Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 4.058 din 10 mai 2005  privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de director si director adjunct din invatamantul preuniversitar de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 4.058 din 10 mai 2005 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru functiile de director si director adjunct din invatamantul preuniversitar de stat

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 459 din 31 mai 2005
Având în vedere prevederile <>art. 145 alin. (7) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 20 alin. (1) şi ale <>art. 21 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct din învãţãmântul preuniversitar de stat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Se abrogã Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.822/2005 privind Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct de la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar.
ART. 4
De la data intrãrii în vigoare a prezentei metodologii se abrogã <>Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 3.297/2004 privind Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct de la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 5 aprilie 2004.
ART. 5
Direcţia generalã managementul resurselor umane din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prezentul ordin.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Bucureşti, 10 mai 2005.
Nr. 4.058.


ANEXĂ

METODOLOGIE
de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct din învãţãmântul preuniversitar de stat

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie este elaboratã pe baza prevederilor <>art. 145 alin. (1), (2) şi (7) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 20-23 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
(1) La concursul pentru ocuparea funcţiilor de director*1) sau de director adjunct din învãţãmântul preuniversitar de stat pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
------------
*1) În centrul judeţean de asistenţã psihopedagogicã (CJAPP) funcţia de director este îndeplinitã de coordonatorul acestuia.

a) condiţiile de studii prevãzute la alin. (2);
b) sunt titulare în învãţãmântul preuniversitar, au cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedrã de cel puţin 5 ani*2);
------------
2) Pentru candidatul la funcţia de coordonator CJAPP condiţia de vechime este de cel puţin 5 ani în activitatea de asistenţã şi consiliere psihopedagogicã.

c) dovedesc calitãţi profesionale, manageriale şi morale reflectate prin calificativul "bine" sau "foarte bine" în ultimii 3 ani şi nu au fost sancţionate disciplinar în anul şcolar curent;
d) nu au fost condamnate pentru sãvârşirea unei infracţiuni sau nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã de condamnare penalã;
e) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei.
(2) Condiţiile de studii necesar a fi îndeplinite de candidaţii care participã la concursul pentru ocuparea funcţiilor de director*3) sau de director adjunct din învãţãmântul preuniversitar de stat sunt urmãtoarele:
----------
*3) În CJAPP funcţia de director este îndeplinitã de coordonatorul acestuia.

a) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 128/1997 , pentru unitãţile de învãţãmânt cu personalitate juridicã, având în structurã numai grupe de învãţãmânt preşcolar;
b) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997 , pentru unitãţile de învãţãmânt care au în structurã clasele I-VIII, V-VIII, V-X, I-X şi pentru şcolile de arte şi meserii;
c) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997 , pentru unitãţile de învãţãmânt care au în structurã clasele I-XII/XIII, V-XII/XIII, IX-XII/XIII sau clase de învãţãmânt postliceal;
d) condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , pentru unitãţile de învãţãmânt special.
(3) În unitãţile de învãţãmânt cu secţii de predare în limba unei minoritãţi naţionale se recomandã ca unul dintre directori sã fie cunoscãtor al limbii respective.
(4) La unitãţile de învãţãmânt cu filiera tehnologicã se recomandã ca unul dintre directori sã fie de specialitate (inginer, economist, medic etc.), iar la filiera vocaţionalã şi la unitãţile de învãţãmânt special, unul dintre directori sã aibã specialitatea corespunzãtoare profilului unitãţii de învãţãmânt.
(5) La concursul pentru ocuparea celui de-al doilea post de director adjunct, la unitãţile de învãţãmânt în a cãror structurã sunt incluse şi clase ale învãţãmântului primar sau grupe de învãţãmânt preşcolar, pot participa institutori/institutoare, învãţãtori/învãţãtoare sau educatori/educatoare, dupã caz.
(6) Participarea la concursul pentru funcţia de director*3) sau de director adjunct din învãţãmântul preuniversitar militar şi din învãţãmântul teologic este condiţionatã de obţinerea avizului ministerului de resort sau a binecuvântãrii din partea cultului respectiv.
------------
*3) În CJAPP funcţia de director este îndeplinitã de coordonatorul acestuia.

