Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 43 din 23 ianuarie 2002  pentru aprobarea modelului contractului individual de administrare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 43 din 23 ianuarie 2002 pentru aprobarea modelului contractului individual de administrare

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 31 ianuarie 2002
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
vazand Referatul Direcţiei management, salarizare şi structuri unitãţi sanitare nr. DB.574 din 23 ianuarie 2002,
în temeiul prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 68/2001 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1999 privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea spitalelor,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba modelul contractului individual de administrare, încheiat între directorul general al spitalului şi direcţia de sãnãtate publica sau Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi ministerele cu reţea sanitarã proprie, în funcţie de subordonare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
Fac excepţie de la prevederile prezentului ordin reţelele sanitare ale Serviciului de Informaţii Externe şi Ministerului Apãrãrii Naţionale.
ART. 2
Direcţiile generale şi direcţiile din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, direcţiile de sãnãtate publica, ministerele cu reţea sanitarã proprie, unitãţile sanitare cu paturi, subordonate direct Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, precum şi unitãţile sanitare cu paturi, subordonate direcţiilor de sãnãtate publica, vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

ANEXA 1

CONTRACT INDIVIDUAL DE ADMINISTRARE
- model -

I. Pãrţile contractante
1. Domnul ............, domiciliat în ........., str. ........ nr. ........, judeţul/sectorul ........., posesor al buletinului/cãrţii de identitate seria ..... nr. ..., codul numeric personal ............, în calitate de director general al Spitalului ........, cu sediul în localitatea ..............., pe de o parte,
şi
2. Direcţia de sãnãtate publica/Ministerul ..........., cu sediul în localitatea ..........., str. ....... nr. ..., sectorul/judeţul ............., pe de alta parte,
au convenit încheierea prezentului contract, cu respectarea urmãtoarelor clauze:
II. Obiectul contractului
Direcţia de sãnãtate publica/Ministerul ......... încredinţeazã directorului general organizarea, conducerea şi gestionarea activitãţii Spitalului ........., în scopul furnizarii de servicii medicale şi alte servicii, pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea şi costul-eficienta.
III. Durata contractului
1. Prezentul contract se încheie pe o durata de 4 ani, care se poate renegocia ori de câte ori este nevoie, cu acordul ambelor pãrţi.
2. În condiţiile îndeplinirii de cãtre conducerea spitalului a indicatorilor de performanta, la expirarea termenului prevãzut pãrţile pot conveni prelungirea contractului.
IV. Drepturile şi obligaţiile directorului general
A. Directorul general are urmãtoarele drepturi:
1. sa primeascã un salariu de baza brut de ........ lei/luna, stabilit conform reglementãrilor legale în vigoare;
2. sa beneficieze de un concediu de odihna de .......... zile lucrãtoare şi de indemnizaţia aferentã;
3. sa beneficieze de drepturi de asigurãri sociale de stat;
4. sa beneficieze de drept de informare nelimitatã asupra activitãţii spitalului, având acces la toate documentele privind activitatea medicalã, economico-financiarã etc. a acestuia.
B. Directorul general are urmãtoarele obligaţii:
1. sa realizeze indicatorii de performanta prevãzuţi în anexa la prezentul contract.
În acest scop directorul general dispune de urmãtoarele prerogative:
a) elaboreazã şi aplica planul de activitate al spitalului;
b) concepe şi aplica strategii şi politici de dezvoltare ale spitalului, în concordanta cu strategia Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, având în vedere necesarul de servicii medicale din teritoriul respectiv;
c) organizeazã selectarea, angajarea şi concedierea personalului, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii, a contractului colectiv de munca şi a normativelor de personal elaborate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei. Promovarea personalului medico-sanitar se face potrivit normelor emise de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
d) negociaza contractul colectiv de munca şi contractele individuale de munca;
e) respecta competentele, atribuţiile şi sarcinile elaborate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei pe tipuri de unitãţi;
f) reprezintã spitalul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
g) încheie acte juridice în numele şi pe seama spitalului, conform legii;
h) organizeazã controlul calitãţii activitãţii spitalului;
i) asigura salarizarea personalului conform reglementãrilor legale în vigoare;
2. sa punã la dispoziţie organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind activitatea spitalului;
3. sa raporteze, conform reglementãrilor legale în vigoare, realizarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi alte date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control;
4 sa nu transmitã altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezulta din contractul de administrare, cu excepţia cazurilor de indisponibilitate;
5. sa desemneze prin decizie un înlocuitor pentru perioadele în care nu este prezent în spital;
6. sa nu efectueze angajarea de cheltuieli peste bugetul aprobat, cu excepţia situaţiilor prevãzute la <>art. 13 alin. (10) lit. d) din Legea nr. 146/1999 privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea spitalelor, modificatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 68/2001 ;
7. sa elaboreze proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli;
8. sa raporteze, conform reglementãrilor legale în vigoare, infectiile nozocomiale şi orice alta boala infectioasa depistata în spital;
9. sa asigure crearea condiţiilor necesare calitãţii actului medical prestat de personalul medico-sanitar din spital;
10. sa asigure aplicarea prevederilor legale în vigoare privind organizarea şi funcţionarea spitalului;
11. sa asigure obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare;
12. sa elaboreze planul de acţiune pentru situaţii speciale;
13. sa colaboreze cu reprezentanţii administraţiei publice locale şi ai societãţii civile pentru îmbunãtãţirea condiţiilor materiale de acordare a actului medical;
14. sa respecte prevederile legale în vigoare referitoare la pãstrarea confidenţialitãţii asupra datelor, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea spitalului.
V. Drepturile şi obligaţiile Direcţiei de sãnãtate publica/ Ministerului ............
A. Direcţia de sãnãtate publica/Ministerul ............ are urmãtoarele drepturi:
1. sa aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli, cu avizul casei de asigurãri de sãnãtate cu care s-a încheiat contractul de furnizare de servicii medicale;
2. sa primeascã şi sa analizeze execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli lunar, trimestrial şi anual şi sa ia mãsurile ce se impun;
3. sa revoce directorul general, cu condiţia neîndeplinirii de cãtre acesta a obligaţiilor prevãzute în contract.
B. Direcţia de sãnãtate publica/Ministerul ............ are urmãtoarele obligaţii:
1. sa evalueze trimestrial realizarea indicatorilor de performanta prevãzuţi în anexa;
2. sa îi asigure directorului general libertate în conducerea, organizarea şi gestionarea activitãţii spitalului;
3. sa urmãreascã modul de acordare a drepturilor salariale lunare pentru directorul general.
VI. Indicatorii de performanta sunt prevãzuţi în anexa care face parte integrantã din prezentul contract. Nivelul indicatorilor se negociaza anual, potrivit legii.
VII. Rãspunderea pãrţilor
1. Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute de prezentul contract pãrţile rãspund potrivit prevederilor legii.
Forta majorã apara pãrţile de rãspundere.
2. Directorul general rãspunde civil, contraventional, material sau penal, dupã caz, pentru nerespectarea prevederilor legale şi pentru daunele produse spitalului prin orice acte contrare intereselor acestuia.
VIII. Forta majorã
1. Nici una dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzãtor - total sau parţial - a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forta majorã, astfel cum este definitã de lege.
2. Partea care invoca forta majorã este obligatã sa notifice celeilalte pãrţi, în termen de .......... (zile, ore), producerea evenimentului şi sa ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
3. Dacã în termen de .......... (zile, ore) de la producere evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sa îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre ele sa pretindã daune-interese.
IX. Modificarea contractului
Prevederile prezentului contract pot fi modificate ori de câte ori este nevoie prin acordul ambelor pãrţi. De asemenea, contractul se va adapta corespunzãtor reglementãrilor legale ulterioare încheierii acestuia şi care îi sunt aplicabile.
X. Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, iar pãrţile nu l-au renegociat în vederea prelungirii;
b) revocarea din funcţie a directorului general;
c) acordul de vointa al pãrţilor semnatare;
d) apariţia unei situaţii de incompatibilitate prevãzute de lege;
e) nerealizarea timp de un an a indicatorilor de performanta prevãzuţi în anexa la contract.
XI. Litigii
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolva pe cale amiabila sau arbitralã. În lipsa unei clauze compromisorii, litigiile vor fi soluţionate la instanţele judecãtoreşti.
XII. Dispoziţii finale
Directorul general al spitalului are dreptul sa solicite mediere, consultanţa sau alte mãsuri de protecţie din partea Ministerului ............. în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele.
La revocarea din funcţie medicilor şi farmacistilor care ocupa funcţia de director general li se asigura postul avut anterior.
Prevederile prezentului contract se completeazã cu prevederile <>Legii nr. 146/1999 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 68/2001 , precum şi cu prevederile Codului comercial şi Codului civil, aplicabile.


