Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 484 din 19 mai 2008  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Unitatii de politici publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 484 din 19 mai 2008 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Unitatii de politici publice

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 23 mai 2008

Având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Unitãţii de politici publice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 19 mai 2008.
Nr. 484.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Unitãţii de politici publice

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Unitatea de politici publice, la nivel direcţie, a fost înfiinţatã în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Unitatea de politici publice, denumitã în continuare Unitate, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, fãrã personalitate juridicã, care are, potrivit legii, competenţã generalã în domeniul întãririi capacitãţii manageriale a ministerului, contribuind la îmbunãtãţirea procesului de elaborare, implementare şi coordonare a documentelor de politici publice, precum şi al controlului şi monitorizãrii modului de aplicare a acestora de cãtre toate structurile ministerului în domeniile sale de responsabilitate.
ART. 3
Activitatea Unitãţii este coordonatã de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publicã.
ART. 4
Unitatea exercitã atribuţiile ce îi revin din actele normative în vigoare, în domeniile: implementarea şi monitorizarea procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice, planificarea strategicã şi planificarea bugetarã pe programe în domeniile de competenţã ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 5
Unitatea coopereazã cu unitãţile aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi colaboreazã pe probleme de specialitate, potrivit prevederilor actelor normative în vigoare, cu structurile de politici publice ale altor autoritãţi ale administraţiei publice centrale, precum şi cu organizaţiile nonguvernamentale, sociale şi economice.

CAP. II
Organizarea Unitãţii

ART. 6
Unitatea de politici publice este organizatã la nivel de direcţie în aparatul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 7
(1) Unitatea are urmãtoarea structurã organizatoricã:
a) conducerea, formatã din director şi director adjunct;
b) Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice;
c) Serviciul planificare strategicã;
d) Serviciul planificare bugetarã pe programe;
e) Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale;
f) Compartimentul informaticã, documente clasificate, secretariat şi administrativ.
(2) Organigrama unitãţii este prezentatã în anexa nr. 1.
ART. 8
(1) Relaţiile între conducerea Unitãţii şi celelalte structuri sunt ierarhice, iar relaţiile între structurile Unitãţii sunt funcţionale şi de cooperare.
(2) Relaţiile între Unitate şi structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi cele cu alte instituţii publice sunt prezentate în anexa nr. 2.

CAP. III
Atribuţiile Unitãţii

ART. 9
Unitatea de politici publice are drept misiune dezvoltarea capacitãţii manageriale a ministerului, prin îmbunãtãţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul structurilor aparatului central, inspectoratelor generale, structurilor subordonate, agenţiilor, instituţiilor şi autoritãţilor coordonate de minister, precum şi sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în acest domeniu.
ART. 10
Obiectivele generale ale Unitãţii sunt:
a) creşterea eficienţei politicilor publice elaborate la nivelul ministerului;
b) creşterea transparenţei decizionale în timpul derulãrii procedurilor de elaborare şi fundamentare a politicilor publice;
c) fundamentarea superioarã a politicilor, în vederea creşterii eficienţei actului decizional;
d) îmbunãtãţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice;
e) corelarea activitãţilor de planificare a politicilor publice cu cele de planificare strategicã, precum şi cu cele de planificare bugetarã pe bazã de programe;
f) urmãrirea realizãrii programelor, a eficienţei şi eficientizãrii utilizãrii fondurilor bugetare, prin analize periodice ale stadiului îndeplinirii acestora;
g) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a politicilor publice în domeniile specifice Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 11
Atribuţiile generale ale Unitãţii sunt urmãtoarele:
a) implementeazã, la nivelul ministerului, sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice, sprijinã şi acordã consultanţã de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale cu privire la formularea şi implementarea prevederilor documentelor de politici publice;
b) elaboreazã, în colaborare cu celelalte structuri ale aparatului central, instituţii şi agenţii subordonate sau aflate în coordonarea ministerului, forma finalã a urmãtoarelor documente: Calendarul de aplicare a mãsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniul specific ministerului, strategii, propuneri de politici publice, planuri de acţiune, Planul strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de acţiuni/lucru anual, programele bugetare ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi alte documente de politici publice;
c) organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitãţile şi mãsurile aferente politicilor publice, strategiilor, planurilor strategice, planurilor de acţiune şi programelor bugetare din domeniul specific ministerului;
d) efectueazã studii şi analize privind documentele de politici publice ce se impun a fi formulate şi implementate, în domeniul de competenţã al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în concordanţã cu prevederile Programului de guvernare;
e) faciliteazã comunicarea şi coordonarea structurilor în cadrul procesului de analizã, formulare şi implementare a documentelor de politici publice;
f) acordã consultanţã, sprijin şi îndrumare metodologicã structurilor din minister şi autoritãţilor administraţiei publice locale cu privire la formularea şi implementarea prevederilor documentelor de politici publice;
g) sintetizeazã analizele, studiile şi rapoartele primite de la unitãţile aparatului central şi inspectoratele generale sau alte structuri similare, cu privire la impactul aplicãrii strategiilor şi politicilor publice, şi propune, dupã caz, conducerii ministerului variante şi modalitãţi de implementare a corecţiilor ce se impun;
h) realizeazã baza de date informatizatã necesarã formulãrii, implementãrii şi monitorizãrii documentelor de politici publice, în cadrul ministerului;
i) monitorizeazã şi evalueazã, la nivelul ministerului, activitatea secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a documentelor de politici publice, identificã aspectele negative şi pozitive referitoare la funcţionarea acestora, formulând propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii;
j) organizeazã întâlniri periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central al ministerului, inspectoratelor generale şi altor structuri similare, în vederea informãrii privind obiectivele specifice, acţiunile preconizate, rezultatele aşteptate şi termenele de îndeplinire a obiectivelor asumate;
k) organizeazã şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a documentelor de politici publice, inclusiv cu cei din administraţia publicã localã;
l) organizeazã şi deruleazã activitãţile pentru implementarea componentei de programare bugetarã a Planului strategic;
m) întocmeşte Raportul-sintezã privind evaluarea stadiului derulãrii programelor bugetare ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
n) realizeazã mape documentare şi studii comparative pe domeniile specifice de activitate ale ministerului şi asigurã difuzarea acestora cãtre structurile interesate;
o) întocmeşte rapoartele de informare asupra stadiului de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul de acţiuni/lucru anual al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în vederea prezentãrii în şedinţele Colegiului ministerului;
p) elaboreazã materialul integrator de evaluare anualã a activitãţilor ministerului, precum şi sinteza, ce se prezintã anual Consiliului Superior de Apãrare a Ţãrii;
q) monitorizeazã Calendarul de aplicare a mãsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţã ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informeazã periodic Comisia Naţionalã de Prognozã;
r) asigurã secretariatul tehnic al consiliilor interministeriale coordonate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente;
s) coopereazã, în domeniile de muncã specifice Unitãţii, cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatului general al Guvernului;
t) propune publicarea în pagina de internet a ministerului a unor informaţii relevante despre activitatea ministerului, din domeniile de competenţã ale Unitãţii;
u) asigurã aplicarea prevederilor legale în domeniile specifice de activitate;
v) elaboreazã şi prezintã Colegiului ministerului, ori de câte ori este nevoie, prin director sau înlocuitorul legal, analize, studii şi informãri pe probleme din sfera sa de activitate;
w) desemneazã specialişti care sã însoţeascã conducerea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pe timpul efectuãrii unor activitãţi de control în unitãţile centrale şi teritoriale, cât şi proprii reprezentanţi în organisme din afara ministerului;
x) îndeplineşte şi alte atribuţii ce îi revin potrivit actelor normative în vigoare.