ART. 3
Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, prin inspectorul cu politici de selecţie, evidenţã, mobilitate şi promovare a personalului didactic, certificã, la înscriere, pentru fiecare candidat la funcţia de director/director adjunct posibilitatea ca în cazul reuşitei la concurs acesta sã poatã efectua numãrul de ore de predare în unitatea de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul.
ART. 4
(1) Dacã o persoanã doreşte sã candideze pentru funcţia de director sau de director adjunct la mai multe unitãţi de învãţãmânt, aceasta trebuie sã depunã câte un dosar pentru fiecare post pentru care candideazã.
(2) Candidaţii care au fost declaraţi admişi la mai multe posturi vor înainta în scris comisiei de concurs opţiunea pentru o singurã unitate de învãţãmânt, în termen de douã zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor contestaţiilor la ultimul concurs susţinut. Dupã exprimarea opţiunii scrise, fiecare post rãmas vacant va fi ocupat de urmãtorul candidat declarat admis. În termen de 24 de ore de la exprimarea opţiunii scrise se afişeazã rezultatul final al concursului respectiv.
ART. 5
Pentru postul neocupat prin concurs sau eliberat între perioadele de concurs inspectoratul şcolar numeşte director prin detaşare în interesul învãţãmântului, pânã la organizarea unui nou concurs. Concursul se va organiza pânã la sfârşitul anului şcolar în care s-a fãcut numirea prin detaşare.

CAP. II
Organizarea concursului pentru funcţiile de director şi de director adjunct

