Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.149 din 13 decembrie 2002  cu privire la aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului pentru obtinerea atestatului profesional de catre absolventii claselor de matematica-informatica, intensiv informatica, a atestatului de competenta lingvistica pentru absolventii claselor cu studiu intensiv si bilingv al limbilor straine si cu predare in limbile minoritatilor si a atestatului pentru predarea limbilor straine si a religiei la clasele I-IV de catre absolventii claselor cu profil pedagogic, specializarea invatatori-educatoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.149 din 13 decembrie 2002 cu privire la aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului pentru obtinerea atestatului profesional de catre absolventii claselor de matematica-informatica, intensiv informatica, a atestatului de competenta lingvistica pentru absolventii claselor cu studiu intensiv si bilingv al limbilor straine si cu predare in limbile minoritatilor si a atestatului pentru predarea limbilor straine si a religiei la clasele I-IV de catre absolventii claselor cu profil pedagogic, specializarea invatatori-educatoare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 325 din 14 mai 2003
Având în vedere prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Hotãrârii Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului profesional de cãtre absolvenţii claselor de matematica-informatica, intensiv informatica, a atestatului de competenta lingvistica pentru absolvenţii claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi cu predare în limbile minoritãţilor şi a atestatului pentru predarea limbilor strãine şi a religiei la clasele I-IV de cãtre absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare. Metodologia este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Începând cu data intrãrii în vigoare a acestui ordin se abroga orice dispoziţie contrarã.
ART. 4
Direcţia generalã pentru învãţãmânt preuniversitar, Direcţia generalã pentru învãţãmânt în limbile minoritãţilor, inspectoratele şcolare şi conducerile unitãţilor şcolare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Ecaterina Andronescu

Bucureşti, 13 decembrie 2002.
Nr. 5.149.

ANEXA 1

METODOLOGIE
de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului profesional de cãtre absolvenţii claselor de matematica-informatica, intensiv informatica, a atestatului de competenta lingvistica pentru absolvenţii claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi cu predare în limbile minoritãţilor, şi a atestatului pentru predarea limbilor strãine şi a religiei la clasele I-IV de cãtre absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare

I. Dispoziţii generale

ART. 1
Metodologia de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului se adreseazã:
- absolvenţilor de liceu, clasele de matematica-informatica, intensiv informatica;
- absolvenţilor claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi cu predare în limbile minoritãţilor;
- absolvenţilor claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare.
ART. 2
Atestatul este un act prin care se confirma pregãtirea de specialitate, profesionalã sau competenta lingvistica dobandita de absolvenţii de liceu, cursuri de zi. El se elibereazã absolvenţilor claselor menţionate la art. 1, care au promovat proba practica prevãzutã de prezenta metodologie, în condiţiile prevãzute de art. 5.
ART. 3
(1) Candidaţii proveniţi din învãţãmântul de stat pot susţine examenul de atestat, fãrã taxa, cel mult o data. Prezentãrile ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe de examen.
(2) Candidaţii din învãţãmântul particular vor susţine examenul de atestat într-un centru de examen organizat astfel:
a) pentru unitãţile de învãţãmânt acreditate, în unitatea respectiva;
b) pentru unitãţile de învãţãmânt neacreditate, înfiinţate conform legii, într-un centru de examen aparţinând învãţãmântului de stat, stabilit de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti; în acest caz candidaţii vor plati o taxa de examen.
(3) Taxele de examen prevãzute la alin. (1) şi (2) vor fi stabilite de fiecare inspectorat şcolar. La stabilirea cuantumului taxelor se vor lua în calcul toate cheltuielile pentru fiecare candidat.
ART. 4
Înscrierea candidaţilor la examenul pentru obţinerea atestatului se face la secretariatul liceului la care elevul este înscris sau pe care l-a absolvit (în cazul candidaţilor din seriile anterioare), în perioada stabilitã prin graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei.

