Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 418 din 13 martie 2008  pentru aprobarea Metodologiei de raportare a cazurilor si evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulanta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 418 din 13 martie 2008 pentru aprobarea Metodologiei de raportare a cazurilor si evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulanta

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 277 din 9 aprilie 2008

Având în vedere prevederile titlului IV "Sistemul naţional de asistenţã medicalã de urgenţã şi de prim ajutor calificat" din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 15/2005 ,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 7 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul sãnãtãţii publice şi ministrul internelor şi reformei administrative emit urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Metodologia de raportare a cazurilor şi evenimentelor la care intervin serviciile publice de ambulanţã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Conducerea serviciilor de ambulanţã judeţene sau al municipiului Bucureşti este obligatã sã transmitã inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene sau al municipiului Bucureşti zilnic, prin fax - în scopul certificãrii autenticitãţii documentului - şi, în cazul în care este posibil, prin intermediul poştei electronice, între orele 5,00-5,30, informaţiile prevãzute în anexa la metodologia aprobatã prin prezentul ordin.
(2) Datele cuprinse în raport fac obiectul intervalului de timp cuprins între ora 7,00 a zilei precedente şi ora 5,00 a zilei în curs.
(3) Pentru intervalul orar 5,00-7,00 din ziua în curs informaţiile vor fi însumate în raportul aferent zilei urmãtoare.
ART. 3
Rapoartele, întocmite conform prevederilor art. 2, vor fi transmise de personalul aflat în tura de serviciu a dispeceratelor inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene sau al municipiului Bucureşti, prin fax, autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti corespondente şi înaintate, în format electronic, cãtre Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, pânã cel mai târziu la ora 6,30, în vederea centralizãrii datelor la nivel naţional şi comunicãrii acestora conducerii Ministerului Sãnãtãţii Publice.
ART. 4
Raportarea evenimentelor la care participã forţele de intervenţie ale inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene sau al municipiului Bucureşti, inclusiv cele ale serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare (SMURD), se va efectua în continuare conform cadrului normativ în vigoare ce reglementeazã fluxul informaţional specific organizat la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã şi aprobat prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 5
(1) Zilnic, la ora 9,00, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã transmite conducerii Ministerului Sãnãtãţii Publice, prin centrul operativ al ministerului de specialitate, Situaţia centralizatoare, la nivel naţional, a intervenţiilor serviciilor publice de ambulanţã din ultimele 24 de ore.
(2) Situaţia menţionatã la alin. (1) va fi însoţitã de informarea privind intervenţiile SMURD desfãşurate în ultimele 24 de ore la nivel naţional.
(3) Materialele specificate la alin. (2) se prezintã zilnic ministrului sãnãtãţii publice şi persoanelor nominalizate de acesta.
ART. 6
(1) În situaţii de o gravitate extremã sau deosebit de complexe, inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, precum şi inspectorii şefi ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene sau al municipiului Bucureşti pot solicita conducerilor serviciilor publice de ambulanţã înaintarea, în regim de urgenţã, a unor rapoarte suplimentare, stabilind în acest sens tipul şi formatul (telefonic, letric sau electronic), periodicitatea şi/sau termenele-limitã de raportare.
(2) În cazul situaţiilor de urgenţã specificate la alin. (1), primul raport suplimentar, fãrã a mai fi necesarã o solicitare prealabilã, va fi transmis inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean sau al municipiului Bucureşti, în scris şi/sau în format electronic, în cel mult 60 de minute de la anunţarea cazului. Raportul va conţine urmãtoarele informaţii:
a) o scurtã descriere a cazului, forţele şi mijloacele cu care s-a intervenit, modul de rezolvare a situaţiei medicale şi stadiul acesteia;
b) numãrul total al pacienţilor, numãrul decedaţilor, precum şi numãrul celor care au necesitat sau necesitã transport la spital;
c) lista cu pacienţii care se aflã în stare criticã şi diagnosticul preliminar al acestora.
(3) Anterior transmiterii raportului suplimentar prin fax/poştã electronicã, personalul de serviciu din dispeceratul medical are obligaţia de a raporta telefonic inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean sau al municipiului Bucureşti situaţia operativã existentã în momentul ajungerii echipajului serviciului public de ambulanţã la locul evenimentului, precum şi primele mãsuri luate pentru acordarea primului ajutor medical victimelor, cu excepţia situaţiei în care intervenţia se desfãşoarã în comun cu echipajele SMURD.
(4) Imediat dupã primirea raportului suplimentar scris sau în format electronic, personalul din serviciul operativ al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean sau al municipiului Bucureşti va retransmite documentul cãtre Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã.
(5) La solicitarea conducerii Ministerului Sãnãtãţii Publice, în baza rapoartelor suplimentare înaintate de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene sau al municipiului Bucureşti, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã va pune la dispoziţia solicitantului informaţiile transmise din teritoriu.
(6) În cazul producerii situaţiilor menţionate la alin. (5), persoana desemnatã de ministrul sãnãtãţii publice este informatã, în maximum 15 minute de la sosirea raportului suplimentar la Ministerul Sãnãtãţii Publice, de cãtre ofiţerul de serviciu.
ART. 7
Apariţia unui numãr neobişnuit de mare de solicitãri poate reprezenta manifestarea unei intoxicaţii colective sau a unei epidemii cu origine necunoscutã şi se raporteazã inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean sau al municipiului Bucureşti conform modelului prezentat în anexa la metodologie.
ART. 8
Autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor publice de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti, inspectorii şefi ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene şi al municipiului Bucureşti şi şeful Centrului operaţional naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare în termen de 15 zile de la publicare.
ART. 10
Nerespectarea dispoziţiilor prezentului ordin se sancţioneazã conform prevederilor legale în vigoare.

