Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN Nr. 4 din 14 iunie 1991  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Garzii financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN Nr. 4 din 14 iunie 1991 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Garzii financiare

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 139 din 4 iulie 1991


Ministerul economiei şi finanţelor,
în baza prevederilor <>art. 20 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea şi funcţionarea controlului financiar şi a Garzii financiare,
în temeiul <>Hotãrîrii Guvernului României nr. 328/1991 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Garzii financiare, care va fi publicat în Monitorul Oficial.
ART. 2
Comandamentul Garzii financiare, Direcţia generalã de organizare, salarizare, resurse umane şi gestiune pentru aparatul propriu şi unitãţi externe şi Direcţia gospodãririi patrimoniului, aprovizionare, transporturi şi secretariat se însãrcineazã cu aducerea la îndeplinire a prezentului ordin.
Ministrul economiei şi finanţelor,

Eugen Dijmarescu





REGULAMENT

privind organizarea şi funcţionarea Garzii financiare
1. Dispoziţii generale
ART. 1
Garda financiarã şi unitãţile sale teritoriale sînt un corp de control financiar specializat al statului, militarizat, neincazarmat, care funcţioneazã în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Modul de organizare şi funcţionare a acestui corp, condiţiile de recrutare, promovare, disciplina, drepturile şi obligaţiile personalului în exercitarea atribuţiilor de serviciu, precum şi procedura de constatare a faptelor şi de contestare a actelor încheiate sînt supuse dispoziţiilor stabilite în prezentul regulament.
2. Organizarea şi funcţionarea Garzii financiare
ART. 2
Garda financiarã este organizatã şi funcţioneazã la nivel central în Ministerul Economiei şi Finanţelor, iar în teritoriu sînt constituite secţii ale acesteia în cadrul direcţiilor generale ale controlului financiar de stat.
ART. 3
Garda financiarã este pusã sub comanda unui comisar general, şef al Garzii financiare, cu rang de subsecretar de stat, care conduce, administreazã, controleazã şi rãspunde de intreaga activitate.
Activitatea Garzii financiare este coordonata de comandamentul garzii, condus de secretarul de stat - şef al Departamentului controlului financiar de stat şi al contabilitãţii din Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Comandamentul Garzii financiare se compune din: comisarul general, şef al Garzii financiare, conducãtorii direcţiilor de impozite şi taxe, Direcţiei generale a controlului financiar, Direcţiei generale a participatiilor statului şi gestiunii capitalului de stat, Direcţiei generale a vamilor, Inspecţiei generale de preţuri şi tarife.
Comandamentul Garzii financiare analizeazã şi dezbate problemele şi rezultatele activitãţii acesteia, stabilind mãsuri de perfecţionare a muncii; comandamentul poate invita la şedinţele sale conducatori şi specialişti din cadrul altor compartimente din Ministerul Economiei şi Finanţelor sau de la alte ministere, departamente şi instituţii publice cu atribuţii în domeniul economico-financiar şi al controlului.
ART. 4
Comandamentul Garzii financiare se întruneşte trimestrial sau ori de cîte ori este nevoie şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza programelor de acţiune.
ART. 5
Comisarul general, şef al Garzii financiare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, conducerea cu eficienta şi operativitate a aparatului Garzii financiare;
b) asigura ca fiecare persoana sa-şi îndeplineascã îndatoririle şi sa aplice dispoziţiile prevãzute de legi, regulamente, ordine; asigura controlul activitãţii secţiilor teritoriale;
c) executa anchete şi inspecţii speciale ordonate de ministrul economiei şi finanţelor, ministrul bugetului, veniturilor statului şi controlului financiar, comandamentul garzii sau din proprie initiativa;
d) în cazul descoperirii de nereguli şi incorectitudini, ia sau ordonã mãsurile ce se impun;
e) primeşte şi asigura soluţionarea sesizarilor şi reclamatiilor în legatura cu abaterile de la reglementãrile fiscale, vamale şi de la normele de comerţ, cu consultarea direcţiilor de specialitate din Ministerul Economiei şi Finanţelor;
f) prevede şi supune la timp conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor necesarul de resurse pentru asigurarea condiţiilor de desfãşurare normalã a activitãţii;
g) emite delegaţii subalternilor pentru misiuni şi însãrcinãri speciale;
h) aplica, potrivit legii, sancţiuni disciplinare personalului din subordine;
i) stabileşte, cu acordul ministrului bugetului, veniturilor statului şi controlului financiar, atribuţiile celorlalte funcţii de conducere din aparatul Garzii financiare.
