Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 412 din 9 aprilie 1993 privind competentele de solutionare a cererilor de acordare potrivit legii, a unor inlesniri la plata impozitelor, taxelor si altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale, precum si a primelor de asigurare prin efectul legii
Ministru de stat, ministrul finanţelor, Avînd în vedere prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 788/1992 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, precum şi cele din <>Legea nr. 76/1992 , <>Hotãrîrea nr. 792/1960 (republicatã) referitoare la executarea silitã, cele referitoare la acordarea de înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi altor venituri bugetare din actele normative care le reglementeazã,
emite urmãtorul,
ORDIN:
1. Se aproba precizãrile privind competentele de soluţionare a cererilor de acordare, potrivit legii, a unor înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale, precum şi a primelor de asigurare prin efectul legii. 2. Prevederile prezentului Ordin se aplica de la data de 15 aprilie 1993. Pe data intrãrii în vigoare a prezentului Ordin se abroga prevederile capitolelor III, VI, VII, IX, X şi XI din Instrucţiunile Ministerului Finanţelor şi Comitetului de stat pentru Economia şi Administraţia localã nr. 1563 din 8.VIII.1969, astfel cum au fost modificate prin Instrucţiunile nr. 1564 din 29.10.1970 , pct. 25 - 28, 30, 33, 62 de la capitolul I din Anexa 1 şi pct. 4 - 8 şi 10 de la capitolul II/D de la anexa 2 la Ordinul ministrului finanţelor nr. 150 din 25.VI.1981 , cap. III din Precizãrile Ministerului Finanţelor nr. 2538/1992 , precum şi alte precizãri contrare. 3. Departamentul veniturilor statului, Departamentul bugetului de stat şi datoriei publice şi Direcţia generalã de organizare, resurse umane şi servicii generale vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prezentului Ordin.
MINISTRU DE STAT, MINISTRUL FINANŢELOR, FLORIN GEORGESCU
PRECIZĂRI privind competentele de soluţionare a cererilor de acordare, potrivit legii, a unor înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale, precum şi a primelor de asigurare prin efectul legii.
CAP. 1 Dispoziţii generale 1. Organele competente în soluţionarea cererilor de acordare, de la caz la caz, a unor înlesniri la plata sumelor datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale solicitate de cãtre persoanele fizice şi juridice, motivate de situaţii deosebite şi de lipsa posibilitãţilor de plata, se realizeazã în trei grade de jurisdicţie: - gradul întîi - organul fiscal în evidentele cãruia se afla persoana fizica sau juridicã plãtitoare care solicita înlesnirea. Înlesnirea se aproba de conducerea administraţiilor financiare şi circumscriptiilor fiscale orãşeneşti. Pentru contribuabilii aflaţi în evidentele perceptiilor rurale aprobarea se va da de conducerea Direcţiei de impozite şi taxe din cadrul DGFPCFS judeţene; - gradul al doilea - Direcţia generalã a finanţelor publice şi a controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti. Înlesnirea se aproba de conducerea direcţiei generale, la propunerea fundamentatã a Direcţiei de impozite şi taxe; - gradul al treilea - Ministerul Finanţelor, prin Departamentul veniturilor statului. 