Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 453 din 17 aprilie 2008  privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operational Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 453 din 17 aprilie 2008 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operational "Dezvoltarea capacitatii administrative 2007-2013"

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 15 mai 2008

Având în vedere prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , al <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,

ministrul internelor şi reformei administrative şi ministrul economiei şi finanţelor emit urmãtorul ordin:

ART. 1
O cheltuialã este eligibilã în cadrul proiectelor finanţate prin Programul operaţional "Dezvoltarea capacitãţii administrative 2007-2013" (PO DCA) dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) respectã prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale;
b) se încadreazã în categoriile de cheltuieli prevãzute în prezentul ordin şi în anexele nr. 1 şi 2 la acesta, în cazul proiectelor finanţate în cadrul urmãtoarelor domenii majore de intervenţie ale PO DCA:
(i) axa prioritarã 1 - Îmbunãtãţiri de structurã şi proces ale managementului ciclului de politici publice:
1. îmbunãtãţirea procesului de luare a deciziilor la nivel politico-administrativ;
2. creşterea responsabilizãrii administraţiei publice;
3. îmbunãtãţirea eficacitãţii organizaţionale;
(ii) axa prioritarã 2 - Îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei furnizãrii serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare:
1. sprijin pentru procesul de descentralizare sectorialã a serviciilor;
2. îmbunãtãţirea calitãţii şi eficienţei furnizãrii serviciilor;
(iii) axa prioritarã 3 - Asistenţã tehnicã:
1. sprijin pentru implementarea, managementul general şi evaluarea PO DCA şi pentru pregãtirea urmãtorului exerciţiu de programare;
2. sprijin pentru activitãţile de comunicare şi de promovare ale PO DCA.
ART. 2
În vederea implementãrii PO DCA se definesc urmãtoarele categorii de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã;
b) cheltuieli cu personalul;
c) cheltuieli cu deplasarea;
d) cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat;
e) cheltuieli aferente tipãririi şi multiplicãrii de materiale;
f) cheltuieli pentru închirieri şi leasing;
g) cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile;
h) cheltuieli generale de administraţie;
i) cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar;
j) cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale;
k) cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii;
l) taxe;
m) cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã;
n) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect;
o) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activitãţi de conştientizare;
p) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipãrit şi/sau electronic şi abonamente;
q) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit;
r) cheltuieli privind instruirea personalului implicat în gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului de monitorizare, a beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari;
s) cheltuieli aferente garanţiilor bancare.
ART. 3
Sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru desfãşurarea activitãţilor de tipul: organizarea de şi participarea la evenimente, conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activitãţi transnaţionale, reuniuni ale Comitetului de monitorizare.
