Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 49 din 16 martie 2005  pentru punerea in aplicare a Regulamentului privind procedura de investigatie in materia ajutorului de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 49 din 16 martie 2005 pentru punerea in aplicare a Regulamentului privind procedura de investigatie in materia ajutorului de stat

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 28 martie 2005
În baza:
- <>Decretului nr. 57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurenţei;
- prevederilor <>art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 22 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

preşedintele Consiliului Concurenţei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
În urma adoptãrii în plenul Consiliului Concurenţei se pune în aplicare Regulamentul privind procedura de investigaţie în materia ajutorului de stat, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmãri punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin şi regulamentul menţionat la art. 1 vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Mihai Berinde

Bucureşti, 16 martie 2005.
Nr. 49.


ANEXĂ

REGULAMENT
privind procedura de investigaţie în materia ajutorului de stat

În temeiul <>art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Concurenţei adoptã prezentul regulament.

Introducere
Elaborarea unui cadru juridic de reglementare a materiei ajutorului de stat reprezintã continuarea procesului de armonizare a legislaţiei româneşti cu legislaţia europeanã, parte a procesului de aderare a României la Uniunea Europeanã.
Scopul controlului ajutoarelor de stat acordate de autoritãţile publice sau de organismele care administreazã resurse ale statului ori ale colectivitãţilor locale este de a urmãri mãsura în care un ajutor de stat este compatibil cu un mediu concurenţial normal, într-o economie de piaţã în care preţurile produselor şi tarifelor serviciilor sunt determinate de cerere şi ofertã.
Prezentul regulament este emis având în vedere competenţa specificã a Consiliului Concurenţei de a verifica respectarea cerinţelor de ordin formal şi de fond privind notificarea, de a decide asupra compatibilitãţii ajutorului de stat cu mediul concurenţial normal, în situaţia acordãrii ajutoarelor de stat sau a modificãrii ajutoarelor de stat existente, precum şi de a lua mãsurile ce se impun în cazul nerespectãrii deciziilor sale. Prezentul regulament se va aplica ajutorului de stat în toate sectoarele economiei, cu excepţia agriculturii şi pisciculturii.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Scopul regulamentului
Scopul prezentului regulament îl reprezintã stabilirea procedurii de deschidere şi de desfãşurare a investigaţiilor Consiliului Concurenţei în domeniul reglementat de <>Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege.
ART. 2
Definiţii
În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
1. ajutor de stat nou este orice ajutor de stat sub formã de schemã sau de ajutor individual, care nu este ajutor existent, inclusiv modificãrile unui ajutor de stat existent;
2. utilizarea abuzivã a ajutorului de stat reprezintã utilizarea ajutorului de stat de cãtre beneficiar contrar deciziei emise de Consiliul Concurenţei în baza prevederilor art. 5 alin. (3), respectiv a prevederilor art. 9 alin. (3) sau (4).

