Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 427 din 11 decembrie 1995  privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor pentru acordarea unor inlesniri la plata majorarilor de intarziere datorate bugetului asigurarilor sociale de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 427 din 11 decembrie 1995 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor pentru acordarea unor inlesniri la plata majorarilor de intarziere datorate bugetului asigurarilor sociale de stat

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 297 din 27 decembrie 1995
    Ministru de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale,

    având în vedere prevederile art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/1995 privind unele măsuri de reducere şi de reglementare unitară a majorărilor de întârziere pentru neplata la termen a sumelor datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale, precum şi a primelor de asigurare prin efectul legii, aprobată prin Legea nr. 99 din 1 noiembrie 1995, precum şi ale Normelor metodologice nr. 14.681/1995 de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 34/1995, emise de Ministerul Finanţelor,
    în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale,

    emite următorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobă Procedura de soluţionare a cererilor pentru acordarea unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, prevăzută în anexa care face parte din prezentul ordin.
    ART. 2
    Direcţia de metodologie, îndrumare şi controlul încasării contribuţiilor de asigurări sociale, Corpul de control fond şomaj, Direcţia generală economică-financiară, direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 3
    Procedura de soluţionare a cererilor pentru acordarea unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate bugetului asigurărilor sociale de stat se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                       Ministru de stat,
            ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                     Dan Mircea Popescu

    Bucureşti, 11 decembrie 1995.
    Nr. 427.


    ANEXĂ

                        PROCEDURA
   de soluţionare a cererilor pentru acordarea unor înlesniri la plata majorărilor
         de întârziere datorate bugetului asigurărilor sociale de stat