CAP. IV
Conducerea Unitãţii

ART. 12
Unitatea este condusã de un director şi un director adjunct.
ART. 13
(1) Directorul conduce întreaga activitate a Unitãţii şi o reprezintã în relaţiile cu conducãtorii celorlalte structuri ale ministerului, cu instituţiile şi organismele din afara sistemului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, potrivit competenţelor.
(2) În aplicarea prevederilor legale de nivel superior, precum şi a ordinelor, instrucţiunilor şi regulamentelor emise de ministrul internelor şi reformei administrative, directorul dã dispoziţii subordonaţilor.
(3) În condiţiile actelor normative în vigoare, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa directorului adjunct, şefilor de serviciu, de birouri sau altor persoane din subordine.
ART. 14
Directorul rãspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate pe care o desfãşoarã Unitatea, potrivit prevederilor fişei postului, prezentatã în anexa nr. 3.
ART. 15
Directorul adjunct rãspunde de activitatea serviciilor, birourilor şi compartimentelor care îi sunt încredinţate spre coordonare şi îndrumare potrivit prevederilor fişei postului, prezentatã în anexa nr. 4.

CAP. V
Atribuţiile serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura Unitãţii

SECŢIUNEA 1
Atribuţii comune ale structurilor Unitãţii

ART. 16
Serviciile, biroul şi compartimentul din structura Unitãţii au urmãtoarele atribuţii comune:
a) implementeazã, la nivelul ministerului, sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice şi a procedurilor de planificare bugetarã pe programe;
b) elaboreazã, în cooperare cu celelalte structuri ale ministerului, forma finalã a urmãtoarelor documente: Calendarul de aplicare a mãsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile specifice ministerului, strategii, propuneri de politici publice, planuri de acţiune, Planul strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de acţiuni/lucru anual, programele bugetare ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi alte documente de politici publice;
c) asigurã asistenţa tehnicã necesarã parcurgerii etapelor premergãtoare elaborãrii Planului strategic al ministerului, a Planului de lucru anual, monitorizarea acestor etape, precum şi asistenţa în procesul de formulare a documentelor de politici publice;
d) participã la elaborarea punctelor de vedere referitoare la proiectele actelor normative trimise Unitãţii pentru formularea de propuneri şi observaţii;
e) participã la organizarea şedinţelor de lucru ale consiliilor interministeriale coordonate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, desfãşurând activitãţi specifice secretariatelor tehnice;
f) participã la pregãtirea datelor şi documentelor necesare ministrului internelor şi reformei administrative pentru activitãţile desfãşurate la Guvern;
g) participã la activitatea comisiilor de inspecţie şi a colectivelor de control, sprijin şi îndrumare în unitãţi;
h) participã la întocmirea documentelor de planificare a activitãţilor Unitãţii şi a materialului de evaluare anualã a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
i) participã la întocmirea tematicii de pregãtire continuã a personalului Unitãţii;
j) elaboreazã documentele de planificare a activitãţilor proprii şi analiza îndeplinirii sarcinilor;
k) participã la organizarea şi desfãşurarea convocãrilor, cursurilor de perfecţionare a pregãtirii personalului;
l) participã la elaborarea proiectelor de acte normative cu caracter intern, care reglementeazã activitatea specificã domeniului de competenţã a Unitãţii;
m) organizeazã şi planificã personalul pentru efectuarea serviciului de permanenţã în cadrul Unitãţii;
n) coordoneazã, îndrumã şi controleazã structurile centrale şi teritoriale ale cãror domenii de activitate sunt vizate prin aplicarea prevederilor documentelor de politici publice;
o) asigurã cooperarea permanentã cu structurile de politici publice ale ministerelor sau cu alte structuri similare ale altor autoritãţi publice centrale şi locale;
p) asigurã respectarea prevederilor legale privind multiplicarea, difuzarea, retragerea şi distrugerea documentelor clasificate;
q) executã alte activitãţi ordonate.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile Serviciului implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice

ART. 17
Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are urmãtoarele obiective generale:
a) creşterea eficienţei activitãţilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la nivelul ministerului;
b) asigurarea transparenţei decizionale pe timpul derulãrii procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice;
c) fundamentarea variantelor de soluţionare prezentate în propunerile de politici publice, în vederea creşterii eficienţei actului decizional;
d) gestionarea procedurilor de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice;
e) corelarea activitãţii de elaborare a propunerilor de politici publice cu obiectivele precizate în documentele de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe bazã de programe;
f) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la nivelul ministerului.
ART. 18
Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are urmãtoarele atribuţii generale:
a) implementeazã sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice;
b) elaboreazã proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea propunerilor de politici publice care se deruleazã la nivelul ministerului;
c) efectueazã studii şi analize privind variantele de soluţionare recomandate prin propunerile de politici publice ce se impun a fi formulate şi implementate, în domeniul de competenţã al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în concordanţã cu prevederile Programului de guvernare, Planului Strategic şi ale Planului de acţiuni/lucru anual;
d) faciliteazã comunicarea în cadrul procesului de analizã, formulare şi implementare a variantelor de soluţionare precizate în propunerile de politici publice;
e) acordã consultanţã structurilor ministerului, cu privire la implementarea standardelor şi procedurilor de formulare a propunerilor de politici publice;
f) analizeazã calitatea procesului politicilor publice prin monitorizarea aplicãrii standardelor şi procedurilor privind elaborarea şi implementarea propunerilor de politici publice;
g) monitorizeazã şi evalueazã activitatea secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a propunerilor de politici publice, identificã aspectele negative şi pozitive referitoare la funcţionarea acestora, formulând propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii;
h) propune, dupã caz, organizarea unor întâlniri periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central, inspectoratelor generale şi altor structuri similare, în vederea informãrii lor asupra prioritãţilor din propunerile de politici publice;
i) sintetizeazã analizele, studiile şi rapoartele privind impactul aplicãrii propunerilor de politici publice şi propune, dupã caz, conducerii ministerului variante şi modalitãţi de implementare a corecţiilor ce se impun;
j) propune publicarea în pagina de internet a ministerului a unor informaţii relevante despre activitatea proprie;
k) constituie şi dezvoltã o bazã de date informatizatã necesarã formulãrii, implementãrii şi monitorizãrii propunerilor de politici publice;
l) organizeazã şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a propunerilor de politici publice;
m) coopereazã cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatului general al Guvernului şi cu celelalte structuri de politici publice aflate în coordonarea celorlalte instituţii cu competenţe în domeniu;
n) elaboreazã şi prezintã, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unitãţii, Colegiului ministerului analize, studii şi informãri pe probleme din sfera sa de activitate;
o) participã la elaborarea documentelor de evaluare şi analizã la nivel instituţional;
p) desfãşoarã activitãţi de coordonare, îndrumare şi control la structurile centrale şi teritoriale în domeniile de competenţã.

SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţiile Serviciului planificare strategicã

ART. 19
Serviciul planificare strategicã are urmãtoarele obiective generale:
a) creşterea eficienţei activitãţii de elaborare, implementare şi evaluare a documentelor de planificare;
b) fundamentarea superioarã a documentelor de planificare strategicã, în vederea creşterii eficienţei actului managerial;
c) îmbunãtãţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi armonizarea interministerialã a documentelor de planificare strategicã;
d) corelarea activitãţilor de planificare strategicã cu cele de planificare a politicilor publice;
e) elaborarea şi implementarea procedurilor de evaluare şi monitorizare a modului de îndeplinire a obiectivelor prevãzute în documentele de planificare strategicã.
ART. 20
Serviciul planificare strategicã are urmãtoarele atribuţii generale:
a) asigurã asistenţa tehnicã, la nivelul fiecãrei structuri a ministerului, pentru parcurgerea etapelor precizate în metodologie, în procesul de elaborare a Planului strategic al ministerului;
b) elaboreazã forma finalã a Planului strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, conform propunerilor şi observaţiilor formulate în urma şedinţelor Colegiului ministerului;
c) organizeazã şi deruleazã activitãţile pentru implementarea componentei de management a Planului strategic;
d) asigurã asistenţã tehnicã pentru efectuarea analizei de impact a mãsurilor precizate în Planul strategic şi în celelalte documente derivate din acesta;
e) pe baza Planului strategic, elaboreazã anual Planul de lucru/acţiuni al ministerului;
f) actualizeazã anual, prin consultarea structurilor ministerului, Planul strategic al ministerului;
g) coreleazã obiectivele şi indicatorii stabiliţi pentru fiecare direcţie de acţiune din Planul strategic;
h) analizeazã obiectivele propuse pentru fiecare direcţie de acţiune din Planul strategic, pentru a verifica corespondenţa dintre valoarea indicatorilor de performanţã propuşi şi resursele solicitate;
i) asigurã asistenţã tehnicã pentru actualizarea valorii indicatorilor de performanţã din Planul strategic în funcţie de resursele alocate;
j) elaboreazã proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea Planului strategic al ministerului;
k) executã activitatea de evaluare a modului în care sunt îndeplinite obiectivele stabilite în Planul strategic şi alte documente de politici publice, întocmind în acest sens sinteze, rapoarte de evaluare a modului în care se realizeazã implementarea Planului strategic, precum şi alte documente care sã asigure derularea procesului decizional la nivelul Colegiului ministerului, în domeniul planificãrii strategice;
l) elaboreazã propunerile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative privind Calendarul de mãsuri şi acţiuni pentru ducerea la îndeplinire a Programului de guvernare;
m) coopereazã cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatul general al Guvernului în domeniul planificãrii strategice;
n) monitorizeazã Calendarul de mãsuri şi acţiuni pentru ducerea la îndeplinire a Programului de guvernare în domeniile de competenţã ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informeazã periodic Comisia Naţionalã de Prognozã;
o) elaboreazã materialul integrator de evaluare anualã a activitãţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi sinteza, ce se prezintã anual în Consiliul Superior de Apãrare a Ţãrii;
p) implementeazã, la nivelul ministerului, sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a strategiilor;
q) elaboreazã, în colaborare cu celelalte structuri ale ministerului, forma finalã a strategiilor şi planurile de acţiune pentru implementarea acestora în domeniile specifice ministerului;
r) acordã consultanţã specialiştilor din minister cu privire la implementarea strategiilor şi procedurilor de formulare a planurilor de acţiune;
s) analizeazã calitatea procesului de aplicare a strategiilor, la nivelul ministerului, prin monitorizarea implementãrii planurilor de acţiune;
t) monitorizeazã şi evalueazã, la nivelul ministerului, activitatea secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a strategiilor şi planurilor de acţiune şi identificã aspectele negative şi pozitive referitoare la funcţionarea acestora, formulând propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii;
u) organizeazã întâlniri periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central al ministerului, inspectoratelor generale şi altor structuri similare, în vederea informãrii lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatelor aşteptate, precum şi termenelor de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;
v) sintetizeazã analizele, studiile şi rapoartele primite de la inspectoratele generale sau alte structuri similare cu privire la impactul aplicãrii strategiilor formulate;
w) realizeazã baza de date informatizatã necesarã formulãrii, implementãrii şi monitorizãrii strategiilor, în cadrul ministerului;
x) organizeazã şedinţele de informare şi dezbatere, precum şi seminariile cu specialiştii din cadrul ministerului implicaţi în procesul de formulare şi implementare a strategiilor şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;
y) realizeazã mape documentare şi studii comparative pe domeniile specifice de activitate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi asigurã difuzarea acestora cãtre structurile interesate;
z) întocmeşte lunar Graficul cu principalele activitãţi ale Unitãţii şi prezintã, în şedinţa de lucru din prima sãptãmânã a lunii urmãtoare, stadiul de îndeplinire al acestuia;
) întocmeşte Planul de activitãţi trimestrial al Unitãţii şi monitorizeazã activitãţile cuprinse în acesta;
ab) aplicã prevederile legilor, hotãrârilor şi ordonanţelor Guvernului, precum şi ale ordinelor, regulamentelor şi instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor, în domeniile specifice de activitate;
ac) elaboreazã şi prezintã, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unitãţii, Colegiului ministerului analize, studii şi informãri pe probleme din sfera sa de activitate;
ad) desfãşoarã activitãţi de coordonare, îndrumare şi control la structurile centrale şi teritoriale, în domeniile de competenţã.

