Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4 din 26 februarie 2009  pentru punerea in aplicare a Normelor privind dobandirea calitatii sau renuntarea la calitatea de actionar semnificativ la asiguratori/reasiguratori persoane juridice romane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4 din 26 februarie 2009 pentru punerea in aplicare a Normelor privind dobandirea calitatii sau renuntarea la calitatea de actionar semnificativ la asiguratori/reasiguratori persoane juridice romane

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 17 martie 2009

În temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) şi ale <>art. 8 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
potrivit Hotãrârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor din data de 24 februarie 2009, prin care s-au adoptat Normele privind dobândirea calitãţii sau renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ la asigurãtori/reasigurãtori persoane juridice române,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se pun în aplicare Normele privind dobândirea calitãţii sau renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ la asigurãtori/reasigurãtori persoane juridice române, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Normele privind dobândirea calitãţii sau renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ la asigurãtori/reasigurãtori persoane juridice române, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 113.124/2006 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 709 din 18 august 2006.
ART. 3
Direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor,
Angela Toncescu

Bucureşti, 26 februarie 2009.
Nr. 4.


ANEXĂ
NORME
privind dobândirea calitãţii sau
renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ
la asigurãtori/reasigurãtori persoane juridice române

ART. 1
(1) Prezentele norme stabilesc documentele şi informaţiile care trebuie transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor de cãtre o persoanã juridicã sau fizicã, aflatã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) este un potenţial achizitor;
b) doreşte sã renunţe la calitatea de acţionar semnificativ, direct sau indirect, al unui asigurãtor/reasigurãtor;
c) îşi propune diminuarea drepturilor sale de vot ori a poziţiei de acţionar semnificativ, direct sau indirect, al unui asigurãtor/reasigurãtor, astfel încât participaţia sa va atinge ori va scãdea sub 20%, o treime sau 50% din drepturile de vot sau din capitalul social al acestuia.
(2) Documentele şi informaţiile prevãzute în prezentele norme trebuie transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor şi în cazul în care, prin majorarea participaţiei de cãtre o persoanã juridicã sau fizicã, un asigurãtor/reasigurãtor devine filialã a acelei persoane ori în cazul în care, prin diminuarea participaţiei unei persoane juridice sau fizice la un asigurãtor/reasigurãtor, acesta îşi înceteazã statutul de filialã a acelei persoane.
ART. 2
În înţelesul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
1. potenţial achizitor - orice persoane fizice sau juridice, care acţioneazã singure ori concertat şi care:
a) doresc sã devinã acţionar semnificativ, direct sau indirect, la un asigurãtor/reasigurãtor;
b) îşi propun sã îşi majoreze, direct sau indirect, drepturile de vot ori capitalul deţinut la un asigurãtor/reasigurãtor, astfel încât participaţia lor va atinge sau va depãşi 20%, o treime ori 50% din drepturile de vot sau din capitalul social al acestuia ori asigurãtorul/reasigurãtorul va deveni filiala acestora;
2. persoane care acţioneazã concertat - mai multe persoane se considerã cã acţioneazã concertat atunci când fiecare dintre ele decide sã îşi exercite drepturile de vot aferente participaţiei la capitalul social pe care intenţioneazã sã o achiziţioneze, în conformitate cu un acord, implicit sau explicit, intervenit între aceste persoane, indiferent dacã acordul îmbracã formã scrisã, verbalã ori manifestã doar în fapt sau dacã persoanele în cauzã sunt legate între ele, în orice alt mod;
3. proiect de achiziţie - participaţia care urmeazã a fi deţinutã, prin achiziţionarea sau majorarea, directã ori indirectã, a drepturilor de vot deţinute la un asigurãtor/reasigurãtor sau prin majorarea contribuţiei la capitalul social al acestuia;
4. termen de evaluare - perioada de 60 de zile lucrãtoare, în care Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor realizeazã evaluarea proiectului de achiziţie, calculatã de la data confirmãrii scrise de primire a notificãrii intenţiei de achiziţie şi a tuturor documentelor aferente;
5. evaluare - analizarea calitãţii adecvate a potenţialului achizitor şi a soliditãţii financiare a proiectului de achiziţie.
ART. 3
(1) Potenţialul achizitor este obligat sã notifice în prealabil, în scris, intenţia sa cu privire la proiectul de achiziţie şi sã menţioneze mãrimea participaţiei vizate.
(2) Notificarea prealabilã este însoţitã de informaţiile şi documentele prevãzute la art. 4 sau, dupã caz, la art. 5.
(3) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor emite, în scris, o confirmare de primire a notificãrii prevãzute la alin. (1) în termen de douã zile lucrãtoare de la data primirii acesteia sau de la data ulterioarã de primire de documente şi informaţii suplimentare, menţionate în anexa nr. 2; în confirmarea de primire se menţioneazã şi data expirãrii termenului de evaluare.
(4) În cazul companiilor listate pe piaţa de capital, în procesul de evaluare a proiectului de achiziţie, drepturile de vot ale acţionarilor semnificativi sunt evaluate în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice din România, emise de Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare.