CAP. II
Procedura privind ajutorul de stat notificat

ART. 3
Notificarea unui ajutor de stat nou
(1) Orice intenţie de a acorda un ajutor de stat nou sau de a modifica un ajutor de stat existent trebuie notificatã Consiliului Concurenţei în timp suficient de cãtre furnizorul şi iniţiatorul ajutorului de stat, cu excepţia cazului în care este altfel prevãzut în lege sau în regulamentele de aplicare a acesteia. Prin înregistrarea notificãrii în Registrul special, Consiliul Concurenţei confirmã primirea acesteia.
(2) În notificare furnizorul şi iniţiatorul vor furniza toate informaţiile necesare pentru a-i permite Consiliului Concurenţei sã ia o decizie în conformitate cu prevederile art. 5 şi 9.
ART. 4
Clauza suspensivã
Orice ajutor de stat nou nu poate fi acordat şi orice modificare a unui ajutor de stat existent nu poate fi pusã în aplicare pânã când Consiliul Concurenţei nu ia o decizie de autorizare sau pânã când ajutorul de stat nu este considerat ca fiind autorizat.
ART. 5
Examinarea preliminarã a notificãrii şi deciziile Consiliului Concurenţei
(1) Consiliul Concurenţei examineazã notificarea de îndatã ce o primeşte şi ia una dintre deciziile prevãzute la alin. (2)-(4), cu respectarea prevederilor art. 10.
(2) În cazul în care în urma unei examinãri preliminare Consiliul Concurenţei considerã cã mãsura notificatã nu constituie ajutor de stat, va emite o decizie în acest sens.
(3) În cazul în care în urma unei examinãri preliminare Consiliul Concurenţei considerã cã mãsura notificatã nu prezintã îndoieli privind compatibilitatea sa cu regulile de ajutor de stat, va emite o decizie de autorizare.
(4) În cazul în care în urma unei examinãri preliminare Consiliul Concurenţei considerã cã mãsura notificatã prezintã îndoieli privind compatibilitatea sa cu regulile de ajutor de stat, va decide deschiderea unei investigaţii.
(5) Consiliul Concurenţei ia una dintre deciziile menţionate la alin. (2)-(4) în termen de 60 de zile de la data la care notificarea a devenit efectivã. Notificarea devine efectivã dacã în termen de 20 de zile de la data primirii acesteia sau de la data primirii informaţiilor suplimentare solicitate, conform prevederilor art. 6 alin. (1), Consiliul Concurenţei nu solicitã alte informaţii suplimentare.
(6) În cazul în care Consiliul Concurenţei nu a luat una dintre deciziile prevãzute la alin. (2)-(4) în termenele stabilite la alin. (5), ajutorul de stat va fi considerat ca fiind autorizat. Furnizorul şi iniţiatorul pot acorda ajutorul de stat respectiv în mod legal dupã înştiinţarea prealabilã a Consiliului Concurenţei, în cazul în care Consiliul Concurenţei nu a luat nici o decizie conform acestui articol în termen de 15 zile de la primirea înştiinţãrii.
ART. 6
Solicitarea de informaţii
(1) În cazul în care Consiliul Concurenţei constatã cã informaţiile cuprinse în notificare sunt inexacte ori incomplete, solicitã corectarea sau completarea acestora în termen de 20 de zile de la primirea notificãrii. În urma primirii acestor informaţii Consiliul Concurenţei confirmã, în scris, primirea lor furnizorului şi iniţiatorului.
(2) În cazul în care furnizorul şi iniţiatorul nu transmit informaţiile solicitate în termenul stabilit de cãtre Consiliul Concurenţei sau transmit informaţii inexacte ori incomplete, Consiliul Concurenţei, printr-o scrisoare de revenire sau de completare, stabileşte un nou termen pentru furnizarea acestora.
(3) Notificarea este consideratã a fi nesusţinutã, şi ca urmare retrasã, dacã informaţiile solicitate conform alin. (2) nu sunt transmise în termenul stabilit, cu excepţia cazurilor în care, înainte de expirarea termenului stabilit:
a) fie termenul a fost prelungit cu acordul atât al Consiliului Concurenţei, cât şi al furnizorului şi al iniţiatorului,
b) fie furnizorul şi iniţiatorul considerã cã informaţiile cuprinse în notificare sunt complete deoarece informaţiile suplimentare solicitate nu sunt disponibile sau au fost deja furnizate, trimiţând Consiliului Concurenţei în acest sens o declaraţie temeinic motivatã; în acest caz, termenul de 60 de zile prevãzut la art. 4 alin. (5) începe sã curgã de la data primirii acesteia.
(4) În cazul în care notificarea este consideratã a fi retrasã, Consiliul Concurenţei informeazã furnizorul şi iniţiatorul despre aceasta.
ART. 7
Procedura de investigaţie
(1) Deschiderea unei investigaţii se face dupã cum urmeazã:
a) pe baza informaţiilor deţinute, direcţia de resort va întocmi o notã conţinând o prezentare succintã a cazului, în fapt şi în drept, o evaluare preliminarã a caracterului de ajutor de stat al mãsurii în cauzã, îndoielile privind compatibilitatea acesteia cu un mediu concurenţial normal, precum şi propunerea de deschidere a investigaţiei;
b) investigaţia se va deschide prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, în baza notei direcţiei de resort.
(2) Ordinul de deschidere a investigaţiei şi nota care a stat la baza emiterii acestuia vor fi comunicate furnizorului şi iniţiatorului şi vor fi fãcute publice prin orice mijloace de informare, dupã ce i s-a dat posibilitatea beneficiarului sã specifice care informaţii considerã cã sunt supuse secretului de stat sau de serviciu.