SECŢIUNEA a 4-a
Atribuţiile Serviciului planificare bugetarã pe programe

ART. 21
Serviciul planificare bugetarã pe programe are urmãtoarele obiective generale:
a) creşterea eficienţei activitãţii de planificare bugetarã la nivelul ministerului;
b) fundamentarea superioarã a programelor bugetare;
c) îmbunãtãţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a programelor bugetare;
d) corelarea activitãţilor de planificare bugetarã pe bazã de programe cu cele de planificare a politicilor publice;
e) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a programelor bugetare specifice Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 22
Serviciul planificare bugetarã pe programe are urmãtoarele atribuţii generale:
a) organizeazã şi deruleazã activitãţile pentru implementarea componentei de programare bugetarã a Planului strategic;
b) elaboreazã proceduri şi metodologii pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;
c) acordã asistenţã de specialitate directorilor de programe, pentru elaborarea programelor bugetare multianuale;
d) organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitãţile şi mãsurile aferente programelor bugetare din domeniul specific ministerului;
e) elaboreazã proceduri pentru evaluarea din punctul de vedere al resurselor financiare a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice;
f) analizeazã mãsurile şi obiectivele propuse pentru a fi incluse în Planul strategic, din punctul de vedere al posibilitãţii de finanţare;
g) analizeazã propunerile de politici publice din punctul de vedere al impactului financiar al fiecãrei variante de soluţionare;
h) elaboreazã, în colaborare cu Direcţia generalã financiarã, bugetul pe programe al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru anul financiar corespunzãtor anului de plan şi, orientativ, pentru anii urmãtori, în baza propunerilor directorilor de programe;
i) analizeazã, din punctul de vedere al implicaţiilor financiare, corelarea dintre obiectivele Planului strategic, obiectivele din Planul de lucru/acţiuni anual şi din propunerile de politici publice;
j) colaboreazã cu Direcţia generalã financiarã în vederea corelãrii activitãţii de execuţie bugetarã cu mãsurile de diminuare a riscurilor specifice;
k) desfãşoarã activitãţi de coordonare, îndrumare şi control la structurile centrale şi teritoriale în domeniile de competenţã.

SECŢIUNEA a 5-a
Atribuţiile Biroului coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale

ART. 23
Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale are urmãtoarele obiective generale:
a) creşterea eficienţei activitãţilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate de autoritãţile administraţiei publice locale;
b) asigurarea transparenţei decizionale pe timpul derulãrii procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice;
c) acordarea de consultanţã autoritãţilor administraţiei publice locale pentru fundamentarea variantelor de soluţionare prezentate în propunerile de politici publice;
d) gestionarea procedurilor de consultare între structurile ministerului şi autoritãţile administraţiei publice locale pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice;
e) elaborarea şi implementarea procedurilor de evaluare şi monitorizare a propunerilor de politici publice elaborate de autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 24
Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale are urmãtoarele atribuţii generale:
a) sprijinã şi asigurã consultanţã de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale pentru implementarea sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice;
b) elaboreazã proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea propunerilor de politici publice care se deruleazã la nivelul autoritãţilor administraţiei publice locale;
c) faciliteazã comunicarea în cadrul procesului de analizã, formulare şi implementare a variantelor de soluţionare precizate în propunerile de politici publice;
d) acordã consultanţã de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale şi faciliteazã activitatea de comunicare între structurile administraţiei publice locale şi structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
e) analizeazã calitatea procesului politicilor publice prin monitorizarea aplicãrii standardelor şi procedurilor privind elaborarea şi implementarea propunerilor de politici publice;
f) propune, dupã caz, organizarea unor întâlniri periodice cu reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice locale în scopul identificãrii problematicii apãrute în procesul de elaborare a propunerilor de politici publice;
g) constituie şi dezvoltã, prin consultarea reprezentanţilor autoritãţilor administraţiei publice locale, o bazã de date informatizatã necesarã formulãrii, implementãrii şi monitorizãrii propunerilor de politici publice;
h) organizeazã cursuri de perfecţionare, inclusiv cu sprijinul unor experţi strãini, cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a propunerilor de politici publice;
i) elaboreazã şi prezintã Colegiului ministerului, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unitãţii, analize, studii şi informãri pe probleme din sfera sa de activitate;
j) participã la elaborarea documentelor de evaluare şi analizã la nivel instituţional;
k) desfãşoarã activitãţi de sprijin şi îndrumare la structurile administraţiei publice locale în domeniile de competenţã.

SECŢIUNEA a 6-a
Atribuţiile Compartimentului informaticã, documente clasificate, secretariat şi administrativ

ART. 25
Compartimentul informaticã, documente clasificate, secretariat şi administrativ are ca obiectiv organizarea şi derularea activitãţilor din domeniile informaticã, gestiune documente, secretariat şi administrativ, la nivelul Unitãţii.
ART. 26
Compartimentul informaticã, documente clasificate, secretariat şi administrativ are urmãtoarele atribuţii generale:
a) proiecteazã aplicaţii informatice pentru toate structurile Unitãţii, sub coordonarea şi cu acordul/avizul Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei;
b) instruieşte personalul Unitãţii în utilizarea tehnicii de calcul din dotare şi exploatarea aplicaţiilor proprii;
c) participã la culegerea şi introducerea informaţiilor în bazele de date;
d) asigurã întreţinerea tehnicii de calcul din dotare;
e) elaboreazã diferite rapoarte şi sinteze, folosind datele stocate pe suporţi magnetici în cadrul Unitãţii;
f) asigurã, prin intermediul Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, aprovizionarea cu materiale consumabile necesare bunei funcţionãri a tehnicii de calcul din dotarea Unitãţii;
g) îndeplineşte şi rãspunde de aplicarea procedurilor legale în vigoare privind prelucrarea, stocarea sau transmiterea informaţiilor clasificate în format electronic;
h) asigurã activitatea de registraturã şi repartizare a corespondenţei la nivelul Unitãţii;
i) asigurã predarea-primirea zilnicã a corespondenţei cu informaţii clasificate sau neclasificate, înregistrarea acesteia în registrele de evidenţã şi repartizarea pe servicii, birouri şi compartimente;
j) asigurã multiplicarea, evidenţa, pãstrarea şi manipularea corespondenţei şi a documentelor cu informaţii clasificate sau neclasificate, întocmite în cadrul Unitãţii, şi a celor primite de la alte unitãţi, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare;
k) asigurã rechizitele şi materialele necesare desfãşurãrii activitãţilor şi întocmirii lucrãrilor în cadrul Unitãţii;
l) întocmeşte zilnic situaţia cu rãspândirea efectivelor Unitãţii şi dispoziţia zilnicã a directorului;
m) rãspunde de pãstrarea, manipularea şi securitatea arhivei Unitãţii;
n) controleazã, îndrumã şi rãspunde de aplicarea integralã de cãtre personalul Unitãţii a actelor normative privind manipularea documentelor clasificate şi apãrarea secretului de stat;
o) elaboreazã metodologia privind modul de redactare şi circuitul documentelor în cadrul Unitãţii;
p) gestioneazã, în deplinã siguranţã, autoturismele repartizate unitãţii.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 27
Unitatea îşi desfãşoarã activitatea pe baza prevederilor prezentului regulament, a Planului de acţiuni/lucru anual, a planurilor de activitãţi trimestriale şi a Graficului lunar cu principalele activitãţi ale Unitãţii.
ART. 28
(1) Unitatea pregãteşte şi desfãşoarã evaluarea activitãţii anuale, de regulã în luna ianuarie pentru anul anterior.
(2) Structurile prevãzute la art. 7 pregãtesc şi desfãşoarã evaluãri trimestriale şi anuale cu personalul propriu.
ART. 29
Personalul încadrat în Unitate este obligat sã cunoascã şi sã aplice întocmai prevederile prezentului regulament, în pãrţile ce îl privesc.
ART. 30
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1