(5) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor evalueazã calitatea adecvatã a potenţialului achizitor şi soliditatea financiarã a acestuia, în raport cu proiectul de achiziţie, pe baza urmãtoarelor criterii:
a) reputaţia, integritatea şi competenţa profesionalã ale potenţialului achizitor;
b) reputaţia şi experienţa oricãrei persoane care urmeazã sã exercite responsabilitãţi de administrare şi/sau de conducere în cadrul unui asigurãtor/reasigurãtor, ca rezultat al achiziţiei propuse;
c) soliditatea financiarã a potenţialului achizitor, în special în raport cu tipul de activitate desfãşuratã în prezent şi cu cea preconizatã a fi desfãşuratã în viitor de cãtre asigurãtorul/ reasigurãtorul la care se referã proiectul de achiziţie;
d) capacitatea asigurãtorului/reasigurãtorului de a respecta cerinţele prudenţiale stipulate de prezentele norme şi de legislaţia privind supravegherea suplimentarã a grupurilor de asigurãri şi conglomeratele financiare;
e) existenţa unor motive rezonabile de a suspecta cã, în ceea ce priveşte proiectul de achiziţie, este sau a fost sãvârşitã o infracţiune ori o tentativã de spãlare de bani sau de finanţare a terorismului, în sensul prevederilor <>art. 2 lit. a), respectiv lit. a^1) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau cã proiectul de achiziţie ar putea dezvolta un astfel de risc.
(6) În cursul termenului de evaluare, dar nu mai târziu de a cincizecea zi lucrãtoare, pe lângã documentele menţionate la art. 4 sau 5, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate solicita, în scris, documente şi informaţii suplimentare, necesare finalizãrii evaluãrii proiectului de achiziţie, conform anexei nr. 2 la prezentele norme şi <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(7) Potenţialul achizitor are obligaţia de a transmite documentele şi informaţiile suplimentare, conform alin. (6), în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data la care Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor i-a solicitat acest lucru; în aceastã perioadã, termenul de evaluare se întrerupe.
(8) Perioada de întrerupere a termenului de evaluare poate fi prelungitã pânã la 30 de zile lucrãtoare, în cazul în care potenţialul achizitor:
a) are sediul sau este reglementat într-un stat terţ;
b) nu este reglementat de o autoritate competentã în domeniul financiar din spaţiul economic european.
(9) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate solicita şi alte informaţii sau documente, în vederea completãrii sau clarificãrii informaţiilor primite, fãrã însã ca termenul de evaluare sã fie întrerupt.
(10) Evaluarea proiectului de achiziţie se efectueazã în mod nediscriminatoriu, în cazul în care Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor este notificatã în legãturã cu douã sau mai multe proiecte de achiziţie pentru acelaşi asigurãtor/reasigurãtor.
ART. 4
Informaţiile şi documentele care trebuie transmise de cãtre potenţialul achizitor, persoanã fizicã, sunt urmãtoarele:
1. scrisoare de intenţie, în care se menţioneazã cota de participare la care se va ajunge prin achiziţionare sau majorare, în care sunt descrise responsabilitãţile potenţialului achizitor şi activitatea ce urmeazã a fi desfãşuratã în cadrul asigurãtorului/reasigurãtorului, precum şi orice alte informaţii pe care potenţialul achizitor le considerã necesare pentru susţinerea proiectului de achiziţie;
2. copia actului de identitate; în cazul în care din actul de identitate nu se pot identifica cetãţenia, adresa de domiciliu şi, dacã este cazul, cea de reşedinţã, acestea vor fi specificate separat;
3. curriculum vitae, din care sã rezulte activitatea desfãşuratã în ultimii 10 ani, inclusiv denumirea angajatorului, descrierea activitãţii desfãşurate, funcţia deţinutã, persoane de contact şi alte informaţii relevante;
4. lista cu participaţiile sale la capitalul social al oricãrei societãţi comerciale din ţarã şi din strãinãtate, indicându-se obiectul de activitate şi datele de identificare ale acesteia, la data depunerii documentaţiei la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor;
5. cazierul judiciar valabil sau, în cazul cetãţenilor strãini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativã ori judiciarã competentã a statului în care persoana fizicã îşi are domiciliul sau reşedinţa. În cazul în care persoana în cauzã a domiciliat sau a avut reşedinţa în mai multe state membre, este necesarã prezentarea acestui document din toate statele membre, în care a domiciliat în ultimii 5 ani, pe o perioadã mai mare de 6 luni;
6. cazierul fiscal valabil, eliberat de statul în care îşi are domiciliul şi reşedinţa;
7. declaraţia de venit pentru ultimul an fiscal încheiat, întocmitã în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizatã de autoritatea fiscalã sau, dupã caz, certificatã conform legislaţiei din ţara respectivã; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va da în acea ţarã o declaraţie autentificatã notarial, tradusã şi legalizatã în limba românã, care sã ateste acest fapt şi în care sã se prezinte veniturile realizate în ultimul an fiscal încheiat, indiferent de sursa de realizare a acestora;
8. documentele care dovedesc sursa fondurilor cu care persoana intenţioneazã sã participe la capitalul social al asigurãtorului/reasigurãtorului;
9. declaraţia autentificatã de un notar public sau atestatã de un avocat, din care sã reiasã cã fondurile cu care persoana intenţioneazã sã participe la capitalul social al asigurãtorului/reasigurãtorului nu provin din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice ori entitãţi fãrã personalitate juridicã, asociaţii, fundaţii, uniuni sau ligi sindicale;