(3) Publicarea ordinului de deschidere a investigaţiei şi a notei dã posibilitatea furnizorului, iniţiatorului şi persoanelor interesate sã-şi exprime punctul de vedere în termenul stabilit de Consiliul Concurenţei în ordinul de deschidere a investigaţiei, termen care nu va depãşi în mod normal 15 zile. În cazuri temeinic justificate, Consiliul Concurenţei poate prelungi acest termen.
(4) Punctele de vedere primite de cãtre Consiliul Concurenţei vor fi comunicate furnizorului şi iniţiatorului, dupã caz. La cerere, persoanele interesate care şi-au exprimat punctul lor de vedere conform alin. (3) pot solicita ca identitatea lor sã nu fie dezvãluitã furnizorului şi iniţiatorului, motivând o posibilã atingere a intereselor lor. Furnizorul şi iniţiatorul pot formula comentarii asupra punctelor de vedere comunicate lor, într-un termen care nu va depãşi în mod normal 15 zile. În cazuri temeinic justificate, Consiliul Concurenţei poate prelungi acest termen.
ART. 8
Puteri de investigaţie
(1) În exercitarea atribuţiilor în cadrul unei proceduri de investigaţie, personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei are urmãtoarele puteri de investigaţie:
a) sã solicite furnizorilor de ajutor de stat, organismelor care administreazã surse ale statului sau ale colectivitãţilor locale, precum şi beneficiarilor de ajutor de stat informaţiile şi documentele care îi sunt necesare, menţionând baza legalã şi scopul solicitãrii, şi poate stabili termene pânã la care aceste informaţii şi documente sã îi fie furnizate;
b) sã i se permitã accesul, în prezenţa reprezentantului legal al beneficiarului de ajutor de stat ori în prezenţa altei persoane desemnate de acesta, în orice spaţiu în care îşi desfãşoarã activitatea beneficiarul ajutorului de stat;
c) sã solicite explicaţii şi declaraţii reprezentanţilor furnizorului de ajutor de stat, organismelor care administreazã surse ale statului sau ale colectivitãţilor locale şi beneficiarilor de ajutor de stat, dupã caz;
d) sã i se permitã accesul în timpul controlului la registre, documente, înscrisuri sau evidenţe contabile şi sã obţinã copii de pe acestea.
(2) La cerere, personalul împuternicit al Consiliului Concurenţei beneficiazã de protecţie din partea organelor abilitate ale statului.
(3) Personalul Consiliului Concurenţei trebuie sã îşi exercite atribuţiile prevãzute la alin. (1) pe baza prezentãrii unui ordin de inspecţie în care sã se specifice tematica şi scopul inspecţiei.
(4) Investigaţia se va finaliza cu un raport de investigaţie. O copie a acestui raport va fi transmisã furnizorului şi iniţiatorului.
ART. 9
Deciziile Consiliului Concurenţei privind închiderea procedurii de investigaţie
(1) Procedura de investigaţie se va încheia printr-o decizie a Consiliului Concurenţei conform alin. (2)-(5), cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 10.
(2) Atunci când Consiliul Concurenţei constatã cã mãsura nu constituie ajutor de stat, va emite o decizie în acest sens.
(3) Atunci când Consiliul Concurenţei constatã cã îndoielile privind compatibilitatea mãsurii de sprijin cu regulile de ajutor de stat au fost îndepãrtate, va emite o decizie de autorizare.
(4) Consiliul Concurenţei poate impune, într-o decizie de autorizare, condiţii, cu respectarea cãrora mãsura poate fi consideratã compatibilã cu regulile de ajutor de stat. De asemenea, poate impune obligaţii pentru a permite monitorizarea respectãrii deciziei.
(5) Atunci când Consiliul Concurenţei constatã cã ajutorul de stat notificat nu este compatibil cu regulile de ajutor de stat, va interzice printr-o decizie acordarea ajutorului.
(6) Consiliul Concurenţei va trebui sã ia una dintre deciziile prevãzute la alin. (2)-(5), imediat ce îndoielile la care se face referire la art. 5 alin. (4) au fost îndepãrtate, într-un termen de cel mult patru luni de la data deschiderii investigaţiei.
(7) În cazul în care Consiliul Concurenţei nu a luat una dintre deciziile prevãzute la alin. (2)-(5), ajutorul de stat va fi considerat ca fiind autorizat.
ART. 10
Retragerea notificãrii
(1) Furnizorul şi iniţiatorul pot sã îşi retragã notificarea înainte de emiterea de cãtre Consiliul Concurenţei a unei decizii în conformitate cu prevederile art. 5 sau 9.
(2) În cazul în care procedura de investigaţie a fost iniţiatã, Consiliul Concurenţei închide prin ordin al preşedintelui aceastã procedurã.
ART. 11
Revocarea unei decizii
În cazul în care se constatã cã decizia a fost emisã pe baza unor informaţii incorecte transmise pe parcursul procedurii de cãtre furnizor şi iniţiator şi care au fost determinate în luarea deciziei, Consiliul Concurenţei poate revoca decizia luatã în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) şi (3) sau ale art. 9 alin. (2)-(4), dupã ce li s-a acordat furnizorului şi iniţiatorului posibilitatea de a-şi exprima punctele de vedere. În vederea adoptãrii respectivei decizii, Consiliul Concurenţei va deschide procedura de investigaţie. Prevederile art. 7, 8, 9, 12, art. 13 alin. (1), art. 14 alin. (1) şi (4) şi ale art. 15 vor fi aplicate în mod corespunzãtor.

