Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 402 din 18 iunie 2001  pentru aprobarea Normelor de procedura privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiaza de lapte matern    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 402 din 18 iunie 2001 pentru aprobarea Normelor de procedura privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiaza de lapte matern

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: ACT INTERN
Ministerul sãnãtãţii şi familiei
Având în vedere:
- Referatul de aprobare nr. 533 din 18.05.2001 al Direcţiei de Asistenta Familialã şi Socialã;

În temeiul <>Hotãrârii Guvernului României nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
emite urmãtorul ordin:


ART. 1
Se aproba Normele de procedura privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile implicate din Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, precum şi Direcţiile de Sãnãtate Publica Judeţene şi a Municipiului Bucureşti vor aduce la îndeplinire pevederile prezentului ordin.

MINISTRU
Dr. Daniela Bartos



NORME DE PROCEDURA
PRIVIND ACORDAREA GRATUITA DE LAPTE PRAF PENTRU COPIII CU
VARSTA 0-12 LUNI CARE NU BENEFICIAZĂ DE LAPTE MATERN

Introducere

În conformitate cu Hotãrârea Parlamentului României nr. 39 pentru acordarea încrederii Guvernului pentru realizarea Programului sau de Guvernare, publicatã în Monitorul Oficial nr. 700/28.XII.2000, în anexa nr. 2, cap. V - îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei, protecţia copilului, art. 5.1 - ocrotirea sãnãtãţii, este prevãzutã acordarea gratuita de lapte praf.
România a aderat în 1982 la principiile Codului internaţional de marketing al substitutelor de lapte matern elaborat de OMS şi a semnat acordul privitor la comercializarea substitutelor de lapte matern. Politica actuala a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei este orientata spre promovarea şi sprijinirea alimentaţiei exclusiv la san, în special în cursul primelor 6 luni. Aceasta contribuie esenţial la dezvoltarea şi starea de sãnãtate a copilului şi la reducerea morbiditatii, mortalitatii infantile şi la reducerea riscurilor mamei de a dezvolta cancer ovarian, de san şi osteoporoza.
Sugarii din România au nevoie de alimentaţie cu formule de lapte doar în cazurile în care mama nu poate alapta din motive independente de vointa ei şi eforturile personalului medical de a stimula lactatia.
În acest scop, se definesc urmãtoarele norme de procedura cu privire la implementarea tehnica şi financiarã a activitãţii de distribuţie a laptelui praf formula pentru copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern.
Aceasta procedura tine cont de principiile enunţate în Codul Internationl de Marketing al Substitutelor de Lapte Matern elaborat de Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii (OMS) Geneva şi Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii (UNICEF), precum şi de rozolutiile Adunãrii Mondiale a Sãnãtãţii şi recomandãrile Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii.

CAP. 1
Finanţare
ART. 1
Acordarea gratuita a laptelui praf formula pentru copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, respectiv care se încadreazã în criteriile de acordare, se finanţeazã de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în limita fondurilor alocate de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie.
ART. 2
Direcţia Generalã a Bugetului de Sãnãtate şi Direcţia Asistenţei Familiale şi Sociale stabilesc şi repartizeazã fondurile alocate de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie pe judeţe şi Municipiul Bucureşti, proporţional, în funcţie de numãrul de copii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern.
ART. 3
Finanţarea se face lunar de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei - Direcţia Generalã a Bugetului de Sãnãtate cãtre Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a Municipiului Bucureşti.

CAP. 2
Evaluarea iniţialã, pe judeţe şi Munucipiul Bucureşti, a numãrului copiilor de varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern şi a necesarului de lapte praf
ART. 4
Medicii de familie trimit la Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a Municipiului Bucureşti lista copiilor cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, pe care îi au în evidenta.