10. declaraţia sub semnãturã privatã, conform formularului prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme;
11. studiul de fezabilitate pentru urmãtorii 3 ani, în cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge va fi de peste 50%, conform anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea asigurãtorilor, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 6/2007 , anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea şi supravegherea reasigurãtorilor, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 5/2008 , şi <>art. 12 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Informaţiile şi documentele care trebuie transmise de cãtre potenţialul achizitor, persoanã juridicã, sunt urmãtoarele:
1. scrisoare de intenţie, în care se menţioneazã cota de participare la care se va ajunge prin majorare;
2. extras din hotãrârea Adunãrii generale a acţionarilor sau, dupã caz, a consiliului de administraţie privind achiziţia de acţiuni şi cota de participare la capitalul social al asigurãtorului/reasigurãtorului;
3. documentele oficiale, din care sã rezulte denumirea completã, numãrul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, codul unic de înregistrare, iar în cazul persoanelor juridice strãine, dovada de la autoritatea competentã, emisã cu cel mult 3 luni înainte de data depunerii, din care sã rezulte cã persoana juridicã este legal constituitã;
4. documentele oficiale din care sã rezulte cotele de participare la capitalul social ale celorlalţi acţionari semnificativi, direcţi şi indirecţi, ai asigurãtorului/reasigurãtorului şi drepturile de vot aferente;
5. cazierul fiscal valabil;
6. situaţiile financiare aferente ultimelor 3 exerciţii financiare, auditate şi înregistrate la autoritatea fiscalã competentã;
7. declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal, atestatã de un consilier juridic/avocat sau autentificatã de un notar public, din care sã rezulte denumirea, numãrul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, codul unic de înregistrare, dupã caz, ale persoanelor juridice la care este acţionar semnificativ, este în consiliul de administraţie sau are rãspundere nelimitatã pentru obligaţiile acestora, împreunã cu documentele doveditoare ale acestor participaţii;
8. documentele care dovedesc sursa fondurilor cu care persoana intenţioneazã sã participe la capitalul social al asigurãtorului/reasigurãtorului;
9. declaraţia reprezentantului legal, atestatã de un consilier juridic/avocat sau autentificatã de un notar public, din care sã reiasã cã fondurile cu care persoana intenţioneazã sã participe la capitalul social al asigurãtorului/reasigurãtorului nu provin din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice ori entitãţi fãrã personalitate juridicã, asociaţii, fundaţii, uniuni sau ligi sindicale, cu excepţia fondurilor puse la dispoziţia unei filiale de cãtre societatea-mamã, din sursele proprii ale acesteia;
10. studiul de fezabilitate pentru urmãtorii 3 ani, în cazul în care, potrivit proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge va depãşi 50%; studiul este întocmit conform anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea asigurãtorilor, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 6/2007 , anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea şi supravegherea reasigurãtorilor, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nr. 5/2008 , şi <>art. 12 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
(1) Orice acţionar semnificativ, persoanã fizicã sau juridicã, ce intenţioneazã sã renunţe la aceastã calitate, în mod direct ori indirect, trebuie sã notifice în scris aceastã intenţie Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, indicând cota participaţiei vizate.
(2) Aceastã notificare trebuie fãcutã şi în cazul în care, prin diminuare, participaţia ori drepturile sale de vot vor scãdea sub 20%, o treime sau 50%.
(3) Notificarea trebuie sã cuprindã urmãtoarele informaţii: denumirea asigurãtorului/reasigurãtorului la al cãrui capital social intenţioneazã sã îşi diminueze participaţia, precum şi, dacã este cazul, numãrul acţiunilor rãmase, valoarea nominalã a acestora, valoarea totalã şi procentul din totalul capitalului social al asigurãtorului/reasigurãtorului, procentul din totalul drepturilor de vot pe care le conferã acestea.
(4) Notificarea pentru situaţiile prevãzute la acest articol nu este urmatã de o decizie a Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
ART. 7
(1) În cazul aprobãrii proiectului de achiziţie, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate comunica un termen maxim pentru finalizarea acesteia şi poate prelungi acest termen, dacã este necesar.
(2) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor se poate opune proiectului de achiziţie, prin decizie motivatã, în cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile art. 3 alin. (5) în ceea ce priveşte calificarea persoanelor menţionate la art. 4 şi, respectiv, art. 5 sau dacã informaţiile furnizate de potenţialul achizitor sunt incomplete, caz în care va informa în scris potenţialul achizitor în termen de douã zile lucrãtoare de la data emiterii deciziei, fãrã a depãşi termenul de evaluare, indicând motivele care au stat la baza acestei decizii. Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate pune la dispoziţia publicului o motivaţie corespunzãtoare hotãrârii fie la cererea potenţialului achizitor, fie atunci când considerã necesar.
