Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 465 din 30 septembrie 2002  pentru aprobarea unor masuri privind desemnarea organismelor de certificare a conformitatii cazanelor noi de apa calda care functioneaza cu combustibil lichid sau gazos    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 465 din 30 septembrie 2002 pentru aprobarea unor masuri privind desemnarea organismelor de certificare a conformitatii cazanelor noi de apa calda care functioneaza cu combustibil lichid sau gazos

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 831 din 19 noiembrie 2002
În conformitate cu prevederile art. 23 din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 ,
în conformitate cu prevederile <>art. 9 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 270/2002 privind stabilirea cerinţelor referitoare la eficienta şi etichetarea energetica pentru introducerea pe piata a cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 19/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Resurselor, cu modificãrile ulterioare,

ministrul industriei şi resurselor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Procedura de evaluare a organismelor de certificare a conformitatii cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Se înfiinţeazã Comisia de desemnare a organismelor de certificare a conformitatii cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos, denumita în continuare Comisia de desemnare.
(2) Comisia de desemnare funcţioneazã în cadrul Direcţiei generale produse industriale şi îşi desfãşoarã activitatea conform propriului regulament de organizare şi funcţionare.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare şi componenta Comisiei de desemnare se stabilesc în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul industriei şi resurselor,
Mihai Berinde,
secretar de stat

Bucureşti, 30 septembrie 2002.
Nr. 465.


ANEXA 1

PROCEDURA
de evaluare a organismelor de certificare a conformitatii cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos

A. Dispoziţii generale
1. Prezenta procedura de evaluare stabileşte procedura pentru desemnarea organismelor de certificare care realizeazã evaluarea conformitatii cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos, denumite în continuare organisme, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 270/2002 privind stabilirea cerinţelor referitoare la eficienta şi etichetarea energetica pentru introducerea pe piata a cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos.
2. Poate fi desemnatã ca organism orice persoana juridicã sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, care dovedeşte ca poate realiza sarcini specifice în legatura cu evaluarea conformitatii cazanelor noi de apa calda şi care respecta criteriile prevãzute în anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 270/2002 , precum şi cerinţele prevãzute în prezenta procedura de evaluare.
3. Organismele desemnate conform prevederilor prezentei proceduri de evaluare îndeplinesc sarcinile care fac obiectul desemnãrii atât pentru operatori economici romani, cat şi strãini şi presteazã serviciile pentru care au fost desemnate atât pe teritoriul României, cat şi în afarã acestuia, dupã caz.

B. Documentele ce se solicita organismelor în vederea desemnãrii acestora
4. Solicitarea pentru desemnare se realizeazã prin completarea şi transmiterea de cãtre organism la Ministerul Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare a organismelor de certificare a conformitatii cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos (denumita în continuare Comisia de desemnare) a cererii de desemnare, conform modelului prevãzut în anexa la prezenta procedura de evaluare, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înregistrare la camerele de comerţ şi industrie sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitatii, emis de organismul naţional de acreditare, în copie;
c) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege, însoţitã de o adresa a societãţii de asigurare, prin care sa se certifice ca polita de asigurare acoperã despãgubirile care pot fi pretinse în urma activitãţii pentru care se solicita desemnarea;
d) scurta prezentare a activitãţii organismului, din care sa rezulte experienta şi competenta acestuia în domeniul evaluãrii cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos, pentru care se solicita desemnarea, cu indicarea codului şi clasei CAEN din care aceste produse fac parte, inclusiv organigrama organismului;
e) o scurta prezentare a activitãţii organismului, din care sa reiasã:
- cunoaşterea tipurilor de produse care fac parte din domeniul de aplicare conform <>art. 1 din Hotãrârea Guvernului nr. 270/2002 , precum şi a tipurilor de produse care fac parte din clasa CAEN asociata cazanelor de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos;
- cunoaşterea cerinţelor de randament pe care trebuie sa le îndeplineascã cazanele noi de apa calda, precum şi a simbolurilor de eficienta energetica;
- cunoaşterea standardelor romane care adopta standarde europene armonizate ale cãror prevederi se referã la cazanele noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos;
f) prezentarea schemei/schemelor de evaluare care se aplica de cãtre organism în calitate de organism desemnat, în funcţie de produs, cu indicarea procedurilor pe care are capabilitatea sa le efectueze;
g) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sa punã la dispoziţia autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legatura cu acreditarea sa;
h) raportul întocmit de organismul naţional de acreditare, privind competenta tehnica a organismului pentru a evalua conformitatea cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos;
i) documentele încheiate pentru subcontractarea activitãţilor în legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea, în copie, dacã este cazul;
j) cunoaşterea, dupã caz, a ultimelor actualizari la reglementãrile care au fost emise în aplicarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 270/2002 privind stabilirea cerinţelor referitoare la introducerea pe piata a cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos.

C. Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii
5. Comisia de desemnare evalueaza solicitarea privind desemnarea în urma examinãrii documentelor menţionate la pct. 4 şi a verificãrii respectãrii:
a) criteriilor pentru evaluarea organismelor prevãzute în anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 270/2002 ;
b) prevederilor <>art. 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
c) cerinţelor privind competenta tehnica şi capabilitatea organismului de a evalua conformitatea cazanelor de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos;
d) valorii minime a asigurãrii de rãspundere civilã conform pct. 4 lit. c).
6. La cererea Comisiei de desemnare organismul va transmite şi alte documente pentru examinare, în mãsura în care acestea sunt necesare pentru luarea deciziei privind desemnarea.
7. În vederea luãrii deciziei privind desemnarea Comisia de desemnare poate realiza o evaluare a solicitantului la sediul acestuia. Toate cheltuielile ocazionate de deplasarea Comisiei de desemnare la sediul solicitantului se suporta de cãtre acesta.
8.1. În baza analizei documentelor enumerate la pct. 4, Comisia de desemnare va elibera un certificat de recunoaştere organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerinţele prezentei proceduri de evaluare, stabilind scopul şi sarcinile pentru care va fi desemnat, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare. Modelul de certificat de recunoaştere este prezentat în anexa nr. 2 la Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor în domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 .
8.2. În situaţia în care organismul nu dovedeşte conformitatea cu cerinţele prevãzute în prezenta procedura de evaluare, Comisia de desemnare, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de evaluare, comunica organismului respingerea motivatã a cererii.
8.3. Rezultatul evaluãrii realizate de Comisia de desemnare şi decizia acesteia se consemneazã într-un proces-verbal întocmit şi pãstrat conform Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de desemnare.
8.4. Comisia de desemnare solicita înscrierea organismului prevãzut la pct. 8.1 în Registrul organismelor notificate.
9.1. Lista cuprinzând organismele notificate se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
9.2. Ordinul ministrului industriei şi resurselor prevãzut la pct. 9.1 va conţine pentru fiecare organism din lista informaţii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun evaluãrii conformitatii sarcinilor specifice pentru care a fost desemnat, precum şi numãrul de identificare din Registrul organismelor notificate.
9.3. În cazuri motivate, desemnarea şi notificarea pot fi acordate pentru o perioada limitatã; în aceasta situaţie Comisia de desemnare va decide ulterior în ceea ce priveşte prelungirea, limitarea sau retragerea desemnãrii şi notificãrii.
9.4. În termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului prevãzut la pct. 9.1, Comisia de desemnare solicita organismului desemnat stabilirea, împreunã cu reprezentanţii organismului naţional de acreditare, a programului de supraveghere; organismul desemnat va transmite, în copie, programul de supraveghere astfel convenit Comisiei de desemnare, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data la care organismul a primit cererea.
9.5. Comisia de desemnare propune spre aprobare ministrului industriei şi resurselor decizia sa privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii unui organism în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care organismul solicita acest lucru.
9.6. Solicitarea organismului privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii trebuie înaintatã Comisiei de desemnare cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii organismului în cauza.
9.7. În situaţia retragerii desemnãrii organismul trebuie sa asigure predarea, într-un mod corespunzãtor, a documentelor şi înregistrãrilor în legatura cu evaluarile realizate sau în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, cãtre Comisia de desemnare sau cãtre un alt organism desemnat din domeniu, stabilit de Comisia de desemnare.
9.8. Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii determina actualizarea ordinului ministrului industriei şi resurselor prevãzut la pct. 9.1.
9.9. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii unui organism nu afecteazã valabilitatea certificatelor de conformitate emise de cãtre acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii organismului.
10. Organismele pot contesta la instanta judecãtoreascã competenta decizia privind retragerea desemnãrii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