Comisarul general rãspunde în fata comandamentului pentru intreaga activitate a Garzii financiare.
Semestrial, comisarul general, şef al Garzii financiare va prezenta spre analiza conducerii ministerului un raport asupra activitãţii acesteia desfãşurate în perioada supusã raportarii.
ART. 6
Comisarul general, şef al Garzii financiare este împuternicit sa emita reguli, metode şi procedee privind executarea controlului, raportarea rezultatelor şi alte dispoziţii necesare bunei desfasurari a controlului.
ART. 7
Garda financiarã, la nivel central, face parte din Ministerul Economiei şi Finanţelor, iar în judeţe şi municipiul Bucureşti este organizatã pe secţii în structura direcţiilor generale ale controlului financiar de stat.
Garda financiarã şi secţiile acesteia au în structura divizii şi alte compartimente de specialitate, potrivit organigramei aprobate de ministrul economiei şi finanţelor.
La nivel central, Garda financiarã este condusã de comisarul general şi adjunctii acestuia; secţiile sînt conduse de un comisar şef de secţie şi adjuncţi, iar diviziile, de cãtre un comisar şef de divizie.
ART. 8
Secţiile Garzii financiare sînt subordonate ierarhic numai comisarului general, şef al Garzii financiare.
3. Condiţiile de recrutare şi promovare a personalului
ART. 9
Selecţionarea personalului în vederea încadrãrii, definitivãrii şi inaintarii în funcţii ierarhice sau de conducere se face pe baza de concurs, potrivit legii.
ART. 10
Garda financiarã îşi recruteaza personalul de execuţie pentru ocuparea funcţiilor de comisar dintre cetãţenii romani care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sa fie majori, bãrbaţi cu serviciul militar satisfãcut, apţi pentru serviciul operativ şi sa nu depãşeascã virsta de 45 ani; la constituirea Garzii financiare pot fi încadrate persoane din aparatul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în virsta de peste 45 ani, cu condiţia ca numãrul acestora sa nu depãşeascã 40% din numãrul total;
b) sa aibã un comportament demn şi civilizat în societate şi sa nu fi fost pedepsiţi pentru sãvîrşirea unor infracţiuni;
c) sa fie absolvenţi ai unor instituţii de învãţãmînt superior economic sau juridic. Pot fi angajate şi persoane cu pregãtire medie de specialitate economicã, în proporţie de 20% din numãrul de posturi de specialitate, dar numai în condiţiile în care nu pot fi recrutate cadre cu pregãtire superioarã.
ART. 11
La înfiinţarea Garzii financiare, salariaţii direcţiilor generale de control financiar din Ministerul Economiei şi Finanţelor şi ai Inspecţiei generale de preţuri şi tarife, care au o vechime în munca de control de cel puţin un an, vor putea fi transferati fãrã concurs în aparatul Garzii financiare, în funcţii echivalente sau superioare. Transferurile pe funcţii sînt condiţionate de rezultatele testului psihologic şi controlului medical.
Ofiţerii şi subofiterii activi, specializaţi în asigurarea functionarii în regim militarizat a Garzii financiare, pot fi detasati, din cadrul ministerelor de care aparţin, la solicitarea Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 12
Candidaţii care solicita posturi în Garda financiarã vor fi supuşi unei preselectii medicale şi psihologice, care este eliminatorie, ce se va organiza şi desfasura prin centrele medicale ale Ministerului de Interne, comandamentelor militare judeţene sau alte unitãţi medicale specializate.
ART. 13
Candidaţii admişi la preselecţie se pot prezenta la concursurile organizate prin ordin al secretarului de stat - şef al Departamentului controlului financiar de stat şi al contabilitãţii, în care sînt stipulate componenta comisiilor de examinare, locul şi condiţiile de desfãşurare a concursului.