2. Rezolvarea şi aprobarea cererilor de înlesnire se face în cadrul plafoanelor maxime stabilite prin prezentele instrucţiuni în termen de 30 de zile de la înregistrare. În situaţiile în care soluţionarea unor cereri necesita o cercetare mai îndelungatã, termenul de soluţionare poate fi prelungit cu pînã la 10 zile pentru organele din gradul I şi II de jurisdicţie. Aprobarea de prelungire se da de cãtre conducerea organului competent a soluţiona cererea, pe baza unui referat întocmit în cadrul compartimentului cãruia i-a fost repartizata. Pentru soluţionarea fiecãrei cereri de înlesnire la plata vor fi avute în vedere urmãtoarele: actele şi evidentele existente în cadrul unitãţilor fiscale, verificãrile şi notele de constatare întocmite cu ocazia analizarii pe teren a cererilor respective, referatul cu concluziile verificãrii şi propuneri de rezolvare întocmit de organul de verificare şi orice alte documente care pot fundamenta aprobarea sau respingerea cererilor de înlesnire, precum şi documentele prezentate de petitionari. În cazul cererilor cu privire la acordarea unor înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi altor venituri ce constituie surse ale bugetelor locale se va solicita şi punctul de vedere al administraţiei locale, titulara a bugetului în contul cãreia se încaseazã sumele respective. Se excepteazã de la aceste prevederi, impozitele şi taxele ce fac obiectul <>Legii nr. 25/1981 şi <>Decretului nr. 425/1981 privind impozitele şi taxele locale. 3. Cererile privind acordarea de înlesniri la plata sumelor datorate bugetului, a cãror soluţionare este de competenta organelor din gradul II şi III de jurisdicţie, se rezolva de cãtre acestea pe baza documentaţiilor prevãzute la punctul 2, întocmite de organele de grad inferior, care vor fi însoţite şi de punctul lor de vedere. Analiza va fi efectuatã în cadrul termenelor ce vor fi solicitate de organul competent de soluţionare. 4. În situaţiile în care cererile de înlesniri se soluţioneazã de organele din gradul II şi III de jurisdicţie, soluţia se comunica şi organului în evidenta cãruia se afla debitorul. În vederea luãrii mãsurilor corespunzãtoare în toate cazurile în care s-au aprobat înlesniri, comunicãrile respective vor fi aduse la cunostinta şi compartimentelor care ţin evidenta pe plãtitori, în vederea efectuãrii operaţiunilor în aceste evidente. În cazurile în care s-au aprobat eşalonãri şi aminari la plata, sumele respective urmeazã regimul debitelor primite spre executare, fiind obligatorie confirmarea preluãrii lor spre executare. 5. Pentru acordarea de înlesniri la plata impozitelor şi taxelor locale la care, conform art. 48 din Decretul 425/1981, aprobãrile se dau de organele administraţiei publice locale, cererile se depun la organele fiscale în evidenta cãrora se afla plãtitorii. Cererile vor fi analizate, verificate pe teren, iar referatul cu concluziile verificãrii şi propunerile de rezolvare vor fi înaintate organului administraţiei publice locale în bugetul cãruia se încaseazã venitul, în vederea aprobãrii. 6. Organele care soluţioneazã cererile de înlesniri, astfel cum sînt prevãzute la pct. 1, sînt obligate sa ţinã evidenta separatã a cererilor respective, conform modelului din anexa. CAP. 2 Dispoziţii privind competentele de acordare a unor înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi altor sume datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale, precum şi primelor de asigurare prin efectul legii A. Amînarea şi eşalonarea plãţii 1. Plata sumelor cuvenite bugetului şi altor beneficiari, ce se urmãresc prin organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor, poate fi amînatã sau esalonata, în situaţii bine motivate, de la caz la caz, pe baza de cerere şi documente justificative, de cãtre organele prevãzute la pct. 1 de la cap. I, astfel: a) pentru sumele datorate de persoanele fizice: - organele din gradul I de jurisdicţie: pînã la 50 mii lei inclusiv; - organele din gradul II de jurisdicţie: pînã la 500 mii lei inclusiv, pentru sumele ce depãşesc competenta administraţiilor financiare (circumscriptiilor fiscale); - organele din