    1. În temeiul art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/1995, plătitorii (denumiţi, în continuare, contribuabili) contribuţiilor datorate fondurilor aprobate prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat pot solicita Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale aprobarea unor amânări, eşalonări, reduceri sau scutiri la plata majorărilor datorate pentru plata cu întârziere a contribuţiilor (obligaţiilor principale) respective.
    1.1. Nu se acordă înlesniri la plata majorărilor calculate pentru întârzierea plăţii contribuţiilor de 3% pentru pensia suplimentară şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj pe care contribuabilii sunt obligaţi să le reţină din drepturile achitate salariaţilor şi să le vireze organelor de muncă şi protecţie socială.
    2. Cererile pentru aprobarea înlesnirilor prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 34/1995 se depun la direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială, respectiv la Direcţia generală de muncă şi protecţie socială (D.G.M.P.S.) a municipiului Bucureşti.
    2.1. Prin aceeaşi cerere se pot solicita mai multe înlesniri cu privire la majorările pentru plata cu întârziere a uneia sau a mai multor obligaţii principale.
    2.2. Cererea trebuie sa cuprindă următoarele elemente principale:
    - elementele de identificare a contribuabilului - denumire, adresa/sediul, numărul contului (dacă sunt mai multe se vor preciza toate) de disponibilităţi şi unitatea (unităţile) bancară(e) la care este deschis, numele, prenumele şi calitatea celor care reprezintă contribuabilul în relaţiile patrimoniale;
    - sumele datorate bugetului asigurărilor sociale de stat, distinct, pe categorii de fonduri (contribuţii de asigurări sociale de stat: contribuţia de 2-4%, prevăzută de Legea nr. 80/1992, republicată, şi de Hotărârea Guvernului nr. 557/1992, datorată până la 31 decembrie 1994; contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj; contribuţia de 3% pentru pensia suplimentară şi contribuţia de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj).
    Menţionarea tuturor contribuţiilor restante prevăzute mai sus este obligatorie, chiar dacă se solicită înlesnire la plata majorărilor de întârziere numai pentru unele dintre obligaţiile principale restante la data cererii sau pentru contribuţii neachitate anterior cererii.
    Sumele respective vor fi înscrise cronologic, în funcţie de momentul când se datorau bugetului asigurărilor sociale de stat (conform anexei nr. 1);
    - sumele datorate pe fiecare fond în parte cu titlu de majorări de întârziere şi pentru care se solicită înlesniri (cu precizarea înlesnirilor solicitate). Se vor preciza termenele până la care se solicită amânări sau eşalonări la plata majorărilor de întârziere şi sumele ce vor fi achitate la fiecare scadenţă (conform anexei nr. 2);
    - data şi numărul de înregistrare la direcţia judeţeana de muncă şi protecţie socială (respectiv la D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) ale cererii anterioare, pentru aprobarea de înlesniri în temeiul art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/1995;
    - numărul dosarelor de pensionare depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a înlesnirilor;
    - motivele pentru care se solicita înlesniri în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 34/1995;
    - măsurile stabilite pentru plata obligaţiilor principale datorate, precum şi plata contribuţiilor curente fata de bugetul asigurărilor sociale de stat;
    - data şedinţei consiliului de administraţie (sau denumirea echivalenta) în care a fost analizată cererea şi s-a hotărît solicitarea înlesnirilor la plata majorărilor de întârziere;
    - semnăturile persoanelor care angajează unitatea solicitantă şi ştampila acesteia.
    2.3. La cerere se vor anexa:
    - ultimul bilanţ contabil, anterior depunerii cererii;
    - situaţia creditelor obţinute până la data cererii şi nerambursate;
    - situaţia privind rezultatele financiare la zi;
    - situaţia obligaţiilor fiscale neonorate;
    - certificatul eliberat de Oficiul Registrului comerţului - anexa nr. 6 la Normele metodologice nr. 46.544/1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 27 iulie 1994.
    În lipsa elementelor prevăzute la pct. 2.2. şi a anexelor prevăzute la pct. 2.3. cererea nu va fi înregistrată la direcţia judeţeană de muncă şi protecţie socială (respectiv la D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti).
    Se recomandă să se menţioneze în cerere şi alte elemente şi să se anexeze orice alte documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
    Se recomandă că în legătură cu cererea de aprobare a unor înlesniri să fie informate organele sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă.
    Prin depunerea cererii pentru acordarea de înlesniri, măsurile de executare silită nu încetează, iar acţiunile în instanta îşi urmează cursul.
    3. La primirea cererii, Direcţia judeţeană de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) înregistrează cererea într-un registru special, cu rubricaţia stabilită de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, prin circulara.
    Directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv al D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) dispune corpurilor de control specializate, de asigurări sociale şi şomaj, verificarea cererilor în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunere.
    În cazuri temeinic motivate, directorul poate prelungi cu 10 zile calendaristice termenul de verificare a cererilor înregistrate.
    3.1. Cu ocazia verificării se au în vedere:
    - realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere cuvenite bugetului asigurărilor sociale de stat; solicitanţii sunt obligaţi să prezinte toate actele şi explicaţiile necesare verificării. Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.
    În cazul constatării unor neconcordante se vor efectua corecţiile necesare care se menţionează într-un proces-verbal;