ART. 14
La încadrare, personalul Garzii financiare este obligat sa depunã jurãmîntul prevãzut de lege, care se va consemna într-un act scris, semnat de persoana în cauza, şi se va pãstra în arhiva unitãţii din care face parte.
Personalul Garzii financiare din Ministerul Economiei şi Finanţelor, precum şi comisarii şefi de secţie, adjunctii acestora şi şefii de divizii vor depune jurãmîntul în fata comandamentului Garzii financiare.
Persoanele încadrate la secţiile Garzii financiare din cadrul judeţelor şi municipiului Bucureşti vor depune jurãmîntul în fata comisarului şef de secţie, la ceremonie participind şi un reprezentant al comisarului general, şef al Garzii financiare.
ART. 15
Numirea comisarilor generali adjuncţi, a personalului Garzii financiare din Ministerul Economiei şi Finanţelor, precum şi a comisarilor şefi de secţii, adjunctilor acestora şi sefilor de divizii din unitãţile sale teritoriale, se va face prin ordin al ministrului bugetului, veniturilor statului şi controlului financiar.
Pentru personalul operativ de execuţie şi auxiliar al Garzii financiare din Ministerul Economiei şi Finanţelor şi din teritoriu, încadrarea se va face prin decizie a comisarului general, la propunerea comisarilor şefi de secţie, cu consultarea Direcţiei generale a organizãrii, salarizarii, resurse umane şi gestiune din Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ART. 16
Transferul personalului Garzii financiare, aplicarea mãsurilor disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca, se fac, în condiţiile legii, de cãtre organele care l-au încadrat.
4. Executarea serviciului, drepturile şi obligaţiile personalului Garzii financiare în exercitarea atribuţiilor de serviciu
ART. 17
În exercitarea atribuţiilor prevãzute de <>art. 15 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea şi funcţionarea controlului financiar şi a Garzii financiare, aparatul Garzii financiare executa:
a) serviciul ordinar;
b) serviciul extraordinar.
Serviciul ordinar este acela care se executa zilnic sau periodic de cãtre personalul Garzii financiare, pe baza legitimatiei de serviciu, fãrã a fi nevoie de ordin special, şi cuprinde atribuţiile prevãzute la <>art. 15 lit. a) şi b) din Legea nr. 30/1991 privind organizarea şi funcţionarea controlului financiar şi a Garzii financiare.
Serviciul extraordinar este acela care se executa de cãtre personalul Garzii financiare numai în virtutea ordinelor sau delegatiilor speciale date de conducerea Ministerului Economiei şi Finanţelor, potrivit prevederilor <>art. 15 ultimul alineat din Legea nr. 30/1991 privind organizarea şi funcţionarea controlului financiar şi a Garzii financiare. La orice acţiune de control participa minimum doua persoane din Garda financiarã.
ART. 18
În conformitate cu prevederile <>art. 17 din Legea nr. 30/1991 , personalul Garzii financiare este în drept:
a) sa efectueze controale în localurile şi dependintele în care se produc, se depoziteaza, se comercializeazã bunuri sau se desfãşoarã activitãţi care fac obiectul impozitãrii;
b) sa verifice existenta şi autenticitatea documentelor justificative pe timpul transportului, precum şi în locurile de desfãşurare a unor activitãţi de producţie, prestãri servicii, acte şi fapte de comerţ, cînd exista indicii de sustragere de la îndeplinirea obligaţiilor fiscale sau de realizare a unor procedee interzise de lege;
c) sa verifice registrele şi orice alte documente din care rezulta îndeplinirea obligaţiilor fiscale;
d) sa efectueze, în condiţiile şi potrivit dispoziţiilor Codului de procedura penalã, perchezitii în localuri publice sau particulare - case, curţi, dependinţe şi grãdini -, dacã exista indicii ca în aceste locuri sînt ascunse mãrfuri sau instalaţii cu care se fabrica produse fãrã îndeplinirea obligaţiilor fiscale sau dacã se comit alte fraude fiscale;
e) sa confiste, în condiţiile legii, obiectele sau produsele - corpuri delicte - sustrase de la plata impozitelor şi taxelor sau ale cãror fabricaţie şi desfacere sînt interzise, precum şi sa ridice documentele care pot servi la dovedirea fraudelor sau contravenţiilor descoperite;
f) sa constate contravenţii şi sa aplice sancţiunile corespunzãtoare potrivit competentei prevãzute de lege;
g) sa sesizeze organele de urmãrire penalã în legatura cu infracţiunile constatate cu ocazia exercitãrii atribuţiilor de serviciu;
h) sa poarte uniforma, sa pãstreze, sa foloseascã şi sa facã uz de armamentul şi mijloacele din dotare, în condiţiile legii.
