Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 444 din 8 mai 2006  pentru modificarea si completarea   Ordinului ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 50/2004 privind stabilirea Procedurii de organizare si coordonare a schemelor de management de mediu si audit (EMAS) in vederea participarii voluntare a organizatiilor la aceste scheme    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 444 din 8 mai 2006 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului nr. 50/2004 privind stabilirea Procedurii de organizare si coordonare a schemelor de management de mediu si audit (EMAS) in vederea participarii voluntare a organizatiilor la aceste scheme

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 17 mai 2006
În temeiul art. 4 pct. I.4 şi al <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite prezentul ordin.

ART. I
<>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 50/2004 privind stabilirea Procedurii de organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea participãrii voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 30 ianuarie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Literele a), k), l) o), q) şi u) ale articolului 3 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) politica de mediu - scopurile şi principiile generale de acţiune ale unei organizaţii privind mediul, inclusiv respectarea tuturor cerinţelor de reglementare din domeniul mediului, precum şi angajamentul faţã de îmbunãtãţirea continuã a performanţei de mediu; politica de mediu furnizeazã cadrul legal pentru stabilirea şi revizuirea obiectivelor şi a ţintelor de mediu;
...........................................................................
k) sistem de management de mediu - componenta sistemului de management general, care include structura organizatoricã, activitãţile de planificare, responsabilitãţile, practicile, procedurile, procesele şi resursele pentru elaborarea, implementarea, realizarea, analizarea şi menţinerea politicii de mediu;
l) audit de mediu - instrumentul managerial de evaluare sistematicã, documentatã, periodicã şi obiectivã a performanţei organizaţiei, a sistemului de management şi a proceselor destinate protecţiei mediului, cu scopul de:
(i) a facilita controlul managementului practicilor cu posibil impact asupra mediului;
(ii) a evalua respectarea politicii de mediu, inclusiv realizarea obiectivelor şi ţintelor de mediu ale organizaţiei, conform anexei nr. 2;
...........................................................................
o) declaraţie de mediu - informaţiile detaliate în anexa nr. 3 pct. 3.2 [de la lit. a) la lit. g)];
...........................................................................
q) verificator de mediu - persoana fizicã sau organizaţia, independentã faţã de organizaţia verificatã, care a obţinut acreditarea ca verificator de mediu;
...........................................................................
u) organisme competente - organismele naţionale, regionale sau locale desemnate pentru a îndeplini cerinţele specificate în prezentul ordin."
2. Dupã litera u) a articolului 3 se introduce o nouã literã, litera v), cu urmãtorul cuprins:
"v) entitate - amplasamentul sau o subdiviziune a unui amplasament, o organizaţie ori o parte a unei organizaţii sau a unui grup de organizaţii pentru care se solicitã înregistrarea cu un numãr de înregistrare unic."
3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Prevederile prezentului ordin se aplicã tuturor organizaţiilor care doresc sã îşi îmbunãtãţeascã performanţa de mediu.
(2) Participarea în cadrul schemelor de management şi audit de mediu se realizeazã prin înregistrarea organizaţiilor în cadrul acestor scheme, denumitã în continuare înregistrare EMAS.
(3) Cea mai micã parte din structura unei organizaţii luate în considerare în scopul înregistrãrii EMAS este un amplasament.
(4) În cazuri excepţionale, cea mai micã parte din structura unei organizaţii luate în considerare în scopul înregistrãrii EMAS poate fi mai micã decât un amplasament.
(5) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului elaboreazã Ghidul de implementare EMAS în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin."