gradul III de jurisdicţie: pentru orice suma. b) pentru sumele datorate de persoanele juridice: - organele din gradul I de jurisdicţie: pînã la 1000 mii lei inclusiv; - organele din gradul II de jurisdicţie: pînã la 15 mil. lei inclusiv, pentru sumele ce depãşesc competenta în gradul întîi de jurisdicţie; - organele din gradul III de jurisdicţie: pentru orice suma. Plafoanele se referã la nivelul fiecãrui impozit, taxa sau alte venituri din evidentele fiscale şi pentru care se solicita înlesnirea. În plafoanele de mai sus nu sînt cuprinse eventualele majorãri de intirziere calculate pentru neplata în termen. 2. Pentru cererile soluţionate de organele din gradul I şi II de jurisdicţie, amînarea se poate acorda pentru o perioada care sa nu depãşeascã sfîrşitul anului financiar, iar eşalonarea se poate aproba pe un termen de pînã la 12 luni inclusiv, putindu-se depãşi anul financiar. 3. Pe timpul aminarii sau eşalonãrii nu se datoreazã şi nu se calculeazã majorãri de intirziere. În caz de aprobare a unei aminari sau eşalonãri se suspenda de drept mãsurile de executare silitã, cu excepţia mãsurilor asiguratorii, în privinta cãrora organul care a acordat înlesnirea va aprecia, de la caz la caz, dacã le menţine sau nu. 4. Nerespectarea aminarii sau eşalonãrii, astfel cum au fost aprobate conduce la pierderea valabilitãţii acesteia şi la calcularea majorãrilor de intirziere pentru intreaga perioada, iar organul care a acordat-o nu mai poate aproba aceluiaşi debitor în cursul aceluiaşi an financiar o alta eşalonare sau amînare. În cazul eşalonãrii, neplata unei rate atrage şi urmãrirea silitã pentru intreaga suma neplatita. Aceste condiţii vor fi menţionate obligatoriu pe comunicãrile cãtre petitionarii cãrora le-au fost aprobate astfel de înlesniri. 5. Aprobarea aminarii la plata a impozitelor, taxelor şi altor venituri a cãror scadenta a expirat se face începînd cu data depunerii (înregistrãrii) cererilor respective. 6. Acordarea înlesnirilor la plata taxelor de timbru se face conform prevederilor legale care reglementeazã aceste taxe şi a metodologiei stabilite la capitolul III din prezentele Precizãri. B. Reduceri şi scutiri de majorãri de intirziere 1. Reducerea sau scutirea, de la caz la caz, a majorãrilor de intirziere pentru neplata în termen a impozitelor, taxelor şi altor venituri, precum şi primelor de asigurare prin efectul legii, se soluţioneazã pe baza cererilor agenţilor economici sau persoanelor fizice, astfel: a) pentru majorãri de intirziere datorate de persoanele fizice: - organele din gradul I de jurisdicţie: pînã la 15 mii lei, inclusiv; - organele din gradul II de jurisdicţie: pînã la 50 mii lei, inclusiv; - organele din gradul III de jurisdicţie: pentru orice suma. b) pentru majorãri de intirziere datorate de persoanele juridice: - organele din gradul I de jurisdicţie: pînã la 100 mii lei, inclusiv; - organele din gradul II de jurisdicţie: pînã la 1000 mii lei, inclusiv; - organele din gradul III de jurisdicţie: pentru orice suma. Plafoanele menţionate se referã la majorãrile de intirziere datorate şi stabilite de organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor. 2. Nu se calculeazã şi nu se încaseazã majorãri de intirziere la sumele pentru care s-au aprobat în condiţiile legii, aminari şi eşalonãri la plata, pe perioada pentru care s-au acordat şi respectat asemenea înlesniri; la debitele reprezentind amenzi contravenţionale; la sumele încasate efectiv prin poprire şi la sumele care reprezintã majorãri de intirziere. Cînd urmãrirea se face în baza unei hotãrîri judecãtoreşti sau a unui contract în care se prevãd dobinzi, se vor incasa numai dobinzile, fãrã a se mai calcula şi majorãri de intirziere. 