Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.430 din 29 iunie 2009  privind utilizarea Cadrului national al calificarilor din invatamantul superior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.430 din 29 iunie 2009 privind utilizarea Cadrului national al calificarilor din invatamantul superior

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 5 august 2009


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Fişa 4: Descrierea calificãrii │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


A. Ocupaţiile vizate

1. Enumerarea ocupaţiilor care ar putea fi exercitate prin obţinerea calificãrii propuse:

2. Compatibilitatea cu Clasificarea ocupaţiilor din România (COR):
Da, prin extensie []
Da, prin inserţie []
(În al doilea caz, vã rugãm sã faceţi propuneri.)

3. Condiţiile cele mai frecvente de exercitare a calificãrii:
a) Dimensiunea şi domeniul de activitate al posibililor angajatori
b) Ocupaţii posibile asociate calificãrii

B. Referinţe privind calificarea şi competenţele
- Se va face o descriere a calificãrii, utilizând grila 1 şi grila 2.


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Fişa 5: Conexiunea cu alte calificãri │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



A. Corelaţiile cu alte calificãri
1. Precizaţi ce calificãri sau competenţe sunt necesare ori admise pentru accesul la calificareaprezentatã (pentru formularea acestor condiţii de prezentare este recomandabil sã se ţinã seama,unde este cazul, de cerinţele asociaţiilor profesionale):
- cerinţe;
- recunoaştere parţialã şi documentele pe baza cãrora se realizeazã acestea.

2. Calificarea solicitatã figureazã explicit printre cerinţele pentru obţinerea altor calificãri?

3. Modul de admitere la studii pentru obţinerea calificãrii propuse

B. Identificarea calificãrilor existente în România în acelaşi domeniu
1. Alte calificãri similare existente în acelaşi domeniu, la acelaşi nivel, la nivel inferior sausuperior (Se vor preciza universitãţile, facultãţile unde existã aceeaşi calificare sau calificãrisimilare, precum şi nivelul acestora.)

2. Suprapuneri, incluziuni şi diferenţe privind competenţele furnizate de alte calificãri similaredin alte universitãţi

C. Corespondenţa cu alte calificãri acordate în strãinãtate, în special în cadrul Uniunii Europene
1. Identificarea de calificãri comparabile:
● denumirea calificãrii; nivelul;
● asemãnãri;" deosebiri;
● segmentul de piaţã a muncii cãruia i se adreseazã;
● instituţiile care o acordã (Se vor indica numele instituţiei şi adresa site-ului unde se gãsesc referinţe.);
● acorduri de recunoaştere a calificãrii sau a unor competenţe din cadrul calificãrii.

2. Acorduri instituţionale sau convenţii cu instituţiile din alte ţãri privind acordarea dediplome/certificate în parteneriat (se va indica acordul sau convenţia, programul, data semnãrii şidurata de valabilitate):
● pentru calificarea propusã;" pentru calificãri din acelaşi domeniu;
● pentru alte calificãri.


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Fişa 6: Regimul de şcolarizare pentru obţinerea calificãrii │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



1. Forme de şcolarizare
- învãţãmânt de zi [] în localitate [] în alte localitãţi
- învãţãmânt cu frecvenţã redusã [] în localitate [] în alte localitãţi
- învãţãmânt la distanţã []

2. Tipul de formare pentru obţinerea calificãrii

- Dupã un parcurs de formare iniţialã: [] da [] nu
- Dupã un parcurs de formare continuã: [] da [] nu

3. Limba de predare

4. Studii organizate în cooperare cu o companie
(Se vor preciza compania/companiile şi locul de desfãşurare a formãrii.)
- compania
- nivelul cerut la intrare
- durata
- credite


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Fişa 7: Referenţialul calificãrii │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



1. Planul de învãţãmânt al calificãrii şi fişele disciplinelor
Se vor anexa planurile de învãţãmânt şi programele analitice.

2. Metodologia de evaluare a competenţelor la finalizarea studiilor.

3. Se va anexa o copie a unei diplome standard, completatã pentru calificarea propusã.

4. Adresa site-ului pe care se gãsesc informaţii despre calificãrile acordate de instituţia promotoare


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Fişa 8: Evidenţierea parcursului titularilor de diplomã* │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


------------
* Opţional. Este un argument suplimentar pentru susţinerea calificãrii propuse.