───────
la regulament
─────────────

ORGANIGRAMA
Unitãţii de politici publice






┌──────────┐
│ DIRECTOR │
└────┬─────┘

┌────────┴─────────┐
│ DIRECTOR ADJUNCT │
└────────┬─────────┘

┌────────────────┬────────────┼────────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │
┌────────┴─────────────┐ │ ┌────────┴────────────┐ │┌───────────┴─────────┐
│SERVICIUL IMPLEMENTARE│ │ │SERVICIUL PLANIFICARE│ ││SERVICIUL PLANIFICARE│
│ŞI MONITORIZARE │ │ │ STRATEGIE │ ││ BUGETARE PE │
│PROCEDURI DE ELABORARE│ │ └─────────────────────┘ ││ PROGRAME │
│A PROPUNERILOR DE │ │ │└─────────────────────┘
│POLITICI PUBLICE │ │ │
└──────────────────────┘ │ │
│ │
│ │
┌──────────────┴────────────┐ ┌─────────────┴───────────┐
│BIROUL COORDONARE PROCEDURI│ │COMPARTIMENT INFORMATICĂ,│
│DE ELABORARE A PROPUNERILOR│ │DOCUMENTAŢIE CLASIFICATE,│
│ DE POLITICI PUBLICE LA │ │SECRETARIAT ŞI DESERVIRE │
│ NIVELUL ADMINISTRAŢIEI │ │ │
│ PUBLICE LOCALE │ │ │
└───────────────────────────┘ └─────────────────────────┘



ANEXA 2


────────
la regulament
─────────────

DIAGRAMA DE RELAŢII
a Unitãţii de politici publice





┌───────────────────────┐
│MINISTRUL INTERNELOR ŞI│
│REFORMEI ADMINISTRATIVE│
└───────────────────────┘


V
┌───────────────────────┐
│SECRETAR DE STAT PENTRU│
│REFORĂ ÎN ADMINISTRAŢIA│
│ PUBLICĂ │
└───────────────────────┘

┌───┐ ▌
│ 1 │..┐ V
└───┘ . ┌────────────────┐ ┌───┐
┌───┐ .<.─..─..─ │ │<───────│ │
│ 2 │...<──────── │ UNITATEA │<.─.─.─>│ A │
└───┘ .<.─.─.─.> │ DE │ └───┘
┌───┐ . │ POLITICE │ ┌───┐
│ 3 │..┘ │ PUBLICE │<.─.─.─>│ B │
└───┘ │ │ └───┘
│ │ ┌───┐
└────────────────┘<.─.─.─>│ C │
└───┘
Legendã

1= STRUCTURI ALE APARATULUI CENTRAL AL MINISTERULUI
INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
2= STRUCTURI SUBORDONATE APARATULUI CENTRAL AL MINISTERULUI
INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
3= AGENŢII, INSTITUŢII, AUTORITĂŢI DIN COORDONAREA
MINISTERULUI INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
A= DIRECŢIA DE POLITICI PUBLICE A SECRETARIATULUI GENERAL AL GUVERNULUI
B= UNITĂŢILE DE POLITICI PUBLICE ALE MINISTERELOR
C= INSTITUŢII ALE AUTORITĂŢILOR LOCALE/STRUCTURI ASOCIATIVE

<▄'5f▄'5f▄'5f▄'5f Relaţii ierarhice
<──── Relaţii de coordonare
<..── Relaţii de control
<─.─.> Relaţii de cooperare