3. Organele fiscale scad sau anuleazã din oficiu majorãrile de intirziere calculate în sarcina plãtitorilor în urmãtoarele cazuri: - cînd majorãrile stabilite de cãtre organul fiscal sînt urmarea unor erori de calcul sau dintr-o gresita interpretare a legii; - majorãri aferente unor impozite, taxe şi alte venituri care ulterior se restituie ca necuvenite bugetului. Fac excepţie de la aceste prevederi majorãrile calculate pentru sume datorate, în cazul impunerilor provizorii dar neachitate şi care ulterior se restituie ca urmare a regularizarilor efectuate pe baza situaţiei financiare definitive. 4. Nu se vor aproba reduceri sau scutiri de majorãri de intirziere în situaţiile în care nu s-au respectat dispoziţiile legale cu privire la ordinea de decontare a documentelor de plata. 5. De asemenea, nu se vor aproba reduceri sau scutiri de majorãri de intirziere în situaţiile în care sumele respective au fost în prealabil încasate la buget. C. Reduceri sau scutiri de impozite sau taxe pentru care actul normativ prevede acordarea unor asemenea înlesniri. 1. Competentele de aprobare a unor reduceri sau scutiri de impozite sau taxe pentru care actul normativ prevede acordarea unor asemenea înlesniri, se soluţioneazã pe baza cererilor petitionarilor (persoane fizice) astfel: - organele din gradul I de jurisdicţie: - - organele din gradul II de jurisdicţie: pînã la 150 mii lei, inclusiv; - organele din gradul III de jurisdicţie: pentru orice suma. D. Compensarea sau restituirea sumelor încasate în plus 1. Compensarea sau restituirea sumelor încasate în plus se face în cadrul compartimentelor de trezorerie sau, dupã caz, în cadrul compartimentelor unde este ţinuta evidenta analitica. 2. Potrivit prevederilor legale referitoare la executarea silitã, sumele încasate fãrã baza legalã se compenseazã în contul altor sume datorate sau se restituie. În cazul persoanelor juridice plusurile se pot compensa din oficiu cu sumele datorate pentru perioadele urmãtoare la acelaşi fel de venit bugetar. De asemenea, pe baza de cerere, plusurile se pot restitui sau compensa cu sume datorate la alte categorii de venituri. Pentru contribuabilii, persoane fizice, sau membri familiei sale cu care gospodareste împreunã, înscrişi în evidentele fiscului, plusurile se compenseazã din oficiu, cu sumele datorate la veniturile bugetare neachitate la termen pe anul în curs sau din restante pe anii precedenti. În cazul plusurilor apãrute în cursul anului, acestea vor fi compensate în contul debitelor de plata la aceeaşi sursa, dar cu termene ulterioare de plata datei cînd a apãrut plusul. Dacã dupã compensarea plusului mai rãmîn sume în credit, iar plãtitorul nu mai are debite de plata nici pe trecut nici pe curent, acestea se restituie debitorilor, dacã sînt cerute în termenele legale de prescripţie care dau dreptul la a solicita restituirea. 3. Prevederile de la pct. 2 nu se aplica în cazul veniturilor la care prin legile speciale sînt stipulate dispoziţii exprese referitoare la efectuarea compensãrilor şi restituirilor, situaţie în care se vor aplica prevederile respective. 4. Restituirea plusului se face numai pe baza cererilor scrise ale plãtitorului în cauza, avîndu-se în vedere urmãtoarele: - cererea sa fie prezentatã în cadrul termenului legal de prescripţie şi sa conţinã expres suma solicitatã a fi restituitã; - existenta elementelor din care sa rezulte ca suma ce se solicita a fi restituitã nu se cuvine, potrivit legii, bugetului; - documentele din care rezulta ca suma a fost încasatã în contul veniturilor bugetare. Cererile vor fi examinate şi soluţionate în termen de 10 zile de la data înregistrãrii. 