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David


ANEXĂ

METODOLOGIE
de raportare a cazurilor şi evenimentelor la
care intervin serviciile publice de ambulanţã

1. Culegerea, sistematizarea şi centralizarea datelor şi informaţiilor specifice de cãtre serviciile de ambulanţã judeţene sau al municipiului Bucureşti
2. Întocmirea şi transmiterea raportului zilnic personalului din dispeceratele inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene sau al municipiului Bucureşti, conform modelului din anexa care face parte integrantã din prezenta metodologie
3. Prelucrarea şi valorificarea datelor primite de specialiştii aflaţi în tura de serviciu a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene sau al municipiului Bucureşti
4. Întocmirea situaţiilor zilnice privind activitatea specificã serviciului de ambulanţã la nivelul zonelor de competenţã şi expedierea acestora autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti
5. Înaintarea situaţiilor menţionate la pct. 4 la Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã
6. Preluarea şi centralizarea datelor şi informaţiilor în Dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, întocmirea şi transmiterea Situaţiei centralizatoare, la nivel naţional, a intervenţiilor serviciilor publice de ambulanţã, însoţitã de informarea privind intervenţiile SMURD şi, dupã caz, de alte evenimente care pun în pericol sãnãtatea şi viaţa oamenilor, petrecute în ultimele 24 de ore la nivel naţional, personalului din tura de serviciu a Centrului operativ cu activitate permanentã din Ministerul Sãnãtãţii Publice
7. Informarea ministrului sãnãtãţii publice şi a personalului cu atribuţii în domeniu

NOTĂ:
Metodologia întocmirii şi transmiterii rapoartelor suplimentare rezidã din normele juridice prevãzute în cuprinsul ordinului.


ANEXĂ
la metodologie

FORMULAR DE RAPORTARE ZILNICĂ A ACTIVITĂŢII SEVICIILOR DE AMBULANŢĂ


1. Perioada care face obiectul raportãrii, de la LL │_│ ZZ │_│ ora │_│
pânã la LL │_│ ZZ │_│ ora │_│
2. Serviciul de ambulanţã al judeţului........../ municipiului Bucureşti
3. Numele persoanei care a completat raportul ...............
4. Numãrul total intervenţii efectuate cu ambulanţe de tip B şi C │_│
5. Numãrul accidentelor rutiere/feroviare la care s-a intervenit fãrã alte
forţe implicate (ISU/SMURD) │_│
6. Numãrul accidentelor rutiere/feroviare la care s-a intervenit în cooperare
cu alte forţe de intervenţie (ISU/SMURD) │_│
7. Numãrul altor accidente/traumatisme la care s-a intervenit fãrã alte
forţe implicate (ISU/SMURD) │_│
8. Numãrul altor accidente/traumatisme la care s-a intervenit în cooperare cu
alte forţe de intervenţie (ISU/SMURD) │_│
9. Numãrul total de pacienţi transportaţi la spital cu mijloacele proprii ale
serviciului de ambulanţã │_│
10. Numãrul total de pacienţi predaţi la sau preluaţi de la echipajele
ISU/SMURD, inclusiv elicopterul │_│
11. Numãrul pacienţilor gãsiţi decedaţi la sosirea echipajelor serviciului de
ambulanţã │_│
12. Numãrul pacienţilor care au intrat în stop cardiac pe parcursul
transportului cãtre o unitate sanitarã │_│
13. Numãrul total de pacienţi intubaţi de personalul serviciului de ambulanţã
înaintea predãrii acestora │_│
14. Probleme disciplinare apãrute în ultimele 24 ore DA │_│ NU │_│
15. Probleme organizatorice apãrute în ultimele 24 ore DA │_│ NU │_│
16. Numãrul evenimentelor sau accidentelor rutiere în care au fost implicate
mijloacele proprii ale serviciului de ambulanţã │_│
17. Numãrul total de echipaje tip B pentru urmãtoarele 24 h z. │_│/n. │_│
18. Numãrul total de echipaje tip C pentru urmãtoarele 24 h z. │_│/n. │_│
19. Numãrul medicilor de gardã pentru urmãtoarele 24 h z. │_│/n. │_│
20. Numãrul asistenţilor de gardã pentru urmãtoarele 24 h z. │_│/n. │_│
21. Numãrul ambulanţierilor de gardã pentru urmãtoarele 24 h z. │_│/n. │_│

NOTĂ: Detalii privind activitãţile specificate la pct. 14 şi 15 vor fi
înaintate de serviciile de ambulanţã judeţene sau al municipiului Bucureşti,
direct, conducerii Ministerului Sãnãtãţii Publice, la solicitarea punctualã a
personalului abilitat, conform dispoziţiilor ministrului sãnãtãţii publice.

Director medical/Medic responsabil turã,
.......................................
(numele, prenumele şi semnãtura)
Data: .......-......-........ Ora: ....,.....



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016