CAP. III
Procedura privind ajutorul de stat ilegal

ART. 12
Examinarea şi solicitarea de informaţii
(1) În cazul în care Consiliul Concurenţei intrã în posesia unor informaţii, din orice sursã, cu privire la un ajutor de stat presupus ilegal, aceasta examineazã de îndatã aceste informaţii.
(2) Consiliul Concurenţei va solicita informaţii de la furnizor şi/sau iniţiator în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) şi ale art. 6 alin. (1) şi (2).
(3) În cazul în care nici în urma scrisorii de revenire sau de completare furnizorul şi/sau iniţiatorul nu transmit informaţiile solicitate în termenul stabilit, Consiliul Concurenţei va decide deschiderea investigaţiei, care se va finaliza cu o decizie conform art. 9 alin. (2)-(5).
ART. 13
Procedura privind ajutorul de stat ilegal acordat printr-un act administrativ
(1) În cazul în care, dupã analiza informaţiilor primite şi a punctelor de vedere exprimate, Consiliul Concurenţei considerã cã mãsura de sprijin la care se face referire la art. 12 alin. (1) este ajutor de stat ilegal, va solicita curţii de apel în a cãrei circumscripţie teritorialã se aflã sediul principal al furnizorului sau al beneficiarului de ajutor de stat sã dispunã, prin ordonanţã preşedinţialã, suspendarea acordãrii ajutorului de stat pânã când Consiliul Concurenţei emite o decizie conform alin. (3) privind compatibilitatea acestuia cu regulile de ajutor de stat.
(2) Totodatã Consiliul Concurenţei va reaminti furnizorului obligaţia de a notifica ajutorul de stat în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (1).
(3) Consiliul Concurenţei va emite o decizie în conformitate cu prevederile art. 5. În cazul în care Consiliul Concurenţei decide sã deschidã procedura de investigaţie, aceasta se va încheia prin emiterea unei decizii conform prevederilor art. 9 alin. (2)-(5).
(4) În cazul în care Consiliul Concurenţei, în urma procedurii de investigaţie prevãzute la alin. (3), emite o decizie de interzicere, acesta va solicita curţii de apel în a cãrei circumscripţie teritorialã se aflã sediul principal al furnizorului sau al beneficiarului de ajutor de stat anularea actului administrativ prin care s-a acordat ajutorul de stat ilegal şi, pe cale de consecinţã, suspendarea, recuperarea sau rambursarea ajutorului de stat şi a dobânzii aferente acestuia, la o ratã propusã de Consiliul Concurenţei.
ART. 14
Procedura privind ajutorul de stat ilegal acordat printr-un act normativ
(1) În cazul în care ajutorul de stat presupus ilegal a fost acordat printr-un act normativ cu putere de lege, Consiliul Concurenţei va sesiza autoritatea emitentã, care este obligatã ca în termen de 10 zile sã ia o decizie cu privire la suspendarea actului normativ prin care s-a acordat ajutorul de stat. Concomitent, Consiliul Concurenţei informeazã furnizorul şi beneficiarul de ajutor de stat cu privire la sesizarea transmisã autoritãţii emitente.
(2) În termen de 30 de zile de la data primirii sesizãrii de cãtre autoritatea emitentã, furnizorul şi iniţiatorul sunt obligaţi sã notifice Consiliului Concurenţei în conformitate cu prevederile art. 3.
(3) Consiliul Concurenţei va analiza notificarea ajutorului de stat presupus ilegal, potrivit dispoziţiilor cuprinse în cap. II, şi va emite una dintre deciziile prevãzute de art. 5 alin. (2)-(4) sau de art. 9 alin. (2)-(5).
(4) În cazul în care furnizorul şi iniţiatorul nu notificã în termen de 30 de zile de la data primirii sesizãrii, Consiliul Concurenţei va decide deschiderea investigaţiei, care se va finaliza cu o decizie conform art. 9 alin. (2)-(5).
(5) În urma emiterii unei decizii conform alin. (3) sau (4), autoritatea emitentã, ţinând cont de aceasta, va lua o decizie cu privire la modificarea actului normativ prin care s-a acordat ajutorul de stat, respectiv cu privire la recuperarea sau rambursarea ajutoarelor de stat deja acordate.
ART. 15
Termen de prescripţie
(1) Dreptul Consiliului Concurenţei de a solicita recuperarea ajutorului de stat este supus unui termen de prescripţie de 10 ani.
(2) Termenul de prescripţie va începe sã curgã din ziua în care ajutorul de stat ilegal este acordat beneficiarului. Orice mãsurã luatã de Consiliul Concurenţei în legãturã cu ajutorul de stat ilegal întrerupe acest termen. Termenul de prescripţie este suspendat atât timp cât cazul se aflã pe rol la curtea de apel sau la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dupã caz. Fiecare întrerupere duce la curgerea unui nou termen.
(3) Orice ajutor de stat pentru care a expirat termenul de prescripţie este considerat ajutor existent.

