Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 493 din 27 martie 2008  privind aprobarea Normelor de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiei de manager, persoana fizica, din spitalele publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 493 din 27 martie 2008 privind aprobarea Normelor de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiei de manager, persoana fizica, din spitalele publice

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 273 din 7 aprilie 2008

Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare nr. E.N. 3.220 din 26 martie 2008,
în conformitate cu prevederile <>art. 179 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul sãnãtãţii publice emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Normele de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager, persoanã fizicã, din spitalele publice, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.212/2006 privind aprobarea Normelor de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiei de manager, persoanã fizicã, din spitalele publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 11 octombrie 2006.
ART. 3
Direcţia generalã organizare, resurse umane, dezvoltare profesionalã şi salarizare va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Bucureşti, 27 martie 2008.
Nr. 493.


ANEXĂ

NORME
de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea
funcţiei de manager, persoanã fizicã, din spitalele publice

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentele norme reglementeazã selecţionarea managerului, persoanã fizicã, care conduce un spital public din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) Concursul de selecţie a managerului de spital public se organizeazã la nivel central, în municipiul Bucureşti, de cãtre o comisie centralã de concurs numitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului.
ART. 2
(1) Concursul de selecţie cuprinde:
a) studierea dosarului de candidat - etapã eliminatorie;
b) concursul propriu-zis.
(2) În cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin urmãtoarele probe de evaluare:
a) test-grilã de verificare a cunoştinţelor - eliminatoriu;
b) susţinerea proiectului de management;
c) interviu de selecţie.
(3) Concursul de selecţie se finalizeazã, pentru fiecare post scos la concurs, cu ierarhizarea candidaţilor în ordinea descrescãtoare a mediilor finale obţinute în urma concursului şi cu nominalizarea candidatului admis pe postul pentru care a concurat.
(4) Pentru a fi declaraţi "Admişi" candidaţii trebuie sã obţinã media finalã de cel puţin 8,00, iar la fiecare probã de evaluare minimum nota 7,00.
ART. 3
(1) Numirea în funcţia de manager al spitalului public se face prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(2) Managerul încadrat în condiţiile alin. (1) încheie contract de management cu Ministerul Sãnãtãţii Publice pe o perioadã de maximum 3 ani. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluãrii anuale efectuate pe baza criteriilor de performanţã stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
ART. 4
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursului de selecţie, Ministerul Sãnãtãţii Publice publicã în ziarul "Viaţa Medicalã" anunţul de concurs cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului de selecţie.
(2) Anunţul de concurs cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfãşurare a concursului de selecţie;
c) criteriile de selecţie;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul sumei de participare la concurs.
(3) Temele-cadru pentru proiectul de management şi bibliografia pentru concurs sunt stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii Publice. Dupã ce sunt avizate de preşedintele comisiei centrale de concurs, temele-cadru şi bibliografia sunt publicate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului, pe site-urile Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar: www.snspms.ro, www.drg.ro, www.incds.ro
(4) Cuantumul sumei de participare la concurs se stabileşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.