ART. 6
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de directori/directori adjuncţi se organizeazã de cãtre inspectoratul şcolar.
ART. 7
Concursul de ocupare a postului vacant de director/director adjunct se organizeazã de regulã în douã perioade ale anului şcolar: 1 octombrie - 30 noiembrie şi 1 martie - 30 aprilie. Graficul de desfãşurare se stabileşte de fiecare inspectorat şcolar şi se comunicã Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii în vederea monitorizãrii concursului.
ART. 8
(1) Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa în presa localã şi centralã organizarea concursului, cu cel puţin 30 de zile înainte, menţionând locul unde sunt afişate lista posturilor de director/director adjunct vacante din unitãţile de învãţãmânt pentru care se va desfãşura concursul şi informaţiile referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor.
(2) Inspectoratul şcolar afişeazã la sediul propriu lista posturilor de conducere vacante, fişa postului, tematica, bibliografia, perioada de înscriere, metodologia de concurs şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.
(3) Înscrierea la concurs se încheie cu 7 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Nu sunt acceptaţi la înscriere decât candidaţii ale cãror dosare întrunesc integral condiţiile din prezenta metodologie.
(4) Inspectoratul şcolar afişeazã la sediul sãu, în cel mult 3 zile de la data încheierii înscrierilor la concurs, graficul desfãşurãrii concursului, cu specificarea programului zilnic, a locului de desfãşurare, precum şi lista candidaţilor înscrişi.
(5) Inspectoratul şcolar înainteazã graficul de desfãşurare a concursurilor la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, direcţia de resort, cu cel puţin 3 zile înainte de data iniţialã a perioadei de organizare a concursurilor.
(6) Orice modificare din motive obiective a programului de desfãşurare a concursului este adusã la cunoştinţã candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte, de cãtre un membru al comisiei de concurs. Când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat din motive excepţionale şi care ţin de componenţa comisiei de concurs - deces, îmbolnãvire gravã a preşedintelui sau a unor membri ai comisiei -, secretarul sau un membru al comisiei întocmeşte un proces-verbal prin care se constatã motivele datoritã cãrora concursul nu se poate desfãşura. Procesul-verbal se semneazã de membrii comisiei de concurs şi de observatorii prezenţi, iar concursul este reprogramat de cãtre inspectoratul şcolar, cu anunţarea celor implicaţi.
(7) Comunicarea inspectoratului şcolar cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, direcţia de resort, privind reprogramarea concursului respectiv este însoţitã de copia procesului-verbal sus-menţionat.
ART. 9
Inspectorul şcolar general emite, potrivit legii şi prezentei metodologii, cu 3 zile înainte de prima probã a concursului, decizia de constituire a comisiei de elaborare a subiectelor pentru concurs, iar cu 48 de ore înainte de prima probã a concursului, decizia de constituire a comisiei şi subcomisiilor de concurs, precum şi decizia de constituire a comisiei de contestaţii.
ART. 10
Dosarul de înscriere la concurs, verificat şi avizat în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs de cãtre consilierul juridic al inspectoratului şcolar se depune la inspectorul cu politici de selecţie, evidenţã, mobilitate şi promovare a personalului didactic şi trebuie sã conţinã:
1. cerere de înscriere, în care se menţioneazã şi limba modernã pentru care opteazã;
2. curriculum vitae (redactat dupã modelul comun european, în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.021/2004 ) (anexa nr. 1);
3. copii, certificate "conform cu originalul" de cãtre conducerea unitãţii de învãţãmânt de la care provine candidatul, de pe:
a) certificatul de naştere şi, dacã este cazul, certificatul de cãsãtorie;
b) actul de titularizare în unitatea de învãţãmânt în care funcţioneazã;
c) adeverinţele/certificatele/diplomele de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor;
d) carnetul de muncã sau documentul echivalent eliberat de unitatea de învãţãmânt, în conformitate cu <>art. 34 alin. (5) din Codul muncii (Legea nr. 53/2003 ), completat la zi;
e) hotãrârile judecãtoreşti pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;
f) alte documente doveditoare, anexate în original sau în copie, avizate "conform cu originalul" de conducerea ultimei unitãţi de învãţãmânt, care sã susţinã declaraţiile din curriculum vitae;
4. copii legalizate de pe actele de studii (diplomã de bacalaureat, diplomã de licenţã sau echivalentã, foi matricole etc.); legalizarea acestora se face la biroul notarului public;
5. adeverinţã de vechime la catedrã, în specialitate (în original);
6. adeverinţã cu punctajul şi calificativele pentru ultimii 3 ani (în original);
7. certificat medical (în original) eliberat de un cabinet de medicina muncii, în conformitate cu prevederile <>art. 4 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
8. declaraţie de autosuspendare pe durata mandatului, pentru cei care deţin funcţii de conducere în partide politice, vizatã de organul de conducere al partidului respectiv;
9. proiect de dezvoltare instituţionalã pentru unitatea de învãţãmânt pentru care candideazã, în plic sigilat;
10. cazier judiciar (în original);
11. declaraţie autenticã, pe propria rãspundere, potrivit legii penale, privind apartenenţa sau neapartenenţa ca agent ori colaborator al organelor de securitate, ca poliţie politicã;
12. opisul dosarului, în douã exemplare; un exemplar se restituie, cu semnãtura persoanei care a înregistrat înscrierea. Dosarul se numeroteazã pe fiecare filã, iar numãrul total de file se consemneazã în opis.
ART. 11
Dosarul este înregistrat numai dacã sunt respectate în totalitate condiţiile prevãzute la art. 10. În caz contrar, dosarul se respinge. Dupã înregistrare nu se mai admite completarea cu documente a dosarului de concurs.
ART. 12
Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formatã din:
a) preşedinte - un inspector şcolar de specialitate;
b) membri - 4-5 directori, recunoscuţi prin autoritate profesionalã şi moralã, provenind de la diferite tipuri de unitãţi de învãţãmânt, un contabil/administrator financiar de la o unitate de învãţãmânt, un psihopedagog.
ART. 13
Subiectele vor fi elaborate de comisii distincte pentru fiecare nivel şi filierã de învãţãmânt. Preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs secretizeazã subiectele în plenul comisiei şi le pãstreazã în deplinã securitate pânã la predarea lor cãtre preşedintele comisiei de concurs.
ART. 14
(1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director este constituitã dupã cum urmeazã:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulã cel care are în subordine compartimentul management;
b) 4 membri:
- un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţionalã sau un inspector şcolar de specialitate;
- un director*4) recunoscut prin autoritatea sa profesionalã şi moralã de la o unitate de învãţãmânt din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul;
------------
*4) Un coordonator al unui CJAPP din alt judeţ, pentru funcţia de coordonator CJAPP, respectiv un director de la palatul copiilor din alt judeţ, pentru funcţia de director la palatul copiilor.