Direcţiile de Sãnãtate Publica Judeţene şi a Municipiului Bucureşti:

a) solicita, primesc şi centralizeazã listele copiilor de varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, de la medicii din teritoriu;
b) repartizeazã medicii de familie pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale Municipiului Bucureşti unde se afla situate cabinetele individuale ale medicilor respectivi;
c) anunta medicii de familie din teritoriu despre aceasta repartizare;
d) trimit lunar Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei - Direcţia de Asistenta Familialã şi Socialã situaţia numãrului copiilor de varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern;
e) calculeazã şi repartizeazã cantitãţile de lapte praf pentru fiecare comuna, oraş, municipiu şi sector al Municipiului Bucureşti, în funcţie de numãrul copiilor de varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, aflaţi în evidenta medicilor de familie de pe teritoriu localitãţii/sectorului respectiv;
f) trimit consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor Municipiului Bucureşti repartiţia cantitãţilor de lapte praf.

CAP. 3
Stabilirea tipului de formula de lapte praf
ART. 5
În ceea ce priveşte tipul de formula de lapte praf şi compozitia acestuia, Comisia de Pediatrie a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, împreunã cu Institutul de Ocrotirea Mamei şi Copilului "Alfred Rusescu" au propus:
- achiziţionarea unui singur tip de formula, aceptabila pentru alimentaţia întregii perioade de sugar (0-12) luni), care trebuie sa aibã urmãtoarea compoziţie:
Compozitia la 100 ml. lapte reconstituit.
Kcal = 67 - 80
Kj = 250 - 335


┌────────────────────┬────────────────┬────────────┬─────────────────────────┐
│ Proteine │ 1,5 - 2,5 g │ Din care │ Albumina min 40% │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Lipide │ 3,3 - 3,7 g │ Din care │ Ac. grasi poli- │
│ │ │ │ nesaturati │
│ │ │ │ (acid linoleic) │
│ │ │ │ - min. 0,4 │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Glucide │ 7 - 10 g │ Din care │ Lactoza min. - 4,6 g │
│ │ │ │ Zaharoza max. - 2,2 g │
│ │ │ │ Polizaharide (Amidon, │
│ │ │ │ Dextrinmaltoza) │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Saruri minerale │ Max. 0,40 g │ │ │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Na │ Max. 40 mg │ │ │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Ca │ Min. 38 mg │ │ │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Fe │ 0,8 - 1,5 mg │ │ │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Cu │ Max. 44 mg │ │ │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ I │ Min. 3,4 mg │ │ │
├────────────────────┼────────────────┼────────────┼─────────────────────────┤
│ Zn │ Min. 0,3 mg │ │ │
└────────────────────┴────────────────┴────────────┴─────────────────────────┘


Vitamine: vitamina A (min. 57 mcg/160 U.I.), vitamina D (~ 1 mcg/40 U.I.), vitamina E, vitamina K, vitamina C, vitamina B.1, vitamina B.2, vitamina B.6, vitamina B.12, vitamina PP, pantotenat, acid folic, biotina, inozitol.
Compozitia formulei de lapte praf propusã corespunde standardelor stabilite de Uniunea Europeanã, O.M.S. şi F.A.O., Academia Americana de Pediatrie şi altor foruri de prestigiu în acest domeniu.
În ceea ce priveşte concentratia necesarã de fier şi iod s-a optat pentru valorile menţionate, care sunt la limita superioarã a recomandãrilor internaţionale, pentru ca din studiile pe loturi reprezentative din ţara reiese:
- prevalenta foarte mare a anemiei hipocrome a sugarului (49-52% copii cu hemoglobina sub 11 g/dl, deci probabil 100% cu deficit de fier);
- prevalenta mare a hipotiroidiei.