CAP. II
Organizarea concursului de selecţie

ART. 5
(1) Comisia centralã de concurs are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte:
- un secretar de stat sau director general din Ministerul Sãnãtãţii Publice;
b) membri:
- 1-2 reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii Publice;
- 1-2 cadre didactice (profesor sau conferenţiar) în specialitatea management din cadrul Facultãţii de Management a Academiei de Studii Economice Bucureşti;
- un cadru didactic (profesor sau conferenţiar) în specialitatea psihologie din cadrul Facultãţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universitãţii Bucureşti;
- un reprezentant al Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar;
c) secretariat:
- 1-2 persoane din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) Dupã constituire, pânã la finalizarea concursului de selecţie şi soluţionarea contestaţiilor, comisia centralã de concurs îşi desfãşoarã activitatea în încãperi destinate special, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor, asigurate de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar.
ART. 6
Nu pot face parte din comisia centralã de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declarã ori despre care sunt informaţii certe cã au rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor.
ART. 7
(1) Preşedintele comisiei centrale de concurs poartã întreaga rãspundere pentru buna organizare şi desfãşurare a concursului, asigurarea legalitãţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluãrii şi ierarhizãrii acestora.
(2) Preşedintele comisiei centrale de concurs stabileşte:
a) cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului componenţa nominalã a comisiei centrale de concurs şi o supune aprobãrii ministrului sãnãtãţii publice;
b) atribuţiile membrilor comisiei centrale de concurs, astfel încât sã se asigure rãspunderea personalã a fiecãruia;
c) componenţa nominalã a comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi o supune aprobãrii ministrului sãnãtãţii publice, cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului.
ART. 8
Atribuţiile comisiei centrale de concurs sunt:
a) elaborarea anunţului de concurs şi publicarea acestuia;
b) avizarea temelor pentru proiectul de management şi a bibliografiei pentru concurs, precum şi dispunerea publicãrii lor pe internet;
c) elaborarea de variante de întrebãri pentru testul de verificare a cunoştinţelor;
d) preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
e) luarea în evidenţã a candidaţilor ale cãror dosare au fost declarate "Admise";
f) instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfãşurãrii concursului;
g) organizarea şi desfãşurarea probelor de evaluare;
h) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativã a probelor de evaluare şi pentru finalizarea concursului;
i) înaintarea contestaţiilor depuse la secretariatul comisiei centrale de concurs la comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 9
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formatã din preşedinte şi alţi 2-3 membri ai comisiei, personal de specialitate.
(2) Atribuţiile preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:
a) pregãtirea comisiei;
b) înregistrarea contestaţiilor primite de la comisia centralã de concurs;
c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecãrui membru al comisiei;
d) comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia soluţioneazã contestaţiile cu privire la respingerea dosarelor, la rezultatul testului-grilã şi la rezultatul final al concursului. Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.

CAP. III
Înscrierea candidaţilor

ART. 10
La concursul de selecţie se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele criterii:
a) sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã cu diplomã de licenţã sau echivalentã;
b) sunt absolvenţi ai "Cursului de management spitalicesc" organizat de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar;
c) au cel puţin 2 ani vechime în posturi prevãzute cu studii universitare de lungã duratã, conform legii;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmãrire penalã;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
f) nu au vârsta de pensionare, conform legii;
g) au achitat suma de participare la concurs.
ART. 11
Dosarul de înscriere trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizatã a diplomei de licenţã sau echivalente;
d) copia legalizatã a certificatului de absolvire a "Cursului de management spitalicesc";
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce atestã efectuarea unor specializãri, competenţe/atestate etc. în domeniul managementului sanitar;
g) adeverinţa care atestã vechimea în posturi cu studii universitare de lungã duratã sau copie de pe carnetul de muncã, certificatã "în conformitate cu originalul" de cãtre conducerea unitãţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverinţa din care rezultã cã este apt medical, fizic şi neuropsihic;
j) declaraţia pe propria rãspundere privind colaborarea cu securitatea înainte de anul 1989;
k) declaraţia pe propria rãspundere cã nu este urmãrit penal şi nu are cunoştinţã cã a început urmãrirea penalã asupra sa;
l) copie legalizatã a actelor (certificat de cãsãtorie etc.) prin care şi-a schimbat numele, dupã caz;
m) proiectul de management realizat de candidat;
n) chitanţa de platã a sumei de participare la concurs.
ART. 12
(1) Dosarele de înscriere se depun la secretariatul comisiei centrale de concurs pânã la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor, care nu poate fi mai târziu de 5 zile înainte de începerea concursului.
(2) Comisia centralã de concurs, în termen de 3 zile de la data finalizãrii înscrierilor, studiazã dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul prin înscrierea menţiunii "Admis" sau "Respins".
(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se afişeazã la sediul secretariatului comisiei centrale de concurs.
(4) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul studierii dosarelor în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se rezolvã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la data expirãrii termenului de depunere a acestora.
(5) Concursul de selecţie este continuat numai de candidaţii ale cãror dosare au fost declarate "Admise".
(6) Candidaţilor al cãror dosar a fost declarat "Respins" li se returneazã 75% din suma de participare la concurs, în termen de 60 de zile de la data la care a fost declarat "Respins".