(3) În cazul în care Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor nu se va opune în scris proiectului de achiziţie în cursul termenului de evaluare, acesta se considerã aprobat, urmând ca autoritatea de supraveghere sã emitã o decizie de aprobare a proiectului de achiziţie.
(4) Achiziţia efectuatã fãrã notificarea prealabilã a Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, precum şi nerespectarea deciziei autoritãţii de supraveghere de opoziţie faţã de proiectul de achiziţie sunt nule de drept.
(5) Având în vedere prevederile alin. (4), Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate decide fie suspendarea exercitãrii drepturilor de vot corespunzãtoare, fie nulitatea voturilor exprimate ori anularea acestora.
(6) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor face publicã pe website-ul propriu o listã cuprinzând informaţiile necesare pentru realizarea evaluãrii, menţionate în prezentele norme.
(7) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate, pe lângã mãsurile prevãzute la alin. (4) şi (5), sã aplice şi alte sancţiuni prevãzute la <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
(1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor consultã autoritãţile competente ale altor state membre, atunci când efectueazã evaluarea unui potenţial achizitor care se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) este un asigurãtor/reasigurãtor autorizat într-un alt stat membru;
b) este o societate de asigurare/reasigurare-mamã a unui asigurãtor/reasigurãtor autorizat într-un alt stat membru;
c) este controlat de aceeaşi persoanã, fizicã sau juridicã, ce controleazã un asigurãtor/reasigurãtor autorizat într-un alt stat membru.
(2) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor consultã autoritãţile competente care supravegheazã instituţiile de credit sau societãţile de servicii şi investiţii financiare dintr-un stat membru, atunci când efectueazã evaluarea unui potenţial achizitor care se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) este o instituţie de credit sau o societate de servicii şi investiţii financiare autorizatã în Uniunea Europeanã;
b) este o societate de asigurare/reasigurare-mamã a unei instituţii de credit sau a unei societãţi de servicii şi investiţii financiare, autorizatã în Uniunea Europeanã;
c) este controlat de aceeaşi persoanã, fizicã sau juridicã, ce controleazã o instituţie de credit ori o societate de servicii şi investiţii financiare autorizatã în Uniunea Europeanã.
(3) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor furnizeazã, la cerere, orice informaţie relevantã şi, din oficiu, orice informaţie esenţialã şi comunicã celorlalte autoritãţi de supraveghere implicate opinia sa şi orice rezervã cu privire la achiziţia propusã.
ART. 9
(1) Consiliul de administraţie/supraveghere al unui asigurãtor/reasigurãtor, care ia cunoştinţã despre una dintre situaţiile menţionate la art. 1, este obligat sã notifice aceastã situaţie, în scris, Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, în termen de 3 zile de la data la care a luat cunoştinţã.
(2) În termen de 4 luni de la încheierea anului financiar, asigurãtorii/reasigurãtorii au obligaţia de a transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor situaţia acţionarilor direcţi şi procentul deţinut de cãtre aceştia din capitalul social, aşa cum este înscris în Registrul acţionarilor sau conform reglementãrilor privind societãţile listate pe piaţa de capital.
(3) În cazul acţionarilor semnificativi se transmite lista nominalã, iar pentru acţionarii semnificativi persoane juridice se transmite şi lista acţionariatului semnificativ direct şi/sau indirect al acestora.
(4) În cazul în care volumul de informaţii solicitat la alin. (2) şi (3) este foarte mare, acestea se vor furniza pe suport electronic de tip compact-disc (CD).
(5) Încãlcarea prevederilor alin. (1) se sancţioneazã în conformitate cu prevederile <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
Persoanele fizice sau juridice care devin pentru prima datã acţionari semnificativi, direcţi ori indirecţi, indiferent de cota de participare la capitalul social al unui asigurãtor/reasigurãtor, trebuie sã prezinte aceeaşi documentaţie şi li se aplicã aceleaşi condiţii pe care trebuie sã le prezinte şi sã le îndeplineascã fondatorii unui asigurãtor/ reasigurãtor, conform normelor privind autorizarea asigurãtorilor/ reasigurãtorilor în vigoare la data evaluãrii intenţiei.
ART. 11
Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
Prezentele norme transpun prevederile art. 1, 2 şi 4 din Directiva 2007/44 CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei 92/49/CEE a Consiliului şi a directivelor 2002/83/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE şi 2006/48/CE în ceea ce priveşte normele de procedurã şi criteriile de evaluare aplicabile evaluãrii prudenţiale a achiziţiilor şi majorãrilor de participaţii în sectorul financiar, ale art. 15 pct. 3 şi 4 din Directiva 92/49/CEE a Consiliului din 18 iunie 1992 de coordonare a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative privind asigurarea generalã directã şi de modificare a directivelor 73/239/CEE şi 88/357/CEE, ale art. 15 pct. 3 şi 4 din Directiva 2002/83/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 noiembrie 2002 privind asigurarea de viaţã şi ale art. 21 alin. (1) şi art. 22-23 din Directiva 2005/68/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 noiembrie 2005 privind reasigurarea şi de modificare a directivelor 73/239/CEE şi 92/49/CEE ale Consiliului, precum şi a directivelor 98/78/CE şi 2002/83/CE.
ART. 13
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
la norme