- şeful compartimentului financiar-contabilitate de la inspectoratul şcolar;
- un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog şcolar;
c) secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învãţãmânt.
(2) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director adjunct este constituitã dupã cum urmeazã:
a) preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulã cel care are în subordine compartimentul management;
b) 4 membri:
- un inspector şcolar pentru management şcolar/inspector şcolar pentru evaluare instituţionalã/inspector şcolar de specialitate;
- directorul unitãţii de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul;
- un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog şcolar;
- reprezentantul consiliului şcolar local;
c) secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învãţãmânt.
(3) La desfãşurarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct sunt invitaţi sã participe în calitate de observator:
- un pãrinte desemnat/delegat de consiliul reprezentativ al pãrinţilor din unitatea de învãţãmânt pentru care se organizeazã concursul;
- câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt, care au organizaţii sindicale în unitatea de învãţãmânt; la unitãţile de învãţãmânt la care nu existã organizaţie sindicalã, un reprezentant al salariaţilor de la unitatea şcolarã pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplã.
- un reprezentant al consiliului local;
- pentru liceu, un observator de la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
Inspectoratul şcolar invitã, în scris, observatorii sã asiste la desfãşurarea concursului, cu cel puţin 48 de ore înainte de data acestuia. Neprezentarea observatorilor nu afecteazã legalitatea desfãşurãrii concursului.
(4) Secretarul şi observatorii participã la activitãţile comisiei de concurs, dar nu se implicã în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul de acces la toate documentele de concurs şi de a-şi consemna observaţiile în procesul-verbal. Dacã în derularea concursului observatorii sesizeazã preşedintelui comisiei vicii de procedurã sau de organizare, acesta are obligaţia de a remedia de îndatã neajunsurile sesizate. În cazul în care sunt semnalate erori sau abuzuri referitoare la evaluarea candidaţilor, consemnate în procesul-verbal, inspectorul şcolar general va analiza situaţia semnalatã şi va dispune mãsurile legale care se impun.
(5) Observatorii nu au dreptul de a face sesizãri privind corectitudinea organizãrii şi desfãşurãrii concursului dupã încheierea acestuia decât în situaţia în care nu s-a dat curs sesizãrii consemnate în procesul-verbal.
(6) Pentru unitãţile de învãţãmânt militar, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, şi un delegat desemnat de ministerul de resort, iar pentru unitãţile de învãţãmânt teologic, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, inspectorul de specialitate pentru învãţãmânt teologic din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii sau un reprezentant al acestuia.
(7) Inspectoratul şcolar solicitã, în scris, ministerului de resort delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învãţãmânt militar şi Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învãţãmânt teologic.