D. Supravegherea organismelor desemnate
11.1. Organismele desemnate trebuie sa îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea lor.
11.2. Organismele desemnate trebuie sa facã cunoscut Comisiei de desemnare şi organismului naţional de acreditare orice intenţie de modificare a documentelor prevãzute la pct. 4, precum şi orice alta mãsura ce se doreşte a fi implementata şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismele desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii.
11.3. Organismele desemnate vor transmite în termen de 48 de ore Comisiei de desemnare raportul organismului naţional de acreditare referitor la impactul modificãrilor, dacã acestea afecteazã condiţiile prevãzute la pct. 11.1. În situaţia în care modificãrile privesc certificatul de înmatriculare la camerele de comerţ şi industrie, organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare şi copia documentului actualizat.
12.1. Supravegherea organismelor desemnate se realizeazã de cãtre organismul naţional de acreditare în conformitate cu procedura de supraveghere prevãzutã la pct. 9.4.
12.2. În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii auditului de supraveghere organismul desemnat va informa Comisia de desemnare cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet de audit încheiat de cãtre echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare.
12.3. Organismele desemnate vor informa Comisia de desemnare cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii şi/sau reînnoirea acesteia.
13.1. În caz de existenta a oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, organismul desemnat va transmite, la solicitarea Comisiei de desemnare toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Dacã este cazul, la solicitarea Comisiei de desemnare, organismul naţional de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat la organismul desemnat în cauza. Totodatã Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificarii dubiilor existente.
13.2. Organismul naţional de acreditare va transmite Comisiei de desemnare raportul şi concluziile referitoare la auditul de supraveghere prevãzut la pct. 13.1, în termen de doua zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
14.1. În situaţia în care în cadrul procesului de evaluare în vederea desemnãrii sau de supraveghere se constata neconformitãţi fata de cerinţele prezentelor proceduri de evaluare, Comisia de desemnare, împreunã cu organismul naţional de acreditare şi organismul desemnat în cauza, va stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitatilor.
14.2. În funcţie de natura neconformitatilor Comisia de desemnare poate decide ca pe o perioada determinata, pana la eliminarea neconformitatilor, activitatea organismului în domeniul în care este desemnat sa fie limitatã sau suspendatã.
15. Organismele desemnate trebuie sa permitã necondiţionat accesul reprezentanţilor Comisiei de desemnare la documente, precum şi participarea la activitãţile care privesc incercarile şi/sau evaluarile ce se realizeazã de cãtre acestea în legatura cu obiectul desemnãrii şi supravegherii, conform prevederilor prezentelor proceduri de evaluare.
16. Organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile de certificare efectuate în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine în principal informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite organismului ca urmare a desemnãrii;
b) reclamaţiile şi apelurile înregistrate impotriva deciziilor organismului desemnat, inclusiv informaţii privind negocierile şi rezultatele în legatura cu acestea;
c) experienta acumulatã în urma realizãrii sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii şi propuneri de perfecţionare a activitãţii;
d) activitãţile subcontractate, subcontractantii şi experienta dobandita ca urmare a subcontractarii activitãţilor pentru realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii;
e) dificultãţile intampinate în realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii şi mãsurile pe care le-a luat pentru eliminarea acestora sau pe care urmeazã sa le ia în acest scop;
f) modul de participare la activitãţile de standardizare din domeniul în care a fost desemnat.
17. Anexa face parte integrantã din prezenta procedura de evaluare.


ANEXA 1
-------
la procedura
------------


Organismul .........................................
(denumirea completa, adresa, telefon/fax,
e-mail, cod unic de înregistrare, nr. de
ordine în registrul comerţului)

Nr. ....../Data ......*1)


CERERE DE DESEMNARE
- model -

Organismul*2) .........................................., având sediul în*3) ................................................, reprezentat prin director/preşedinte*4) ..................................................., în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor în domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 , şi ale <>art. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 270/2002 privind stabilirea cerinţelor referitoare la eficienta şi etichetarea energetica pentru introducerea pe piata a cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos, solicita Ministerului Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare a organismelor de certificare a conformitatii în domeniul cazanelor de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos sa fie evaluat în vederea desemnãrii în scopul de a realiza evaluarea conformitatii pentru grupa de produse*5) .................................... prin*6) ........................................
Anexãm la prezenta urmãtoarele documente*7):
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................
.................................................................


Director/Preşedinte,
.........................*8)

------------
*1) Numãrul/data de înregistrare la Comisia de desemnare.
*2) Denumirea completa a organismului.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Numele şi prenumele.
*5) Denumirea şi codul grupei de produse ce fac obiectul evaluãrii, asociate activitãţilor CAEN.
*6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*7) Documentele necesare conform prevederilor pct. 5 din Procedura de evaluare a organismelor de certificare a conformitatii cazanelor noi de apa calda care funcţioneazã cu combustibil lichid sau gazos.
*8) Numele, prenumele, semnatura directorului/preşedintelui şi ştampila organismului.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016