ART. 4
Contribuţia beneficiarului la realizarea operaţiunii trebuie sã fie sub formã financiarã.
ART. 5
(1) Cheltuielile referitoare la subcontractele care determinã o creştere a costului de executare a operaţiunii, fãrã a aduce o valoare adãugatã proporţionalã, nu sunt eligibile pentru cofinanţarea din PO DCA.
(2) Pentru toate subcontractele, subcontractorii se angajeazã sã furnizeze organismelor de audit şi control toate informaţiile necesare privind activitãţile subcontractate.
ART. 6
(1) Cheltuielile privind leasingul pentru mijloace de transport sunt eligibile în cadrul proiectului.
(2) Cheltuielilor privind leasingul li se aplicã prevederile <>art. 11 din Hotãrârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale.
ART. 7
Cheltuielile cu personalul contractual se deconteazã conform contractului de muncã sau proporţional cu procentul prevãzut în fişa postului/foaia de prezenţã.
ART. 8
În cazul personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii în cadrul localitãţii, în interesul serviciului, nivelul cheltuielilor eligibile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare şi diurnã, se stabileşte potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile si obligaţiile personalului autoritãţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegãrii şi detaşãrii în altã localitate, precum şi în cazul deplasãrii, în cadrul localitãţii, în interesul serviciului.
ART. 9
(1) Cheltuielile cu deplasarea sunt eligibile şi pentru experţii/consultanţii solicitaţi de beneficiari în contextul implementãrii proiectului.
(2) Cheltuielile cu deplasarea, în ţarã sau în strãinãtate, sunt considerate eligibile dacã se justificã efectuarea deplasãrilor în scopul proiectului, pentru decontare aplicându-se legislaţia în vigoare.
ART. 10
(1) În cazul proiectelor finanţate din PO DCA, orice venit (neprevãzut) generat de proiect trebuie sã fie dedus din totalul costurilor directe eligibile declarate pentru proiectul respectiv.
(2) Cheltuielile generale de administraţie, declarate în mod forfetar, sunt eligibile în conformitate cu regulile stabilite de Autoritatea de management (AM) în Ghidul solicitantului, pe baza declaraţiei pe proprie rãspundere transmise de beneficiar, în limita a 20% din costurile directe eligibile ale proiectului.
ART. 11
(1) Cheltuielile de tip Fondul European de Dezvoltare Regionalã (FEDR), eligibile în cadrul PO DCA, sunt cheltuielile pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar necesare implementãrii proiectelor.
(2) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) sunt eligibile în procentul stabilit de AM în Ghidul solicitantului şi/sau în documentul-cadru de implementare.
ART. 12
Cheltuielile efectuate de beneficiar în conformitate cu prevederile art. 1 nu vor fi autorizate de AM ca fiind eligibile, în condiţiile în care acestea reprezintã costuri suplimentare generate de existenţa unor deficienţe grave ale sistemelor de management şi control stabilite la nivelul beneficiarului în vederea implementãrii proiectului.
ART. 13
(1) Se aprobã lista cheltuielilor eligibile aferente axelor prioritare 1 şi 2, prevãzutã în anexa nr. 1, şi lista cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 3 "Asistenţã tehnicã", prevãzutã în anexa nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 14
Prezentul ordin intrã în vigoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat

p. Ministrul economiei
şi finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat

ANEXA 1

Categorii de cheltuieli eligibile în cadrul
axelor prioritare 1 şi 2 ale Programului operaţional
"Dezvoltarea capacitãţii administrative 2007-2013"

1. Cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã:
a) cheltuieli cu elaborarea de studii şi analize în domeniul tehnic, administrativ, financiar, contabil, fiscal şi juridic;
b) cheltuieli pentru servicii de consultanţã şi expertizã pentru dezvoltarea de sisteme;
c) cheltuieli pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri, metodologii;
d) cheltuieli pentru servicii/studii de evaluare, cercetare, certificare şi recertificare, inclusiv audituri de sistem;
e) cheltuieli cu studii şi/sau analize solicitate de AM în scopul acordãrii asistenţei financiare nerambursabile;
f) onorarii pentru consultanţi (în cazul persoanelor fizice autorizate).
2. Cheltuieli cu personalul:
a) onorarii (lectori, experţi, formatori etc.);
b) cheltuieli de salarizare pentru personal contractual angajat cu normã parţialã sau întreagã de lucru, având atribuţii privind managementul proiectului finanţat prin PO DCA.
3. Cheltuieli cu deplasarea:
a) cheltuieli pentru cazare;
b) cheltuieli cu diurna;
c) cheltuieli pentru transportul participanţilor (inclusiv taxã de autostradã, taxã trecere pod, taxã traversare cu bacul);
d) cheltuieli cu transportul de materiale, mobilier şi echipamente (inclusiv taxã de autostradã, taxã trecere pod, taxã traversare cu bacul).
4. Cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat:
- cheltuieli cu servicii de traducere şi interpretariat, aferente activitãţilor realizate în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
5. Cheltuieli aferente tipãririi şi multiplicãrii de materiale:
- cheltuieli cu tipãrirea, multiplicarea şi distribuţia de materiale, efectuate în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing:
a) cheltuieli cu închirierea de clãdiri, sedii, pentru managementul proiectului finanţat;
b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi specifice proiectului finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închirierea serviciilor de transport;
e) cheltuieli pentru închirierea mijloacelor de transport;
f) cheltuieli pentru închirierea mobilierului (diverse bunuri);
g) cheltuieli pentru închirierea de instalaţii;
h) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport.
7. Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile:
- cheltuieli cu achiziţia de consumabile, aferente activitãţilor desfãşurate în cadrul proiectului.
8. Cheltuieli generale de administraţie:
a) cheltuieli cu servicii de comunicaţii (telefoane, fax, internet, servicii poştale şi de curierat, acces la baze de date);
b) cheltuieli cu plata utilitãţilor (energia electricã, apã, canalizare, salubritate, energie termicã, gaze naturale);
c) cheltuieli de arhivare şi securizarea documentelor/informaţiilor;
d) cheltuieli cu servicii de pazã;
e) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere curentã a sediului;
f) cheltuieli pentru servicii de întreţinere şi reparaţii la echipamente şi mijloace de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor şi lubrifianţilor pentru mijloacele de transport.
9. Cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:
a) cheltuieli cu achiziţia de mobilier, aparaturã biroticã, telefoane (fixe şi mobile) şi alte obiecte de inventar;
b) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale;
c) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul;
d) cheltuieli pentru cablare reţea internã.
10. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:
a) cheltuieli cu achiziţia de aplicaţii informatice;
b) cheltuieli cu achiziţia de licenţe;
c) cheltuieli cu achiziţia de brevete;
d) cheltuieli cu achiziţia de mãrci;
e) cheltuieli cu achiziţia de know-how.
11. Cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii:
a) instalare, întreţinere şi reparare de echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii;
b) întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice.
12. Taxe:
a) taxe de certificare;
b) taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare/instruire, inclusiv programe universitare;
c) taxe de eliberare a certificatelor;
d) taxe notariale;
e) taxã de participare la evenimente, conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru;
f) cheltuieli eligibile pentru plata comisioanelor bancare aferente operaţiunilor efectuate în scopul proiectului, din contul deschis de cãtre beneficiar la Trezoreria Statului.
13. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã:
- cheltuieli aferente pregãtirii/revizuirii documentaţiei de licitaţie, organizãrii şi derulãrii procedurilor de achiziţii publice, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
14. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006]
15. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activitãţi de conştientizare:
a) cheltuieli cu elaborarea, producţia, tehnoredactarea, tipãrirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare;
b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia, tipãrirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale;
e) cheltuieli cu închirierea spaţiului de antenã privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli pentru publicitate în mass-media (elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli pentru servicii de monitorizare media.
16. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipãrit şi/sau electronic şi abonamente pe durata de derulare a proiectului:
a) cheltuieli cu abonamente la publicaţii de specialitate;
b) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipãrit şi/sau electronic.
17. Cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit:
- cheltuieli cu auditul extern al proiectului.
18. Cheltuieli aferente garanţiilor bancare:
- cheltuieli aferente garanţiilor bancare cerute de AM la acordarea prefinanţãrii.

ANEXA 2

Categorii de cheltuieli eligibile în cadrul
axei prioritare 3 a Programului operaţional
"Dezvoltarea capacitãţii administrative 2007-2013"