    - respectarea de către solicitant a reglementărilor legale în vigoare privind disciplina financiară;
    - situaţia creditelor angajate de solicitant;
    - respectarea de către solicitant a termenelor de plata a contribuţiilor curente, fapt datorită căruia este necesar ca cererea să conţină măsuri concrete. Lipsa acestora sau netemeinicia lor poate constitui motiv pentru respingerea cererii.
    În cazul când se constată nevirarea unor sume reprezentând contribuţiile de 3% pentru pensia suplimentară şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi majorările aferente, directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (sau, după caz, al D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) dispune restituirea cererii;
    - existenţa unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementărilor în vigoare;
    - orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.
    Rezultatele se înscriu într-un proces-verbal, care se semnează de organul de control şi de reprezentanţii autorizaţi ai solicitantului.
    3.2. Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de verificare, directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (sau, după caz, al D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) întocmeşte un referat cu concluzii şi propuneri de soluţionare, motivate.
    Referatul, semnat de director şi de directorul adjunct de specialitate, se înaintează Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, în termen de 5 zile lucrătoare de la terminarea verificării prevăzute la pct. 3.1., însoţit de cererea solicitantului pentru acordarea unor înlesniri şi de procesul-verbal cu rezultatele verificării.
    După soluţionare, documentele se restituie direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (sau D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti).
    4. Ministrul muncii şi protecţiei sociale soluţionează cererile privind înlesnirile la plata majorărilor de întârziere cuvenite bugetului asigurărilor sociale de stat.
    4.1. În vederea aprobării sau respingerii cererii, compartimentele de control în domeniul asigurărilor sociale şi şomaj din cadrul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul secretarului de stat coordonator, prezintă ministrului propunerile motivate.
    4.2. Ministrul muncii şi protecţiei sociale poate delega, prin ordin, secretarii de stat care coordonează execuţia fondurilor cuprinse în bugetul asigurărilor sociale de stat să soluţioneze cererile privind acordarea de înlesniri la plata majorărilor de întârziere.
    5. Cererile privind acordarea de înlesniri la plata majorărilor de întârziere se soluţionează în termen de 10 zile de la înregistrarea lor la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale.
    Soluţiile date cererilor privind acordarea de înlesniri la plata majorărilor de întârziere se comunica solicitanţilor prin direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti).
    În cazuri temeinic motivate, la propunerea secretarului de stat coordonator, ministrul muncii şi protecţiei sociale poate aproba prelungirea termenului cu încă 10 zile.
    6. Amînarea sau eşalonarea plăţii majorărilor de întârziere se poate aproba pe o perioadă de un an pentru majorările aferente obligaţiilor principale nevirate în termen. În mod excepţional, se pot aproba amânări sau eşalonări pentru o perioadă mai mare, dar nu mai mult de 3 ani.
    7. Reducerea cuantumului majorărilor de întârziere se aproba o singura data pe an, indiferent la ce perioada se referă majorările şi nu poate depăşi 40% din totalul majorărilor datorate pe fiecare fond în parte.
    Asupra sumei datorate la care s-a aprobat o reducere nu se poate aproba o nouă reducere.
    Reducerea cuantumului majorărilor de întârziere se poate aproba numai dacă s-a aprobat amânarea sau eşalonarea plăţii pentru restul majorărilor de întârziere nevirate.
    8. Scutirea de plata a majorărilor de întârziere se poate aproba numai dacă nu se constata restante la plata obligaţiei principale (contribuţia de asigurări sociale de stat, contribuţia de 2-4% pentru Fondul destinat plăţii pensiilor şi celorlalte drepturi de asigurări sociale pentru agricultori sau, după caz, contribuţia de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj).
    9. Înlesnirea la plata aprobată îşi pierde valabilitatea şi nu produce efecte, dacă nu au fost respectate condiţiile în care a fost dată; o nouă cerere de aprobare a unor înlesniri la plata majorărilor de întârziere datorate nu poate fi depusă timp de 3 luni de la data constatării nerespectării condiţiilor în care a fost aprobată cererea anterioară.
    10. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) organizează evidenţa şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea înlesnirilor respective.
    11. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale comunica direcţiilor judeţene de muncă şi protecţie socială, respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti, decizia privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata majorărilor de întârziere. Pe baza acestor comunicări, directorul direcţiei judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti) încheie cu solicitantul un protocol în care se consemnează datele din decizia ministrului muncii şi protecţiei sociale, sub semnătura părţilor. Semnarea protocolului semnifică însuşirea de către solicitant a înlesnirilor aprobate şi a condiţiilor în care au fost acordate.
    Protocolul constituie documentul pe baza căruia înlesnirile aprobate devin efective şi se operează în evidenţele contabile ale creditorului şi debitorului.
    12. De la data semnării protocolului, dispoziţiile de încasare introduse de către direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială (respectiv D.G.M.P.S. a municipiului Bucureşti), potrivit prevederilor legale în vigoare, vor fi retrase sau, după caz, modificate, corespunzător înlesnirilor aprobate.