ANEXA 1
-------
la contract
------------

INDICATORI DE PERFORMANTA

Indicatori ai eficientei operationale:
- durata medie de spitalizare;
- raportul dintre numãrul spitalizarilor de o zi şi numãrul spitalizarilor de lungã durata;
- rata de ocupare a paturilor sau indicele mediu de utilizare a paturilor.
Indicatori de management financiar:
- costul total pe zi de spitalizare, pe bolnav internat, pe pat;
- costul medicamentelor pe zi, pe bolnav internat, pe pat;
- costul pe o consultatie în ambulatoriu;
- numãrul pacientilor consultaţi în ambulatoriu şi internati fata de totalul pacientilor consultaţi în ambulatoriu;
- structura cheltuielilor pe articole bugetare.
Indicatori ai managementului resurselor umane:
- numãr de bolnavi internati pe medic;
- numãr de bolnavi internati la o asistenta medicalã;
- numãr de consultaţii pe medic în ambulatoriu;
- numãr de bolnavi internati la o infirmiera;
- procentul personalului medical din spital din totalul personalului angajat al spitalului;
- procentul personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical;
- procentul personalului medical cu studii medii din totalul personalului medical;
- numãrul personalului cu studii superioare economice.
Indicatori de integrare a serviciilor:
- procentul pacientilor care vin cu bilet de trimitere de la medicul de familie;
- procentul bolnavilor care primesc bilet de externare şi scrisoare medicalã cãtre medicul de familie.
Indicatori de asigurare a calitãţii:
- procentul pacientilor cu infectii postoperatorii (chirurgia septica/aseptica);
- rata infectiilor nozocomiale;
- procentul pacientilor reinternati neplanificati în 30 de zile;
- precentul recaderilor la pacientii externati;
- rata mortalitatii în spitale;
- decese în primele 24 de ore de la internare;
- decese la 48 de ore de la intervenţia chirurgicala;
- indicele de neconcordanta între diagnosticul la internare şi la externare;
- indicele de neconcordanta între diagnosticul la externare şi diagnosticul anatomopatologic.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016