CAP. IV
Desfãşurarea concursului propriu-zis

ART. 13
(1) Testul-grilã de verificare a cunoştinţelor se elaboreazã de un colectiv de specialitate din cadrul comisiei centrale de concurs, stabilit de preşedintele comisiei.
(2) Testul-grilã are caracter eliminatoriu şi se desfãşoarã pe durata a douã ore.
(3) Testul-grilã conţine 50 de întrebãri, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activitãţii spitalului public şi 60% din domeniul managementului sanitar.
(4) Fiecare întrebare are 4 variante de rãspuns (a, b, c, d), din care:
a) 40% din totalul întrebãrilor au un singur rãspuns corect din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,2 puncte;
b) 60% din totalul întrebãrilor au douã rãspunsuri corecte din 4 şi se noteazã fiecare rãspuns corect cu 0,1 puncte.
ART. 14
(1) Colectivul stabilit de preşedintele comisiei centrale de concurs pentru elaborarea testului-grilã se întruneşte cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate, care sã asigure secretizarea activitãţii şi condiţiile optime de lucru.
(2) La stabilirea testului-grilã se folosesc şi variantele de întrebãri elaborate de membrii comisiei centrale de concurs.
(3) Testul-grilã elaborat se multiplicã, în prezenţa preşedintelui comisiei centrale de concurs, într-un numãr de exemplare dublu faţã de numãrul candidaţilor înscrişi în concurs. Dupã multiplicare testele-grilã se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare salã de concurs, şi se sigileazã. Fiecare plic va conţine o rezervã egalã cu numãrul candidaţilor din sala respectivã.
(4) Persoanele care au participat la multiplicarea şi sigilarea plicurilor cu testele-grilã nu pot sã pãrãseascã spaţiile în care sau desfãşurat aceste activitãţi pânã la începerea probei.
ART. 15
Exigenţe cu privire la elaborarea întrebãrilor:
a) conţinutul sã fie clar exprimat, sã fie exclusã orice ambiguitate sau capcanã;
b) formularea sã fie în strictã concordanţã cu bibliografia stabilitã pentru concurs;
c) gradul de complexitate a întrebãrilor sã fie de nivel mediu;
d) sã acopere o arie cât mai extinsã a bibliografiei pentru concurs;
e) sã poatã fi rezolvate în timpul stabilit.
ART. 16
(1) Pentru fiecare salã de concurs în care se desfãşoarã proba de test-grilã, Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar, la solicitarea preşedintelui comisiei centrale de concurs, stabileşte, cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probei, responsabilul de salã.
(2) Responsabilul de salã are urmãtoarele atribuţii:
a) verificã sala de concurs, îndepãrtând toate materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilã;
b) afişeazã la intrare tabelul nominal cu candidaţii, în ordine alfabeticã, repartizaţi sã susţinã proba de evaluare în sala respectivã;
c) stabileşte locul fiecãrui candidat, în funcţie de numãrul curent din tabelul nominal;
d) verificã prezenţa şi identitatea candidaţilor şi le consemneazã în documentele de evidenţã;
e) distribuie candidaţilor, la ora stabilitã pentru începerea probei, câte un test-grilã;
f) precizeazã modul de completare de cãtre candidaţi, în spaţiul special destinat pe testul-grilã, a datelor de identificare ale acestora şi ia mãsuri de secretizare a testelor-grilã, pânã la începerea probei. Pe fiecare test-grilã se aplicã de cãtre preşedintele comisiei centrale de concurs, pânã la finalizarea probei, ştampila specialã de concurs sau cea stabilitã de preşedintele comisiei centrale de concurs;
g) verificã existenţa unor semne distinctive pe teste, luând mãsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne prin înscrierea pe lucrare "ANULAT", cu semnãtura proprie, şi asigurã un nou test-grilã candidatului în cauzã, cu respectarea transparenţei acestei activitãţi şi a prevederilor lit. f). La fel se procedeazã şi în cazul în care unii candidaţi doresc sã îşi transcrie testul-grilã fãrã sã depãşeascã timpul afectat probei;
h) preia de la candidaţi, pe bazã de semnãturã, testele-grilã;
i) predã secretariatului comisiei centrale de concurs, pe bazã de semnãturã, în prezenţa a cel puţin unui supraveghetor şi a 2 candidaţi, testele-grilã ale candidaţilor.
ART. 17
(1) Supraveghetorii sunt numiţi de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar, la solicitarea preşedintelui comisiei centrale de concurs, cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probei, asigurându-se un supraveghetor la 20 de candidaţi, dar nu mai puţin de 3 pentru o salã.