ART. 19
Personalul Garzii financiare are urmãtoarele obligaţii principale:
a) sa respecte întocmai Constituţia, legile în vigoare şi jurãmîntul solemn, consacrindu-se serviciului şi lucrind constiincios şi obiectiv;
b) sa încheie acte scrise asupra rezultatelor controlului şi constatãrilor pe care le face;
c) sa se supunã ordinelor superiorilor sãi şi sa execute în mod legal dispoziţiile primite, informind asupra modului de îndeplinire a acestora;
d) sa fie mereu la dispoziţia serviciului şi sa respecte ordinul dat de şeful sectiei şi de şefii ierarhici;
e) sa pãstreze secretul în exercitarea serviciului;
f) sa nu pretindã şi sa nu primeascã nici un fel de bunuri în natura sau bani, nici sa-şi creeze avantaje în legatura cu serviciul;
g) sa transmitã toate cererile şi reclamaţiile ce intra în specificul activitãţii Garzii financiare, pe cale ierarhica;
h) sa pãstreze în buna stare bunurile din dotare;
i) sa respecte cerinţele statutului funcţionarului public;
j) sa nu facã parte din vreun partid sau organizaţie politica;
k) sa fie cuviincios în relaţiile de serviciu;
l) sa nu consume bãuturi alcoolice în timpul serviciului sau sa accepte sa i se serveascã masa gratuit.
Cu ocazia controalelor sau executãrii ordinelor primite, personalul Garzii financiare este obligat sa se legitimeze, în caz de nevoie sau la cerere.
Încãlcarea oricãrei obligaţii de serviciu atrage aplicarea de sancţiuni disciplinare, contravenţionale sau penale, potrivit legii.
ART. 20
Serviciul extraordinar în cadrul unitãţilor teritoriale se organizeazã şi se executa pe baza ordinului scris al şefului sectiei, iar în lipsa acestuia, al înlocuitorului desemnat. În ordin se vor preciza locul şi timpul în care trebuie sa se execute controlul.
Rezultatul controlului, evenimentele survenite şi mãsurile luate se consemneazã într-un proces-verbal de control, iar evenimentele deosebite se raporteazã imediat şefului ierarhic. La ieşirea din serviciu, documentele de control se depun şi se înregistreazã la sediul sectiei împreunã cu mijloacele de intervenţie şi autoaparare aflate în dotare.
ART. 21
Personalul aflat în serviciu este obligat sa execute, în termenul fixat, ordinele şi dispoziţiile primite; în cazurile cînd are indicii temeinice privind existenta unor nereguli sau fraude ale cãror urmãrire şi constatare nu pot suferi intirziere, raporteazã imediat sefilor ierarhici şi procedeazã conform ordinelor primite. Asemenea situaţii se menţioneazã necondiţionat în procesul-verbal de control.
ART. 22
Personalul Garzii financiare este obligat sa sprijine, prin mijloace şi procedee de control specifice, organele de control financiar şi celelalte servicii din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la cererea scrisã a acestora şi cu acordul prealabil al comisarului şef de secţie.