DECLARAŢIE*1)


Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va pãstra confidenţialitatea
informaţiilor cuprinse în aceastã declaraţie, cu excepţia cazurilor prevãzute
de legislaţia în vigoare.
Subsemnatul*2), ....................., în calitate de*3) .................,
(denumirea asigurãtorului/reasigurãtorului)
declar pe propria rãspundere urmãtoarele:
1. Deţin participaţii (acţiuni, pãrţi sociale) la urmãtoarele societãţi
comerciale*4):
a) în România ..................................;
b) în state membre .............................;
c) în state terţe .............................. .
2. Valoarea dividendelor încasate în ultimii 5 ani de la societãţile
comerciale la care deţin participaţii este urmãtoarea*5): ................. .
3. Veniturile obţinute din activitatea de bazã şi din alte activitãţi cu
scop lucrativ pe care le-am desfãşurat în ultimii 5 ani sunt urmãtoarele:
a) din activitatea de bazã - defalcat, pe fiecare an:
...........................................................................
..........................................................................;
b) din alte activitãţi cu scop lucrativ - defalcat, pe fiecare activitate
şi pe fiecare an:
...........................................................................
4. Deţin depozite în valutã în strãinãtate, în sumã de:
...........................................................................
5. Deţin depozite la instituţii de credit, participaţii la fonduri de
investiţii sau la alte organisme de plasament colectiv în valori
mobiliare din România, în sumã de:
- în lei .....................................................;
- în valutã ................................................. .
6. Deţin alte creanţe, fiecare având o valoare egalã sau mai mare decât
echivalentul în lei al sumei de 5.000 euro (inclusiv obligaţiuni, titluri de
stat etc.), în România sau în strãinãtate:
.............................................................................
7. Datorii/debite cãtre:
a) persoane juridice ....................................;
b) persoane fizice ......................................;
c) alţi terţi .......................................... .
Subsemnatul, .............................., cunoscând prevederile art. 292
din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã
toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi
cã nu existã alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Comisiei
de Supraveghere a Asigurãrilor.

