Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 431 din 17 iunie 2002  privind infiintarea, organizarea si functionarea centrelor de referinta de diagnostic imagistic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 431 din 17 iunie 2002 privind infiintarea, organizarea si functionarea centrelor de referinta de diagnostic imagistic

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 436 din 21 iunie 2002

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
vazand Referatul de aprobare nr. DB/7.124/2002 al Direcţiei generale de asistenta medicalã, programe şi servicii integrate, Direcţiei management, salarizare şi structuri unitãţi sanitare şi Direcţiei generale a bugetului,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aproba înfiinţarea centrelor de referinta de diagnostic imagistic, organizate ca unitãţi sanitare publice sau private, cu sau fãrã personalitate juridicã, având dotare tehnico-medicalã de inalta performanta şi personal medical specializat.
(2) Centrele de referinta de diagnostic imagistic furnizeazã servicii medicale de specialitate, de inalta performanta, în sistem ambulatoriu, în condiţii de maxima eficienta în folosirea resurselor materiale, umane şi de timp.
(3) Centrele de referinta de diagnostic imagistic, organizate ca unitãţi sanitare publice cu personalitate juridicã, se subordoneazã direcţiilor de sãnãtate publica teritoriale, iar cele fãrã personalitate juridicã funcţioneazã în structura unitãţilor sanitare respective.
ART. 2
Centrele de referinta de diagnostic imagistic din sistemul public se înfiinţeazã prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, iar cele private se înfiinţeazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, pe baza îndeplinirii criteriilor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Evaluarea îndeplinirii criteriilor prevãzute la art. 2 se face la înfiinţare şi anual de cãtre direcţiile de sãnãtate publica teritoriale şi se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 4
Organizarea şi funcţionarea centrelor de referinta de diagnostic imagistic se stabilesc prin regulament/act constitutiv de organizare şi funcţionare.
ART. 5
Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi direcţiile de sãnãtate publica teritoriale vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

ANEXA 1

CRITERIILE
pe baza cãrora o unitate sanitarã de tip ambulatoriu
poate fi declarata centru de referinta de diagnostic
imagistic

1. Centrul de referinta de diagnostic imagistic este o unitate sanitarã publica sau privatã, cu sau fãrã personalitate juridicã, autorizata şi/sau acreditata conform dispoziţiilor legale în vigoare pentru desfãşurarea de activitãţi medicale de specialitate în sistem ambulatoriu.
2. Pentru a dobândi calitatea de centru de referinta de diagnostic imagistic o unitate sanitarã trebuie sa îndeplineascã anumite criterii privind structura, dotarea şi personalul, precum şi un program de activitate permanent, dupã cum urmeazã:
a) sistemul de management al calitãţii sa fie certificat conform standardului ISO 9002;
b) sa organizeze laboratoare de imagistica şi explorari functionale cu echipamente de inalta performanta;
c) echipamentele medicale utilizate sa fie de ultima generaţie, noi la momentul începerii activitãţii şi sa fie în mod continuu actualizate (3-5 ani, în funcţie de tipul aparatului);
d) activitãţile sa fie prestate de medici specialişti cu competente şi/sau supraspecializari în domeniile respective, abilitaţi sa utilizeze aparatura din dotare, precum şi de personal medical mediu specializat;
e) sa fie disponibilã şi accesibila cu prioritate persoanelor asigurate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, timp de 24 de ore din 24 de ore, 7 zile pe saptamana.
3. Centrul de referinta de diagnostic imagistic trebuie sa fie echipat cu tehnica de calcul performanta şi sa dispunã de conexiune informatica cu alte centre medicale similare din strãinãtate, pentru facilitarea schimbului de informaţii în domeniul sau de activitate.

ANEXA 2


LISTA
cuprinzând dotarea minima cu aparatura de inalta performanta

1. MRI
2. CT
3. Echipament de medicina nucleara
4. Mamograf
5. Osteodensitometru
6. Echipament radiologie
7. Ecograf, ecocardiograf Doppler
8. Monitor Holter
9. Echipament de testare în condiţii de efort.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016