(2) Supraveghetorii se subordoneazã responsabilului de salã şi îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta.
ART. 18
Pe timpul desfãşurãrii probei, responsabilii de sãli şi supraveghetorii nu rezolvã întrebãri, nu dau indicaţii privind rezolvarea întrebãrilor, nu permit intrarea în salã a altor persoane, cu excepţia preşedintelui comisiei centrale de concurs.
ART. 19
(1) Candidaţii au acces în sãlile de susţinere a testului-grilã cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la responsabilii de sãli şi afişate la intrare şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se aflã în sãlile de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilã pierd dreptul de participare la concurs.
(3) În sãlile de concurs este interzisã utilizarea telefoanelor mobile.
ART. 20
(1) La ora înscrisã pe plic responsabilul de salã deschide plicul cu teste-grilã în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie fiecãrui candidat şi stabileşte ora de începere şi de finalizare a probei.
(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste-grilã, candidaţii nu pot pãrãsi sala de concurs decât dupã 30 de minute şi numai dupã predarea lucrãrii. Pentru necesitãţi fiziologice candidaţii pot pãrãsi sala de concurs numai însoţiţi de 2 supraveghetori, iar timpul absenţei din salã nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.
(3) Pentru rezolvarea testului-grilã candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare albastrã. Orice altã culoare decât cea albastrã este interzisã, fiind consideratã semn distinctiv.
ART. 21
(1) Dupã expirarea timpului, lucrãrile candidaţilor se preiau de secretariatul comisiei centrale de concurs, sub semnãturã, şi se repartizeazã pentru a fi evaluate de membrii comisiei centrale de concurs, nominalizaţi de preşedintele comisiei.
(2) Fiecare test-grilã este evaluat, independent, de cãtre douã persoane şi se apreciazã separat, conform grilei de corectare aprobate de preşedintele comisiei centrale de concurs. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzãtor notei 10.
(3) În situaţia în care existã diferenţe între punctajele acordate de cei 2 evaluatori, preşedintele comisiei centrale de concurs stabileşte un alt membru al comisiei care, în prezenţa celor care au evaluat testul-grilã, reverificã şi stabileşte punctajul definitiv.
ART. 22
(1) Rezultatul testului-grilã se comunicã prin afişare la sediul comisiei centrale de concurs, în termen de 24 de ore de la finalizarea probei, dar nu mai târziu de 48 de ore.
(2) Sunt declaraţi "Respinşi" candidaţii care au obţinut la testul-grilã de verificare a cunoştinţelor o notã mai micã de 7,00 sau un numãr de puncte echivalent cu aceasta, fiind scoşi din concurs şi nemaiputându-se prezenta la susţinerea probelor prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. b) şi c).
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul testului-grilã în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în timp de 24 de ore de la data expirãrii termenului de depunere a acestora.
ART. 23
(1) Proiectul de management urmãreşte modul în care candidatul analizeazã şi propune soluţii de rezolvare a temei date, utilizând aparatul ştiinţific şi conceptual specific.
(2) Tema aleasã de candidat pentru proiectul de management vizeazã spitalul public pentru care candideazã. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie sã fie libere la publicare şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) La cererea candidaţilor, autoritãţile de sãnãtate publicã sau Ministerul Sãnãtãţii Publice, dupã caz, pun la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitãrii, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatoricã aprobatã şi structura de personal la data solicitãrii, aferente unitãţilor sanitare la care sunt înscrişi candidaţii.
ART. 24
(1) Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul de management, pe care îl depun odatã cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul de management trebuie sã fie realizat individual de cãtre candidat şi sã rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14.
(3) Proiectele sunt evaluate, pânã la data susţinerii orale de cãtre candidat, de cãtre un colectiv de specialişti stabilit de preşedintele comisiei centrale de concurs dintre membrii comisiei de concurs.