4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - În scopul obţinerii înregistrãrii EMAS, organizaţia trebuie sã respecte urmãtoarele condiţii:
a) sã realizeze o analizã de mediu pentru activitãţile, produsele şi serviciile sale, în conformitate cu anexa nr. 7, referitoare la problemele conţinute de anexa nr. 6, şi pe baza rezultatelor obţinute sã implementeze un sistem de management de mediu care rãspunde tuturor cerinţelor prevãzute în anexa nr. 1 şi, în special, sã respecte legislaţia relevantã din domeniul protecţiei mediului. Pentru organizaţiile care au deja un sistem de management de mediu certificat în conformitate cu cerinţele art. 20 nu este necesarã efectuarea analizei de mediu în momentul implementãrii EMAS, dacã sistemul conţine informaţiile necesare pentru identificarea şi evaluarea aspectelor de mediu descrise în anexa nr. 6;
b) sã efectueze sau sã solicite efectuarea auditului de mediu în conformitate cu cerinţele descrise în anexa nr. 2. Auditul de mediu are ca scop evaluarea performanţei de mediu a organizaţiei;
c) sã pregãteascã declaraţia de mediu în conformitate cu pct. 3.2 din anexa nr. 3, care trebuie sã includã rezultatele obţinute de organizaţie faţã de obiectivele şi ţintele de mediu propuse, cerinţa de îmbunãtãţire continuã a performanţei de mediu şi sã ia în considerare necesitãţile de informare ale pãrţilor interesate;
d) sã se asigure cã analiza de mediu, sistemul de management, procedura de audit şi declaraţia de mediu sunt examinate în scopul de a verifica îndeplinirea cerinţelor prezentului ordin;
e) sã obţinã validarea declaraţiei de mediu de cãtre un verificator de mediu, pentru a garanta conformarea cu prevederile anexei nr. 3;
f) sã înainteze Biroului EMAS declaraţia de mediu validatã şi sã o publice dupã obţinerea înregistrãrii EMAS."
5. Litera b) a articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"b) sã înainteze anual Biroului EMAS actualizãrile necesare şi validate ale declaraţiei de mediu şi sã le punã la dispoziţie publicului. Frecvenţa actualizãrilor poate varia în funcţie de condiţiile prevãzute în Ghidul de implementare EMAS."
6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Autoritatea competentã pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin este autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului.
(2) În cadrul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului se înfiinţeazã Comitetul consultativ EMAS.
(3) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului organizeazã şi coordoneazã Secretariatul tehnic al Comitetului consultativ EMAS, denumit în continuare Biroul EMAS.
(4) Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS îndeplinesc funcţiile organismului naţional competent pentru înregistrarea organizaţiilor în cadrul EMAS."
7. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Comitetul consultativ EMAS este constituit din 19 membri, dupã cum urmeazã:
a) 2 reprezentanţi ai autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
b) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
c) un reprezentant al Gãrzii Naţionale de Mediu;
d) un reprezentant al autoritãţii publice centrale pentru economie şi comerţ;
e) un reprezentant al autoritãţii publice centrale pentru transport, construcţii şi turism;
f) un reprezentant al autoritãţii publice centrale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie;
g) 2 reprezentanţi ai institutelor de cercetare relevante în domeniul protecţiei mediului;
h) 2 reprezentanţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior;
i) 4 reprezentanţi ai asociaţiilor patronale;
j) 4 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei mediului.
(2) Componenţa Comitetului consultativ EMAS se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor.
(3) Biroul EMAS este constituit din cel puţin 2 experţi în domeniul sistemelor de management de mediu şi al auditului de mediu din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului consultativ EMAS şi a Biroului EMAS este elaborat de cãtre membrii Comitetului consultativ EMAS şi ai Biroului EMAS şi se aprobã, prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin."
8. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS elaboreazã procedura de înregistrare EMAS a organizaţiilor, care include şi cazurile pentru refuzul, suspendarea sau anularea înregistrãrii EMAS a organizaţiilor şi evaluarea observaţiilor pãrţilor interesate despre organizaţiile înregistrate EMAS.
(2) Procedura de înregistrare EMAS a organizaţiilor se aprobã, prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin."
9. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Comitetul consultativ EMAS decide asupra înregistrãrii organizaţiilor în cadrul EMAS.
