Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 435 din 18 noiembrie 2005  privind procedura de selectare a procesatorilor de plati on-line cu carduri in vederea operationalizarii sistemului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 435 din 18 noiembrie 2005 privind procedura de selectare a procesatorilor de plati on-line cu carduri in vederea operationalizarii sistemului "Ghiseu virtual de plati"

EMITENT: MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.052 din 25 noiembrie 2005
În temeiul <>art. 5 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 17 şi 31 din titlul II al Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei emite prezentul ordin.

ART. 1
Prezentul ordin se aplicã procesatorilor de plãţi on-line cu card şi stabileşte criteriile pe care aceştia trebuie sã le îndeplineascã în vederea selectãrii pentru procesarea plãţilor prin sistemul "Ghişeu virtual de plãţi".
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) plãtitor - persoanã care efectueazã o platã cãtre o instituţie a administraţiei publice centrale sau locale;
b) debitor - persoanã pentru care se efectueazã plata (nu este obligatoriu ca plãtitorul şi debitorul sã fie aceeaşi persoanã);
c) emitent de platã - instituţia care emite cererile de platã pe numele plãtitorului;
d) beneficiar de platã - instituţia care primeşte în cont banii plãtitorului;
e) administrator de sistem - persoanã cu drept de administrare a soluţiei informatice;
f) autoritate - instituţie cu drept de consultare a bazelor de date din sistemul "Ghişeu virtual de plãţi";
g) "Ghişeu virtual de plãţi" - sistem utilizat de instituţia publicã a administraţiei centrale faţã de care cetãţenii au debite, care faciliteazã plata acestor debite cu cardul bancar;
h) procesator de plãţi on-line cu card - persoana juridicã ce acţioneazã în cadrul sistemelor de plãţi cu carduri, ca intermediar între deţinãtorul cardului, "Ghişeul virtual de plãţi", emitentul de platã, beneficiarul de platã, emitentul cardului, banca acceptantã, alt procesator şi/sau altã persoanã juridicã, în baza unui contract încheiat cu emitentul/banca acceptantã;
i) MAI - Ministerul Administraţiei şi Internelor;
j) MCTI - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
k) MFP - Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 3
(1) Selectarea procesatorilor de plãţi on-line cu card în cadrul proiectului "Ghişeul virtual de plãţi" se face de cãtre MCTI.
(2) Aceastã selecţie se face pe baza criteriilor stabilite de cãtre MCTI prin prezentul ordin.
(3) În acest scop, în perioada 15 noiembrie - 1 decembrie a fiecãrui an, începând cu anul 2006, MCTI va primi documentaţia depusã de cãtre procesatorii de plãţi on-line cu card, în vederea selectãrii; pentru anul 2005 documentaţia va fi depusã în perioada 25 noiembrie - 9 decembrie.
(4) În urma primirii documentelor de calificare din partea furnizorilor, MCTI verificã respectarea criteriilor stabilite şi acordã un punctaj, în funcţie de gradul de îndeplinire a cerinţelor, conform anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
(5) Vor fi selectaţi acei procesatori de plãţi on-line cu card care întrunesc cel puţin 75 de puncte.
(6) Neîndeplinirea criteriilor eliminatorii cuprinse în anexã conduce la descalificare.
(7) Evaluarea va fi efectuatã de o comisie numitã prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei. În cadrul comisiei pot fi cooptaţi şi membri desemnaţi din partea MFP şi MAI.
(8) Procesatorul de plãţi on-line cu card care întruneşte numãrul maxim de puncte va fi ales de MCTI pentru procesarea plãţilor în cadrul "Ghişeului virtual de plãţi".
ART. 4
(1) Pânã la data de 15 decembrie a fiecãrui an MCTI va întocmi lista procesatorilor de plãţi on-line cu card selectaţi, care pot fi aleşi de cãtre beneficiarii de platã pentru încasarea datoriilor cãtre stat de la plãtitori.
(2) Orice instituţie publicã beneficiarã poate alege un procesator de plãţi on-line cu card din rândul celor selectaţi.
(3) Interfaţarea aplicaţiilor aparţinând instituţiilor publice emitente sau beneficiare, precum şi a procesatorilor de plãţi on-line cu card la "Ghişeul virtual de plãţi" se face pe cheltuiala instituţiei emitente, respectiv beneficiare.
ART. 5
Pe perioada analizãrii documentaţiei depuse, MCTI poate solicita orice documente referitoare la activitatea procesatorilor de plãţi on-line cu card.
ART. 6
Documentele necesare pentru selecţie sunt:
a) cerere adresatã în acest scop MCTI;
b) certificate constatatoare privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de platã a impozitelor şi taxelor cãtre stat, inclusiv cele locale, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile sociale de stat (formulare-tip eliberate de autoritãţile competente din ţara în care candidatul/ofertantul este rezident);
c) certificat emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã camera de comerţ şi industrie naţionalã sau teritorialã; cod fiscal (copie);
d) declaraţie care conţine informaţii privind dotãrile specifice, echipamentul tehnic şi alte mijloace fixe;
e) declaraţie care conţine informaţii privind numãrul mediu, în ultimele 12 luni, al personalului angajat, asigurarea cu personal de specialitate, numãrul şi pregãtirea cadrelor de conducere;
f) bilanţul contabil din anul precedent, vizat şi înregistrat de organele competente;
g) cifra medie anualã de afaceri pe ultimii 3 ani obţinutã din activitatea de procesare a plãţilor on-line cu cardul;
h) descrierea funcţionalã a sistemului informatic prin intermediul cãruia este oferit serviciul;
i) planul de securitate al sistemului informatic, cuprinzând totalitatea mãsurilor tehnice şi organizatorice prevãzute pentru asigurarea securitãţii tranzacţiilor;
j) certificãri, din punct de vedere al securitãţii, asupra soluţiei informatice sau produselor conţinute în aceasta, emise de organizaţii naţionale sau internaţionale recunoscute, acolo unde existã;
k) propunere de contract-cadru de operare a plãţilor on-line cu cardul în cadrul "Ghişeului virtual de plãţi".
ART. 7
Informaţiile solicitate mai sus vor fi furnizate într-o manierã clarã şi relevantã, astfel încât sã permitã evaluarea obiectivã a criteriilor prevãzute în anexã.
ART. 8
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Cezar Armeanu,
secretar de stat