ANEXA 3


───────
la regulament
─────────────

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA DE POLITICI PUBLICE

FIŞA POSTULUI
A. Identificarea postului
1. Compartimentul: Unitatea de politici publice
2. Denumirea şi codul postului: director/consilier gradul IA (director)
3. Poziţia postului în statul de organizare: 1
4. Punctajul postului (pentru personalul contractual): minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,65
5. Relaţii cu alte posturi:
a) ierarhice:
● se subordoneazã nemijlocit secretarului de stat pentru reforma în administraţia publicã;
● este şef direct al întregului personal din cadrul Unitãţii de politici publice;
● coordoneazã şi îndrumã nemijlocit activitãţile serviciilor şi compartimentelor Unitãţii, dupã cum urmeazã:
1. Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice: a) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice în domeniul ordine şi siguranţã publicã; b) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice pentru administraţia publicã;
2. Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale;
3. Compartimentul informaticã, documente clasificate, secretariat şi administrativ;
b) funcţionale:
● colaboreazã cu şefii unitãţilor din aparatul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, inspectoratelor generale şi instituţiile de învãţãmânt;
● colaboreazã cu şefii structurilor similare din Ministerul Apãrãrii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Pazã, Unitatea de politici publice a Secretariatului General al Guvernului;
● reprezintã Unitatea, pe linia de muncã specificã, în raport cu celelalte instituţii;
c) de cooperare:
● cu autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate, pe linia planificãrii strategice, precum şi elaborãrii şi implementãrii politicilor publice în domeniile ordine, siguranţã publicã şi administraţie publicã;
● cu autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate, autoritãţile administraţiei publice locale pentru îndeplinirea atribuţiilor în comun;
d) de control:
● coordoneazã controlul activitãţilor de implementare a mãsurilor stabilite prin strategiile, politicile publice şi planurile de acţiune pentru implementarea acestora de cãtre structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, permanent şi în cadrul echipelor de control, la ordin;
● coordoneazã activitãţile de control, precum şi pe cele de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pe liniile de responsabilitate ale Unitãţii.
6. Definirea sumarã a atribuţiilor postului: realizeazã împreunã cu şefii serviciilor managementul Unitãţii, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de ministrul internelor şi reformei administrative.
B. Cerinţele postului
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie/personal contractual
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: minim inspector de poliţie/gradul IA
3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
3.1. pregãtire de bazã: studii superioare de lungã duratã militare sau civile, cu diplomã de licenţã;
3.2. pregãtire de specialitate: studii universitare de masterat sau studii postuniversitare, în domeniul management ori administraţie publicã;
3.3. cunoştinţe: culturã generalã, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: poate elabora şi are acces la informaţii clasificate din clasa secretelor de stat şi la informaţii clasificate NATO;
3.5. limbi strãine: citit/scris/vorbit: o limbã de circulaţie internaţionalã - bine.
4. Experienţã:
4.1. în muncã: cel puţin 5 ani;
4.2. în specialitate: cel puţin 5 ani;
4.3. managerialã: cel puţin 5 ani;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.
5. Aptitudini şi abilitãţi necesare:
● aptitudini de conducere (organizatorice, decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de cooperare: dezvoltare foarte bunã;
● poate sã lucreze sub presiunea timpului;
● posedã culturã de specialitate şi generalã;
● are gândire analiticã şi conceptualã bunã;
● disponibilitate pentru dialog şi negocieri;
● poate sã desfãşoare activitãţi în condiţii de supervizare redusã;
● utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS Office: dezvoltare foarte bunã.
6. Atitudini necesare/comportament solicitat:
● conduitã moralã foarte bunã;
● spirit de iniţiativã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitatea de lucru în echipã: dezvoltare foarte bunã;
● imaginaţie, prevedere, flexibilitate, claritatea ideilor;
● pasiune, receptivitate faţã de nou, perspicacitate, stabilitate emoţionalã;
● flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bunã;
● perseverenţã: dezvoltare foarte bunã;
● exigenţã: dezvoltare foarte bunã;
● spirit de autodepãşirie de sine şi de perfecţionare: dezvoltare foarte bunã;
● spirit de autodisciplinã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitate de organizare: dezvoltare foarte bunã;
● supleţe intelectualã şi comportamentalã: dezvoltare foarte bunã;
● fermitate, perseverenţã, independenţã şi stabilitate: dezvoltare foarte bunã.
7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: apt medical pentru funcţia de conducere
8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcţia de conducere.
C. Condiţii specifice de muncã
1. Locul de muncã: sediul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
2. Deplasãri curente: conform planurilor, programelor şi ordinelor ministrului internelor şi reformei administrative.
3. Condiţii de muncã: expunere la radiaţii electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzãtoare locului de muncã şi activitãţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stãrii fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice.
5. Compensãri:
● indemnizaţie de conducere;
● sporuri şi alte compensãri acordate conform dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
1. Sarcini şi îndatoriri:
a) munca de fiecare zi:
● coordoneazã şi conduce, prin şefii serviciilor, principalele activitãţi planificate, asigurã soluţionarea lucrãrilor Unitãţii în termenele prevãzute de actele normative în vigoare;
b) sãptãmânal:
● desfãşoarã şedinţe de conducere cu şefii serviciilor;
● urmãreşte îndeplinirea obiectivelor şi activitãţilor planificate;
c) lunar:
● verificã şi aprobã Graficul cu principalele activitãţi ale Unitãţii;
d) trimestrial:
● aprobã planurile de activitate ale serviciilor;
● participã la bilanţurile acestora;
e) anual:
● prezintã spre aprobare Planul cu principalele activitãţi ale Unitãţii;
● pregãteşte şi susţine raportul de evaluare al Unitãţii;
● coordoneazã activitatea de evaluare anualã a personalului Unitãţii;
f) ocazional
● prezintã rapoarte şi informãri pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
● coordoneazã, la ordin, elaborarea unor studii şi cercetãri de specialitate în vederea descoperirii eventualelor disfuncţionalitãţi în implementarea strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
● participã la controalele de fond şi tematice desfãşurate la inspectorate generale (similare), precum şi la întocmirea documentelor organizatorice, concluziilor şi mãsurilor ce se impun, pe probleme specifice Unitãţii;
● coordoneazã elaborarea Informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative - pentru prezentarea în şedinţele de conducere ale ministerului;
● coordoneazã secretariatele tehnice ale consiliilor interministeriale prezidate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
2. Atribuţiile postului:
● coordoneazã implementarea, la nivelul ministerului, a sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a strategiilor şi politicilor publice;
● coordoneazã monitorizarea şi evaluarea, la nivelul ministerului, a activitãţii secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune, prezentând conducerii ministerului propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii;
● propune, dupã caz, organizarea unor întâlniri periodice cu şefii structurilor aparatului central al ministerului şi al inspectoratelor generale (similare), în vederea informãrii lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatele aşteptate, precum şi termenele de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;
● coordoneazã şi organizeazã şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu specialiştii din cadrul ministerului, implicaţi în procesul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;
● coordoneazã elaborarea, monitorizarea şi actualizarea Planului strategic al ministerului şi a celorlalte documente de politici publice care reglementeazã activitãţile din competenţa ministerului;
● coordoneazã elaborarea materialului integrator de evaluare anualã a activitãţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi a sintezei ce se prezintã anual Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea Calendarului de aplicare a mãsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţã ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informarea periodicã a Comisiei Naţionale de Prognozã;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea îndeplinirii Planului anual de lucru al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
● coordoneazã elaborarea informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative - pentru prezentarea în şedinţele Colegiului ministerului;
● coordoneazã activitãţile pentru implementarea componentei de programare bugetarã a Planului strategic;
● coordoneazã activitatea de elaborare a procedurilor şi metodologiilor pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;
● coordoneazã activitatea de elaborare a procedurilor pentru evaluarea, din punctul de vedere al resurselor financiare, a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice.
3. Responsabilitãţi:
3.1. responsabilitãţi de planificare:
● rãspunde din punct de vedere tehnic de elaborarea Planului strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
● coordoneazã activitãţile de elaborare şi prezintã spre aprobare Planul strategic, Planul de lucru anual cu principalele activitãţi ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de lucru anual al Unitãţii şi alte documente de politici publice;
3.2. responsabilitãţi de raportare:
● prezintã rapoarte şi informãri pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
3.3. atribuţii de lucru cu publicul:
● reprezintã Unitatea în relaţiile cu publicul;
● acordã audienţã persoanelor solicitante;
3.4. Luarea deciziilor:
● exercitã autoritatea de şef al întregului personal şi ia decizii potrivit competenţelor, în toate problemele specifice Unitãţii;
3.5. Accesul la informaţii:
● are acces la toate documentele ce reprezintã domenii din competenţa Unitãţii în raporturile cu Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii şi asigurã transmiterea la termen a documentelor.
E. Standarde de performanţã asociate postului
1. indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în termen a tuturor lucrãrilor realizate la nivelul serviciilor (compartimentelor) subordonate;
2. indicatori calitativi: asigurã realizarea eficientã şi la termen a obiectivelor, acţiunilor, mãsurilor stabilite şi a lucrãrilor, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului;
3. timp: în termenele stabilite de actele normative specifice, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici;
4. utilizarea resurselor: antreneazã personalul în activitãţi de concepţie, analizã şi sintezã, precum şi în luarea deciziilor; dezvoltã spiritul inovativ al subordonaţilor; stimuleazã la personalul din subordine loialitatea faţã de instituţie şi integritatea moralã în toate acţiunile pe care aceştia le întreprind;
5. mod de realizare: individual şi în echipã; conduce prin exemplul personal; îndrumã, dezvoltã şi antreneazã subordonaţii; deleagã din atribuţii personalului cu funcţii de conducere aflat în subordine.