Data Semnãtura
............... ................

________
*1) Aceastã declaraţie se completeazã personal de cãtre persoanele fizice
acţionari sau acţionari semnificativi ai asigurãtorului/reasigurãtorului,
precum şi de cele care doresc sã devinã acţionari semnificativi pentru prima
datã. Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model, în formã
tehnoredactatã; este obligatoriu a se furniza toate informaţiile solicitate.
*2) Se înscriu: numele şi prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul
stabil şi, dacã este cazul, domiciliul de reşedinţã, seria şi numãrul actului
de identitate sau, dacã este cazul, seria şi numãrul paşaportului, data
expirãrii şi emitentul documentului de identificare, codul numeric personal
(CNP).
*3) Se înscrie: acţionar sau acţionar semnificativ la .......; în cazul
persoanelor prevãzute la art. 3 din norme, se înscrie: notificator
pentru .................. .
*4) Se înscriu: denumirea completã, sediul social al societãţii comerciale,
numãrul de înregistrare la oficiul registrului comerţului şi codul unic de
înregistrare, obiectul de activitate al acesteia, suma şi procentul
participaţiei deţinute.
*5) Se indicã valoarea dividendelor încasate anual de la fiecare societate
comercialã precizatã la pct. 1.




ANEXA 2
la norme

LISTA
informaţiilor suplimentare, necesare pentru evaluarea
proiectului de achiziţie