ART. 23
Serviciul de control în porturi, aeroporturi, puncte de control vamale pentru trecerea frontierei şi asupra mijloacelor de transport se poate executa la orice ora din zi sau din noapte şi în orice situaţie s-ar gãsi produsele; la agenţii economici şi comerciali, în depozite sau la producãtori, controlul se va face, pe cît posibil, numai în zilele lucrãtoare cînd aceştia sînt în activitate, tinindu-se seama de dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 24
Dacã organele Garzii financiare constata contravenţii pentru care nu au competenta sa aplice sancţiuni sau sa confiste bunurile, sînt obligate sa încheie acte de constatare preliminarã, sa sesizeze organele în drept, urmînd ca actele definitive sa fie încheiate de acestea în termen de 3 zile, la care se vor ataşa şi actele de constatare preliminarã.
ART. 25
În cazul sãvîrşirii unor fapte nelegale, care fac obiectul activitãţii de control a Garzii financiare, faptuitorii vor fi condusi la sediul garzii din care face parte agentul constatator sau la cea mai apropiatã unitate a acesteia, la care se vor depune şi obiectele reţinute pentru clarificarea faptelor, stabilirea provenientei bunurilor şi întocmirea formalitãţilor legale.
ART. 26
În situaţia în care organele Garzii financiare constata fapte care, potrivit legii, sînt considerate infracţiuni, ele procedeazã în conformitate cu dispoziţiile Codului de procedura penalã şi reţin corpurile delicte.
La solicitarea organelor de urmãrire penalã, unitãţile Garzii financiare predau corpurile delicte, potrivit legii, în vederea cercetãrilor. Dupã încheierea cercetãrilor, în cazul în care nu se constata sãvîrşirea unei infracţiuni, bunurile se înapoiazã unitãţilor Garzii financiare care le-au reţinut, în vederea restituirii sau valorificãrii lor, potrivit normelor legale.
ART. 27
Constatãrile personalului Garzii financiare care impun continuarea controlului în contabilitatea agenţilor economici sînt comunicate de îndatã direcţiei generale teritoriale a controlului financiar de stat respective, dacã acest control necesita o perioada mai mare de opt ore.
ART. 28
Este interzis personalului Garzii financiare dintr-un judeţ amestecul în atribuţiile şi serviciul altor judeţe, precum şi în atribuţiile personalului din cadrul direcţiilor generale de control financiar de stat din acelaşi judeţ sau din judeţe diferite ori al ministerului. Eventualele nereguli constatate se vor raporta pe cale ierarhica comisarilor şefi de secţie sau comisarului general.
ART. 29
Personalul Garzii financiare va coopera la împiedicarea oricãror încercãri de sustragere sau eschivari de la plata impozitelor, la urmãrirea şi descoperirea fraudelor şi îndeplinirea altor atribuţii prevãzute de lege, cu organele specializate ale Ministerului de Interne, procuraturii, justiţiei, prefecturilor şi primãriilor.
ART. 30
Personalul Garzii financiare din Ministerul Economiei şi Finanţelor asigura permanent controlul activitãţii secţiilor Garzii financiare din judeţe şi municipiul Bucureşti, raportind cele constatate comisarului general şi propunind mãsurile ce urmeazã a fi luate, dupã caz.
5. Procedura de constatare a faptelor şi de contestare a actelor
ART. 31
Personalul Garzii financiare este împuternicit sa constate contravenţiile şi sa aplice sancţiunile prevãzute de <>Legea nr. 30/1991 , <>Legea nr. 12/1990 (republicatã) şi alte acte normative în vigoare care reglementeazã activitatea de control.
În ce priveşte întocmirea actelor de contravenţie, se vor avea în vedere dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, <>Legii nr. 30/1991 privind organizarea şi funcţionarea controlului financiar şi a Garzii financiare, precum şi legislaţia specifica din domeniul supus controlului.
ART. 32
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se poate face plîngere în termen de 30 de zile de la data luãrii la cunostinta a acestuia.
Partea vãtãmatã poate face plîngere numai în ce priveşte despãgubirea stabilitã pe baza de tarif, iar cel cãruia îi aparţin lucrurile confiscate, altul decît contravenientul, numai în ce priveşte mãsura confiscãrii.
ART. 33
Dacã personalul Garzii financiare a aplicat sancţiunea, a stabilit despãgubirea sau a dispus confiscarea, plîngerea se soluţioneazã de cãtre comisarul şef de secţie din care face parte organul de control, respectiv comisarul general.