(2) Biroul EMAS asigurã înscrierea şi menţinerea organizaţiilor într-un registru."
10. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) În cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului se organizeazã un sistem de acreditare a verificatorilor de mediu independenţi şi de supraveghere a activitãţii acestora, care funcţioneazã sub coordonarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Activitãţile de acreditare şi supraveghere a verificatorilor de mediu se realizeazã de Comisia pentru acreditarea persoanelor fizice şi juridice ca verificatori de mediu, denumitã în continuare Comisia de acreditare.
(3) Comisia de acreditare îndeplineşte funcţiile organismului naţional de acreditare a verificatorilor de mediu şi de supraveghere a activitãţii acestora şi este constituitã din 15 membri de înaltã ţinutã profesionalã cu experienţã în domeniul protecţiei mediului şi al sistemelor de management de mediu şi audit de mediu, dupã cum urmeazã:
a) 2 reprezentanţi din cadrul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
b) 2 reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
c) un reprezentant al Gãrzii Naţionale de Mediu;
d) un reprezentant al autoritãţii publice centrale pentru economie şi comerţ;
e) un reprezentant al autoritãţii publice centrale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie;
f) 2 reprezentanţi ai institutelor de cercetare relevante;
g) 2 auditori de mediu certificaţi de organisme acreditate de Asociaţia de Acreditare din România - RENAR;
h) un reprezentant al instituţiilor de învãţãmânt superior;
i) 3 reprezentanţi ai persoanelor atestate de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului pentru realizarea evaluãrii impactului asupra mediului şi/sau a bilanţului de mediu.
(4) Componenţa Comisiei de acreditare se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor."
11. Dupã articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1. - (1) Acreditarea verificatorilor de mediu şi supravegherea activitãţilor acestora se realizeazã în conformitate cu prevederile anexei nr. 5.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a organismului naţional de acreditare a verificatorilor de mediu şi de supraveghere a activitãţii acestora este elaborat de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului în colaborare cu Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului şi se aprobã, prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin."
12. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Documentele necesare înregistrãrii unei organizaţii în cadrul EMAS sunt:
a) declaraţia de mediu, validatã în conformitate cu prevederile anexei nr. 3;
b) formularul completat, care include cel puţin informaţiile prevãzute în anexa nr. 8;
c) dovada achitãrii tarifului de înregistrare.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) se înainteazã Biroului EMAS.
(3) Comitetul consultativ EMAS decide acordarea înregistrãrii EMAS dacã organizaţia solicitantã întruneşte toate cerinţele prezentului ordin în baza documentelor şi informaţiilor primite şi în special a investigaţiilor fãcute pe lângã autoritatea teritorialã pentru protecţia mediului în privinţa respectãrii de cãtre organizaţie a legislaţiei de mediu relevante.
(4) Biroul EMAS înregistreazã organizaţia prin atribuirea numãrului de înregistrare şi trecerea organizaţiei în registru.
(5) Biroul EMAS înştiinţeazã conducerea organizaţiei cu privire la acordarea înregistrãrii EMAS."
13. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Comitetul consultativ EMAS refuzã sau suspendã, dupã caz, înregistrarea EMAS a organizaţiei dacã primeşte un raport de supraveghere din partea Comisiei de acreditare, din care rezultã cã activitãţile verificatorului de mediu nu s-au desfãşurat astfel încât sã se asigure cã organizaţia întruneşte cerinţele prevãzute de prezentul ordin."
14. Dupã articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - (1) În vederea reînnoirii înregistrãrii EMAS organizaţiile prezintã Biroului EMAS urmãtoarele documente:
a) actualizãrile anuale ale declaraţiei de mediu validate în conformitate cu prevederile anexei nr. 3;
b) dovada achitãrii tarifului de înregistrare;
c) formularul completat, care include cel puţin informaţiile prevãzute în anexa nr. 8.