(4) Fiecare lucrare este notatã, independent, de cãtre minimum douã persoane, conform grilei de punctare stabilite de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar. Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare evaluator.
(5) Grila de punctare a proiectelor de management este elaboratã de Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar şi publicatã pe site-urile sale, dupã încheierea perioadei de înscriere a candidaţilor.
(6) În cazul în care existã diferenţe mai mari de un punct între notele acordate de cei 2 evaluatori, proiectul de management este încredinţat altui specialist care, în prezenţa celor care au evaluat lucrarea, reverificã şi stabileşte nota finalã.
ART. 25
(1) Susţinerea proiectului de management se face în plenul comisiei centrale de concurs, pe durata a maximum 15 minute, plus 5 minute acordate pentru rãspunsurile la întrebãrile adresate de membrii comisiei de concurs.
(2) Nota acordatã iniţial poate fi mãritã sau micşoratã în funcţie de modul de susţinere a lucrãrii şi de rãspunsurile date membrilor comisiei centrale de concurs.
(3) În urma susţinerii orale a proiectului de management, membrii comisiei centrale de concurs stabilesc nota definitivã pentru aceastã probã de evaluare.
ART. 26
(1) Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei centrale de concurs sã constate, analizând şi rezultatele obţinute la probele de evaluare susţinute anterior, dacã respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacã este cel mai potrivit pentru acest post.
(2) Fiecare membru al comisiei centrale de concurs, dupã finalizarea interviului, întocmeşte "Fişa interviului de selecţie" (conform anexei).
(3) Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei centrale de concurs în fişã.
ART. 27
(1) Interviul de selecţie se desfãşoarã pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei centrale de concurs.
(2) În cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidatului urmãtoarele categorii de întrebãri:
a) întrebãri deschise - cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteţi sã spuneţi despre ...... ?);
b) întrebãri închise - cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de muncã/echipã vreodatã ?);
c) întrebãri ipotetice - cu scopul de a evalua rãspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: În cazul în care sunteţi angajat, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal ?);
d) întrebãri de probã - cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am dori sã revenim la subiectul anterior. Spuneaţi cã .......).
(3) Nu se adreseazã candidatului întrebãri referitoare la opiniile sale politice, activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, stare materialã şi origine socialã.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 28
(1) Media finalã a fiecãrui candidat se calculeazã, cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor obţinute la testul-grilã, proiectul de management şi interviul de selecţie.
(2) În baza mediilor finale ale candidaţilor se întocmesc, pentru fiecare post scos la concurs, în ordine descrescãtoare, listele finale ale concursului de selecţie.
(3) La medii egale, departajarea candidaţilor se face dupã media obţinutã la testul-grilã, iar la menţinerea egalitãţii, dupã nota obţinutã la interviul de selecţie.
ART. 29
(1) Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul Şcolii Naţionale de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului.
(2) Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la postul pentru care aceştia au candidat.
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul final al concursului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 48 de ore de la data expirãrii termenului de depunere a acestora la secretariatul comisiei centrale de concurs. Modul de soluţionare a contestaţiilor se afişeazã la sediul comisiei centrale de concurs.
ART. 30
(1) În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei centrale de concurs propune ministrului sãnãtãţii publice validarea concursului şi emiterea ordinelor de încadrare pentru cei declaraţi "Admişi".
(2) Dosarele de înscriere, lucrãrile scrise ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfãşurarea concursului se pãstreazã în arhiva Ministerului Sãnãtãţii Publice şi au regimul documentelor de personal şi învãţãmânt.
ART. 31
Anexa face parte integrantã din prezentele norme.