ART. 34
Plîngerea se depune la secţia Garzii financiare din care face parte agentul constatator, însoţitã de copia procesului-verbal de constatare a contravenţiei.
Plîngerea, împreunã cu dosarul cauzei, se înainteazã de secţia Garzii financiare în termen de 3 zile organului în drept sa o soluţioneze.
ART. 35
Mãsurile dispuse ca urmare a controlului se comunica celor controlati, în 30 de zile de la terminarea controlului, la sediul acestora, şi pot fi contestate, la comisarul general, în 30 de zile de la data primirii notificãrii lor.
Comisarul general va soluţiona contestaţiile şi va comunica soluţiile în termen de 45 de zile de la primirea acestora.
ART. 36
Valorificarea constatãrilor în domeniul impozitelor şi taxelor urmeazã sa se facã, potrivit reglementãrilor legale în materie fiscalã, prin direcţiile generale ale finanţelor publice.
6. Utilizarea armamentului şi echipamentului
ART. 37
Cînd în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu se intimpina rezistenta ori autorii fraudelor incearca sa dispara cu obiectele ori produsele gãsite asupra lor, personalul Garzii financiare este dator sa împiedice acest fapt folosind orice mijloace legale, inclusiv armamentul din dotare.
În acţiunile sale poate solicita ajutorul organelor de poliţie, iar în zona de frontiera, organelor de graniceri sau de control trecere frontiera.
ART. 38
Personalul Garzii financiare poate face uz de arma, în condiţiile legii, în caz de legitima apãrare sau cînd îi este pusã în pericol viata ori integritatea corporalã, impotriva celor care riposteaza sau incearca sa riposteze cu arma ori cu alte obiecte.
Se poate face uz de arma dupã ce s-a fãcut somaţia legalã.
Somaţia se face prin cuvintul "STAI", iar în caz de nesupunere, se someaza prin cuvintele "STAI CA TRAG".
Dacã cel în cauza nu se supune nici de aceasta data, se trage un foc de arma în sus.
În cazul în care, dupã executarea somaţiei legale, persoana în cauza nu se supune, se poate face uz de arma impotriva acesteia.
Uzul de arma se va face în asa fel încît sa ducã la imobilizarea celor impotriva cãrora se foloseşte arma, tragindu-se, pe cît posibil, la picioare, pentru a evita cauzarea morţii acestora.
Pentru nerespectarea procedurii legale privind uzul de arma, persoana în cauza va fi direct responsabilã, potrivit legii.
ART. 39
Dupã întrebuinţarea armei se va da ajutor celui rãnit pentru a fi transportat la cea mai apropiatã unitate sanitarã, raportindu-se imediat comisarului şef de secţie, comisarului general şi judecãtoriei celei mai apropiate.
ART. 40
Echiparea şi dotarea Garzii financiare se fac potrivit normelor legale, în baza prevederilor de cheltuieli pentru Ministerul Economiei şi Finanţelor din bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 41
Personalul Garzii financiare - de toate gradele - are dreptul şi este obligat sa poarte în timpul serviciului uniforma şi semne distincte, potrivit funcţiilor ierarhice, precum şi insigne, dupã modelul şi în condiţiile stabilite de normele legale. În anumite situaţii, la ordinul comisarului general, personalul garzii va purta în timpul serviciului ţinuta civilã.
De asemenea, va purta atît arme de foc, cît şi alte mijloace de autoaparare şi va utiliza în îndeplinirea atribuţiilor aparatura tehnica, mijloace de transport şi alte mijloace pentru preintimpinarea şi descoperirea fraudelor.
ART. 42
Fiecare secţie, în planul serviciului pe care îl executa pe teren, va avea şi un program de instrucţie militarã de tragere cu armamentul din dotare şi pregãtire profesionalã a personalului, cuprinzînd studiul şi dezbaterea actelor normative, regulamentelor şi ordinelor privitoare la atribuţiile acestuia.
7. Dispoziţii finale
ART. 43
Prezentul Regulament privind organizarea şi funcţionarea Garzii financiare a fost aprobat prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 4/14.06.1991 şi intra în vigoare la data publicãrii sale în Monitorul Oficial al României. ----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016