Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 407 din 23 aprilie 1999  privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama si publicitate, precum si a majorarilor de intarziere aferente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 407 din 23 aprilie 1999 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama si publicitate, precum si a majorarilor de intarziere aferente

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 220 din 19 mai 1999
Ministrul finanţelor,
în temeiul <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama şi publicitate, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente şi al <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama şi publicitate, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente, anexa la prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unitãţile subordonate, precum şi Direcţia generalã de colectare a veniturilor statului şi de aplicare a executãrii silite vor lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 privind scutirea de la plata taxei de reclama şi publicitate, precum şi a majorãrilor de întârziere aferente

1. Potrivit <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 , sunt scutite de la plata taxele de reclama şi publicitate datorate de societãţile de presa, de radio şi de televiziune, conform prevederilor <>Legii nr. 27/1994 privind impozitele şi taxele locale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, precum şi majorãrile de întârziere aferente acestora, neachitate pana la data de 8 martie 1999.
2. De scutirea de la plata prevãzutã la pct. 1 beneficiazã numai societãţile de presa, de radio şi de televiziune, indiferent de modul de organizare şi de forma de proprietate, care:
- au efectuat serviciul de reclama şi publicitate în baza unui contract încheiat cu beneficiarii acestora şi aveau obligaţia de a plati taxa de 10% din valoarea contractului;
- au realizat serviciul de publicitate sau de reclama în alte condiţii decât cele menţionate mai sus, fiind obligate prin lege sa plãteascã taxa de 12% din suma bruta a prestaţiei.
3. Cuantumul debitelor reprezentând taxele de reclama şi publicitate, datorate conform legii, se determina pentru perioada cuprinsã între data de 1 iunie 1994, data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 27/1994 privind impozitele şi taxele locale, şi data de 31 decembrie 1997, data la care, potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 84/1997 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 27/1994 privind impozitele şi taxele locale, pentru contribuabilii prestatori de servicii de reclama şi publicitate prin mass-media a încetat obligaţia de a plati aceste taxe.
4. Majorãrile de întârziere aferente taxelor de reclama şi publicitate, datorate şi neplãtite de societãţile de presa, de radio şi de televiziune, scutite de la plata, se vor calcula de cãtre acestea pe propria rãspundere.
Calculul majorãrilor de întârziere se va face pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediata datei de 10 a lunii urmãtoare celei la care taxele au devenit exigibile (în cazul încheierii unor contracte) sau celei a încasãrii sumei brute a prestaţiei (în celelalte cazuri), pana la data plãţii, în cazul în care taxele au fost plãtite, sau pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 , în cazul în care acestea nu au fost achitate.
5. Contribuabilii care beneficiazã de prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 vor depune, în termen de 90 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, la organele fiscale teritoriale în a cãror evidenta sunt înregistraţi, situaţia privind obligaţiile provenind din taxele de reclama şi publicitate şi din majorãrile de întârziere aferente acestora, calculate şi neplãtite pana la data de 8 martie 1999, conform modelului anexat la prezentele norme metodologice.
6. Debitele provenite din taxele de reclama şi publicitate, precum şi din majorãrile de întârziere aferente acestora, achitate pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 , nu se restituie.
Sumelor reprezentând taxe de reclama şi publicitate, precum şi majorãrilor de întârziere aferente, pentru care s-au acordat, potrivit actelor normative în vigoare, amânãri sau eşalonãri la plata, totale sau parţiale, ale cãror termene acordate pentru plata ratelor, în cazul eşalonãrii, sau a sumei integrale, în cazul amânãrii, au fost stabilite, conform inlesnirii acordate, dupã data de 8 martie 1999, li se aplica prevederile <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 numai pentru partea rãmasã neachitata. În cazul în care, prin înlesnirea la plata acordatã, au intervenit şi unele reduceri şi/sau scutiri parţiale de la plata taxelor de reclama şi publicitate sau a majorãrilor de întârziere aferente, prevederile art. 1 din ordonanta menţionatã mai sus se aplica numai pentru partea rãmasã datoratã a acestora şi neachitata pana la data intrãrii în vigoare a acesteia.
7. Obligaţiile reprezentând taxele de reclama şi publicitate datorate, precum şi majorãrile de întârziere aferente, neplãtite pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/1999 , care au fost contabilizate în debitul conturilor de cheltuieli 635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vãrsãminte asimilate" (articol contabil 635 = 446) şi, respectiv, 671 "Cheltuieli excepţionale privind operaţiunile de gestiune" (articol contabil 671 = 448) şi care se scutesc de la plata, se anuleazã prin înregistrarea ca venituri în creditul contului 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţiuni de gestiune" - analitice distincte.
Pentru reflectarea în contabilitate a taxelor de reclama şi publicitate şi a majorãrilor de întârziere aferente anulate, se efectueazã urmãtoarele articole contabile:
a) înregistrarea taxelor de reclama şi publicitate anulate:


