Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 419 din 8 iunie 2007  pentru aprobarea procedurii de schimbare a sediului social, precum si pentru aprobarea formularului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 419 din 8 iunie 2007 pentru aprobarea procedurii de schimbare a sediului social, precum si pentru aprobarea formularului "Decizie de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal",

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 473 din 13 iulie 2007

În temeiul <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor,
în temeiul <>art. 75 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Procedura de schimbare a sediului social în cazul comercianţilor al cãror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Procedura de schimbare a sediului social în cazul contribuabililor care nu au calitatea de comerciant, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aprobã formularul "Decizie de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal", cod M.E.F. 14.13.02.16/nc, prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 4
Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de arhivare ale formularului menţionat la art. 3 sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 5
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã solicitãrilor de schimbare a sediului social depuse dupã data de 1 iulie 2007.
ART. 7
Direcţia generalã proceduri pentru administrarea veniturilor şi Direcţia generalã de reglementare a colectãrii creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu,
secretar de stat

Bucureşti, 8 iunie 2007.
Nr. 419.


ANEXA 1
PROCEDURA
de schimbare a sediului social în cazul
comercianţilor al cãror domiciliu fiscal coincide cu sediul social

1. Prezenta procedurã se aplicã contribuabililor care, potrivit legii, au obligaţia înregistrãrii în registrul comerţului, denumiţi în continuare comercianţi.
2. În cazul comercianţilor, modificãrile intervenite în datele declarate iniţial şi înscrise în certificatul de înregistrare se fac prin completarea şi depunerea cererii de înregistrare a menţiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare, potrivit dispoziţiilor legale privind înregistrarea comercianţilor.
3. Competenţa de administrare a comercianţilor care îşi modificã sediul social revine, pânã la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social şi a domiciliului fiscal, organului fiscal de la domiciliul fiscal, şi anume organului fiscal de la vechiul sediu social.
4. Pentru modificarea domiciliului fiscal la noul sediu social, comerciantul depune la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã este situat noul sediu social formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", aprobat prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscalã a contribuabililor, însoţit de documentele prevãzute la pct. 31.2 sau 31.3, dupã caz, din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 . Copiile de pe documente se certificã pe fiecare paginã de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
5. Cererea se transmite, în maximum 3 zile lucrãtoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, de cãtre organul fiscal prevãzut la pct. 4 cãtre organul fiscal în a cãrui razã teritorialã contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalitãţilor de transfer al dosarului fiscal.
6. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscalã, precum şi de fişa de evidenţã pe plãtitor.
7. Un exemplar al certificatului de atestare fiscalã se comunicã şi contribuabilului de cãtre organul fiscal emitent.
8. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a cãrui raza teritorialã se aflã noul sediu social şi domiciliu fiscal emite, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare, Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 3 la ordin.
9. Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se întocmeşte în 3 exemplare, se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi se aprobã de conducãtorul unitãţii fiscale.
10. Un exemplar al deciziei se comunicã contribuabilului, potrivit <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
11. Înregistrarea în registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum şi scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereazã cu data comunicãrii deciziei potrivit pct. 10.
12. De la data prevãzutã la pct. 10, competenţa pentru administrarea comerciantului revine organului fiscal de la noul sediu social şi domiciliu fiscal.
13. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se transmite, însoţit de o copie a documentului care atestã data comunicãrii deciziei potrivit pct. 10, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.
14. Dosarul solicitãrii de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se arhiveazã la dosarul fiscal al comerciantului şi cuprinde:
a) formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului";
b) documentaţia depusã de comerciant;
c) Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal;
d) orice alte documente emise sau primite în cadrul procedurii.