(2) Dacã în termen de 3 luni de la data solicitãrii organizaţia nu prezintã documentele prevãzute la alin. (1), Comitetul consultativ EMAS decide, dupã caz, suspendarea sau anularea înregistrãrii EMAS a organizaţiei, în funcţie de natura sau de amploarea nerespectãrii cererii."
15. Dupã articolul 13^1 se introduce un nou articol, articolul 13^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^2. - (1) Dacã Comitetul consultativ EMAS este informat cã organizaţia nu mai respectã una sau mai multe dintre condiţiile prezentului ordin, pe baza dovezilor primite decide, dupã caz, suspendarea sau anularea înregistrãrii EMAS în funcţie de natura şi de amploarea nerespectãrii condiţiilor.
(2) Dacã Comitetul consultativ EMAS este informat de autoritatea publicã teritorialã pentru protecţia mediului cã organizaţia a încãlcat una dintre prevederile legislaţiei privind protecţia mediului, decide, dupã caz, refuzul sau suspendarea înregistrãrii EMAS a organizaţiei."
16. Dupã articolul 13^2 se introduce un nou articol, articolul 13^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^3. - (1) Refuzul, suspendarea sau anularea înregistrãrii EMAS a unei organizaţii se realizeazã în urma consultãrii pãrţilor interesate, pentru a furniza Comitetului consultativ EMAS dovezile concludente pentru luarea deciziei.
(2) Biroul EMAS informeazã conducerea organizaţiei atât despre motivele mãsurilor adoptate, cât şi despre dovezile furnizate de autoritatea publicã teritorialã pentru protecţia mediului."
17. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Mãsurile prevãzute la art. 13, 13^1 şi 13^2 înceteazã sã se aplice dacã Comitetul consultativ EMAS primeşte informaţii relevante referitoare la respectarea tuturor cerinţelor EMAS de cãtre organizaţie sau dacã autoritatea publicã teritorialã pentru protecţia mediului transmite cã organizaţia a luat toate mãsurile necesare pentru a respecta legislaţia de mediu şi pentru a preveni apariţia altor situaţii similare."
18. Dupã articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 14^1. - Biroul EMAS asigurã obţinerea informaţiilor de la agenţiile teritoriale pentru protecţia mediului cu privire la respectarea legislaţiei de mediu relevante de cãtre organizaţiile care solicitã obţinerea înregistrãrii sau a reînnoirii înregistrãrii EMAS, precum şi de organizaţiile care au fost înregistrate EMAS."
19. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Comisia de acreditare întocmeşte, revizuieşte şi actualizeazã lista cu verificatorii de mediu şi domeniul lor de acreditare, pe care o comunicã lunar Comitetului consultativ EMAS.
(2) Comisia de acreditare transmite lunar Comisiei Europene lista prevãzutã la alin. (1).
(3) Prima raportare se realizeazã începând cu anul 2007."
20. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Biroul EMAS întocmeşte, revizuieşte şi actualizeazã lista cu organizaţiile înregistrate EMAS la nivel naţional, pe care o comunicã lunar Comitetului consultativ EMAS.
(2) Comitetul consultativ EMAS transmite lunar Comisiei Europene lista prevãzutã la alin. (1).
(3) Prima raportare se realizeazã începând cu anul 2007."
21. Litera b) a articolului 18 va avea urmãtorul cuprins:
"b) pe declaraţiile de mediu validate în conformitate cu prevederile anexei nr. 3, folosindu-se versiunea a doua a mãrcii EMAS."
22. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Organizaţiile care pun în aplicare standarde naţionale, europene sau internaţionale în domeniul mediului, relevante pentru EMAS, şi care respectã conform procedurilor de certificare adecvate acele standarde, întrunesc cerinţele prezentului ordin, dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) standardele sunt recunoscute la nivel naţional;
b) cerinţele de acreditare pentru organismele de certificare sunt recunoscute la nivel naţional.