446 "Alte impozite, taxe = 7718 "Alte venituri
şi vãrsãminte asimilate" excepţionale din
operaţiuni de gestiune"
- analitic distinct
b) înregistrarea majorãrilor de întârziere anulate:

448 "Alte datorii şi creanţe = 7718 "Alte venituri
cu bugetul statului" excepţionale din
operaţiuni de gestiune"
- analitic distinct.


Sumele reprezentând majorãri de întârziere aferente taxelor de reclama şi publicitate, care, în perioadele respective, au fost înregistrate în conturi de cheltuieli şi luate în calculul profitului impozabil ca cheltuieli nedeductibile, la reluarea lor în venituri, conform prezentelor norme, vor fi deductibile fiscal.

ANEXA 1
la normele metodologice
-----------------------
- model -



Denumirea plãtitorului ........................
Adresa ........................................
Înregistrat la ...... la nr. ..................
Codul de înregistrare fiscalã .................
Nr. de înregistrare ...........................

Cãtre
Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului ..........................

SITUAŢIA
privind obligaţiile provenind din taxele de reclama şi publicitate şi din majorãrile de întârziere aferente acestora

- lei -


Datele necesare | Sume | Înlesniri la | Sume | Rest de plata
pentru calculul | datorate | plata aprobate | achitate |a taxelor scutite
taxei de reclama | | în perioada | |conform Ordonanţei
şi publicitate | | 1 iunie 1994 - | | de urgenta a
| |31 decembrie 1997| | Guvernului
| | | | nr. 16/1999
--------------------------------------------------------------------------------
Data |Valoa-|Pro-|Taxa |Data|Ma-| Suma | Suma |Taxa |Ma- | Taxa de| Majorãri
intra|rea |cen-| de |pana|jo-|amânatã| redusã | de |jo- |reclama | de
rii |con- |tul |rec- | la |ra-|şi/sau | sau |re- |rari| şi |intar-
în vi|trac- |le- |lama |care|ri |esalo- | scutitã |clama| de |publici-|ziere
goare|tului |gal | şi |taxa| de|nata la| de la | şi |în- | tate |
a con| şi |dato|pu- |tre-|în-|plata | plata |pu- |tar-| |
trac-|suma |rat |bli- |bu- |tar| | |blici|zi- | |
tului|bruta |pen-|ci- |ia |zi-| | |tate |ere | |
sau a| a |tru |tate |pla-|ere| | | | | |
încã-|pres- |taxa| |tita| | | | | | |
sarii|tatiei| | | | | | | | | |
sumei| | | | | | | | | | |
afe- | | | | | | | | | | |
rente| | | | | | | | | | |
ser- | | | | | | | | | | |
viciu| | | | | | | | | | |
lui | | | | | | | | | | |
pres-| | | | | | | | | | |
tat | | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
| | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
| | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------
| | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------

Sumele prevãzute mai sus sunt calculate în conformitate cu prevederile legale.

Conducãtorul unitãţii, Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,
.......................... ..................................
(numele, prenumele, semnatura (numele, prenumele,
şi ştampila) semnatura şi ştampila)


Data depunerii .................


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016