II. Conţinutul probei de specialitate pentru obţinerea atestatului

ART. 5
Atestatul se obţine dupã susţinerea şi promovarea de cãtre candidaţi a unei probe de specialitate.
ART. 6
Proba de specialitate pentru obţinerea atestatului consta în executarea unei lucrãri practice în profil (lucrãri practice pe calculator, proiecte/susţinerea unei lecţii practice), urmatã de prezentarea şi motivarea/argumentarea teoreticã a acesteia, în funcţie de filiera, profil şi specializare. Pentru unele specializãri proba de specialitate poate conţine şi o proba scrisã, respectiv orala.
ART. 7
Conţinutul probei practice este, în funcţie de filiera, profil şi specializare:
a) la clasele cu profil de matematica-informatica, intensiv informatica:
- prezentarea şi motivarea teoreticã a unui proiect (produs software) realizat în timpul orelor de laborator, în semestrul al II-lea al ultimului an de studiu;
- realizarea practica pe calculator a cerinţelor din biletul extras în ziua probei, bilet cuprinzând 3 subiecte (un subiect privind sistemele de gestiune a bazelor de date, un subiect de programare, un subiect vizând sisteme de operare şi abilitaţi de tehnoredactare);
b) la clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi la clasele cu predare în limbile minoritãţilor:
- elaborarea unei lucrãri pe o tema de cultura şi civilizatie din cadrul unei structuri tematice fixate de catedra de specialitate din liceu;
- prezentarea şi motivarea teoreticã a lucrãrii;
c) la clasele cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare:
(i) pentru obţinerea atestatului pentru predarea limbilor strãine la clasele I-IV
● proba practica consta în:
- lectia finala (proiectare, desfãşurare, evaluare);
- prezentarea şi susţinerea orala a proiectului didactic;
● proba scrisã consta în:
- test grila din cunoştinţele de gramatica şi lexic (conform programei şcolare pentru clasele liceale);
(ii) pentru obţinerea atestatului pentru predarea religiei
● proba practica consta în:
- lectia finala (proiectare, desfãşurare, evaluare);
- prezentarea şi susţinerea orala a proiectului didactic;
● proba orala consta în:
- dezvoltarea a doua subiecte întocmite de comisia de examinare din metodica predãrii religiei.

III. Comisiile de examinare

ART. 8
Evaluarea probelor pentru obţinerea atestatului se face de cãtre o comisie propusã de inspectorul de specialitate şi aprobatã de inspectorul şcolar general al judeţului (municipiului Bucureşti), cu cel puţin 3 zile înainte de începerea probei.
ART. 9
O comisie se constituie pentru un numãr maxim de 90 de candidaţi (de regula 3 clase).
ART. 10
(1) În cazul claselor de matematica-informatica, intensiv informatica, comisiile de examinare sunt alcãtuite din:
a) preşedinte - directorul sau directorul adjunct al liceului (fãrã drept de notare);
b) vicepreşedinte - responsabilul catedrei de specialitate din unitatea şcolarã respectiva (fãrã drept de notare);
c) membri: - 2 profesori de specialitate din alta unitate şcolarã decât cea în care au invatat elevii, cu drept de notare. Un membru al comisiei va fi desemnat responsabil cu respectarea normelor de protecţie a muncii.
(2) În cazul claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi la clasele cu predare în limbile minoritãţilor, comisiile de examinare sunt alcãtuite din:
a) preşedinte - inspectorul de limbi moderne, în cazul în care este specialist în limba moderna respectiva, sau un profesor metodist de specialitate, din afarã unitãţii şcolare (fãrã drept de notare);
b) vicepreşedinte - responsabilul catedrei de specialitate din unitatea şcolarã respectiva (fãrã drept de notare);
c) membri: - 2 profesori din unitatea şcolarã respectiva, specialişti în domeniul în care s-au pregãtit candidaţii, (cu drept de notare).
(3) În cazul claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, comisiile de examinare sunt alcãtuite din:
a) preşedinte - directorul şcolii (fãrã drept de notare);
b) vicepreşedinte - responsabilul catedrei de specialitate din unitatea şcolarã respectiva (fãrã drept de notare);
c) membri: - 2 profesori de specialitate din afarã unitãţii şcolare respective, specialişti în domeniul în care s-au pregãtit candidaţii, cu drept de notare; în cazul religiei, va fi invitat şi un reprezentant al cultului (fãrã drept de notare).
(4) Vicepreşedintele comisiei îndeplineşte şi funcţia de secretar.
(5) Inspectorul de specialitate va stabili atribuţiile pentru fiecare membru al comisiei de examinare. Acestea vor fi consemnate în fise individuale, care vor fi semnate de persoanele desemnate în comisie şi vor fi pãstrate la dosarul comisiei.
ART. 11
Comisiile de examinare au urmãtoarele atribuţii:
- întocmesc graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei şi îl afişeazã cu cel puţin doua sãptãmâni înainte de începerea acesteia;
- pregãtesc documentaţia tehnica, sãlile, aparatele, echipamentele şi asigura condiţiile normale de desfãşurare a probei;
- stabilesc criteriile de evaluare pentru lucrãrile practice;
- organizeazã şi efectueazã examinarea, evaluarea şi notarea candidaţilor; afişeazã rezultatele probelor în fiecare zi, la sfârşitul etapei;
- înainteazã inspectoratului şcolar un raport asupra modului de desfãşurare a examenului, care sa conţinã şi propuneri cu privire la optimizarea desfãşurãrii examenului pentru obţinerea atestatului.