CAP. III
Probele de concurs şi evaluarea candidaţilor

ART. 15
(1) Concursul pentru funcţiile de conducere din unitãţile de învãţãmânt constã în urmãtoarele probe:
a) curriculum vitae - analiza şi evaluarea acestuia se fac pe baza itemilor şi punctajului prezentaţi în anexa nr. 2. Punctajul maxim este de 40 de puncte (5 x 8 puncte/membru al comisiei). Proba nu este eliminatorie;
b) interviu - prin interviu se evalueazã cunoştinţele de legislaţie şcolarã, de management educaţional şi se analizeazã calitatea proiectului de dezvoltare instituţionalã propus de candidat. Evaluarea se face pe baza rãspunsurilor date la un set de 5 întrebãri şi în urma prezentãrii proiectului de dezvoltare instituţionalã al unitãţii de învãţãmânt pentru care candideazã. Competenţele de comunicare în limba de circulaţie internaţionalã pentru care au optat candidaţii se evalueazã pe baza traducerii aceluiaşi text pentru concurenţii care candideazã pentru acelaşi post. Lungimea textului trebuie sã fie de 10-15 rânduri, iar traducerea se face din limba strãinã respectivã în limba românã.
Punctajul maxim al probei este:
● pentru cunoştinţe de legislaţie şcolarã şi management educaţional: 5 x 13 puncte/rãspuns complet la întrebare = 65 de puncte;
● pentru competenţe de comunicare în limba strãinã aleasã:
5 x 1 punct/membru al juriului = 5 puncte;
● pentru proiectul de dezvoltare instituţionalã a unitãţii de învãţãmânt pentru care candideazã: 5 x 6 puncte/membru al juriului = 30 de puncte;
Total: 100 de puncte.
(2) Cele douã probe sunt obligatorii. Utilizarea calculatorului în prezentarea proiectului şi/sau în redactarea rãspunsurilor la întrebãri se va puncta conform anexei nr. 1.
(3) Punctajul total maxim este de 140 de puncte [40 de puncte proba a) + 100 de puncte proba b)], iar punctajul minim pentru promovarea concursului este de 90 de puncte.
(4) Pentru unitãţile de învãţãmânt militar şi pentru unitãţile de învãţãmânt teologic punctajul total maxim este de 168 de puncte (6 x 8 = 48 de puncte curriculumul vitae + 6 x 20 = 120 de puncte interviul), punctajul minim pentru promovarea concursului fiind de 100 de puncte.
(5) Subiectele cu întrebãri şi baremul de evaluare şi notare al acestora se realizeazã de cãtre preşedinte şi membrii comisiei de elaborare a subiectelor de concurs. Comisia are obligaţia de a elabora un numãr de subiecte stabilit în funcţie de numãrul candidaţilor, astfel: pentru 1-4 candidaţi se vor elabora 20 de subiecte. Pentru fiecare candidat în plus (faţã de 4) se adaugã câte 3 subiecte.
(6) Conţinuturile subiectelor de concurs elaborate de comisie sunt secrete. Înainte de începerea concursului preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor predã plicurile cu subiecte, sigilate, preşedintelui comisiei de concurs. Plicurile vor conţine subiectele de concurs atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic. Preşedintele comisiei de concurs numeroteazã plicurile cu subiecte.

CAP. IV
Desfãşurarea concursului

ART. 16
(1) Evaluarea curriculumului vitae se face de cãtre preşedintele comisiei de concurs şi de cãtre membrii acesteia, în plenul ei, prin acordarea de puncte potrivit itemilor şi punctajului menţionaţi în anexa nr. 2, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în curriculum vitae. Punctajul se aduce la cunoştinţã candidatului. În cazul în care se considerã depunctat, candidatul poate contesta pe loc evaluarea curriculumului vitae, asistând la reevaluarea acestuia, sau, în scris, la comisia de contestaţii.
(2) Pentru proba de interviu candidatul extrage la întâmplare un plic cu întrebãri, al cãrui numãr se înscrie în borderoul de notare şi pe care îl predã comisiei de concurs în vederea susţinerii primei pãrţi a interviului. Subiectele extrase nu se reintroduc în concurs.
(3) Proba de interviu nu trebuie sã depãşeascã 20-30 de minute pentru fiecare candidat.
(4) Punctajul realizat la interviu se anunţã candidatului prin afişare, dupã terminarea probei. Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţionalã a unitãţii de învãţãmânt pentru care candideazã se face de cãtre comisia de concurs în lipsa candidatului, pe baza criteriilor stabilite de comisia de elaborare a subiectelor de concurs şi prezentate candidaţilor la înscrierea la concurs.
(5) Cele douã probe de concurs se desfãşoarã în aceeaşi zi.
(6) Punctajul acordat la fiecare probã pentru fiecare candidat este înscris în borderoul de notare prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 17
(1) Sunt declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat cel puţin punctajul minim.
(2) Este declarat reuşit la concurs candidatul promovat care a obţinut cel mai mare punctaj total.
(3) În cazul egalitãţii de punctaj, este declarat reuşit candidatul promovat cu cel mai mare punctaj total la proba de interviu. Dacã egalitatea se pãstreazã, departajarea se va face luându-se în considerare punctajele obţinute la criteriul 1 - punctul B, pentru directori, respectiv punctul A, pentru directori adjuncţi, şi la criteriul 2 punctul C din anexa nr. 2.
(4) Pentru directorul adjunct validarea rezultatului concursului se face pe baza hotãrârii consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt, care alege unul dintre candidaţii promovaţi, cu consultarea prealabilã a consiliului profesoral. Consiliul de administraţie comunicã în cel mult 3 zile, în scris, comisiei de concurs numele candidatului ales dintre cei promovaţi.
ART. 18
Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul-verbal, în care consemneazã desfãşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei de concurs, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori.
ART. 19
Punctajele obţinute la cele douã probe şi punctajul total se afişeazã la sediul inspectoratului şcolar dupã încheierea concursului, în aceeaşi zi.
ART. 20
(1) Eventualele contestaţii se depun la registratura inspectoratului şcolar, în termen de 3 zile lucrãtoare de la afişarea punctajelor, iar inspectoratul şcolar face publicã lista contestatarilor la sfârşitul celor 3 zile.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre o comisie constituitã dupã cum urmeazã:
a) preşedinte - inspectorul şcolar general;
b) membri:
- preşedintele comisiei judeţene de finanţare şi administrare a învãţãmântului preuniversitar;
- un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar, altul decât cel din comisia de concurs;
- un director*5) al unei unitãţi de învãţãmânt cu acelaşi nivel cu cea a directorului membru în comisia de concurs;
---------
*5) Un coordonator al unui CJAPP, recunoscut prin autoritatea sa profesionalã, altul decât cel din comisia de concurs.