CAP. 4
Achiziţii
ART. 6
(1) Laptele praf se achiziţioneazã prin licitaţie, în conformitate cu legislaţia în vigoare: Ordonanta de Urgenta nr. 60 privind achiziţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României nr. 241 din 11 mai 2001, Normele de aplicare a <>Ordonanţei de Urgenta nr. 60/2001 publicate în Monitorul Oficial al României nr. 268 din 24 mai 2001, organizatã de fiecare Direcţie de Sãnãtate Publica Judeteana şi a Municipiului Bucureşti, pentru copiii cu varsta 0-12 luni, care nu beneficiazã de lapte matern, din teritoriul respectiv;
(2) Caietul de sarcini se va întocmi de instituţia care organizeazã licitaţia;
(3) Caietul de sarcini va cuprinde, printre altele, tipul de formula de lapte praf pentru sugari, cantitãţile, graficele de livrare, locurile de destinaţie, tipul de ambalaj, etichetarea în limba romana a produselor - conform Codului Internaţional de Marketing al Substitutelor de Lapte Matern elaborat de OMS şi UNICEF (art. 9), - etichetele trebuie proiectate astfel încât sa furnizeze informaţiile necesare despre utilizarea adecvatã a produsului şi de asemenea, sa conţinã un mesaj clar, concis, uşor de citit şi de înţeles cu privire la superioritatea alaptarii la san; condiţii privind transportul, precum şi obligativitatea pentru furnizor de a inscriptiona pe fiecare cutie: "Acest produs nu se comercializeazã".
Tipul de formula de lapte praf, respectiv compozitia acestuia, trebuie sa se încadreze în parametrii recomandaţi de Comisia de Pediatrie a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi Institutul de Ocrotire a Mamei şi Copilului "Alfred Rusescu". Produsul e obligatoriu sa fie avizat sanitar - conform cerinţelor de avizare a suplimentelor nutritive prevãzute în <>Ordinul nr. 910 din 13 decembrie 2000 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65/7.02.2001. De asemenea, durata valabilitãţii produsului trebuie sa fie de minimum 1 an din momentul livrãrii.

CAP. 5
Transportul
ART. 7
(1) Firmele câştigãtoare ale licitaţiei transporta laptele praf la destinatiile solicitate, conform graficelor de livrare care vor fi cuprinse în caietul de sarcini.
(2) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor Municipiului Bucureşti vor asigura, prin grija primarului, transportul laptelui praf de la depozitar la sediile acestora.
ART. 8
Pentru ambalarea, transportul şi depozitarea laptelui praf, vor fi respectate normele sanitare în vigoare. Astfel transportul va fi asigurat cu mijloace de transport autorizate sanitar, igienice, care sa asigure pe toatã durata transportului pãstrarea nemodificata a caracteristicilor nutritive, organoleptice, fizico-chimice şi microbiologice, precum şi protecţia impotriva prafului, insectelor, rozatoarelor şi altor posibilitãţi de poluare, degradare şi contaminare atât a produselor transportate, cat şi a ambalajelor. Mijloacele de transport vor asigura temperaturile necesare pãstrãrii calitãţilor produsului şi vor asigura condiţii de igiena conform normelor.

CAP. 6
Criteriile de acordare a laptelui praf formula pentru copiii cu 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern
ART. 9
Criteriile de acordare a laptelui praf sunt definite în concordanta cu ghidurile Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii.
ART. 10
Laptele praf, formula pentru sugari se va acorda numai copiilor cu varsta cuprinsã între 0-12 luni care necesita obligatoriu alimentare cu substitute de lapte matern, în urmãtoarele situaţii:
a) mame care prezintã contraindicatii permanente ale alaptarii (boli grave: TBC pulmonar activ, neoplazii, casexie, septicemie, boli psihice grave, scleroza în plãci, insuficienta renala sau cardiaca, diabet zaharat decompensat, tireotoxicoza, mama infectata cu HIV, tratamente cu citostatice, diazepine, anticoagulante, radioizotopi, eclampsie);
b) absenta sau insuficienta cantitativã a laptelui matern care poate fi confirmatã prin demonstrarea creşterii nesatisfacatoare a sugarului (cel puţin la limita inferioarã a normalului vârstei sau a percentilei 5). Demonstrarea se face prin compararea greutatii la un interval de minimum doua sãptãmâni (la nou nãscut situarea sub greutatea de la naştere la varsta de doua sãptãmâni). Orice alt criteriu ("proba suptului", aspectul laptelui, etc.) e lipsit de valoare.
c) copilul adoptat sau aflat în familiile de plasament;
d) mama decedata;