IV. Organizarea şi desfãşurarea probei pentru obţinerea atestatului

ART. 12
(1) Comisia de examinare din fiecare unitate şcolarã va elabora graficul propriu de desfãşurare a examenului de atestat. Acest examen se va desfasura în perioada 1-30 mai. Pentru profilul pedagogic perioada va fi 1 aprilie-30 mai.
(2) Graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probelor cuprinde:
- perioada pentru depunerea fişelor de înscriere;
- programarea pe zile şi ore a candidaţilor, în ordine alfabetica, pe clase (grupe) şi specializãri.
(3) Numãrul maxim al candidaţilor dintr-o grupa va fi stabilit de fiecare unitate şcolarã, în funcţie de posibilitãţile sale.
(4) Proba practica se desfãşoarã în afarã orelor de curs. Proba practica se susţine în cabinete sau laboratoare de specialitate, în unitãţile şcolare liceale.
ART. 13
(1) a) Stabilirea subiectelor pentru clasele de matematica-informatica, intensiv informatica, se face la nivel judeţean; subiectele se transmit cãtre licee pana la 15 ianuarie 2003.
● În ziua şi la ora anunţate prin grafic, fiecare candidat de la liceu va extrage biletul, va aborda practic subiectele înscrise pe bilet, apoi va prezenta în fata comisiei proiectul corespunzãtor instruirii profesionale şi ştiinţifice.
b) Stabilirea temelor pentru realizarea produsului software se face la nivelul unitãţii de învãţãmânt, pana la data de 15 ianuarie 2003.
(2) Stabilirea subiectelor proiectelor pentru clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi la clasele cu predare în limbile minoritãţilor se va face la nivelul unitãţii de învãţãmânt, pana la data de 15 ianuarie 2003.
● Elevii aleg, pana la sfârşitul semestrului întâi, subiectele lucrãrilor (dintre cele propuse de catedra de specialitate) şi elaboreazã/pregãtesc lucrãrile sub îndrumarea profesorilor desemnaţi de catedra de specialitate în acest scop.
(3) Stabilirea testelor grila la limbile strãine şi a subiectelor orale la religie pentru clasele cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, se va face la nivelul unitãţii şcolare, conform programei şcolare, în perioada 1-10 mai.
a) În vederea obţinerii atestatului pentru predarea limbilor strãine:
● În ziua şi la ora anunţate prin grafic, fiecare candidat de la liceu va susţine:
- proba practica: o lectie finala (proiectare, organizare, evaluare); prezentarea şi susţinerea proiectului;
- testul grila din cunoştinţele de gramatica şi lexic.
b) În vederea obţinerii atestatului pentru predarea religiei:
● În ziua şi la ora anunţate prin grafic, fiecare candidat de la liceu va susţine:
- proba practica: o lectie finala (proiectare, organizare, evaluare); prezentarea şi susţinerea proiectului;
- proba orala se va desfasura pe baza de bilete, elaborate de comisia de examinare cu doua zile înainte de începerea probei.
ART. 14
Durata lucrãrilor practice se stabileşte dupã cum urmeazã:
1. pentru clasele de matematica-informatica, intensiv informatica, trebuie sa fie de pana la doua ore. Proba practica se desfãşoarã în doua etape:
● abordarea practica a subiectelor înscrise pe biletul ales, fãrã a depãşi 90 de minute; membrii comisiei de examinare evalueaza lucrãrile respective şi acorda o nota fiecãrui candidat, pentru fiecare subiect;
● prezentarea proiectului: membrii comisiei de examinare pot adresa candidatului întrebãri, fãrã a depãşi un timp maxim de 20 de minute pentru fiecare candidat;
2. pentru clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi pentru clasele cu predare în limbile minoritãţilor fiecare candidat îşi va prezenta proiectul în fata comisiei de examinare, membrii acesteia pot adresa candidatului întrebãri, examinarea nedepasind 20 de minute pentru fiecare candidat;
3. pentru clasele cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare:
a) în vederea obţinerii atestatului pentru predarea limbilor strãine:
- lectia finala;
- prezentarea proiectului didactic; membrii comisiei de examinare pot adresa candidatului întrebãri, fãrã a depãşi 20 de minute pentru fiecare candidat;
- proba scrisã este de o ora;
b) în vederea obţinerii atestatului pentru predarea religiei:
- lectia finala;
- prezentarea proiectului didactic; membrii comisiei de examinare pot adresa candidatului întrebãri, fãrã a depãşi 20 de minute pentru fiecare candidat;
- proba orala este de 20 de minute pentru fiecare candidat.
ART. 15
(1) Catedra de specialitate din fiecare liceu elaboreazã şi afişeazã, pana la sfârşitul lunii ianuarie din semestrul al doilea al anului şcolar terminal, listele cu teme pentru proiectele practice. La selectarea temelor se va tine seama de aspectele fundamentale prevãzute în programa şcolarã din liceu şi se va urmãri, în mod special, latura practic-aplicativa a domeniului.
(2) Temele proiectelor practice vor fi astfel stabilite încât sa aibã grade de complexitate aproximativ egale.