- un reprezentant al consiliului şcolar local, altul decât cel din comisia de concurs;
- un profesor de psihologie, pedagogie sau un psihopedagog;
c) secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar/un director/director adjunct de la o unitate de învãţãmânt.
La lucrãrile comisiei de contestaţii este invitat, în scris, sã participe în calitate de observator câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramurã. La unitãţile de învãţãmânt la care nu existã organizaţie sindicalã este invitat, în scris, sã participe reprezentantul personalului didactic de la unitatea de învãţãmânt pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplã.
(3) Secretarul şi observatorii participã la activitãţile comisiei de contestaţii, dar nu se implicã în soluţionarea contestaţiilor. Secretarul comisiei de contestaţii întocmeşte procesul-verbal.
(4) Hotãrârea comisiei de contestaţii se comunicã contestatarului în termen de 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, cu confirmare de primire.
(5) Hotãrârea comisiei de contestaţii este definitivã şi poate fi atacatã numai prin procedura contenciosului administrativ.
(6) În termen de 10 zile lucrãtoare de la încheierea perioadei de concurs se afişeazã la sediul inspectoratului şcolar rezultatele finale ale acestuia.
(7) Numirea şi salarizarea directorilor/directorilor adjuncţi se vor face în conformitate cu <>art. 145 alin. (7) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu <>art. 21 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 21
Informaţiile false cuprinse în curriculumul vitae, falsul în declaraţii, falsul în înscrisuri oficiale şi sub semnãturã privatã, observate de comisia de concurs înaintea sau în timpul desfãşurãrii concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs şi sesizarea organelor competente, iar cele dovedite dupã finalizarea concursului conduc în plus şi la invalidarea rezultatelor concursului şi la reprogramarea acestuia, dacã sunt constatate cu privire la câştigãtorul concursului.
ART. 22
(1) Sesizãrile care vizeazã nerespectarea condiţiilor de înscriere la concurs, potrivit prevederilor art. 2, sau referitoare la valabilitatea documentelor din dosarul de înscriere la concurs, potrivit art. 10, dovedite înaintea sau în timpul concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs, iar cele dovedite dupã finalizarea concursului conduc la invalidarea rezultatelor concursului şi la reprogramarea acestuia, dacã sunt constatate în legãturã cu câştigãtorul concursului.
(2) Candidatul şi persoanele responsabile, membre ale comisiei de înscriere, care au încãlcat prevederile prezentei metodologii, sunt sancţionate potrivit legii.
ART. 23
Preşedinţii comisiilor, membrii acestora, precum şi persoanele desemnate ca observatori, înainte de desfãşurarea concursului dau o declaraţie pe propria rãspundere cã nu au în rândul candidaţilor soţ, soţie, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv ori relaţii conflictuale cu vreun candidat.
ART. 24
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------




──────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────
MODEL DE CURRICULUM VITAE │
EUROPEAN │ <numele aplicantului>
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────

│Curriculum vitae
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────

*Nota │
Inlocuiti rubrica (numele │
aplicantului cu propriul nume)│
**Nota │
Toate textele scrise cu aceste│
caractere au rol informativ si│
nu apar in CV │
***Nota │
Textul dintre () va fi inlo- │
cuit cu informatiile cerute │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────