CAP. 7
Prescriere
ART. 11
(1) Prescrierea laptelui praf este facuta de medicul de familie sau de medicul pediatru/neonatolog pe baza criteriilor de mai sus, cu mult discernãmânt. Pentru sugarii cu varsta cuprinsã între 0-6 luni se acorda 100g lapte praf/zi, iar pentru cei cu varsta cuprinsã între 6-12 luni se acorda 120g lapte praf/zi.
(2) În prescrierea laptelui praf formula pentru sugari medicul de familie va tine cont de prevederile din Codul Internaţional de Marketing al Substitutelor de Lapte matern. Personalul sanitar trebuie sa incurajeze şi sa protejeze alaptarea; personalul interesat în particular de nitritia mamei şi a sugarului trebuie sa se familiarizeze cu responsabilitãţile care le are în cadrul acestui Cod.
(3) Codul Internaţional de Marketing al Substitutelor de Lapte Matern prevede ca modul de alimentare cu formule pentru sugari, fie din comerţ, fie preparate acasã, trebuie demonstrat numai de cãtre personalul sanitar, sau alt personal comunitar dacã este cazul, şi numai mamelor sau membrilor de familie care au nevoie; informaţia furnizatã trebuie sa includã explicaţii clare asupra riscurilor folosirii necorespunzãtoare a produselor.
(4) Medicii de familie vor prescrie laptele praf fãrã condiţionarea dovedirii calitãţii de asigurat a pãrinţilor copiilor.
(5) Medicii de familie vor înscrie pe listele lor copiii neinscrisi care nu pot beneficia de lapte matern şi care întrunesc condiţiile necesare acordãrii gratuite de lapte praf în momentul solicitãrii acestuia. Conform Legii nr. 145, cap II, secţiunea 1, art. 6, alin. a, copii şi ţinerii pana la 26 de ani intra în categoriile de persoane care beneficiazã de asigurarea de sãnãtate, fãrã plata contribuţiei şi pot fi înscrişi pe lista medicului de familie, fãrã a fi conditionati de plata asigurãrii sociale pentru sãnãtate a pãrinţilor sau apartinatorilor acestora. Pentru aceasta medicii beneficiazã de punctajul per capita şi per servicii acordat de CNAS şi unitãţile subordonate.

Modul de prescriere
ART. 12
Prescrierea laptelui praf formula pentru sugari se face pe reteta tip Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, care se va completa de cãtre medicul de familie, astfel:
a) în partea de sus: "Lapte praf - gratuit", codul numeric personal al copilului şi parafa medicului. În cazul în care sugarul nu are cod numeric personal, apartinatorul va semna pe fişa copilului ca nu va apela la alt medic pentru înscrierea pe lista a aceluiaşi sugar şi respectiv nu va mai beneficia de necesarul de lapte praf şi de la alţi medici;
b) la rubrica Dg: "Alimentat artificial sau mixt";
c) la rubrica Rp.: denumirea laptelui praf indicat şi cantitatea recomandatã pentru o luna.

CAP. 8
Eliberarea
ART. 13
(1) Eliberarea se face prin consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor Municipiului Bucureşti, pe raza cãrora se afla cabinetele individuale ale madicilor de familie, pe listele cãrora se afla înscrişi copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern.
(2) Primãrii localitãţilor respective rãspund de buna desfãşurare a acestei acţiuni. Pentru aceasta autorizeaza o persoana care va rãspunde de primirea laptelui praf. De asemenea, aceasta persoana centralizeazã lunar retetele de lapte praf, întocmeşte un borderou şi îl trimite Direcţiilor de Sãnãtate Publica Judeţene şi a Municipiului Bucureşti.
Primãrii din comune, oraşe, municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti colaboreazã cu Direcţiile de Sãnãtate Publica şi Judeţene şi a Municipiului Bucureşti pentru evaluarea dinamica a cantitãţilor de lapte praf necesare (numãrul copiilor de varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, cantitãţile de lapte praf consumate).

CAP. 9
Implementarea Procedurii de acordare gratuita a laptelui praf formula pentru copii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern şi rãspunderea instituţiilor
ART. 14
Programul de acordare gratuita a laptelui praf formula pentru copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern se implementeaza în anul 2001 de cãtre urmãtoarele instituţii cu responsabilitãţi în coordonarea şi implementarea activitãţilor, care se abiliteaza în acest scop.

a) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei
- coordoneazã, indruma şi controleazã respectarea criteriilor de acordare a laptelui praf de cãtre medicii de familie;
- stabileşte şi repartizeazã fondurile alocate de la Bugetul de Stat cu aceasta destinaţie pe judeţe şi Municipiul Bucureşti, proporţional, în funcţie de numãrul de copii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern.