ANEXA 2
PROCEDURA
de schimbare a sediului social în cazul
contribuabililor care nu au calitatea de comerciant

1. Prezenta procedurã se aplicã contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligaţia înregistrãrii în registrul comerţului şi al cãror sediu social coincide cu domiciliul fiscal.
2. Contribuabilul care îşi schimbã sediul social depune la organul fiscal în a cãrui raza teritorialã este situat noul sediu social formularul 010 "Declaraţie de înregistrare/Declaraţie de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entitãţi fãrã personalitate juridicã" şi formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscalã a contribuabililor, însoţite de documentele doveditoare ale datelor înscrise în declaraţie, potrivit Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 . Copiile de pe documente se certificã pe fiecare paginã de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
3. Cererea de înregistrare a domiciliului fiscal se transmite, în maximum 3 zile lucrãtoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, de cãtre organul fiscal prevãzut la pct. 2 cãtre organul fiscal în a cãrui razã teritorialã contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalitãţilor de transfer al dosarului fiscal.
4. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscalã, precum şi de fişa de evidenţã pe plãtitor.
5. Un exemplar al certificatului de atestare fiscalã se comunicã şi contribuabilului de cãtre organul fiscal emitent.
6. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã noul domiciliu fiscal emite, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare, Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 3 la ordin.
7. Decizia de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se întocmeşte în 3 exemplare, se vizeazã de conducãtorul compartimentului de specialitate şi se aprobã de conducãtorul unitãţii fiscale.
8. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se comunicã contribuabilului, potrivit <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
9. Înregistrarea în registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum şi scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereazã cu data comunicãrii deciziei potrivit pct. 8.
10. De la data prevazutã la pct. 8, competenţa pentru administrarea contribuabilului revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal.
11. La data înregistrãrii în registrul contribuabililor, noul organ fiscal emite certificatul de înregistrare fiscalã, având înscris noul sediu social şi domiciliu fiscal.
12. Dupã primirea Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal, contribuabilul se prezintã la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã noul sediu social, predã, în vederea anulãrii, vechiul certificat de înregistrare fiscalã şi îl ridicã pe cel nou.
13. Un exemplar al Deciziei de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal se transmite, însoţit de o copie a documentului care atestã data comunicãrii deciziei potrivit pct. 8, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.
14. Dosarul solicitãrii de schimbare a sediului social şi a domiciliului fiscal se arhiveazã la dosarul fiscal al contribuabilului şi cuprinde:
a) formularul 050 "Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului";
b) documentaţia depusã de comerciant;
c) decizia de înregistrare a domiciliului fiscal;
d) certificatul de înregistrare fiscalã anulat;
e) copia certificatului de înregistrare fiscalã eliberat;
f) orice alte documente emise sau primite în cadrul procedurii.


ANEXA 3


MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE Nr. ......../......
A ....................................
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE
A ....................................

DECIZIE
de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal

Cãtre:
Denumire ...................................................................
............................................................................
Cod de identificare fiscala .........................
Judeţul .............................................
Localitatea .............., codul poştal ............
Str. ................... nr. ...........
bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., sectorul ......, telefon .........,
fax ............. .

Ca urmare a cererii de înregistrare a domiciliului fiscal, depusã de
dumneavoastrã sub nr. ............ din ..............., vã comunicãm cã noul
sediu social şi domiciliu fiscal au fost înregistrate la urmãtoarea adresã:

Judeţul .....................................................
Localitatea ................., codul poştal ...................
Str. ..................... nr. ..........,
bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., sectorul ..... .

Conducãtorul unitãţii fiscale,

Numele şi prenumele .....................
Semnãtura şi ştampila unitãţii .....................


Şeful compartimentului,

Numele şi prenumele .....................

Cod M.E.F. 14.13.02.16/nc




ANEXA 4

CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE, MODUL DE DIFUZARE, DE UTILIZARE
ŞI DE ARHIVARE ALE FORMULARELOR

Decizie de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal
1. Denumire: Decizie de înregistrare a sediului social şi a domiciliului fiscal.
2. Cod: 14.13.02.16/nc.
3. Format: A4/t(2).
4. Se tipãreşte:
- într-o singurã culoare;
- se poate utiliza echipament informatic pentru editare.
5. U/M: file.
6. Se difuzeazã: gratuit.
7. Se utilizeazã: la înregistrarea sediului social şi a domiciliului fiscal.
8. Se întocmeşte în: - 3 exemplare;
- de: contribuabili sau de cãtre reprezentantul fiscal/împuternicitul/reprezentantul legal.
9. Circulã:
- originalul la contribuabil;
- o copie la organul fiscal de la noul sediu social şi domiciliu fiscal;
- o copie la organul fiscal de la vechiul sediu social şi domiciliu fiscal.
10. Se arhiveazã: la dosarul fiscal al contribuabilului.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016