ANEXĂ
la norme


ROMÂNIA
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
Comisia centralã de concurs

FIŞA INTERVIULUI DE SELECŢIE

Candidat .........................................
Postul solicitat .................................
Data interviului .................................
Intervievator ....................................

┌─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│ │- Excelente (10-9,50) │
│ │- Foarte bune (9,49-9,00) │
│1. Aptitudini de comunicare │- Acceptabile (8,99-7,00) │
│ │- Minime (6,99-5,00) │
│ │- Insuficiente (4,99-1,00) │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ │- Excelente, capabil sã îşi asume postul fãrã │
│ │ o pregãtire prealabilã (10-9,50) │
│ │- Foarte bune, este necesarã puţinã pregãtire │
│2. Aptitudini şi cunoştinţe │ (9,49-9,00) │
│ manageriale │- Bune, are cunoştinţe elementare, dar este │
│ │ capabil sã înveţe (8,99-7,00) │
│ │- Necesitã multã pregãtire (6,99-5,00) │
│ │- Nu are aptitudini manageriale (4,99-1,00) │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ │- Fixeazã obiective foarte ambiţioase(10-9,50)│
│ │- Scopuri de nivel înalt (9,49-9,00) │
│ │- Obiective de nivel mediu (8,99-7,00) │
│3. Ambiţii profesionale │- Obiective limitate, nu este foarte ambiţios │
│ │ (6,99-5,00) │
│ │- Se bazeazã pe alţii prea des, obiective │
│ │ minime (4,99-1,00) │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ │- Motivare excelentã, dorinţã puternicã de a │
│ │ munci (10-9,50) │
│ │- Foarte interesat de post; pune multe │
│4. Motivare │ întrebãri (9,49-9,00) │
│ │- Dorinţã de a munci (8,99-7,00) │
│ │- Puţin interesat de post (6,99-5,00) │
│ │- Nu este interesat de post, impasibil │
│ │ (4,99-1,00) │
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ │- Excelent pentru acest post (10-9,50) │
│ │- Foarte bun pentru acest post (9,49-9,00) │
│5. Potrivire de post │- Satisfãcãtor pentru acest post (8,99-7,00) │
│ │- Incert pentru acest post (6,99-5,00) │
│ │- Nesatisfãcãtor pentru acest post (4,99-1,00)│
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ │- Are o excelentã abilitate de a se controla │
│ │ (10-9,50) │
│ │- Siguranţã de sine, încredere în capacitatea │
│6. Autocontrol │ sa de a rezolva problemele (9,49-9,00) │
│ │- Autocontrol mediu (8,99-7,00) │
│ │- Pare suprasolicitat, nervos (6,99-5,00) │
│ │- Greoi, pare preocupat, îngrijorat(4,99-1,00)│
├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────┤
│ │- Excelentã (10-9,50) │
│ │- Foarte bunã (9,49-9,00) │
│7. Impresie generalã │- Bunã (8,99-7,00) │
│ │- Satisfãcãtoare (6,99-5,00) │
│ │- Nesatisfãcãtoare (4,99-1,00) │
└─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────┘

Solicitantul este un candidat *):
- FOARTE POTRIVIT (10-9,50)
- POTRIVIT (9,49-9,00)
- DESTUL DE POTRIVIT (8,99-7,00)
- POSIBIL, DAR PENTRU UN ALT POST (6,99-5,00)
- NEPOTRIVIT (4,99-1,00)

Evaluator,
.................... .................
(semnãtura) (data)


__________
*) Se trece nota finalã a interviului de selecţie, calculatã, cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor acordate la fiecare dintre cei 7 indicatori evaluaţi.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016