(2) Pentru a permite înregistrarea EMAS a organizaţiilor menţionate la alin. (1), acestea trebuie sã demonstreze verificatorului de mediu cã respectã cerinţele neacoperite de standardele aplicate şi relevante pentru EMAS."
23. Dupã articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1. - Procedura de înregistrare EMAS a organizaţiilor se aplicã fãrã a aduce atingere prevederilor legislaţiei în domeniul protecţiei mediului şi altor cerinţe prevãzute de legislaţia naţionalã în vigoare."
24. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS promoveazã participarea organizaţiilor în cadrul EMAS şi, în special, participarea întreprinderilor mici şi mijlocii, prin:
a) facilitarea accesului la informaţii;
b) adoptarea şi promovarea mãsurilor de asistenţã tehnicã, în colaborare cu autoritãţile publice locale, camere de comerţ, asociaţii patronale etc.;
c) tarife de înregistrare rezonabile, care sã încurajeze o cât mai largã participare."
25. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Comitetul consultativ EMAS şi Biroul EMAS iau mãsurile necesare pentru:
a) informarea organizaţiilor asupra prevederilor prezentului ordin;
b) informarea publicului asupra obiectivelor şi componentelor principale ale EMAS."
26. Articolul 26 se abrogã.
27. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 27, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Fiecare solicitare pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii EMAS a unei organizaţii sau a unei pãrţi a acesteia este supusã plãţii unei sume ce reprezintã tariful pentru procesarea solicitãrii respective.
(2) Tariful pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii EMAS este de 500 lei (RON).
(3) În cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, tariful pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii EMAS se reduce cu 25%.
(4) Nivelul tarifelor pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii EMAS se reactualizeazã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor.
(5) Sumele provenite din tarifele pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii EMAS se încaseazã potrivit prevederilor <>art. 23 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului."
28. Dupã articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 28, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - Tariful pentru înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii EMAS nu include costurile necesare pentru îndeplinirea cerinţelor în vederea obţinerii înregistrãrii EMAS şi de verificare şi validare a informaţiilor de cãtre verificatorii de mediu în procesul de evaluare a performanţei de mediu a organizaţiei. Aceste costuri se suportã de cãtre solicitanţi."
29. Punctul 4 din secţiunea B a anexei nr. 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Pe lângã cerinţele din secţiunea A, angajaţii trebuie sã fie implicaţi în procesele de îmbunãtãţire continuã a performanţei de mediu a organizaţiei. Trebuie utilizate forme adecvate de participare, cum ar fi: caietul de sugestii, participarea la proiecte bazate pe munca în echipã şi la comitete de mediu. Organizaţiile trebuie sã aibã în vedere cele mai bune practici în acest domeniu."
30. La punctul 2.1, paragraful 2 din anexa nr. 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Auditurile interne sunt efectuate de cãtre persoane independente de activitatea auditatã, pentru a se asigura o evaluare imparţialã. Ele pot fi efectuate de angajaţi ai altor departamente din cadrul organizaţiei auditate sau de persoane din exteriorul acesteia, angajaţi ai altor organizaţii sau consultanţi."
31. În anexa nr. 3 se înlocuieşte sintagma "raportul de mediu" cu sintagma "declaraţia de mediu".
32. În anexa nr. 5 se înlocuieşte sintagma "raportul de mediu" cu sintagma "declaraţia de mediu".
33. Punctul 5.6 din anexa nr. 5 va avea urmãtorul cuprins:
"În urma consultãrii cu organizaţia, verificatorul de mediu stabileşte un program pentru a se asigura cã toate elementele necesare înregistrãrii în cadrul EMAS sunt verificate pe o perioadã de maximum 36 de luni. În plus, verificatorul de mediu valideazã, la intervale de maximum 12 luni, orice informaţii actualizate din declaraţia de mediu. Abaterile de la frecvenţa de efectuare a actualizãrilor sunt permise în funcţie de condiţiile prevãzute în ghidul de implementare EMAS, elaborat de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului."
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 8 mai 2006.
Nr. 444.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016