V. Evaluarea probei

ART. 16
(1) Proba practica va fi evaluatã separat de cei doi membri ai comisiei de examinare stabiliţi conform art. 10.
(2) În situaţia în care diferenţa dintre notele acordate de membrii comisiei de examinare este mai mare de un punct, preşedintele sau vicepreşedintele (cadru didactic de specialitate) va stabili nota finala, prin reevaluarea probei.
ART. 17
(1) Nota finala acordatã de un examinator se calculeazã ca medie aritmetica cu doua zecimale, fãrã rotunjire, a urmãtoarelor note:
a) la clasele cu profil matematica-informatica, intensiv informatica:
- nota pentru realizarea, prezentarea şi motivarea teoreticã a proiectului (produsului software) realizat în timpul orelor de laborator, în semestrul al doilea;
- media aritmetica a notelor obţinute la cele 3 subiecte din biletul extras în ziua probei; aceasta medie trebuie sa fie minimum 6 (şase) pentru promovarea examenului;
b) la clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi la clasele cu predare în limbile minoritãţilor:
- nota pentru lucrarea elaborata;
- nota pentru prezentarea şi motivarea teoreticã a lucrãrii;
c) la clasele cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare:
(i) limbi strãine
- nota obţinutã ca medie aritmetica a notelor:
● pentru proiectarea, desfãşurarea şi evaluarea lectiei;
● pentru competenta de comunicare orala în limba strãinã, evaluatã atât pe parcursul desfãşurãrii lectiei, cat şi în timpul sustinerii proiectului;
- nota obţinutã la proba scrisã;
(ii) religie:
- nota obţinutã ca medie aritmetica a notelor:
● pentru proiectarea, desfãşurarea şi evaluarea lectiei;
● pentru competenta de comunicare orala, evaluatã atât pe parcursul desfãşurãrii lectiei, cat şi în timpul sustinerii proiectului;
● nota obţinutã la proba orala.
(2) Nota finala pentru obţinerea atestatului se stabileşte ca medie aritmetica a notelor finale acordate de fiecare examinator.

VI. Dispoziţii finale

ART. 18
Nu se admit contestaţii la proba practica şi la proba orala.
ART. 19
Atestatul se elibereazã de secretariatul liceului, dupã încheierea cursurilor clasei terminale (a XII-a/a XIII-a), astfel:
1. la clasele cu profil matematica-informatica, intensiv informatica: absolvenţilor care au obţinut la proba practica de specialitate, prevãzutã în prezenta metodologie, cel puţin media 7 (şapte);
2. la clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi la clasele cu predare în limbile minoritãţilor: absolvenţilor care au obţinut la proba practica de specialitate, prevãzutã în prezenta metodologie, cel puţin media 7 (şapte).

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016