5. În vederea restituirii, organele prevãzute la pct. 1, întocmesc un dosar care va cuprinde în mod obligatoriu cererea plãtitorului semnatã personal sau prin procura legalizatã, copie dupã rolul pe anul în curs şi dupã rolul pe anul în care a apãrut plusul pentru veniturile cu debit sau documentul din care sa rezulte operatia de virare a sumei în cazul celor fãrã debit, precum şi nota de constatare a organelor de control cu rezultatul verificãrii, dupã caz. 6. Restituirea se aproba, pentru orice suma, dupã caz, de conducerea trezoreriilor sau organelor fiscale teritoriale în contul cãrora s-a încasat suma solicitatã. Pentru perceptiile rurale, aprobarea o da conducerea Direcţiei de trezorerie din cadrul D.G.F.P.C.F.S. sau înlocuitorii acesteia delegaţi în acest sens. 7. Dacã restituirea nu s-a fãcut în condiţiile şi în cadrul termenelor legale de prescripţie plusurile de la partida contribuabililor, persoane fizice sau juridice, se vireazã în contul bugetului ca sume prescrise, cu excepţia cazurilor în care prin lege nu se stabileşte altfel. E. Considerarea în termen a cererilor depuse tardiv privind stabilirea, reducerea, scãderea sau restituirea impozitelor, taxelor şi altor venituri încasate prin organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Directorii direcţiilor de impozite şi taxe din cadrul Direcţiilor generale ale finanţelor publice şi a controlului financiar de stat, conducerile administraţiilor financiare municipale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi a circumscriptiilor fiscale orãşeneşti, dupã caz, pot considera în termen, de la caz la caz, şi pe motive bine întemeiate, cererile prin care se solicita stabilirea, reducerea, scãderea sau restituirea impozitelor, taxelor şi altor venituri executate prin organele fiscale, cînd aceste cereri s-au fãcut în afarã termenelor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare, dar nu mai tirziu de termenele legale prevãzute pentru prescripţia dreptului la acţiunea de constatare sau urmãrire, dupã caz. CAP. 3 Dispoziţii privind rezolvarea cererilor de acordare a înlesnirilor la plata taxelor de timbru 1. Competentele privind acordarea înlesnirilor la plata taxelor de timbru datorate sînt urmãtoarele:
a) Pentru sumele datorate de persoanele fizice: Scutiri Aminari Reduceri Eşalonãri
- organele gradul I de jurisdicţie: - 50 mii lei - organele gradul II de jurisdicţie: 150 mii lei 500 mii lei - organele gradul III de jurisdicţie: orice suma.
b) Pentru sumele datorate de persoanele juridice: Scutiri Aminari Eşalonãri
- organele gradul I de jurisdicţie: - 500 mii lei - organele gradul II de jurisdicţie: 1.000 mii lei 5.000 mii lei - organele gradul III de jurisdicţie: orice suma.
2. Organele din gradul de jurisdicţie I şi II pot acorda aminari pînã la finele anului calendaristic, iar eşalonãri pe o perioada de cel mult 12 luni, putindu-se depãşi şi anul financiar. 3. Propunerile de soluţionare a cererilor prin care se solicita înlesniri la plata taxelor de timbru vor fi bine fundamentate, bazate pe analiza documentelor prezentate de petitionari şi verificarea pe teren a posibilitãţilor de plata ale acestora. În toate cazurile se va solicita petitionarilor sa prezinte confirmarea organului care presteazã serviciul asupra cuantumului taxei datorate, pentru care se solicita înlesnirea. 4. Efectuarea operaţiunilor de compensare, restituire sau virare în contul datoriilor din alte taxe şi impozite a taxelor de timbru se face în conformitate cu prevederile <>art. 9 din Decretul nr. 199/1955 şi prg. 21-25, 58, 59, 106 şi 140 din Instrucţiunile Ministerului Finanţelor nr. 1711/1960 , republicate în anul 1968. 