
Termen: 11 iulie 2005
d) verificarea şi avizarea dosarelor candidaţilor de cãtre comisia de mobilitate;
Perioada: 1-7 iunie 2005
e) validarea fişelor de înscriere de cãtre candidaţi (prin semnãturã);
Perioada: 8-10 iunie 2005
f) extragerea din aplicaţia Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii a situaţiei preliminare cu numãrul total de posturi vacante titularizabile pe specialitãţi şi numãrul total al candidaţilor înscrişi;
Termen: 12 iulie 2005
g) desfãşurarea concursului (locul va fi anunţat public, cu 30 de zile înainte);
Perioada: 18-19 iulie 2005
h) transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a situaţiei statistice privind derularea concursului (numãrul candidaţilor prezenţi şi numãrul candidaţilor absenţi);
Perioada: 18-19 iulie 2005, ora 12,00
i) afişarea rezultatelor finale.
Termen: 25 iulie 2005.

Etapa I - repartizarea computerizatã, la nivel judeţean, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota/media 7,00 (şapte) pe posturi/catedre titularizabile:

8. depunerea şi verificarea opţiunilor (cu fişa-martor) de cãtre candidaţii care şi-au validat fişa de înscriere;
Perioada: 26-28 iulie 2005
9. repartizarea computerizatã, în ordinea descrescãtoare a mediei obţinute la concurs, pe posturi/catedre vacante titularizabile a cadrelor didactice participante la concursul naţional unic care au obţinut minimum nota/media 7,00 (şapte);
Termen: 29 iulie 2005
10. publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii a listei cu posturile/catedrele titularizabile rãmase vacante şi afişarea la inspectoratul şcolar.
Termen: 29-30 iulie 2005

Etapa a II-a - repartizarea computerizatã, la nivel naţional, a candidaţilor nerepartizaţi în etapa I, care au obţinut cel puţin nota/media 7,00 (şapte), pe posturi/catedre titularizabile:

11. depunerea şi verificarea opţiunilor de cãtre candidaţi (cu fişa-martor) pentru posturi/catedre rãmase vacante titularizabile din alte judeţe. Aceastã operaţie se realizeazã la inspectoratul şcolar unde candidatul a susţinut concursul;
Termen: 30 iulie 2005
12. repartizarea computerizatã, în ordinea descrescãtoare a mediei obţinute la concurs, pe posturi/catedre vacante titularizabile a cadrelor didactice participante la concursul naţional unic care au obţinut minimum nota/media 7,00 (şapte), din alte judeţe;
Termen: 31 iulie 2005
13. eliberarea deciziilor de transfer/numire;
Termen: 1 august 2005
14. transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a machetelor cu situaţia statisticã a concursului dupã repartizarea pe posturi/catedre.
Termen: 1 august 2005
15. Detaşarea, la cerere, a persoanelor interesate, prin participarea la concursul din 18-19 iulie 2005 şi/sau prin continuitate:
a) comunicarea acordului/refuzului continuitãţii de cãtre unitatea de învãţãmânt la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
Termen: 10 mai 2005
b) înregistrarea cererilor candidaţilor;
Perioada: 17-27 mai 2005
c) desfãşurarea concursului (locul va fi anunţat public, cu 30 de zile înainte);
Perioada: 18-19 iulie 2005
d) afişarea la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti a listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile şi numele personalului didactic care are continuitate pe aceste posturi/catedre, conform prevederilor art. 83 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.644/2003 ;
- actualizarea şi afişarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile.
Termen: 1 august 2005

Etapa a III-a - repartizarea computerizatã, la nivel judeţean, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota/media 5,00 (cinci) şi solicitã detaşare la cerere:

e) depunerea şi verificarea opţiunilor de cãtre candidaţi (cu fişa-martor);
Termen: 2 august 2005
f) repartizarea computerizatã, în ordinea descrescãtoare a mediei obţinute la concurs, pe posturi/catedre vacante/rezervate a cadrelor didactice participante la concurs, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) şi care solicitã detaşare la cerere, şi afişarea rezultatelor;
Termen: 3 august 2005
g) eliberarea deciziilor de detaşare la cerere.
Termen: 3 august 2005
16. Ocuparea, prin suplinire, a posturilor rezervate şi a posturilor rãmase vacante prin concursul din 18-19 iulie 2005:
a) comunicarea situaţiei postului şi a acordului/refuzului continuitãţii de cãtre unitatea de învãţãmânt la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
Termen: 10 mai 2005
b) înregistrarea cererilor la inspectoratele şcolare;
Perioada: 17-27 mai 2005
c) afişarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile şi numele cadrelor didactice care au continuitate pe aceste posturi/catedre conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.644/2003 ;
Termen: 3 august 2005
d) actualizarea şi afişarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile.
Termen: 3 august 2005

Etapa a IV-a - repartizarea computerizatã, la nivel judeţean, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota/media 5,00 (cinci) şi solicitã suplinire:

e) depunerea şi verificarea opţiunilor candidaţilor (cu fişa-martor) prevãzuţi la art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.644/2003 ;
Perioada: 4-5 august 2005
f) repartizarea computerizatã a suplinitorilor calificaţi, conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.644/2003 ;
Termen: 6 august 2005
g) eliberarea deciziilor de numire pe post/catedrã.
Termen: 7 august 2005

Etapa a V-a - repartizarea în şedinţã publicã:

h) şedinţã publicã pentru corecturi şi repartizarea cadrelor didactice calificate, pe posturi/catedre vacante/rezervate netitularizabile, conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.644/2003 ;
Perioada: 8-9 august 2005
i) eliberarea deciziilor de numire pe post;
Termen: 10 august 2005
j) depunerea şi înregistrarea dosarelor pentru cumul şi ale suplinitorilor fãrã studii corespunzãtoare;
Perioada: 29-31 august 2005
k) desfãşurarea testãrii suplinitorilor fãrã studii corespunzãtoare;
Perioada: 1-2 septembrie 2005
l) afişarea rezultatelor;
Termen: 3 septembrie 2005
m) depunerea contestaţiilor, analizarea şi rezolvarea lor de cãtre consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, precum şi afişarea rezultatelor definitive;
Perioada: 5-6 septembrie 2005
n) repartizarea în cumul/plata cu ora a personalului didactic titular, pe orele rãmase neocupate;
Perioada: 5-6 septembrie 2005
o) şedinţã publicã pentru:
- corecturi şi repartizarea personalului didactic calificat, participant la concurs, conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 5.644/2003 ;
- cumul pentru cadrele didactice pensionate/asociate;
- repartizarea suplinitorilor fãrã studii corespunzãtoare pe posturile/catedrele rãmase vacante;
Perioada: 7-8 septembrie 2005
p) eliberarea deciziilor de numire pe post.
Termen: 9 septembrie 2005
17. Transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii a situaţiei statistice globale privind repartizarea candidaţilor pe posturile/catedrele vacante/rezervate.
Termen: 16 septembrie 2005

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016