ANEXA 4
───────
la regulament
──────────────

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
UNITATEA DE POLITICI PUBLICE

FIŞA POSTULUI
A. Identificarea postului
1. Compartimentul: Unitatea de politici publice
2. Denumirea postului: director adjunct/consilier gradul IA (director adjunct)
3. Poziţia postului în statul de organizare: 2
4. Punctajul postului (pentru personalul contractual): minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,65
5. Relaţii cu alte posturi:
a) ierarhice:
● se subordoneazã nemijlocit directorului Unitãţii;
● coordoneazã şi îndrumã nemijlocit activitãţile serviciilor Unitãţii, dupã cum urmeazã:
1. Serviciul planificare strategicã: a) planificare strategicã, monitorizare şi evaluare în domeniul ordine şi siguranţã publicã; b) planificare strategicã, monitorizare şi evaluare pentru administraţia publicã;
2. Serviciul planificare bugetarã pe programe; a) planificare bugetarã pe programe în domeniul ordine şi siguranţã publicã; b) planificare bugetarã pe programe pentru administraţia publicã;
b) funcţionale:
● colaboreazã cu şefii unitãţilor din aparatul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, inspectoratelor generale şi instituţiile de învãţãmânt pentru elaborarea documentelor de planificare strategicã şi programare bugetarã;
● în absenţa directorului, reprezintã Unitatea, pe linia de muncã specificã, în raport cu celelalte instituţii;
c) de cooperare:
● cu autoritãţile administraţiei publice centrale de specialitate, în domeniul planificãrii strategice şi a programãrii bugetare;
d) de control:
● coordoneazã procesul de evaluare şi monitorizare a modului în care sunt implementate mãsurile stabilite în documentele de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe bazã de programe de cãtre structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, permanent, şi în cadrul echipelor de control, la ordin;
● coordoneazã activitãţile de control, precum şi activitãţile de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în domeniul planificãrii strategice şi programare bugetarã.
6. Definirea sumarã a atribuţiilor postului: asigurã împreunã cu şefii serviciilor pe care le coordoneazã managementul activitãţilor specifice de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe bazã de programe, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de ministrul internelor şi reformei administrative; este funcţionarul de securitate al Unitãţii.
B. Cerinţele postului
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie/personal contractual.
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: cel puţin inspector de poliţie/gradul IA.
3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
3.1. pregãtire de bazã: studii superioare de lungã duratã militare sau civile, cu diplomã de licenţã;
3.2. pregãtire de specialitate: studii universitare de masterat sau studii postuniversitare, în domeniul management ori administraţie publicã;
3.3. cunoştinţe: culturã generalã, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de formulare şi implementare a documentelor de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe bazã de programe;
3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: poate elabora şi are acces la informaţii clasificate din clasa secretelor de stat şi informaţii clasificate NATO;
3.5. limbi strãine: citit/scris/vorbit: o limbã de circulaţie internaţionalã - bine.
4. Experienţã:
4.1. în muncã: cel puţin 5 ani;
4.2. în specialitate: cel puţin 5 ani;
4.3. managerialã: cel puţin 5 ani;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.
5. Aptitudini şi abilitãţi necesare:
● aptitudini de conducere (organizatorice, decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de cooperare: dezvoltare foarte bune;
● poate sã lucreze sub presiunea timpului;
● posedã culturã de specialitate şi generalã;
● are gândire analiticã şi conceptualã bunã;
● disponibilitate pentru dialog şi negocieri;
● poate sã desfãşoare activitãţi în condiţii de supervizare redusã;
● utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS OFFICE: dezvoltare foarte bunã.
6. Atitudini necesare/comportament solicitat:
● conduitã moralã foarte bunã;
● spirit de iniţiativã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitatea de lucru în echipã: dezvoltare foarte bunã;
● imaginaţie, prevedere, flexibilitate, claritatea ideilor;
● pasiune, receptivitate faţã de nou, perspicacitate, stabilitate emoţionalã;
● flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bunã;
● perseverenţã: dezvoltare foarte bunã;
● exigenţã: dezvoltare foarte bunã;
● spirit de autodepãşire de sine şi de perfecţionare: dezvoltare foarte bunã;
● spirit de autodisciplinã: dezvoltare foarte bunã;
● capacitate de organizare: dezvoltare foarte bunã;
● supleţe intelectualã şi comportamentalã: dezvoltare foarte bunã;
● fermitate, perseverenţã, independenţã şi stabilitate: dezvoltare foarte bunã.
7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: apt medical pentru funcţia de conducere.
8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcţia de conducere.
C. Condiţii specifice de muncã
1. Locul de muncã: sediul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
2. Deplasãri curente: conform planurilor, programelor şi ordinelor ministrului internelor şi reformei administrative.
3. Condiţii de muncã: expunere la radiaţii electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzãtoare locului de muncã şi activitãţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.
4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stãrii fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice.
5. Compensãri:
● indemnizaţie de conducere;
● sporuri şi alte compensãri acordate conform reglementãrilor actelor normative în vigoare.
D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
1. Sarcini şi îndatoriri:
a) munca de fiecare zi:
● coordoneazã şi conduce, prin şefii serviciilor pe care le coordoneazã, principalele activitãţi planificate; asigurã soluţionarea în termen a lucrãrilor din domeniul de competenţã;
b) sãptãmânal:
● desfãşoarã şedinţe de conducere cu şefii serviciilor pe care îi coordoneazã;
● urmãreşte îndeplinirea obiectivelor şi activitãţilor planificate din domeniul de competenţã;
c) lunar:
● verificã în domeniul de competenţã şi înainteazã directorului, în vederea aprobãrii, Graficul cu principalele activitãţi ale Unitãţii.
d) trimestrial:
● aprobã planurile de activitate ale serviciilor pe care le coordoneazã;
● participã la bilanţurile acestora;
e) anual:
● prezintã spre aprobare proiectul Planului cu principalele activitãţi ale Unitãţii;
● pregãteşte şi susţine raportul de evaluare a serviciilor pe care le coordoneazã;
● coordoneazã nemijlocit activitatea de evaluare anualã a personalului din serviciile cu atribuţii în domeniul planificãrii strategice şi planificãrii bugetare pe programe;
f) ocazional
● coordoneazã, la ordin, elaborarea unor studii şi cercetãri de specialitate în vederea descoperirii eventualelor disfuncţionalitãţi în implementarea documentelor de planificare şi a programelor bugetare;