5. Aprobarea înlesnirilor se face de conducerea organului competent a soluţiona cererea pe baza documentelor justificative prezentate de petitionari, a verificãrilor şi propunerilor specialiştilor concretizate într-un referat. CAP. 4 Dispoziţii privind modul de rezolvare a cererilor de acordare a unor înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi altor venituri la Ministerul Finanţelor Organele competente de soluţionare şi de aprobare, de la caz la caz, la nivelul Ministerului Finanţelor, a cererilor de înlesniri la plata sumelor cãtre buget şi alţi beneficiari, sînt: A. Direcţia de evaluare şi urmãrire a veniturilor bugetare în competenta cãreia intra aprobarea de înlesniri, dupã cum urmeazã: 1. Considerarea ca fiind prezentate în termen a cererilor depuse în maximum 3 luni de la data expirãrii termenului de prescripţie privind stabilirea, reducerea, scãderea sau restituirea impozitelor, taxelor şi a primelor de asigurare prin efectul legii de la populaţie. 2. Amînarea pînã la sfîrşitul anului a plãţii sumelor care se urmãresc prin organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor şi depãşesc plafoanele stabilite prin prezentele instrucţiuni pentru organele de jurisdicţie de gradul II. 3. Eşalonarea pe cel mult 24 de luni a sumelor urmãrite la plata de organele fiscale şi care depãşesc plafoanele stabilite prin prezentele instrucţiuni pentru organele de jurisdicţie de gradul II. 4. Reducerea sau scutirea de majorãri de intirziere care depãşesc plafoanele stabilite pentru organele de gradul II, dar nu mai mult de 500 mii lei în cazul persoanelor fizice şi 25 mil. lei în cazul persoanelor juridice. 5. Aprobarea înlesnirilor se face de conducerea direcţiei pe baza cererilor şi documentelor justificative prezentate de persoanele fizice şi persoanele juridice, verificãrilor şi propunerilor organelor fiscale teritoriale şi a analizei acestora de cãtre specialiştii direcţiei, concretizate într-o nota scrisã. B. Direcţia generalã a impozitelor indirecte are urmãtoarele competente: 1. Amînarea pînã la sfîrşitul anului a plãţii taxelor de timbru care depãşesc plafoanele stabilite prin prezentele instrucţiuni pentru organele de jurisdicţie de gradul II. 2. Eşalonarea pe cel mult 24 luni a taxelor de timbru care depãşesc plafoanele stabilite prin prezentele instrucţiuni pentru organele de jurisdicţie de gradul II. 3. Reducerea sau scutirea de taxe de timbru la care actul normativ prevede acordarea, de la caz la caz, a unor asemenea înlesniri, pentru sume de pînã la 300 mii lei, în cazul persoanelor fizice şi de pînã la 3 mil. lei, pentru persoanele juridice. 4. Aprobarea înlesnirilor se face de conducerea direcţiei pe baza cererilor şi documentelor justificative prezentate de persoanele fizice şi persoanele juridice, verificãrilor şi propunerilor organelor fiscale teritoriale şi a analizei acestora de cãtre specialiştii direcţiei, concretizate într-o nota scrisã. C. Direcţia generalã a impozitelor directe, are urmãtoarele competente: 1. Reducerea sau scutirea de impozite directe pentru care actul normativ prevede acordarea unor asemenea înlesniri pentru sume de pînã la 300 mii lei inclusiv în cazul persoanelor fizice. 2. Aprobarea înlesnirilor se face de conducerea direcţiei pe baza cererilor şi documentelor justificative prezentate de persoanele fizice, verificãrilor şi propunerilor organelor fiscale teritoriale şi analizei acestora de cãtre specialiştii direcţiei, concretizate într-o nota scrisã. D. Conducerea Departamentului veniturilor statului în competenta cãruia intra aprobarea de înlesniri dupã cum urmeazã: 1. Considerarea ca fiind prezentate în termen a cererilor depuse dupã împlinirea termenelor de prescripţie privind stabilirea, reducerea, scãderea sau restituirea impozitelor, taxelor şi a primelor de asigurare prin efectul legii. 