Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 483 din 19 mai 2008  privind organizarea si desfasurarea programelor de pregatire a specialistilor compartimentelor pentru prevenire din serviciile voluntare pentru situatii de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 483 din 19 mai 2008 privind organizarea si desfasurarea programelor de pregatire a specialistilor compartimentelor pentru prevenire din serviciile voluntare pentru situatii de urgenta

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 23 mai 2008
Având în vedere prevederile <>art. 21 lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2005 , şi ale art. 11 lit. n) din Regulamentul de organizare şi funcţionare şi a organigramei Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.490/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene organizeazã şi desfãşoarã programe de pregãtire cu specialiştii compartimentelor pentru prevenire din serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţã.
(2) Periodicitatea desfãşurãrii programelor se stabileşte de cãtre inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene în funcţie de situaţia operativã, gradul de încadrare şi fluctuaţia personalului compartimentelor pentru prevenire din serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţã şi dinamica schimbãrilor legislative.
ART. 2
(1) Programele se desfãşoarã pe baza structuriicadru elaborate de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã.
(2) Modelul structurii-cadru este prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
(3) Programele elaborate de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene conform art. 2 alin. (1), adaptate la specificul zonei de competenţã, se supun spre aprobare prefectului.
ART. 3
Perioadele de desfãşurare se stabilesc de cãtre inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene şi vor fi comunicate consiliilor locale pentru a hotãrî cu privire la participarea specialiştilor din compartimentele pentru prevenire din serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţã.
ART. 4
(1) La finalizarea programelor, inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene elibereazã fiecãrui participant o adeverinţã de absolvire a cursurilor.
(2) Modelul adeverinţei este prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 5
Şefii inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene dispun, în pãrţile ce îi privesc, mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 19 mai 2008.
Nr. 483.

ANEXA 1

STRUCTURA - CADRU
a programului de pregãtire a specialiştilor compartimentelor pentru prevenire din serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţã
I. Tipul programului: pregãtire în domeniul prevenirii situaţiilor de urgenţã
II. Denumirea ocupaţiei: specialist în compartimentul pentru prevenire din serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţã
III. Certificarea pregãtirii: adeverinţã
IV. Durata cursului: 5 zile a câte 8 ore
a) pregãtire teoreticã: 2 zile
b) pregãtire practicã: 3 zile
V. Loc de desfãşurare:
1. pregãtirea teoreticã: sala de conferinţe sau alt spaţiu adecvat
2. pregãtirea practicã, dupã caz: gospodãrii cetãţeneşti, unitãţi de învãţãmânt, unitãţi de culturã şi cult (biserici, cãmine culturale, case de culturã), unitãţi medicale (dispensare umane şi veterinare), spaţii comerciale din zona de competenţã şi operatori economici din subordinea consiliului local
VI. Numãrul de participanţi, pe serii de pregãtire: 20-25 de persoane (10-12 persoane/lector la activitãţile practice)
VII. Modalitãţi de evaluare a cunoştinţelor: test (chestionar); interviuri (dezbateri)