● participã la controalele de fond şi tematice desfãşurate la inspectorate generale (similare), precum şi la întocmirea documentelor organizatorice, concluziilor şi mãsurilor ce se impun, pe probleme specifice de planificare şi programare bugetarã;
● coordoneazã nemijlocit elaborarea Informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru prezentarea în şedinţele de conducere ale ministerului;
g) pe linia asigurãrii protecţiei informaţiilor clasificate:
● elaboreazã şi supune aprobãrii conducerii Unitãţii normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
● întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizãrii instituţiilor abilitate, iar dupã aprobare, acţioneazã pentru aplicarea acestuia;
● coordoneazã activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;
● asigurã relaţionarea cu instituţia abilitatã sã coordoneze activitatea şi sã controleze mãsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
● monitorizeazã activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;
● consiliazã conducerea unitãţii în legãturã cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;
● informeazã conducerea Unitãţii despre vulnerabilitãţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune mãsuri pentru înlãturarea acestora;
● acordã sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificãrii persoanelor pentru care se solicitã accesul la informaţii clasificate;
● organizeazã activitãţi de pregãtire specificã a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
● asigurã pãstrarea şi organizeazã evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
● actualizeazã permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces;
● întocmeşte şi actualizeazã listele informaţiilor clasificate elaborate sau pãstrate de Unitate, pe clase şi niveluri de secretizare;
● prezintã conducãtorului unitãţii propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţã deosebitã pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, dupã caz, solicitã sprijinul instituţiilor abilitate;
● efectueazã, cu aprobarea conducerii Unitãţii, controale privind modul de aplicare a mãsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;
● exercitã alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii.
2. Atribuţiile postului:
● coordoneazã implementarea, la nivelul ministerului, a sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a documentelor de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe bazã de programe;
● coordoneazã monitorizarea şi evaluarea, la nivelul ministerului, a activitãţii secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a documentelor de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe bazã de programe;
● propune, dupã caz, organizarea unor întâlniri periodice cu şefii structurilor aparatului central al ministerului şi al inspectoratelor generale (similare), în vederea informãrii lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatele aşteptate, precum şi termenele de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;
● coordoneazã şi organizeazã şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu specialiştii din cadrul ministerului, implicaţi în procesul de formulare şi implementare a documentelor de planificare strategicã şi planificare bugetarã pe bazã de programe;
● coordoneazã elaborarea, monitorizarea şi actualizarea Planului strategic al ministerului şi a celorlalte documente de planificare, precum şi programele bugetare ale ministerului;
● coordoneazã elaborarea materialului integrator de evaluare anualã a activitãţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi a sintezei ce se prezintã anual Consiliului Suprem de Apãrare a Tãrii;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea Calendarului de aplicare a mãsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţã ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informarea periodicã a Comisiei Naţionale de Prognozã;
● coordoneazã elaborarea şi monitorizarea îndeplinirii Planului anual de lucru al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
● coordoneazã nemijlocit elaborarea informãrii privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru prezentarea în şedinţele Colegiului ministerului;
● coordoneazã nemijlocit activitãţile pentru implementarea componentei de programare bugetarã a Planului strategic;
● coordoneazã nemijlocit activitatea de elaborare a procedurilor şi metodologiilor pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;
● coordoneazã activitatea de elaborare a procedurilor pentru evaluarea, din punctul de vedere al resurselor financiare, a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice;
● îndeplineşte toate atribuţiile prevãzute în actele normative, ce decurg din calitatea de funcţionar de securitate al Unitãţii.
3. Responsabilitãţi:
3.1. responsabilitãţi de planificare:
● coordoneazã activitãţile de elaborare şi prezintã spre aprobare Planul strategic, Planul de lucru anual cu principalele activitãţi ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de lucru anual al Unitãţii şi alte documente de politici publice;
3.2. responsabilitãţi de raportare:
● prezintã rapoarte şi informãri pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
3.3. atribuţii de lucru cu publicul:
● reprezintã Unitatea în relaţiile cu publicul; acordã audienţã persoanelor solicitante;
3.4. luarea deciziilor:
● exercitã autoritatea de şef al întregului personal şi ia decizii, potrivit competenţelor, în toate problemele specifice Unitãţii;
3.5. accesul la informaţii:
● are acces la toate documentele ce reprezintã domenii din competenţa Unitãţii în raporturile cu Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii şi asigurã transmiterea documentelor în termenele prevãzute sau solicitate.
E. Standarde de performanţã asociate postului
1. indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în termen a tuturor lucrãrilor realizate la nivelul serviciilor (compartimentelor) subordonate;
2. indicatori calitativi: asigurarea realizãrii eficiente şi la termen a obiectivelor, acţiunilor şi mãsurilor stabilite, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor conducerii ministerului şi ale directorului; realizarea de lucrãri cu un conţinut şi o formã reprezentative pentru serviciile pe care le conduce nemijlocit;
3. timp: în termenele stabilite de actele normative, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici;
4. utilizarea resurselor: antreneazã personalul în activitãţi de concepţie, analizã şi sintezã, precum şi în luarea deciziilor; dezvoltã spiritul inovativ al subordonaţilor; stimuleazã la personalul din subordine loialitatea faţã de instituţie şi integritatea moralã în toate acţiunile pe care aceştia le întreprind;
5. mod de realizare: individual şi în echipã; conduce prin exemplul personal; îndrumã, dezvoltã şi antreneazã subordonaţii; deleagã din atribuţii personalului cu funcţii de conducere aflat în subordine.
____________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016