A. Structuri de evidenţiere a parcursului absolvenţilor existente în universitate
Dacã universitatea are astfel de structuri, vã rugãm sã le menţionaţi şi, eventual, sã indicaţidatele de contact.

B. Utilizarea structurilor

1. Inserţia pe piaţa muncii a absolvenţilor ultimelor 3 promoţii ale domeniului de studii




┌─────────┬──────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Anul │Numãrul total │Numãrul titularilor care │Numãrul titularilor care│ Numãrul titularilor │
│obţinerii│al titularilor│desfãşoarã activitãţi în │desfãşoarã activitãţi în│ care desfãşoarã │
│diplomei │ diplomei │domeniul lor de pregãtire│ domenii conexe │ activitãţi în alte │
│ │ │ │ │ domenii │
├─────────┼──────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┤
├─────────┼──────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┤
├─────────┼──────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┤
└─────────┴──────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────┘


2. ComentariiC. Situaţia titularilor diplomelor şi certificatelor din domeniul calificãrii, dupã forma deînvãţãmânt





┌───────────────────────┬──────────────────────────┬───────────────────┬───────────────────────────┐
│Anul obţinerii diplomei│ Formare iniţialã │ Formare continuã │Numãrul total de absolvenţi│
├───────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────────┤
├───────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────────┤
├───────────────────────┼──────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────────┤
└───────────────────────┴──────────────────────────┴───────────────────┴───────────────────────────┘




ANEXA 5
-------
la metodologie
--------------

Rezumatul descrierii unei calificãri în cadrul Registrului
naţional al calificãrilor din învãţãmântul superior





┌─────────────────────────────────────────────┐
│Titlul şi denumirea calificãrii: │
├─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┐
│Titlul obţinut: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea calificãrii: Codul calificãrii: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Autoritatea responsabilã pentru certificare Calitatea semnatarului(lor) calificãrii (diplomei)│
├───────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│ Cadranul 2│ Cadranul 3│
└───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────┐
│Elemente de identificare a calificãrii: │
├───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┐
│Nivelul de studii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Domeniul fundamental: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Domeniul de studii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Programul de studii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numãrul total de credite: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────┐
│Rezumatul referenţialului calificãrii │
├───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┐
│Competenţele relevante obţinute (4-6 competenţe profesionale şi cel puţin 3 competenţe │
│transversale): │
│ │
│ │
│ │
│Planul de învãţãmânt (Se va anexa.) │
│ Cadranul 5│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Ocupaţii posibile pentru deţinãtorul diplomei/certificatului* │
│ │
│ │
│ Cadranul 6│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────┐
│Modalitãţile de acces la calificare │
├───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┐
│Valabilitatea competenţelor acumulate este de ..... ani** │
│ │
│ Cadranul 7│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┤
│Condiţii de înscriere pentru certificare │ Da │ Nu │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Dupã un parcurs de formare cu statut de student │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┤
│Dupã un parcurs de formare continuã │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Corelaţiile cu alte calificãri Acorduri europene sau internaţionale │
├───────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│ Cadranul 8│ Cadranul 9│
└───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────┐
│Baza legalã │
├───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┐
│Referinţe privind legea de înfiinţare a instituţiei şi hotãrârea Guvernului privind structura │
│instituţiei: │
│ │
│Alte referinţe: │
│ │
│ Cadranul 10│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────┐
│Alte informaţii │
├───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┐
│Statistici ale evoluţiei numãrului de studenţi în domeniul calificãrii, în ultimii 3 ani: │
│ │
│Istoricul calificãrii ***: │
│ │
│ Cadranul 11│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


------------
* Se vor menţiona inclusiv codurile, conform clasificãrii COR.
** Se va completa pentru calificãrile pentru care, prin acte normative, se impune o reevaluare a competenţelor.
*** Se vor face precizãri, unde este cazul, la calificãrile corespondente acordate în perioada premergãtoare momentului aplicãrii metodologiei.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016