I. Informaţii cu privire la potenţialul achizitor
A. În cazul potenţialului achizitor persoanã fizicã:
1. declaraţie autentificatã de un notar public sau atestatã de un avocat, din care sã reiasã dacã:
a) a fost supusã unor sancţiuni de cãtre o autoritate competentã;
b) i-a fost refuzatã înregistrarea, autorizarea sau acordarea unei licenţe de a efectua o activitate comercialã ori profesionalã de cãtre o autoritate competentã;
c) i-a fost retrasã sau revocatã autorizaţia/licenţa de cãtre o autoritate competentã;
d) a fost concediatã dintr-un post sau dintr-o poziţie de conducere ori i s-a solicitat sã demisioneze dintr-o astfel de poziţie;
2. copie de pe dovada evaluãrii ca potenţial achizitor sau ca persoanã din conducerea executivã a unui asigurãtor/ reasigurãtor ori a unei instituţii financiare, emisã de cãtre o altã autoritate competentã, dacã este cazul;
3. declaraţie de interese financiare şi nonfinanciare sau relaţii cu:
a) oricare alţi acţionari ai asigurãtorului/reasigurãtorului supus proiectului de achiziţie;
b) oricare persoanã care are dreptul de a-i exercita drepturile de vot;
c) oricare membru al consiliului de administraţie/ supraveghere din conducerea executivã a asigurãtorului/ reasigurãtorului care face obiectul proiectului de achiziţie;
d) asigurãtorul/reasigurãtorul persoanã juridicã care face obiectul proiectului de achiziţie;
4. lista companiilor la care potenţialul achizitor deţine direct ori indirect 10% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot.
B. În cazul potenţialului achizitor persoanã juridicã:
1. copie de pe raportul anual de activitate pe ultimul an financiar;
2. lista completã, precum şi curriculum vitae ale persoanelor din conducerea executivã, care sã conţinã descrierea carierei profesionale desfãşurate în ultimii 10 ani, inclusiv denumirea angajatorului, funcţia deţinutã, persoane de contact şi alte informaţii relevante;
3. pentru persoanele din conducerea executivã a potenţialului achizitor, cazierul judiciar valabil sau, în cazul cetãţenilor strãini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativã sau judiciarã competentã a statului în care persoana fizicã îşi are domiciliul. În cazul în care cetãţeanul strãin a domiciliat în mai multe state membre, este necesarã prezentarea acestui document din toate statele membre în care a domiciliat în ultimii 5 ani, pe o perioadã mai mare de 6 luni;
4. declaraţia reprezentantului legal, atestatã de un consilier juridic/avocat sau autentificatã de un notar public, din care sã reiasã dacã:
a) a fost supusã unor sancţiuni de cãtre o autoritate competentã;
b) i-a fost refuzatã înregistrarea, autorizarea sau acordarea unei licenţe de a efectua o activitate comercialã ori profesionalã de cãtre o autoritate competentã;
c) i-a fost retrasã sau revocatã autorizaţia/licenţa de cãtre o autoritate competentã;
5. copie de pe dovada evaluãrii ca potenţial achizitor la un asigurãtor/reasigurãtor sau la o instituţie financiarã emisã de cãtre o altã autoritate competentã, dacã este cazul;
6. declaraţia reprezentantului legal, atestatã de un consilier juridic/avocat sau autentificatã de un notar public, din care sã reiasã descrierea intereselor financiare şi nonfinanciare sau a relaţiilor cu:
a) oricare alţi acţionari ai asigurãtorului/reasigurãtorului supus proiectului de achiziţie;
b) oricare persoanã care are dreptul de a-i exercita drepturile de vot;
c) oricare membru al consiliului sau al unui organ similar, din conducerea executivã a asigurãtorului/reasigurãtorului supus proiectului de achiziţie;
d) asigurãtorul/reasigurãtorul persoanã juridicã supus proiectului de achiziţie;
7. lista instituţiei/instituţiilor supravegheate în cadrul grupului, numele autoritãţii/autoritãţilor competente din statul membru de origine, dacã este cazul.

II. Informaţii cu privire la proiectul de achiziţie
A. În cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge este de pânã la 20%:
1. prezentarea scopului general al proiectului de achiziţie, precum şi numãrul şi valoarea acţiunilor în capitalul total, în procente, în lei şi în echivalent euro;
2. lista persoanelor care acţioneazã în mod concertat, precum şi descrierea aranjamentelor financiare, a contribuţiilor fiecãrei persoane şi a eventualelor structuri organizatorice în cadrul asigurãtorului/reasigurãtorului, dacã este cazul;
3. prezentarea strategiei cu privire la proiectul de achiziţie, care sã cuprindã şi informaţii referitoare la perioada în care potenţialul achizitor intenţioneazã sã pãstreze acţiunile, la orice intenţie de a creşte, de a reduce sau de a menţine nivelul cotei de participare în urmãtorii 3 ani sau la intenţia de a acţiona ca un deţinãtor activ de acţiuni, precum şi informaţii privind capacitatea lui financiarã de a susţine asigurãtorul/reasigurãtorul cu fonduri proprii suplimentare, în cazul în care acesta întâmpinã dificultãţi financiare.
B. În cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge este între 20% şi 50%:
1. documentele şi informaţiile menţionate la lit. A;
2. prezentarea intenţiilor potenţialului achizitor cu privire la situaţia financiarã a asigurãtorului/reasigurãtorului, precum şi aşteptãrile acestuia în urmãtorii 3 ani.
C. În cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge este de peste 50%, documentele şi informaţiile menţionate la lit. A şi B, inclusiv studiul de fezabilitate menţionat în norme.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016