b) Cabinetul medicului de familie
Medicul de familie are urmãtoarele responsabilitãţi:
- trimite la începutul programului, la Direcţia de Sãnãtate Publica Judeteana, respectiv a Municipiului Bucureşti, lista copiilor cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, pe care îi are în evidenta;
- menţine şi reactualizeazã, lunar, evidenta copiilor cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern (nume, varsta, cod numeric personal, datele prescripţiilor, cantitãţile prescrise);
- trimite aceasta evidenta lunar la Direcţia de Sãnãtate Publica Judeteana, respectiv a Municipiului Bucureşti;
- prescrie retetele de lapte praf gratuit (cantitatea pe o luna) solicitanţilor care întrunesc condiţiile necesare acordãrii de lapte praf;
- informeazã pãrinţii asupra criteriilor de acordare a laptelui praf formula pentru copiii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern şi a locului de unde va fi eliberat laptele praf.

c) Direcţiile de Sãnãtate Publica Judeţene şi a Municipiului Bucureşti
- solicita, primeşte şi centralizeazã lunar, listele cu copiii de varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern, de la madicii de familie din teritoriu;
- repartizeazã medicii de familie unitãţii administrativ-teritoriale în raza cãreia se afla cabinetul medical individual al medicului respectiv, atât în mediul urban, cat şi în cel rural;
- anunta medicii de familie din teritoriu despre aceasta repartizare;
- anunta consiile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi ale sectoarelor Municipiului Bucureşti despre aceasta repartizare şi respectiv, cantitãţile lunare de lapte praf alocate;
- identifica spaţii de depozitare adecvate, în condiţii care sa previnã madificarea proprietãţilor nutritive ale produselor depozitate:
- încãperi uscate, ventilate, intunecoase, care sa asigure pãstrarea unei temperaturi constante, nu mai mare de 15 grade şi o umiditate de pana la 75% şi o protecţie impotriva insectelor şi rozatoarelor;
- depozitarea se face pe gratare de lemn, aşezarea permitand circulaţia aerului între ambalaje; în spaţiul de depozitare alocat acestui produs nu vor fi introduse ambalaje murdare, degradate şi nici produse care pot constitui surse de contaminare;
- trimit Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei - Direcţia de Asistenta Familialã şi Socialã, iniţial şi apoi lunar, situaţia numãrului de copii cu varsta 0-12 luni care nu beneficiazã de lapte matern;
- înregistreazã în evidenta contabila (gestiune) achiziţionarea laptelui praf şi plata acestuia cãtre furnizori, în baza facturilor primite de la furnizori şi a receptiilor cantitative şi calitative ale laptelui praf, certificate de cãtre acestea din punct de vedere al realitãţii, regularitatii şi legalitãţii operaţiunilor;
- înregistreazã descãrcarea gestiunii şi trecerea pe cheltuieli efective a laptelui praf distribuit gratuit pe baza borderourilor centralizate, însoţite de retete, întocmite şi transmise de cãtre persoanele autorizate de cãtre primãrii comunelor, oraşelor, municipiilor ale sectoarelor Municipiului Bucureşti;
- transmite Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei necesarul de fonduri pentru luna urmãtoare, pana la data de 15 a lunii curente, având în vedere numãrul beneficiarilor, precum şi consumul lunii precedente;
- face control, prin sondaj, pentru verificarea modului de realizare a acţiunii la nivelul beneficiarilor.