1. Cheltuieli pentru consultanţã şi expertizã:
a) cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, administrative, financiare, fiscale, juridice, de management privind desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA;
b) cheltuieli privind dezvoltarea/revizuirea unor manuale, proceduri şi ghiduri necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA;
c) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de evaluare a PO DCA, a implementãrii planului de comunicare şi a impactului acţiunilor de informare şi publicitate;
d) cheltuieli cu pregãtirea/revizuirea unor documente strategice din domeniul dezvoltãrii capacitãţii administrative;
e) cheltuieli privind efectuarea unor studii în conformitate cu obiectivele PO DCA;
f) cheltuieli privind serviciile de evaluare a operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA.
2. Cheltuieli cu personalul:
a) cheltuieli cu salarii, inclusiv contribuţiile salariale suportate de angajat şi angajator, ale personalului de conducere şi de execuţie încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu normã parţialã sau întreagã de lucru, având atribuţii în procesul de gestionare a PO DCA, încadrat la AM pentru PO DCA;
b) cheltuieli cu salarii, inclusiv contribuţiile salariale suportate de angajat şi angajator, ale personalului încadrat cu contract individual de muncã pe duratã determinatã sau nedeterminatã, cu normã parţialã sau întreagã de lucru, pentru activitãţile adiacente de naturã tehnicã, financiar-contabilã, juridicã sau de audit, încadrat în structura AM pentru PO DCA.
3. Cheltuieli cu deplasarea:
a) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna, efectuate de personalul din cadrul AM pentru PO DCA cu ocazia deplasãrilor realizate în interesul proiectului;
b) cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna, efectuate de experţi din statele membre sau de experţi solicitaţi de AM în contextul implementãrii axei prioritare 3 "Asistenţã tehnicã".
4. Cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat, necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA.
5. Cheltuieli aferente tipãririi şi multiplicãrii de materiale necesare pentru desfãşurarea activitãţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA.
6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing:
a) cheltuieli cu închirierea de clãdiri, sedii pentru AM;
b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru desfãşurarea diverselor activitãţi specifice proiectului finanţat;
c) cheltuieli cu închirierea de echipamente;
d) cheltuieli pentru închiriere de mijloace de transport;
e) cheltuieli pentru închiriere de mobilier (diverse bunuri);
f) cheltuieli pentru închiriere de instalaţii;
g) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport.
7. Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile:
- cheltuieli cu achiziţia de consumabile, aferente activitãţilor desfãşurate în cadrul programului.
8. Cheltuieli generale de administraţie (eligibile în cadrul proiectelor privind în exclusivitate funcţionarea AM pentru PO DCA):
a) cheltuieli privind utilitãţile (energie electricã şi termicã, apã, canalizare, salubritate, gaze naturale);
b) cheltuieli privind serviciile de comunicaţie (telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii internet);
c) cheltuieli cu servicii de pazã;
d) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului şi a dotãrilor (mobilierului);
e) cheltuieli cu arhivarea şi securizarea documentelor/informaţiilor referitoare la managementul, implementarea, monitorizarea şi controlul PO DCA;
f) cheltuieli cu servicii de întreţinere şi reparaţii la mijloacele de transport;
g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor şi lubrifianţilor pentru mijloacele de transport.
9. Cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:
a) cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou pentru uzul personalului din cadrul AM pentru PO DCA;
b) cheltuieli privind achiziţia de echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul pentru uzul personalului din cadrul AM pentru PO DCA;
c) cheltuieli privind achiziţia echipamentelor audiovideo necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA.
10. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:
- cheltuieli privind achiziţia de aplicaţii informatice, licenţe, brevete, mãrci, know-how pentru uzul personalului din cadrul AM pentru PO DCA.
11. Cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii:
a) cheltuieli pentru instalare, întreţinere şi reparare echipamente audiovideo, echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii;
b) cheltuieli pentru întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice.
12. Taxe:
a) taxe notariale pentru legalizarea unor documente referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA;
b) cheltuieli aferente deschiderii şi gestionãrii contului bancar pentru fiecare proiect gestionat de AM, eligibil în cadrul axei 3 prioritare "Asistenţã tehnicã";
c) taxe de participare la seminarii, conferinţe etc., interne şi internaţionale.
13. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicã:
- cheltuieli aferente pregãtirii/revizuirii documentaţiei de licitaţie, organizãrii şi derulãrii procedurilor de achiziţii publice conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.
14. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006]
15. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru program:
a) cheltuieli cu elaborarea, producţia, tehnoredactarea, tipãrirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare;
b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare şi de informare;
c) cheltuieli cu conceperea, întreţinerea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web a AM pentru PO DCA, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului;
d) cheltuieli cu producţia, tipãrirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale;
e) cheltuieli privind închirierea spaţiului de antenã privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare;
f) cheltuieli privind publicitatea în mass-media (elaborare, producţie şi difuzare);
g) cheltuieli cu servicii de monitorizare media;
h) cheltuieli de consultanţã necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA (activitãţi de relaţii publice).
16. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipãrit şi/sau electronic şi abonamente pentru obiectul de activitate al beneficiarului:
a) cheltuieli cu achiziţia de abonamente la publicaţii de specialitate;
b) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, cãrţi, reviste de specialitate relevante pentru desfãşurarea activitãţii AM pentru PO DCA, în format tipãrit şi/sau electronic;
c) cheltuieli privind cotizaţiile pentru participarea AM pentru PO DCA la asociaţii.
17. Cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit:
- cheltuieli privind serviciile de audit al operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA.
18. Cheltuieli privind instruirea personalului implicat în gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului de monitorizare, a beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari ai PO DCA.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016