VIII. PLAN DE PREGĂTIRE




┌────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────┐
│Nr. │ │ │ │ │
│crt.│ Ziua, ora │ Tema/Activitatea │ Cine conduce │ Observaţii │
├────┴───────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────┤
│ Ziua I │
├────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────┤
│ 1. │8,00-10,00 │Acte normative care reglementeazã activitatea │Adjunctul │ Expunere │
│ │ │de prevenire a situaţiilor de urgenţã │inspectorului-şef │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 2. │10,00-12,00│Tipuri de risc specifice la nivelul localitãţilor.│Adjunctul │ Expunere │
│ │ │Conţinutul schemei riscurilor şi a Planului │inspectorului-şef │ │
│ │ │de analizã şi acoperire a riscurilor │ │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 3. │12,00-14,00│Metodologia executãrii controlului │Adjunctul │ │
│ │ │de prevenire │inspectorului-şef │ Expunere │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 4. │14,00-16,00│Pregãtire individualã │Lector de la ISUJ │ Dezbatere │
├────┴───────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────┤
│ Ziua a II-a │
├────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────┤
│ 1. │8,00-10,00 │Organizarea şi funcţionarea serviciilor │Compartimentul de │Expunere- │
│ │ │voluntare pentru situaţii de urgenţã. │pregãtire a │dezbatere │
│ │ │Forme ale activitãţii de prevenire │populaţiei şi │ │
│ │ │desfãşurate de cãtre acestea │coordonare servi- │ │
│ │ │ │cii publice, │ │
│ │ │ │voluntare şi servi│ │
│ │ │ │cii private │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 2. │10,00-12,00│Concepţia şi strategia de informare preventivã a │Compartimentul de │Expunere- │
│ │ │populaţiei în domeniul situaţiilor de urgenţã. │informare publicã │dezbatere │
│ │ │Forme şi metode de informare publicã utilizate │ │ │
│ │ │de serviciile voluntare pentru situaţii │ │ │
│ │ │ de urgenţã │ │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 3. │12,00-14,00│Prevenirea incendiilor la unitãţi de învãţãmânt. │Inspector în │Şedinţã │
│ │ │Organizarea unui exerciţiu practic privind │Serviciul │practicã │
│ │ │evacuarea din unitãţile de învãţãmânt în │prevenirea │ │
│ │ │condiţii de siguranţã în caz de urgenţã │incendiilor │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 4. │14,00-16,00│Pregãtire individualã │Lector de la ISUJ │ Dezbatere │
├────┴───────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────┤
│ Ziua a III-a │
├────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────┤
│ 1. │8,00-9,00 │Legislaţie specificã de protecţia mediului la │Reprezentant │ Expunere │
│ │ │distrugerea prin ardere a miriştilor şi a unor │Agenţia Naţionalã │ │
│ │ │deşeuri sau reziduuri combustibile │pentru Protecţia │ │
│ │ │ │Mediului │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 2. │,00-10,00 │Managementul situaţiilor de urgenţã în caz de │Reprezentant │ Expunere │
│ │ │inundaţii - manualul primarului │Administraţia │ │
│ │ │ │Naţionalã "Apele │ │
│ │ │ │Române", inspector│ │
│ │ │ │Serviciul │ │
│ │ │ │protecţie civilã │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 3. │10,00-14,00│Prevenirea incendiilor la cãmine culturale şi │Inspector │Şedinţã │
│ │ │unitãţi de cult (biserici) │Serviciul preve- │practicã │
│ │ │ │nirea incendiilor │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 4. │14,00-16,00│Întocmirea documentelor de control │Lector de la ISUJ │Şedinţã │
│ │ │ │ │practicã │
├────┴───────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────┤
│ Ziua a IV-a │
├────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────┤
│ 1. │8,00-9,00 │Obligaţiile consiliului local, ale primarului şi │Inspector │ │
│ │ │celorlalte structuri în domeniul situaţiilor de │Serviciul │ │
│ │ │urgenţã │protecţie civilã │Expunere │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 2. │9,00-11,00 │Prevenirea incendiilor pe timpul transportului, │Inspector │ │
│ │ │depozitãrii, comercializãrii şi utilizãrii │Serviciul │ │
│ │ │buteliilor cu gaze petroliere lichefiate │prevenirea incen- │Şedinţã │
│ │ │ │diilor │practicã │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 3. │11,00-14,00│Prevenirea incendiilor la gospodãriile cetãţeneşti│Inspector │ │
│ │ │ │Serviciul preve- │Şedinţã │
│ │ │ │nirea incendiilor │practicã │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 4 │14,00-16,00│Întocmirea documentelor de control │Lector de la ISUJ │Şedinţã │
│ │ │ │ │practicã │
├────┴───────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────┤
│ Ziua a V-a │
├────┬───────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬────────────┤
│ 1. │8,00-11,00 │Evaluarea cunoştinţelor │Comisie examinare │Test/ │
│ │ │ │ │dezbatere │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 2. │11,00-12,00│Concluzii privind organizarea şi desfãşurarea │ │ │
│ │ │cursului │Inspectorul-şef │ │
├────┼───────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 3. │12,00-13,00│Eliberarea documentelor de finalizare a cursului │Comisie examinare │ │
└────┴───────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴────────────┘




ANEXA 2

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
"............." AL JUDEŢULUI ..................
Nr. ...... din ..........................

ADEVERINŢĂ
Domnul/Doamna ......., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ..... nr. ......, CNP ..........., specialist în compartimentul pentru prevenire din serviciul voluntar pentru situaţii de urgenţã al ........................., a urmat cursul de pregãtire în domeniul prevenirii situaţiilor de urgenţã organizat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã "..................." al Judeţului ............, în perioada ................. .


Inspector-şef,
.............

_________








Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016