d) Autoritãţile administraţiei publice locale
Au urmãtoarele responsabilitãţi:
- consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, respectiv ale sectoarelor Municipiului Bucureşti, desemnate a fi parte integrantã din procesul de distribuţie, aproba alocarea unui spaţiu de depozitare adecvat, în condiţii care sa previnã modificarea proprietãţilor nutritive ale produselor depozitate:
- încãperi uscate, ventilate, intunecoase, care sa asigure pãstrarea unei temperaturi constante, nu mai mare de 15 grade şi o umiditate de pana la 75% şi asigurarea protecţiei impotriva insectelor şi rozatoarelor;
- depozitarea se face pe gratare de lemn, aşezarea permitand circulaţia aerului între ambalaje; în spaţiul de depozitare alocat acestui produs nu vor fi introduse ambalaje murdare, degradate şi nici produse care pot constitui surse de contaminare;
- transportul laptelui praf de la spaţiile de depozitare ale Direcţiilor de Sãnãtate Publica Judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti pana la locul de distribuţie se face prin grija primarilor comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor Municipiului Bucureşti;
- primarul desemneazã o persoana care va rãspunde de: primirea, depozitarea şi eliberarea laptelui praf. La primirea laptelui praf se face recepţia cantitativã şi calitativã; persoana desemnatã de primãrii comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor Municipiului Bucureşti, în baza proceselor verbale de predare-primire de la Direcţiile de Sãnãtate Publica Judeţene, respectiv a Municipiului Bucureşti, întocmite odatã cu primirea laptelui praf, se înregistreazã în evidenta extracontabila cu laptele praf primit, acesta urmând a fi scos din evidenta pe baza borderoului centralizator lunar, întocmit pe baza borderoului centralizator lunar, întocmit pe baza retetelor înaintate de beneficiarii laptelui praf;
- centralizeazã lunar retetele înaintate de beneficiarii laptelui praf şi întocmesc un borderou centralizator lunar al consumului de lapte praf;
- borderoul centralizator lunar al consumului, în original, însoţit de retete, se preda lunar Direcţiei de Sãnãtate Judeteana, respectiv a Municipiului Bucureşti, în prima zi dupã expirarea lunii curente;
- pãstreazã o copie a borderoului centralizator lunar al consumului de lapte praf pentru descãrcarea de gestiune.

CAP. 10
Dispoziţii finale
Campania concomitenta de promovare a alaptarii naturale la san
ART. 15
(1) În vederea continuãrii politicii de stimulare a alaptarii naturale şi evitãrii unui declin al acesteia, programul de acordare gratuita de lapte praf formula pentru sugari va fi însoţit de o campanie susţinutã de promovare a alimentaţiei naturale la san. Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei - Direcţia de Asistenta Familialã şi Socialã va elabora detalii şi va coordona aceasta campanie în cadrul programului naţional de promovare a sãnãtãţii.
(2) De asemenea, prevederile Codului Internaţional de Marketing al Substitutelor de Lapte Matern vor fi aduse la cunostinta personalului medical implicat, astfel ca acesta sa incurajeza şi sa protejeze alaptarea. Personalul interesat în particular de nutritia mamei şi a sugarului trebuie sa se familiarizeze cu responsabilitãţile care le are în cadrul acestui Cod, inclusiv cu informaţiile specificate în Articolul 4.2 (Articolul 7).
ART. 16
(1) Materialele informative şi educative, atât cele scrise, cat şi cele audiovizuale referitoare la alimentaţia sugarilor, destinate femeilor gravide şi mamelor de sugari şi copii mici, trebuie sa includã informaţii clare despre urmãtoarele puncte:
(a) beneficiile şi calitãţile superioare ale alaptarii;
(b) alimentaţia mamei, precum şi pregãtirea şi menţinerea alaptarii;
(c) efectul negativ al utilizãrii biberonului asupra alaptarii;
(d) dificultatea revenirii asupra deciziei de a nu mai alapta;
(e) utilizarea formulelor pentru sugari (din comerţ sau preparate acasã), atunci când este cazul.
(2) Atunci când astfel de materiale conţin informaţii despre utilizarea formulelor pentru sugari, ele trebuie sa menţioneze şi implicatiile sociale şi financiare ale utilizãrii acestora; riscurile utilizãrii neadecvate a alimentelor sau ale metodelor de alimentaţie asupra sãnãtãţii; precum şi, în mod special, riscurile utilizãrii formulelor sau substitutelor de lapte matern necesare sau neadecvate asupra sãnãtãţii. Aceste materiale nu trebuie sa foloseascã desene sau texte care sa idealizeze utilizarea substitutelor de lapte (Articolul 4.2).
(3) Textul referitor la promovarea alimentaţiei la san va fi obligatoriu inscrptionat, în limba romana, pe toate cutiile de lapte praf (în conformitate cu Codul internaţional de marketing al substitutelor de lapte matern).
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016