INFORMATII PERSONALE │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Nume │(Nume, prenume)

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Adresa │(numarul, strada, cod postal, oras, tara)

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Telefon │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Fax │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
E-mail │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Nationalitate │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Data nasterii │(ziua, luna, anul)

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
EXPERIENTA │
PROFESIONALA │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
* Perioada (de la - pana la) │(Mentionati pe rand fiecare experienta
│profesionala pertinenta, incepand cu cea mai
│recenta dintre acestea)

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────

*Numele si adresa angaja- │
torului │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Tipul activitatii sau sec- │
torul de activitate │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Functia sau postul ocupat │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Principalele activitati si │
responsabilitati │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────

EDUCATIE SI FORMARE │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Perioada (de la-pana la) │(Descrieti separat fiecare forma de invata-
│mant si program de formare profesionala
│urmate, incepand cu cea mai recenta)
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Numele si tipul institutiei │
de invatamant si al organiza- │
tiei profesionale prin care │
s-a realizat formarea profe- │
sionala │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Domeniul studiat/aptitudini │
ocupationale │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Tipul calificarii/diploma │
obtinuta │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
*Nivelul de clasificare a for-│
mei de instruire/invatamant │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
APTITUDINI SI COMPETENTE │
PERSONALE │
dobandite in cursul vietii si │
carierei dar care nu sunt re- │
cunoscute neaparat printr-un │
certificat sau o diploma │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Limba materna │
──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Limbi straine cunoscute │(Enumerati limbile cunoscute si indicati
*abilitatea de a citi │nivelul: excelent, bine, satisfacator)
*abilitatea de a scrie │
*abilitatea de a vorbi │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati
artistice │contextul in care le-ati dobandit)
Muzica, desen, pictura, │
literatura etc. │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati
sociale │contextul in care le-ati dobandit)
Locuiti si munciti cu alte │
persoane, intr-un mediu multi-│
cultural, ocupati o pozitie in│
care comunicarea este impor- │
tanta sau desfasurati o acti- │
vitate in care munca de echipa│
este esentiala, (de exemplu │
cultura, sport, etc.) │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────

Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati in
organizatorice │ce context le-ati dobandit)
De exemplu coordonati sau │
conduceti activitatea altor │
persoane, proiecte si gestio- │
nati bugete; la locul de munca│
in actiuni voluntare(de exem- │
plu in domenii culturale sau │
sportive) sau la domiciliu. │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Aptitudini si competente │(Descrieti aceste aptitudini si indicati in
tehnice │ce context le-ati dobandit)
(utilizare calculator, anumite│
tipuri de echipamente, masini │
etc) │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Permis de conducere │


──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
Alte aptitudini si │(Descrieti aceste aptitudini si indicati in
competente │ce context le-ati dobandit)
Competente care nu au mai fost│
mentionate anterior │

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
INFORMATII SUPLIMENTARE │(Indicati alte informatii utile si care nu
│au fost mentionate, de exemplu persoane de
│contact, referinte, etc)

──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────
ANEXE │(Enumerati documentele atasate CV-ului, daca
│este cazul).
──────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────