CAP. IV
Procedura privind utilizarea abuzivã a ajutorului de stat

ART. 16
Utilizarea abuzivã a ajutorului de stat
În cazul unei utilizãri abuzive a ajutorului de stat, Consiliul Concurenţei poate deschide procedura de investigaţie în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4). Prevederile art. 7, 8, 9, 12, art. 13 alin. (1), art. 14 alin. (1) şi (4) şi ale art. 15 vor fi aplicate în mod corespunzãtor.

CAP. V
Procedura privind schemele de ajutor de stat existente

ART. 17
Rezultatul activitãţii de monitorizare
În cazul în care, în urma activitãţii de monitorizare prevãzute în art. 26 din lege, Consiliul Concurenţei sesizeazã cã o schemã de ajutor de stat existentã nu mai este compatibilã cu regulile de ajutor de stat, acesta informeazã furnizorul şi iniţiatorul în aceastã privinţã şi le dã posibilitatea sã transmitã comentarii în termen de 30 de zile de la data primirii informãrilor. În cazuri temeinic justificate, Consiliul Concurenţei poate prelungi acest termen.
ART. 18
Propunerea de mãsuri adecvate
În cazul în care, în urma analizãrii informaţiilor primite de la furnizor şi iniţiator, conform art. 17, Consiliul Concurenţei ajunge la concluzia cã o schemã de ajutor de stat existentã nu mai este compatibilã cu prevederile legii şi cu prevederile reglementãrilor emise în aplicarea acesteia, emite o recomandare, conform art. 13 din lege, prin care solicitã furnizorului şi iniţiatorului sã ia mãsuri pentru eliminarea incompatibilitãţii acesteia. Solicitarea Consiliului Concurenţei poate sã includã, printre altele, o recomandare privind:
a) modificarea substanţialã a schemei de ajutor de stat;
b) introducerea unor cerinţe procedurale;
c) anularea schemei de ajutor de stat.
ART. 19
Consecinţele propunerii de mãsuri
(1) În cazul în care furnizorul şi iniţiatorul acceptã mãsurile propuse, aceştia vor informa în scris Consiliul Concurenţei asupra deciziei luate. Consiliul Concurenţei ia cunoştinţã de aceastã decizie şi informeazã furnizorul şi iniţiatorul despre aceasta. Furnizorul şi iniţiatorul au obligaţia sã punã în aplicare mãsurile acceptate.
(2) În cazul în care furnizorul şi iniţiatorul nu acceptã mãsurile propuse, iar Consiliul Concurenţei, dupã analizarea argumentelor acestora, susţine în continuare necesitatea aplicãrii acestor mãsuri, Consiliul Concurenţei va iniţia procedura de investigaţie în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4). Prevederile art. 7, 8, 9 şi 11 vor fi aplicate în mod corespunzãtor.