    ANEXA 1
    la procedură


┌──────────────┬─────────────┬──────────┬───────────┬─────────────────┬────────┐
│ │ │ │ │ Suma achitată │ │
│ │ Data de la │ │ Numărul ├───┬─────────────┤ Sumele │
│ │ care se │ Suma │dispoziţiei│ │ Nr. │restante│
│ Contribuţii │datorau ─ în │ datorată │ de │Lei│documentului │ la data│
│ │ ordine │─ în lei─ │ încasare/ │ │de plată/data│ cererii│
│ │cronologică ─│ │ data │ │ plăţii │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│A. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │
│de asigurări │ │ │ │ │ │ │
│sociale │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│B. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │
│de 2─4% pentru│ │ │ │ │ │ │
│Fondul │ │ │ │ │ │ │
│destinat │ │ │ │ │ │ │
│plăţii │ │ │ │ │ │ │
│pensiilor şi │ │ │ │ │ │ │
│celorlalte │ │ │ │ │ │ │
│drepturi de │ │ │ │ │ │ │
│asigurări │ │ │ │ │ │ │
│sociale ale │ │ │ │ │ │ │
│agricultorilor│ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│C. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │
│de 3% pentru │ │ │ │ │ │ │
│pensia │ │ │ │ │ │ │
│suplimentară │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│D. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │
│de 5% la │ │ │ │ │ │ │
│Fondul pentru │ │ │ │ │ │ │
│plata │ │ │ │ │ │ │
│ajutorului de │ │ │ │ │ │ │
│şomaj │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│E. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │
│de 1% la │ │ │ │ │ │ │
│Fondul pentru │ │ │ │ │ │ │
│plata │ │ │ │ │ │ │
│ajutorului de │ │ │ │ │ │ │
│şomaj │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───┼─────────────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │
└──────────────┴─────────────┴──────────┴───────────┴───┴─────────────┴────────┘





    ANEXA Nr. 2
    la procedură


┌──────────────┬──────────────┬──────────┬───────────┬────────────────┬────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ Suma achitată │ │ Precizarea │
│ │ Data de la │ │ Numărul ├───┬────────────┤Majorări│înlesnirilor│
│ │ care se │ Suma │dispoziţiei│ │ Nr. │restante│solicitate/ │
│ Majorări la: │ datorau │ datorată │ de │Lei│documentului│la data │ termenele │
│ │─ cronologic ─│─ în lei ─│ încasare/ │ │ de plată/ │cererii │ pentru │
│ │ │ │ data │ │data plăţii │ │ amânări şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ eşalonari │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│A. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ │
│de asigurări │ │ │ │ │ │ │ │
│sociale │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│B. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ │
│de 2─4% pentru│ │ │ │ │ │ │ │
│Fondul │ │ │ │ │ │ │ │
│destinat │ │ │ │ │ │ │ │
│plăţii │ │ │ │ │ │ │ │
│pensiilor şi │ │ │ │ │ │ │ │
│celorlalte │ │ │ │ │ │ │ │
│drepturi de │ │ │ │ │ │ │ │
│asigurări │ │ │ │ │ │ │ │
│sociale ale │ │ │ │ │ │ │ │
│agricultorilor│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│C. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ │
│de 3% pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│pensia │ │ │ │ │ │ │ │
│suplimentară*)│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│D. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ │
│de 5% la │ │ │ │ │ │ │ │
│Fondul pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│plata de şomaj│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│E. Contribuţii│ │ │ │ │ │ │ │
│de 1% la │ │ │ │ │ │ │ │
│Fondul pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│plata │ │ │ │ │ │ │ │
│ajutorului de │ │ │ │ │ │ │ │
│şomaj*) │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────────────┼──────────┼───────────┼───┼────────────┼────────┼────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────┴──────────────┴──────────┴───────────┴───┴────────────┴────────┴────────────┘

-------------
    *) Majorările de întârziere la contribuţia de 3% şi 1% se achită înaintea depunerii cererii.


                                           --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016