ANEXA 2
-------
la metodologie
---------------


EVALUAREA CURRICULUMULUI VITAE



┌──────┬─────────────────────────────────────────────────────┬───────┬────────┐
│Nr. │ │Punctaj│ Punctaj│
│crt. │ CRITERII │maxim │realizat│
│ │ │direc- │dir.adj.│
│ │ │tor │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ 1. │ EDUCATIE SI FORMARE │ 3 │ 3 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │Studii*1) │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Studii superioare de lunga durata │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Studii superioare de scurta durata │ 0,25 │ 0,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │Perfectionare │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ A) in specialitate │ 1 │ 1,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Doctorat │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Cursuri postuniversitare/Masterat/A doua facultate, │ │ │
│ │ studii postuniversitare de conversie profesionala │ │ │
│ │ in cadrul Proiectului pt. Invatamantul Rural │ 0,25 │ 0,75 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Gradul I │ 0,25 │ 0,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ B) in management educational si finantare │ 1,5 │ 1 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Doctorat/Cursuri postuniversitare/Masterat/cursuri │ │ │
│ │ de formare in managementul educational acreditate/ │ │ │
│ │ avizate de MEdC │ 1 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Stagii de management in strainatate avizate MEdC │ 0,5 │ 0,5 │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ 2. │ EXPERIENTA PROFESIONALA │ 3,75 │ 3,75 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ A) activitati si apartenenta profesionala: │ 1,75 │ 1,75 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Membru in comisii de lucru ale inspectoratului │ │ │
│ │ scolar/MEdC/comisii de dialog social │ │ │
│ │ Metodist/responsabil cerc pedagogic/consilier │ 0,25 │ 0,25 │
│ │ educativ │ │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Evaluarea rezultatelor ultimelor 3 ani*2) │ 1,5 │ 1,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ B) aptitudini si competente tehnice │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Cunostinte de operare pe calculator dovedite la │ │ │
│ │ sustinerea interviului │ 0,5 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ C) aptitudini si competente organizatorice │ 1,5 │ 1,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Proiecte de integrare europeana/internationale │ 1 │ 1 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Inspector/director/director adjunct*3) │ │ │
│ │ Membru in consiliul de administratie/responsabil │ 0,5 │ 0,5 │
│ │ comisie metodica/lider sindical │ │ │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ 3. │ ALTE APTITUDINI SI COMPETENTE PERSONALE │ 1,25 │ 1,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Lucrari publicate*4) (carti/studii/articole) de │ │ │
│ │ pedagogie / de specialitate │ 0,25 │ 0,5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Lucrari publicate*4) (carti/studii/articole) de │ │ │
│ │ management educational │ 0,5 │ 0,25 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ Proiecte interinstitutionale/comunitare/alte │ │ │
│ │ proiecte (la nivel local/judetean) │ 0,5 │ 0,5 │
├──────┼─────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┤
│ │ TOTAL │ 8 │ 8 │
└──────┴─────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────┘


*1) Se puncteaza forma cea mai inalta de invatamant finalizata
*2) Punctajul se stabileste prin cumularea rezultatelor fiselor de
evaluare anuale, dupa cum urmeaza:
0,25 ..... pentru 86 - 95 puncte in fisa de evaluare
0,50 ..... pentru 96 - 100 puncte in fisa de evaluare
*3) In cazul in care contractul managerial a incetat inaintea expirarii
perioadei pentru care a fost incheiat, din motive imputabile persoanei,
experienta in activitatea de conducere, indrumare si control, nu se mai
puncteaza.
*4) Punctajul maxim se acorda numai pentru publicarea de carti.


ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------




INSPECTORATUL SCOLAR AL _________________

NUMELE CANDIDATULUI _____________________
POSTUL PE CARE
CANDIDEAZA _____________________


BORDEROUL DE NOTARE
Nr. subiect ......
┌────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────────────────────┐
│ PROBA │PUNCTAJ │ NOTARE │
│ │ Maxim ├─────────────────┬────────┬──────────┬────────────────┤
│ │ │Comisia │Nume si │ Punctaj │ Punctaj │
│ │ │ │prenume │individual│ proba │
├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤
│CURRICULUM │ │Presedinte │ │ │ │
│ VITAE │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 1 │ │ │ ┌───────┐ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ 40 │Membru 2 │ │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ │Membru 3 │ │ │ └───────┘ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 4 │ │ │ │
│ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Reprezentant │ │ │ │
│ │ 48 │culte/M.Ap.N. │ │ │ │
├────────────┼──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┼────────────────┤
│ INTERVIU │ │Presedinte │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 1 │ │ │ ┌───────┐ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ 100 │Membru 2 │ │ │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │ │ │
│ │ │Membru 3 │ │ │ └───────┘ │
│ │ ├─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Membru 4 │ │ │ │
│ ├──────────┼─────────────────┼────────┼──────────┤ │
│ │ │Reprezentant │ │ │ │
│ │ 120 │culte/M.Ap.N. │ │ │ │
└────────────┴──────────┴─────────────────┴────────┴──────────┴────────────────┘

[] Promovat ( ≥ 90 puncte/respectiv 100 puncte)
Punctajul total →
[] Nepromovat



-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016