CAP. VI
Persoanele interesate

ART. 20
Drepturile persoanelor interesate
(1) Orice persoanã interesatã poate transmite punctul sãu de vedere conform prevederilor art. 7, ca urmare a emiterii unui ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei de a deschide procedura de investigaţie. Oricãrei persoane interesate care a transmis punctul sãu de vedere în timpul procedurii de investigaţie şi oricãrui beneficiar de ajutor de stat individual i se va transmite o copie a deciziei adoptate de Consiliul Concurenţei în conformitate cu prevederile art. 9.
(2) Orice persoanã interesatã poate informa Consiliul Concurenţei asupra unui ajutor de stat presupus ilegal sau asupra unei presupuse utilizãri abuzive a unui ajutor de stat. În cazul în care Consiliul Concurenţei considerã cã, pe baza informaţiilor pe care le posedã, nu existã motive suficiente pentru a-şi forma un punct de vedere asupra cazului, va informa persoana interesatã despre aceasta. În cazul în care Consiliul Concurenţei adoptã o decizie într-un caz privind subiectul informaţiilor furnizate, va trimite o copie a respectivei decizii persoanei interesate.
(3) La cerere, orice persoanã interesatã poate obţine o copie a oricãrei decizii emise de Consiliul Concurenţei în conformitate cu prevederile art. 5 şi 9.

CAP. VII
Dispoziţii comune

ART. 21
Nerespectarea deciziilor de interzicere
(1) În cazul în care, în urma emiterii unei decizii de interzicere de cãtre Consiliul Concurenţei, ajutorul de stat este totuşi acordat în temeiul unui act administrativ, Consiliul Concurenţei va solicita curţii de apel în a cãrei circumscripţie teritorialã se aflã sediul principal al furnizorului sau al beneficiarului anularea actului prin care s-a acordat ajutorul de stat şi, pe cale de consecinţã, recuperarea ajutorului de stat de cãtre furnizor sau rambursarea de cãtre beneficiar.
(2) În cazul în care, în urma emiterii unei decizii de interzicere de cãtre Consiliul Concurenţei, furnizorul acordã totuşi ajutorul de stat în temeiul unui act normativ, Consiliul Concurenţei va sesiza autoritatea emitentã. Aceasta, ţinând seama de decizia Consiliului Concurenţei, se va pronunţa, în termen de 30 de zile de la primirea sesizãrii, în legãturã cu modificarea actului normativ şi cu recuperarea sau rambursarea ajutoarelor acordate.
ART. 22
Secretul profesional
Inspectorii de concurenţã au obligaţia de a nu dezvãlui informaţiile şi documentele la care au acces şi care au caracter de informaţii secrete de stat sau informaţii secrete de serviciu.
ART. 23
Destinatarul deciziei
Deciziile emise în conformitate cu prevederile cap. II, III, IV, V şi VII vor fi adresate beneficiarului, furnizorului şi iniţiatorului. Consiliul Concurenţei le va comunica beneficiarului în cel mai scurt timp posibil şi îi va da acestuia posibilitatea sã specifice care informaţii considerã cã sunt supuse secretului de stat sau de serviciu.
ART. 24
Publicarea deciziilor
Consiliul Concurenţei asigurã publicarea prin orice mijloace de informare a deciziilor emise conform prevederilor art. 5 alin. (2) şi (3) şi ale art. 9 alin. (2)-(5), a ordinului de deschidere a investigaţiei şi a notei aferente acestuia, emise în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2), precum şi a ordinului emis conform prevederilor art. 10 alin. (2).
ART. 25
Dispoziţii finale
(1) Prezentul regulament transpune în legislaţia româneascã Regulamentul Consiliului Uniunii Europene (CE) nr. 659/1999 din 22 martie 1999 privind regulile pentru punerea în aplicare a art. 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 83 din 27 martie 1999.
(2) Prezentul regulament va fi pus în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016