2. Amînarea pe timp de cel mult 12 luni a plãţii sumelor cuvenite bugetului şi altor beneficiari care se urmãresc prin organele fiscale. 3. Eşalonarea la plata, de la caz la caz, pe timp de cel mult 5 ani, a sumelor urmãrite de organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor şi care depãşesc plafoanele din competenta direcţiilor din cadrul departamentului, pentru orice suma. 4. Reducerea sau scutirea de majorãri de intirziere, de la caz la caz, pentru veniturile bugetului care depãşesc plafoanele din competenta Direcţiilor din cadrul departamentului. 5. Reducerea sau scutirea de impozite şi taxe, la care actul normativ prevede acordarea, de la caz la caz, a unor asemenea înlesniri, pentru orice suma care depãşeşte competenta direcţiilor de specialitate. 6. Aprobarea prelungirii termenelor de soluţionare a cererilor de înlesnire. Aprobarea înlesnirilor se face pe baza cererilor şi documentelor justificative prezentate de persoanele fizice şi persoanele juridice, verificãrilor şi propunerilor organelor fiscale teritoriale şi a referatului cu propuneri de soluţionare prezentate de direcţiile de specialitate din cadrul departamentului. Aprobarea prelungirii termenelor de rezolvare a scrisorilor de la pct. 6 se face pe baza materialului întocmit şi motivelor invocate de cãtre direcţia în competenta cãreia intra sau s-a repartizat soluţionarea scrisorilor respective. CAP. 5 Dispoziţii comune privind rezolvarea cererilor de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi altor venituri datorate bugetului 1. Organele fiscale, indiferent de gradul de jurisdicţie sînt obligate sa primeascã şi sa rezolve, în limita competentelor stabilite, cererile prin care se solicita înlesniri la plata. Dacã cererile adresate nu intra în atribuţiile şi competentele de soluţionare a organelor respective, acestea sînt obligate sa le trimitã în termen de 3 zile organului competent, concomitent cu înştiinţarea solicitanţilor despre mãsura luatã. 2. Propunerile de soluţionare vor fi bine fundamentate, bazate pe verificarea pe teren a cererilor şi analiza tuturor evidentelor fiscale şi a altor documente solicitate petitionarilor. 3. Conducerile organelor fiscale vor urmãri permanent ţinerea evidentei acestor lucrãri, stadiul soluţionãrii, respectarea termenelor şi vor rãspunde de rezolvarea acestora în cadrul reglementãrilor legale. 4. Scutirea sau reducerea de plata impozitelor şi taxelor atrage reducerea sau scutirea în aceiaşi proporţie a majorãrilor de intirziere, datorate la sumele respective. 5. Scutirile sau reducerile la taxe de timbru se acorda numai pentru taxele datorate în acţiunile în justiţie sau actele notariale.
ANEXA 1
EVIDENTA CERERILOR DE ÎNLESNIRI LA PLATA IMPOZITELOR, TAXELOR ŞI ALTOR VENITURI BUGETARE ----------------------------------------------------------------------- INREGIS- | PRIMIT | | B | C | D TRAT | | | | | ---------------------| A |--------------------------------------------- NR. |DATA | DE | CU | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | | LA |ADRE-| | | |--------| | |---------| | | | | SA | | | | a| b| c| | | d| e| f | | | | | NR. | | | | | | | | | | | | | -----------------------------------------------------------------------
A = OBIECTUL
B = TRIMIS PENTRU SOLUŢIONARE SAU CERCETARE LA UNITĂŢILE ÎN SUBORDINE 1 = DATA TRIMITERI 2 = UNITATEA 3 = REVENIT a = ADRESA NR. b = DATA c = INREG. SUB NR.
C = TRIMIS PENTRU SOLUŢIONARE LA FORUL SUPERIOR 4 = DATA TRIMITERI 5 = UNITATEA 6 = REVENIT d = ADRESA NR. e = DATA f = INREG. SUB NR.
D = COMUNICAT SOLUŢIA 7 = DATA 8 = CUI S-A COMUNICAT
------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email