Bucureşti, 18 noiembrie 2005.
Nr. 435.

ANEXĂ


┌─────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Denumire criteriu │Punctaj │
├─────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Criterii │Îndeplinirea obligaţiilor exigibile de platã a │ │
│eliminatorii │impozitelor şi taxelor cãtre stat, inclusiv cele │ │
│ │locale, precum şi a contribuţiei pentru asigurãrile │ │
│ │sociale de stat (formulare-tip eliberate de │ │
│ │autoritãţile competente din ţara în care candidatul/ │ │
│ │ofertantul este rezident) │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Certificat emis de oficiul registrului comerţului de │ │
│ │pe lângã camera de comerţ şi industrie naţionalã sau │ │
│ │teritorialã │ │
├─────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Eligibilitate│Dotãrile specifice, echipamentul tehnic şi alte │ │
│ │mijloace fixe │ 1 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Numãrul mediu, în ultimele 12 luni, al personalului │ 1 │
│ │angajat, asigurarea cu personal de specialitate, │ │
│ │numãrul şi pregãtirea cadrelor de conducere │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Cifra medie anualã de afaceri pe ultimii 3 ani obţinutã│ 3 │
│ │din activitatea de procesare a plãţilor on-line cu │ │
│ │cardul │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Certificãri din punct de vedere al securitãţii, asupra │ │
│ │soluţiei informatice sau produselor conţinute în │ 5 │
│ │aceasta, emise de organizaţii naţionale sau │ │
│ │internaţionale recunoscute │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │TOTAL │ 10 │
├─────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Criterii │Timp de transfer al banilor din contul plãtitorului │ 5 │
│tehnice │în contul beneficiarului │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Mecanisme/aplicaţii de detectare/prevenire a fraudelor │ 10 │
│ │şi asigurarea tranzacţiilor │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Tipuri de tranzacţii suportate │ 5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Mãsuri de securitate implementate │ 5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Asigurarea unor servicii complementare soluţiei, pentru│ 5 │
│ │facilitarea tranzacţiilor │ │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Integrare cu sistemul beneficiarilor de platã │ 5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Tipul cardurilor ce pot fi procesate în timp real │ 5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Numãrul bãncilor care pot opera în sistem │ 10 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Suport tehnic │ 5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │TOTAL │ 55 │
├─────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│Criterii │Costuri de instalare/interfaţare/configurare │ 10 │
│financiare ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Taxã lunarã │ 5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Comisionul aplicat sumelor tranzacţionate │ 10 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Taxã de "chargeback" │ 2.5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Taxã de returnare │ 2.5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Taxã de asistenţã pentru clienţi │ 2.5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │Taxã de retragere (withdrawal) │ 2.5 │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ │TOTAL │ 35 │
└─────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016